Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-03-31, 19:46   #1

capones avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 13320
Standard

V86 Snackis

Lås Mescal & Napoleon C.D.
Drag Screen Height

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-31, 22:20   #2

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2521
Standard

Mina spikar/chansspikar
Kamanda, nästagångare som ströks. Pustat ut några veckor nu och kan få loppet om Napoleon och Mescal träter.

Order to fly galopperade pga sist. Revansch på valla nu. Oddshöjande galopp.

Mc Steamy aviseras skoryck, bättre distans nu. Gick bra på kort sist.
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-01, 00:58   #3

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58385
Standard

Har ägnat några timmar i kväll till att gå igenom det viktigaste vad gäller info till i morgon. Det är rätt fina lopp även om flera känns väldigt ihåliga.

Mest intressant i morgon på Jägersro måste vara kvalloppet där Twins Fairytail (jättesnackhäst hos Åke Svanstedt och sen hos Lars I Nilsson) efter exakt ett års frånvaro för svår skada är tillbaka. Senast den startade vann den ett lopp i bronsdivisionen över lång sistans på 13,9 och superlativerna var enorma.

"Tempo: första 500 m: 3 Twin´s Fairytail 1.08,8, första 1 000 m: 3 Twin´s Fairytail 1.12,8, första 2 000 m: 3 Twin´s Fairytail 1.14,6, sista 500 m:
3 TWIN´S FAIRYTALE öppnade snabbt men fick invändigt svar, till ledningen efter 400 meter och fortsatte i ett högt tempo, enkelt undan via 1.13 sista varvet."

Möter i kvalloppet bl a Archangel AM som ju såg kanonfin ut senast i comebacken fram till galoppen. Två hästar med enorm potential inför våren och sommaren.

Men det är väl spelloppen som intresserar de flesta trots allt.

V86-1

Här blir Orione Spin gigantisk favorit efter den imponerande vinsten senast. Skorycket en stor förklaring och ska gå barfota runt om igen. Det finns dock saker som talar för gardering.

1. Mycket tuffare emot i morgon. Både Henke Diablo och Mr Pellegrino är väldigt startsnabba.
2. Segerlös 13 ggr i rad när Ludde kört den
3. Distansen ett ?. En seger på 14 starter över sprinterdistans.

Inget direkt intressant infomässigt i den tidiga infon.

V86-2

Ser väldigt öppet ut vid en första titt. Fyraåriga ston som inte tjänat mycket pengar.

Favorit blir nog Made Black Beauty de det är nästagångare för många. Grym upphämtning efter galopp näst senast och fast med rubbet sparat senast. Ska fortsatt gå tungt balanserad.

Promise vann ett ramlopp till Rättviks lunchtrav senast när Westholm ryckte alla skorna. Men det är inte mycket till motstånd i sådana lopp i Dalarna och en 17 tid lär inte räcka här trots skoryck igen.

Mest intressant infomässigt är nog att Moonshine All Over troligen ska tävla barfota runt om för första gången. Ger det rätt effekt kan hon vara intressant.

V86-3

Ett väldigt trevligt stayerlopp på Jägersro där det vimlar av nyheter vad gäller intressant info.

Västerboviviann ska gå med urryckare i morgon och det ska ha gett fin effekt tidigare när man provat.

Tudor är det lite motsägelsefull info på. Lars I Nilsson säger till ronden att man är inne på att testa barfotabalans i morgon. Banan på Momarken ska ha varit för dålig sist. Till vi tippa säger han att hästen inte funkade barfota på Momarken och att det därför blir vanlig balans i morgon. Kolla hans hemsida under dagen. Den är inte uppdaterad i kväll men intervjun inför senaste starten ligger kvar och där är en hel del intressant info

...........................
Vi har två på Momarken.
- 4 Tudor (V75-2) gör det bra mest varje gång. Senast var det långt mellan loppen, eftersom han hade blivit behandlad i framknäna. Han brukar vara lite seg när han inte startar kontinueligt så jag tyckte att han gjorde det bra i Kalmar och han fick stryk av två bra hästar. Han brukar svara bra på att starta vecka-vecka och brukar vara betydligt vassare andra veckan. Läget är perfekt och han har visat vid några tillfällen att han kan öppna rejält bakom bilen. Han tog ledningen för Tommy Holmgren i ett amatörlopp och sedan har Johnny frontat med honom en gång. Han är i alla fall normalsnabb nuförtiden utan att vara någon raket. I veckan har han återhämtat sig. Han gick jobb i sanden i tisdags och ridjobb i torsdags för att hålla honom mjuk och fin. Vi åker tidigt på morgonen så det blir ingen övernattning. De snäva kurvorna oroar inte för hästar som har tendens att bryta åt andra hållet brukar trilla rätt istället. Det är ju värre om de hänger på högertöm. Vi är lite inne på prova första barfota fram nu på ett tag. Han har gått med skor i varenda start förutom den första på Lunden. Då provade vi att maxa allt i Derbykvalet, men det var mer huvudlaget som inte fungerade då. Han har gått med aluminiumskor och sula fram. Norskt huvudlag hade han för första gången när Johnny vann med honom för tre starter sedan. Han svarade bra på det då, men det är svårt att säga om han svarade lika bra på det senast. Vidare går han nog i den svarte customvagnen med sidostänger. Om inte Johnny blir sugen på att prova jänkarvagn. Jag får ta ett litet surr med honom.
..............................

Bonito Hornline blev det rejält skrik på senast när Lövgren aviserade skoryck i comebacken och att han trodde på fin effekt. Blev startgunga men sen en rejäl upphämtning till vinst. Barfota igen och bör ha gått framåt med loppet. Det är dock som det känns väldigt tuffare emot nu och att den ska ha 58 procent av insatserna är väl inte motiverat. Noll spelvärde.

Kanske allra mest intressant info på Bazir Dimance där Dyhrberg aviserar barfota runt om ffg i hans regi. Vill minnas att han pratat om det innan men då ändrat sig så håll koll. Dessutom aviseras helstängt huvudlag. Blir dom ändringarna av så måste 4 procent av insatserna vara enormt spelvärt.

Purple Rain Dream gjorde debut för Flemming senast i Danmark (han körde inte själv) och intrycket ska ha varit väldigt positivt enligt rapporterna (inte sett loppet). Pass upp.

V86-4

Fint treårslopp där det finns två heta vinstbud och två outsiders.

Mr Perfect är storfavorit efter 5 raka vinster och det är kanske rätt då den väl spetsar, men motståndet hårdnar betänkligt och hästens vinnartider är ju inget som kommer räcka mot kulltopparna.

Jag tyckte Luddes mycket fina Clemenza Am såg strålande ut i årsdebuten. Man skickar väl inte honom till Stockholm och sätter upp Erik Adielsson för att köra ett träningsjobb utan det blir nog order om att köra för vinst. speciellt när det aviseras lättning i balansen och dessutom urryckare i morgon.

Redéns och Walmanns är väl outsiders men inga ändringar är aviserade på dom hästarna i nuläget.

V86-5

Det är väl det minst högklassiga av jägersroloppen på V86. Inget intressant vad gäller ändringar noterat i nuläget.

Kanske mer intressant att favoriten Napoleon CD får mycket spel på den fina raden. Två gånger i rad spets, bestämma och slut. Nu blir det tuffare för det känns inte sen den hetaste spetsaspiranten i detta lopp.

Man ska nog ta med rätt många för att känna sig säker på att överleva.

V86-6

Fint lopp men spelmässigt inte lika kul. Tre ev fyra hästar som kan vinna. Bästa hästarna är Random Shot, Order To Fly och Saveur och dom som inte väljer spik kommer betala för dessa tre. Det lär dock bli en hel del sena spel på Screen Height när barfotainfon kommer för Stall Melander avslöjar för vi tippa (enda stället där dom säger det) att man i morgon planerar att rycka alla skorna på hästen ffg sedan finalen av sprintermästaren i början av juli 2014. Mycket intressant så klart då den har två rätt färska lopp i kroppen. Ett typiskt läge då när stall Melander brukar ställa i ordning. Den mötte ju senast Jeppas Maxi.

V86-7

Ännu ett riktigt bra Jägersrolopp med några riktiga kanoner för klassen.

Hetshästen lär bli Mc Steamy som Peter U aviserar första barfota runt om på i morgon. Distansen plus mot senast då den avslutade mycket vasst och gick otroliga 11,2 i loppet som Roxie Lavec satte nytt banrekord i. Redan då var Untersteiners häst snackisen i loppet och vad blir det då inte nu när alla skorna ska ryckas ffg.

Calvin Borel har enorm kapacitet och är favorit i nuläget. Tror Untersteiners blir klar favorit innan spelstopp. Calvin Borel ska gå som på slutet och alla vet vilken kapacitet det finns i den om den funkar Står stenhårt inne pengamässigt.

Vivo Per Lei har varit kanon också på slutet men har nog inte riktigt samma kapacitet som de två nämnda. Flemmings Even First Boy är också en V75 häst av hög klass men där är det årdebut och han säger att det mest handlar om lopp i kroppen i morgon. Ludde varnar (som alltid) för Radieux. Mycket hög kapacitet även där.

Som sagt ett grymt bra lopp.

V86-8

Trevligt lopp på Solvalla som avslutar omgången och rätt intressant spelmässigt när de mest troliga vinnarna fått svåra lägen.

Bart MM ser ut att bli jättefavorit trots bakspåret som väl är ett klart minus. Skrev här inför årsdebuten att den skulle lättas i balansen jämfört med i fjor vilket också skedde. Vann rätt enkelt då. Nu ska man troligen rycka skorna bak för första gången någonsin men då också ha lite tyngre balans fram. Balansändringar av detta slag intressant men när det handlar om jättfavoriter kanske mest intressant att spekulera i att det inte kommer funka så bra.

Sebastian Sund var enormt bra näst senast med bike mm på Solvalla. Var anmäld till V75 finalen i lördags men kom inte med. Nu blir det barfota fram igen som på bergsåker i V75 loppet. Det loppet hade den vunnit utan strulet. Jänkarvagn igen som det låter.

Det finns i nuläget inget direkt hett att rapportera i övrigt i loppet.

Lycka till och håll tummarna för att regnet håller sig borta i morgon både i Stockholm och Malmö.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
legolasse (+5), mocka (+5), dado (+5), luggen77 (+5), TurTure (+1), hugotheboss (+5), leffa (+5), hammering (+2), asgaya3141 (+10)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-01, 02:33   #4

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 921
Standard

Fin info som vanligt Olle, känns som att det blir ett stort system så här på förhand (mellan 3000-6000 kr). Stinker helgardering i avd. 2 om inte något kul dyker upp. Bonito Hornline har inte råd med galopp igen så där kan det smälla hoppas man med Bazir eller Search eller kanske till och med Juul om man garderar så brett. I 5:e är 2, 6 och 9 kul streck om Mescal lyckas hålla spets och det går lite för fort. Åke ska visserligen ut i V75 med Sauveur men det känns ändå som bra chans på förhand. MC Steamy barfota kan bli spännande och det är en fräsch och felfri CB emot. Snälla Hans-Owe, spetsa och släpp aldrig med Estreem så ska du få en puss! Många viktiga värmningar imorgon!!!

Senast redigerad av mocka den 2015-04-01 klockan 02:50.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-01, 15:03   #5

Standard

Några små uppdateringar

1. Trist väder i Malmö. Soligt i förmiddags men sedan lunch har det regnat en hel del. Fortsätter det (kraftiga regnskurar på senaste radarbilderna) finns det risk att banan påverkas.

2. Mescal i avd 5 ska tävla med jänkarvagn ffg och kan vara en rolig spik på att det borde öka chansen till spets och slut över 1640m.

- Han kändes jättefin senast och jag har svårt att se dem andra ta en längd på honom från start. Så fin som han varit på slutet springer han ner mot 1.11 och då får dem vara bra för att slå oss. Vi tänker också testa honom i en jänkarvagn för första gången, säger CE. (Jägersros hemsida idag)

3. Screen Height ska man nog passa i avd 6. Väldigt streckvärd och är nu anmäld barfota runt om ffg. Ska dessutom gå med helstängt huvudlag. Precis de förändringar som ofta totalt förvandlar Stefan Melanders hästar.

– Han gick helt okej senast och det
var väl vad vi hade förväntas oss. Han
borde vara närmare formen nu och
det kan bli aktuellt med barfota runt
om och helstängt huvudlag nu, han
har gått så förut men det är spännande.
Den här ska spelarna passa
lite, säger Marcus Schön i stallet. (expressen idag)
Gammal 2015-04-01, 15:19   #6

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 349
Standard

Olle! Du som har rätta kollen - Jag funderar mer och mer på att spika More Than Enough till 5% i avd 1...Varför? Jo, det känns som att de nog säkerligen blir tempo och då torde det väl vara "klart" Vad säger du?

MVH/Lhenderna (Noble Mon kunde jag inte regga av någon anledning...)
Lhendernah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-01, 15:23   #7

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 592
Standard

Snacka om säker på sin sak:

V86 2

2 Made Black Beauty (­Tony Wallin) är jag ­mycket nöjd med formen på. Bra läge. Jag tror att vi vinner. Spelar ingen roll om det blir ledningen eller inte. Vi ­vinner i alla fall. Ska bli kul, säger Michael Sandström.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5)
spikpaddy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-01, 15:25   #8

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lhendernah Visa inlägg
Olle! Du som har rätta kollen - Jag funderar mer och mer på att spika More Than Enough till 5% i avd 1...Varför? Jo, det känns som att de nog säkerligen blir tempo och då torde det väl vara "klart" Vad säger du?

MVH/Lhenderna (Noble Mon kunde jag inte regga av någon anledning...)
Inte läst något direkt hett på den eller till det loppet. Funkade inte på Momarkens bana senast. Det är väl också lite svårt att räkna på hur loppet blir kört. Kan vara en rolig chansspik men det känns inte som någon direkt klaring.
Gammal 2015-04-01, 15:33   #9

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 3013
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spikpaddy Visa inlägg

V86 2

2 Made Black Beauty (­Tony Wallin) är jag ­mycket nöjd med formen på. Bra läge. Jag tror att vi vinner. Spelar ingen roll om det blir ledningen eller inte. Vi ­vinner i alla fall. Ska bli kul, säger Michael Sandström.
Som Olle nämnde är detta en riktig nästagångare. Gick som sagt overkligt bra efter galopp vid andraplatsen och satt fast med gott om krafter kvar mot tuffare motstånd än detta. Jag tror också detta är en toppchans. Trolig spik för mig såhär före sista infon.
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-01, 15:50   #10

Sharp$: 592
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av legolasse Visa inlägg
Som Olle nämnde är detta en riktig nästagångare. Gick som sagt overkligt bra efter galopp vid andraplatsen och satt fast med gott om krafter kvar mot tuffare motstånd än detta. Jag tror också detta är en toppchans. Trolig spik för mig såhär före sista infon.
Jo trolig spik för mig med med tanke på intrycket senast och den brutala spurten näst sist.

Men om man ska gardera så tycker jag Cessna SS gjorde ett grymt lopp senast och håll riktigt bra med tanke på den hårda körningen inledningsvis.Men kusken känns ju inte direkt så het.
spikpaddy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-01, 15:59   #11

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38120
Standard

Citat:

V86 2

Jo, jag har den och Mescal som spikar för närvarande. Två intressanta hästar.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-01, 16:04   #12

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 3013
Standard

Citat:
Jo trolig spik för mig med med tanke på intrycket senast och den brutala spurten näst sist.

Men om man ska gardera så tycker jag Cessna SS gjorde ett grymt lopp senast och håll riktigt bra med tanke på den hårda körningen inledningsvis.Men kusken känns ju inte direkt så het.
Fyraåriga ston och inte många ettor i någons rad. Egentligen är detta ett lopp som man kan helgardera, blunda och hoppas 2 galopperar eller är sjuk. Bra rens bakom minst sagt. Men som sagt det lutar åt spik eller iaf en utgång på 2.
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-01, 17:28   #13

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6340
Standard

Made black, mescal, bonito som står på fel volt. Kostar 120 å få alla rätt idag
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-01, 17:39   #14

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 460
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Made black, mescal, bonito som står på fel volt. Kostar 120 å få alla rätt idag
Fel volt???
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-01, 17:52   #15

Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DavidP Visa inlägg
Fel volt???
Bonito Hornline stod på samma startvolt som Gio Follo som han slog knappt senast, men jag tror inte det var det som menades? :-)

Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td