|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-07-22, 18:17 | #76 | |||||
Citat:
Åbergs 8/10 Citat:
Kanonlopp skulle jag kalla det, fan är det för deprimerad baguette du ligger inne med? 9/10 Citat:
8-9/10. För tian hade det krävts nån holländare där framme också. Citat:
Loppet var fullt och allt var klart men då anlände lite problem. Ludde drog ur sin Philistine Face precis när startanmälan stängdes och de hann inte få in någon annan. Inget man kan göra något åt. 9/10. Citat:
V4-2 tycker jag är ett mycket bra lopp. Flera intressanta utlandstränade mot bra svenska hästar kryddat med Yannick Gingras i sulkyn. Alltid något lopp på Jägersro med 8 hästar med tanke på att det skrivs lite väl många proppar för snabbloppare denna dag. 7/10 V4-3 är ett öppet lopp, ett sånt som alltid är med under tävlingsdagar. Ganska bra klass på hästarna och ett klart spelmässigt intressant lopp. 7/10. V4-4 är ett riktigt kanonlopp för att vara ett ramlopp. Sällan man ser så här fina hästar i dessa lopp. 9/10. Tvååringsloppet verkar roligt men för lite anmälda, men det finns ju inte så galet mycket tvååringar som vill starta så inget konstigt. 5/10 Sista är ett klassiskt avslutningslopp för en trevlig Åbergskväll. 7/10 Kan verkligen inte förstå din negativa syn på saken, det är verkligen riktigt bra lopp under kvällen och det var länge sedan vi hade en sån här travdag på svensk mark. Att det blev klydd med Breeders Course loppet och att Voltigeur De Myrt tackade nej sänker ju såklart lite, men det är sånt som händer så man kan ju inte hålla på och klaga på det. Förresten, någon som vet varför Juul inte startanmälde Takethem i femåringsloppet? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Draxxler (+15) |
||||||
2015-07-22, 19:00 | #77 |
Daniel Larsson har intervjuat några intressanta personer inför Åbergskvällen.
Creatine har gjort två starter i sin nya regi, började med en andraplats i Norge bakom Papagayo E. men nu senast blev det full pott. Skötaren Tobias J Gustafsson ger sin syn på topphästarna Creatine och Maven. – Creatine (Åbergs) var vi självklart mycket nöjda med när han vann senast i Finland och han hade också känts klart bättre i jobb inför den starten. Han är snabb från start och upplägget som senast med bra fart på loppet passar honom utmärkt. Vi hade ändrat lite på hans hovvinklar och gått från järn till aluminiumskor vilket föll väldigt väl ut och han blev rappare i steget, Jimmy kommer på måndag och bestämmer då om det skall bli några ändringar men jag tror det inte då vi som sagt var väldigt nöjda senast i Finland. – Maven (Åbergs) blev generad senast och Johnny fick ta i henne vilket resulterade i att hon slog ihop och felade bort sig. Vi var därför lite osäkra på exakt vart på formkurvan hon befann sig men i det finslipande jobbet inne på Jägersro i onsdags var hon mycket löpvillig och dansade runt banan i ett riktigt kanonjobb, så efter det jobbet är det inga frågetecken utan hon kommer till start med formen i zenit. Balansmässigt så behöver hon mycket fäste bak och det blir lätta skor med mycket grepp i medan hon går barfota fram. Kusken Yannick Gingras är en av de bästa i USA och han har kört henne många gånger med strålande resultat. Av mina två så är Creatine både snabbast från start och mest gynnad av den korta distansen men Maven är min favorithäst så jag kommer att sela henne till loppet, säger Tobias. Tyske Wim Paal är tränare i Italien men har nyligen öppnat en filial utanför Halmstad. På tisdag har han en spännande häst med sig och kör en åt Holger Ehlert. – Royal Blessed (lopp 9) var uppåt senast och prestationen var bättre än resultatet anger då han avslutade runt 1.10 sista rundan och fick då inte ens en optimal resväg. Han är ingen raket från start och är mer gynnad av medeldistansen men kapaciteten finns och skulle det bli fart på tillställningen så stiger hans chanser rejält. – Ringostarr Treb (lopp 8) var i toppform när han vann Sweden Cup på ett fint sätt men senast i Norge behövde han lopp i kroppen och det har han nu. Läget behöver inte vara fel och löser det sig bara lite från start och så är han med och gör upp om segern. – Ussel As (lopp 12) har jag inte direkt med att göra men jag såg henne senast i Rom där hon vann lätt på speed. Jag vet att Holger håller henne högt och det är planerat att hon efter denna start skall gå till min filial i Halmstad och sedan starta i Breeders´ Course. Solvallas Daniel Redén passerar snart förra årets siffror och kommer till Jägersro med tre hästar i bussen. – Martiniwithmuscle (lopp 1) har jag tidigare kört själv men denna gång provar vi med Björn Goop då hästen är svårkörd och så får vi se om det går bättre. Spåret har ingen betydelse då han inte kan öppna och dessutom behöver tid för att hitta stilen men han har kapacitet och gynnas självklart av ett litet fält och vi fortsätter att laborera lite med hans utrustning och balans. Han kan inte räknas bort! – Windy Ways (lopp 5) övertog senat ledningen i första sväng och vann sedan lätt. Här står hon inför en väldigt fin uppgift då hon kommer från seger och lottades till perfekta förutsättningar. Hon kan öppna rejält och jag är stor optimist vad det gäller hennes chanser. – Delicious U.S. (Åbergs) är en jättefin häst som vi självklart varit mycket nöjda med på slutet. Hon närmar sig toppformen även om jag inte är helt hundra på att hon ännu är där men med topphästar emot och ett svårt utgångsläge får vi ligga lågt, analyserar Daniel. Solvallas Reijo Liljendahl kommer till Jägersro med endast en häst med det är också en bra en! – Heaven´s Door (lopp 1) kommer närmast från seger i Stosprintern på Halmstad där hon vann lätt sedan värsta hotet galopperat bort sig. Hon känns fortsatt fin efter den starten och det ser bra ut. Jerry Riordan har bra form på stallet och har på tisdag tre hästar till start. – Super Bull (lopp 1) sprang nytt rekord vid seger näst senast så formen är god och han är snabb nog att utnyttja det fina utgångsläget men motståndet ser lite för tufft ut så vi smyger med och hoppas på en mindre slant. – Tango Negro (lopp 6) kommer från en imponerande seger i ett uttagningslopp till Breeders´ Course där loppet blev rätt kört för hans del. Han är ingen riktig fajter men när han som senast känner att han har övertag gör han riktigt bra prestationer. Spåret blev inte vad vi hade hoppats på men Tango Negro är snabb från start och med lite tur under vägen kan det räcka långt, kanske till och med hela vägen! – Rod Stewart (lopp 8) ordnade delad andraplats senast med Creatine så insatsen var riktigt bra men möter nu Robert Bi som jag anser är Europas bästa femåring, och den blir ju självklart inte lätt att slå men min häst är riktigt snabb till slut med rätt resa. Att gå fram utvändigt om ledaren är inte aktuellt utan denna gång kör vi på chans och hoppas att det löser sig. Hemmatränaren Conrad Lugauer har laddat rejält och har sex hästar till start. – Victorious Star (lopp 3) blev påkörd senast och vi fick punktering på ett hjul och sedan var den dagen förstörd. Hästen är annars i bra författning och duger gott i klassen. Inga ändringar är aktuella. – Caddie June (lopp 4) blev allting fel för senast och i ett försök att ta oss till Stochampionatet blev vi lite för ivriga och det hela resulterade i en galopp. Denna gång har vi ett bättre utgångsläge och jag tycker att då hon gjort flera fina insatser så måste hon räknas med chans även denna gång. – Red Riding Hood (lopp 5) gick senast fram utvändigt om ledaren efter 600 meter och gjorde en mycket fin och rejäl insats. Jag håller henne högt och tror inte det är omöjligt att hon så småningom kommer att växa in i eliten bland våra ston men nu är det första gången hon får känna på lite mer rutinerade hästar så vi måste ha det i åtanke när vi kör ut. Det går dock inte att nonchalera henne! – Calvin Borel (lopp 8) har haft en fantastisk utveckling och kommer närmast från två raka segrar i Frankrike. Hans främsta styrka ligger i att han kan hålla en hög fart en längre sträcka medan han inte alls trivs när banan blir lös, exempelvis som den var när vi provade honom i Mantorp. Han är inte kvick den första biten så det fina läget har vi ingen nytta av, tvärtom, men vi känner hans höga grundkapacitet så jag är alltid full av självförtroende när jag kör honom. Det blev dock många fina hästar emot! – For Pleasure As (lopp 11) satte banrekord hemma på Jägersro över lång distans vid en seger i början av året så tre kilometer är hans bästa. Allt verkar bra efter senaste starten på Halmstad och jag tror att det fortfarande finns en del utveckling i den här hästen. Min bästa chans på förhand! – Seyffenstein (lopp 13) är ingen riktig vinnartyp och han här väl heller ingen sprinter men formen är ganska god men längre än till en penningchans sträcker vi oss inte. Finske topptränaren Tuomas Korvenoja kommer till Jägersro med bara en häst men så är det också 450.000 i förstapris att fajtas om. – Jonesy (lopp 8) är en mycket bra häst som både vunnit derbyt i Finland och Breeders´ Crown i Sverige. Han är van att möta tuffa hästar och det gjorde han även senast i Finland där han efter ett mycket fint försökslopp var klen i finalen. Efteråt visade det sig dock att han hade en infektion i kroppen så de förklarar det mindre bra insatsen. Han kan öppna rejält om jag skulle vilja trycka av honom och han känns mycket laddad i träning men Robert Bi och Papagayo E. är dock väldigt bra hästar! |
|
2015-07-22, 20:00 | #78 |
Spoiler:
Nja, inte riktigt lika hänförd som dig. Men så har ju du också laddat för det här loppet i 3 månader. Inget ont om det. Men visst är det bra hästar med. Du tar upp stona och långloppet. De här hästarna har ju möts vid varje storhelg, bara för att det är jägers och nån jävla solnedgång ska alla gå bananas. Hävdar fortfarande att Femåringsloppet är det enda loppet som är, vad ska man säga, unikt? Allt annat har vi sett Åbergs hästarna har mött varandra i olika konstellationer var och varannan helg sen sista helgen i maj och långloppet är samma som Örebro, Harpers och OGP. Självfallet så skarvar jag väl lite, men det är vad jag tycker Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+1) |
|
2015-07-22, 20:32 | #79 |
Tycker om tanken på att alla hästar startar bara ett lopp i karriären för sedan har vi ju redan sett dem. Utländska gäster, som tydligen krävs för att ge ngn form av dignitet åt loppen, gjorde ju inte så mkt väsen av sig i det där skräploppet på valla i maj...
2015-07-22, 20:40 | #80 | |
Citat:
Om man går in negativt är det väl givet att allt är skit och skräp. |
||
2015-07-22, 20:46 | #81 | |
Citat:
En OSfinal på 100m ena året och en VMfinal året därpå är fortfarande en höjdpunkt, men med samma startande har jag svårt att se den ena övertrumfa den andra. Åbergskvällen är bra, men det är inte någon jävla unikumkväll som man kan tro att det är på folk och fä min åsikt Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+1) |
||
2015-07-22, 20:48 | #82 |
Precis min åsikt, blir lätt trött på att allt som inte händer på Valla per automatik ska klassas som skräp. Jag tänker stå på Jägers på tisdag med ett lyckligt leende på läpparna bara för att jag har möjlighet att se bra travsport live....oavsett om det regnar eller inte.
2015-07-22, 20:57 | #83 | |
Citat:
Men ok, vi har olika åsikter, men snälla, släpp det nu. Du behöver inte titta på trav på tisdag om du inte vill. Jag tänker göra det. |
||
2015-07-22, 22:01 | #84 |
För er som vill se italienarna och holländarna i deras BC-försök;
Thor Di Girifalco - vinnare; http://webtv.awsteleippica.com/index...napoli-070615# Taylor Roc - tvåa i mål; http://webtv.awsteleippica.com/index...milano-050615# Tuxedo Bi och Fortune Boko - etta respektive tvåa; https://www.youtube.com/watch?v=Ol5iAAK9Vw4 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Draxxler (+5), hugotheboss (+3), Torstens (+5), hammering (+3) |
|
2015-07-22, 22:02 | #85 | |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Citat:
|
|
2015-07-23, 08:24 | #86 |
Förstår inte varför vissa är så himla negativa och inte istället bara ser det som en nice travdag på tisdag? Det blir ju vad man gör det till. Helt onödigt att gå runt och vara negativ i vardagen... Har man en negativ inställning på förhand så blir det ju inte så jävla bra heller liksom...
Men alla får självklart ha sina egna åsikter och det uppskattar jag att alla har här på Sharps, dock kommer ingen få mig att tycka att tisdagskvällen kommer bli mindre rolig än vad jag föreställer mig på förhand Ser fram emot tisdagskvällen på Jägers, hoppas på fint väder och mycket folk! |
|
2015-07-23, 08:31 | #87 |
– For Pleasure As (lopp 11) satte banrekord hemma på Jägersro över lång distans vid en seger i början av året så tre kilometer är hans bästa. Allt verkar bra efter senaste starten på Halmstad och jag tror att det fortfarande finns en del utveckling i den här hästen. Min bästa chans på förhand! [/QUOTE]
Jag är faktiskt lite förvånad över att han tkr att For Pleasure As är hans bästa chans på förhand! |
|
2015-07-23, 10:35 | #88 | |
Åbergskvällen 2015 (V75) - 28 JuliCitat:
Man ska inte bry sig om sånt. Rent skitsnack. 90 % av folk på Internet ser det som nordens bästa travdag i år, och det finns en anledning till det också. Det är helt enkelt kanontävlingar! |
||
2015-07-23, 10:59 | #89 |
|
|
2015-07-23, 12:54 | #90 |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
90 % alltså, haha. Nordens bästa travdag i år inte ens i närheten. Men det är kul att se dej så laddad samt delge mkt matnyttig info.
Senast redigerad av robfri den 2015-07-23 klockan 12:55. |
|