Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-06-15, 11:54   #61

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jag har 250Mbit lina och ny dator med SSD-disk och massor av minne. Får många buffringar och rena stopp oavsett vilken web-läsare jag använder.
Sedan jag bytte till Chrome så fungerar det utomordentligt bra här, mycket sällan några störningar i bildöverföringen.
Gammal 2015-06-15, 12:02   #62

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Är det bara jag som stör mig på hur många sidor byggs upp nu för tiden? Allt verkar byggas för att passa surfplattor/telefoner.

På den tiden när alla hade 4:3 skärmar så byggdes alltid navigationen på vänster sida (se classic) men nu när alla har widescreen skärmar så byggs navigationen upptill? För att få ut max av websidor nu för tiden så kan mjan lika gärna rotera skärmen 90 grader.

Nu om nånsin borde navigationsdelen vara på vänster sida när vi har skärmytan för det! Sen att det innebär lite extra kodande för att anpassa till plattor/telefoner får dom isf leva med kan jag tycka.
Det finns en stark igenkänningsfaktor när man låter hemsidorna se likadana ut oavsett plattform, men också att olika hemsidor har gemensamma symboler och funktionalitet så att man hittar rätt.

Är det något som teknikutvecklingen visat så är det att vi vet väldigt lite om vilka skärmstorlekar vi kommer att använda om några år. Idag skall man försöka hitta en lösning på allt från små telefonskärmar på 3-4 tum upp till folks stora TV-apparater i storleken 50-60 tum. Att göra alla nöjda är svårt.

Det man däremot ser är att trafiken från enheter med liten skärm ökar starkt. Vår telefon är alltid tillgänglig och vi använder den allt mer, samtidigt som vi i högre grad överger de långa sessionerna framför en traditionell dator för att roa oss. Det får vi nog av på våra arbeten.

Därför gör man just nu så här, eftersom det har visat sig ge bäst resultat. Att ha en mängd olika lösningar för olika skärmstorlekar är för dyrt att i längden underhålla. Varje gång man vill förändra ett grafiskt element är det ju tufft om det finns tio olika skärmvarianter att programmera om, och fundera över hur man skall utforma för bästa användarvänlighet.
Gammal 2015-06-15, 12:33   #63

Sharp$: 9847
Standard

Med html5 blir det inte så dyrt att underhålla flera? Har iofs bara lite på hobby nivå pysslat med det men var inte direkt svårt att få en hemsida att se ut på ett visst sätt på mobil och ett annat på stora skärmar.

Jag köper inte riktigt tankesättet att hemsidorna behöver se likadana ut, tycker du webappen som finns för iphone och android ser likadan ut som atg.se eller classic.atg.se? Jag har aldrig hört någon som haft problem med det? Jag tycker istället det viktigaste är att man bygger sidor som fungerar som bra som möjligt för den skärm den är tänkt att användas på. Classic tycker jag än i dag är överlägsen att navigera runt på (fast den var bättre innan sista ändringen då man inte längre kan hoppa mellan olika spelformer på samma bana)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-15, 13:25   #64

Viroids avatar

Standard

Citat:
Med html5 blir det inte så dyrt att underhålla flera? Har iofs bara lite på hobby nivå pysslat med det men var inte direkt svårt att få en hemsida att se ut på ett visst sätt på mobil och ett annat på stora skärmar.

Jag köper inte riktigt tankesättet att hemsidorna behöver se likadana ut, tycker du webappen som finns för iphone och android ser likadan ut som atg.se eller classic.atg.se? Jag har aldrig hört någon som haft problem med det? Jag tycker istället det viktigaste är att man bygger sidor som fungerar som bra som möjligt för den skärm den är tänkt att användas på. Classic tycker jag än i dag är överlägsen att navigera runt på (fast den var bättre innan sista ändringen då man inte längre kan hoppa mellan olika spelformer på samma bana)
Jag jobbar rätt mycket med användarvänlighet och försäljning via nätet, och är av den åsikten att det betyder mycket om kunden känner igen sig. Nästan alla mätningar man gör visar att företag som har en enhetlig design och stor igenkänningsfaktor mellan de olika plattformar som kunden använder får fler kunder. Kunderna tillbringar mer tid där, och de har mindre problem med att "komma i mål" genom att spela eller köpa. Appar är inte ett långsiktigt hållbart alternativ, eftersom det finns ett motstånd mot att ladda ned dem, och att de ideligen måste underhållas med olika uppdateringar i takt med att operativsystem och funktioner utvecklas. Så de har gjort helt enligt den skola som finns vad gäller den här biten. Det finns däremot annat som man kunde gjort lite mer research för innan man satte igång, men det hinner jag inte just nu.
Gammal 2015-06-15, 13:40   #65

Standard

Hmm, låter udda att folk hellre skulle spela på något riktigt osmidigt istället för något som är smidigt bara för att det ser ut som på en dator? För mig är anspassningen till den enhet jag använder det på överlägset det viktigaste. Hur ofta är man inte på banan och vill hinna med ett sista minuten spel, då ska man inte behöva förlora tid(och möjligen missa spelstopp) bara för att sidan fungerar bra på en dator?

Jag har inga som helst problem att behöva använda en app på telefonen om det gör upplevelsen mycket smidigare men det är väl så att jag inte är som vanligt folk då de verkar föredra en sämre produkt för att den liknar en bra produkt =)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+1)
Gammal 2015-06-15, 13:46   #66

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 3522
Standard

Citat:
Jag har inga som helst problem att behöva använda en app på telefonen om det gör upplevelsen mycket smidigare men det är väl så att jag inte är som vanligt folk då de verkar föredra en sämre produkt för att den liknar en bra produkt =)
Man kan göra en liknelse med svenskaspel.se & hur många svenskar som spelar just där enbart för att det liknar nät-spelbolagen trots att svenskaspel.se är sämre på otroligt många punkter!

Det är så majoriteten av svenska folket resonerar, allt ska vara igenkänningsbart & lite "lagom" så där...får inte sticka ut på något sätt!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-15, 19:00   #67

Viroids avatar

Standard

Citat:
Hmm, låter udda att folk hellre skulle spela på något riktigt osmidigt istället för något som är smidigt bara för att det ser ut som på en dator? För mig är anspassningen till den enhet jag använder det på överlägset det viktigaste. Hur ofta är man inte på banan och vill hinna med ett sista minuten spel, då ska man inte behöva förlora tid(och möjligen missa spelstopp) bara för att sidan fungerar bra på en dator?

Ja, vi är alla olika. Jag är inte alls kompis med navigeringen på nya sajten, men å andra sidan har ATG ett stort problem med att de har en massa banor och spelformer igång samtidigt som spelarna dessutom vill delta i, samtidigt. Det är svårt att göra det übersmidigt, det inser jag.

Med lite tur så kommer det en del tredjepartsprogram nu som kan lägga spelen direkt ifrån in till ATG via sitt spelkonto, men utan att behöva ta omvägen via ATG:s sajt. Det kan bli riktigt bra med programvaror anpassade för främst mer avancerade spelare.
Gammal 2015-06-16, 09:17   #68
HPT

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Med lite tur så kommer det en del tredjepartsprogram nu som kan lägga spelen direkt ifrån in till ATG via sitt spelkonto, men utan att behöva ta omvägen via ATG:s sajt. Det kan bli riktigt bra med programvaror anpassade för främst mer avancerade spelare.
Den nya inlämningsvarianten kommer bara funka från "riktiga" webbläsare, inte från mobilappar eller windows-program.
Gammal 2015-06-16, 10:27   #69

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1511
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Den nya inlämningsvarianten kommer bara funka från "riktiga" webbläsare, inte från mobilappar eller windows-program.
Vilket innebär vad? Filinlämning finns väl kvar och kan genereras/lämnas in via Windows-program?
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-16, 10:38   #70
HPT

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Solo Visa inlägg
Vilket innebär vad? Filinlämning finns väl kvar och kan genereras/lämnas in via Windows-program?
Absolut, den vanliga filinlämningen kommer finnas kvar och funka precis som tidigare.

Den nya varianten, som främst skapats för att kunna lämna in från iProdukter och innebär något färre steg, kommer dock inte funka från Windows-program. Ville bara informera Viroid om att han inte ska ha för höga förhoppningar... ;-)
Gammal 2015-06-16, 11:54   #71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1133
Standard

Citat:
Absolut, den vanliga filinlämningen kommer finnas kvar och funka precis som tidigare.

Den nya varianten, som främst skapats för att kunna lämna in från iProdukter och innebär något färre steg, kommer dock inte funka från Windows-program. Ville bara informera Viroid om att han inte ska ha för höga förhoppningar... ;-)
Det går att tänka sig weblösningar för väldigt få användare och därmed med "säkerställd tillgänglighet".

Kan tänka mig att det kommer att skapas en del privata lösningar.
Gammal 2015-06-16, 12:08   #72

Standard

Citat:
Med andra ord så behöver man bara stjäla id från en "riktig" webläsare för att kunna få det att funka? Kommer dom åteminstonde göra så att du tex kan efter man tryckt på lämna in system i tex hpt blir directad direkt till inloggning och sen vidare till inlämning?

Förstår inte riktigt begränsningen, om man använder en webläsare med "fullt" html5 stöd i mobilen bör det väl fungera lika bra som en webläsare med samma stöd i en dator?
Gammal 2015-06-16, 12:08   #73
HPT

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det går att tänka sig weblösningar för väldigt få användare och därmed med "säkerställd tillgänglighet".

Kan tänka mig att det kommer att skapas en del privata lösningar.
Det kommer bara funka att skicka på det här sättet från godkända domäner, men har du avtal med ATG kan du säkert få dem att öppna även för privata lösningar från din domän.
Gammal 2015-06-16, 12:29   #74

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1133
Standard

Citat:
Det kommer bara funka att skicka på det här sättet från godkända domäner, men har du avtal med ATG kan du säkert få dem att öppna även för privata lösningar från din domän.

Okej. Ja det går som sagt alltid att lösa. När det gäller avancerade kombinerade spel med "sista minuten"-tänk á la Viroid skulle jag aldrig lita på en publik cloudbaserad tjänst.
Gammal 2015-06-16, 19:32   #75

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 3522
Standard

Ni som har provkört beta-ATG, har man kommit ifrån detta med att sidan går ner i viloläge om man inte har varit aktiv på sidan på ett tag som det gör på den gamla atg.se
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td