|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-06-11, 22:16 | #31 |
Verkar bli kanonväder till helgen om det håller i sig. Just nu klarblå himmel, kvällssol och runt 15 grader ute.
|
|
2015-06-12, 00:40 | #32 |
V75-1 känns ju helt vidöppet om inte Real Dream bara vinner. Tidsmässigt är han överlägsen de djur han möter men han har också mest hängt med så man vet inte vad det är för skalle på hästen. En eller många.
Gillar verkligen Hulte Magnus och han verkar ju ha hittat formen nu sent omsider. Kan vara en chansspik men AK åker nog med och kanske också speediga Mel Odin trots urusel kusk bakom. QQ i spets, Erik i rygg och Robban i dödens kan bädda för Venkatesh med toksmygarn Haugstad. Norsken kan typ enbart vinna när han får smyga och inte är favoritspelad för att generalisera lite. Eriks är en luring, en speedig sådan. Kricken och Aristocat kan åka med enbart för att de är så löjligt lite streckade. Vinner ojämna och tröge TFK i V75-4 så blir jag besviken. Bör stå mellan 6,7 och 10 med en felfri 9 som outsider. På förhand känns pånyttfödde 6 som en bra spik men har svårt att se att offensive Alsén ska sitta stilla med sin formstarka pålle som är allra bäst när han får vara med där framme. Le Lahar kanske bara leder det här runtom men jag hoppas på syn för streckprocenten är ju rent löjliga på övriga i nuläget. Funderar på att ta alla, kanske utesluta 11,12,15. Med 2640 så finns det ju tid att ställa till det för jättefavvon. Speed Delicious blir min spik om ingenting nytt dyker upp innan speldags. Trodde att den skulle ha bra chans senast men gardade upp i sista stund då jag trodde mer på Ninepoints Lucy som dessvärre ströks. En lugn avgång och sedan krossar Robban skiten ur allt från dödens. Love Dancer och Priamo Caf är bra men kuskarna är urusla. Är mest rädd för en felfri 2 och 9 och en felfri 11. PDM kanske bara vinner via spets och slut men han har trots allt haft det något kämpigare när det inte varit sprinterdistans och undrar om man inte låter Nahar göra skitjobbet den här gången. Flerbong är trist så jag gardar upp med alla utom 1 även om PDM mest troligt leder detta runt om. Alltid sponsrar man någons lön. Senast redigerad av mocka den 2015-06-12 klockan 00:42. |
|
2015-06-12, 02:17 | #33 |
V75-5 Nr 3 Valeur ser intressant ut med bara 2% av insatserna. Spännande med Takter upp på denna över passande distans, har inte kunnat öppna något alls i volt tidigare från tredje så är väl tyvärr rejäl risk för vingel men en risk man får ta till 2%.
|
|
2015-06-12, 07:52 | #34 |
Vet inte hur man definierar kanonväder i norra Norrland. Det finns i alla fall inget i nuläget i prognoserna som talar om nederbörd och det är det viktigaste när man läser på. Däremot är det nog vinterkläder på för dom som ska dit för det ska enligt SMHI max vara en 7-8 grader varmt under senare delen av kvällen. Hoppas inte det skrämmer bort besökare. Det arrangörerna drömde om i vintras var nog en mild afton men å andra sidan blir det inte samma mardröm som på Solvalla för två veckor sedan eller som i Östersund i lördags.
|
|
2015-06-12, 07:58 | #35 | |
Citat:
Så länge det inte är nederbörd så tror jag att det är ok-ok för travbanebesök för de flesta där uppe.
2015-06-12, 08:15 | #36 | |
Citat:
|
||
2015-06-12, 08:51 | #37 |
Just nu är det strååålande sol minst 20+ i solen ca 15 i skuggan svettas i solstolen, förra året var det sjukt , 25+ i 2 månader , så det tar sig
Senast redigerad av shjuve9le den 2015-06-12 klockan 09:14. |
|
2015-06-12, 11:34 | #38 |
Veckans skrällar i min bok: 3 Mr Burman med Takter i avd 1, kan kanske behöva ngt lopp till, men definitivt en vinnarskalle på hästen och en bra kuskförstärkning sedan tycker jag att Jormas körning i avd 6, nr 5 Special Promise är på tok för lågt streckad. Formen på g, bra tider, kuskförstärkt, verkar inte galoppbenägen, bra inne på pengarna. I övrigt så är jag inne på att spika 11 Hulte Magnus och 8 Quality Questioned. Hulte Magnus vann på Romme från sämre läge och Quality Question spets och slut är min tanke. Ok spelvärde på spikarna och kul att kunna gardera t ex avd 5 där många (Harry) hittar sin spik. Så hyfsat enkel inledning och bra dubbelodds.
2015-06-12, 14:02 | #39 |
Överlåter den här omgången och koncentrerar mig på att göra systemet till Bjerke på söndag. Klart mycket intressantare. Ser lätt ut på lördag. Montdore känns som bästa spik.
|
|
2015-06-12, 14:05 | #40 | |
Citat:
2015-06-12, 14:07 | #41 |
Jag överlåter till ena brorsan att göra systemet. Har alldeles för mycket just nu (kommer inte vara hemma i morgon) och engagerar mig istället i söndagens som ser betydligt intressantare ut. Men på förhand så ser det väldigt lätt ut i morgon.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Filmtokig (+1) |
|
2015-06-12, 14:52 | #42 |
är unique julia så bra som streckprocenten säger?, känns helt fel att ha 41 % på ensamt sto, nej tack…säger som en gammal vän som lirar mycket poker
"DAMER KOSTAR ALLTID PENGAR", för övrigt så verkar le lahar toköverspelad när inte ens linderoth ger den mer än max halvchans att korsa linjen först! |
|
2015-06-12, 14:55 | #43 | |
Citat:
Har ju gått tider som ingen annat lyckats med i fältet, är snabb ut. Så jag skulle vilja säga att hon är det, då det är kortdistans.
2015-06-12, 15:22 | #44 | |
Citat:
Norrlänningar vet hur man blir varm inombords när det knäpper till lite grand utomhus...
2015-06-12, 15:26 | #45 | |
Citat:
Verkar inte favoriten vara för ojämn? Annat stall nu förvisso... |
||
|