Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-05-20, 16:14   #106

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2568
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Ludde tror ju på toppchans med allt han kör, oavsett spelprocent.

Royal Fighter är ju en bättre häst. Är väl bara kolla vilka dem tävlar emot på V75.

Men jag tror att Daley Lovin vinner. För ovasett vart Ludde är, kommer han sabba loppet som han så oftast gör, är ju väldigt sällan han faktiskt lyckas med att tuta och köra.
Att Royal Fighter skulle vara en bättre häst än Quick Fix köper jag inte för en sekund, visst har den varit ute i silverdivisionen och nu senast även i guld, men Quick Fix är ett år yngre, har snart tjänat lika mycket pengar och har en segerprocent som är dubbelt så hög jmf med RF, 38 mot 20.
Skulle Tillman lyckas behålla spets och envisas med att köra där så kommer hon att få det hett om öronen, var så säker.....
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 16:16   #107

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58073
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Man kan ju tillägga att Quick Fix också är miljonär, att hästen är den som tjänat näst mest pengar per start och tredjen vad gäller segerprocent i loppet. Det finns mycket som talar för, och det enda som talar emot är om det blir tokkörning.

Jag kanske ska tillägga att jag för närvarande har den garderad, men har inte bestämt spikar ännu. Dubbeljackpot innebär att åtta rätt kommer bli överbetalt.
Den tjänade väl över en halv miljon (564 tkr står det) senast i Finland. Det blev ju en oerhört billig seger på 12,7 när storfavoriten Nahar var usel den dagen. Resten av motståndet var mycket klent för att vara ett sådant lopp.

Det du glömmer att skriva om är just spelvärdet på den. Hade den varit 10 procentare hade det väl varit mer motiverat att gå på senaste insatserna och spela på att det blir spets och slut, men när den tillsammans med Hultmans i avd 1 är omgångens största favoriter är det väl spelmässigt givet att tänka annorlunda. Det är ju övriga spelares pengar man som V86 spelare ska försöka vinna i kväll om man lirar.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 16:19   #108

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 37785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Den tjänade väl över en halv miljon (564 tkr står det) senast i Finland. Det blev ju en oerhört billig seger på 12,7 när storfavoriten Nahar var usel den dagen. Resten av motståndet var mycket klent för att vara ett sådant lopp.

Det du glömmer att skriva om är just spelvärdet på den. Hade den varit 10 procentare hade det väl varit mer motiverat att gå på senaste insatserna och spela på att det blir spets och slut, men när den tillsammans med Hultmans i avd 1 är omgångens största favoriter är det väl spelmässigt givet att tänka annorlunda. Det är ju övriga spelares pengar man som V86 spelare ska försöka vinna i kväll om man lirar.
Spelvärdet ligger i hur bra vinstchans den har, och vinstchansen är väldigt stor i det här loppet. Hade det inte varit för Seabiscuit så hade jag inte tvekat. Kanske byter jag Eclipse Boko mot Quick Fix. Sedan kan ju hästen inte göra annat än vinna ett lopp. Loppet före gick den 11,5 2140a och lekte med bra hästar.

Senast redigerad av Shooter den 2015-05-20 klockan 16:22.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 16:22   #109

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2273
Standard

Två hetsporrar Kolgjini och Tillman. En av dom kommer garanterat få galopp innan det är färdigt.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 16:24   #110

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Min första tanke har varit att spika Eclipse Boko och Nose Gear, men nu börjar bli lite sugen på Quick Fix
Jennifer tänker köra i spets.
Gammal 2015-05-20, 16:24   #111

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Att Royal Fighter skulle vara en bättre häst än Quick Fix köper jag inte för en sekund, visst har den varit ute i silverdivisionen och nu senast även i guld, men Quick Fix är ett år yngre, har snart tjänat lika mycket pengar och har en segerprocent som är dubbelt så hög jmf med RF, 38 mot 20.
Skulle Tillman lyckas behålla spets och envisas med att köra där så kommer hon att få det hett om öronen, var så säker.....
Men barfota ffg i år är mycket mycket intressant på Royal Fighter. Den har gått så tre gånger, alla gångerna mot topphästar och vunnit alla tre.

Maj 2014. Bronsfinalen elitloppshelgen: Tävlade barfota runt om ffg och vann till 18 ggr pengarna. Tvåa var BBS Sugarlight. Royal Fighter rekordsänkte typ 2 sekunder när den gick barfota ffg och vann på 11,3 över full distans.

Juni 2014: Gick barfota runt om för andra gången och var totalt överlägsen i bronsdivisionen igen från spår 11.

Aug 2014: Tredje och senaste gången den tävlade barfota runt om. Vann bronsdivisionens final under Åbys stora pris helgen mycket lätt.

I kväll barfota runt om för 4e gången aviserat. 12 procent av insatserna på V86 mot 54 procent för Quick Fix.
Gammal 2015-05-20, 16:28   #112

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Jennifer tänker köra i spets.
Hon säger det i alla fall. Ludde tänker också köra i spets och frågan är om han inte har en snabbare häst och får den. Quick Fix lekte med Bret Boko och gänget senast och Bret vann ju i söndags, visserligen efter ett blufflopp, men hade Quick Fix varit med i det loppet och blåst till spets så hade han slagit de hästarna.
Gammal 2015-05-20, 16:30   #113

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Efter lite velande fram och tillbaka har jag bestämt mej för två chansartade spikar:

V86:2 9 Windy Ways och V86:8 C.C.Simon två ggr Goop som kusk helt enkelt...på temat ska det gå åt helvete ska det gå med musik...lycka till i kväll!
Gammal 2015-05-20, 16:31   #114

Standard

Citat:
Spelvärdet ligger i hur bra vinstchans den har, och vinstchansen är väldigt stor i det här loppet. Hade det inte varit för Seabiscuit så hade jag inte tvekat. Kanske byter jag Eclipse Boko mot Quick Fix. Sedan kan ju hästen inte göra annat än vinna ett lopp. Loppet före gick den 11,5 2140a och lekte med bra hästar.
Jag definierar spelvärde inte bara efter hur bra chans jag bedömer en häst ha, utan minst lika viktigt är att väga in hur mycket insatser den har i förhållande till hur stor man anser att vinstchansen är.

54 procent är oerhört mycket. Dom som har mer än hälften av insatserna i ett lopp är med på i stort sett alla system. Antingen som spik eller som en av flera och värdeökningen blir ytterst marginell om den vinner. Väljer man sådana gigantiska spikar som favoriter ligger chansen i att vinna pengar bara i att man lyckas få in skrällar i andra lopp.
Gammal 2015-05-20, 16:33   #115

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Det mest intressanta tycker jag ändå är Eclipse Boko. Husse lämnade klart igår, enda negativa var väl bakspåret.

1,4 på vinnare. men behöver väl inte betyda något? är väl husse som lastat. Fast kommer nog bli favorit.

Bara spika, eller? Bering känns ju totalt iskall. dock vunnit, men auktionen har varit allt annat än man önskar.
Galopperna duggar ju minst sagt tätt, 50% galopp risk?

Jag hade spikat om hästen var någorlunda travsäker...
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 16:34   #116

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 4280
Standard

Citat:
Hon säger det i alla fall. Ludde tänker också köra i spets och frågan är om han inte har en snabbare häst och får den. Quick Fix lekte med Bret Boko och gänget senast och Bret vann ju i söndags, visserligen efter ett blufflopp, men hade Quick Fix varit med i det loppet och blåst till spets så hade han slagit de hästarna.
Du får nog ta en till sväng i arkivet och kika hur snabbt Royal och Quick öppnar...finns inte en sportmössa att quick tar en längd sida vid sida...
bergomiotmail är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 16:35   #117

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jag definierar spelvärde inte bara efter hur bra chans jag bedömer en häst ha, utan minst lika viktigt är att väga in hur mycket insatser den har i förhållande till hur stor man anser att vinstchansen är.

54 procent är oerhört mycket. Dom som har mer än hälften av insatserna i ett lopp är med på i stort sett alla system. Antingen som spik eller som en av flera och värdeökningen blir ytterst marginell om den vinner. Väljer man sådana gigantiska spikar som favoriter ligger chansen i att vinna pengar bara i att man lyckas få in skrällar i andra lopp.
Som du säkert vet så kan V86 ge fantastiskt bra betalt, och då vinner oftast några favoriter, många gånger även omgångens största. Så man ska inte tro att man tjänar något på att rata hästar med toppchans bara för att de är favoriter på strecken. Då vinner man inga pengar i längden. Samma sak på V75.
Gammal 2015-05-20, 16:35   #118

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1184
Standard

Att spika Kolgjini är inget jag kommer göra. Har aldrig blivit något positivt för min del. Om varken RF eller QF galopperar är det ju en garanti för toktempo, förmodligen årets snabbaste sprintlopp. Lär ju öppna upp loppet rejält. Strecka på är min tanke...
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 16:37   #119

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bergomiotmail Visa inlägg
Du får nog ta en till sväng i arkivet och kika hur snabbt Royal och Quick öppnar...finns inte en sportmössa att quick tar en längd sida vid sida...
Jag har inget behov av att kolla upp den saken. Jag vet hur snabb Luddes häst är från start, och vem som är snabbast av dem idag får vi se.
Gammal 2015-05-20, 16:40   #120

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1184
Standard

Som jag skrev innan skulle Quick Fix gå med skor. Även anmäld så nu...
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td