|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-06-11, 13:02 | #1 |
Förutspå hög/låg utdelning trav
Jag undrar om det finns några saker man kan titta på när startlistor släpps ifall det "kommer" bli hög utdelning eller låg utdelning på v4,v5. Självklart vet jag att det inte finns några garantier men det finns kanske några indikationer?
|
|
2015-06-11, 13:42 | #2 |
Om det är starka favoriter eller inte, och om det är några hästar som är rejält bortglömda. Det man får gå på.
|
|
2015-06-11, 13:51 | #3 |
Yttre förutsättningar som man dock inte kan se när startlistorna kommer har väl i år varit helt avgörande på V75. Det har väl nästan alla gånger det inte blivit jackpot på 5 rätt i år varit dåligt väder och kladdiga/dåliga banor och därmed mycket mer slumpfaktorer. Jag kan inte minnas när det senast blev pengar på 5 rätt en lördag när det var fint väder och bra banunderlag.
Annars finns det nog inget säkert facit på när det blir låg resp hög utdelning även om ihåliga lopp eller årgångslopp oftast har få hästar i loppet som normalt kan vinna. |
|
2015-06-11, 14:16 | #4 |
Utdelningen är vanligen något så när i linje med vinnande hästars insatsprocent. För att det skall bli hög utdelning skall helst en eller ett par hästar med mer än 50 i insatsprocent förlora, och i raden behöver det finnas 1-2 hästar med lägre insatsprocent än 5, alternativt att ingen förstarankad vinner.
Jämna omgångar där det är liten skillnad i startpoäng mellan ekipagen brukar ge en del överraskande vinnare, likaså omgångar med dåligt väder/dålig bana. Omgångar med hästar som är svåra att sätta in mot svenskt motstånd, t.ex. Unionskampen, ger också ofta bra betalt.
2015-06-11, 15:19 | #5 | |
Citat:
Jag brukar kolla på deras tips (V64, V86, V75) för att avgöra om jag ska spela eller inte... Jag är ingen expert men om du vet var du ska spika (om det är "allas" spik) så är det bara att kolla på resterande avdelningar och se om det finns stor spridning på streck - om så är fallet borde utdelningen vara låg även om inte favoriten vinner. Bara mina tankar... |
||
2015-06-11, 22:30 | #6 |
Kuskar!
Finns en del notoriska favoritbrännare och sådana är alltid intressanta att försöka fälla. Speciellt om dom är på tok för hårt spelade. Kommer ihåg nån V7:a förra sommaren när Clas Eskilsson var tokhårt spelad med BBS Pelleshan. Senast redigerad av Manprinsen den 2015-06-11 klockan 22:32. |
|
|