Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-05-04, 00:17   #46

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 9847
Standard

Inget av det där stod med nu iaf så kanske?

Men jag har fått info om butiks gränsen tidigare och tog upp det med en representant från SS och det var tydligen 2 ombud i sverige som ens kunde drömma om att nå gränsen (då).

Gissar att dom kan lätta på sånt där sen det blev spelkortskrav? Är ju inte direkt svårt att se om 5 personer lämnar in system som matchar varandra för att kringgå begränsningar?
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-04, 00:30   #47

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58385
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Inte ett ord av Hanssons blogg handlar om fasta odds.

Det är pool-spel som vanligt med den skillnaden att spelstopp är vid starten av första försöket och att det går att spela på alla 16 hästarna.

Dessutom är det ingen direkt "nyhet". Det har testats tidigare fast den gången så slog man ihop två av skrällarna så att man fick två hästar när man spelade på #15. ( 2004 och något år framåt körde man det innan man av någon anledning avslutade experimentet. )
Nä verkligen inga fasta odds. Ett fast odds är att få det odds man spelar vid ett visst tillfälle. Detta är hederligt poolspel där inte atg riskerar någonting. Jag kan spela en häst till 15 ggr när spelet öppnar men få 5 ggr om hästen vinner. Svårt att se något värde i att lira i den poolen.

Fasta odds på riktigt hos atg vore en dröm, men dom lär aldrig anordna spel där dom riskerar att förlora pengar.

Atg är idag vinnare på alla spel och alla spelformer alla dagar.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-04, 01:11   #48

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 96
Standard

Hoppas innerligen att man inte kommer återgå till voltstart i lärlingslopp på V75. Tycker man senaste tiden allt som oftast kört med auto, vilket är av godo, enligt mig. Voltstart i lärlingslopp innebär blott fler galopper och omstarter än om proffsen kör, inte för att säga att de senare på något vis är felfria.

Körning och vilda västern är det oftast i lärlingsloppen ändå, så att kräva voltstart där är i mitt tycke vansinne.

Voltstart i övriga löp, gärna.

* För att göra omgångarna svårare, se istället till att loppen är välfyllda och med jämnare ekipage.

* Höj prispengarna på V75-omgångarna.

* Sänk jackpotgränsen på fem rätt på V75 till fem kr.

* Alla jackpot-pengar som inte betalas ut under en och samma V75-omgång bör samlas till en "super-jackpot/eller annat fjantigt namn" som givetvis läggs i slutet av månaden, direkt efter löning.
abstruse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-04, 01:20   #49

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1541
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abstruse Visa inlägg
Hoppas innerligen att man inte kommer återgå till voltstart i lärlingslopp på V75. Tycker man senaste tiden allt som oftast kört med auto, vilket är av godo, enligt mig. Voltstart i lärlingslopp innebär blott fler galopper och omstarter än om proffsen kör, inte för att säga att de senare på något vis är felfria.

Körning och vilda västern är det oftast i lärlingsloppen ändå, så att kräva voltstart där är i mitt tycke vansinne.

Voltstart i övriga löp, gärna.

* För att göra omgångarna svårare, se istället till att loppen är välfyllda och med jämnare ekipage.

* Höj prispengarna på V75-omgångarna.

* Sänk jackpotgränsen på fem rätt på V75 till fem kr.

* Alla jackpot-pengar som inte betalas ut under en och samma V75-omgång bör samlas till en "super-jackpot/eller annat fjantigt namn" som givetvis läggs i slutet av månaden, direkt efter löning.
Nej. Att samla ihop till månads-jackpott är ett mycket dåligt förslag. Men annars håller jag med dig eller är neutral.
Gammal 2015-05-04, 02:52   #50

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 5535
Standard

En förmodligen mycket stor orsak till att Svenska Spel ändrade sina omsättningsbegränsningar var att ett Svenskt syndikat nettovann mycket pengar på stryktipset under ca 6 månaders tid , samtidigt som Svenska Spel överhuvudtaget förberett sig för kommande transparenskrav från EU.

Förövrigt så påverkar inte "jättesystem" speciellt mycket utdelningen när systemen görs av människor utan riktigt stor kunskap gällande såväl hästar som spelmatematik. ATG tillsammans kommer knappast slå spelskatten över tid och kommer således inverka positivt långsiktigt på utdelningarna. Eller är det någon som tror att Nybrinks 20 000kr system kommer vara lönsamma över tid? Eller Mallas? osv .

Likaledes gäller naturligtvis även för filspelen, man får aldrig fler rader än vad man betalar för, endast förändrade förutsättningar, och oftast brukar filspel innebära att viktningen på vissa hästar blir mycket sned, en 4% man tror har 10% chans, kanske får 15% av systemets rader osv. I ivern att få med många hästar på systemen, så kommer förutsättningarna allt oftare bli att tre favoriter måste vinna för man vill få råd med två stycken 5% osv.

Precis som flera varit inne på tidigare här, så är det PARIBET (tidigare SydAfrika) mfl som spelar med 30dagars kredit, 4,25% beskattning samt helt utan övervakning gällande systembegränsningar samt alla spelskandaler som tillsammans sakta men säkert urholkat såväl spelarnas läder som förtroende för travet. När stortränarna så uppenbart "skor sig :-)" på desinformation så förbättrar det knappast förtroendet för sporten.

Vad det gäller hcp med tillägg osv så har galoppen arbetat med det oändligt länge, och är ett ytterst effektivt sätt att förändra svårighetsgraderna på lopp. Man MÅSTE skilja på sport och spel, och naturligtvis ska man bereda plats för sporten, även om den råkar vara ospelbar just Månprinsens fall, men antingen kan hästen gå utanför toton(inte bra ur spelsäkerhetssynpunkt) eller som sagt visas ändå, loppet tar ju trots allt sällan mer än 3 minuter.

Radprishöjningar är nog inget stort problem, om man höjer årsvis med tex 10%, så det inte påverkar systemstorleken i lika hög grad.
Småspelarna som köper Harry påverkas inte, enär de köper 100kr Harry, utan att ha speciellt stor insikt i hur systemet är uppbyggt.

Samtidigt kan det vara ett utmärkt läge att höja vid produktförändringar, tex om man börjar med V76 på onsdagarna, så kan det kosta 75 öre raden tex! V86 är som synes INTE optimalt som det ser ut i dag, vilket skulle kunna påverkas om man nu ska fortsätta med saxbanor (vilket jag ogillar) så kan varje bana skriva ut fem lopp att välja ifrån, precis som man nu börjar skriva ut 8 lopp på v75 att välja ifrån.

Sänka jackpotgränsen torde vara självklart, och det är långsiktigt enkelt för ATG att bestämma hur många jackpots man vill ha genom att förändra gränsen för lägsta vinstgrupp. MEN man måste ha klart för sig att ATG knappast SER något problem med jackpots, så länge omsättningen inte entydigt påverkas negativt, enär ATG är livrädd för sjunkande omsättning och således är det ingen risk att antalet "extra V75" minskas, utan troligtvis kommer ytterligare några klämmas in vid behov. Allt för att stilla hålla siffrorna någorlunda gröna kortsiktigt.

Man bör ha i åtanke att OM Skarplöth verkligen skriver om sina utomnordiska avtal så rejkback omöjliggörs kommer det att innebära en omsättningsminskning på 800 miljoner per år, dock kommer det inte påverka HÄSTSPORTENS ekonomi negativt, enär sporten inte erhåller en krona från utomnordiskt spel (enligt Skarplöths egna ord)

För utan rejkback kommer inte en krona omsättas i vare sig Usa, Österrike, Tyskland, Belgien eller liknande länder, dvs om nu inte någon Svensk idrottsman MÅSTE spela genom sitt lokala utomnordiska ombud, men då kommer omsättningen knappast vara 800 miljoner, utan möjligen 8 miljoner.

Överhuvudtaget måste utomnordiskt spel på allvar ifrågasättas av hästsporten utav ekonomiska orsaker, samt ur spelsäkerhetssynpunkt, samt ur inte minst internationella penningtvättlagar osv. UtlandsAffe har sugit i sig över en miljard av Svenska Spelares pengar sedan 2004, och de pengarna påverkar naturligtvis hästsporten på många olika sätt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), Lindvallen (+5)

Senast redigerad av hatten1 den 2015-05-04 klockan 02:56.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-04, 06:10   #51

Viroids avatar

Sharp$: 16080
Standard

Min bedömning är att det är rätt långt kvar innan nya ATG.se är färdigt att släppa. Är med och betatestar den, och det är en hel del irriterande saker kvar att ordna.

ATG behöver dock stänga sin sajt en del för att underhålla den. Det är en hel del gamla system där som skall prata med varandra och varje uppgradering eller förändring kräver att man testar innan man kan släppa in allmänheten där. Jag tycker det är sunt tänkande.

Exakt vad man gjorde igår vet jag inte, men man hade kapacitetsproblem under Olympiatravet och om några veckor står det Elitloppet på schemat. Det kan vara så enkelt att man uppgraderat datorkraften som skall ta hand om spelet. Eller så kanske det handlade om programkod som skall ta hand om spelet till Elitloppets alla 16 hästar. Eller så var det något helt annat som ATG fann nödvändigt att göra. Det är ett rätt så komplicerat system man har med en rad olika delar som kommer från olika perioder.

Senast redigerad av Viroid den 2015-05-04 klockan 09:39.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-04, 08:33   #52

Sharp$: 5609
Standard

Höj radpriset , höj det snarast

Visserligen ingen inflation nu, men de flestas köpkraft har ökat ganska kraftigt de senaste åren, löneökningar och minskade utgifter på lån bensin mm. Dvs många har höjt sin insats med 20-30 % det sänker givetvis snittutdelningen.

Npgon gång måste man göra det eller skall det bli V97 på Onsdagar och V86 på Lördag!
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-04, 10:09   #53

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 3091
Standard

För en som inte kommer från trav världen eller gillar att spela på trav tror jag det absolut viktigaste för hela sporten är att få folk att själva testa på att utöva sporten.
Tror att väldigt många som satsar pengar på fotboll själva har spelat. I trav tror jag det är tvärtom. Många som spelar men aldrig suttit på eller bakom en häst.

Något skulle vara att bjuda in skolklasser att prova på och företags inbjudningar.

Tror att är man inte i hästvärlden är steget in väldigt långt.

Är själv en som aldrig varit i närheten av hästar. Hör att alla tjatar om vilken fin sport det är men tror inte det går att spela sig til eller titta på tv för att förstå det.
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-04, 10:23   #54
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Håller också med om att radpriset borde höjas till 1kr på V75.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-04, 10:40   #55

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1511
Standard

Jag tycker man kan fundera över V86 på lördagar, V76 onsdagar. Mer tid finns för lördagslopp.
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-04, 10:47   #56

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58385
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Håller också med om att radpriset borde höjas till 1kr på V75.
Det är väl absolut ingen garanti att det kommer öka omsättningen och risk för att det blir tvärtom med tanke på vad som hände när man försäkte med 2 kr radpris på V54 på onsdagar.

Med 1 kr radpris på V75 blir det dubbelt så dyrt som idag att spela samma system som man alltid gör på lördagarna och risken är då att många istället väljer mindre system. Då blir det ännu svårare för småspelarna att få 7 rätt. Det är redan idag väldigt få som spelar för en hundring eller två på lördagarna som får alla rätt även de omgångar när 7orna ger jackpot på 5 rätt och de flesta tycker verkligen inte det är lätt att få 7 rätt idag med nuvarande radpris. 1398 av 478 257 system eller knappt 3 av 1000 system hade 7 rätt i lördags när utdelningen blev 15 000 kr drygt. Det är väl ett bevis på att det inte är enkelt direkt att få 7 rätt idag.

Jag är tveksam till att det är rätt väg att gå. Det finns en uppenbar risk att det blir mindre populärt att spela V75 med dubbelt så högt radpris.

Dom som tycker det är alldeles för lätt att få 7 rätt med nuvarande pris kan ju spela mindre antal rader och lämna in systemet två gånger.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Brain (+10), Migge (+10), abstruse (+10)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-04, 11:04   #57
HPT

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jag är tveksam till att det är rätt väg att gå. Det finns en uppenbar risk att det blir mindre populärt att spela V75 med dubbelt så högt radpris.

Dom som tycker det är alldeles för lätt att få 7 rätt med nuvarande pris kan ju spela mindre antal rader och lämna in systemet två gånger.
Håller med, och tycker dessutom man borde införa "halvbong", kan man välja x2 och x10 kan man väl lika gärna få spela x0.5 (fanns väl val mellan 70 öre och 1 kr på V65 en gång i tiden?).

När man spelar V2 (LD/DD) kan man ju välja sitt "radpris" nästan helt fritt.
Gammal 2015-05-04, 13:07   #58

Sharp$: 5609
Standard

Radprishöjning

Jag började spela på trav i tonåren

Kostade 1 krona raden på V5 (det hr alltid kostat 1 krona )
50öre på Lördagens V65

Undrar vad det motsvarar idag - ja travronden kostade under 5 kronor

man lurar "spelarna" med flera lopp.
Nu har man ändrat så det är 6 7 eller 8 lopp, gör det spelet lättare ?

Om man höjer radpriset till 1 krona kan man köra några lopp med 10 startande då blir det mindre svårt.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-04, 14:43   #59
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det är väl absolut ingen garanti att det kommer öka omsättningen och risk för att det blir tvärtom med tanke på vad som hände när man försäkte med 2 kr radpris på V54 på onsdagar.

Med 1 kr radpris på V75 blir det dubbelt så dyrt som idag att spela samma system som man alltid gör på lördagarna och risken är då att många istället väljer mindre system. Då blir det ännu svårare för småspelarna att få 7 rätt. Det är redan idag väldigt få som spelar för en hundring eller två på lördagarna som får alla rätt även de omgångar när 7orna ger jackpot på 5 rätt och de flesta tycker verkligen inte det är lätt att få 7 rätt idag med nuvarande radpris. 1398 av 478 257 system eller knappt 3 av 1000 system hade 7 rätt i lördags när utdelningen blev 15 000 kr drygt. Det är väl ett bevis på att det inte är enkelt direkt att få 7 rätt idag.

Jag spelar de system som jag tycker omgången kräver. Jag säger inte att det är lätt att få sju rätt på V75, eftersom man måste ha även en del tur också, vissa gånger. Däremot är det jävligt tröttsamt och inte få utdelning på sina femmor, vilket borde kunna åtgärdas med en radprishöjning = Färre stora system och oftare utdelning på fem rätt, eftersom man måste spika i fler lopp. Och därmed ökar chansen att systemen spricker oftare.

Däremot går det inte att öka radpriset till 2kr, för ingen vill betala dubbelt för sina rader. Därför är radpriset på 1kr optimalt! Höj radpriset i samma veva på V86 till 0,50 öre. Mina kunder köper mer än gärna mina andelsspel oavsett om radpriset är 0,5 eller 1 kr på V75. Men de börjar ju också tröttna på att utdelningen fryses inne varje jävla lördag. Åtgärda det problemet, så ska ni se att spelet kommer öka som fan!
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-04, 16:48   #60

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1541
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Håller med, och tycker dessutom man borde införa "halvbong", kan man välja x2 och x10 kan man väl lika gärna få spela x0.5 (fanns väl val mellan 70 öre och 1 kr på V65 en gång i tiden?).

När man spelar V2 (LD/DD) kan man ju välja sitt "radpris" nästan helt fritt.
"Dubbla radpriser" körde man inte speciellt lång period.

I praktiken är alltid det lägsta möjliga radpriset = spelets grundradpris. "Halvbong" är ingen bra idé alls eftersom det är samma sak som att SÄNKA radpriset när spelformerna förmodligen är mogna för en höjning.

td