|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-05-17, 04:32 | #1 |
Träffade på en travprofil på min arbetsplats.
Haha minst sagt en rafflande dag på arbetsplatsen!
Som den travnörd man är, träffade man på Robert Bergh på arbetsplatsen idag i Göteborg. Vart jag jobbar spelar mindre roll (Nej det är inte på Åby travbana) Jag måste säga att detta gjorde jobbdagen mycket roligare! Serverade honom vin och drinkar. Vi pratade jättemycket trav samtidigt som han följde sina hästar lite överallt i Sverige och Frankrike. Borde kanske inte skriva detta om han nu mot förmodan skulle läsa på denna sida. Men han tipsade om en vinnare, haha.. Den vann.. Jag hann inte spela på den, då jag jobbade. Okej, det var inget monsterodds heller. Lite smått komiskt dock att den sjönk från ca 10 ggr till 2.22 när det var klart. Men gillar ändå att vi pratade från och till under två timmar, han var väldigt social och väldigt charmig på något sätt haha. Vi pratade öppet om travet och hans hästar. Bollade åsikter fram och tillbaka. Detta är något nytt för mig. Då jag aldrig går på travbanor, därav stöter jag oftast inte på kuskar. Speciellt ingen så framgångsrik som Robert Bergh. Vi pratade verkligen om allt! Åkes flytt, tjejerna inom travet, Sedinarna som ägare, tarzan!!! (Kan säga att han inte gillade honom haha) Han tyckte att hans bästa häst bortsett från Nahar var, HÖR OCH HÄPNA Fyra åriga fransosen Balfour Hmm... Sedan pratade vi om elitloppshelgen. Han hade tankar på att anmäla "Going for Gold Zaz" i Sweden cup, och trodde dessutom på väldigt god segerchans? Vidare pratade vi om hans vinst med Nahar i Elitloppet, hur han kände på sig att Nahar skulle vinna. Han tyckte redan i försöken att han kände att Sebastian K skulle åka på däng? När Nahar kom utanpå denne. Detta är hans egna ord. Detta gjorde verkligen min dag haha, sjukt kul att prata med honom! Hoppas på att få se honom igen imorgon på frukosten då jag jobbar även då! Edit: Han gillade även Scacco Matto väldigt skarpt! Denne var ett ämne för de stora loppen i år. Han gillade även Torbjörn Jansson. Han låg tydligen Bergh varmt om hjärtat... De småskratta jag lite åt, vilket kanske var taskigt.. Vi kom även in på Speed Delicious (Tack vare prestationen på valla mot Calvin Borel). Han berättade att han kunde trimma SD 14 dagar innan den starten och att när han ryckte skona fick han den önskade effekten han ville ha. Sånt här vill man ju gärna höra innan start haha! Vad mer? Harpers Hanover.. Han tyckte att prepositionerna (tillägg) eller vad det heter var så dåliga. Så han trodde inte han skulle anmäla några hästar, för han trodde på så liten vinstchans. Därpå fråga jag om inte t.ex. Speed Delicious skulle vara något om den fick starta t.ex 40-60m före de riktiga långtradarna. Och de dissa han direkt! Och la till att Speed Delicious skulle starta på V86 om en vecka, inte denna onsdag. Edit 2: Nu när jag summerar denna krångliga text. Kommer han inte typ anmäla Lohman till Harpers? Dosn't make any sense.. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lindvallen (+10), johgran (+5), Klanke (+20), TOBYTYKE (+10) Senast redigerad av Khiarshoor den 2015-05-17 klockan 04:50. |
|
|