Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-05-31, 18:41   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58073
Standard

V75-Östersund

Dubbeltrav i Östersund fred-lörd och höjdpunkten såklart V75. Tänk på att omgången körs först på lördag kväll. Tyvärr jättekrock med Champions Leauge finalen mellan Barcelona-Juventus som dessutom visas i en av de stora tv kanalerna. Det blir sent kvällstrav två lördagar i rad nu och sedan söndags V75 i midsommar så det dröjer innan det blir lördagstrav som normalt igen.

Klass 2

Tyvärr ingen högre klass. Bara norrlandshästar där det väl är lunchklass på de flesta. Tror det slutar som oftast där uppe att Båth och Bergh gör upp. Balero Mearas får bli söndagsvinnaren efter vinsten på Solvalla i onsdags.

Klass 1

Ser rätt spelvänligt ut men norrlandsklass här med. Royal Apanage imponerade i comebacken senast på Dannero. Mötte såklart ingenting av V75 kaliber då men hästen har tidigare dugt i lite större sammanhang och har nu lopp i kroppen. Dessutom är Ulf O uppsatt som kusk istället för John Östman som väl är en av de kuskar som aldrig vinner på V75.

Brons

Krävdes inte mycket poäng för att komma med här. Säger Bergh eller Båth även här. Speed Delicious eller Shiraz Brodde.

Silver

Lite bättre då det inte bara är Norrlandshästar i detta lopp. Får Highspeed Call rätta spåret nu måste den bli farlig över 1609m auto. Dom två utmanarna är Oliver Kronos och Nimbus C.D (om Örjan vill tävla denna gång). De två sistmämnda är väl bästa hästarna.

Jämtlands stora pris

Helgens höjdare och med tanke på att det är helgen efter elitloppet så har dom fått till ett kanonlopp. Spårlottningen viktig, mycket viktig. Oasis Bi har matchats för detta sedan Finland så säger att den får ett bra lopp nu och vinner, men ingen spik.

Lärlingsloppet

Detta ser inte lättlöst ut. När man ser listan säger badkaret helgardering.

Kallbloden

Ser ut som ett sånt kallblodslopp som kan sluta lite hur som helst. En norsk häst jag aldrig hört talas om, Tao Elda, har mest poäng. Krävs nog många här för att vara säker på att överleva

Vet inte om dom flyttar något av loppen.

Lördagsloppet: Hoppas inte det flyttas till V75 bongen för många hästar av låg klass som spelarna har noll koll på.

Sammanfattningsvis: Inte lätt att få till topplopp i alla klasser veckan efter elitloppet. Östersunds storlopp blev rätt bra men i övrigt för lite hästar utanför Norrland i de flesta loppen känns det som och därmed är det ingen högre sportslig klass på denna V75 omgång. Lördagen efter tävlar Boden mot Oslo GP dagen så blir tufft att få upp hästar där då gissar jag, men en hel del hästar från elitloppshelgen är nog startklara igen då i alla fall.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-31, 20:31   #2

Standard

Startlistorna klara:

Highspeed Call drog kanonspår. Loppet det sista på V75 och det kan vara en chansspik för den blir nog inte favorit. Hade en hopplös uppgift igår i sweden cup med startkanonen innanför. De två bättre hästarna drog nitlott i spårlottningen.

Royal Apanage drog också spår 1 i V75-1. Där får man göra lite arkivkoll om det kan innebära spets och slut.

Segermaskinen från Norge springspår i kallblodsloppet och ny kusk i Frode Husbyn. Vad innebär det ?

Bergh kanonläge med Speed D. Spets och slut ? Där får man också göra lite arkivkoll i veckan vad gäller startsnabbhet eller läsa betaltjänsternas förträffliga spetsanalyser på fredag.

Balero Mearas känns efter spårlottningen som ett spikalternativ i klass 2. Det är många hästar här som man inte kan tro räcker på V75.

15 hästar i lärlingsloppet. Det ser vidöppet ut. Malmqvist skickar upp Frida Montana från Jägersro (reskamrat till Backfire ?). Den är inte så dum men kusken ett ?

I storloppet finns ingen anledning att ändra sig. Får Oasis Bi typ andra ytter måste det vara bra chans. Creatine svårbedömd och nu full distans vilket normalt inte är plus för jänkarna. Flera startsnabba och Witaspen har väl den som man kanske tror spetsar. Sanity har nog gjort sitt i dessa sammanhang men hoppas jag har fel. El Mago Pellini fick spår 1 och den är inte borta. En av Kolgjinis få hästar för storloppen men inte riktigt lika bra som Mosaique Face.

Lycka till nu med V75an.
Gammal 2015-05-31, 20:49   #3

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Tänkte på dig Olle igår när Super Ariel vann...

V75-1 vinns av Te Freddo Knick
V75-2 står mellan Tangen Haap, Tao Elda, Mino och Titan Tabac
V75-3 står mellan Speed Delicios, Dollar Boko och Shiraz Brodde
V75-4 vinns av Balero Mearas
V75-5 står mellan Define'em och Ninepoints Lucy
V75-6 blev öppet tack vare spårlottningen. Ingen känns chanslös, kräver pluggande.
V75-7 vinner Highspeed Call, spets och slut.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-31, 21:15   #4

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Tänkte på dig Olle igår när Super Ariel vann...

V75-1 vinns av Te Freddo Knick
V75-2 står mellan Tangen Haap, Tao Elda, Mino och Titan Tabac
V75-3 står mellan Speed Delicios, Dollar Boko och Shiraz Brodde
V75-4 vinns av Balero Mearas
V75-5 står mellan Define'em och Ninepoints Lucy
V75-6 blev öppet tack vare spårlottningen. Ingen känns chanslös, kräver pluggande.
V75-7 vinner Highspeed Call, spets och slut.
Det var väl tur att Super Ariel vann diamantstoet för annars var väl elitloppshelgen ett stort mörker för Norrland. Man ska komma ihåg att 1/3 del av landets banor finns där uppe och jag vet då inte om man ska kalla det en stor framgång att en norrlandstränad häst vann 1 av elitloppshelgens 30 lopp. Inget av de större loppen heller. Antalet solvallatränade hästar som vann kan jag inte räkna till men Skånes enda travbana hade tvåan i elitloppet och Jägersrotränade hästar vann 3 av 15 lopp elitloppssöndagen.

Men grattis till framgångarna med Super Ariel. Hoppas det är fler Norrlandstränade hästar som kan vara med och strida i de 30 loppen under elitloppshelgen nästa år
Gammal 2015-05-31, 21:39   #5

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3254
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det var väl tur att Super Ariel vann diamantstoet för annars var väl elitloppshelgen ett stort mörker för Norrland. Man ska komma ihåg att 1/3 del av landets banor finns där uppe och jag vet då inte om man ska kalla det en stor framgång att en norrlandstränad häst vann 1 av elitloppshelgens 30 lopp. Inget av de större loppen heller. Antalet solvallatränade hästar som vann kan jag inte räkna till men Skånes enda travbana hade tvåan i elitloppet och Jägersrotränade hästar vann 3 av 15 lopp elitloppssöndagen.

Men grattis till framgångarna med Super Ariel. Hoppas det är fler Norrlandstränade hästar som kan vara med och strida i de 30 loppen under elitloppshelgen nästa år
Dom rika hästägarna, rika företagarna rika privatpersonerna alltså även dom smartaste???!!!! söker sig Till pengarna, storstadsregionerna. Eller?
Gammal 2015-05-31, 21:58   #6

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3254
Standard

Mycket basmaterial(grund) kommer från???!! underifrån?
Gammal 2015-05-31, 23:08   #7
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3718
Standard

Det var med spänning man drog smygen på startlistan till Östersunds V75;a nästa helg. Vilka race och vilka spellopp!!!! Synd att man inte kan åka dit. Brukar besöka Östersund nån gång under sommaren vanligen i augusti. Men nu får det bli hårdanalys under veckan för att hitta skrällarna, för det blir nog några gissar jag. Lite info om hästar jag sett och noterat, kan kanske vara av värde för den oinvigde

V75:1
1 Royal Apanage såg jag på Dannero 17/5 och han följde bilen och tog lätt ledningen från spår 5 med John Östman. Hästen är absolut inte beroende av spets utan sitter bara formen där så kan den trava från alla positioner även dödens, Glömmer aldrig när jag var i Bollnäs 2013 och såg den slå Untersteiners Quiteanotherstory på 12.2 från mestadels dödens. Venkatesh var storfavorit den gången (12.7) Trots ett lopp i kroppen efter vila så bör hästen streckas även denna gång. 2 Global Revenge såg jag bli 5;a på Bergsåker 28/5 då Bergh med Digital Archive vann. Uffe körde Global
den gången från 12;e spår och blev hängandes i 3;e spår sista 1200 metrarna men gav aldrig riktigt upp (14.3) 3 Mockingbird Face var duktig vid 2;a platsen på solvalla (3160) efter Begharns
Part Nan Angele-Visade dock bra form 5 Coriano Ås, en av mina favvohästar som jag vunnit mycket pengar på sedan december och som satt fast senast V75. Här hoppas givetvis på låg procent och bra odds och att hästen klarar 5;e spåret. 6 Melker spelade jag på V75 på Gävle men den var inte så snabb från springspåret den gången men gick bra till slut (13.5) trots 4,e spår i sista kurvan. Det var loppet som Alsén vann. 8 Te Freddo Knick såg jag vinna på B 14/5 och Robban var riktigt nöjd med hästen. Bergh fast från spår 8? Icke, han har en otrolig förmåga att hitta ut och kommer säkert att tillhöra favoriterna. Kanske bara vinner?

V75;2
Kallblodsloppen på V75 alltid kul. Speciellt när man ofta sett dom flesta av dom. 4 Tangen Haap gladde Björn K senast vid fin seger på 25.0. Dock ska segern inte övervärderas när det strulade ordentligt för tvåan and trea i loppet, Mino och Titan tabac. Inte alls säkert att Björn vunnit om dessa fått bättre resa. Detta kanske betyder att Tangen Haap blir lite överspelad denna gång?! 11-årige 5 Qravatt, som hade några raka segrar var storfavorit och ledde senast på B men blev oplacerad efter att Krusen mosat sönder den. Kanske har den fått nog nu? Det loppet vanns i stället av 9 Alsaker Faks som slog Krusen på målfoto. Den tvillingen var lyckosam för mig 50 kr x 33 i odds, dagen brev räddad efter några misslyckade spel. Alsaker Faks tappade 20 meter i starten, och hade en galopp 1100 kvar. Hann ändå upp klungan i slutkurvan och hann dit på linjen. Alltså toppform. 25.1 2680 betyder att den lätt borde kunna 24 tid nu och blir då farlig, givetvis om FELFRI. Hoppas på bra VP odds denna gång. 8 BW Modde med JOP har presterat fina tider på kortlopp och god form. Men JOP tillhör inte mina favoritchaufförer och hoppas det håller i sig. Duglig häst dock som har 54000 i snitt per start. 10 Mino kommer att tillhöra favoriterna efter 24.4 (3,a) senast och tillhör givetvis favoriterna. 11 Nordlirappen blev tvåa efter Månprinsen på Romme 5 april och Blekkans tanks är en riktigt bra motståndare denna gång. 13 Titan Tabac kanske får en segern denna gång, kuskplus med Jansson nu och är bergsäker på en 24 tid., kanske ännu bättre nu. 14 Trippa Undan var formidabel på 24.8 2180 med OVE A på B den 14/5. men Ove A har sagt att hästen är klart bäst i spets då den får löpa avslappnat. Gjorde ingen människa glad i senaste starten (med John Östman). Men läget nu ?! 15 Eldvin är hämmad av bakspår från tillägg och torde få svårt.

V75:3

1 Re Doc gick 12 blankt senast, men kunde inte hålla ledningen innan mål utan både Bartender In och Happygangster GL slog sig förbi sista biten. Räcker nog inte här. 2 Speed Delicous vann senast på valla (Pine Cool) på 13 blankt 2140 men var inte särskilt snabb ut den gången utan vann mest på styrka. Gissar att någon längre distans hade varit att föredra. Kommer ändå att bli hårt spelad denna gång, 5 Dollar Boko såg jag vinna på Dannero senast 2640 på 16.0, men mötte klent motstånd och ETT lopp efter kval tror jag inte räcker för att hitta toppformen. 6 Diamond of Ace hade nr 15 (2680) senast på Hagmyren och spurtade hyfsat som 3,a, men det gnistrade inte om formen. 7 Shiraz Brodde galopperade efter 50 meter senast i loppet som Saveur vann och möter nu lättare motstånd. Hade dessförinnan 2 raka på Gävle och Örebro så formen är det inget fel på. 9 Liberty Face har däremot uppåtgående form och var duktig trea i Gävle på 12.3 2140a och spåret kan vara perfekt för denne spurtare, står säkert i hyfsat odds denna gång (körs av Ulf Eriksson) VP?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
uLFStR491 (+1), asgaya3141 (+20), dado (+5), lokatten (+10)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-31, 23:37   #8

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 875
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det var väl tur att Super Ariel vann diamantstoet för annars var väl elitloppshelgen ett stort mörker för Norrland. Man ska komma ihåg att 1/! 3 del av landets banor finns där uppe och jag vet då inte om man ska kalla det en stor framgång att en norrlandstränad häst vann 1 av elitloppshelgens 30 lopp. Inget av de större loppen heller. Antalet solvallatränade hästar som vann kan jag inte räkna till men Skånes enda travbana hade tvåan i elitloppet och Jägersrotränade hästar vann 3 av 15 lopp elitloppssöndagen.

Med tanke på befolkningsunderlaget i Norrland jämfört med Skåne så var det bra utdelning för norrland, med tanke på att det var bara en häst från skåne vann en v75 final. Skärp er Skåne!
asgaya3141 (+5)
uLFStR491 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-01, 00:06   #9

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Dock har skåne ryckt upp sig rejält. På "jägersrolunkens tid" var det riktigt dåligt o banan gick under namnet "guldgruvan" ett tag.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-01, 01:31   #10

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Tycker det blev ett spännande fält i Jämtlands stora pris. Inte lätt att få ihop ett fält veckan efter elitloppshelgen.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-02, 08:31   #11
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3718
Standard

Jag har lagt ner lite tid på lärlingsloppet, avdelning 5. Det är ju normalt ett krysskrävande lopp med spårtrappa och allt. Egentligen är det bara tre hästar som tilltalar mig efter att ha sett många lopp i lopparkivet. Alltid roligt att ta ställning tidigt innan man blir miljöskadad av alla tipstidningar och experter

14 Ninepoints Lucy torskade senast med minsta möjliga marginal. Samma förutsättningar som förra gången, bara det är det är 14 nu isft 15. Frågan är om hästen får lika bra smakstart som förra gången från det lite byngliga läget. Visst var det fråga om snabbstart förra gången. Jörgen körde bara rakt fram för åtskilliga hästar galopperade från början och det blev perfekt med 3;e ytter redan i första kurvan. Men hästen visade sedan god moral på upploppet och kan hamna rätt på det ännu en gång. Borde i alla hänseenden vara med därframme. Är ju en 13 häst i alla hänseenden och i mycket god form.

6 Tirana C.N. verkar bli streckfavorit i nuläget. Visat god stridsmoral och skalle speciellt i det lopp som vanns med Ulf E. Spår 1o i kortlopp och spår i sista kurvan men knäppte sina motståndare berömvärt sista biten. Har ju bättre läge denna gång och bra kusk. Varit på pallen i hälften av sina starter

10 Flirtin Silvio har jag kollat upp ordentligt och magkänslan säger att det här kan vara vinnaren till ganska låg procent. Härlig travare som dessutom kanske får bästa kusken i sulkyn. Daniel Wäjersten är en av mina absoluta favoritkuskar Fick en otrolig känsla för denna häst när jag såg loppen i arkivet. Nästan drömmer om att våga spika kusen.

Dessa tre utmärkte sig men givetvis är det en subjektiv bedömning för många av de övriga har kapacitet att sluta som segrare. Härligt spellopp om inte annat
oinkk (+5), MattiasB75 (+5), Yersinia1347 (+5)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-02, 19:50   #12

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Inte helt omöjligt att vi får se en del strykningar närmare lördag. Verkar gå kvarka uppe i Östersund. Har svårt att se stortränarna riskera att dra hem det till sina miljonstall... Time will tell.

Edit: Östersund lär ju sanera allt som går där uppe, så det är väl kanske ingen egentlig fara..

Senast redigerad av oggeb den 2015-06-02 klockan 19:53.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-03, 18:16   #13

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Då har bakspårssjukan drabbat 3 hästar redan....om det sedan finns kvarka i Östersund så lär det nog bli en lätt omgång till slut...
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-03, 20:23   #14

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 3119
Standard

Tror det beror på tränarbyte på Eder Bob och Materazzi Bob, ska lämna Bergh för Johan Untersteiner
hugotheboss (+2)
luggen77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-04, 18:15   #15

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 921
Standard

Om Bergh kan hålla ut Wickman i V75-4 så är väl loppet över. Space Photo såg ju kalasfin ut senast. När luckan väl kom så sköt han till mycket bra. Känns som Balero behöver en del hjälp på traven för att kunna avgöra.

Om Wickman å andra sidan spetsar med King of Mine och kan hålla Bergh inlåst så kan han mycket väl hålla undan. Det var hyfsat nära senast och distansen är bättre denna gång.

Malmrots Digital Archive med ett bättre startspår hade varit intressant att se. Såg riktigt läcker ut senast.

Speed Delicious känns som bästa spiken i omgången och Nimbus C.D. kan vara en chansspik om Örjan väljer att tävla denna gång förutsatt att Björn dundrar fram till dödens med OK.

Royal Apanage till 45% känns ju märkligt även om Klass 1-loppet är bland det bedrövligaste man sett på ett tag. Senast Royal vann i volt var för 2 år sedan. Visst, han har form och är kastrerad numera men om han inte spetsar så är han tokrökt då han aldrig gått något i ryggar. Och om han spetsar så lär han ju inte få sitta ifred då Bergh har två hästar med som lever enbart på sin styrka.

V75-5 känns vidöppet som sig bör med lärlingar i stolopp om nu inte bästa ekipaget med OJ i jollen bara vinner trots lurigt läge. Känns lite som en eller många där 2,5,10,11,12 är kul på strecken.

Senast redigerad av mocka den 2015-06-04 klockan 18:30.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td