Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-14, 09:01   #1

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 46
Standard

Tråden om andelsspel på travsport.

Ja en tråd om andelsspel behövs tycker jag.
Här kan ni posta länkar och tipsa om vilka andelsspel som finns där ute och givetvis gärna personliga erfarenheter utav dessa.
Det är säkert många som vill spela men som inte känner att de är redo att lägga några stora system själva då kan ju andelsspel vara en väg att gå.
Gammal 2010-01-14, 11:14   #2

randoms avatar

Sharp$: 16
Standard

Lust att förklara hur sådana här andels spel fungerar?
Är det att man är ex 10 personer som sätter x Kr på samma system ?
random är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 12:30   #3

Sharp$: 24
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av random Visa inlägg
Ja man delar upp kostnaden på x personer och delar vinsten.

Skulle vara kul att vara med på ett andelsspel med 10andelar för runt 500kr/vecka per person, då får man ca 10 000 rader efter reducering och då ökar ju chansen att vinna markant.

Hur fungerar det att administrera sådant över internet så ingen blir blåst?
Vet att svenskaspel har bolags spel på sin sida och det är ju kanon, har ATG liknande?
Eken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 12:37   #4

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av random Visa inlägg
Ja en person gör ett lite större system och sedan är man ett gäng personer som delar på insatsen\eventuell vinst enkelt förklarat.

Har själv inte varit med i något på nätet men har för mig att den som gör det hela brukar ta en viss % av vinsten till sig själv innan resten delas på de betalande kunderna, för jobbet det innebär att ordna allt.

Någon som varit med om det hela kan ju skriva lite mer och tipsa om lite olika sidor som erbjuder bolagsspel.

*Edit* Såg nu att flera verkar ta ut en liten avgift utöver andelen på spelet för att täcka det administrativa och därmed inte tar ut någon vinstprovision men detta kan ju vara olika från bolag till bolag.
Gammal 2010-01-14, 12:45   #5

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Eken Visa inlägg
Ja man delar upp kostnaden på x personer och delar vinsten.

Skulle vara kul att vara med på ett andelsspel med 10andelar för runt 500kr/vecka per person, då får man ca 10 000 rader efter reducering och då ökar ju chansen att vinna markant.

Hur fungerar det att administrera sådant över internet så ingen blir blåst?
Vet att svenskaspel har bolags spel på sin sida och det är ju kanon, har ATG liknande?
Tror inte atg.se har något sådant, har missat detta isåfall. Det är ju alltid svårt att starta upp något sådant då alla måste lita på den som har hand om pengarna och konton på atg.se där miljonerna trillar in...
Gammal 2010-01-14, 12:50   #6
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Tyvärr har ATG inget liknande, jag hänvisar till ett längre inlägg på flashback som jag skrev
kopierar den rakt av så, orkar inte editera för den är så omständig
Hoppas du har överseende.

Citat:
Ska du spela på nätet rekommenderar jag storavinster.se's andelsbolag. Johan som ligger bakom sidan är riktigt grym (förövrigt han som sitter som statistiker på tv4sändningarna). De har verkligen något stort pågång och jag ger bara tummen upp åt Johan som verkligen är duktig. Många gånger stolpe ut men det krävs alltid tur och medrigg för att få in ett spel ordentligt. Matematik och hästar går tydligen mycket bra ihop.

Spelarservice har jag haft koll på väldigt länge, vi pratar år faktiskt och tro de eller ej men de är inte så bra som de ger sken av. De har bra ideer, det har dom kan jag erkänna. Men de är alldeles för våghalsiga för att sätta någon rad. De siktar på utdelningar kring 100k-1miljon och vissa omgångar på andra summor. Sånna utdelningar kommer inte ofta på v75, väldigt sällan snarare. Deras rankning tål att jämföras däremot men att rygga de blint är inget man bör göra. För chansartat, chansspik med chansutgångar i kombination med fräcka 3hästarslås.
2 hästarslås har de även ibland, och om du frågar vilken insatt travmänniska som helst så är det INGEN som kan rekommendera ett tvåhästarslås. Det är ett dyrt jävla lås helt enkelt och inget kan motivera en sådan gardering.

Rankningen är bra, de lyfter fram bortglömda hästar på ett bra sätt. Så för ett lyckat system, ta deras rankning men hitta en egen spik. Deras 3-4hästarslås är bra. Deras utgångar sitter väldigt sällan och deras omgångens bästa spik sitter ännu färre gånger.
Detta gäller dock v75.

9an i avd1 idag hade de tex andrarankad.

Angående butiker som arrangerar andelsspel så finns det väl ingen i stockholm jag känner till som jag kan skryta om. Såvida vi inte pratar om 500-1000kr/andel -bolag. Men då ska du också spela det vecka ut och vecka in för att ha chansen. Sätter de 1 sån per år på 1milj delat på 10andelar så har ni spelat för 25-50k per skalle och år samt eventuellt vunnit 100k per skalle och år.
Butiker ger ofta sken på att de är duktiga på andelsspel, affischer upp hit och dit. Främst är det de butiker som har 3-8 olika spel de erbjuder som sätter upp dessa. Bara skit om du frågar mig. Har man 3 till 8 olika andelsspel så är det klart som fan att de sätter sina oftare än andra som bara har 1-2 spel. Men då är frågan vilken av dessa 8 bolag du ska köpa dig in på då det är olika som vinner varje gång och totalt sett ligger de nog minus.
Väldigt få bolag i butikerna som ligger plus (såvida de inte haft något helskotta tur och satt en miljonvinst som idag) men en sån vinst kommer sällan twice i samma butik inom kort period. Min butik kan jag säga ligger ca 10k plus per skalle för den som ryggat varje vecka det här året. Nu har de flesta inte gjort det. Men är 10k egentligen något att skryta om? inte om du frågar mig. Men visst gubbarna och gummorna blir säkert jätteglada och samtidigt har de något att titta på när de kommer hem en lördagskväll.

Enda anledningen till att de flesta butiker säljer andelsspel är för att öka sin omsättning och på de viset få högre provision. Jag tycker du/ni ska samla ihop ett gäng och skapa ett system tillsammans. System för 1000-5000rader ska det vara annars kan ni egentligen likagärna dra en lott alt satsa på utdelningar kring 500-10000kr hållet.

[TILLÄGG]
Ett förtydligande på mitt tidigare inlägg där, klockan var lite sen som du säkert kan se .
Jag menar IRL gäng. Dvs jobbarkompisar, vänner etc, personer som du möter i vardagen. Inte över nätet då av just den anledningen jag skrev i inlägget efter.[/TILLÄGG]

Tyvärr saknas ett system likt svenskaspel där andelsägare garanteras sin vinstsumma. Ska man spela på travet blir det för bolagsägaren att öppna ett konto och få pengarna insatta dit, denne mailar då ut raderna innan spelstopp. Tyvärr saknas garantin och säkerheten i det hela. Vad säger att bolagshållaren bara kan ta sin del och dra? Vad säger att bolagshållaren är seriös ett tag och med diverse småvinster men när den stora vinsten kommer så plockar denne ut den och drar? Finns syskon som lurar varandra i det här landet nuförtiden, söner som lurar sina mödrar etc etc.
Ni vet väl att vinster över 200k tar 1månad att plocka ut? Mao gott om tid för en bov att planera.

Nu påstår jag inte att du på något sätt är en sådan person men ni som funderar på andelsspel på trav över nätet ska vara medvetna om att ni iprincip står maktlösa såvida du inte spelar hos ett ombud/ber ombudet dela upp spelet i X bongar/andelar, får bongarna i handen, scannar in kvittona med serienumret+masterkvittots nummer och mailar över dessa till kunderna. Då kan man vid en rättslig prövning iaf ha väldigt stor chans att få sin vinstsumma vid en eventuell sådan händelse.

Vad säger skatteverket när flera hundra tusen om året kommer in i ditt konto från diverse konton och dessa pengar försvinner lika fort som de kommer in?
Fskatt är nästan ett måste för detta samt ett speciellt bankkonto ej kopplat till ditt privata.

Skulle faktiskt avråda dig att starta igång ett sådant över nätet, mycket runtomkring som gör det hela komplicerat och ovärt.

Ju fler som mailar till atg med förslaget dessto större chans att de implementerar en bolagsavdelning såsom svenska spel har. Där de garanterar säkerheten.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 13:03   #7

Standard

Fan vad najs skrivit KP, tummen upp för sånt här! Får slänga iväg ett mail till atg i eftermiddag
Gammal 2010-01-14, 13:10   #8

Sharp$: 24
Standard

Grymt bra svar KP
Ska också dra iväg ett mail till ATG. Borde ju inte vara så svårt för dem att fixa, jag är med i ett bomben bolag på svs som kör egna rader och det är supersmidigt att anmäla sig och vara med.
Eken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 16:59   #9
JLO

JLOs avatar

Sharp$: 1578
Standard

Vi e ett kompis gäng som kör joker system ( reducerat ) 2000 kr/v..200 kr/gubbe.. ca 12-13000 rader får vi ihop för det..Jag har joker program o e gärna med o kör ihop med ett glatt gäng härifrån oxå.. man får väl byta tele nr o mail med varandra o tom ringa o prata med varann om upplägg o div..som, sagt skicka ett medd till mig om ni e sugna...mvh
Gammal 2010-01-14, 19:45   #10

Sharp$: 1368
Standard

jag har skrivit till ATG.se och frågat om möjlighet till spelbolag, och det är något som flera har frågat efter, och dom kollar på möjligheterna, skriv dit själva, så dom får lite press på sig
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 20:21   #11
Rob

Sharp$: 3081
Standard

Jag är sugen på att vara med och dela på ett andelssytem. Brukar dela med far och bekanta och liknande men kör gärna om vi drar ihop något också.
Det farliga är ju som KP skriver att "den utvalde" är pålitlig i början och fixar allt hur smidigt som helst och så men när det blir vinst på 6-siffrigt så drar han/hon bara....

OM det är folk som trots allt är intresserade och kan tänka sig att skippa anonymiteten man har på internet så kanske det kan vara värt att testa i alla fall...? Och en ytterligare tanke mer än att bara byta mejl och nr är att ses på nån travbana eller liknande nån gång? OM folk är intresserade vill säga.
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 21:19   #12

pecke01s avatar

Sharp$: 60

Pecke01
Stats: 92 - 80 - 7
ROI: 104.81%
Vinstprocent: 53.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Jag är sugen på att vara med och dela på ett andelssytem. Brukar dela med far och bekanta och liknande men kör gärna om vi drar ihop något också.
Det farliga är ju som KP skriver att "den utvalde" är pålitlig i början och fixar allt hur smidigt som helst och så men när det blir vinst på 6-siffrigt så drar han/hon bara....

OM det är folk som trots allt är intresserade och kan tänka sig att skippa anonymiteten man har på internet så kanske det kan vara värt att testa i alla fall...? Och en ytterligare tanke mer än att bara byta mejl och nr är att ses på nån travbana eller liknande nån gång? OM folk är intresserade vill säga.
Det låter som en riktigt rolig grej. Jag är med! Vill iofs att vi bygger systemen för att vinna Miljoner. Ingen idé att spela för att vinna 10k. Satsa på fälla favoriter och vinna när det blir stor utdelning.

Jag har inga problem med att röja min identitet i ett slutet sällskap för detta.
pecke01 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 21:26   #13
Rob

Standard

nej det håller jag med om, sikta på 6-siffriga vinster lixom. 10.000 att dela på känns som pengarna tillbaka med lite bankränta bara

det går ju att dela sin identitet i en sluten grupp, behöver ju sedan inte koppla det till eventuellt sharps, flashback eller liknande om man inte vill.
vilken stad talar vi om för intresserade?
Gammal 2010-01-14, 21:45   #14

Sharp$: 663

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag är helt klart intresserad fast om min ekonomi räcker till har just nu ingen fast inkomst men vissa gånger kan jag gå med och de beror ju på vilka belopp vi pratar om. Tycker de låter vettigt idén.
Fangtastic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 21:56   #15

Stekels avatar

Sharp$: 26732
Standard

Måste ju finnas någon sajt på nätet som tillhandahåller en tjänst som gör att detta kan låta sig göras på ett smidigt sätt och med liten risk för de deltagande. Det finns nog inget idiotsäkert sätt, men ut och leta, eller sätt igång och försök klura ut ett sätt att få det att fungera på ett bra sätt. Det verkar ju finnas tillräckligt många intresserade som kan slå sina kloka(?) huvuden ihop iallafall.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 22:25   #16

pecke01s avatar

Sharp$: 60

Pecke01
Stats: 92 - 80 - 7
ROI: 104.81%
Vinstprocent: 53.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
nej det håller jag med om, sikta på 6-siffriga vinster lixom. 10.000 att dela på känns som pengarna tillbaka med lite bankränta bara

det går ju att dela sin identitet i en sluten grupp, behöver ju sedan inte koppla det till eventuellt sharps, flashback eller liknande om man inte vill.
vilken stad talar vi om för intresserade?
Jag bor i Stockholm.
pecke01 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 09:27   #17
JLO

JLOs avatar

Sharp$: 1578
Standard

Jag bor utanför uddevalla!! Och jag e på direkt..Jag har joker program som sagt, men e det nån annan som vill hålla i takt pinnen så får vi rösta fram nån typ...mvh
Gammal 2010-01-19, 17:00   #18

Standard

Fick svar av atg.se idag,

"Hej,
Det pågår ett arbete med att hitta en lösning för att spela tillsammans via ATG.se. Har i dagsläget ingen tid för när detta beräknas vara klart och om det blir verklighet men hoppas att det kommer. Tack för din synpunkt!"

Vi får väl hoppas att de tar tag i det hela.
Gammal 2010-01-20, 00:39   #19

Grezeas avatar

Sharp$: 110
Standard

Jag kan vara intresserad av ett andelssspel. Jag är dock helt jävla okunnig när det gäller hästar och det kanske spelar roll om tanken är man ska samarbeta fram ett system.
Grezea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-21, 12:41   #20
Rob

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grezea Visa inlägg
Jag kan vara intresserad av ett andelssspel. Jag är dock helt jävla okunnig när det gäller hästar och det kanske spelar roll om tanken är man ska samarbeta fram ett system.
Klart tanken är att alla ska få vara med och tippa men om folk känner att dom inte har kunskapen att göra ett system så är det självklart att man får vara med på en andel.

Sen finns det ju olika varianter på hur upplägget kan vara.
Alt1. är att det är 1 eller kanske 2 olika personer som har/delar ansvar att sätta ihop det färdiga systemet utifrån andras synpunkter och idéer. Dessa två är då framröstade av alla andra.
Alt2. kan vara så att man roterar på alla personer (eller dom som vill) så att det är olika personer som sätter ihop systemen varje gång. Då får den personen välja utformningen av systemet helt själv och får då veckans budget att röra sig med... Självklart får ju andra komma med synpunkter och idéer men då är det "veckans utvalde" som har sista ordet just den lördagen...
Gammal 2010-01-25, 15:02   #21

guNhje745s avatar

Sharp$: 44
Standard

Hallå !

Jag är intresserad av andelsspel.
Du kan väl höra av dig
Mvh/G
guNhje745 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-25, 20:36   #22
Rob

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av guNhje745 Visa inlägg
Hallå !

Jag är intresserad av andelsspel.
Du kan väl höra av dig
Mvh/G
Vem skall höra av sig menar du? KP? Han kommer inte (no offense, but I've been talking to you about this) vara en del av ett andelsspel så det handlar väl till stor det om vilka som har bäst geografisk tillgänglighet att vara fullt ärlig och släppa anonymiteten för en sluten grupp...
Gammal 2010-01-29, 17:53   #23

Sharp$: 1368
Standard

andelsspel

lättaste är ju att kolla runt med folk i sin närhet, jobbet, plugget, släkten, nära vänner
Många är med på att lägga nån hundring i veckan,även sånna som normalt inte spelar , man blir insatt i hästarna rätt fort och bör ha koll efter ett par omgångar
hjälp med att göra raden får du här,+ dom travsidor som vi här tipsat om

om du vill göra ett monster system sätt upp en lapp i ditt ATG ombud, o kolla intresset där , gör ett andels spel i butiken
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 19:25   #24

bolagsspels avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 13
Standard

Vet att tråden är gammal men tipsar om en ny tjänst där man kan spela tillsammans.

https://www.bolagsspel.se/

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Bjud in dina vänner och spela V75, V64 och V65 tillsammans under ordnade former.
bolagsspel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 19:52   #25
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bolagsspel Visa inlägg
Vet att tråden är gammal men tipsar om en ny tjänst där man kan spela tillsammans.

https://www.bolagsspel.se/
Jag släpper igenom det inlägget då det egentligen klassas som reklam.
Men av den anledningen att det är en bra tjänst ni kommit med som täcker ett stort tomrum i online-travsverige så får den stanna kvar.
Var på tiden att en liknande tjänst skulle komma.
Kommer hålla ett öga på er sida och rekommendera den vidare till andra vid förfrågan.

Med det sagt hoppas jag att ni slänger upp ett gott ord om Sharps på er sida med senare.

Lycka till!
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 20:44   #26

bolagsspels avatar

Standard

Ber om ursäkt att jag inte läste forumets regler innan. Det skulle jag naturligtvis gjort. Jag googlade fram tråden och kände så väl igen mig i problematiken men det kanske finns någon annan tråd där inlägget passar bättre(?). Tacksam för du tog övertrampet på ett "bra" sätt. Skall absolut tipsa om forumet till mina spelvänner.

Mvh,
Torbjörn

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Bjud in dina vänner och spela V75, V64 och V65 tillsammans under ordnade former.
Gammal 2011-01-07, 20:56   #27

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 359
Standard

Jag är intresserad!
kungaron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-09, 22:09   #28

Stekels avatar

Standard

Är det någon här som använder sig av bolagsspel.se? Flyter allt felfritt eller hur ser det ut? Jag reggade precis ett konto där men jag har inte lagt upp några spel än men allt ser iaf väldigt bra ut med upplägget och så, ganska intuitiv sida också.
Gammal 2011-01-10, 10:50   #29

bolagsspels avatar

Standard

Jag ligger lite lågt då jag är inblandad i sajten men om ni vill ha tips/förslag på olika sätt man kan använda bolagsspel.se på så skriv en rad så skall jag försöka hjälpa till med vad som är möjligt utifrån era behov. Det är inget ni inte kan lista ut själva men iaf...

Gammal 2011-01-10, 19:24   #30

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 2625
Standard

Stekel, kommer du dra igång andelsspel senare? Du som är travscouten?
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-10, 19:36   #31

pjaers avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 2252
Standard

ATG kommer själva att lansera andelsspel frammåt våren/sommaren. Kan bli intressant om man får möjligheten att spela reducerat.
pjaer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-10, 22:41   #32

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snapphanen Visa inlägg
Stekel, kommer du dra igång andelsspel senare? Du som är travscouten?
Jag kör redan ett litet andelsspel nu, men jag funderar på att förlägga det till bolagsspel.se om det nu är så bra som det ser ut "på pappret". Skicka PM om du vill vara med vetja.
Gammal 2011-01-10, 22:43   #33

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pjaer Visa inlägg
ATG kommer själva att lansera andelsspel frammåt våren/sommaren. Kan bli intressant om man får möjligheten att spela reducerat.
Om det som står på hemsidan stämmer så går det att göra på bolagsspel.se, det står att det går att ladda upp filen precis som man gör på ATG om jag inte minns fel (skumläste bara igenom sajten igår så jag är inte riktigt 100 på det).
Gammal 2011-01-11, 09:53   #34

bolagsspels avatar

Standard

Det stämmer.

På sidan Filmer finns en film som bl.a. visar hur man laddar upp kuponger (att anordna bolagsspel del 3).

Gammal 2011-01-18, 20:03   #35

Sharp$: 5535
Standard

Andelsspel på V75, problematik och möjligheter

Jag driver sedan många år tillbaka andelspel på V75, endast när det är Jackpot.
Jag har då lagt upp förutsättningarna med 2000/person och spelomgång, alla betalar för 10 spelomgångar, vinster utbetalas när spelperioden är slut.
Jag har begränsat detta till fem andelar per bolag, och spelar endast med två bolag, då det annars blir system som spelar mot sig själva, genom att man skriver varje system med olika utgångspunkter. Självklart används joker för att reducera utgångssystemet, samt för att ta bort alla olönsamma rader, dvs rader som matematiskt ska ge mer än jackpotten samt rader(favoriter) som är överspelade. Det går utmärkt att lägga in parametrar som att man spelar med LÄGST utdelning 100 000 osv, för att undvika att betala för rader som i längden inte är lönsamma.
Det finns självklart inga som helst problem med skattemyndigheterna, då spelet sker genom ATG och därvid knutet konto, och pengarna sätts in på banken genom atg konto.
Varje omgång skickas jokersystemet ut till kunden INNAN start, för att undvika möjligheter och misstankar om fusk. Dessa mail fungerar utmärkt som bevis inför skattemyndigheterna då dom är skickade INNAN spelets start, samt att det står hur stor andel varje person äger samt kostnad.
Dock kan inte problematiken med oärlighet undvikas med garanti, då det alltid finns risk att anordnaren försvinner med storvinsten, därför ska man endast spela med anordnare som rekommenderas av andra människor och som har ett solitt rykte.
Tänk på att ge KRISTALLKLARA förutsättningar till andelsägarna så att inga dispyter ska behöva uppstå.
Jag har förövrigt spelat in 3 800 000 under sista två åren, så att det finns fog för kunskaperna med skattemyndigheter.
MVH Jan Helander(Hatten)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-18, 20:29   #36

LosKrikons avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58
Standard

En sak jag undrar är varför folk satsar på V75? För att vinna krävs riktigt stora system och hurvida dessa system faktiskt betalar sig är tveksamt då man under sin livstid förmodligen inte kommer kunna satsa tillräckligt många för att kunna fastställa att man är en vinnnare. Att satsa mindre summor på vinnare är bra mycket lägre varians och ger en jämnare vinst.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-18, 23:06   #37

Standard

V75 är förmodligen ett av de bästa spel som existerar, då man framförallt under jackpotomgångar spelar mot ett posetivt ev, dvs eventuellt utfall.
En normal jackpotomgång på v75 finns det ca 100 000 till 400 000 utfall som ger ett posetivt EV, och detta ev kan variera mellan 1.05-10. Dvs varje krona du satsar kommer i längden ge tillbaka multiplecerat med EV:
Gör du ett jokersystem med förutsättningar att EV+2.5 är lägsta utfall och spelar för 10 000kr, så kommer du efter att ha spelat detta system 1000gånger ha tjänat minst 2.5ggr insatsen.
Detta på grund av många faktorer, dels finns det en stor mängd mer eller mindre DÖDA pengar spelade, dvs små system med endast de största favoriterna streckade. När dessa favoritrader sitter så ger V75 kanske 200kr till 7 rätt.
Dessutom så spelar fortfarande oerhört många med möjlighet till 6 och 5 rätt, vilket är fullständigt matematiskt inkorrekt, då man får 250% högre utbetalning på 7 rätt om man endast spelar för 7 rätt. Då Jackpotpengarna ENDAST fördelas till 7 rättspotten, så kastar du följdaktligen bort möjligheten att få 250% högre vinst vid 7 rätt i en pott på runt 50 miljoner, för att få chansen att delta i 5-6rättspotten där poolen är 10-15miljoner. Istället för att få 250 000 när 7 rätt ger 100 000kr, så får man 100 000 för 7 rätt samt kanske ytterligare 25-30 000 för ett antal 6or och stort antal 5or.
De gånger man får 6 och 5 rätt och får tillbaka insatsen kommer INTE motsvara förlusten du gör när 7an sitter. Som alltid måste man se allt spel i ett mycket långt perspektiv.
Ytterligare en orsak till värför V75 är ett fantastiskt spel är svårighetsgraden , samt att ytters få lägger den tid som krävs för att vinna i längden. De som spelar "seriöst" enligt dom själva, köper information från betaltjänster och läser kuskintervjuer och lägger kanske 5-10 timmar på att analysera omgången. De som är PROFFS ser samtliga deltagande hästars sista fem starter på video(atg databas) samt kanske även starter som är från flera år tillbaka. Informationen som säljs har ALLA tillgång till, informationen som är arbetsam och tidskrävande har ett fåtal tillgång till. Det finns inga genvägar för att vinna på spel, förutom TUR, vilket vi alla behöver några gånger i livet. Men att lita på att turen ska försörja dig hela livet är ett lotteri jag inte tänker investera i.
Förövrigt finns det ytterligare en stor skattebetalare på jackpotomgångarna, och det ä Harry Boy. Harry Boy är ett jättelikt reducerat system, som bygger helt på givna förutsättningar i form av strecklistor samt att ett visst antal streckfavoriter ska vinna. När dessa förutsättningar INTE föreligger så ger V75 ohyggligt bra, även om omgången i sig egentligen inte är speciellt svår. Harry Boy omsätter runt 20-30 miljoner utan ca 80 en normal jackpotomgång.
Allt detta gör att V75jackpots har ett ohyggligt värde att spela på, men man måste ha en ide, kunskap och tålamod för att lyckas. Man kan jämföra det med ett pokerparti, där blindarna kan bli mycket höga, och blir blindarna (insatsen på v75) för hög i förhållande till bankrullen så går man gul, dvs spela inte v75 för mer än kanske 1% av bankrullen. Då har du råd att vara med MINST 200ggr, och på vägen få några 7or som kanske inte gör dig ekonomiskt oberoende, men ger bankrullen en fin knuff uppåt.
MVH Hatten
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+3)
Gammal 2011-01-18, 23:18   #38

Standard

Förövrigt så är vinnarspel i Sverige OERHÖRT svårt att vara långsiktig vinnare på, då skatten är 20% vid spel på ATG . Spelar man på unibets livetoto så är skatten 10%, men poolen mycket lägre, kanske 10-30% av vinnarpoolen på ATG.
Detta att jämföra med spel på asiatiskt hcp , där man kan komma ner till 2.5% skatt på sportspel.
Fördelen man har som spelare på svensk toto, är att det alltid är oerhört mycket döda pengar i omlopp, ofta är det 9-10 hästar i loppen som är helt fel prissatta, dvs för låga odds på i förhållande till vinstchansen, samt att betting joe oftast inte har en susning om vad dom gör. Dom spelar "Brunte" oavsett odds, för det spelar ju ingen roll om hästen ger 1.50 eller 5 gånger, då han ändå vinner! Se tex flera av fåntrattarna som ger speltips på atg live, dom har aldrig analyserat ett travlopp, och kommit fram till en värdering av chanserna för SAMTLIGA hästar, och därvid säga : Nr1 har bäst chans, men har bara 25% vinstchans och står 2.50, därimot har nr9 runt 5% vinstchans och står i 40ggr, den kan vi investera 0.1% av bankrullen på! Istället låter det" jag tycker vinnaroddset är lite lågt på nr1, så jag spelar tvilling istället :-) , utan att ta hänsyn till vad som är korrekta odds på tvilling, utan endast för att få upp oddset lite. Ungefär som om en sportspelare istället för att spela ö1.5 i en match till 1.55, istället spelar ö4,5 då det ger 10ggr. Ingen analys om 10ggr är ett överodds, utan endast att man vinner betydligt MER om det sitter.
MVH Hatten
Gammal 2011-01-18, 23:21   #39

LosKrikons avatar

Standard

ATG har en återbetalning på 80%, inte ens skatt på 20%.

Det jag menade egentligen var mer varför folk satsar på att vinna stort, fast de förmodligen aldrig kommer att göra det, istället för att vinna lite i taget istället.
Gammal 2011-01-18, 23:23   #40

LosKrikons avatar

Standard

"så kommer du efter att ha spelat detta system 1000gånger ha tjänat minst 2.5ggr insatsen."

Där är också en poäng med mitt inlägg, de flesta kommer INTE ha spelat de 1000 omgångarna i sitt liv, och i V75 behövs betydligt fler omgångar för att säkerställa ROI med vettig säkerhet.
Gammal 2011-01-19, 02:18   #41

Standard

Redan 100 omgångar räcker för att säkerställa ett utfall med godtagbar felfrekvens.Men då EV är sanslöst stort, och skatten i det närmaste obefintlig på 7 rätt, finns det i mina ögon inget bättre spel oavsett form och sport i världen, möjligtvis WSOP 10 000$ main event(poker), där väntevärdet också är oerhört högt. Men även där är det svårt då variansen är sanslös och möjligheterna att delta är betydligt färre.
Men föredrar du att spela ett spel med 20% skatt så tycker jag definitivt du ska göra det, men du kan aldrig någonsin matematiskt bevisa någon fördel i det ställningstagandet.
Gammal 2011-01-19, 10:14   #42

LosKrikons avatar

Standard

100 räcker knappast. Dessutom är det inte "skatt" den andelen ATG tar. Att dessutom räkna "skatten" endast vid vinst är inte relevant alls. Det intesantra är hur mycket som går tillbaka till spelarna totalt sett. EVt på V75 är inte "sanslöst stort" heller, allafall inte i mina ögon.

"men du kan aldrig någonsin matematiskt bevisa någon fördel i det ställningstagandet"

Jasså? Vad vet du om det?

Ska jag vara ärlig är jag inte direkt imponerad av ditt påstående "Jag har förövrigt spelat in 3 800 000 under sista två åren". För det första, hur mycket man "spelat in" säger inget om utgifterna. För det andra, vilket ROI var det under den tiden, och hur många var ni som delade? För det tredje, två års spel på V75 är som sagt ovan inte relevant alls efter som variansen är mycket hög.
Gammal 2011-01-19, 11:52   #43

Standard

LosKrikon, det finns ingen som helst orsak att ta denna diskussion vidare, då du själv inte svarar på mina frågor, utan istället kommer med nya frågor och påståenden.
Förklara för mig matematiskt hur ett spel med 20% skatt, eller som du väljer att se det, ett spel med 80% återbetalning till spelarna, själv förstår jag inte skillnaden?, kan vara fördelaktigare än ett spel som är i det närmaste skattefritt om man spelar på endast 7 rätt och på jackpotomgångar.
Om du läser mina tidigare trådar i ämnet står förutsättningarna för de andelspel jag håller i. ROI på dessa två års V75 spel är sanslöst hög, eftersom vi spelat endast när det varit jackpot, och för 10 000 per omgång, och spelat in 3 800 000. 25 omgångar*20 000=500 000/3 800 000= roi 760% . Tidigare bolag jag har drivit under mina 25 år som professionell spelare ligger på runt 250% i roi räknat per 100 speltillfällen. Då var min kunskap också sämre, samt verktygen likaså. Det VITALA är att DU loskrikon börjar fundera på förutsättningarna du spelar till. Variansen är i sig inget problem, om du anpassar MM(pengahanteringen) efter variansens förutsättningar. Ju större varians, desto lägre procentuell insats av bankrullen.

Loskrikon: Du diskvalificerar dig själv när du påstår" EVt på V75 är inte "sanslöst stort" heller, allafall inte i mina ögon." Jag pratar INTE värderingar, jag pratar MATEMATIK när jag skriver att EV är sanslöst stort på jackpotomgångar under förutsättning att man spelar V7. Det ligger INGEN värdering i detta, utan endast matematisk beräkning av förväntat utfall.
MVH Hatten
Gammal 2011-01-19, 12:09   #44

LosKrikons avatar

Standard

Förstår du inte skilnaden mellan skatt och återbetalning?

Att du på 25 omgångar vunnit 3 800 000 och därefter tror att du har någon som helst rimlig uppskattning av ROI på den tiden är mer roligt än något annat. 25 omgångar är INGET.

Du pratar dessutom på ett sätt där du verkar tro att folk här är helt bakom, tvärt om, från vad jag läst om det du skrivit så är det snarare tvärt om.

"25 omgångar*20 000=500 000/3 800 000= roi 760%"

Den ekvationen stämmer inte heller. Det är sorgligt att du efter "25 år som professionell spelare" inte ens kan räkna rätt. Själv har jag studerat både matematik och matematisk statistik på universitet och vet vad jag pratar om.

När jag pratade EV pratade jag om V75 i allmänhet, inte bara under jackpotomgångar, där är det definitivt högre EV eftersom det redan finns döda pengar och det tillskjuts ännu mer sådana under veckan.

Förvänta dig inte att vinna 3 800 000 (brutto) de nästkommande två åren igen, eller ha ett ROI på 760% longterm heller för den delen. Berätta istället vilket ROI du haft på V75 totalt sett på dina "25 år som professionell spelare", DET skulle vara intressant.
Gammal 2011-01-19, 13:01   #45

Sharp$: 1443

2-6 BETTING 2012-2013 (AVS
Stats: 239 - 267 - 36
ROI: 102.44%
Vinstprocent: 47.23%

Standard

Eee va jag ser så berättade hatten i föregående inlägg om sin roi över 25 års tid (250%)
Gammal 2011-01-19, 13:14   #46

LosKrikons avatar

Standard

Det sas inget om att det var enbart V75 där och 100 spel på 25 år är inget att räkna på ens...

Och innan folk börjar klaga på att jag är avis osv, så nej, jag är mer imponerad av någon som vunnit 38 000 kr de senaste två åren med 110% ROI som vet vad han sysslar med, hur säkert resultatet är osv. Dessutom skulle jag vid samma bankrulle tjäna mer än han, så nej jag är inte direkt imponerad.
Gammal 2011-01-19, 14:20   #47

Standard

Jag skrev ett svar på ditt senaste inlägg LosKrikon, men nu ser jag på dina tidigare inlägg att det är ingen ide att på något sätt gå i svaromål mot dig, då du har dina egna problem. Lev väl och lycklig med dig själv, jag har tyvärr inte tid med att argumentera mot någon som inte läser eller förstår det som skrivs.
Ni övriga som är intresserade av att fråga, kritisera eller bidra i ämnet andelspel kommer jag självklart besvara och utveckla ämnet om så är intressant. Väl mött! MVH Hatten

Senast redigerad av hatten1 den 2011-01-19 klockan 14:29.
Gammal 2011-01-19, 14:34   #48

LosKrikons avatar

Standard

Fint föresten att du använder personliga saker jag skrivit tidigare mot mig, du är en bra människa!

Lycka till själv med dina påhittade siffror och felaktiga beräkningar.
Gammal 2011-01-19, 14:46   #49

Stekels avatar

Standard

Herregud vilket liv det kan bli om ingenting...

Hatten har självklart rätt i att det är bra värde i V75 på jackpotomgångar, det kan man klara ut med grundskolematte. Att det dessutom är självklart att spela V7 i nästan alla lägen är heller inget att tveka på. JA, variansen ökar såklart om man spelar V7 ist för V75, eller V75 ist för vinnare för den delen, men ett spel blir inte automatiskt dåligt för att det bär högre risk än ett annat (sen ska man givetvis ha kassa för att klara de högre svängningarna, i fallet med Hattens andelsspel en ganska stor kassa, men det är underförstått).

Sen är det upp till var och en att välja att tro eller inte tro på vad någon spelare hävdar i vinst/ROI-väg, inget att tjafsa om.

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Jag driver sedan många år tillbaka andelspel på V75, endast när det är Jackpot.
Jag har då lagt upp förutsättningarna med 2000/person och spelomgång, alla betalar för 10 spelomgångar, vinster utbetalas när spelperioden är slut.
Jag har begränsat detta till fem andelar per bolag, och spelar endast med två bolag, då det annars blir system som spelar mot sig själva, genom att man skriver varje system med olika utgångspunkter. Självklart används joker för att reducera utgångssystemet, samt för att ta bort alla olönsamma rader, dvs rader som matematiskt ska ge mer än jackpotten samt rader(favoriter) som är överspelade. Det går utmärkt att lägga in parametrar som att man spelar med LÄGST utdelning 100 000 osv, för att undvika att betala för rader som i längden inte är lönsamma.
Det finns självklart inga som helst problem med skattemyndigheterna, då spelet sker genom ATG och därvid knutet konto, och pengarna sätts in på banken genom atg konto.
Varje omgång skickas jokersystemet ut till kunden INNAN start, för att undvika möjligheter och misstankar om fusk. Dessa mail fungerar utmärkt som bevis inför skattemyndigheterna då dom är skickade INNAN spelets start, samt att det står hur stor andel varje person äger samt kostnad.
Dock kan inte problematiken med oärlighet undvikas med garanti, då det alltid finns risk att anordnaren försvinner med storvinsten, därför ska man endast spela med anordnare som rekommenderas av andra människor och som har ett solitt rykte.
Tänk på att ge KRISTALLKLARA förutsättningar till andelsägarna så att inga dispyter ska behöva uppstå.
Jag har förövrigt spelat in 3 800 000 under sista två åren, så att det finns fog för kunskaperna med skattemyndigheter.
MVH Jan Helander(Hatten)
Hur tänker du när du gör två olika bolag istället för ett eller fem t ex? Jag har funderat lite kring vad som egentligen är den optimala systemstorleken på V75 men har inte kommit fram till något bra, det vore kul att höra någon som har lite mer spelteoretisk koll redogöra för ett bra tänk om det här.

Hur lägger du in reducering som ger stopp på utdelning under 100k? Jag antar att du menar på ett ungefär eller för det borde vara stört omöjligt att göra, ens om man lämnar in sista kupongen innan spelstopp?
Gammal 2011-01-19, 15:08   #50

LosKrikons avatar

Standard

Fick jag just ett av mina inlägg borttaget? Det var illa...

"Jag har funderat lite kring vad som egentligen är den optimala systemstorleken på V75 men har inte kommit fram till något bra"

Den är där du förväntats vinna som mest med tanke på din bakroll. Det går att uppskatta i förväg med väl valda parametrar som omsättning, streckprocent, vinstchans mm.
Gammal 2011-01-19, 15:16   #51
zz

zzs avatar

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Det sas inget om att det var enbart V75 där och 100 spel på 25 år är inget att räkna på ens...

Och innan folk börjar klaga på att jag är avis osv, så nej, jag är mer imponerad av någon som vunnit 38 000 kr de senaste två åren med 110% ROI som vet vad han sysslar med, hur säkert resultatet är osv. Dessutom skulle jag vid samma bankrulle tjäna mer än han, så nej jag är inte direkt imponerad.
Låter resten av diskussionen vara förutom att jag inte misstror Hattens vinstsiffror, han har visat detta på en hemsida som jag inte vet om jag får skriva ut... Sen kan man väl säga att det faktum att Hatten kör andelsspel trots den höga ROI visar på ett kunnande i MM och ett steg bort från Hybris.

Men det boldade påståendet är generellt felaktigt inom betting. Betting är ingen linjärfunktion på det viset. Det är inte lika lätt att ta sig från 10 000 till 38 000 (hobby) som från 100 000 till 380 000 (semi-pro) och för att inte tala om nästa steg mellan 500 000 till 1 900 000 (pro). Det uppstår så många fler problem på vägen. Vid spel på fasta odds, oavsett sport, så sjunker de ställen du kan spela på. Trixar du med flera konton uppstår en risk för att inte få dina pengar och det tar även dyrbar tid från andra spel.

Lirar du trav är utlämnad till ATG redan på steg 2. Där lär man påverka sina egna odds i sådan utsträckning att steg 2 blir svårt och att steg 3 tar väldigt lång tid.

Gällande andra sporter är personen iaf i teorin utlämnad till Betfair och Betdaq om han vill nå målet i steg 3 utan att riskera skattmasen. Når man dit får man istället be till gudarna att Cyntax vinner något mål gällande asiater eller karbisiak bookies (läs pinnacle). Alternativt hoppas på att skattmasen drar in Viktor Holm i ett mål och där INTE kräver honom på pott-regeln trots den uppståndelse som varit runt just den biten. Det skulle nog kunna göra att man med rimlig säkerthet kan köra på asiater och karibiska och bara betala 30 % på uttaget vilket är betydligt bättre än 0 % på ingenting.

Min poäng är att 110 % i ROI på låga nivåer inte imponerar på mig, däremot gör 106 % det på högre nivåer. 760 eller 860 % imponerar som fan på mig även om jag inser att det inte går att hålla i längden. Killen som klonkar Lotto-dragningen kan aldrig få negativt ROI under sin livstid på Lotto utan att ha haft en edge och honom kan man klanka på trots att han har vunnit. Har man visat att man har en edge och klonkat så ser jag ingen grund att göra annat än
Gammal 2011-01-19, 15:30   #52
zz

zzs avatar

ZZ

Standard

Får passa på och ställa en fråga till Hatten också..

Du poängterar flera gånger att det är skattefritt, jag bara undrar på vilken grund det inte skulle vara det? Tänkte bara att det skulle finnas nått argument för att det inte är skattefritt eftersom du poängterar det, men undgår det genom ditt agerande rörande mail-utskicken? Jag hänger inte riktigt med men är nyfiken så förklara gärna

Typ att du utför en tjänst åt de andra? Dock så är ju spel "tur" så jag kan inte se hur det skulle kunna ses som en tjänst att göra något med "tur"...
Gammal 2011-01-19, 15:41   #53

Standard

ZZ: angående skattefritt , det var någon som skrev en fråga gällande svårigheter med skattmasen om man fick in en sudd pengar på sitt bankkonto.
Då ville jag påvisa att det inte finns någon problematik, om andelsspelet sköts korrekt med mail och svarsmail angående insatser och utdelningar på andelsspelet.
Gammal 2011-01-19, 15:49   #54

Standard

Stekel: Hur jag lägger upp system för att slippa betala för rader som ger under 100 000, ska jag egentligen inte avslöja :-)
Men grundförutsättningen är att man poängsätter varje given häst, eller använder sig av poängsystemet som redan finns på Joker, och precis som "LosKrikon" skriver så används parametern: Streckprocent. Det blir självklart inget exakt värde, men det går statistiskt att beräkna ett poängutfall som ger en generell utbetalning.
Tex att de sju vinnarna tillsammans ger 150 poäng, och då är medelutbetalningen 500 000, medans sju vinnare som ger 250 poäng ger medelutbetalning på 25000 osv. Man kan också ta bort svårlösliga unika rader som innehåller under tex 70 poäng, då dessa rader bör ge mer än 50 millioner, dvs inte är försvarbara att betala för.
Allt är beroende på omgång, vilka hästar som blir "kommunhästar" osv.
MVH Hatten
Gammal 2011-01-19, 15:52   #55

Stekels avatar

Standard

Citat:
ZZ: angående skattefritt , det var någon som skrev en fråga gällande svårigheter med skattmasen om man fick in en sudd pengar på sitt bankkonto.
Då ville jag påvisa att det inte finns någon problematik, om andelsspelet sköts korrekt med mail och svarsmail angående insatser och utdelningar på andelsspelet.
Har du/ni haft problem skattemyndigheten vid stora vinster? Jag antar att ni inte redogjorde för det i deklarationen, utan helt enkelt presenterade dokumentationen runt andelsspelet om skattmasen om/när skattmasen kom med invändningar? Kan vara bra att veta om jag, mot förmodan(?), får in någon fullträff på V75 med mitt lilla andelsspel.
Gammal 2011-01-19, 15:55   #56

Stekels avatar

Standard

Citat:
Stekel: Hur jag lägger upp system för att slippa betala för rader som ger under 100 000, ska jag egentligen inte avslöja :-)
Men grundförutsättningen är att man poängsätter varje given häst, eller använder sig av poängsystemet som redan finns på Joker, och precis som "LosKrikon" skriver så används parametern: Streckprocent. Det blir självklart inget exakt värde, men det går statistiskt att beräkna ett poängutfall som ger en generell utbetalning.
Tex att de sju vinnarna tillsammans ger 150 poäng, och då är medelutbetalningen 500 000, medans sju vinnare som ger 250 poäng ger medelutbetalning på 25000 osv. Man kan också ta bort svårlösliga unika rader som innehåller under tex 70 poäng, då dessa rader bör ge mer än 50 millioner, dvs inte är försvarbara att betala för.
Allt är beroende på omgång, vilka hästar som blir "kommunhästar" osv.
MVH Hatten
Jo jag vet hur man reducerar, det var en dum fråga som jag redan visste svaret på...

Frågan om systemstorlek och tankarna bakom det är desto intressantare!
Gammal 2011-01-19, 16:01   #57

Standard

Vad gäller maximal storlek på systemet har jag en matematiker som räknar ut varje omgångs antal rader med +EV över 2.5, dvs där man får tillbaka i snitt 250% på insatt kapital. Normalutfall ligger på runt 400-500 000 rader som har så stort EV och egentligen är det mest en fråga om bankrulle, är rullen exeptionellt stor, så man har råd att missa många gånger i rad, så ska man spela hela det matematiskt korrekta systemet och helt enkelt köpa de pengar som delas ut.
Spelar man jokersystem som jag gör, där jag lägger in många olika faktorer som INTE är matematiska, utan är mina egna värderingar, så ligger nog ett jokersystem på runt 50-100 000 kr nära det optimala för att utnyttja kunskapen så på bästa möjliga sätt.
Att jag spelar två jokersystem beror på att jag har andelsägare som gärna köper in sig på båda bolagen, samt några som vill begränsa kostnaderna och köper in sig i ett bolag.
Systemen är likvärdiga ur rankingsynpunkt, men har olika spikar/sparlopp, men alla hästar är likadant rankade. Vilket innebär att båda systemen kan vid exeptionellt god ranking utfalla med 7 rätt, men normalt så sker det inte.
Det stora problemet med v75 är att man på inte alltför stora system är tvungen att ta ställning i några lopp, vilket gör att man lätt går bort sig så tillvida att man kan ranka fem vinnare på sju lopp och två hästar som 4rank, men ändå missa på båda systemen, då de två lopp man där4e rank vann, spikade eller hade tre häst. Sådana problem existerar INTE i lika stor utsträckning om man spelar för 100 000, men man är även där tvungen att ta ställning i ett lopp per omgång, eller få ganska utslätat system utan plats för stora skrällar. MVH Hatten

Senast redigerad av hatten1 den 2011-01-19 klockan 16:11.
Gammal 2011-01-19, 16:05   #58

Standard

Stekel: Jag har självklart all maildukumentation sparad, och skickade detta utan förfrågan från skattmasen till skattekontoret för utredning, och fick efter lång tid ett svar med innebörden att spel på ATG inte låg till grund för beskattning och därför inte skulle utredas.
Bättre förekomma än förekommas anser jag när det gäller beskattning.
Gammal 2011-01-19, 16:17   #59

Stekels avatar

Standard

Citat:
Vad gäller maximal storlek på systemet har jag en matematiker som räknar ut varje omgångs antal rader med +EV över 2.5, dvs där man får tillbaka i snitt 250% på insatt kapital. Normalutfall ligger på runt 400-500 000 rader som har så stort EV och egentligen är det mest en fråga om bankrulle, är rullen exeptionellt stor, så man har råd att missa många gånger i rad, så ska man spela hela det matematiskt korrekta systemet och helt enkelt köpa de pengar som delas ut.
Spelar man jokersystem som jag gör, där jag lägger in många olika faktorer som INTE är matematiska, utan är mina egna värderingar, så ligger nog ett jokersystem på runt 50-100 000 kr nära det optimala för att utnyttja kunskapen så på bästa möjliga sätt...
Har svårt att se att man kan köpa det för 500k alldeles oavsett rulle, men jag har inget argument att sätta på pränt som säger motsatsen. Vad gäller de optimala 50-100k låter lite högt tycker jag, men det är fullt möjligt att det ligger där någonstans.

Citat:
Stekel: Jag har självklart all maildukumentation sparad, och skickade detta utan förfrågan från skattmasen till skattekontoret för utredning, och fick efter lång tid ett svar med innebörden att spel på ATG inte låg till grund för beskattning och därför inte skulle utredas.
Bättre förekomma än förekommas anser jag när det gäller beskattning.
Bra policy, så lär jag också göra men det vore intressant att höra hur de agerade om man gjorde på det andra viset.
Gammal 2011-01-19, 16:20   #60

Standard

Stekel: Du köper ju INTE alla rätt, utan du köper alla rader som det finns ett övervärde på!
Stor skillnad det!
Vilket ska innebära att du blir en långsiktig vinnare på detta spelsätt.
förövrigt går detta utmärkt att tillämpa på alla poolspel, men det normala är att skatten är så hög, att antalet +EV rader blir väldigt lågt.
Så desto fler +EV rader, desto bättre spel att investera i, obs jag pratar här inte om att spela, utan om att investera i .
Gammal 2011-01-19, 16:22   #61

LosKrikons avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
det boldade påståendet är generellt felaktigt inom betting. Betting är ingen linjärfunktion på det viset. Det är inte lika lätt att ta sig från 10 000 till 38 000 (hobby) som från 100 000 till 380 000 (semi-pro) och för att inte tala om nästa steg mellan 500 000 till 1 900 000 (pro). Det uppstår så många fler problem på vägen. Vid spel på fasta odds, oavsett sport, så sjunker de ställen du kan spela på. Trixar du med flera konton uppstår en risk för att inte få dina pengar och det tar även dyrbar tid från andra spel.

Lirar du trav är utlämnad till ATG redan på steg 2. Där lär man påverka sina egna odds i sådan utsträckning att steg 2 blir svårt och att steg 3 tar väldigt lång tid.
Hur kan något jag TYCKER vara fel? En åsikt kan inte vara fel, för det är en åsikt och inte ett påstående.

Dina nivåer för "hobby" osv är ju helt påhittade också. Hurvida man är "proffs" eller inte säger inte om man tjänar 100.000 om året eller en mille.

När det kommer till att spela på ATG så ser jag inga problem med det. Förvisso har de inte lika hög återbetalning som andra bolag, men de erbjuder betydligt fler lopp, har ingen limit och man behöver inte bry sig om skatter. Ja, oddset sänks vid stora bets, men de betsen är så stora att du behöver en väldigt stor rulle för att maxa ut. Och även om du kommer upp i dem tjänar du riktigt mycket förutsatt att du faktiskt vet vad du sysslar med. Man kan enkelt räkna ut hur mycket man ska satsa för maximal avkastning i kronor. Något jag självklart tagit fram en formel för, men är ytterst tveksam till att någon annan av de som skrivit i tråden på sistone har en aning om varken hur mycket det är eller hur man ens tar fram en sådan formel.

Vid samma startrulle så är det defintivt högre säkerställd avkastning i kronor på årsbasis vid dagligt spel på vinnare än någon "25 år som professionell spelare" påstår sig ha vid fyra spel om året på V75. Förstår man inte varför så förstår man uppenbarligen inte matematiken bakom, och då förstår man inte varför ens påstående om att V75 skulle vara ett bättre spel än vinnare är fel.

Hela den här diskussionen är fylld av folk som inte vet ett dugg om vad de pratar om, skryt, påhitt, felaktiga teorier och censur. Jag trodde mer om folket på det här forumet...

Herre gud altså, vad gör jag här egentligen?

Gammal 2011-01-19, 16:29   #62

Stekels avatar

Standard

Citat:
Stekel: Du köper ju INTE alla rätt, utan du köper alla rader som det finns ett övervärde på!
Stor skillnad det!
Vilket ska innebära att du blir en långsiktig vinnare på detta spelsätt.
förövrigt går detta utmärkt att tillämpa på alla poolspel, men det normala är att skatten är så hög, att antalet +EV rader blir väldigt lågt.
Så desto fler +EV rader, desto bättre spel att investera i, obs jag pratar här inte om att spela, utan om att investera i .
Jag hajar skillnaden, men jag har ändå svårt att se det gå ihop mtp alla omgångar där det blir för låg utdelning för träff eller utdelning på säg 200-800k. Men jag har som sagt inte siffrorna att motbevisa det. Hursomhelst måste det ha blivit en ruskig skillnad i värde i allmänhet, och för de som spelar reducerat i synnerhet, på V75 när de började med V7!
Gammal 2011-01-19, 16:34   #63

Stekels avatar

Standard

Citat:
Hur kan något jag TYCKER vara fel? En åsikt kan inte vara fel, för det är en åsikt och inte ett påstående.

Dina nivåer för "hobby" osv är ju helt påhittade också. Hurvida man är "proffs" eller inte säger inte om man tjänar 100.000 om året eller en mille.

När det kommer till att spela på ATG så ser jag inga problem med det. Förvisso har de inte lika hög återbetalning som andra bolag, men de erbjuder betydligt fler lopp, har ingen limit och man behöver inte bry sig om skatter. Ja, oddset sänks vid stora bets, men de betsen är så stora att du behöver en väldigt stor rulle för att maxa ut. Och även om du kommer upp i dem tjänar du riktigt mycket förutsatt att du faktiskt vet vad du sysslar med. Man kan enkelt räkna ut hur mycket man ska satsa för maximal avkastning i kronor. Något jag självklart tagit fram en formel för, men är ytterst tveksam till att någon annan av de som skrivit i tråden på sistone har en aning om varken hur mycket det är eller hur man ens tar fram en sådan formel.

Vid samma startrulle så är det defintivt högre säkerställd avkastning i kronor på årsbasis vid dagligt spel på vinnare än någon "25 år som professionell spelare" påstår sig ha vid fyra spel om året på V75. Förstår man inte varför så förstår man uppenbarligen inte matematiken bakom, och då förstår man inte varför ens påstående om att V75 skulle vara ett bättre spel än vinnare är fel.

Hela den här diskussionen är fylld av folk som inte vet ett dugg om vad de pratar om, skryt, påhitt, felaktiga teorier och censur. Jag trodde mer om folket på det här forumet...

Om du är så övertygad om din förmåga att förränta pengar på spel borde du nog lägga din energi på att övertyga någon med pengar att staka dig, istället för att som nu idiotförklara och göra dig ovän med alla vid diskussioner i ämnet. Ett fullkomligt välvilligt råd, inget annat!
Gammal 2011-01-19, 16:39   #64
zz

zzs avatar

ZZ

Standard

Citat:

Men varför bry sig om mitt ordval? Jag vet att du är smart nog att förstå vad jag menar så varför försöka visa att jag har fel genom att påpeka vilka ord jag använder?

Varför är mina nivåer helt påhittade? Jag nämner inte tidsperspektiv och menar inte att man ska tjäna de där pengarna på årsbasis. Men de som lever på betting här på forumet kan säkert hålla med om mina nivåer även de givetvis är höftade. Den som totalt spelat in 500 000- 1 9 000 000 under rimlig tid har nog föresättningar att leva på spel. Den som bara gjort 38 000 kanske ahr det men chansen är betydligt mindre. Mellanläget är väl Semi-Pro där man kanske kan leva på det men behöver en säkerhet och pengar för att fortfarande bygga rullen.

De formler du pratar om är inte speciellt inveckalde att räkna ut så de tror jag många här skulle klara av om man tänker efter. Variablerna är inte speciellt många.. Återbetalning, egen insats, tidigare satsat (eller förväntad total insats), tillgängliga odds. Har man totala insatsen före ens eget spel och oddsen kan man även få ut hur mycket som är satsat på varje häst. Korrigera det med din egen insats, du får de nya oddsen. Hade de flesta klarat efter Matte A på gymnasiet. Finns ingen poäng i att tro att alla är så förbannat korkade hela tiden.

Sen om man har någon annan som räknar åt en så vem bryr dig om man kan göra det själv? Jag kan väl äga ett textil-företag utan att ha en aning om hur man använder nål och tråd???

Jag har inget som helst emot dig utan bemötte bara ett PÅSTÅENDE för att ha en diskussion. Det mår vi alla bra av.
Gammal 2011-01-19, 16:40   #65

Standard

Bara för att man spelar för tex 500 000, innebär det inte att en utdelning på 25000 inte kan innehålla +EV, utan de rader som ger +EV spelas en eller flera gånger, tills man uppnått gränsen för det +EV man har satt upp. Alltså blir ett antal rader med beräknad utdelning UNDER 1 miljon, spelade kanske 2-100 ggr. OBS att ett sådant matematisk system spelas som singelrader och kan vara en av orsakerna till att streckprocenten förändras så brant på fredagarna. // Hatten
Gammal 2011-01-19, 16:45   #66

Standard

OBS att jag har lite svårt att förklara förutsättningarna som ni märker för hur de matematiska systemet fungerar, då det inte är jag som konstruerar det, utan en kompanjon som gör detta. Själv är jag för oldschool för att ha lärt mig programmera och konstruera matematiska formler av den kvalitet som krävs.
Gammal 2011-01-19, 16:45   #67

Stekels avatar

Standard

Citat:
Bara för att man spelar för tex 500 000, innebär det inte att en utdelning på 25000 inte kan innehålla +EV, utan de rader som ger +EV spelas en eller flera gånger, tills man uppnått gränsen för det +EV man har satt upp. Alltså blir ett antal rader med beräknad utdelning UNDER 1 miljon, spelade kanske 2-100 ggr. OBS att ett sådant matematisk system spelas som singelrader och kan vara en av orsakerna till att streckprocenten förändras så brant på fredagarna. // Hatten
Ahh, så det är du som ligger och pumpar in enkelrader till förbannelse och gör det omöjligt att läsa strecklistan!

Ok, tack för klargörandet, nu är vi på samma blad! Vad är det för programvara som kan vikta med flerbongar på det där viset, går det att göra med jokersystemet eller har du något annat?
Gammal 2011-01-19, 16:48   #68

Standard

Jag är säker på att det finns flera aktörer som är ute i samma ärende, när det gäller att spela +EV spel på Svenska poolspel där det finns jackpot inblandat.
Duktiga matematiker och programmerare finns det några stycken av i landet :-)
Så jag personligen är HELT oskyldig :-)
Gammal 2011-01-19, 16:53   #69

Stekels avatar

Standard

Citat:
Jag är säker på att det finns flera aktörer som är ute i samma ärende, när det gäller att spela +EV spel på Svenska poolspel där det finns jackpot inblandat.
Duktiga matematiker och programmerare finns det några stycken av i landet :-)
Så jag personligen är HELT oskyldig :-)
Nej, ni ser ut att vara några stycken som är ute i samma ärende på jackpot-lördagarna! Ska se mig om efter en savant som kan öka på den statistiken och sätta fler käppar i hjulen för ATG vad gäller strecklistorna =)
Gammal 2011-01-19, 18:20   #70

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2248
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Låter resten av diskussionen vara förutom att jag inte misstror Hattens vinstsiffror, han har visat detta på en hemsida som jag inte vet om jag får skriva ut... Sen kan man väl säga att det faktum att Hatten kör andelsspel trots den höga ROI visar på ett kunnande i MM och ett steg bort från Hybris.

Men det boldade påståendet är generellt felaktigt inom betting. Betting är ingen linjärfunktion på det viset. Det är inte lika lätt att ta sig från 10 000 till 38 000 (hobby) som från 100 000 till 380 000 (semi-pro) och för att inte tala om nästa steg mellan 500 000 till 1 900 000 (pro). Det uppstår så många fler problem på vägen. Vid spel på fasta odds, oavsett sport, så sjunker de ställen du kan spela på. Trixar du med flera konton uppstår en risk för att inte få dina pengar och det tar även dyrbar tid från andra spel.

Gällande andra sporter är personen iaf i teorin utlämnad till Betfair och Betdaq om han vill nå målet i steg 3 utan att riskera skattmasen. Når man dit får man istället be till gudarna att Cyntax vinner något mål gällande asiater eller karbisiak bookies (läs pinnacle). Alternativt hoppas på att skattmasen drar in Viktor Holm i ett mål och där INTE kräver honom på pott-regeln trots den uppståndelse som varit runt just den biten. Det skulle nog kunna göra att man med rimlig säkerthet kan köra på asiater och karibiska och bara betala 30 % på uttaget vilket är betydligt bättre än 0 % på ingenting.

Min poäng är att 110 % i ROI på låga nivåer inte imponerar på mig, däremot gör 106 % det på högre nivåer. 760 eller 860 % imponerar som fan på mig även om jag inser att det inte går att hålla i längden. Killen som klonkar Lotto-dragningen kan aldrig få negativt ROI under sin livstid på Lotto utan att ha haft en edge och honom kan man klanka på trots att han har vunnit. Har man visat att man har en edge och klonkat så ser jag ingen grund att göra annat än
Tack. Då slapp jag själv.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-19, 19:29   #71
Banned

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 759
Standard

Citat:
LosKrikon, det finns ingen som helst orsak att ta denna diskussion vidare, då du själv inte svarar på mina frågor, utan istället kommer med nya frågor och påståenden.
Förklara för mig matematiskt hur ett spel med 20% skatt, eller som du väljer att se det, ett spel med 80% återbetalning till spelarna, själv förstår jag inte skillnaden?, kan vara fördelaktigare än ett spel som är i det närmaste skattefritt om man spelar på endast 7 rätt och på jackpotomgångar.
Om du läser mina tidigare trådar i ämnet står förutsättningarna för de andelspel jag håller i. ROI på dessa två års V75 spel är sanslöst hög, eftersom vi spelat endast när det varit jackpot, och för 10 000 per omgång, och spelat in 3 800 000. 25 omgångar*20 000=500 000/3 800 000= roi 760% . Tidigare bolag jag har drivit under mina 25 år som professionell spelare ligger på runt 250% i roi räknat per 100 speltillfällen. Då var min kunskap också sämre, samt verktygen likaså. Det VITALA är att DU loskrikon börjar fundera på förutsättningarna du spelar till. Variansen är i sig inget problem, om du anpassar MM(pengahanteringen) efter variansens förutsättningar. Ju större varians, desto lägre procentuell insats av bankrullen.

Loskrikon: Du diskvalificerar dig själv när du påstår" EVt på V75 är inte "sanslöst stort" heller, allafall inte i mina ögon." Jag pratar INTE värderingar, jag pratar MATEMATIK när jag skriver att EV är sanslöst stort på jackpotomgångar under förutsättning att man spelar V7. Det ligger INGEN värdering i detta, utan endast matematisk beräkning av förväntat utfall.
MVH Hatten
Hej Hatten,
Kul att du gått med i forumet. Du verkar ha förstått grunderna inom seriöst spelande och på din blogg kan man hitta en del guldkorn. Dock kan stämmningen där vara lite dryg ibland, du verkar framför allt ha något typ av marionett-beudrarskara som inte tål att man kritiserar dig eller tipsar om externa webbplatser.
Tycker att det mesta du skrivit om andelsspel stämmer förutom att det ser ut som en liten typo ovan: 500 000/3 800 000 ska väl vara 3 800 000/500 000?

LosKrikon: Håller med om att man ska vara skeptisk till alla som påstår sig driva någon typ at speltjänst/bolag med högt ROI men i den här tråden har du spårat ut lite. Ett förslag är att du lanserar din egen travspeltjänst du talat om och låter resutatet där tala för sig själv.
MultiSharp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-19, 19:53   #72

Standard

Multi: Klart du har rätt i uppställningen på roi. En lapsus ! Stämningen varierar beroende skribenter och förutsättningar, tycker vi slipper osedvanligt mycket korkade inlägg och påhopp då jag aldrig(med något undantag) censurerar kommentarer.
// Hatten
Gammal 2011-03-13, 15:01   #73

Sharp$: 2499
Standard

Det höll tyvärr inte länge...

http://support.bolagsspel.se/blogg/
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-14, 12:26   #74

Standard

Var tyvärr inte oväntat på något sätt och vis.
Jag väntar själv på att ATG ska erbjuda tradedoubler samma förutsättningar som Svenska Spel har.
Då kan det bli roligare att arbeta med stora andelsystem istället för små och dyra. De jag driver i dag tar jag inte ut någon som helst kostnad för att driva, då jag tycker det är ytterst tveksamt att ta procent av systemets avkastning, vilket annars är legio. Ta 3% på nettovinsten under ett år, kan ge 3% av 50 millar, vilket känns lite överbetalt :-) Jag är istället nöjd med att kunna spela bra system, som är långsiktiga med begränsad kostnad för min egen andel. Istället för att skriva egna system, som är av en 20% storlek. Variansen blir oerhört mycket mindre.
Gammal 2011-03-22, 00:33   #75

Standard

Akta er för oseriösa andelsbolag och tipssajter.
Jag fick på mailen ett förslag angående V75 bolag, där företag föreslog:

350kr för att delta i systemet, 300 kr går till systemet, 50kr kostnad. Dessutom avslöjas inte hur många andelar som finns med, vilket gör det hela till en fullständigt oseriös historia. Att ha mage att ta ut 16.6% i skatt utöver de 35% som ATG tar på omsättningen är helt enkelt brottsligt. Och fullständigt sinnesjukt blir det om man i sammanhanget tar med att man inte ens känner till på förhand hur många andelar det finns i systemet.

Jag förutsätter att hela företaget och sajten i sig är ute i samma ärenden, att skinna sina läsare och besökare, då ingen med någon som helst heder och samvete skulle försöka sig på denna buskis. Pinsamt!
Gammal 2011-05-18, 13:34   #76

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2426
Standard

Har lite frågor som jag behöver hjälp med.
Jag och några kompisar har gått ihop och startat ett bolag och jag gör systemen än så länge då de andra är noviser inom travsporten.
Då jag inte tidigare har skött något bolag utan bara spelat "själv" funderar jag på hur man löser det praktiska vid vinster. Säg att vi vinner en storvinst på 7 millar.

Får jag som lämnat in systemet på atg.se in det på mitt bankkonto direkt (som man normalt får) eller kan man instruera atg att dela upp det på bolagets medlemmar så jag slipper vara mellanhand?

Om det nu blir så att jag måste agera mellanhand kan skattmasen undra varför jag har gett 1 miljon vardera till 6 kompisar och kan dom riskera nån skatt på detta?

Vad gör man isåfall för att undvika ovanstående problem?

Kortfattat:När man lirar med tex farsan och vinner 10-50 000 brukar man ju få in pengarna på måndagen och sen för man bara över hälften till hans konto. Gör man likadant om vinner +1 000 000?
anderna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 15:20   #77

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av anderna Visa inlägg
Har lite frågor som jag behöver hjälp med.
Jag och några kompisar har gått ihop och startat ett bolag och jag gör systemen än så länge då de andra är noviser inom travsporten.
Då jag inte tidigare har skött något bolag utan bara spelat "själv" funderar jag på hur man löser det praktiska vid vinster. Säg att vi vinner en storvinst på 7 millar.

Får jag som lämnat in systemet på atg.se in det på mitt bankkonto direkt (som man normalt får) eller kan man instruera atg att dela upp det på bolagets medlemmar så jag slipper vara mellanhand?

Om det nu blir så att jag måste agera mellanhand kan skattmasen undra varför jag har gett 1 miljon vardera till 6 kompisar och kan dom riskera nån skatt på detta?

Vad gör man isåfall för att undvika ovanstående problem?

Kortfattat:När man lirar med tex farsan och vinner 10-50 000 brukar man ju få in pengarna på måndagen och sen för man bara över hälften till hans konto. Gör man likadant om vinner +1 000 000?
Om du bara har en muntlig överenskommelse med dina andelsägare och de betalar kontant till dig så kan du sitta lite tråkigt till när du ska dela ut stora vinster till dem. Å andra sidan kan du väl behålla hela vinsten själv om du vill vara ett svin.

Själv ser jag till så mina andelsägare betalar in insatsen till mitt konto i förväg. På så vis finns det svart på vitt att visa skattemyndigheten så det inte blir tal på någon extra beskattning. På det viset är ju även andelsägarna "säkrade" mot att jag skulle blåsa dem på vinsterna.

Finns nog många sätt att lösa det på, men att det finns dokumenterat på ett eller annat sätt lär ju vara bäst för alla parter.

Senast redigerad av Stekel den 2011-05-18 klockan 15:23.
Gammal 2011-05-21, 13:27   #78

Standard

Jag brukar alltid vid olika typer av samarbete, lån etc se till att allt vidimeras genom skickade mail:
Jag har satt in x antal pengar såsom lån / andelsägande med dessa förutsättningar till person X.

Den som arrangerar skickar svarsbrev: Jag har mottagit x antal pengar såsom lån till ränta X att återbetalas under X tid/ Jag har mottagit X antal pengar såsom andel i spelbolag, under dessa förutsättningar osv.

Samt ser till att få svarsbrev där den andra parten skriver att dom godkänner avtalet i sin tur.

Muntliga avtal är juridiskt bindande, men satans svåra att bevisa, och det är sällsynt tråkigt att bli ovänner med människor på grund av missförstånd.
Så ser man till att alltid ha skriftligt på samarbeten som rör pengar mm, så slipper man oftast bli ovänner på grund av missförstånd av denna art.

Se också alltid till att skicka kopior på spel, INNAN spelen startat, där det står klart och tydligt hur stor andel varje person har.
// Hatten
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jaroiten (+1)
Svara

td