Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-04-11, 16:18   #406
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Örebroarn hade klart för sig.

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-11, 16:19   #407
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Så enkelt var det väl inte om man spelade för 100-200 kr. Då krävs det tre spikar för att i alla fall kunna ta 4-5 hästar i övriga lopp och det var bara 2 av 7 favoriter som vann idag. Geisha Sund var en av dom och det var ett lopp som dom flesta garderade.

Jag hade en jokerram på 8000 rader som satt. Men lyckades inte hitta tillräckligt bra A hästar för att få potential till lite utdelning så lämnade inte in (vilket var tur för hade inte lyckats).

Det känns lite surt att inte spela när man lagt massor av timmar på att läsa på men det kommer nya tåg.
Av en händelse var ett av mina system idag just ett litet matematisk sådant. Och på det spikade jag inte ens omgångens största.

Registrerat spel

Datum: Lördag 2015-04-11
Bana: Jägersro T
Spelform: V75, omg. 18

Avd Ordinarie hästar
1 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8
2 1, 3
3 2, 10
4 1, 8
5 2, 6
6 4 Lover Face
7 1, 3

Vadet gäller startnummer

224 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 112,00 kr

Utbetalt: 3 554,00 kr
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-11, 16:21   #408
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 287
Sharp$: 58007
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Av en händelse var ett av mina system idag just ett litet matematisk sådant. Och på det spikade jag inte ens omgångens största.

Registrerat spel

Datum: Lördag 2015-04-11
Bana: Jägersro T
Spelform: V75, omg. 18

Avd Ordinarie hästar
1 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8
2 1, 3
3 2, 10
4 1, 8
5 2, 6
6 4 Lover Face
7 1, 3

Vadet gäller startnummer

224 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 112,00 kr

Utbetalt: 3 554,00 kr
Det var snyggt. Jag hade den största favoriten (avd 2) som den givna spiken och kände därför att man var tvungen att hitta lite A hästar utanför de mest spelade i de andra loppen men lyckades inte med det och var därför jag inte lämnade in.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-11, 16:25   #409
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 22 054
Sharp$: 37498
Standard

Kul att Ludde fått sådan fart på stallet igen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-11, 16:35   #410
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Två saker kommer man ihåg från denna dag.

1. Nora Beans kanske adjö till tävlingsbanan med flaggan i topp och vemod i hjärtat.

2. Veijos tårar efter Denbergers förnedring av honom sedan tre månader.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3), Fulsprit (+5), AMHC (+5), asgaya3141 (+3)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-11, 16:36   #411
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Se där, trodde det skulle passera obemärkt.

Bestraffning: Lugauer Conrad (For Pleasure As) 1500 kr för tempominskning som stört medtävlare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DavidP (+10), Fulsprit (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-11, 16:37   #412
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Två saker kommer man ihåg från denna dag.

1. Nora Beans kanske adjö till tävlingsbanan med flaggan i topp och vemod i hjärtat.

2. Veijos tårar efter Denbergers förnedring av honom sedan tre månader.

Vi får hålla tummarna att det stämmer som Ronden skrev.

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-11, 16:55   #413
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 710
Sharp$: 891
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Storspelarna är väl endast en liten promille av den totala spelarkåren? Lite fel synsätt att man bara ska hålla dom nöjda. Däremot håller jag med om att utdelningen är väl låg nuförtiden.
Jag tror inte att de bara står för en promille av omsättningen.

Räknar du in "stora bolagsspel" till storspelarna, som jag tycker att man bör göra, så är det garanterat över 10% av omsättningen. Kanske t o m över 15%.

Om man vill spela mot annat än högvinster så finns det andra spelformer som passar mycket bättre för "medelspelaren".

Något måste absolut göras för att öka svårighetsgraden på V75.

Propparna är steg 1. Fler dubbelklass-lopp och färre auto-lopp tror jag är rätt väg att gå.

Radpriset är steg 2. Hellre högre radpris än fler lopp. Personligen skulle jag välkomna varje borttaget lopp om man höjde radpriset med minst det dubbla.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-11, 16:57   #414
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 710
Sharp$: 891
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Se där, trodde det skulle passera obemärkt.

Bestraffning: Lugauer Conrad (For Pleasure As) 1500 kr för tempominskning som stört medtävlare.
Jag tycker att 1500kr är för billigt. "Dödens-upptagningar" är kassa både för säkerheten och skrällpotentialen.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-11, 17:00   #415
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jag tycker att 1500kr är för billigt. "Dödens-upptagningar" är kassa både för säkerheten och skrällpotentialen.
Det är billigt men jag blev glatt överraskad att det blev straffat, trodde det skulle passera obemärkt.

500:- för fel skoinfo är också en löjlig summa.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-11, 17:13   #416
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 287
Sharp$: 58007
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jag tror inte att de bara står för en promille av omsättningen.

Räknar du in "stora bolagsspel" till storspelarna, som jag tycker att man bör göra, så är det garanterat över 10% av omsättningen. Kanske t o m över 15%.

Om man vill spela mot annat än högvinster så finns det andra spelformer som passar mycket bättre för "medelspelaren".

Något måste absolut göras för att öka svårighetsgraden på V75.

Propparna är steg 1. Fler dubbelklass-lopp och färre auto-lopp tror jag är rätt väg att gå.

Radpriset är steg 2. Hellre högre radpris än fler lopp. Personligen skulle jag välkomna varje borttaget lopp om man höjde radpriset med minst det dubbla.
Det är nog väldigt många V75 tillsammans system och inte minst andelssystem från spelbutikerna på lördagarna. Det är väl många som sitter också med blir ju inte mycket att dela på för andelsköparna när 7 rätt ger några tusenlappar de flesta lördagar.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-11, 17:44   #417
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Halvsurt när man sätter 5 tipsettor, en tipstvåa och får 6 rätt med spiken på andraplats :(
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-11, 17:45   #418
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Två saker kommer man ihåg från denna dag.

1. Noras Beans kanske adjö till tävlingsbanan med flaggan i topp och vemod i hjärtat.

2. Veijos tårar efter Denbergers förnedring av honom sedan tre månader.
Avdelning skvaller:

1. Inga nyheter - men man hoppas att någon sten kommit innanför bandaget och orsakat Noras hälta. Vi håller tummarna

2. Efter sista V75 avdelningen stod Denberger och Veijo på stallbacken och pratade. Kan vara första gången öga mot öga sedan i Paris i januari. De såg samlade och allvarliga ut. Vi får se om det leder till något.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+3)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-11, 17:47   #419
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Något måste absolut göras för att öka svårighetsgraden på V75.

Propparna är steg 1. Fler dubbelklass-lopp och färre auto-lopp tror jag är rätt väg att gå.

Radpriset är steg 2. Hellre högre radpris än fler lopp. Personligen skulle jag välkomna varje borttaget lopp om man höjde radpriset med minst det dubbla.
Jag skulle kunna tänka mig att slå ihop bronsdivisionen, silverdivisionen och stoeliten, och köra de loppen som 15 bakom bilen. Jag tror det kan bli intressanta lopp.

Jag vill se på V75, under säsongen Januari - Juni, fyraåringslopp som är stängda vid 250-300kkr. Under Juli - December vill jag se treåringslopp som är stängda vid 200-250kkr. Hästar strax under kulltoppen, men som utvecklas ständigt och kräver av spelarna att man läser på.

Jag kan också tänka mig en amatörserie, med upplägg som Diamantstoet, men för amatörer och amatörtränade hästar. Några uttagningslopp i en region på V64, och så en "final" på V75 när V75 besöker regionen. En final varannan månad eller så ger i vart fall några kluriga lopp att fundera över.

Högre radpris får det mer än gärna bli. Man kanske inte vågar gå till 1 krona på V75, men 75 öre vore en bra början (och 1:50 på V64/V65/V4 samt 2:50 på V4). Jag skulle inte bli ledsen om man samtidigt tog bort jackpot-systemet och såg till att alla pengar delades ut i varje omgång. Jag är ärligt talat skeptisk till att nettot från den ökade omsättningen när det är jackpot räcker till den marknadsföring som ATG då kostar på sig. Och med tanke på att jackpot i sig borde generera högre omsättning av vakna spelare, så är jag mer och mer säker på att det är pengarna i sjön för ATG att marknadsföra det så hårt.

Jag undrar om inte Norges system med en "drömvinst" som ligger och lockar för den som blir ensam är mer effektiv.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-11, 17:50   #420
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
2. Efter sista V75 avdelningen stod Denberger och Veijo på stallbacken och pratade. Kan vara första gången öga mot öga sedan i Paris i januari. De såg samlade och allvarliga ut. Vi får se om det leder till något.
Jag hoppas verkligen de kan reda ut det där, och om nödvändigt skiljas åt som människor som ändå kan hälsa på varandra och prata som folk i fortsättningen.

Är det något jag har lärt mig så är det att det aldrig är ens fel att två bråkar, så om bägge släpper lite på sina låsningar så får vi hoppas att det går bra.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td