Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-06-26, 08:19   #1
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3718
Standard

Lyckseletravet startar

Ikväll startar sommartävlingarna i Lycksele. Man kör som vanligt tre dagar nämligen också 29 juni (lunchtrav) och 3 juli. Banan mäter 1000 meter och upploppet 200 meter. Flesta deltagare kommer norrifrån, från Umeå upp till Boden men även en del jämtlänningar kommer. Hela kuskeliten brukar vara på plats. Många amatörer tar sin semestervecka och åker dit med sin häst och
drar sedan vidare till Hoting så det gäller att ha koll på resultaten.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-26, 10:22   #2

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Jajjemän, en av årets höjdpunkter. Lite som det var på 60-70-talet, riktigt gemytligt. Kommer att pendla mellan Umeå o Ly fyra gånger(du glömde ponnytravet på tisdag), i bandomartornet(ett gammalt trätorn som är livsfarligt vid åska) där har vi som enda hjälpmedel en diskningsmick, allt måste tas exakt live. Telefonen funkar inte längre så det är bra med mobiler ibland.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-26, 14:16   #3

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 3910
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Ikväll startar sommartävlingarna i Lycksele. Man kör som vanligt tre dagar nämligen också 29 juni (lunchtrav) och 3 juli. Banan mäter 1000 meter och upploppet 200 meter. Flesta deltagare kommer norrifrån, från Umeå upp till Boden men även en del jämtlänningar kommer. Hela kuskeliten brukar vara på plats. Många amatörer tar sin semestervecka och åker dit med sin häst och
drar sedan vidare till Hoting så det gäller att ha koll på resultaten.
Ja men surt att det inte sänds i ATG-live som vanligt öppna och spelvänliga lopp och jag tror på bra utdelning på V5 Under utredningen vem som vinner nordisloppet = V5-4 (målarpensel fram)
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-26, 16:55   #4
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joppe59 Visa inlägg
Ja men surt att det inte sänds i ATG-live som vanligt öppna och spelvänliga lopp och jag tror på bra utdelning på V5 Under utredningen vem som vinner nordisloppet = V5-4 (målarpensel fram)
V5:4 vinner väl 11 Fuxsy med "Johnny Cash" dvs John Östman. Vet att Peter Grundmann har lagt ner ett stort jobb på hästen. Imponerade 24 maj på B när Trippa undan vann och Fuxsy (3;a) slog flera namnkunniga hästar såsom Ängskalla oh Kremelina Best m fl. gick sitt rekord den gången (27-) som ingen annan i detta lopp ens kan stava till. take it or leave it.
jag spikar...................

Givetvis förutsätter jag att hopplöse Theofaks med Norberg gör bort sig, trots att janne är i toppform. Men han kan ju inte vinna allt...
joppe59 (+11)

Senast redigerad av SO den 2015-06-26 klockan 17:15.
Gammal 2015-06-26, 17:38   #5

Sharp$: 7769
Standard

Ny regi på Fuxsy sedan en månad. Inget som oroar?
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-26, 18:15   #6
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Ny regi på Fuxsy sedan en månad. Inget som oroar?
Grundmann skröt ju över hästen och Östman ät bättre kusk än tysken (tycker jag). Klart det är en chansning, men magkänslan styr ibland
Gammal 2015-06-26, 18:20   #7

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 3461
Standard

Kommer Olle med några tips?

Hela Sharp väntar����
SO (+10)
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-26, 18:21   #8

Standard

Citat:
Grundmann skröt ju över hästen och Östman ät bättre kusk än tysken (tycker jag). Klart det är en chansning, men magkänslan styr ibland
Absolut. Tänkte bara att han ställt i ordning inför försäljningen, därav upphausning o bra prestation.
Gammal 2015-06-26, 21:21   #9

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58073
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lillis Visa inlägg
Kommer Olle med några tips?

Hela Sharp väntar����
Med tanke på att V5 omsättningen var lägre (127 tkr) än på breddtraven kunde jag tyvärr inte delge mina drag. Det skulle påverkat procenten alldeles för mycket.

Kunde dom inte lika bra köra sådana här tävlingar utan totospel när det ändå i stort sett inte spelas någonting ändå.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-26, 22:12   #10

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Med tanke på att V5 omsättningen var lägre (127 tkr) än på breddtraven kunde jag tyvärr inte delge mina drag. Det skulle påverkat procenten alldeles för mycket.

Kunde dom inte lika bra köra sådana här tävlingar utan totospel när det ändå i stort sett inte spelas någonting ändå.
Hade varit helt andra omsättningssiffror om tävlingarna visats på Liven.
Gammal 2015-06-26, 22:43   #11

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Hade varit helt andra omsättningssiffror om tävlingarna visats på Liven.
Men knappast så mycket mer att det skulle ge några intäkter att tala om till travsporten. Bergsäker var saxbana (svårt att ha två) och deras V5a omsatte 370 tkr och inte många kronor som blev över där heller när prispengar, vinster och skatt till staten betalats men i alla fall inte samma ekonomiska förlustaffär för travsporten som tävlingarna i kväll i Lycksele innebar.
Gammal 2015-06-26, 22:49   #12

Standard

Ska dock tilläggas att banorna i Lycksele, Hoting och Oviken i sig kostar väldigt lite av travets pengar i olika bidrag så dom finns det absolut ingen anledning att lägga ner. Det är andra banor där uppe som känns väldigt övertaliga och som kostar betydligt mer att hålla igång.
Gammal 2015-06-26, 23:28   #13
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Härligt! Vilket överodds!!!!!!!!!n Magkänslan är bra att ha
Gammal 2015-06-27, 00:13   #14

Sharp$: 11975
Standard

Precis hemkommen från Ly, årets t-shirt är röd med vitt "Lyckseletravet"-tryck. Vilken ynnest att dessutom få betalt för att vara där.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-27, 07:51   #15

Standard

Citat:
Härligt! Vilket överodds!!!!!!!!!n Magkänslan är bra att ha
Snyggt!
Svara

td