|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-05-24, 13:56 | #31 | |
Citat:
Kameror behöver uppdateras, i flera fall behöver länkutrustningen bytas ut, och belysningen på flera banor är av sådan klass att det ändå kommer bli svårt att leverera bra bildkvalitet. Igår klockade vi eftersläpningen från Gävle genom att en person som var där ringde med mobilen och så mätte jag med sändningen. Ibland var den över två minuter, mycket sällan fick vi den under en minut på betan. Det är dåligt! På vanliga ATG släpade det 15-30 sekunder.
2015-05-24, 14:20 | #32 | |
Citat:
|
||
2015-05-24, 14:48 | #33 | |
Citat:
Däremot har vi inget kabelnät här alls, sådant är för städer och jag bor "på landet". Jag har inga betalkanaler via satellit eller Boxer heller, det finns att se på ändå. När V75 kommer på besök finns det så klart utrustning som klarar HD, men när det är lunchtrav och bilden sköts av en kamera på läktarens tak blir det värre. Det här är en fråga som varit uppe till diskussion, för det handlar om 100 miljoner eller mer som man skulle kunna investera i bättre TV-utrustning. Ytterligare lika mycket på bättre belysning. Det finns många andra hål också att stoppa pengarna i, så frågan är om man får bäst utväxling av HD-sändningar. Min tro är att man inte får det ännu, men att man vid byte av gamla grejer bör uppgradera.
2015-05-24, 16:37 | #34 | |
Citat:
Själv betalar jag gärna i kvalitet för att minska fördröjningen. ( Så länge det som sparas i arkivet är högsta möjliga kvalitet såklart. Men där snålas det förmodligen av lagringskapacitetsskäl! :( )
2015-05-24, 17:12 | #35 | |
Citat:
Jag tycker inte att lång fördröjning eller dålig kvalitet skall vara ett val. Det måste fungera om man skall kunna utveckla ATG och spelet framöver. Dagarna i TV4 är snart förbi, och då behöver man en modern lösning för att kunna se på travet ute i stugorna. Om det sedan är en mobiltelefon, en 65" HDTV eller något där emellan har ingen roll, det skall fungera. (Och för kabelentusiasterna så är den tiden snart också förbi där man är inlåst i diverse kanalpaket med tablå-TV. Vi kommer inte begripa hur vi kunde hålla på med sådant om 10 år. Att satsa på ATG Live i kabelnäten tror jag är för sent). Arkiv är viktigt. Jag vill att man kompletterar och håller ST:s databaser så långt bak i tiden som möjligt är. Varför skall man inte kunna så upp resultaten från V65:s första omgång? Eller första V75-loppet, eller första tävlingsdagen på Vaggeryd, eller något annat man finner intressant? Varför inte kunna se resultaten som Stig H hade på 1980-talet när han var som mest dominant? Och varför inte kunna se Björn Goops eller Erik Adielssons första V75-start i lopparkivet? Jag förstår att lagringsutrymme kostar, och att många lopp kommer ses av väldigt få människor, men det finns ett värde för travsporten att kunna visa upp sin historia. Gamla försyndelser behöver inte betyda att man kan fortsätta synda. Naturligtvis i bra kvalitet, så att man om ett decennium eller två fortfarande tycker det ser OK ut när vi tittar på det med framtidens bildskärmar.
2015-06-07, 11:54 | #36 | |
Citat:
|
||
2015-06-07, 13:12 | #37 |
|
|
2015-06-07, 13:41 | #38 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Var ett tag sedan jag skrev, men jag vill minnas jag var stenförbannad på att:
- När du tittar på ett lopp i lopparkivet från V75-7, flyttas du upp till V75-1 när du sett loppet. - Då måste du scrolla tillbaka för att se nästa lopp i V75-7. - Sedan får du göra 45 ggr om du vill se 3 lopp * 15 hästar, och då pratar vi bara om V75-7. - Det finns ju sex lopp till
2015-06-08, 00:02 | #39 |
Guest
|
Är det samma utvecklare till ATG som det är hos Svenska Spel just nu? I så fall blir det ju bara ren dynga.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
2015-06-09, 07:03 | #40 |
ATG/Svenska spel har väl antagligen sveriges sämsta webutvecklare anställda så jag har inga höga förhoppningar. En viktig fråga, går det att markera / kopiera startlistor på beta sidan?
|
|
2015-06-09, 07:33 | #41 | |
Citat:
Skulle det funka med en Google Nexus 9 surfplatta?
Twitter: @Filmtokig Senast redigerad av Filmtokig den 2015-06-09 klockan 08:20. |
||
2015-06-09, 08:09 | #42 |
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Ja, det går bra
2015-06-09, 08:21 | #43 | |
Du behöver ingen speciell dator, alla nya datorer kommer duga alldeles utmärkt.
Att det hackar nu kan bero på din burk, men också på din anslutning. Kör en dvd eller nedtankad film, funkar den utan att hacka är det din anslutning. Om det är burken, finns det ett litet knep som kanske kan lösa situationen, och det är att öka prioriteten på processen. Om du tex kör firefox gör du så här: Tryck ctrl+alt+del samtidigt. Starta aktivitetshanteraren. Välj fliken processer. Välj firefox.exe. Högerklicka på firefox.exe, välj ange prioritet->hög. Det kommer snabba upp allt du ser via firefox, kolla om det är tillräckligt för dig. Citat:
2015-06-09, 08:24 | #44 | |
Citat:
2015-06-09, 08:40 | #45 | |
Det är förstås väldigt stor skillnad på en dator och en surfplatta.
Har haft 3st Nexus 7 som jag gillat, men 2 st har gått sönder pga dålig kvalitet En dator klarar jag mig inte utan, plattan är bara ett komplement. Surfplattor är otroligt bekväma, startar upp på nolltid, små och lätta att bära med sig. Just att de startar på nolltid är dunderskönt, vänta flera minuter på windows stinker när man är på banan. Klart man kan ha på datorn hela tiden, men då får man välja en med bra batterikapacitet, för atg live en halvdag drar lite ström. Citat: