|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-05-20, 12:04 | #16 |
|
|
2015-05-20, 12:13 | #17 |
Fördröjning har man som sagt alltid. Att alltid få veta vilken fördröjning man har är nyckeln.
2015-05-20, 12:21 | #18 |
Absolut borde det redovisas. Jag tror också att med en digital betalkanal skulle man komma bra mycket närmare riktig live-sändning. Om man tittar på sändningen hos live-ombuden så är det väl max ett par sekunder i fördröjning om ens det. Jag tror man skulle kunna uppnå något liknande i t.ex. com hems kabelnät om den fanns som digital betalkanal där. Skulle också vara trevligt med sändning i HD.
|
|
2015-05-20, 18:40 | #19 | |
Citat:
I somras råkade jag ut för en lustig eller olustig historia. Gjorde ett spel på datorn och gick och satte mig i TV fåtöljen och såg loppet i lugn och ro och tänkte inte mera på det. Jag tvingades göra en utredning efteråt och begärde då hjälp från ATG. Tur att man har bra kontakter ibland. Man kom då fram till att det var 8 sekunders fördröjning på TV-sändningen. |
||
2015-05-20, 20:33 | #20 | |
Citat:
Köper ChromeCast och placerar denna i USB i tvn? Är detta sedan en applikation i smart-tvn där man öppnar denna Chromecast och kan flytta bilden från datorn?
2015-05-20, 20:57 | #21 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
2015-05-20, 22:36 | #22 | |
Citat:
Man trycker på Chrome-cast-knappen i webläsaren ( se bild ) och klickar på helskärmssymbolen. Voilá! Nu har man livesändningen i TV-n på den HDMI-ingång man placerat ChromeCast-prylen. Vill man lägga spel och eller göra annat så går det att öppna en web-flik till och logga in på atg där. Live-sändnings-fliken påverkas inte alls av detta. Lättast skulle såklart vara om ATG utvecklade smart-tv-appar så att man inte behöver extraprylar eller kablar men nu är det som det är. För mig fungerar det klockrent. Edit: Bild-jäveln vill tydligen inte visas. http://imgur.com/WVjDlzv
2015-05-21, 10:27 | #23 | |
Citat:
Programmen du ser genom Play+ kan ha en viss fördröjning, cirka 10-30 sekunder, jämfört med vanlig tv. Detta kan vara bra att tänka på om du till exempel tittar på ett program där du vill rösta eller ser på sport live. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10) |
||
2015-05-21, 10:31 | #24 |
Detta med ChromeCast. Är det värt att köpa denna om man har en smart tv redan? Är det som en trådlös HDMI kabel?
2015-05-21, 11:15 | #25 |
Beror lite på om du har en Smart-TV där du kan ansluta en nätverkskabel (alternativt trådlöst) direkt från TV:n till din bredbandsrouter och sedan nyttja TV:ns inbyggda webbläsare för att logga in och se sändningen. De flesta webbläsare i Smart-TV-prylar är dock väldigt begränsade när det gäller att spela upp flashmaterial (som dagens ATG.se använder sig av). Kanske blir bättring där med nya sajten? Jag föredrar i dagsläget att använda mig av en liten HTPC (mediadator ståendes vid TV:n) som är ansluten med nätverkskabel till router samt HDMI-kabel till TV och sedan ett litet trådlöst smidigt tangentbord med touchpad (Logitech K400r) som man kan använda sittandes i soffan. För Rikstoto Direkte går det dock bra att använda Smart-TV:ns webbläsare direkt.
|
|
2015-05-21, 11:17 | #26 | |
Citat:
Eftersom jag kan spegla valfri flik i GoogleChrome till TV mha ChromeCast-prylen tycker jag att den är smidig. ChromeCast kräver dock ALLTID en till enhet av något slag för att starta stream-en. Antingen trådlöst nätverk och dator eller surfplatta eller smartphone. Om man inte har något av detta redan så blir det såklart en omväg. Omvänt, om man redan har dessa prylar så är ChromeCast-prylen billig och mycket användbar.
2015-05-24, 00:02 | #27 | |
Citat:
|
||
2015-05-24, 00:07 | #28 | |
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Du vet vad du gör, men det har inget med atg att göra !
Citat:
2015-05-24, 00:11 | #29 | |
Citat:
Är jag på ett ställe vill jag inte bli flyttad någon annanstans. Har gnällt, men de fattar inte vad jag pratar om. Kommer inte använda nya siten förrän jag måste, kan tom sluta lira om det tar dubbelt så lång tid som det gör idag. Har inte den tiden, räcker med 40 timmar per vecka.
2015-05-24, 13:35 | #30 | |
Citat:
På tal om travsändning i HD så har det direktsända kvällstravet nu flyttat in i TV4 Sport. Är det någon här som har TV4 Sport HD och kan kommentera kvaliteten på sändningarna. Är det i HD-kvalitet? Är de lika besudlade med reklamavbrott som i TV12? Nytt upplägg för travsändningar i tv4-gruppen: http://kontakt.tv4.se/org/tv4/d/nytt...i-tv4-gruppen/ |
||
|