|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-05-19, 22:57 | #1 |
Testpiloter för nya ATG
Håller på bland och försöker se positiva skillnader på dagens ATG och morgondagens när jag plötsligt fann en märklig sak.-
När man på testversionen hör ordet kör och ser hästarna starta har dom hunnit ur första kurvan i dagens version. Märkligt, men det kanske finns en logisk förklaring. När jag vill kolla loppet live och klickar på helbild så funkar det inte alltid. Men det är kanske min dator som är orsaken ? |
|
2015-05-20, 05:46 | #2 |
Den nya sajten har ännu så länge en ganska stor fördröjning i sin sändning. Att komma under 30 sekunder är svårt, och det drar ibland iväg och blir över minuten. De är medvetna om problemet och jobbar på det.
Helskärm är inga problem här. Jag använder Google Chrome som webläsare för nya ATG då jag märke att Firefox som jag tidigare hade använde mycket mer resurser från datorn.
2015-05-20, 06:55 | #3 |
Internet Explorer hackar trots att jag använder nyast möjliga version.
Precis som Viroid flyter beta-sidan inkl live-delen bäst med Google Chrome.
2015-05-20, 07:02 | #4 |
Bara av nyfikenhet, nån som testat med project spartan?
Har inte tillgång till beta sidan själv så kan inte. |
|
2015-05-20, 08:01 | #5 |
Jag brände två stora vinnare på att loppet hunnit starta och gick tillbaka till ATG. I efterhand hade det nog räddat pengar, men eftersläpning är något man inte kan acceptera med rörliga odds.
Sammantaget tycker jag en hel del ser intressant ut, men vissa teknikval och även designval är inte perfekta enl mig. Men vi får se vad de utvecklar framöver. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+2) |
|
2015-05-20, 10:23 | #6 | |
Citat:
Eftersläpning är helt normalt vid ALL streaming. Som allra bäst kanske man kan komma ner på 5-10 sekunders fördröjning. Mitt förslag till ATG+K75 är att fixa en klocka i bilden som visar "kamera"-tiden. På det sättet skulle man alltid kunna veta hur mycket fördröjning man har vid varje givet tillfälle. ( Fördröjningen är på inget sätt alltid lika för alla heller! ) Som vanligt är det som att tala inför döva öron. ( FinTotos livesändning har precis en sådan klocka så det kan inte vara särskilt tekniskt svårt. Det känns som att man inte vill visa fördröjningen bara! )
2015-05-20, 11:13 | #7 | |
Citat:
https://kabel.canaldigital.no/Produk...stoto-Direkte/ |
||
2015-05-20, 11:15 | #8 | |
Citat:
Hur enkelt som helst och det enda du behöver göra är att starta datorn. |
||
2015-05-20, 11:19 | #9 |
Det hjälper tyvärr inte mot eftersläpning i sändningen om det fortfarande går via datorn/internet.
|
|
2015-05-20, 11:21 | #10 | |
Citat:
Att eftersläpningen är olika gång till gång och mellan användare är problem men förståeligt. Jag tippar ofta ihop med en kompis och då pratar vi ofta mellan loppen och måste säga hej då när starten går pga detta 😊 |
||
2015-05-20, 11:25 | #11 | |
Citat:
Eftersom det är mindre fördröjning på flashsidan och på Classic, så lär man säkert lösa det på nya ATG också.
2015-05-20, 11:50 | #12 |
Möjligen, men jag tror det skulle egentligen vara ganska ofarligt för TV4. Endast de riktigt travintresserade skulle vara beredd att betala t.ex. 199kr i månaden för kanalen. De flesta skulle nog nöja sig med gratis-streaming eller reklamfyllda TV4 som det är idag. Men TV4 har säkert någon klausul/rättighet som säger att de har ensamrätt till sändningen i kabel-tv-nätet förutom till live-ombuden och en del travtränare som har tillgång till sändning genom digital-box.
|
|
2015-05-20, 11:52 | #13 | |
Citat:
2015-05-20, 11:54 | #14 | |
Citat:
Att flytta över det hela till en TV-operatör ger inte alltid minimal fördröjning.
2015-05-20, 11:55 | #15 |
Eller "prylen" ChromeCast ( för 310kr ) för att lösa det hela trådlöst från dator till TV. ( Kräver dock trådlöst nätverk ).
2015-05-20, 12:04 | #16 |
|
|
2015-05-20, 12:13 | #17 |
Fördröjning har man som sagt alltid. Att alltid få veta vilken fördröjning man har är nyckeln.
2015-05-20, 12:21 | #18 |
Absolut borde det redovisas. Jag tror också att med en digital betalkanal skulle man komma bra mycket närmare riktig live-sändning. Om man tittar på sändningen hos live-ombuden så är det väl max ett par sekunder i fördröjning om ens det. Jag tror man skulle kunna uppnå något liknande i t.ex. com hems kabelnät om den fanns som digital betalkanal där. Skulle också vara trevligt med sändning i HD.
|
|
2015-05-20, 18:40 | #19 | |
Citat:
I somras råkade jag ut för en lustig eller olustig historia. Gjorde ett spel på datorn och gick och satte mig i TV fåtöljen och såg loppet i lugn och ro och tänkte inte mera på det. Jag tvingades göra en utredning efteråt och begärde då hjälp från ATG. Tur att man har bra kontakter ibland. Man kom då fram till att det var 8 sekunders fördröjning på TV-sändningen. |
||
2015-05-20, 20:33 | #20 | |
Citat:
Köper ChromeCast och placerar denna i USB i tvn? Är detta sedan en applikation i smart-tvn där man öppnar denna Chromecast och kan flytta bilden från datorn?
2015-05-20, 20:57 | #21 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
2015-05-20, 22:36 | #22 | |
Citat:
Man trycker på Chrome-cast-knappen i webläsaren ( se bild ) och klickar på helskärmssymbolen. Voilá! Nu har man livesändningen i TV-n på den HDMI-ingång man placerat ChromeCast-prylen. Vill man lägga spel och eller göra annat så går det att öppna en web-flik till och logga in på atg där. Live-sändnings-fliken påverkas inte alls av detta. Lättast skulle såklart vara om ATG utvecklade smart-tv-appar så att man inte behöver extraprylar eller kablar men nu är det som det är. För mig fungerar det klockrent. Edit: Bild-jäveln vill tydligen inte visas. http://imgur.com/WVjDlzv
2015-05-21, 10:27 | #23 | |
Citat:
Programmen du ser genom Play+ kan ha en viss fördröjning, cirka 10-30 sekunder, jämfört med vanlig tv. Detta kan vara bra att tänka på om du till exempel tittar på ett program där du vill rösta eller ser på sport live. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10) |
||
2015-05-21, 10:31 | #24 |
Detta med ChromeCast. Är det värt att köpa denna om man har en smart tv redan? Är det som en trådlös HDMI kabel?
2015-05-21, 11:15 | #25 |
Beror lite på om du har en Smart-TV där du kan ansluta en nätverkskabel (alternativt trådlöst) direkt från TV:n till din bredbandsrouter och sedan nyttja TV:ns inbyggda webbläsare för att logga in och se sändningen. De flesta webbläsare i Smart-TV-prylar är dock väldigt begränsade när det gäller att spela upp flashmaterial (som dagens ATG.se använder sig av). Kanske blir bättring där med nya sajten? Jag föredrar i dagsläget att använda mig av en liten HTPC (mediadator ståendes vid TV:n) som är ansluten med nätverkskabel till router samt HDMI-kabel till TV och sedan ett litet trådlöst smidigt tangentbord med touchpad (Logitech K400r) som man kan använda sittandes i soffan. För Rikstoto Direkte går det dock bra att använda Smart-TV:ns webbläsare direkt.
|
|
2015-05-21, 11:17 | #26 | |
Citat:
Eftersom jag kan spegla valfri flik i GoogleChrome till TV mha ChromeCast-prylen tycker jag att den är smidig. ChromeCast kräver dock ALLTID en till enhet av något slag för att starta stream-en. Antingen trådlöst nätverk och dator eller surfplatta eller smartphone. Om man inte har något av detta redan så blir det såklart en omväg. Omvänt, om man redan har dessa prylar så är ChromeCast-prylen billig och mycket användbar.
2015-05-24, 00:02 | #27 | |
Citat:
|
||
2015-05-24, 00:07 | #28 | |
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Du vet vad du gör, men det har inget med atg att göra !
Citat:
2015-05-24, 00:11 | #29 | |
Citat:
Är jag på ett ställe vill jag inte bli flyttad någon annanstans. Har gnällt, men de fattar inte vad jag pratar om. Kommer inte använda nya siten förrän jag måste, kan tom sluta lira om det tar dubbelt så lång tid som det gör idag. Har inte den tiden, räcker med 40 timmar per vecka.
2015-05-24, 13:35 | #30 | |
Citat:
På tal om travsändning i HD så har det direktsända kvällstravet nu flyttat in i TV4 Sport. Är det någon här som har TV4 Sport HD och kan kommentera kvaliteten på sändningarna. Är det i HD-kvalitet? Är de lika besudlade med reklamavbrott som i TV12? Nytt upplägg för travsändningar i tv4-gruppen: http://kontakt.tv4.se/org/tv4/d/nytt...i-tv4-gruppen/ |
||
2015-05-24, 13:56 | #31 | |
Citat:
Kameror behöver uppdateras, i flera fall behöver länkutrustningen bytas ut, och belysningen på flera banor är av sådan klass att det ändå kommer bli svårt att leverera bra bildkvalitet. Igår klockade vi eftersläpningen från Gävle genom att en person som var där ringde med mobilen och så mätte jag med sändningen. Ibland var den över två minuter, mycket sällan fick vi den under en minut på betan. Det är dåligt! På vanliga ATG släpade det 15-30 sekunder.
2015-05-24, 14:20 | #32 | |
Citat:
|
||
2015-05-24, 14:48 | #33 | |
Citat:
Däremot har vi inget kabelnät här alls, sådant är för städer och jag bor "på landet". Jag har inga betalkanaler via satellit eller Boxer heller, det finns att se på ändå. När V75 kommer på besök finns det så klart utrustning som klarar HD, men när det är lunchtrav och bilden sköts av en kamera på läktarens tak blir det värre. Det här är en fråga som varit uppe till diskussion, för det handlar om 100 miljoner eller mer som man skulle kunna investera i bättre TV-utrustning. Ytterligare lika mycket på bättre belysning. Det finns många andra hål också att stoppa pengarna i, så frågan är om man får bäst utväxling av HD-sändningar. Min tro är att man inte får det ännu, men att man vid byte av gamla grejer bör uppgradera.
2015-05-24, 16:37 | #34 | |
Citat:
Själv betalar jag gärna i kvalitet för att minska fördröjningen. ( Så länge det som sparas i arkivet är högsta möjliga kvalitet såklart. Men där snålas det förmodligen av lagringskapacitetsskäl! :( )
2015-05-24, 17:12 | #35 | |
Citat:
Jag tycker inte att lång fördröjning eller dålig kvalitet skall vara ett val. Det måste fungera om man skall kunna utveckla ATG och spelet framöver. Dagarna i TV4 är snart förbi, och då behöver man en modern lösning för att kunna se på travet ute i stugorna. Om det sedan är en mobiltelefon, en 65" HDTV eller något där emellan har ingen roll, det skall fungera. (Och för kabelentusiasterna så är den tiden snart också förbi där man är inlåst i diverse kanalpaket med tablå-TV. Vi kommer inte begripa hur vi kunde hålla på med sådant om 10 år. Att satsa på ATG Live i kabelnäten tror jag är för sent). Arkiv är viktigt. Jag vill att man kompletterar och håller ST:s databaser så långt bak i tiden som möjligt är. Varför skall man inte kunna så upp resultaten från V65:s första omgång? Eller första V75-loppet, eller första tävlingsdagen på Vaggeryd, eller något annat man finner intressant? Varför inte kunna se resultaten som Stig H hade på 1980-talet när han var som mest dominant? Och varför inte kunna se Björn Goops eller Erik Adielssons första V75-start i lopparkivet? Jag förstår att lagringsutrymme kostar, och att många lopp kommer ses av väldigt få människor, men det finns ett värde för travsporten att kunna visa upp sin historia. Gamla försyndelser behöver inte betyda att man kan fortsätta synda. Naturligtvis i bra kvalitet, så att man om ett decennium eller två fortfarande tycker det ser OK ut när vi tittar på det med framtidens bildskärmar.
2015-06-07, 11:54 | #36 | |
Citat:
|
||
2015-06-07, 13:12 | #37 |
|
|
2015-06-07, 13:41 | #38 |
Var ett tag sedan jag skrev, men jag vill minnas jag var stenförbannad på att:
- När du tittar på ett lopp i lopparkivet från V75-7, flyttas du upp till V75-1 när du sett loppet. - Då måste du scrolla tillbaka för att se nästa lopp i V75-7. - Sedan får du göra 45 ggr om du vill se 3 lopp * 15 hästar, och då pratar vi bara om V75-7. - Det finns ju sex lopp till
2015-06-08, 00:02 | #39 |
Guest
|
Är det samma utvecklare till ATG som det är hos Svenska Spel just nu? I så fall blir det ju bara ren dynga.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
2015-06-09, 07:03 | #40 |
ATG/Svenska spel har väl antagligen sveriges sämsta webutvecklare anställda så jag har inga höga förhoppningar. En viktig fråga, går det att markera / kopiera startlistor på beta sidan?
|
|
2015-06-09, 07:33 | #41 | |
Citat:
Skulle det funka med en Google Nexus 9 surfplatta?
Twitter: @Filmtokig Senast redigerad av Filmtokig den 2015-06-09 klockan 08:20. |
||
2015-06-09, 08:09 | #42 |
Ja, det går bra
2015-06-09, 08:21 | #43 | |
Du behöver ingen speciell dator, alla nya datorer kommer duga alldeles utmärkt.
Att det hackar nu kan bero på din burk, men också på din anslutning. Kör en dvd eller nedtankad film, funkar den utan att hacka är det din anslutning. Om det är burken, finns det ett litet knep som kanske kan lösa situationen, och det är att öka prioriteten på processen. Om du tex kör firefox gör du så här: Tryck ctrl+alt+del samtidigt. Starta aktivitetshanteraren. Välj fliken processer. Välj firefox.exe. Högerklicka på firefox.exe, välj ange prioritet->hög. Det kommer snabba upp allt du ser via firefox, kolla om det är tillräckligt för dig. Citat:
2015-06-09, 08:24 | #44 | |
Citat:
2015-06-09, 08:40 | #45 | |
Det är förstås väldigt stor skillnad på en dator och en surfplatta.
Har haft 3st Nexus 7 som jag gillat, men 2 st har gått sönder pga dålig kvalitet En dator klarar jag mig inte utan, plattan är bara ett komplement. Surfplattor är otroligt bekväma, startar upp på nolltid, små och lätta att bära med sig. Just att de startar på nolltid är dunderskönt, vänta flera minuter på windows stinker när man är på banan. Klart man kan ha på datorn hela tiden, men då får man välja en med bra batterikapacitet, för atg live en halvdag drar lite ström. Citat:
2015-06-09, 10:32 | #46 | |
Citat:
2015-06-09, 10:58 | #47 |
Samsung 9 ?
Har aldrig haft en SSD, har bara köpt plattor senaste åren. Klart allt blir bättre, min nyaste bärbara är 3 år gammal, vilket är grymt gammalt i datorvärlden. Men den funkar fortfarande, men inte med 2s starttid
2015-06-09, 11:18 | #48 | |
Citat:
|
||
2015-06-09, 11:32 | #49 |
Där ser man.
Windows 8 är något jag hoppat över. Testade det i beta version och hatade skiten. Nu kommer snart 10an, och det verkar bli fri uppgradering för alla med 7/8an. Det kommer jag hoppa på, om det är sant att det är gratis. Annars är jag nöjd med 7an, som jag gillar !
2015-06-09, 11:35 | #50 | |
Citat:
|
||
2015-06-09, 12:53 | #51 |
Guest
|
Windows 8 var ganska krånglig i början, men blev helt okej efter förbättringarna. Man kan enkelt välja om man vill köra appversionen eller det gamla windows fönstret. Personligen gillar jag den gamla mycket bättre, men båda fungerar bra ihop. Windows 8 är dessutom mycket mindre resurskrävande än W7. Kul att de bjuder på W10 till alla som har W7/W8.
|
2015-06-11, 09:29 | #52 |
Nu är beta-versionen av nya atg.se släppt till ALLA för utprovning, bara till att surfa in på: https://www.beta.atg.se/
ATG-INFO: Beta-versionen för nästa ATG.se till alla. ATG har tidigare i flera steg berättat om arbetet med nästa ATG.se Den här veckan har vi släppt beta-versionen av nästa ATG.se till alla. En beta-version är en sida som inte är riktigt färdig för lansering. Syftet är att våra besökare har möjlighet att testa, lära sig att hitta och navigera inför lanseringen som sker i höst. Här hittar du nästa ATG.se, https://www.beta.atg.se/ Under våren har en test-grupp på drygt 3 000 personer använt beta-versionen för att nästa ATG.se ska bli den bästa för våra kunder. Testgruppen har bestått av ATG:s kunder. ATG:s personal som arbetat med utvecklingen och genomförandet har sedan januari att tagit emot synpunketer, tips och goda råd från våra användare/kunder. Alla dessa synpunkter och råd har varit ett viktigt verktyg för att nå det resultat vi idag har. Beta-versionen är ”skarp”, d.v.s. vill du logga in och/eller spela så gör du det med samma inloggningsuppgifter som till nuvarande ATG.se och spelbeloppet dras från ditt ATG-konto. Vad gäller säkerhetskraven på beta-versionen är det också på samma nivå som för ATG.se. Testa gärna att använda sidan med en mobil eller surfplatta eftersom en av nyheterna i nästa ATG.se är att sidan är samma oavsett enhet, det kallas att den är responsiv. Självklart finns nuvarande ATG.se fortfarande kvar och vi går ut med ny information när det är dags att gå över från beta-versionen till ATG.se Stort tack till alla ni som under våren bidragit till utvecklingen. Med vänliga hälsningar Projektgruppen för nästa ATG.se |
|
2015-06-11, 15:54 | #53 | |
KlockrenCitat:
Mvh Ulf-Eddie |
||
2015-06-12, 07:04 | #55 | |
Citat:
Fram tills nu har underhåll och uppdateringar varit en dyr och besvärlig historia för ATG eftersom det har varit så många olika plattformar och tekniker att ta hänsyn till. Nu är det EN sida och INGA appar som gäller. Underhålls- och uppdateringsmässigt är detta en mycket effektiv lösning. Däremot är sidan helt kass ur dator-skärmssynvinkel eftersom man har designat enligt "mobile first"-principen. Det är inte helt omöjligt att 3e-partsleverantörer ser chansen att skapa en alternativ "vanlig hemsida" med vettig visning eftersom man numera kan skicka in spel till ATG även från andra sajter ( givetvis med vanliga ATG-inloggningen som spelbekräftelse ).
2015-06-12, 09:05 | #56 |
Jag tycker inte att den suger. I sitt nuvarande Beta-tillstånd gillar jag den eftersom det är avskalat och enkelt. Jag tror det kommer bli mer "plottrigt" när det skall in diverse marknadsföring, bloggar, nyheter och vad man nu har på den gamla sajten. Jag hoppas man kan hålla det lite mindre väsentliga borta från speldelen.
Jag har provat den i telefon, på iPad och i dator, och det fungerar. Visst hade kanske jag gjort navigationen annorlunda, men jag hittar det jag vill göra efter lite användning. Jag har spelat både med filinlämning och direkt på skärmen, det fungerar också. Man kan anpassa mycket mer efter sitt eget tycke och smak, det gillar jag. På det hela taget tycker jag att man gjort ett hyfsat jobb. Det finns att putsa på och fundera över, men de allra flesta sajter är inte optimala, i synnerhet inte när de lanseras. Det viktigaste just nu är att pressa ned tiden mellan Live-sändningen och verkligheten, så att man inte tappar en massa spel för att folk försöker spela för sent, i tro om att starten ännu inte gått.
2015-06-12, 15:31 | #57 |
Livesändningen buffrar otroligt mycket tycker jag
|
|
2015-06-12, 15:56 | #58 |
Jag hade det problemet när jag körde Firefox. Bytte till Chrome, och då försvann problemet.
2015-06-12, 16:33 | #59 |
Jag har 250Mbit lina och ny dator med SSD-disk och massor av minne. Får många buffringar och rena stopp oavsett vilken web-läsare jag använder.
2015-06-15, 10:50 | #60 |
Är det bara jag som stör mig på hur många sidor byggs upp nu för tiden? Allt verkar byggas för att passa surfplattor/telefoner.
På den tiden när alla hade 4:3 skärmar så byggdes alltid navigationen på vänster sida (se classic) men nu när alla har widescreen skärmar så byggs navigationen upptill? För att få ut max av websidor nu för tiden så kan mjan lika gärna rotera skärmen 90 grader. Nu om nånsin borde navigationsdelen vara på vänster sida när vi har skärmytan för det! Sen att det innebär lite extra kodande för att anpassa till plattor/telefoner får dom isf leva med kan jag tycka. |
|
2015-06-15, 11:54 | #61 |
Sedan jag bytte till Chrome så fungerar det utomordentligt bra här, mycket sällan några störningar i bildöverföringen.
2015-06-15, 12:02 | #62 | |
Citat:
Är det något som teknikutvecklingen visat så är det att vi vet väldigt lite om vilka skärmstorlekar vi kommer att använda om några år. Idag skall man försöka hitta en lösning på allt från små telefonskärmar på 3-4 tum upp till folks stora TV-apparater i storleken 50-60 tum. Att göra alla nöjda är svårt. Det man däremot ser är att trafiken från enheter med liten skärm ökar starkt. Vår telefon är alltid tillgänglig och vi använder den allt mer, samtidigt som vi i högre grad överger de långa sessionerna framför en traditionell dator för att roa oss. Det får vi nog av på våra arbeten. Därför gör man just nu så här, eftersom det har visat sig ge bäst resultat. Att ha en mängd olika lösningar för olika skärmstorlekar är för dyrt att i längden underhålla. Varje gång man vill förändra ett grafiskt element är det ju tufft om det finns tio olika skärmvarianter att programmera om, och fundera över hur man skall utforma för bästa användarvänlighet.
2015-06-15, 12:33 | #63 |
Med html5 blir det inte så dyrt att underhålla flera? Har iofs bara lite på hobby nivå pysslat med det men var inte direkt svårt att få en hemsida att se ut på ett visst sätt på mobil och ett annat på stora skärmar.
Jag köper inte riktigt tankesättet att hemsidorna behöver se likadana ut, tycker du webappen som finns för iphone och android ser likadan ut som atg.se eller classic.atg.se? Jag har aldrig hört någon som haft problem med det? Jag tycker istället det viktigaste är att man bygger sidor som fungerar som bra som möjligt för den skärm den är tänkt att användas på. Classic tycker jag än i dag är överlägsen att navigera runt på (fast den var bättre innan sista ändringen då man inte längre kan hoppa mellan olika spelformer på samma bana) |
|
2015-06-15, 13:25 | #64 | |
Citat:
2015-06-15, 13:40 | #65 |
Hmm, låter udda att folk hellre skulle spela på något riktigt osmidigt istället för något som är smidigt bara för att det ser ut som på en dator? För mig är anspassningen till den enhet jag använder det på överlägset det viktigaste. Hur ofta är man inte på banan och vill hinna med ett sista minuten spel, då ska man inte behöva förlora tid(och möjligen missa spelstopp) bara för att sidan fungerar bra på en dator?
Jag har inga som helst problem att behöva använda en app på telefonen om det gör upplevelsen mycket smidigare men det är väl så att jag inte är som vanligt folk då de verkar föredra en sämre produkt för att den liknar en bra produkt =) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+1) |
|
2015-06-15, 13:46 | #66 | |
Citat:
Det är så majoriteten av svenska folket resonerar, allt ska vara igenkänningsbart & lite "lagom" så där...får inte sticka ut på något sätt! |
||
2015-06-15, 19:00 | #67 | |
Citat:
Med lite tur så kommer det en del tredjepartsprogram nu som kan lägga spelen direkt ifrån in till ATG via sitt spelkonto, men utan att behöva ta omvägen via ATG:s sajt. Det kan bli riktigt bra med programvaror anpassade för främst mer avancerade spelare.
2015-06-16, 09:17 | #68 |
Den nya inlämningsvarianten kommer bara funka från "riktiga" webbläsare, inte från mobilappar eller windows-program.
2015-06-16, 10:27 | #69 |
|
|
2015-06-16, 10:38 | #70 | |
Citat:
Den nya varianten, som främst skapats för att kunna lämna in från iProdukter och innebär något färre steg, kommer dock inte funka från Windows-program. Ville bara informera Viroid om att han inte ska ha för höga förhoppningar... ;-)
2015-06-16, 11:54 | #71 | |
Citat:
Kan tänka mig att det kommer att skapas en del privata lösningar.
2015-06-16, 12:08 | #72 | |
Citat:
Förstår inte riktigt begränsningen, om man använder en webläsare med "fullt" html5 stöd i mobilen bör det väl fungera lika bra som en webläsare med samma stöd i en dator? |
||
2015-06-16, 12:08 | #73 |
Det kommer bara funka att skicka på det här sättet från godkända domäner, men har du avtal med ATG kan du säkert få dem att öppna även för privata lösningar från din domän.
2015-06-16, 12:29 | #74 | |
Citat:
Okej. Ja det går som sagt alltid att lösa. När det gäller avancerade kombinerade spel med "sista minuten"-tänk á la Viroid skulle jag aldrig lita på en publik cloudbaserad tjänst.
2015-06-16, 19:32 | #75 |
Ni som har provkört beta-ATG, har man kommit ifrån detta med att sidan går ner i viloläge om man inte har varit aktiv på sidan på ett tag som det gör på den gamla atg.se
|
|
2015-06-16, 19:40 | #76 |
Man blir bara utloggad från de "känsliga konto-delarna" efter viss tid. ATG-live stannar inte. Däremot måste du skriva in lösen igen om du ska spela eller kolla något på kontot.
2015-06-16, 22:04 | #77 |
|
|
2015-06-16, 22:07 | #78 |
DNS bör inte ha något med lagg i en stream att göra då dns bara används vid själva namnuppslaget inte under streamens gång? (borde vara så iaf utan att ha läst på just den teknik dom använder)
|
|
2015-06-16, 22:10 | #79 | |
Citat:
Kostar inget att prova. Funkar det inte, är det ju bara att byta tillbaka. Två minuters jobb... |
||
2015-06-16, 22:27 | #80 |
Kan ju säga att jag har redig lagg med google's dns iaf så lär inte bero på det, kanske beta servrarna inte är bestyckade för att klara hög load?
hur som helst, när du är inloggad på beta sidan, öppna en ny flik och skriv in följande url så plockar du bort allt vad dns heter http://195.198.34.77/video/live/main-free allt en dns gör är att översätta www.beta.atg.se till 195.198.34.77 EDIT: noterade just att man nog inte ens behöver vara inloggad för att testa det. Senast redigerad av boozty den 2015-06-16 klockan 22:28. |
|
2015-06-17, 17:43 | #81 |
Ola Lernå skriver om ATG:s nya hemsida i Travronden:
Saxar följande: På minussidan finns att det inte går att söka häst i lopparkivet, Vad i h-e är detta? Heuer |
|
2015-06-19, 08:27 | #82 |
Äntligen, nu verkar det som att buffringarna och stoppen har upphört.
|
|
2015-06-19, 08:49 | #83 |
|
|
2015-06-19, 09:47 | #84 |
|
|
2015-06-20, 10:07 | #85 | |
Citat: