|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-03-30, 22:35 | #1 |
V64-Boden (jackpot)
Det dåliga vädret verkar förfölja V64 banorna nu. I morgon aviseras rätt bra väder i Mellansverige men snöstorm med 10-15 cm nysnö i norra norrland.
Det är ju annars några intressanta hästar till start. Om dom nu startar om vädret blir lika illa som prognoserna säger. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Klanke (+2) |
|
2015-03-31, 07:37 | #2 |
Har snöat ca 10 cm inatt i boden. Så brodd lär behövas IAF rejäla skor men boden har grym banpersonal
|
|
2015-03-31, 11:25 | #3 |
Lite snabbkoll på startlistan så tycker jag att det kan bli relativt bra utdelning, jag tycker verkligen inte någon av dom två stora favoriterna är klara på något sätt alls.
|
|
2015-03-31, 11:48 | #4 |
bästa spik la fille eller åsakjappen? eller ingen av dem?
|
|
2015-03-31, 13:33 | #5 |
La fille kan inte köra barfota idag iaf
|
|
2015-03-31, 16:58 | #6 |
Mika Jauhola
Africa Backwoods, lopp 6, V64-1, V4-4: - Hästen var redan senast i Levi i isbanan helt okej.Hoppas att hon skulle kliva tillbaka till nivån som hon har. Nu går hon i alla fall framåt. Läget är bra och hästen snabb ut. Jag kör framåt och kör där vart vi hamnar, även om i dödens. Jag har lilla förväntningar att hon skulle placera sig bland de tre bästa. Om möjligt jag rycker bort alla skorna och i så fall tar jag också bort käkremmet. Det skulle vara bra. Spelad till 1% just nu Janne Soronen Angelina Press, lopp 6, V64-1, V4-4: - Hästen har bra spår men når trots det knappast ledningen men om det skulle hända så kör jag där. När jagkörde senast snabbjobbet hästen var bättre än någonsin. På måndag hon trampade till fotdynan men om hon kommer till start är allt okej och hästen borde vara bra. Hon har nu varit glad och lugn och har travat bra. Hontävlar med sommarbalans. Inga ändringar i utrustningar. Med klaff hon är vår bästa chans på Boden. Soronens Bästa chans? har även 3.e handaren Callela longshot i 4.e samt andrahandaren North Leader i sista. 8% just nu Risto Ahvenjärvi S.S. Elit, lopp 10, V64-5: - Hästen är livligt och allt är okej. Motståndet är hård men jag tror att kuskbyten piggar upp hästen. Hon är snabb ut i början och kusken laddar. Jag hoppas på ledningen eller ryggresan, dödens är ingen önskeläge. Jag rycker bort alla skorna som senast på Boden där hon var bra. Jag tror på 14-tid och väntar henne bland de trebästa Just nu 1% i femte avd. Hannu Heikkilä Classico Blonde, lopp 6, V64-1, V4-4: - Hästen var bra senast i isbanan i Levi och slutade flygande. Hon trivs inte i ryggar och jag försöker göra några utrustningsändringar för att få denna saken i ordningen. Dock kan kusken köra också i ledningen. Hästen ärsnabb i början och trivs i ledningen. Hon har bra form och allt är okej med henne. Hon går nu med sommarbalans. Hennes fart räcker till o med till vinsten om allt är annars okej. Spelad till 1% just nu i avd 1 Det var väl det mest intressanta från Finska kollen från Norrtravs hemsida. Finnarna känner sig inte slagna på förhand iaf med sina skrällar. Tycker det ofta skräller till med någon finsk lågprocentare på Boden- Kanske någon av dessa? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ardberg (+5) Senast redigerad av Basse den 2015-03-31 klockan 17:00. |
|
2015-03-31, 17:05 | #7 |
Skön svenska i dessa Finska intervjuer
Undrar om det är en finsktalande svensk som översätter ordagrant vad tränarna säger. eller om det är han som skriver ner intervjuerna som haltar med svenskan? Kanske någon släkting till Jorma Kontio? (joo, hästen praaa idaa ) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MikaF (+5) |
|
2015-03-31, 17:35 | #8 | |
Citat:
|
||
2015-03-31, 17:36 | #9 |
Intressant omgång idag. Utdelning beror till stor del på Roger Nilsson. Är inte La Fille på tok för mycket streckad om det nu stämmer att hon ska gå med skor?
|
|
2015-03-31, 17:46 | #10 |
Höll strålande i årsdebuten på vinterbana från ledningen trots överfall under vägen! Känns som spets och slut bara inte innerspåret blir ruskigt tungt!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+2) |
|
2015-03-31, 17:53 | #11 |
Intressant att stallet håller Order by Koffe som en bättre vinstchans än Breedlove, trots att de är ganska jämnstreckade.
Lauri Evijoki Order By Koffe, lopp 8, V64-3: - Jag bröt revbenar och har inte kunnit köra hästar men bror Pentti har gjort det och det borde inte vara någon fara med formen. Order By Koffe har varit i lite lättare träning men det borde inte ha någon större effekt. Han har här bra läge och kusken som känner hästen. Det känns så att John tycker köra bakifrån och efter ryggresan hästen har varit bäst för närvarande. Jag tror att han kommer inte tappa mycket om man skulle inte ladda hård i början. På Boden han vann med stängda öronen och vinsten var lätt också senast. Senast han hade broddar bak men nu tävlar han med sommarbalans. Inga ändringar i utrustningar. Vinsten skulle inte överraska mig. Breedlove, lopp 8, V64-3: - Hästen har kanske fått vara lite för lugn på senaste tiden? Jag kan inte säga något säkert om honom. Han har fått mycket körning och allt har varit okej men hård tempojobb har vi inte kört. Så hästen kan vara lite ringrostig. Loppet ser lätt ut på papperen men valackens tävlingsform är en frågeteck. Jag hoppas att kusken försöker köra i kön och spurtar därifrån. Han tävlar med sommarsko. Han är inte dålig men kanske Order By Koffe är denna gång vår bästa chans. |
|
2015-03-31, 17:54 | #12 |
Snöat och regnat hela dagen idag, men det är mest blött och jävligt just nu än snöigt. Blir det kallare mot kvällen så lär det frysa till is.
Raz Mackenzie var inte helt klockren i travet senast och läget är kasst, så jag kommer gå emot. Tycker mig ha hittat en spelvärd spik i sista med Robert Dunder och Höwings Star. Dessutom är Robert en grymt duktig kusk och tränare som kör med skallen. Intressant att Torbjörn kommer ända hit upp på en simpel v64 i skitväder för att köra Hannas hästar. Trodde älsklingen Klasse hade första tjing |
|
2015-03-31, 18:01 | #13 | |
Citat:
|
||
2015-03-31, 18:04 | #14 |
Är inte loppet upplagt för Ohlsson och El Sueco? - inte vunnit på ett tag men om man får loppet kört i halsen så kan de flesta hästar vinna. Många startsnabba hästar som trivs i spets?
|
|
|