Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-01-19, 13:14   #46

LosKrikons avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58
Standard

Det sas inget om att det var enbart V75 där och 100 spel på 25 år är inget att räkna på ens...

Och innan folk börjar klaga på att jag är avis osv, så nej, jag är mer imponerad av någon som vunnit 38 000 kr de senaste två åren med 110% ROI som vet vad han sysslar med, hur säkert resultatet är osv. Dessutom skulle jag vid samma bankrulle tjäna mer än han, så nej jag är inte direkt imponerad.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-19, 14:20   #47

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 5535
Standard

Jag skrev ett svar på ditt senaste inlägg LosKrikon, men nu ser jag på dina tidigare inlägg att det är ingen ide att på något sätt gå i svaromål mot dig, då du har dina egna problem. Lev väl och lycklig med dig själv, jag har tyvärr inte tid med att argumentera mot någon som inte läser eller förstår det som skrivs.
Ni övriga som är intresserade av att fråga, kritisera eller bidra i ämnet andelspel kommer jag självklart besvara och utveckla ämnet om så är intressant. Väl mött! MVH Hatten

Senast redigerad av hatten1 den 2011-01-19 klockan 14:29.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-19, 14:34   #48

LosKrikons avatar

Standard

Fint föresten att du använder personliga saker jag skrivit tidigare mot mig, du är en bra människa!

Lycka till själv med dina påhittade siffror och felaktiga beräkningar.
Gammal 2011-01-19, 14:46   #49

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Herregud vilket liv det kan bli om ingenting...

Hatten har självklart rätt i att det är bra värde i V75 på jackpotomgångar, det kan man klara ut med grundskolematte. Att det dessutom är självklart att spela V7 i nästan alla lägen är heller inget att tveka på. JA, variansen ökar såklart om man spelar V7 ist för V75, eller V75 ist för vinnare för den delen, men ett spel blir inte automatiskt dåligt för att det bär högre risk än ett annat (sen ska man givetvis ha kassa för att klara de högre svängningarna, i fallet med Hattens andelsspel en ganska stor kassa, men det är underförstått).

Sen är det upp till var och en att välja att tro eller inte tro på vad någon spelare hävdar i vinst/ROI-väg, inget att tjafsa om.

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Jag driver sedan många år tillbaka andelspel på V75, endast när det är Jackpot.
Jag har då lagt upp förutsättningarna med 2000/person och spelomgång, alla betalar för 10 spelomgångar, vinster utbetalas när spelperioden är slut.
Jag har begränsat detta till fem andelar per bolag, och spelar endast med två bolag, då det annars blir system som spelar mot sig själva, genom att man skriver varje system med olika utgångspunkter. Självklart används joker för att reducera utgångssystemet, samt för att ta bort alla olönsamma rader, dvs rader som matematiskt ska ge mer än jackpotten samt rader(favoriter) som är överspelade. Det går utmärkt att lägga in parametrar som att man spelar med LÄGST utdelning 100 000 osv, för att undvika att betala för rader som i längden inte är lönsamma.
Det finns självklart inga som helst problem med skattemyndigheterna, då spelet sker genom ATG och därvid knutet konto, och pengarna sätts in på banken genom atg konto.
Varje omgång skickas jokersystemet ut till kunden INNAN start, för att undvika möjligheter och misstankar om fusk. Dessa mail fungerar utmärkt som bevis inför skattemyndigheterna då dom är skickade INNAN spelets start, samt att det står hur stor andel varje person äger samt kostnad.
Dock kan inte problematiken med oärlighet undvikas med garanti, då det alltid finns risk att anordnaren försvinner med storvinsten, därför ska man endast spela med anordnare som rekommenderas av andra människor och som har ett solitt rykte.
Tänk på att ge KRISTALLKLARA förutsättningar till andelsägarna så att inga dispyter ska behöva uppstå.
Jag har förövrigt spelat in 3 800 000 under sista två åren, så att det finns fog för kunskaperna med skattemyndigheter.
MVH Jan Helander(Hatten)
Hur tänker du när du gör två olika bolag istället för ett eller fem t ex? Jag har funderat lite kring vad som egentligen är den optimala systemstorleken på V75 men har inte kommit fram till något bra, det vore kul att höra någon som har lite mer spelteoretisk koll redogöra för ett bra tänk om det här.

Hur lägger du in reducering som ger stopp på utdelning under 100k? Jag antar att du menar på ett ungefär eller för det borde vara stört omöjligt att göra, ens om man lämnar in sista kupongen innan spelstopp?
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-19, 15:08   #50

LosKrikons avatar

Standard

Fick jag just ett av mina inlägg borttaget? Det var illa...

"Jag har funderat lite kring vad som egentligen är den optimala systemstorleken på V75 men har inte kommit fram till något bra"

Den är där du förväntats vinna som mest med tanke på din bakroll. Det går att uppskatta i förväg med väl valda parametrar som omsättning, streckprocent, vinstchans mm.
Gammal 2011-01-19, 15:16   #51
zz

zzs avatar

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Det sas inget om att det var enbart V75 där och 100 spel på 25 år är inget att räkna på ens...

Och innan folk börjar klaga på att jag är avis osv, så nej, jag är mer imponerad av någon som vunnit 38 000 kr de senaste två åren med 110% ROI som vet vad han sysslar med, hur säkert resultatet är osv. Dessutom skulle jag vid samma bankrulle tjäna mer än han, så nej jag är inte direkt imponerad.
Låter resten av diskussionen vara förutom att jag inte misstror Hattens vinstsiffror, han har visat detta på en hemsida som jag inte vet om jag får skriva ut... Sen kan man väl säga att det faktum att Hatten kör andelsspel trots den höga ROI visar på ett kunnande i MM och ett steg bort från Hybris.

Men det boldade påståendet är generellt felaktigt inom betting. Betting är ingen linjärfunktion på det viset. Det är inte lika lätt att ta sig från 10 000 till 38 000 (hobby) som från 100 000 till 380 000 (semi-pro) och för att inte tala om nästa steg mellan 500 000 till 1 900 000 (pro). Det uppstår så många fler problem på vägen. Vid spel på fasta odds, oavsett sport, så sjunker de ställen du kan spela på. Trixar du med flera konton uppstår en risk för att inte få dina pengar och det tar även dyrbar tid från andra spel.

Lirar du trav är utlämnad till ATG redan på steg 2. Där lär man påverka sina egna odds i sådan utsträckning att steg 2 blir svårt och att steg 3 tar väldigt lång tid.

Gällande andra sporter är personen iaf i teorin utlämnad till Betfair och Betdaq om han vill nå målet i steg 3 utan att riskera skattmasen. Når man dit får man istället be till gudarna att Cyntax vinner något mål gällande asiater eller karbisiak bookies (läs pinnacle). Alternativt hoppas på att skattmasen drar in Viktor Holm i ett mål och där INTE kräver honom på pott-regeln trots den uppståndelse som varit runt just den biten. Det skulle nog kunna göra att man med rimlig säkerthet kan köra på asiater och karibiska och bara betala 30 % på uttaget vilket är betydligt bättre än 0 % på ingenting.

Min poäng är att 110 % i ROI på låga nivåer inte imponerar på mig, däremot gör 106 % det på högre nivåer. 760 eller 860 % imponerar som fan på mig även om jag inser att det inte går att hålla i längden. Killen som klonkar Lotto-dragningen kan aldrig få negativt ROI under sin livstid på Lotto utan att ha haft en edge och honom kan man klanka på trots att han har vunnit. Har man visat att man har en edge och klonkat så ser jag ingen grund att göra annat än
Gammal 2011-01-19, 15:30   #52
zz

zzs avatar

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Får passa på och ställa en fråga till Hatten också..

Du poängterar flera gånger att det är skattefritt, jag bara undrar på vilken grund det inte skulle vara det? Tänkte bara att det skulle finnas nått argument för att det inte är skattefritt eftersom du poängterar det, men undgår det genom ditt agerande rörande mail-utskicken? Jag hänger inte riktigt med men är nyfiken så förklara gärna

Typ att du utför en tjänst åt de andra? Dock så är ju spel "tur" så jag kan inte se hur det skulle kunna ses som en tjänst att göra något med "tur"...
Gammal 2011-01-19, 15:41   #53

Standard

ZZ: angående skattefritt , det var någon som skrev en fråga gällande svårigheter med skattmasen om man fick in en sudd pengar på sitt bankkonto.
Då ville jag påvisa att det inte finns någon problematik, om andelsspelet sköts korrekt med mail och svarsmail angående insatser och utdelningar på andelsspelet.
Gammal 2011-01-19, 15:49   #54

Standard

Stekel: Hur jag lägger upp system för att slippa betala för rader som ger under 100 000, ska jag egentligen inte avslöja :-)
Men grundförutsättningen är att man poängsätter varje given häst, eller använder sig av poängsystemet som redan finns på Joker, och precis som "LosKrikon" skriver så används parametern: Streckprocent. Det blir självklart inget exakt värde, men det går statistiskt att beräkna ett poängutfall som ger en generell utbetalning.
Tex att de sju vinnarna tillsammans ger 150 poäng, och då är medelutbetalningen 500 000, medans sju vinnare som ger 250 poäng ger medelutbetalning på 25000 osv. Man kan också ta bort svårlösliga unika rader som innehåller under tex 70 poäng, då dessa rader bör ge mer än 50 millioner, dvs inte är försvarbara att betala för.
Allt är beroende på omgång, vilka hästar som blir "kommunhästar" osv.
MVH Hatten
Gammal 2011-01-19, 15:52   #55

Stekels avatar

Standard

Citat:
ZZ: angående skattefritt , det var någon som skrev en fråga gällande svårigheter med skattmasen om man fick in en sudd pengar på sitt bankkonto.
Då ville jag påvisa att det inte finns någon problematik, om andelsspelet sköts korrekt med mail och svarsmail angående insatser och utdelningar på andelsspelet.
Har du/ni haft problem skattemyndigheten vid stora vinster? Jag antar att ni inte redogjorde för det i deklarationen, utan helt enkelt presenterade dokumentationen runt andelsspelet om skattmasen om/när skattmasen kom med invändningar? Kan vara bra att veta om jag, mot förmodan(?), får in någon fullträff på V75 med mitt lilla andelsspel.
Gammal 2011-01-19, 15:55   #56

Stekels avatar

Standard

Citat:
Stekel: Hur jag lägger upp system för att slippa betala för rader som ger under 100 000, ska jag egentligen inte avslöja :-)
Men grundförutsättningen är att man poängsätter varje given häst, eller använder sig av poängsystemet som redan finns på Joker, och precis som "LosKrikon" skriver så används parametern: Streckprocent. Det blir självklart inget exakt värde, men det går statistiskt att beräkna ett poängutfall som ger en generell utbetalning.
Tex att de sju vinnarna tillsammans ger 150 poäng, och då är medelutbetalningen 500 000, medans sju vinnare som ger 250 poäng ger medelutbetalning på 25000 osv. Man kan också ta bort svårlösliga unika rader som innehåller under tex 70 poäng, då dessa rader bör ge mer än 50 millioner, dvs inte är försvarbara att betala för.
Allt är beroende på omgång, vilka hästar som blir "kommunhästar" osv.
MVH Hatten
Jo jag vet hur man reducerar, det var en dum fråga som jag redan visste svaret på...

Frågan om systemstorlek och tankarna bakom det är desto intressantare!
Gammal 2011-01-19, 16:01   #57

Standard

Vad gäller maximal storlek på systemet har jag en matematiker som räknar ut varje omgångs antal rader med +EV över 2.5, dvs där man får tillbaka i snitt 250% på insatt kapital. Normalutfall ligger på runt 400-500 000 rader som har så stort EV och egentligen är det mest en fråga om bankrulle, är rullen exeptionellt stor, så man har råd att missa många gånger i rad, så ska man spela hela det matematiskt korrekta systemet och helt enkelt köpa de pengar som delas ut.
Spelar man jokersystem som jag gör, där jag lägger in många olika faktorer som INTE är matematiska, utan är mina egna värderingar, så ligger nog ett jokersystem på runt 50-100 000 kr nära det optimala för att utnyttja kunskapen så på bästa möjliga sätt.
Att jag spelar två jokersystem beror på att jag har andelsägare som gärna köper in sig på båda bolagen, samt några som vill begränsa kostnaderna och köper in sig i ett bolag.
Systemen är likvärdiga ur rankingsynpunkt, men har olika spikar/sparlopp, men alla hästar är likadant rankade. Vilket innebär att båda systemen kan vid exeptionellt god ranking utfalla med 7 rätt, men normalt så sker det inte.
Det stora problemet med v75 är att man på inte alltför stora system är tvungen att ta ställning i några lopp, vilket gör att man lätt går bort sig så tillvida att man kan ranka fem vinnare på sju lopp och två hästar som 4rank, men ändå missa på båda systemen, då de två lopp man där4e rank vann, spikade eller hade tre häst. Sådana problem existerar INTE i lika stor utsträckning om man spelar för 100 000, men man är även där tvungen att ta ställning i ett lopp per omgång, eller få ganska utslätat system utan plats för stora skrällar. MVH Hatten

Senast redigerad av hatten1 den 2011-01-19 klockan 16:11.
Gammal 2011-01-19, 16:05   #58

Standard

Stekel: Jag har självklart all maildukumentation sparad, och skickade detta utan förfrågan från skattmasen till skattekontoret för utredning, och fick efter lång tid ett svar med innebörden att spel på ATG inte låg till grund för beskattning och därför inte skulle utredas.
Bättre förekomma än förekommas anser jag när det gäller beskattning.
Gammal 2011-01-19, 16:17   #59

Stekels avatar

Standard

Citat:
Vad gäller maximal storlek på systemet har jag en matematiker som räknar ut varje omgångs antal rader med +EV över 2.5, dvs där man får tillbaka i snitt 250% på insatt kapital. Normalutfall ligger på runt 400-500 000 rader som har så stort EV och egentligen är det mest en fråga om bankrulle, är rullen exeptionellt stor, så man har råd att missa många gånger i rad, så ska man spela hela det matematiskt korrekta systemet och helt enkelt köpa de pengar som delas ut.
Spelar man jokersystem som jag gör, där jag lägger in många olika faktorer som INTE är matematiska, utan är mina egna värderingar, så ligger nog ett jokersystem på runt 50-100 000 kr nära det optimala för att utnyttja kunskapen så på bästa möjliga sätt...
Har svårt att se att man kan köpa det för 500k alldeles oavsett rulle, men jag har inget argument att sätta på pränt som säger motsatsen. Vad gäller de optimala 50-100k låter lite högt tycker jag, men det är fullt möjligt att det ligger där någonstans.

Citat:
Stekel: Jag har självklart all maildukumentation sparad, och skickade detta utan förfrågan från skattmasen till skattekontoret för utredning, och fick efter lång tid ett svar med innebörden att spel på ATG inte låg till grund för beskattning och därför inte skulle utredas.
Bättre förekomma än förekommas anser jag när det gäller beskattning.
Bra policy, så lär jag också göra men det vore intressant att höra hur de agerade om man gjorde på det andra viset.
Gammal 2011-01-19, 16:20   #60

Standard

Stekel: Du köper ju INTE alla rätt, utan du köper alla rader som det finns ett övervärde på!
Stor skillnad det!
Vilket ska innebära att du blir en långsiktig vinnare på detta spelsätt.
förövrigt går detta utmärkt att tillämpa på alla poolspel, men det normala är att skatten är så hög, att antalet +EV rader blir väldigt lågt.
Så desto fler +EV rader, desto bättre spel att investera i, obs jag pratar här inte om att spela, utan om att investera i .
Svara

td