|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-05-07, 18:59 | #76 | |
Citat:
|
||
2015-05-07, 19:00 | #77 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Nej, RM tar inte spets.
Kanske kör han till och släpps dit efter ett tag, men han är inte startsnabb. Citat:
2015-05-07, 19:03 | #78 | |
Citat:
Men tack för förtydligandet, vill inte vilseleda folk... |
||
2015-05-07, 19:11 | #79 |
Lång distans och Brons är väl två saker som talar mot ngn större skräll, sedan har ju visserligen RM galopperat i 38% av sina voltstarter, men distansen gör ju att han får lite tid att ta det lugnt och ta sig i kapp ändå. Har ingen aning om hur Ark Went In funkar i volt, men spåret är ju bra. Tror mest på Montdore av de betrodda här.
2015-05-07, 19:13 | #80 | |
Citat:
|
||
2015-05-07, 23:26 | #81 | |
Citat:
Om Diego travar i starten (och det brukar inte vara där svaga punkten sitter) så tror jag den går iväg till spets. Den har sett stabil ut i volten historiskt och har kunnat laddas iväg bra när den väl vänt upp. Möjligtvis kan någon överflygla, men eftersom distansen är lång tror jag inte utmanarna om spetsen är så taggade som de kanske varit annars (ett taktiskt misstag kuskkollektivet gör). Och Premier Kronos sitter väl troligtvis fint med i rygg där. Raz kan ta det lugnt från start och avancera senare som sagt. Det kostar nästan inget i vardagsloppen där det är lugnt tempo och storfavoriterna får loppet till skänks av de andra. Det här är något helt annat. Raz och Montdore har haft en väldigt tydlig överkapacitet för sin klass tidigare, men nu börjar de närma sig där de ska ligga och man fortsätter tro på dem oavsett förutsättningar. I silver duger de nog hyggligt också, men det är inga väldiga hästar direkt. Diego närmar sig väl också sin klass, men skillnaden är ju att han är den enda av dessa med realistiska chanser till en mycket fin resa. Jag utgångar på Diego som jag tror har högsta vinstchansen i loppet och Premier Kronos som verkar bli den mest underspelade! Creatine fortsätter öka, jag undrar om man kan prata om en "Nuncio-effekt" här. Skulle han ha blivit favorit ens om Nuncio floppat i sin Sverige-debut, vad tror ni? Cash'Em är fortfarande långt ifrån favorit, är det någon som skämtar aprilo med mig eller kommer vi verkligen få en favorit från spår 9 i 1600 volt? Som dessutom har varken elitkusk eller topptränare? Bergh blir ju sällan bortglömd direkt, men här kan man väl tala om ett väldigt underspel om det står sig eller? Kan någon förklara det här fenomenet?
2015-05-08, 00:04 | #82 | |
Citat:
|
||
2015-05-08, 00:06 | #83 | |
Citat:
Inte omöjligt att Diego kan komma ut och överta, men jag tror inte han spetsar direkt här.
2015-05-08, 00:48 | #84 | |
Citat:
2015-05-08, 01:07 | #85 |
Svårt att säga vem som tar initialspets i sista, det hänger så mycket på om det träffas bra från springspår, hur hästarna emellan kommer iväg och vilka som galopperar osv. De där framme är varken några kanoner ut i volten eller speciellt starttröga. Inte speciellt galopplystna heller. Grundtipset är ju alltid 1 eller 6 såklart och så även här.
Hot Deposit hade jag faktiskt inte en tanke på att plocka med förrän nu. Den är ju som sagt en ganska trolig kandidat för initialspets och oavsett hur Ove sen gör om han släpper eller kör där kommer han ha en bra position. Om han kommer till spets alltså vilket ju inte är säkert. Kommer han bra iväg men Diego är snabbare har han väl hygglig chans på att hitta ner i rygg ledaren också. Kan vara värd ett streck på ramen den där...
2015-05-08, 01:38 | #86 |
Ser att det är mycket snack om Coldtown som just nu är spelad till 66% i Avdelning 1. Kanon häst och en grym kusk! Men...... Ja det finns ju oftast ett men, men bör ha i åtanke att nu möter både Jorma och CD bra kuskar & hästar. Jorma har endast EN V75 seger i år på ca 55 försök om jag inte har fel. CD har gjort två starter i år, och inte imponerat speciellt. Måste nu sänka årsbästa en del för att vinna. Långt ifrån omöjligt. Men man bör ha med detta i analysen, låter på vissa som den är lika klar som Månprinsen. Långt ifrån, finns ca fyra hästar med lika stor chans.
Lycka till boys! Senast redigerad av Filmtokig den 2015-05-08 klockan 01:40. |
|
2015-05-08, 08:35 | #87 | |
Citat:
Senast redigerad av MikaF den 2015-05-08 klockan 08:46. |
||
2015-05-08, 08:50 | #88 | |
Citat:
Cash'em riskerar att hamna i säcken, en ålandsbåt ut i ett snabblopp, så streckprocenten känns väl inte helt orimlig. Sebastian Sund i draget och med det långa upploppet, känns hyperintressant om man viktar chans mot streckprocent. Snyggt inlägg och riktigt läsvärt. Taaackar gör jag. |
||
2015-05-08, 10:43 | #89 | |
Citat:
|
||
2015-05-08, 10:54 | #90 | |
Citat:
Enda gången han förlorat från framspår är från ledningen och spår 1 mot Jeppas Maxi. Vid de övriga förlusterna är det inga dåliga hästar han förlorat emot heller, Falcon Håleryd, Bear Dancer, Jeppas Maxi (igen) och Sauveur. Jag hade hellre försökt fälla Månprinsen