Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-05-06, 00:16   #61
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hoffmeister Visa inlägg
Såg ett lopp från ifjol när Creatine spöar Sebastian K.

Hinner precis dit på mållinjen. Men jäkligt starkt att hinna fram med en sådan lucka.


Finns att hitta på Youtube. Tyvärr får jag inte posta länken än, men kolla den här adressen på tuben.

.youtube.com/watch?v=lQyr2FY5lds
Såg det också, men vi är inte Kansas längre...

Kan hända att Creatine är superbra och krossar direkt, men det är mer regel än undantag att de inte levererar i första starten på den här sidan Atlanden. Knows Nothing, Luckycharm Hanover och Nuncio (två som startar på lördag, vilket sammanträffande...) är de enda jag kan komma på som är högklassiga och som segrat direkt i Sverige-debuten senaste året eller kanske ännu längre. Och hur många har inte startat igång här under den tiden? Cool Keeper är för bra och vägen till spets är vidöppen, jag tror det är hästen med enskilt största vinstchansen i hela omgången faktiskt! Nja, kanske inte då. Coldtown är väl lika klar eller värre kanske.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-06, 07:50   #62
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 264
Sharp$: 3119
Standard

Jag trodde Wizard Simoni skulel tillhöra en av favoriterna. Nämnde den redan i söndags som tänkbar spik.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+1)
luggen77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-06, 08:58   #63
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Cash em provade jag som spik förra gången, tycker det är värt ett försök till.
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-06, 10:21   #64
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 395
Sharp$: 1352
Standard

Jag tycker Nimbus CD känns intressant med Örjan och har tränat som en demon. Nån som har koll hur den funkar bakifrån?
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-06, 10:49   #65
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8310

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg
Jag tycker Nimbus CD känns intressant med Örjan och har tränat som en demon. Nån som har koll hur den funkar bakifrån?
Den går från alla spår.
Nu är den grymt startsnabb, och har rygg på den som tar spets, så den kan nog komma rätt bra till trots 10e.
Ny regi, årsdebut, vem vet hur det går ...
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
monimaker1 (+2)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-06, 11:17   #66
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Det här med årsdebuterande hästar på V75 tycker jag inte om.

Den här veckan är det två lopp där det finns årsdebuterande hästar, någon gör sin första start i Sverige. Jag tycker inte det är OK att slänga det i ansiktet på spelarna och förvänta sig att de skall ha en positiv upplevelse av att spela V75.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-06, 14:48   #67
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det här med årsdebuterande hästar på V75 tycker jag inte om.

Den här veckan är det två lopp där det finns årsdebuterande hästar, någon gör sin första start i Sverige. Jag tycker inte det är OK att slänga det i ansiktet på spelarna och förvänta sig att de skall ha en positiv upplevelse av att spela V75.
Varför inte? Själv tycker jag det är en rolig bit att analysera huruvida en comebackande häst är redo för vinst. Även om det blir lite lotteribetonat har man ju som påläst spelare i långa loppet också edge här jämfört med kollektivet.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-06, 15:23   #68
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 395
Sharp$: 1352
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Varför inte? Själv tycker jag det är en rolig bit att analysera huruvida en comebackande häst är redo för vinst. Även om det blir lite lotteribetonat har man ju som påläst spelare i långa loppet också edge här jämfört med kollektivet.
Precis! Ju fler faktorer att ta hänsyn till desto större fördel mot kollektivet.
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-06, 15:34   #69
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Varför inte? Själv tycker jag det är en rolig bit att analysera huruvida en comebackande häst är redo för vinst. Även om det blir lite lotteribetonat har man ju som påläst spelare i långa loppet också edge här jämfört med kollektivet.
Det är ju ingalunda lätt att analysera hästar som har fått ett lopp i kroppen, men man har i alla fall sett dem. Sett steget, muskulaturen, rörelsemönstret, koncentrationen, accelerationen, reglerbarheten etc. Vad har förändrats under den långa träningen och eventuella konvalescensen.

Det har alltid varit ett krav för att starta på V75 att man har gjort en start relativt nära i tiden. Undantag har getts i vissa lopp, och den här veckan har två sådana lopp ramlat in på kupongen. Jag är inte så road av den sortens analyser på V75 annat än undantagsvis.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-06, 22:37   #70
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

Ska försöka luska reda på lite inside info i morgon från stall Bergh gällande Creatine och vad dom tror inför lördagen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MatsE (+5), zeke (+5)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-07, 14:48   #71
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 171
Sharp$: 1951
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det är ju ingalunda lätt att analysera hästar som har fått ett lopp i kroppen, men man har i alla fall sett dem. Sett steget, muskulaturen, rörelsemönstret, koncentrationen, accelerationen, reglerbarheten etc. Vad har förändrats under den långa träningen och eventuella konvalescensen.

Det har alltid varit ett krav för att starta på V75 att man har gjort en start relativt nära i tiden. Undantag har getts i vissa lopp, och den här veckan har två sådana lopp ramlat in på kupongen. Jag är inte så road av den sortens analyser på V75 annat än undantagsvis.
Det är tom 4 lopp den här veckan - även om Vårbjörken hamnade utanför V75 - är det Silver, Guld och 5-åringsloppet.

Vill minnas att regeln från början var "minst en godkänd start inom 6 veckor" för att få anmäla till V75 och det var väldigt sällan det gjordes undantag från denna regel.
För ett tag sedan (minns inte när, något år sedan ?) ändrades den till 10 veckor och undantag verkar göras nästan varje omgång i Guld och ofta i Silver.
Oroande att man börjat ge undantag så ofta, men kanske inte får ihop tillräckligt med startande hästar annars ? Men illa nog om det är så

/ TT

Senast redigerad av KonsultTT den 2015-05-07 klockan 14:51.
KonsultTT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-07, 16:05   #72
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 80
Sharp$: 373
Standard

mycket rolig v75 omgång.
Vill inleda med att v75-1 är nog öppnare än man tror beroende på att coldtown fick en jäkla urblåsare senast plus att det är första gången han reser riktigt långt (bergsåker längsta innan). Talk the talk har hysterisk form och var nära backfire senast, 2 bakspår också intressanta vid större gardering 10 namale kronos och även rocket zet.

V75-2 Hagentoy har jag väntat på länge, 3e starten för svante nu, blir min spelidé i omgången. grundas på att jag inte tror robbans häst är tillräckligt snabb ut för att försvara spets.

v75-3 panne de moteur känns het tränat mycket bra, min idé till tvilling blir mt standout som har tokform brukar ofta resa bra också. kan bli ett lås på v75. den jag ser som outsider till dessa 2 är knows knothing vid optimal resa, den är ute på rätt distans och har lopp i kroppen.

v75-4 kommer strecka på lite här cash em, love dancer, queer fish och sebastian sund givna men dessa lopp kan bli riviga och sam forget vid optimal resa kan va värd ett streck.

v75-5 många om budet. 4-10-9-6-1?

v75-6 creatine, cool keeper, nimbus, västerbo loveboat vilket lopp. 2 första sticker ut.

v75-7 strecka på 2-9-7-8-4-10-1
lejjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-07, 17:04   #73
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lejjan Visa inlägg
mycket rolig v75 omgång.


v75-7 strecka på 2-9-7-8-4-10-1
Många i sista men inte nr 5 Laurentius Romeo som trivs på distansen och med U Ohlsson? själv är jag inne på att spika Ulf Eriksson i avd 5. Bra spår och kusk och han gjorde ett riktigt bra lopp senast. Propositionen av det loppet gör att jag är inne på att räkna bort de som står på tillägg.
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-07, 17:34   #74
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 80
Sharp$: 373
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Många i sista men inte nr 5 Laurentius Romeo som trivs på distansen och med U Ohlsson? själv är jag inne på att spika Ulf Eriksson i avd 5. Bra spår och kusk och han gjorde ett riktigt bra lopp senast. Propositionen av det loppet gör att jag är inne på att räkna bort de som står på tillägg.
Absolut mycket öppet lopp i 7e skulle vilja strecka rubbet.
lejjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-07, 17:42   #75
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 2 524
Sharp$: 1184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lejjan Visa inlägg
Absolut mycket öppet lopp i 7e skulle vilja strecka rubbet.
Är det verkligen så öppet? Raz Mackenzie lär väl nå ledningen. Någon av Linderoths hästar lär vara först utvändigt. Sen är det den andra Linderoth hästen kvar och Berghs och Premier Kronos. 5 hästar blir det väl? Diego M.Boko verkar inte ha formen, Ark Went In - tränarkörd, första lång distans och första volt...
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td