Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-05-11, 21:39   #136

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Det är så klart roligare att ha samma åsikt som nån annan än tvärtom.I det här fallet är jag helt oense med dig!Det var inte alls dåligt tippat av dig.Man kan inte ha flera hästar i alla lopp och nånstans bör man gå kort och helst spika.Det är först med facit i hand som man förebrår sig själv och tycker kanske att man borde gjort annorlunda.Om man inte skall spika Delicious i ett sånt lopp så vet jag inte vad...Det var hästen som gjorde fel eller Redén eller båda.Men inte du!
Du får svälja det beska pillret från mig - var god och skölj!
Jag står fast vid att galoppen kom p.g.a att 2an hoppade, jag såg direkt hur störd hon vart.

Jag menar mer, att jag garderar alltid alltid, 80% are.. än mer, säsongsdebutanter, hade en klar vinnare i Avd 2 som jag garderade och spikade här istället (Körde en spik)

Kostade mig 7,5 sexor. Klart man är bitter, men sant som du säger, bara gå vidare, jag sköljer med en öl
Gammal 2015-05-11, 21:41   #137

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Om han vill satsa på vinna och få en säkrad plats så inget val. Blev en rejäl urblåsning idag, kan va tätt starta snart inpå det med.

Blev diskad för denna lååånga galopp.

Redén Daniel, 1100 kr, för att ha kört/ridit tävlingsmässigt med diskvalificerad häst.

Spännande se hur Daniel resonerar.
Tyckte väl det såg ut som det måste varit långt över diskningsgränsen, men hörde ingen speaker säga att den var diskad. Men det är klart vi fick Robins ljuva stämma istället...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-11, 21:43   #138

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Tyckte väl det såg ut som det måste varit långt över diskningsgränsen, men hörde ingen speaker säga att den var diskad. Men det är klart vi fick Robins ljuva stämma istället...
Nej, dom sa nada om det på liven, nada. Hon va ikapp fältet drygt 500 från mål och orkade ta sig in som femma, måste gått ruggigt fort.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-11, 21:51   #139

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Jag står fast vid att galoppen kom p.g.a att 2an hoppade, jag såg direkt hur störd hon vart.

Jag menar mer, att jag garderar alltid alltid, 80% are.. än mer, säsongsdebutanter, hade en klar vinnare i Avd 2 som jag garderade och spikade här istället (Körde en spik)

Kostade mig 7,5 sexor. Klart man är bitter, men sant som du säger, bara gå vidare, jag sköljer med en öl
Jag gjorde som du,garderade Sören E. med Kihlström som kom sist,tror jag.
Med facit i hand kunde man spikat Sören och garderat Redén med Jorma men att förutse 2:ns störning är ju omöjligt.Därför tycker jag att vi gjorde rätt.Dessutom var Sören E. osäker på hästen från start.
Nåja - V4 på Årjäng i morgon med Björn Goop.Han måste vara sugen på att vinna lite lopp hemma i Sverige igen.SKÅL!

Senast redigerad av hoola den 2015-05-11 klockan 21:52. Anledning: Ett ord för mycket
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-11, 21:54   #140

Filmtokig

Standard

Citat:
Med facit i hand kunde man spikat Sören och garderat Redén med Jorma men att förutse 2:ns störning är ju omöjligt.Därför tycker jag att vi gjorde rätt.Dessutom var Sören E. osäker på hästen från start.
Nåja - V4 på Årjäng i morgon med Björn Goop.Han måste vara sugen på att vinna lite lopp hemma i Sverige igen.SKÅL!
Helt sant.
Gammal 2015-05-11, 21:55   #141

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 268
Standard

Sjukt att Sören va så osäker på hästen 2 timmar innan start. Fel på allt lät det som ändå bombar han till ledningen. Man tycker ju att han borde haft bättre koll 2 timmar innan start. Hade han bara låtit lite positiv så hade jag spikat
salkin90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-11, 21:59   #142

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av salkin90 Visa inlägg
Sjukt att Sören va så osäker på hästen 2 timmar innan start. Fel på allt lät det som ändå bombar han till ledningen. Man tycker ju att han borde haft bättre koll 2 timmar innan start. Hade han bara låtit lite positiv så hade jag spikat
Exakt! Det var därför jag garderade med örjan som var nedstruken ett spår.
Fast nu i efterhand tror jag nog att jag då hade garderat Berghs i fjärde med den som vann och fått en femma.Jag hade nog fortfarande spikat Redén.
Gammal 2015-05-11, 22:00   #143

Stekels avatar

Standard

Väldigt mycket dåliga ursäkter här.

Citat:
Det går visst att förutse störningar. Det händer i nästan varje lopp och det finns alltid en risk att varje given häst störs till galopp (nu var det väl inte tal om någon störning i det här loppet heller tycker jag). Om det inte vore för risken för störning och sjukdom så skulle en del hästar med rätta vara spelade till 100%. Men i verkligheten finns det inte vinstchanser som är bättre än ca 90% eller möjligen lite över. Inte ens om Maharajah möter kusar med noll och inget på kontot är det 100%.

Citat:
Då har du också lärt dig en läxa, man ska inte lyssna alltför mycket på vad som sägs. Efter vad jag hörde från intervju var han osäker på om han skulle gå iväg, men att han skulle ha mycket bra chans på spets och slut om det blev felfri avgång. Och nu blev det det. Inga konstigheter.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2015-05-11, 22:02   #144

Filmtokig

Standard

Nu spelar jag hårt på 2 Signar. Vinnare och Tvilling. Bör hålla undan.
Gammal 2015-05-11, 22:06   #145

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Banreferenten säger det, hörs på ATG-Play. Sjukt dessa livenissar får fortsätta sina jobb med alla dagliga grova missar.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-11, 22:09   #146

Standard

Citat:
Då har du också lärt dig en läxa, man ska inte lyssna alltför mycket på vad som sägs. Efter vad jag hörde från intervju var han osäker på om han skulle gå iväg, men att han skulle ha mycket bra chans på spets och slut om det blev felfri avgång. Och nu blev det det. Inga konstigheter.

Vet inte vad du hörde isåfall men det jag hörde så var de att hästen va rädd för bilen och inte alls trivdes med autostart. Och definitivt inget om spets och slut.

Men antar att du alltid har alla rätt som vet precis hur man ska och inte ska göra. Bra för dig isåfall!
Själv försöker jag ta in så mycket information som möjligt om dem dagarna jag spelar sen värdera vilket jag vill lyssna på och inte. Den här gången blev de fel helt enkelt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+30)
Gammal 2015-05-11, 22:15   #147

Standard

Citat:
Vet inte vad du hörde isåfall men det jag hörde så var de att hästen va rädd för bilen och inte alls trivdes med autostart. Och definitivt inget om spets och slut.

Men antar att du alltid har alla rätt som vet precis hur man ska och inte ska göra. Bra för dig isåfall!
Själv försöker jag ta in så mycket information som möjligt om dem dagarna jag spelar sen värdera vilket jag vill lyssna på och inte. Den här gången blev de fel helt enkelt.
Håller fullständigt med dig!
Hade Sören E.´s galopperat så hade man fått påtalat att han varnade för galopp.
Skall man räkna med störningar i varje lopp så kan man ju aldrig spika nån häst - vad är det för en logik?
Gammal 2015-05-11, 22:19   #148

Filmtokig

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Avdelning två, ser jag bara två hästar med chans. Favoriten har toppchans! Men hoppat två ggr på samma distans och just bakom bilen, kanske något som stör där? Jag tror Benita sitter i spets, men kommer favoriten iväg felfritt vinner den det är jag rätt säker på. Ett bra lås annars. Här tar jag nog ställning och spikar. Men vet inte vad ännu.

Sir Filip. bfro första gången idag..

Närby Kalabalik, skor runt om, minus... mm

Gammal 2015-05-11, 22:20   #149

Stekels avatar

Standard

Citat:

Ja men det räcker ju med en titt i historiken för att se att den hoppat två gånger med framspår bakom bil och gått felfritt massor av gånger. Varav den vunnit flera. Man kan ju inte bara lyssna på kusken och sen skylla på honom när det blir fel. Är man inte självkritisk kan man inte täppa igen luckorna man har. För vi har alla luckor.

Jag gör fel hela tiden, annars vore jag mångmiljonär för längesen. Men jag försöker lära mig av mina misstag istället för att hitta ursäkter. Att kuskar, tränare och ägare övervärderar eller undervärderar sina chanser är en del av spelet. Det får man acceptera och lära sig handskas med så gott det går.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
luggen77 (+10)
Gammal 2015-05-11, 22:24   #150

Standard

Citat:
Håller fullständigt med dig!
Hade Sören E.´s galopperat så hade man fått påtalat att han varnade för galopp.
Skall man räkna med störningar i varje lopp så kan man ju aldrig spika nån häst - vad är det för en logik?
Så är det ju, om alla tänkte lika om alla lopp så skulle det ju inte gå att vinna. Det som är roligt med streckspel att var och en samlar in information sen använder den utefter vad man anser själv.

Finns ju ingen logik i det, det är väl troligare att man räknar med att, i det här fallet, Cast Bolt gör bort sig med tanke på all info om hästen. Det logiska är ju knappast att han bombar från ledningen när han inte ens trivs bakom bilen. Och man lär ju välja att lyssna på någon. Sen ska man ju såklart inte lyssna på allt och vad alla säger men med tanke på att hästen är osäker så är det ju kanske inte helt obegripligt att man väljer att lyssna på vad Sören E säger. Hade hästen aldrig hoppat och han sagt samma sak så hade jag nog valt bort just den informationen.
Svara

td