|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-05-10, 17:26 | #1 |
V75-Åby (Jackpot)
Finalerna av pokalloppen lördagens höjdare. I övrigt är omgången lite av en besvikelse rent sportsligt. Extra pengar i 7 rättspoolen igen att spela om.
Kungapokalen: Blir intressant med ev utrustningsändringar i dessa finaler. Kommer skorycket på Al Dente nu ? Oavsett så blir den jättefavorit och det är nog rätt. Synd att Spartan Kronos fick ett mardrömslopp i uttagningarna och därmed ett dåligt spår för det hade nog varit en het utmanare annars. Kanske kan vara det ändå ? Resten känns mindre heta i nuläget men kan ju komma skoryck och andra ändringar som gär någon mer intressant. Drottningpokalen: Mer öppet. Säger Olympia Tilly från spår 1. Vinner på stretchen ? Men många om budet. Klass 2 Ett rätt dåligt lopp men ser spelvänligt ut. Stenströmer har tre hästar med. Tror Othello CD är den av dom som blir stor favorit med Goop och den var bra i lördagsloppet i Örebro. Men den kanske får dåligt spår och i så fall blir den väl inte storfavorit i alla fall. Ludde är med så det lär inte bli något blufflopp. Klass 1 Fint lopp. Borde vara dags för Royal Prince nu. Tvåa på V75 två gånger i rad. Först förlorade den mot Lars I Nilssons nya megastjärna Flex Lane i V75 finalen och sedan mot en grymt bra Napoleon CD senast på Jägers. Brons Inget av årets bättre bronslopp. Det borde vara dags för Even´s First Boy nu var den spontana känslan när man såg vad som var anmält. Paparazzi M gjorde en bra debut för Untersteiner senast. Mest tävlat i långlopp. Svårbedömt om medeldistans passar. Lovelock värst emot i övrigt kanske. Silver Inget vidare silverlopp heller. Ojämt och kanske Lover Face för tävla utanför V75 igen. Är väl den och Greenlif Slim som gör upp. Båda är klara för finalen på Solvalla så det är väl det som talar emot att någon av dom ska vinna. Guld Ingen bra gulddivision heller och Magic Tonight känns i princip stenklar här. Luddes emot men distansen ? Kanske det blir detta lopp som flyttas ? Lördagsloppet Ser spontant rätt spelvänligt ut. Hamnar det på V75 ? Mycket bättre klass än alla skräphästarna i Norrlandsloppet i Umeå. Kanske obesegrade Wallaby blir favorit ? Många rätt bra 20 m efter dock. Senast redigerad av olle den 2015-05-10 klockan 18:02. |
|
2015-05-10, 19:38 | #2 |
Blev inget lördagslopp denna vecka på V75. Startlistorna klara.
Magic Tonight fick perfekt spår och har toppchans. Det har även Al Dente i sista avdelningen. Båda kommer bli gigantiska favoriter. I silver drog G Slim och Lover Face dåliga spår vilket öppnar upp loppet något Björn Goop har egen häst i klass 1 och Royal Prince fick spår 12 så det loppet ser rätt öppet ut. Othello CD drog perfekt spår i klass 2. Mellby Collector är nog enda motbudet. Svårt att bli fast igen på Åby. De som har störst chans i brons drog spår 1,2 och 3. Loppet står mellan dom. Sammantaget är det nog väldigt stor jackpotrisk igen. 5 rättspengarna på lördag flyttas till Gävle lördagen efter. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Champinj0nen (+1) |
|
2015-05-10, 19:46 | #3 |
|
|
2015-05-10, 19:51 | #4 |
Ja det stämmer. Brukar aldrig vara volt i silver. Då är inte spåret så illa för Stenströmers nya megastjärna. Den spetsar väl. Sen kanske Goop släpper när Veijo kommer ångande och tar den på stretchen ?
|
|
2015-05-10, 19:52 | #5 |
Jag tror att det kan skrälla både i Kungapokalen och Drottningens pokal. Visst Al Dente är given etta i loppet, men det finns en fyra-fem hästar i loppet som inte är så mycket sämre - speciellt om det aviseras ändringar.
Drottningens pokal känns vidöppet. Den som får bästa loppet vinner. Är väl 7,11 och 12 som kan få svårt att vinna men resten har chans enligt mig. |
|
2015-05-10, 19:54 | #6 | |
Citat:
Edit: Just det kom på att Paparazzi är med - var inte den rätt så kvick ut i volt? Lär ju inte släppa till Björn i sådana fall... Senast redigerad av Chiron den 2015-05-10 klockan 20:05. Anledning: Båda är ju Kolgjinis |
||
2015-05-10, 21:14 | #7 |
Ska försöka jobba in Calvados In hela veckan med början nu!
Har för mig den är vass ut i autostart och kasnke kan spetsa från spår 1 i volten. Jag antar att 3 och 4 är värst emot, men problemet kanske är att 6 är rätt skaplig ut oxå och har springspår. Säkert någon mer jag glömt vid första blicken
2015-05-10, 21:15 | #8 |
Nu är det så illa att loppen på västkusten inte heller blir fullanmälda om inte Melander skriver upp sig också, hur ska det sluta (silverförsöket)? Blir väl bättre när Bergh kommer, men oroväckande att det börjar se ut så här i flera av storstadsregionerna nu...
Mina tidiga tankar i korthet: -Vici Lane kan allt när den har sina stunder, med den och Greenleaf Slim som drog vinstlägena är silver stängt! -Magic Tonight har ingen inbjudan till elitloppet än och vill väl ha den så det lär väl bli laddning för sos i guld den här gången? Elitloppskåte Ludde kan ju sända och pressa sönder loppet, men det blir nog en relativt enkel spetsseger för MT oavsett hur det blir kört. -Ingves sitter på leken i klass 2. Han bör spetsa och kör han som han ska därefter bör det vara hygglig chans. kommer Söderström iväg så bra att han kan ta sig till spets bör den ha riktigt bra chans, men jag tvivlar på att han lyckas med det. Stängt på 1,3,4,5,6,8! -Al Dente har ju sämre rad än vad han brukar ha. Har perfekt läge här och normalt sett är han ju kullens kung. Blir en tv-spik där och så får vi hoppas att han inte blir så sönderspelad nu när han avslutade fjolåret tveksamt.
2015-05-10, 21:16 | #9 |
Ser väl ut som väldigt stor risk för jackpott igen. Magic Tonight 75% som inte går att fälla. Al Dente blir storfavorit och svår att fälla. Olympia Tilly borde ha bra chans i första....
|
|
2015-05-10, 21:18 | #10 | |
Citat:
2015-05-10, 21:35 | #11 |
Den kan ju lika gärna vara chanslös nu också efter att doping-teamet finkammat Dahléns ställe så de fått spola ner alla grejer i toan
2015-05-10, 21:52 | #12 |
|
|
2015-05-10, 22:41 | #13 |
Det kan jag lova dig att han blir, vunnit två raka nu och den tredje starten 2015 blev han 2a.
|
|
2015-05-10, 23:42 | #14 |
Ja såklart han blir stor favorit, men han hade ju blivit ännu mycket större om han kommit med kriterievinst och staket i bagaget. Jag hoppas de rycker dojorna på Volstead och några till så de får mycket spel.
2015-05-11, 00:16 | #15 |
Såg ut som Örjan kunde slå Al Dente regelrätt med Volstead senast men valde att köra sent då båda gick mot säkra platser.
Blir nog min chansspik på lördag då jag inte tror den blir favorit. Iaf DD draget. Sen får Magic Tonight bli den säkra spiken. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Timotimo (+5) |
|
|