Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-05-07, 18:59   #76

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 373
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
Är det verkligen så öppet? Raz Mackenzie lär väl nå ledningen. Någon av Linderoths hästar lär vara först utvändigt. Sen är det den andra Linderoth hästen kvar och Berghs och Premier Kronos. 5 hästar blir det väl? Diego M.Boko verkar inte ha formen, Ark Went In - tränarkörd, första lång distans och första volt...
en del som man inte riktigt vet vart man har, tror det kan bli ett rivigt lopp, och att nån smygkörd kan vinna, Ark från hålet? diego m boko har mött montdore (autostart då) en gång på lång distans var 2 a då montdore vann (eskilstuna i höstas) dock har montdore dummat sig i voltstart förut, raz är grymt kapabel, premier kronos har toppform, buy the law blandar och ger.
lejjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-07, 19:00   #77

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Nej, RM tar inte spets.
Kanske kör han till och släpps dit efter ett tag, men han är inte startsnabb.

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
Är det verkligen så öppet? Raz Mackenzie lär väl nå ledningen. Någon av Linderoths hästar lär vara först utvändigt. Sen är det den andra Linderoth hästen kvar och Berghs och Premier Kronos. 5 hästar blir det väl? Diego M.Boko verkar inte ha formen, Ark Went In - tränarkörd, första lång distans och första volt...
Gammal 2015-05-07, 19:03   #78

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Nej, RM tar inte spets.
Kanske kör han till och släpps dit efter ett tag, men han är inte startsnabb.
Skrev inte att den är startsnabb. Utan den når ledningen - man kan nå ledningen även utan startsnabbhet, alltså bli släppt dit.

Men tack för förtydligandet, vill inte vilseleda folk...
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-07, 19:11   #79

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Lång distans och Brons är väl två saker som talar mot ngn större skräll, sedan har ju visserligen RM galopperat i 38% av sina voltstarter, men distansen gör ju att han får lite tid att ta det lugnt och ta sig i kapp ändå. Har ingen aning om hur Ark Went In funkar i volt, men spåret är ju bra. Tror mest på Montdore av de betrodda här.
Gammal 2015-05-07, 19:13   #80

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4126
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lejjan Visa inlägg
mycket rolig v75 omgång.
Vill inleda med att v75-1 är nog öppnare än man tror beroende på att coldtown fick en jäkla urblåsare senast plus att det är första gången han reser riktigt långt (bergsåker längsta innan). Talk the talk har hysterisk form och var nära backfire senast, 2 bakspår också intressanta vid större gardering 10 namale kronos och även rocket zet.
Det spelar nog ingen roll om Coldtown först reser till månen och tillbaka, och sen raka vägen till Umåker med 40m tillägg, betongskor på fötterna samt världens sämsta kusk i jollen utan körspö, den vinner ändå
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+10), hugotheboss (+2)
Jarmop är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-07, 23:26   #81

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Lång distans och Brons är väl två saker som talar mot ngn större skräll, sedan har ju visserligen RM galopperat i 38% av sina voltstarter, men distansen gör ju att han får lite tid att ta det lugnt och ta sig i kapp ändå. Har ingen aning om hur Ark Went In funkar i volt, men spåret är ju bra. Tror mest på Montdore av de betrodda här.
Det är en väldig fördel att gå på innerspår. Ett tydligt exempel på detta såg man så sent som igår när Kemas Magic höll ifrån sig Saveur relativt enkelt. För det är väl ingen som tror att Kemas vann för att det är bästa hästen av dem?

Om Diego travar i starten (och det brukar inte vara där svaga punkten sitter) så tror jag den går iväg till spets. Den har sett stabil ut i volten historiskt och har kunnat laddas iväg bra när den väl vänt upp. Möjligtvis kan någon överflygla, men eftersom distansen är lång tror jag inte utmanarna om spetsen är så taggade som de kanske varit annars (ett taktiskt misstag kuskkollektivet gör). Och Premier Kronos sitter väl troligtvis fint med i rygg där.

Raz kan ta det lugnt från start och avancera senare som sagt. Det kostar nästan inget i vardagsloppen där det är lugnt tempo och storfavoriterna får loppet till skänks av de andra. Det här är något helt annat. Raz och Montdore har haft en väldigt tydlig överkapacitet för sin klass tidigare, men nu börjar de närma sig där de ska ligga och man fortsätter tro på dem oavsett förutsättningar. I silver duger de nog hyggligt också, men det är inga väldiga hästar direkt. Diego närmar sig väl också sin klass, men skillnaden är ju att han är den enda av dessa med realistiska chanser till en mycket fin resa.

Jag utgångar på Diego som jag tror har högsta vinstchansen i loppet och Premier Kronos som verkar bli den mest underspelade!

Creatine fortsätter öka, jag undrar om man kan prata om en "Nuncio-effekt" här. Skulle han ha blivit favorit ens om Nuncio floppat i sin Sverige-debut, vad tror ni?

Cash'Em är fortfarande långt ifrån favorit, är det någon som skämtar aprilo med mig eller kommer vi verkligen få en favorit från spår 9 i 1600 volt? Som dessutom har varken elitkusk eller topptränare? Bergh blir ju sällan bortglömd direkt, men här kan man väl tala om ett väldigt underspel om det står sig eller? Kan någon förklara det här fenomenet?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MikaF (+5), Apetass (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-08, 00:04   #82

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 4413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lejjan Visa inlägg
mycket rolig v75 omgång.
Vill inleda med att v75-1 är nog öppnare än man tror beroende på att coldtown fick en jäkla urblåsare senast plus att det är första gången han reser riktigt långt (bergsåker längsta innan). Talk the talk har hysterisk form och var nära backfire senast, 2 bakspår också intressanta vid större gardering 10 namale kronos och även rocket zet
Nu startade ju Coldtown på Åby för två veckor sen, det är ju längre dit än till Bergsåker för Nurmos hästar...
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-08, 00:06   #83

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det är en väldig fördel att gå på innerspår. Ett tydligt exempel på detta såg man så sent som igår när Kemas Magic höll ifrån sig Saveur relativt enkelt. För det är väl ingen som tror att Kemas vann för att det är bästa hästen av dem?

Om Diego travar i starten (och det brukar inte vara där svaga punkten sitter) så tror jag den går iväg till spets. Den har sett stabil ut i volten historiskt och har kunnat laddas iväg bra när den väl vänt upp. Möjligtvis kan någon överflygla, men eftersom distansen är lång tror jag inte utmanarna om spetsen är så taggade som de kanske varit annars (ett taktiskt misstag kuskkollektivet gör). Och Premier Kronos sitter väl troligtvis fint med i rygg där.

Raz kan ta det lugnt från start och avancera senare som sagt. Det kostar nästan inget i vardagsloppen där det är lugnt tempo och storfavoriterna får loppet till skänks av de andra. Det här är något helt annat. Raz och Montdore har haft en väldigt tydlig överkapacitet för sin klass tidigare, men nu börjar de närma sig där de ska ligga och man fortsätter tro på dem oavsett förutsättningar. I silver duger de nog hyggligt också, men det är inga väldiga hästar direkt. Diego närmar sig väl också sin klass, men skillnaden är ju att han är den enda av dessa med realistiska chanser till en mycket fin resa.
Håller med till 100% om innerspår kontra långa repor i spåren, något som kommer bli mycket intressant i framförallt avd 5. Men visst borde väl Hot Deposit spetsa här?
Inte omöjligt att Diego kan komma ut och överta, men jag tror inte han spetsar direkt här.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-08, 00:48   #84

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Citat:

Jag utgångar på Diego som jag tror har högsta vinstchansen i loppet och Premier Kronos som verkar bli den mest underspelade!

Creatine fortsätter öka, jag undrar om man kan prata om en "Nuncio-effekt" här. Skulle han ha blivit favorit ens om Nuncio floppat i sin Sverige-debut, vad tror ni?

Cash'Em är fortfarande långt ifrån favorit, är det någon som skämtar aprilo med mig eller kommer vi verkligen få en favorit från spår 9 i 1600 volt? Som dessutom har varken elitkusk eller topptränare? Bergh blir ju sällan bortglömd direkt, men här kan man väl tala om ett väldigt underspel om det står sig eller? Kan någon förklara det här fenomenet?
Frågan är ju då om det blir Örjan eller Ove Anders som spetsar? Cash em instämmer jag absolut med. Jag spikade förra starten och kommer att göra precis samma sak nu. Om man nu skulle få för sig att lita på Bergh så hävdar han att den är snabbare ut i volt. Oavsett så är det ett kul spikförslag!
Gammal 2015-05-08, 01:07   #85

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Svårt att säga vem som tar initialspets i sista, det hänger så mycket på om det träffas bra från springspår, hur hästarna emellan kommer iväg och vilka som galopperar osv. De där framme är varken några kanoner ut i volten eller speciellt starttröga. Inte speciellt galopplystna heller. Grundtipset är ju alltid 1 eller 6 såklart och så även här.

Hot Deposit hade jag faktiskt inte en tanke på att plocka med förrän nu. Den är ju som sagt en ganska trolig kandidat för initialspets och oavsett hur Ove sen gör om han släpper eller kör där kommer han ha en bra position. Om han kommer till spets alltså vilket ju inte är säkert. Kommer han bra iväg men Diego är snabbare har han väl hygglig chans på att hitta ner i rygg ledaren också. Kan vara värd ett streck på ramen den där...

Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-08, 01:38   #86

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Ser att det är mycket snack om Coldtown som just nu är spelad till 66% i Avdelning 1. Kanon häst och en grym kusk! Men...... Ja det finns ju oftast ett men, men bör ha i åtanke att nu möter både Jorma och CD bra kuskar & hästar. Jorma har endast EN V75 seger i år på ca 55 försök om jag inte har fel. CD har gjort två starter i år, och inte imponerat speciellt. Måste nu sänka årsbästa en del för att vinna. Långt ifrån omöjligt. Men man bör ha med detta i analysen, låter på vissa som den är lika klar som Månprinsen. Långt ifrån, finns ca fyra hästar med lika stor chans.

Lycka till boys!

Senast redigerad av Filmtokig den 2015-05-08 klockan 01:40.
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-08, 08:35   #87

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 472
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Ser att det är mycket snack om Coldtown som just nu är spelad till 66% i Avdelning 1. Kanon häst och en grym kusk! Men...... Ja det finns ju oftast ett men, men bör ha i åtanke att nu möter både Jorma och CD bra kuskar & hästar. Jorma har endast EN V75 seger i år på ca 55 försök om jag inte har fel. CD har gjort två starter i år, och inte imponerat speciellt. Måste nu sänka årsbästa en del för att vinna. Långt ifrån omöjligt. Men man bör ha med detta i analysen, låter på vissa som den är lika klar som Månprinsen. Långt ifrån, finns ca fyra hästar med lika stor chans.

Lycka till boys!
Ja Talk the Talk ska med på min lapp åtminstone. Gynnsamma spår 5, bra form och bra kusk. Får se om jag plockar med nån till? Quality Questioned om tempo och bra ryggar kanske kan få smygläge med Örjan?

Senast redigerad av MikaF den 2015-05-08 klockan 08:46.
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-08, 08:50   #88

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5525
Standard

Citat:

Cash'em riskerar att hamna i säcken,
en ålandsbåt ut i ett snabblopp, så
streckprocenten känns väl inte helt
orimlig. Sebastian Sund i draget och
med det långa upploppet, känns
hyperintressant om man viktar chans
mot streckprocent.

Snyggt inlägg och riktigt läsvärt.

Taaackar gör jag.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-08, 10:43   #89

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg

Lycka till boys!
Klart att Jorma har överlägset störst vinstchans i det loppet. Som vanligt handlar det om att läsa löpningsförlopp o det är så nära spetsgaranti man kan komma på coldtown. När dessutom Jorma sitter där med en storfavorit så kan man räkna ut hur de resterande kuskarna kommer köra. Jorma vinner givetvis loppet om hästen är i slag. Om coldtown skulle vara nedsatt så känns det som dödenshästen kan ha näst bäst chans o det kan nog bli talk the talk efter en bits promenad. Skulle Rocket zet lyckas ta sig fram i dödens o coldtown ha en dålig dag då kan det bli jätteskräll. %en är låg för en så bra häst
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-08, 10:54   #90

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Klart att Jorma har överlägset störst vinstchans i det loppet. Som vanligt handlar det om att läsa löpningsförlopp o det är så nära spetsgaranti man kan komma på coldtown. När dessutom Jorma sitter där med en storfavorit så kan man räkna ut hur de resterande kuskarna kommer köra. Jorma vinner givetvis loppet om hästen är i slag. Om coldtown skulle vara nedsatt så känns det som dödenshästen kan ha näst bäst chans o det kan nog bli talk the talk efter en bits promenad. Skulle Rocket zet lyckas ta sig fram i dödens o coldtown ha en dålig dag då kan det bli jätteskräll. %en är låg för en så bra häst
Coldtown har förlorat 5 gånger och då haft spår 1,10,10,11,12.
Enda gången han förlorat från framspår är från ledningen och spår 1 mot Jeppas Maxi.

Vid de övriga förlusterna är det inga dåliga hästar han förlorat emot heller, Falcon Håleryd, Bear Dancer, Jeppas Maxi (igen) och Sauveur.

Jag hade hellre försökt fälla Månprinsen

Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td