Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-05-09, 08:50   #121

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 254
Standard

Jomenvisst toppchans för Coldtown, absolut, men toppform? Knappast Nurmos eller Kontio har väl toppform!?
Mikko är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-09, 08:57   #122

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mikko Visa inlägg
Jomenvisst toppchans för Coldtown, absolut, men toppform? Knappast Nurmos eller Kontio har väl toppform!?
Det där med Kontio är också ganska missvisande. Om du kollar vad han kört på V75 senaste månaderna så ser du att han inte haft en favorit och knappt någon med chans överhuvudtaget. Har gått hyfsat ändå med de förutsättningarna skulle jag säga. Och vinner gör han i övrigt lika mycket som vanligt ungefär. Även om han skulle vara formlös så är den här uppgiften så enkel taktiskt att en toppkusk kan köra det i all världens motgång och ändå lösa det. Kör till ledning och håll ett lagom tempo för att varken bjuda in eller köra slut på hästen innan mål. Kan inte bli lättare.

Nurmos form ser jag heller inget fel på när jag tittar igenom årets resultat.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+1), SO (+4)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-09, 09:07   #123

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det där med Kontio är också ganska missvisande. Om du kollar vad han kört på V75 senaste månaderna så ser du att han inte haft en favorit och knappt någon med chans överhuvudtaget. Har gått hyfsat ändå med de förutsättningarna skulle jag säga. Och vinner gör han i övrigt lika mycket som vanligt ungefär. Även om han skulle vara formlös så är den här uppgiften så enkel taktiskt att en toppkusk kan köra det i all världens motgång och ändå lösa det. Kör till ledning och håll ett lagom tempo för att varken bjuda in eller köra slut på hästen innan mål. Kan inte bli lättare.

Stämmer, sen finns det ju en anledning att vissa kuskar får köra topphästar och andra inte.
Gammal 2015-05-09, 09:10   #124

Stekels avatar

Standard

Jag är helt klar med ramen nu men ska ha in en till utgång på mitt system, vad skulle ni sätta för någon? Det får inte vara en favorit. Har redan utgångar på parenteserna. Kunde kanske tänka mig att utöka med ett streck i fjärde, femte eller sjunde, men känner nog inte att någon är intressant nog att strecka. Bör vara helt täckt redan och den enda betrodda jag inte har med Love Dancer tycker jag är riktigt överstreckad.

3
1,5,7,9,12
3,4,6,8
(1),(2),4,6,9,12
1,2,3,4,5,(6),8,9,10,11,13,14
3
(1),(2),4,5,6,7,(8),9

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2015-05-09, 09:15   #125
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3718
Standard

Suttit och tittat i lopparkivet och har hittat en kuse som jag inte hade med i ramen nämligen i avd 4 nr 6 Sam Forget. Har visat sig gå ändå in i mål och imponerande den 13 feb då hästen gick 800 kvar i 3;e spår och tuggade ner en så bra häst som Esprit boko.
Bra ifrån start, travsäker och absolut ingen avläggare, gillar tydligen hårt tempo. den MÅSTE bara med- Otroligt låga 2%- Är jag fel ute eller?
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-09, 09:18   #126

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Suttit och tittat i lopparkivet och har hittat en kuse som jag inte hade med i ramen nämligen i avd 4 nr 6 Sam Forget. Har visat sig gå ändå in i mål och imponerande den 13 feb då hästen gick 800 kvar i 3;e spår och tuggade ner en så bra häst som Esprit boko.
Bra ifrån start, travsäker och absolut ingen avläggare, gillar tydligen hårt tempo. den MÅSTE bara med- Otroligt låga 2%- Är jag fel ute eller?
Nej du är inte fel ute, den har toppspår och det är 1600 i låg klass. Vem som helst med bra löpning i främre träffen har chans, tar de sig till spets och kör hårt är det svårt att fånga in. Kolla bara in alla lågklassiga amatör/lärlingslopp över kort distans, de toköppnar och det är körning hela vägen och så vinner den där halvdana hästen som tog sig till spets initialt (även om det tar emot rätt bra sista biten). Kööööör Bosse!!!

SO (+10)
Gammal 2015-05-09, 09:20   #127

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:

Instämmer helt. Jorma är en jäkel bakom bilen volt är en annan sak för finnen. Han bommar inte en sån här uppgift om du åker o hämtar honom på hemmet om 20 år o han är blind o döv o knappt kan gå

För övrigt. såg att du plockar bort Love dancer. Borde inte den duga bra i sånt här halvbilligt gäng. Såg att den öppnade bra från springspår o sist o spetsstriden är för mig lite oviss. SAm forget bör spetsa o släppa. Fredrik B är en av dem som aspirerar på o va först fram
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-09, 09:21   #128
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mikko Visa inlägg
Klart att Jorma har hittat en formtopp, 11 segrar förra veckan förde upp honom rejält i allsvenska körssvensligan, nu är han 4;a
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-09, 09:22   #129

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1346
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Absolut inte fel ute. Då är vi två om den..
SO (+10)
Bridgeman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-09, 09:26   #130

Standard

Tror ni Roger Nilsson begriper att han ska köra framåt mot spets om han får iväg Raz felfri från start? Alla där framme lär ju släppa honom dit o då bör den vinna. Ingen tar den besten utvändigt
Gammal 2015-05-09, 09:31   #131

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Jag är helt klar med ramen nu men ska ha in en till utgång på mitt system, vad skulle ni sätta för någon? Det får inte vara en favorit. Har redan utgångar på parenteserna. Kunde kanske tänka mig att utöka med ett streck i fjärde, femte eller sjunde, men känner nog inte att någon är intressant nog att strecka. Bör vara helt täckt redan och den enda betrodda jag inte har med Love Dancer tycker jag är riktigt överstreckad.

3
1,5,7,9,12
3,4,6,8
(1),(2),4,6,9,12
1,2,3,4,5,(6),8,9,10,11,13,14
3
(1),(2),4,5,6,7,(8),9
Det ser väl helt okay ut, skulle jag haft en utgång där så så skulle jag gått på 12 i avd 2. Strykningarna gör att det inte är ngt hinder i vägen i början och 1 missar förmodligen spets och 5 snackas det om ömtåliga hovar och skor i dag så 12 i andra avdelningen är en bra utgång. Annars så hade jag nog gått på 6 i fjärde som utgångshäst om man inte vill ha favoriter...men som sagt det ser bra ut redan så varför pilla för mkt...lycka till
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-09, 09:35   #132

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Tror ni Roger Nilsson begriper att han ska köra framåt mot spets om han får iväg Raz felfri från start? Alla där framme lär ju släppa honom dit o då bör den vinna. Ingen tar den besten utvändigt
Tror han begriper att det är bästa alternativet, men tror inte han kommer våga forcera kraftfullt för att bli först fram. Det brukar gå troll i det när de mindre namnkunniga ska leverera på V75. De är rädda att göra bort sig när det blir dags att visa upp sig och det blir både velande och tveksamma taktiska val.

Med toppkusk hade Raz varit mer eller mindre klar, chansen till bra löpning och därmed vinstchans ökar drastiskt när folk med rutin kör. De taktiska avvägningar sitter i ryggmärgen och de tar varje beslut för bästa vinstchans i loppet istället för att tänka på hästens kommande starter eller vad åskådarna ska tycka och tänka.

Gammal 2015-05-09, 09:49   #133

Standard

Citat:
Tror han begriper att det är bästa alternativet, men tror inte han kommer våga forcera kraftfullt för att bli först fram. Det brukar gå troll i det när de mindre namnkunniga ska leverera på V75. De är rädda att göra bort sig när det blir dags att visa upp sig och det blir både velande och tveksamma taktiska val.

Med toppkusk hade Raz varit mer eller mindre klar, chansen till bra löpning och därmed vinstchans ökar drastiskt när folk med rutin kör. De taktiska avvägningar sitter i ryggmärgen och de tar varje beslut för bästa vinstchans i loppet istället för att tänka på hästens kommande starter eller vad åskådarna ska tycka och tänka.
Ja det är väl stor risk att han sitter passiv med berghan i rygg o drar fram denne under slutvarvet alt. släpper förbi honom så berghan kan reglera från dödens.
Gammal 2015-05-09, 09:58   #134

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7943
Standard

Bergarn var ju inte direkt blyg över sina chanser när de pratade med honom i TV i går. 8 av 10 på chansskalan på de flesta hästarna så det blir nog en del Berg i dag.
Jag är sugen att gardera Coldtown idag. Tycker stona har vart väldigt bra ett tag och Coldtown behöver vara otroligt mycket bättre än senast för att freda sig. Nu är han säkert det men jag vill chansa på en gardering.

Vet inte om jag har råd med det men kommer att spika Goining for Gold Zaz och Wisard Simoni.
systemet i nuläget.
3,5,6
1,5,7,12
4
1,2,3,6,9
6
3,4,5,9,10
1,2,9

Senast redigerad av draken den 2015-05-09 klockan 10:03.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-09, 10:03   #135

Standard

Nahar tycker jag är grymt överstreckad o chansas bort idag. Platt match sist för bara en vecka sen. Minus på distansen. Inte placerat sig sen elitloppet då han vann på kort. Han måste få draghjälp plus att det ska bli kört i ett hiskeligt tempo, samt att formen ska va bra. nä det går inte. Hard livin är jätteintrrssant tycker jag från bricka 1. kan bli spets eller fint rygg lopp därifrån
Svara

td