Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-01-10, 19:36   #31

pjaers avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 2253
Standard

ATG kommer själva att lansera andelsspel frammåt våren/sommaren. Kan bli intressant om man får möjligheten att spela reducerat.
pjaer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-10, 22:41   #32

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snapphanen Visa inlägg
Stekel, kommer du dra igång andelsspel senare? Du som är travscouten?
Jag kör redan ett litet andelsspel nu, men jag funderar på att förlägga det till bolagsspel.se om det nu är så bra som det ser ut "på pappret". Skicka PM om du vill vara med vetja.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-10, 22:43   #33

Stekels avatar

Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pjaer Visa inlägg
ATG kommer själva att lansera andelsspel frammåt våren/sommaren. Kan bli intressant om man får möjligheten att spela reducerat.
Om det som står på hemsidan stämmer så går det att göra på bolagsspel.se, det står att det går att ladda upp filen precis som man gör på ATG om jag inte minns fel (skumläste bara igenom sajten igår så jag är inte riktigt 100 på det).
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-11, 09:53   #34

bolagsspels avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 13
Standard

Det stämmer.

På sidan Filmer finns en film som bl.a. visar hur man laddar upp kuponger (att anordna bolagsspel del 3).

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Bjud in dina vänner och spela V75, V64 och V65 tillsammans under ordnade former.
bolagsspel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-18, 20:03   #35

Sharp$: 5535
Standard

Andelsspel på V75, problematik och möjligheter

Jag driver sedan många år tillbaka andelspel på V75, endast när det är Jackpot.
Jag har då lagt upp förutsättningarna med 2000/person och spelomgång, alla betalar för 10 spelomgångar, vinster utbetalas när spelperioden är slut.
Jag har begränsat detta till fem andelar per bolag, och spelar endast med två bolag, då det annars blir system som spelar mot sig själva, genom att man skriver varje system med olika utgångspunkter. Självklart används joker för att reducera utgångssystemet, samt för att ta bort alla olönsamma rader, dvs rader som matematiskt ska ge mer än jackpotten samt rader(favoriter) som är överspelade. Det går utmärkt att lägga in parametrar som att man spelar med LÄGST utdelning 100 000 osv, för att undvika att betala för rader som i längden inte är lönsamma.
Det finns självklart inga som helst problem med skattemyndigheterna, då spelet sker genom ATG och därvid knutet konto, och pengarna sätts in på banken genom atg konto.
Varje omgång skickas jokersystemet ut till kunden INNAN start, för att undvika möjligheter och misstankar om fusk. Dessa mail fungerar utmärkt som bevis inför skattemyndigheterna då dom är skickade INNAN spelets start, samt att det står hur stor andel varje person äger samt kostnad.
Dock kan inte problematiken med oärlighet undvikas med garanti, då det alltid finns risk att anordnaren försvinner med storvinsten, därför ska man endast spela med anordnare som rekommenderas av andra människor och som har ett solitt rykte.
Tänk på att ge KRISTALLKLARA förutsättningar till andelsägarna så att inga dispyter ska behöva uppstå.
Jag har förövrigt spelat in 3 800 000 under sista två åren, så att det finns fog för kunskaperna med skattemyndigheter.
MVH Jan Helander(Hatten)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-18, 20:29   #36

LosKrikons avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58
Standard

En sak jag undrar är varför folk satsar på V75? För att vinna krävs riktigt stora system och hurvida dessa system faktiskt betalar sig är tveksamt då man under sin livstid förmodligen inte kommer kunna satsa tillräckligt många för att kunna fastställa att man är en vinnnare. Att satsa mindre summor på vinnare är bra mycket lägre varians och ger en jämnare vinst.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-18, 23:06   #37

Standard

V75 är förmodligen ett av de bästa spel som existerar, då man framförallt under jackpotomgångar spelar mot ett posetivt ev, dvs eventuellt utfall.
En normal jackpotomgång på v75 finns det ca 100 000 till 400 000 utfall som ger ett posetivt EV, och detta ev kan variera mellan 1.05-10. Dvs varje krona du satsar kommer i längden ge tillbaka multiplecerat med EV:
Gör du ett jokersystem med förutsättningar att EV+2.5 är lägsta utfall och spelar för 10 000kr, så kommer du efter att ha spelat detta system 1000gånger ha tjänat minst 2.5ggr insatsen.
Detta på grund av många faktorer, dels finns det en stor mängd mer eller mindre DÖDA pengar spelade, dvs små system med endast de största favoriterna streckade. När dessa favoritrader sitter så ger V75 kanske 200kr till 7 rätt.
Dessutom så spelar fortfarande oerhört många med möjlighet till 6 och 5 rätt, vilket är fullständigt matematiskt inkorrekt, då man får 250% högre utbetalning på 7 rätt om man endast spelar för 7 rätt. Då Jackpotpengarna ENDAST fördelas till 7 rättspotten, så kastar du följdaktligen bort möjligheten att få 250% högre vinst vid 7 rätt i en pott på runt 50 miljoner, för att få chansen att delta i 5-6rättspotten där poolen är 10-15miljoner. Istället för att få 250 000 när 7 rätt ger 100 000kr, så får man 100 000 för 7 rätt samt kanske ytterligare 25-30 000 för ett antal 6or och stort antal 5or.
De gånger man får 6 och 5 rätt och får tillbaka insatsen kommer INTE motsvara förlusten du gör när 7an sitter. Som alltid måste man se allt spel i ett mycket långt perspektiv.
Ytterligare en orsak till värför V75 är ett fantastiskt spel är svårighetsgraden , samt att ytters få lägger den tid som krävs för att vinna i längden. De som spelar "seriöst" enligt dom själva, köper information från betaltjänster och läser kuskintervjuer och lägger kanske 5-10 timmar på att analysera omgången. De som är PROFFS ser samtliga deltagande hästars sista fem starter på video(atg databas) samt kanske även starter som är från flera år tillbaka. Informationen som säljs har ALLA tillgång till, informationen som är arbetsam och tidskrävande har ett fåtal tillgång till. Det finns inga genvägar för att vinna på spel, förutom TUR, vilket vi alla behöver några gånger i livet. Men att lita på att turen ska försörja dig hela livet är ett lotteri jag inte tänker investera i.
Förövrigt finns det ytterligare en stor skattebetalare på jackpotomgångarna, och det ä Harry Boy. Harry Boy är ett jättelikt reducerat system, som bygger helt på givna förutsättningar i form av strecklistor samt att ett visst antal streckfavoriter ska vinna. När dessa förutsättningar INTE föreligger så ger V75 ohyggligt bra, även om omgången i sig egentligen inte är speciellt svår. Harry Boy omsätter runt 20-30 miljoner utan ca 80 en normal jackpotomgång.
Allt detta gör att V75jackpots har ett ohyggligt värde att spela på, men man måste ha en ide, kunskap och tålamod för att lyckas. Man kan jämföra det med ett pokerparti, där blindarna kan bli mycket höga, och blir blindarna (insatsen på v75) för hög i förhållande till bankrullen så går man gul, dvs spela inte v75 för mer än kanske 1% av bankrullen. Då har du råd att vara med MINST 200ggr, och på vägen få några 7or som kanske inte gör dig ekonomiskt oberoende, men ger bankrullen en fin knuff uppåt.
MVH Hatten
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+3)
Gammal 2011-01-18, 23:18   #38

Standard

Förövrigt så är vinnarspel i Sverige OERHÖRT svårt att vara långsiktig vinnare på, då skatten är 20% vid spel på ATG . Spelar man på unibets livetoto så är skatten 10%, men poolen mycket lägre, kanske 10-30% av vinnarpoolen på ATG.
Detta att jämföra med spel på asiatiskt hcp , där man kan komma ner till 2.5% skatt på sportspel.
Fördelen man har som spelare på svensk toto, är att det alltid är oerhört mycket döda pengar i omlopp, ofta är det 9-10 hästar i loppen som är helt fel prissatta, dvs för låga odds på i förhållande till vinstchansen, samt att betting joe oftast inte har en susning om vad dom gör. Dom spelar "Brunte" oavsett odds, för det spelar ju ingen roll om hästen ger 1.50 eller 5 gånger, då han ändå vinner! Se tex flera av fåntrattarna som ger speltips på atg live, dom har aldrig analyserat ett travlopp, och kommit fram till en värdering av chanserna för SAMTLIGA hästar, och därvid säga : Nr1 har bäst chans, men har bara 25% vinstchans och står 2.50, därimot har nr9 runt 5% vinstchans och står i 40ggr, den kan vi investera 0.1% av bankrullen på! Istället låter det" jag tycker vinnaroddset är lite lågt på nr1, så jag spelar tvilling istället :-) , utan att ta hänsyn till vad som är korrekta odds på tvilling, utan endast för att få upp oddset lite. Ungefär som om en sportspelare istället för att spela ö1.5 i en match till 1.55, istället spelar ö4,5 då det ger 10ggr. Ingen analys om 10ggr är ett överodds, utan endast att man vinner betydligt MER om det sitter.
MVH Hatten
Gammal 2011-01-18, 23:21   #39

LosKrikons avatar

Standard

ATG har en återbetalning på 80%, inte ens skatt på 20%.

Det jag menade egentligen var mer varför folk satsar på att vinna stort, fast de förmodligen aldrig kommer att göra det, istället för att vinna lite i taget istället.
Gammal 2011-01-18, 23:23   #40

LosKrikons avatar

Standard

"så kommer du efter att ha spelat detta system 1000gånger ha tjänat minst 2.5ggr insatsen."

Där är också en poäng med mitt inlägg, de flesta kommer INTE ha spelat de 1000 omgångarna i sitt liv, och i V75 behövs betydligt fler omgångar för att säkerställa ROI med vettig säkerhet.
Gammal 2011-01-19, 02:18   #41

Standard

Redan 100 omgångar räcker för att säkerställa ett utfall med godtagbar felfrekvens.Men då EV är sanslöst stort, och skatten i det närmaste obefintlig på 7 rätt, finns det i mina ögon inget bättre spel oavsett form och sport i världen, möjligtvis WSOP 10 000$ main event(poker), där väntevärdet också är oerhört högt. Men även där är det svårt då variansen är sanslös och möjligheterna att delta är betydligt färre.
Men föredrar du att spela ett spel med 20% skatt så tycker jag definitivt du ska göra det, men du kan aldrig någonsin matematiskt bevisa någon fördel i det ställningstagandet.
Gammal 2011-01-19, 10:14   #42

LosKrikons avatar

Standard

100 räcker knappast. Dessutom är det inte "skatt" den andelen ATG tar. Att dessutom räkna "skatten" endast vid vinst är inte relevant alls. Det intesantra är hur mycket som går tillbaka till spelarna totalt sett. EVt på V75 är inte "sanslöst stort" heller, allafall inte i mina ögon.

"men du kan aldrig någonsin matematiskt bevisa någon fördel i det ställningstagandet"

Jasså? Vad vet du om det?

Ska jag vara ärlig är jag inte direkt imponerad av ditt påstående "Jag har förövrigt spelat in 3 800 000 under sista två åren". För det första, hur mycket man "spelat in" säger inget om utgifterna. För det andra, vilket ROI var det under den tiden, och hur många var ni som delade? För det tredje, två års spel på V75 är som sagt ovan inte relevant alls efter som variansen är mycket hög.
Gammal 2011-01-19, 11:52   #43

Standard

LosKrikon, det finns ingen som helst orsak att ta denna diskussion vidare, då du själv inte svarar på mina frågor, utan istället kommer med nya frågor och påståenden.
Förklara för mig matematiskt hur ett spel med 20% skatt, eller som du väljer att se det, ett spel med 80% återbetalning till spelarna, själv förstår jag inte skillnaden?, kan vara fördelaktigare än ett spel som är i det närmaste skattefritt om man spelar på endast 7 rätt och på jackpotomgångar.
Om du läser mina tidigare trådar i ämnet står förutsättningarna för de andelspel jag håller i. ROI på dessa två års V75 spel är sanslöst hög, eftersom vi spelat endast när det varit jackpot, och för 10 000 per omgång, och spelat in 3 800 000. 25 omgångar*20 000=500 000/3 800 000= roi 760% . Tidigare bolag jag har drivit under mina 25 år som professionell spelare ligger på runt 250% i roi räknat per 100 speltillfällen. Då var min kunskap också sämre, samt verktygen likaså. Det VITALA är att DU loskrikon börjar fundera på förutsättningarna du spelar till. Variansen är i sig inget problem, om du anpassar MM(pengahanteringen) efter variansens förutsättningar. Ju större varians, desto lägre procentuell insats av bankrullen.

Loskrikon: Du diskvalificerar dig själv när du påstår" EVt på V75 är inte "sanslöst stort" heller, allafall inte i mina ögon." Jag pratar INTE värderingar, jag pratar MATEMATIK när jag skriver att EV är sanslöst stort på jackpotomgångar under förutsättning att man spelar V7. Det ligger INGEN värdering i detta, utan endast matematisk beräkning av förväntat utfall.
MVH Hatten
Gammal 2011-01-19, 12:09   #44

LosKrikons avatar

Standard

Förstår du inte skilnaden mellan skatt och återbetalning?

Att du på 25 omgångar vunnit 3 800 000 och därefter tror att du har någon som helst rimlig uppskattning av ROI på den tiden är mer roligt än något annat. 25 omgångar är INGET.

Du pratar dessutom på ett sätt där du verkar tro att folk här är helt bakom, tvärt om, från vad jag läst om det du skrivit så är det snarare tvärt om.

"25 omgångar*20 000=500 000/3 800 000= roi 760%"

Den ekvationen stämmer inte heller. Det är sorgligt att du efter "25 år som professionell spelare" inte ens kan räkna rätt. Själv har jag studerat både matematik och matematisk statistik på universitet och vet vad jag pratar om.

När jag pratade EV pratade jag om V75 i allmänhet, inte bara under jackpotomgångar, där är det definitivt högre EV eftersom det redan finns döda pengar och det tillskjuts ännu mer sådana under veckan.

Förvänta dig inte att vinna 3 800 000 (brutto) de nästkommande två åren igen, eller ha ett ROI på 760% longterm heller för den delen. Berätta istället vilket ROI du haft på V75 totalt sett på dina "25 år som professionell spelare", DET skulle vara intressant.
Gammal 2011-01-19, 13:01   #45

Sharp$: 1443

2-6 BETTING 2012-2013 (AVS
Stats: 239 - 267 - 36
ROI: 102.44%
Vinstprocent: 47.23%

Standard

Eee va jag ser så berättade hatten i föregående inlägg om sin roi över 25 års tid (250%)
Svara

td