Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-03-31, 22:17   #106

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 482
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Jag håller med dig.Har skrivit om det förut.Yterrst få bra kuskar,få bra hästar, massa finska hästar och kuskar som man inte vet nånting om (inte ens klickbara hos ATG), alltför ofta dåligt väder eller bana.
Det känns inte bra att enbart behöva förlita sig på finska kollen eller Jesper R.Nilssons tips.
Tycker faktiskt lite tvärtom.....Det är lite vilda västern över Bodentravet....ok man har ingen stenkoll.....men det finns så många osäkra moment ändå i trav ....så perfekt information är lite överskattat...när det ofta är noslängder som avgör och tillfälligheter är en del av spelet. ha det gott alla och tack för som vanligt bra ideer!
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-31, 22:20   #107

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58385
Standard

Citat:
Jag håller med dig.Har skrivit om det förut.Yterrst få bra kuskar,få bra hästar, massa finska hästar och kuskar som man inte vet nånting om (inte ens klickbara hos ATG), alltför ofta dåligt väder eller bana.
Det känns inte bra att enbart behöva förlita sig på finska kollen eller Jesper R.Nilssons tips.
Jag spelar nästan heller aldrig till Boden pga att tiden inte räcker till för att hålla koll på alla finska hästar där + att sporten där uppe är bedrövlig generellt jämfört med södra delen av landet. Tiderna som hästarna går och vinner på där uppe är väl typ 2 sekunder långsammare än vad som krävs i södra Sverige för att tjäna samma pengar som dom tävlar om där. Kaffir Face vann sprinterloppet idag på 14,3. Det hade inte ens räckt till pengar i ett snabblopp över 1640 m på Solvalla, Åby eller Jägersro.

Men idag var det trots allt rätt många intressanta hästar till start där uppe och klart värt att titta på flera av loppen. Dessutom ska banpersonalen ha en eloge. för snöblask nonstop i ett dygn och de flesta banor hade sett mycket värre ut än Bodens bana idag.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-31, 22:30   #108

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jag spelar nästan heller aldrig till Boden pga att tiden inte räcker till för att hålla koll på alla finska hästar där + att sporten där uppe är bedrövlig generellt jämfört med södra delen av landet. Tiderna som hästarna går och vinner på där uppe är väl typ 2 sekunder långsammare än vad som krävs i södra Sverige för att tjäna samma pengar som dom tävlar om där. Kaffir Face vann sprinterloppet idag på 14,3. Det hade inte ens räckt till pengar i ett snabblopp över 1640 m på Solvalla, Åby eller Jägersro.

Men idag var det trots allt rätt många intressanta hästar till start där uppe och klart värt att titta på flera av loppen. Dessutom ska banpersonalen ha en eloge. för snöblask nonstop i ett dygn och de flesta banor hade sett mycket värre ut än Bodens bana idag.
Plånboken bryr sig inte om hur fort hästarna springer
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-31, 22:37   #109

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50648
Standard

OK, nya tag imorgon.
Äntligen galopp på lunchen!!!
Jag menar naturligtvis att jag med gott samvete kan hoppa över V4:an och ser fram emot V86.
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-31, 22:46   #110

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Plånboken bryr sig inte om hur fort hästarna springer
Men det känns lite orättvist mot hästägarna i resten av landet att alla halvdåliga finska hästar kommer till Boden och tävlar om fina pengar i mycket klen konkurrens.

Danska hästar som kommer till Åby och Jägersro får kämpa betydligt mer för pengarna och vara riktigt iordningställda känns det som.

En annan skillnad. Alla de finska hästarna som startar i Boden räcker inte till eller syns inte till någon annanstans på svenska travbanor. När Flemming Jensen, Sten Juul, Peter Jensen mfl danska tränare kommer till Sverige och vardagstravet på Åby och Jägersro är det ofta med hästar som duger långt även på V75 och i andra större sammanhang i Sverige. Hur många av alla de kanske 30 finska hästar som invaderar Boden när dom tävlar syns sen till i andra svenska lopp ? Knappt en enda.
Gammal 2015-03-31, 22:49   #111

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

rolig kommentar olle, det där med 14,3...vad skulle det ha inneburit på en bra bana?
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-31, 22:49   #112

Standard

Citat:
OK, nya tag imorgon.
Äntligen galopp på lunchen!!!
Jag menar naturligtvis att jag med gott samvete kan hoppa över V4:an och ser fram emot V86.
Det kan i alla fall vara värt att slå på liven på lunchen i 10 min för att kolla hut travbanan ser ut i morgon. Det har regnat hela dagen idag men verkar som det ska bli uppehåll i morgon större delen av dagen i alla fall. Galoppbanan ska vara riktigt tungsprungen i alla fall enligt Engmans blogg på sydsvenskan.
Gammal 2015-03-31, 23:04   #113

Standard

Raz Mackenzies 15,3 kan man fundera över...hur bra är den egentligen?
Gammal 2015-03-31, 23:06   #114

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50648
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det kan i alla fall vara värt att slå på liven på lunchen i 10 min för att kolla hut travbanan ser ut i morgon. Det har regnat hela dagen idag men verkar som det ska bli uppehåll i morgon större delen av dagen i alla fall. Galoppbanan ska vara riktigt tungsprungen i alla fall enligt Engmans blogg på sydsvenskan.
Vädrets makter,ja...En välkänd klyscha lyder ju: Det är i alla fall lika för alla.Fast man vet ju att vissa hästar trivs inte när det blir geggigt eller plaskigt,en del har känsliga halsar o.s.v.
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-31, 23:06   #115

Standard

tror alltså att banan var ca 3 sekunder långsam, men lite svårt att bedöma...men minst 2 sek mot en normal sommarbana
Gammal 2015-03-31, 23:07   #116

Standard

är gissningsvis mer...
Gammal 2015-03-31, 23:10   #117

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4761
Standard

Registrerat spel

Datum: Onsdag 2015-04-01
Bana: Jägersro G, omg. 1
Spelform: V4

Avd Ordinarie hästar
1 3, 4, 5
2 7 Raw Sugar
3 1, 5, 6, 8
4 2, 4, 5, 9, 10

OBS rygga inte brukar ha oflyt på J. Ett tarvligt försök bara.
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-31, 23:35   #118

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4761
Standard

Ps ville inte starta ny tråd gällande galopp,då jag vet intresset är nästan 0
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td