Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-05-20, 12:04   #16

MoniMakerApps avatar

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Eller "prylen" ChromeCast ( för 310kr ) för att lösa det hela trådlöst från dator till TV. ( Kräver dock trådlöst nätverk ).
Trådlöst = ännu mer fördröjning
MoniMakerApp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 12:13   #17

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1133
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MoniMakerApp Visa inlägg
Trådlöst = ännu mer fördröjning
Fördröjning har man som sagt alltid. Att alltid få veta vilken fördröjning man har är nyckeln.
Gammal 2015-05-20, 12:21   #18

MoniMakerApps avatar

Standard

Citat:
Fördröjning har man som sagt alltid. Att alltid få veta vilken fördröjning man har är nyckeln.
Absolut borde det redovisas. Jag tror också att med en digital betalkanal skulle man komma bra mycket närmare riktig live-sändning. Om man tittar på sändningen hos live-ombuden så är det väl max ett par sekunder i fördröjning om ens det. Jag tror man skulle kunna uppnå något liknande i t.ex. com hems kabelnät om den fanns som digital betalkanal där. Skulle också vara trevligt med sändning i HD.
Gammal 2015-05-20, 18:40   #19
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Den nya sajten har ännu så länge en ganska stor fördröjning i sin sändning. Att komma under 30 sekunder är svårt, och det drar ibland iväg och blir över minuten. De är medvetna om problemet och jobbar på det.

Helskärm är inga problem här. Jag använder Google Chrome som webläsare för nya ATG då jag märke att Firefox som jag tidigare hade använde mycket mer resurser från datorn.

I somras råkade jag ut för en lustig eller olustig historia. Gjorde ett spel på datorn och gick och satte mig i TV fåtöljen och såg loppet i lugn och ro och tänkte inte mera på det. Jag tvingades göra en utredning efteråt och begärde då hjälp från ATG. Tur att man har bra kontakter ibland. Man kom då fram till att det var 8 sekunders fördröjning på TV-sändningen.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 20:33   #20

Lindvallens avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 4170
Standard

Citat:
Eller "prylen" ChromeCast ( för 310kr ) för att lösa det hela trådlöst från dator till TV. ( Kräver dock trådlöst nätverk ).
Förklara detta för en okunnig.

Köper ChromeCast och placerar denna i USB i tvn?

Är detta sedan en applikation i smart-tvn där man öppnar denna Chromecast och kan flytta bilden från datorn?
Gammal 2015-05-20, 20:57   #21

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

https://www.google.se/chrome/devices/chromecast/

Citat:
Ursprungligen postat av Lindvallen Visa inlägg

Är detta sedan en applikation i smart-tvn där man öppnar denna Chromecast och kan flytta bilden från datorn?
Gammal 2015-05-20, 22:36   #22

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lindvallen Visa inlägg

Inte riktigt. ChromeCast-prylen tar emot info om var DEN ska hämta stream-en på nätet. I dagsläget är det dator med webläsaren Google Chrome och insticks-appen ChromeCast som gäller.

Man trycker på Chrome-cast-knappen i webläsaren ( se bild ) och klickar på helskärmssymbolen.

Voilá! Nu har man livesändningen i TV-n på den HDMI-ingång man placerat ChromeCast-prylen.

Vill man lägga spel och eller göra annat så går det att öppna en web-flik till och logga in på atg där. Live-sändnings-fliken påverkas inte alls av detta.

Lättast skulle såklart vara om ATG utvecklade smart-tv-appar så att man inte behöver extraprylar eller kablar men nu är det som det är. För mig fungerar det klockrent.

Edit: Bild-jäveln vill tydligen inte visas. http://imgur.com/WVjDlzv
Gammal 2015-05-21, 10:27   #23

MoniMakerApps avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Man kom då fram till att det var 8 sekunders fördröjning på TV-sändningen.
8 sekunders eftersläpning lät som ganska mycket för att vara direktsänd trav från svenska banor. Det kan ha sin förklaring i hur du tar emot sändningen. Var du bor (fysiskt avstånd från leverantörens utsändningspunkt) Kör du t.ex. via boxer med "vanlig" tv-antenn sker distributionen sista biten trådlöst vilket tar längre tid. Även IPTV har normalt en ganska lång eftersläpning, se vad t.ex. Telia skriver nedan om play+. Sedan beror det såklart på hur materialet distribueras ut från producenten/kamerorna. Går det via satellitlänk läggs ytterligare tid på för att studsa signaler trådlöst långa avstånd. Bäst är om man har fiberkabel hela vägen eftersom det är det snabbaste kommunikationsmediet samt snabb elektronik i boxen som tar emot och konverterar signalen. Sedan kan sändningen också vara medvetet fördröjd av operatören i vissa fall http://sv.wikipedia.org/wiki/Direkts%C3%A4ndning

Programmen du ser genom Play+ kan ha en viss fördröjning, cirka 10-30 sekunder, jämfört med vanlig tv.
Detta kan vara bra att tänka på om du till exempel tittar på ett program där du vill rösta eller ser på sport live.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10)
Gammal 2015-05-21, 10:31   #24

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Detta med ChromeCast. Är det värt att köpa denna om man har en smart tv redan? Är det som en trådlös HDMI kabel?
Gammal 2015-05-21, 11:15   #25

MoniMakerApps avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Detta med ChromeCast. Är det värt att köpa denna om man har en smart tv redan? Är det som en trådlös HDMI kabel?
Beror lite på om du har en Smart-TV där du kan ansluta en nätverkskabel (alternativt trådlöst) direkt från TV:n till din bredbandsrouter och sedan nyttja TV:ns inbyggda webbläsare för att logga in och se sändningen. De flesta webbläsare i Smart-TV-prylar är dock väldigt begränsade när det gäller att spela upp flashmaterial (som dagens ATG.se använder sig av). Kanske blir bättring där med nya sajten? Jag föredrar i dagsläget att använda mig av en liten HTPC (mediadator ståendes vid TV:n) som är ansluten med nätverkskabel till router samt HDMI-kabel till TV och sedan ett litet trådlöst smidigt tangentbord med touchpad (Logitech K400r) som man kan använda sittandes i soffan. För Rikstoto Direkte går det dock bra att använda Smart-TV:ns webbläsare direkt.
Gammal 2015-05-21, 11:17   #26

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Jag använder den till Viaplay ( som en del smart-tvs klarar men inte alla ), Netflix ( som de flesta smart-tvs klarar ), TV4Premium Sport ( som långt ifrån alla smart-TVs klarar ) och MagineTV som få smart-TVs klarar. ( Och ATG-live då! )

Eftersom jag kan spegla valfri flik i GoogleChrome till TV mha ChromeCast-prylen tycker jag att den är smidig.

ChromeCast kräver dock ALLTID en till enhet av något slag för att starta stream-en. Antingen trådlöst nätverk och dator eller surfplatta eller smartphone. Om man inte har något av detta redan så blir det såklart en omväg. Omvänt, om man redan har dessa prylar så är ChromeCast-prylen billig och mycket användbar.
Gammal 2015-05-24, 00:02   #27

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MoniMakerApp Visa inlägg
Absolut borde det redovisas. Jag tror också att med en digital betalkanal skulle man komma bra mycket närmare riktig live-sändning. Om man tittar på sändningen hos live-ombuden så är det väl max ett par sekunder i fördröjning om ens det. Jag tror man skulle kunna uppnå något liknande i t.ex. com hems kabelnät om den fanns som digital betalkanal där. Skulle också vara trevligt med sändning i HD.
Som kvaliteten är idag hos ombuden så skulle jag nog vilja ha betalt för att ha det i satellit utbudet, är ju bedrövligt dålig kvalitet! Om det är nån storhelg brukar jag ta med mig laptopen på jobbet och köra hdmi för att man ska kunna se att det faktiskt är hästar som springer =)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-24, 00:07   #28

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Du vet vad du gör, men det har inget med atg att göra !

Citat:
Ursprungligen postat av HisMajesty Visa inlägg
Har dragit in fiber hemma i huset. Har köpt en switch med VLAN så man kan dela upp trafiken /IPTV / Intenet /IP Telefonin. Stadsnätet delar annars ut IP adresser hur som helst! Jag vill ju ha min Router som dhcp här hemma. Har dragit TP kabel cat6 (1000Mbit) *2 till alla rummen. Kör just nu 100/10 och inga problem med 4 TV apparater + ladda ner samtidigt från internet.

Ni som har problem med IPTV trådlöst så skaffa kabel istället. Kan vara mycket störningar via trådlöst och helst om man bor i ett hyreshus.

För mig hackar inte den nya siten alls!
Gammal 2015-05-24, 00:11   #29

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HisMajesty Visa inlägg
Det är väldig mycket scrollande på nya siten + att det är rörigt
Ett jävla hoppande fram och tillbaka.
Är jag på ett ställe vill jag inte bli flyttad någon annanstans.
Har gnällt, men de fattar inte vad jag pratar om.
Kommer inte använda nya siten förrän jag måste, kan tom sluta lira om det tar dubbelt så lång tid som det gör idag.
Har inte den tiden, räcker med 40 timmar per vecka.
Gammal 2015-05-24, 13:35   #30

MoniMakerApps avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Som kvaliteten är idag hos ombuden så skulle jag nog vilja ha betalt för att ha det i satellit utbudet, är ju bedrövligt dålig kvalitet!
Låter konstigt om det är så dålig kvalitet på sändningen hos ditt ombud. Mitt närmsta ombud har en helt okej kvalitet på sändningen i paritet med en "vanlig" SD-kanal i kabelnätet. Jag skulle dock gärna se att ATG-live fanns i HD som en valbar kanal hos t.ex. comhem. I Norge kan man prenumerera på Rikstoto Direkte för 199kr i månaden samt då ingår tillgång till lopparkivet via webben.

På tal om travsändning i HD så har det direktsända kvällstravet nu flyttat in i TV4 Sport. Är det någon här som har TV4 Sport HD och kan kommentera kvaliteten på sändningarna. Är det i HD-kvalitet? Är de lika besudlade med reklamavbrott som i TV12?

Nytt upplägg för travsändningar i tv4-gruppen:
http://kontakt.tv4.se/org/tv4/d/nytt...i-tv4-gruppen/
Svara

td