Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-03-29, 17:44   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58087
Standard

V75-Romme

Söndagens och påskens andra V75 omgång körs i Dalarna. Vintern tillbaka så bäst att hålla koll på vädret. Ser rätt lovande ut även om det inte är något vårväder direkt i prognoserna för påsken just nu.

Ingen jackpot vilket givetvis gör det mindre intressant spelmässigt.

Klass 2

Alltid svårt att ranka lägsta klassen på att bara se anmälningslistan. Några värda att nämna

Ägir Briljant: Fin i fredags mer tränaren i vagnen. Nu sätter han upp Erik Adielsson och då brukar det ställas i ordning.

Mellby Cheeky: Galopp senast men en häst det annars sägs bara ska bli bättre och bättre. Finfin intrycksmässigt i starterna innan.

Nirvana Broline: Betrodd igår men verkar få svårare nu när de bättre hästarna börjar komma ut efter vintern och banorna blir snabbare.

Milton Siegel: Vet inte om den kommer med. Anmälningslistan på svensk travsport rörig. Men annars intressant med H-O Sundberg hästar med lopp i kroppen.

Finns säkert fler intressanta. Får gå igenom alla hästarna i veckan.

Klass 1

Mycket bra lopp !

Caddie Hit: Två lopp i kroppen. Skitspår senast.
Razor Kronos: Norrlandssnackis som levererat i vardagstravet där uppe sen den kom dit. Lnderoth har sagt att det finns mycket att göra utrustningsmässigt på den så håll koll på om någon ändring är aktuell på lördag.
Janes Hugo: Står perfekt inne. Strålande barfota runt om i de två senaste och är van tuffare konkurrens än flera av motståndarna då den tävlat i söder och inte i vardagslopp i Norrland.
Queer Fish: Såg fin ut förra söndagen på ej optimal balans i Östersund, men det är annan klass på loppen där uppe jämfört på Jägersro och Åby där Janes Hugo levererat sina vinster.
Rufus SF: Ställer nog Witasp i ordning när det nästan är hemmaplan och V75 men står stenhårt inne.

Bronsdivisionen

Jeppas Maxi står med 3 ben i mål. 70-80 procent av insatserna ?

Enda hotet är väl skitspår och att Fashion Diva skulle få det perfekta spåret över favoritdistansen och få dra på i spets, men Rommes upplopp långt.

Det är nog bara att spika och gå vidare.

Silverdivisionen

Oerhört dåligt V75 lopp.

Västerbo Highflyer såg kanonfin ut igår i finalen med lite ny utrustning. Möter rena skräpmotståndet jämfört med då så det får bli söndagsvinnaren.

Gulddivisionen, Olympiatravet försök 2

Ruggigt ojämnt lopp där det bara finns två som kan vinna. BBS Sugarlight eller On Track Piraten. Därmed ett väldigt trist lopp spelmässigt även detta.

Lärlingsloppet

Känns som Redén igen och Only In Its Class. Väldigt fin näst senast och senast i Örebro omöjligt läge från spår 11 över kort distans.

En del rätt bra emot dock så får kolla närmare under veckan.

Kallblodsloppet

Ruggigt ojämnt lopp detta med. Månprinsen med lopp i kroppen troligen klar. Enda motbudet är Art Kjervald som senast bara kördes med detta lopp i sikte.

Sammanfattningsvis: Spikar man Jeppas Maxi. Månprinsen och låser på två i guld och lyckas med det är risken för jackpot typ 90 procent och då bör man nog hellre lira andra spelformer på lördag. När alla spikar i samma lopp har alla också råd att gardera de på förhand lite mer öppna loppen.

Lycka Till !
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-29, 18:02   #2

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2282
Standard

Guldläge att sjöa med flerbong med andra ord!
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-29, 18:08   #3

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 303
Standard

Jeppas Maxi spik. Porthos Amok med framspår är grymt tidig. Kanske lås på tre i guld.

Måste invänta startlistorna men hur skall Jeppas kunna förlora? Spår 11 o 12 och Diego M Boko o Fashion Diva framspår.

Jag hoppas På bra spår i lärlingsloppet. Då jäklar ��
Tequilas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-29, 18:08   #4

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Är Oskar Svanberg med?
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-29, 18:09   #5

Standard

Citat:
Det är väl en vansinnig taktik på V75. En flerbong som sitter (favoritflerbong) innebär att du spelar om 26 procent av insatserna medan 35 procent går till staten och spelbolaget och 39 procent till Jägersrolirarna lördagen efter om du lyckas. Det är väl bättre i så fall att lägga favoritflerbongen på V5an där det blir en helt annan utbetalningsprocent och det är ju enormt större chans att sätta en flerbong vid 5 lopp än 7.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+5), hammering (+2), Trinity (+1)
Gammal 2015-03-29, 18:13   #6

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det är väl en vansinnig taktik på V75. En flerbong som sitter (favoritflerbong) innebär att du spelar om 26 procent av insatserna medan 35 procent går till staten och spelbolaget och 39 procent till Jägersrolirarna lördagen efter om du lyckas. Det är väl bättre i så fall att lägga favoritflerbongen på V5an där det blir en helt annan utbetalningsprocent och det är ju enormt större chans att sätta en flerbong vid 5 lopp än 7.
Fast om det blir en storskräll där man spricker så får man ju ett hyfsat antal 6or.

Ekvationen är inte så enkel som du framställer den.
Gammal 2015-03-29, 18:19   #7

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Är Oskar Svanberg med?

Tyvärr inte, däremot ett lärlingslopp som jag kan vara förbannad över istället...
Helge (+5)
Gammal 2015-03-29, 18:21   #8

Helges avatar

Standard

Citat:

Tyvärr inte, däremot ett lärlingslopp som jag kan vara förbannad över istället...
Härligt du tog det på rätt sätt

Gammal 2015-03-29, 20:03   #9

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Thumbs up

Citat:
Guldläge att sjöa med flerbong med andra ord
Precis som vanligt...

...och Manprinsen tar det som vanligt på rätt sätt.

Mvh Ulf-Eddie
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-29, 20:27   #10

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Fast om det blir en storskräll där man spricker så får man ju ett hyfsat antal 6or.

Ekvationen är inte så enkel som du framställer den.
Det är väl ändå något som är fel på atgs flaggskepp vad gäller spelen om spelarna i detta spel med tre vinstpooler ens ska behöva fundera på att lira flerbongar för att det ska vara intressant.

Nu är ju hästar som Månprinsen, Jeppas Maxi och BBS Sugarlight perfekta namn för att marknadsföra sporten och gissar det är det spelbolaget nu kommer satsa på när man för en gångs skull inte kan ha jackpot i rubrikerna i all sin marknadsföring.

Sen kommer de flesta att spela som vanligt ändå precis som till alla V75 omgångar, så det är nog ingen fara på taket.
Gammal 2015-04-02, 13:52   #11

Helges avatar

Standard

"De andra får vara riktigt bra om de ska slå honom"

En "klar" från Johan Untersteiner/Jane's Hugo.

https://www.atg.se/dynamic_files/johanu.pdf
Gammal 2015-04-02, 13:58   #12

Standard

Citat:
"De andra får vara riktigt bra om de ska slå honom"

En "klar" från Johan Untersteiner/Jane's Hugo.

Men barfota runt om ffg på Queer Fish som såg riktigt fin ut senast i årsdebuten känns intressant om man inte vill spika storfavoriten.

Och rycktussar ffg på Razor Kronos.

Men spelvärdet känns bäst på Queer Fish. 8 procent av insatserna just nu mot 34 på Untersteiners.

Det känns i alla fall som att man måste försöka fälla favoriten här om man väljer Jeppas Maxi och Månprinsen typ som spikar också, för annars jagar man i bästa fall en matlapp på 7 rätt.
Gammal 2015-04-02, 14:39   #13

Helges avatar

Standard

Citat:
Men barfota runt om ffg på Queer Fish som såg riktigt fin ut senast i årsdebuten känns intressant om man inte vill spika storfavoriten.

Och rycktussar ffg på Razor Kronos.

Men spelvärdet känns bäst på Queer Fish. 8 procent av insatserna just nu mot 34 på Untersteiners.

Det känns i alla fall som att man måste försöka fälla favoriten här om man väljer Jeppas Maxi och Månprinsen typ som spikar också, för annars jagar man i bästa fall en matlapp på 7 rätt.

Lycka till Olle!
Jag jobbar imorgon från 16:00 och jour natten till lördag, sen jobb hela söndagen, så nada spel till V75 x två för min del.
Gammal 2015-04-02, 14:41   #14

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Tycker det snackas om flerbong och favoritparad på sharps rätt ofta, men då blir det oftast hög utdelning.
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-02, 15:10   #15

Standard

Citat:
Lycka till Olle!
Jag jobbar imorgon från 16:00 och jour natten till lördag, sen jobb hela söndagen, så nada spel till V75 x två för min del.
Grattis. Då blir din påsk inte lika dyr som min för jag kommer nog att kolla trav och även lira lite fred-sönd. Blir dock ingen V75a i morgon. Hittat noll av värde till Färjestadsomgången.
Helge (+3)
Gammal 2015-04-02, 22:47   #16

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Citat:
Grattis. Då blir din påsk inte lika dyr som min för jag kommer nog att kolla trav och även lira lite fred-sönd. Blir dock ingen V75a i morgon. Hittat noll av värde till Färjestadsomgången.
Vill inte trampa dig på tårna, men det är en generell fråga. Om det blir stor utdelning imorgon, kan dina ord "hitta noll värde till färjestad" bytas ut till "jag kan inte lösa omgången". Jag bara frågar, för när jag tänkte som du, vissa ggr har det blivit stor utdelning. likaså, som många i lördags. en av dem var Helge. sa att de lukta favoritparad, men så vart inte fallet.

Det ja ville fråga var. När "dem kunniga" känner nollvärde/favoritparad. då smäller det och svensson kastar bil på en sjua. Hoppas du förstår min fråga.

Ha en bra påsk
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-02, 22:54   #17

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 4815
Standard

V75-1....med på mit bon

fejl bane-sorry

Senast redigerad av michel65 den 2015-04-02 klockan 23:16. Anledning: fejl bane
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-02, 22:59   #18

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7927
Standard

Jag trodde också på låg utdelning. Eller skaplig utdelning på en lätt rad som jag kallade det.. Nu vart det mer än skapligt och en inte allt för svår rad i efterhand. 3 favoriter vann. Med dem som spikar är det inte en svår rad. Men ofta garderar man fel favorit för att försöka få ett ännu högre värde. Kan bli rätt bra betalt i morgon också, om D`One bommar första är ganska många borta direkt men ser ju liksom förra veckan inte så svårlöst ut på förhand. Lär inte vara det i efterhand heller utan allra svårast sekunderna man tänker innan man trycker på lämna in.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-02, 23:34   #19

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Vill inte trampa dig på tårna, men det är en generell fråga. Om det blir stor utdelning imorgon, kan dina ord "hitta noll värde till färjestad" bytas ut till "jag kan inte lösa omgången". Jag bara frågar, för när jag tänkte som du, vissa ggr har det blivit stor utdelning. likaså, som många i lördags. en av dem var Helge. sa att de lukta favoritparad, men så vart inte fallet.

Det ja ville fråga var. När "dem kunniga" känner nollvärde/favoritparad. då smäller det och svensson kastar bil på en sjua. Hoppas du förstår min fråga.

Ha en bra påsk
Två främsta anledningarna för mig att avstå V75 spel i morgon

1. Dålig koll på många av hästarna och har inte haft tillräckligt med tid för att skaffa den

2. Genomgång av intervjuer mm har inte gett mycket. Har inte haft tillgång till någon av betaltjänsterna så vet inte om dom vaskat fram något intressant. Hoppas det dyker upp något under morgondagen för infon inte alls lika omfattande som till en lördags V75a.

Jag spelar heller inte V75 varje omgång som dom flesta här utan bara när jag har den rätta feelingen efter hårt pluggande. Speciellt till en extra V75a känns det som den måste finnas då förutsättningarna för spelarna på förhand är usla (aldrig en krona extra i jackpot till dessa omgångar men väldigt stor risk att vinstpengar flyttas till ordinarie omgångar).
Gammal 2015-04-03, 17:17   #20

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6331
Standard

BBS sugarlight , borde få svårt mot porthis å otp? Lr måste man ta ställning å spika porthos
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-04, 18:24   #21

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1890
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
BBS sugarlight , borde få svårt mot porthis å otp? Lr måste man ta ställning å spika porthos
Bra tänkt! Porthos Amok är en riktig vinstmaskin...
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-04, 18:34   #22

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8333

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Västerbo highflyer är bättre än motståndet.
Litet fält betyder vinst.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-04, 18:46   #23

Standard

Lite tips på spikar från Ralf Wadsmo om ni hakat fast i analyserna

RAFFES SPIKAR
V75-5: 12 Månprinsen A.M
V75-6: 8 Jeppas Maxi
Tirich (+1), monimaker1 (+1)
Gammal 2015-04-04, 19:17   #24

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3264
Standard

Citat:
Lite tips på spikar från Ralf Wadsmo om ni hakat fast i analyserna

RAFFES SPIKAR
V75-5: 12 Månprinsen A.M
V75-6: 8 Jeppas Maxi
Gammal 2015-04-04, 19:20   #25

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1606
Standard

som spelare kan man väl inte spika jeppas maxi och månprinsen... får försöka hitta nåt annat... highflyer kanske, låser guld på 3-6-10. sista låses på 1-9 kanske att queer fish åker med om barfota.
Liljendahl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-04, 19:39   #26

Manprinsens avatar

Standard

Ickevinnaren Nato Dream verkar bli rätt hårt spelad i första. Har det hänt något revolutionerande mest hästen på sistone som motiverar det?
Gammal 2015-04-04, 19:43   #27

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 3461
Standard

Citat:
Ickevinnaren Nato Dream verkar bli rätt hårt spelad i första. Har det hänt något revolutionerande mest hästen på sistone som motiverar det?
Nä, absolut inte.

Men, Melanders hästar är så jävla läskiga. Helt plötsligt så gör hästen en sån prestation som han gjorde under 4-års säsongen och så står muppen och flinar i vinnarcirkeln "jo, det här hade vi ju lite på känn. Våra hästar går ganska bra nu, men balans och huvudlag är ju överreklamerat"
allaballakaitoz (+1), TravRenen (+1)
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-04, 20:11   #28

Sharp$: 2951
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Liljendahl Visa inlägg
som spelare kan man väl inte spika jeppas maxi och månprinsen... får försöka hitta nåt annat... highflyer kanske, låser guld på 3-6-10. sista låses på 1-9 kanske att queer fish åker med om barfota.
Som spelare måste man inse att det är slut med bra utdelningar,det finns inte längre spelvärde i loppen.
Nu handlar det om att få 7 rätt,och då är nog Månprinsen bästa spiken,oavsett vad Raffe tycker.
joalore är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-04, 20:46   #29

Standard

interesant intervju til SS fra Stefan Melander

"2 Nato Dream (V75-1) är ju en kanon i grund och botten, jag trodde att han skulle vinna Sprintermästaren när han var fyra, men sedan tog det helt stopp och hela förra året var bara en enda stor minnesförlust för honom utan att jag kan peka på varför. Jag kan inte påminna mig när han vann senast, men det är bevisligen inte de två senaste åren. Nu har han gjort två starter i år efter en bra vinter och jag har varit mycket nöjd med hur han sett ut, senast mötte han ju eliten och hakade på vettigt. Med dessa genomkörare borde han, precis som oftast med mina hästar, vara nära formen. När jag ser och känner honom i jobben så känns han riktigt bra och det är klart att jag hoppas att han ska få en bättre säsong i år, men det är egentligen mest en förhoppning, jag har inget direkt att peka på. Ytterst handlar det kanske om hur mycket han själv vill och det vet jag lika lite om som någon annan. Vi kör i alla fall barfota runt om igen och dessutom ska vi nu köra med skygglappar för första gången i år. Jag tror till och med att det är första gången på ganska länge, han blev lite för het ett tag med det men hade det ju annars när han var som bäst. Nu är det perfekta förutsättningar för att prova igen. Normalt sett borde han väl räknas. 6 Super Otto i samma lopp är en riktig hedersman som alltid gör sitt jobb och han var ju fantastiskt bra i lördags igen. Nu blir det täta starter men det är inget som oroar, annars hade jag inte anmält. Däremot har han gått upp en klass och det är så klart tuffare, men han kan nog axla det. Kenneth har lyckats så pass bra med hästen att han får fortsätta och vi kör minst barfota fram igen. Bakskorna kan jag inte svara på ännu.

- I Guld har vi fyra hästar och vi tar dem i nummerordning. 1 Haraldinho (V75-3) behöver vi inte prata om, han är som en klocka som går och går men kommer aldrig till dörren. Jag tror inte att han vinner här trots form, och vi gör inga ändringar alls. Han kan inte vara med från start. 2 Increased Workload är en riktigt fin häst tycker jag, och efter en stark vinter jobbmässigt så hoppas jag på en fin säsong från hans sida. Han har haft väldigt mycket otur, det strulade i en Grupp 1-löpning i Italien i höstas och i Frankrike var det stolpe ut. Senast blev det inget lopp med Quid Pro Quo i ledningen och jag var mycket nöjd med hur han såg ut. Nu siktar vi på barfota runt om högst troligt och han ska gå med öppet huvudlag som vanligt. En typisk outsider, och jag tror att han kommer att vinna Guld under året. 3 Porthos Amok är nog den bästa av mina fyra för dagen, han har svarat för två riktigt starka lopp här i år och är nära toppformen nu. Han ser fortsatt jättefin ut i jobben och jag hoppas att han ska slå igenom lite i år. Däremot måste jag titta på bakfötterna nära start hur det blir, de är på gränsen, men det blir minst barfota fram vilket är viktigast samt ett öppet huvudlag och det är det normala för honom. 5 Standout är också en jättespännande häst som det nu är dags att årsdebutera. Han har haft en bra vinter utan några träningsuppehåll att tala om, men han är förberedd på samma sätt som mina brukar vara, det vill säga inte vässad alls. Han får tävla sig mot formen men det här var ändå ett passande lopp att starta igång i. När det gäller honom är det ganska spikat att han går barfota runt om och med helstängt direkt, det vill säga racerbalans. Det betyder inte för den sakens skull att jag tror att han bara går ut och vinner, utan det handlar mer om att han blir så otroligt oinspirerad utan så vi nog måste maxa direkt i ett sådant här sällskap", hälsar Stefan.
Gammal 2015-04-04, 20:51   #30

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joalore Visa inlägg
Som spelare måste man inse att det är slut med bra utdelningar,det finns inte längre spelvärde i loppen.
Nu handlar det om att få 7 rätt,och då är nog Månprinsen bästa spiken,oavsett vad Raffe tycker.
Instämmer i detta. Är man ute efter miljoner så ska man nog skita i denna omgång. Ser en potentiell utdelning på mellan 5-10k på 7 rätt.

Månprinsen kan man gardera på kusken i så fall. Gunnar är inte den skarpaste kniven i lådan, men prinsen har segrat tidigare trots Gunnars styrningar. Minns upploppet på Hagmyren ifjol och jag får rysningar...
Gammal 2015-04-04, 20:58   #31

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ni som tycker det är så otroligt lätta omgångar, varför skriver ni inte flerbongar och tjänar miljarder?
Migge (+1), Tamuli (+5)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-04, 21:01   #32

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mijo14 Visa inlägg
Bra tänkt! Porthos Amok är en riktig vinstmaskin...

Haha avisst
Gammal 2015-04-04, 21:03   #33

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Ni som tycker det är så otroligt lätta omgångar, varför skriver ni inte flerbongar och tjänar miljarder?

Jag tror att det ändå kam bli pengar imorrn, nån favvo bränner säkert. Men vilken ? Queer fish i sista , bf å optimistisk tränare, fräck chansspik, kanske 2.a 3.e ut ?
Gammal 2015-04-04, 21:03   #34

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Svår omgång om man ska köra flerbong till rimligt pris. Tycker det är 3 lopp som är enkla, men dom resterande 4 kräver sina streck och då blir det en rätt dyr flerbong.
Gammal 2015-04-04, 21:34   #35

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Svår omgång om man ska köra flerbong till rimligt pris. Tycker det är 3 lopp som är enkla, men dom resterande 4 kräver sina streck och då blir det en rätt dyr flerbong.
Dock kan man spela flerbongar på olika sätt ju, exempelvis kan du köra en 400 raders x 2 istället för en 40 raders x 20, om man nu känner att det behövs hästar i resten av loppen.

Tycker du 3 lopp är lätta imorgon så varför inte spika i de tre loppen och sedan ta exempelvis 5x5x4x2/6x5x3x3 och lämna in systemet 2-3-4-5-6-100 gånger beroende på din spelkassa.

Ett lås man är nöjd med hittar man ofta i en omgång.

Mitt förslag på flerbong till imorgon;

2-3-10
1-4-9-10-11-12
6
3-4-6-7-9
8-12
8
1

180 r / 90 kr. Det kanske man lämnar in en 3-4 ggr imorgon, vi får se hur det blir.

Kan dock göra ändringar;

- Spika Månprinsen, ta med Diego/Hermes Laday istället.
- Spika Månprinsen lämna in systemet dubbelt så många gånger.

Senast redigerad av AndyMart den 2015-04-04 klockan 21:39.
Gammal 2015-04-04, 22:34   #36

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 632
Standard

Ibland tycker jag spelare generaliserar lite väl mycket när det kommer till spelvärde på stora favoriter.

Ofta är megafavoriter underspelade om man tittar till vinnarodds / insatsfördelning jämfört med hur ofta de faktiskt vinner.

Som ett exempel har 329 av 409 favoriter med 1.20 i vinnarodds vunnit i lopp där prissumman varit >= 30.000 kr. Det innebär alltså att de vinner ~80% av gångerna medan vinnaroddset indikerar ~65-70%

Sen att det inte blir hög utdelning är en annan sak men det har inte så mycket att göra med faktiskt spelvärde.

Så Raffes förslag att spika de största favoriterna hade kanske inte varit fel om det fortfarande gick att spela V7. Nu får man i så fall hålla sig till flerbong

Senast redigerad av Crotalus den 2015-04-04 klockan 22:41.
Crotalus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 01:08   #37

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 1631
Standard

Hej! Här kommer mitt debutinlägg efter en lång tid av enbart ”smygläsning”. Här följer min analys av omgången, som ser favoritbetonad ut på förhand.

V75-1:
Mellby Apollo känns som en sårbar favorit i mina ögon. Som jag läser loppet är det stor risk för dödens. Nato Dream är min spetsfavorit. Hästen har två lopp i kroppen, ska tävla barfota runt om och med helstängt huvudlag för första gången på mycket länge. Västerbo Highflyer var förbättrad med goggles senast och kan få loppet om det blir körning mellan 2,3. Tänkbart chanslås på 2-10.

V75-2:
Känns öppet. Favoriten Cab Hornline ska tävla barfota bak för första gången i år, men kan väl inte försvara innerspåret? Jag gillar Mellby Cheeky, men läget är iskallt. Crane ska tävla barfota runt om för första gången och känns intressant. Man In The Mirror har sett riktigt bra ut i årets två starter, dock tuffare emot denna gång. Även aktuellt med första barfota på jätteskrällen M.T. Jeopardy. Svårt, här streckar jag på.

V75-3:
Visst bör favoriten On Track Piraten ha vettig chans att leda från start till mål. Det blir optimal balans – barfota runt om, norskt och jänkarvagn. Jag är dock inte helt övertygad om att han tillåts glida till spets så enkelt som många verkar tro. Standout maxas i balansen direkt i årsdebuten, barfota runt om och helstängt. Melanders hästar brukar behöva lopp i kroppen innan de är segermogna, men han skulle kunna häxa i spetsstriden. Även om Standout inte vinner loppet så gynnas stallets andra häst, Porthos Amok om Piraten inte får styra och ställa i spets. Likaså B.B.S. Sugarlight.

V75-4:
Lärlingslopp och här kan det gå undan. Quick On The Draw brukar rusa iväg när hon går felfritt. Trivs bäst där framme och lär laddas. De tre mest betrodda känns som bästa hästarna, där Speed Hill gynnas mest om det blir körning mellan de två förhandsfavoriterna. Mystery Love och Gigantic River ska tävla barfota runt om vilket är plus. Helstängt och jänkarvagn på Super Zantos. Många streck!

V75-5:
Månprisen bör ha toppchans med lopp i kroppen. Är ändå den av de två stora singelstreckförslagen jag skulle kunna tänka mig att gardera, då det kan strula från tillägg. Art Kjarvald har siktats mot detta lopp och kommer säkerligen vara förbättrad gentemot senast. Monster Monsun ska tävla barfota runt om och med helstängt huvudlag. Men galopprisken är väl som vanligt överhängande. Torbjörn upp känns dock spännande. Även aktuellt med barfota runt om för Eldvin, vilket är stort plus. 2-4-8-9-11-13 (3?) vid gardering.

V75-6:
Jeppas Maxi i brons. Känns inte som det är så mycket att fundera på. Spik!

V75-7:
Ännu en favorit det låter bra på. Johan tror att han kan hålla spets med Jane’s Hugo. Barfota, helstängt och jänkarvagn igen. Finns dock några startsnabba utvändigt som skulle kunna ta sig förbi. Queer Fish med lopp i kroppen och på barfotabalans runt om för första gången känns given. Likaså Razor Kronos med urryckare samt Rufus S.F. med lite ändringar i huvudlaget. Caddie Hit streckas också och möjligen även ett par till.

Lycka till!
asgaya3141 (+10), elwiz (+10)

Senast redigerad av Oscar_ den 2015-04-05 klockan 01:09.
Oscar_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 04:57   #38

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Alla är långsamma ut i 2a, förutom meslon.
Men kör han verkligen därifrån ?
Blir inte förvånad om goopen håller spets.

Citat:
Ursprungligen postat av Oscar_ Visa inlägg
Hej! Här kommer mitt debutinlägg efter en lång tid av enbart ”smygläsning”. Här följer min analys av omgången, som ser favoritbetonad ut på förhand.

V75-1:
Mellby Apollo känns som en sårbar favorit i mina ögon. Som jag läser loppet är det stor risk för dödens. Nato Dream är min spetsfavorit. Hästen har två lopp i kroppen, ska tävla barfota runt om och med helstängt huvudlag för första gången på mycket länge. Västerbo Highflyer var förbättrad med goggles senast och kan få loppet om det blir körning mellan 2,3. Tänkbart chanslås på 2-10.

V75-2:
Känns öppet. Favoriten Cab Hornline ska tävla barfota bak för första gången i år, men kan väl inte försvara innerspåret? Jag gillar Mellby Cheeky, men läget är iskallt. Crane ska tävla barfota runt om för första gången och känns intressant. Man In The Mirror har sett riktigt bra ut i årets två starter, dock tuffare emot denna gång. Även aktuellt med första barfota på jätteskrällen M.T. Jeopardy. Svårt, här streckar jag på.

V75-3:
Visst bör favoriten On Track Piraten ha vettig chans att leda från start till mål. Det blir optimal balans – barfota runt om, norskt och jänkarvagn. Jag är dock inte helt övertygad om att han tillåts glida till spets så enkelt som många verkar tro. Standout maxas i balansen direkt i årsdebuten, barfota runt om och helstängt. Melanders hästar brukar behöva lopp i kroppen innan de är segermogna, men han skulle kunna häxa i spetsstriden. Även om Standout inte vinner loppet så gynnas stallets andra häst, Porthos Amok om Piraten inte får styra och ställa i spets. Likaså B.B.S. Sugarlight.

V75-4:
Lärlingslopp och här kan det gå undan. Quick On The Draw brukar rusa iväg när hon går felfritt. Trivs bäst där framme och lär laddas. De tre mest betrodda känns som bästa hästarna, där Speed Hill gynnas mest om det blir körning mellan de två förhandsfavoriterna. Mystery Love och Gigantic River ska tävla barfota runt om vilket är plus. Helstängt och jänkarvagn på Super Zantos. Många streck!

V75-5:
Månprisen bör ha toppchans med lopp i kroppen. Är ändå den av de två stora singelstreckförslagen jag skulle kunna tänka mig att gardera, då det kan strula från tillägg. Art Kjarvald har siktats mot detta lopp och kommer säkerligen vara förbättrad gentemot senast. Monster Monsun ska tävla barfota runt om och med helstängt huvudlag. Men galopprisken är väl som vanligt överhängande. Torbjörn upp känns dock spännande. Även aktuellt med barfota runt om för Eldvin, vilket är stort plus. 2-4-8-9-11-13 (3?) vid gardering.

V75-6:
Jeppas Maxi i brons. Känns inte som det är så mycket att fundera på. Spik!

V75-7:
Ännu en favorit det låter bra på. Johan tror att han kan hålla spets med Jane’s Hugo. Barfota, helstängt och jänkarvagn igen. Finns dock några startsnabba utvändigt som skulle kunna ta sig förbi. Queer Fish med lopp i kroppen och på barfotabalans runt om för första gången känns given. Likaså Razor Kronos med urryckare samt Rufus S.F. med lite ändringar i huvudlaget. Caddie Hit streckas också och möjligen även ett par till.

Lycka till!
Gammal 2015-04-05, 08:58   #39

evetons avatar

Sharp$: 4344
Standard

Jag förstår inte alls haussen kring Jane´s Hugo i sista avdelningen. En medelmåtta innan tränarbyte och efter det har han visserligen matchats bra mot enklare motstånd än detta. Aldrig vunnit över aktuell distans eller i lopp med prispengar över 50k. Att hästen är ett av flera streck kan jag köpa, men ni som spikar - vad har jag missat??? För mig ett 3-4:e streck efter Razor, Queer, Love Lini. Vill nästan få med Raymond före... Tycker att det är lite som med Arn Hammering, gör inte bort sig men är inte heller bättre än möjligen en platshäst i V75 sammanhang.

Har förmodligen helt fel, men jag kan inte se vad grunden till favoritskapet är?!?
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 09:05   #40

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Jag förstår inte alls haussen kring Jane´s Hugo i sista avdelningen. En medelmåtta innan tränarbyte och efter det har han visserligen matchats bra mot enklare motstånd än detta. Aldrig vunnit över aktuell distans eller i lopp med prispengar över 50k. Att hästen är ett av flera streck kan jag köpa, men ni som spikar - vad har jag missat??? För mig ett 3-4:e streck efter Razor, Queer, Love Lini. Vill nästan få med Raymond före... Tycker att det är lite som med Arn Hammering, gör inte bort sig men är inte heller bättre än möjligen en platshäst i V75 sammanhang.

Har förmodligen helt fel, men jag kan inte se vad grunden till favoritskapet är?!?

Postat det tidigare men du kanske missat? En intervju med Johan som lämnar "klart" gör en massa så klart

- "De andra får vara riktigt bra om de ska slå honom, säger Johan Untersteiner."

Migge (+3)
Gammal 2015-04-05, 09:13   #41

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:

Spets och slut är väl en bra grund.
Kolla hästen nu, inte historiskt.
Gammal 2015-04-05, 09:14   #42

evetons avatar

Standard

Citat:
Postat det tidigare men du kanske missat? En intervju med Johan som lämnar "klart" gör en massa så klart

- "De andra får vara riktigt bra om de ska slå honom, säger Johan Untersteiner."

Nej, den har jag inte missat. Att tränare/kusk tror på sin häst är bra, men Sören Eriksson tror även han på sin häst. Witasp har sin bästa chans i omgången med Rufus... Inget ont om Johan, gillar honom, men hästen???
Gammal 2015-04-05, 09:18   #43

evetons avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Spets och slut är väl en bra grund.
Kolla hästen nu, inte historiskt.
Just den motiveringen "spets och slut" har en grabbarna i bolaget. Den räcker inte för mig, dock.
Ska klämma i mig lite frulle nu, sen bär det iväg till Romme. Jag ska i alla fall fälla två favoriter idag. Jane´s Hugo och OTP.
Gammal 2015-04-05, 09:21   #44

Helges avatar

Standard

Citat:
Nej, den har jag inte missat. Att tränare/kusk tror på sin häst är bra, men Sören Eriksson tror även han på sin häst. Witasp har sin bästa chans i omgången med Rufus... Inget ont om Johan, gillar honom, men hästen???
Tro på sin häst är en sak men lämna "klart" som Johan gör en annan, inte ofta det sker och folk tar han på orden då.
Migge (+1)
Gammal 2015-04-05, 09:28   #45

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 915
Standard

Kallblod

Tar verkligen Månprinsen 20m på 4 Nordlirappen nu körspö sommarbalans o hela paketet? Blekkan kan köra kallblod eller finns det nån kallblodsexpert
som har svaret!!!!
Sulan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 09:31   #46

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Just den motiveringen "spets och slut" har en grabbarna i bolaget. Den räcker inte för mig, dock.
Ska klämma i mig lite frulle nu, sen bär det iväg till Romme. Jag ska i alla fall fälla två favoriter idag. Jane´s Hugo och OTP.
Ingen vet vem som vinner.
Många bra emot.
Av det jag sett tror jag på spets och slut.
Lycka till, nu ska jag ta ett bad o 30 gradigt vatten.
Gammal 2015-04-05, 09:33   #47

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sulan Visa inlägg
Tar verkligen Månprinsen 20m på 4 Nordlirappen nu körspö sommarbalans o hela paketet? Blekkan kan köra kallblod eller finns det nån kallblodsexpert
som har svaret!!!!
Månprinsen tar 100m på honom.
MEN kusken kör ALLTID för sent, så allt kan hända.
Gammal 2015-04-05, 09:36   #48

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Edit: Som herr Eriksson med min favorithäst genom tiderna, Pale Amber.
Hade garanterat vunnit allt med annan kusk.
Gammal 2015-04-05, 09:38   #49

Standard

Citat:
Då borde han vinna med minst 50m men innerspår på dubbla tillägg
nja får nog bara bli en utgång
Gammal 2015-04-05, 10:02   #50

Sharp$: 390
Standard

Citat:
...som min favorit OTP som hade haft ett låååångt staket om de inte envisats med att sätta upp Daniel Olsson.
Herregud vad jag torskat pengar på den kusken... Ja! Jag vet - skulle inte lirat! Men vad gör man när det är en överlägsen häst? Till och med jag själv hade satt ditt den oftare än D.O....
Jobbalitemer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 10:05   #51

Sharp$: 5475
Standard

Citat:
Tro på sin häst är en sak men lämna "klart" som Johan gör en annan, inte ofta det sker och folk tar han på orden då.
Fader och son Untersteiner, är väl i kategorin "bäst att
vikta sina chanser, bland kuskar och tränare".
Jag rankade Johans först på spets och han i stort sett
gav klartecken, då jag vet att far och son är grymt
duktiga på att tippa och alltid är pålästa, när det gäller
motståndet. Klar andra rank för bli Queer Fish, på ny
blanans och med ett lopp i kroppen.

Gör 2 system, ett motvalls, efter devisen "att aldrig
förväxla det osannolika med det omöjliga."

Det lilla;
10,A,6,A,12,8,1och6.

Det stora;
2,3,6,10
10
3,6,10
10
1,2,3,4,8,9,12
1,8,10
1,6,7,9.

Normalt hade jag passat en omgång som denna,
då även jag tror på dubbeljackpot till nästa omgång.
Men då jag tänker se travet, pga trist väder i Sthlm,
så är det kul att ha några bongar i handen.

Pengarna tillbaka vore en stor framgång på Romme.
Helge (+3)
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 10:06   #52

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 3461
Standard

Citat:
Av just den anledningen så känns det som att det är den favoriten som kan gå att fälla.

Nu är ju trav, eller sport öht, så lätt att det går att titta på andras prestationer. Men efter att ha sett Jeppas Maxi i årsdebut mot Dream W Me och sen sett just den hästen fredags, då undrar i alla fall jag hur i h-te den ska torska det här. Nu nedstruken ett hack.

Spiklöst joker och hoppas att det slår i kanterna och sen en fet fleris på V5, det är nog melodin idag
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 10:47   #53

Sharp$: 4991
Standard

Första avdelningen löste jag på en halvminut utan djupare eftertanke, med hjälp av förhastade slutsatser:
Nato Dream? Bort. Icke-vinnare som skrikits ut som klar i varenda start i åratal, känns det som. Har det hänt något? Nej. Vinstchans: 0,1%
Super Otto? Har jag blivit tveksam till på sistone. Den höll på att bli en favorit, innan jag genomskådade kusen. Den är rädd för att vinna, men gör gärna allt för att det ska se bra ut i skymundan! Och Haugstad... papperskorgen nästa med den 2-procentiga vinstchansen.
Västerbo Highflyer? Säkert kapabel, men bakspår och Redén: schas, vinstchans 0%.
Fantoccini gillar jag, men niondespår? Adjö. 3% får du.
Och där slutar jag leta i strecklistan. Men jag har sparat en: Mellby Apollo, som därmed MÅSTE spikas. Och jag gör det bara för att jag kan, jag har ingen vidare koll på hästen eller ork att kolla upp den. Den har bara minst minusfaktorer. Jag skattar vinstchansen till 120%.
Metatrone (+5), DavidP (+5)

Senast redigerad av Shizznit den 2015-04-05 klockan 10:51. Anledning: Var tvungen att ändra Fantoccinis procent fr 4 t 3, annars hade jag ju varit tvungen att ta med den, spelad t 3,8%...
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 10:50   #54

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 458
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Första avdelningen löste jag på en halvminut utan djupare eftertanke, med hjälp av förhastade slutsatser:
Nato Dream? Bort. Icke-vinnare som skrikits ut som klar i varenda start i åratal, känns det som. Har det hänt något? Nej. Vinstchans: 0,1%
Super Otto? Har jag blivit tveksam till på sistone. Den höll på att bli en favorit, innan jag genomskådade kusen. Den är rädd för att vinna, men gör gärna allt för att det ska se bra ut i skymundan! Och Haugstad... papperskorgen nästa med den 2-procentiga vinstchansen.
Västerbo Highflyer? Säkert kapabel, men bakspår och Redén: schas, vinstchans 0%.
Fantoccini gillar jag, men niondespår? Adjö. 4% får du.
Och där slutar jag leta i strecklistan. Men jag har sparat en: Mellby Apollo, som därmed MÅSTE spikas. Och jag gör det bara för att jag kan, jag har ingen vidare koll på hästen eller ork att kolla upp den. Den har bara minst minusfaktorer. Jag skattar vinstchansen till 120%.
Äntligen någon med en korrekt analys teknik!
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 10:53   #55

Helges avatar

Standard

Citat:
Hade väl räckt att titta i strecklistan då och se där - överst på sina 38 %
Gammal 2015-04-05, 10:55   #56

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Precis, definitivt ingen analys jag blir imponerad av även om den mycket väl kan vinna.
Helge (+3)
Gammal 2015-04-05, 11:07   #57

Standard

Citat:
Se upp för Nato Dream Helstängt för första gången han är mycket piggare
i år!! möter ett rätt så enkelt gäng
Gammal 2015-04-05, 11:08   #58

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 996
Standard

Omgångens klart bästa spik är 2.NATO DREAM enligt mig.

8.Jeppas Maxi klar andra spik, men överstreckad trots allt.

12.Månprinsen "TORSK" gör att omgången är hyperintressant. (Gunnar.....)
TurTure är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 11:10   #59

Helges avatar

Standard

Citat:
Se upp för Nato Dream Helstängt för första gången han är mycket piggare
i år!! möter ett rätt så enkelt gäng
Nja, första skygglappar för i år, för att vara petig

Jag ska dra till jobbet, så ska inte spela. Kikar på det i kväll efter 21:00 med några kalla och firar kommande en veckas ledigt, DÅ ska det liras när tiden finns.
Gammal 2015-04-05, 11:13   #60

Standard

Citat:
Nja, första skygglappar för i år, för att vara petig

Jag ska dra till jobbet, så ska inte spela. Kikar på det i kväll efter 21:00 med några kalla och firar kommande en veckas ledigt, DÅ ska det liras när tiden finns.
Nja enligt Guiden helstängt huvudlag med hål i om man ska vara korrekt
Gammal 2015-04-05, 11:16   #61

Helges avatar

Standard

Citat:
Nja enligt Guiden helstängt huvudlag med hål i om man ska vara korrekt
Japp enligt spelvärde med, men gick med dessa skygglappar för tre starter sen, osäker om med hål i då.
Gammal 2015-04-05, 11:22   #62

Helges avatar

Standard

Tur jag inte ska spela idag för jag hade varit tvungen spika storfavoriten Jeppas Maxi!

Går ut i BRONS, perfekt inne på pengarna, startar i fel lopp, för enkelt emot.

Blir ju klar idag för nästa bronsfinal med, otroligt snyggt matchat.

Sällan man ser en häst starta i så fel klass som nu.
Gammal 2015-04-05, 11:30   #63

Standard

Citat:
Jag kan inte bara köpa en favorit, jag måste jobba bort hoten också!
Helge (+3)
Gammal 2015-04-05, 11:32   #64

Standard

Citat:
Tur jag inte ska spela idag för jag hade varit tvungen spika storfavoriten Jeppas Maxi!

Om du säger det så köper jag det. Ett lopp mindre att tänka på. Usch, vad lat jag är så här i påsk :(
Gammal 2015-04-05, 11:36   #65

Helges avatar

Standard

Citat:
Om du säger det så köper jag det. Ett lopp mindre att tänka på. Usch, vad lat jag är så här i påsk :(
Lycka till! Känner mig lat med men måsta gaska upp mig nu och fara till jobbet, bara hoppa ur nattlinnet. Hade varit gott med några kalla och följa fina sporten live idag. Tar igen det ikväll

Hejsvejs.
Gammal 2015-04-05, 11:38   #66

Standard

Citat:

Japp det är V65 idag tack vare Jeppas Maxi han måste väl vara sjuk för torska
idag
Helge (+3)
Gammal 2015-04-05, 11:40   #67

drakens avatar

Standard

Citat:
120% var ingen dålig klaring. Antar att de bara kör ut i vinnarcirkeln och gör en intervju och sen blir det lopp 2
stoffolainen (+10), Apetass (+5)
Gammal 2015-04-05, 11:42   #68

drakens avatar

Standard

Citat:
Japp det är V65 idag tack vare Jeppas Maxi han måste väl vara sjuk för torska
idag
Är väl med nöd och näppe v4 på förhand
Gammal 2015-04-05, 11:42   #69

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1372
Standard

Är inne på att Meslon skräller till i avdelning två, Hoppas på spets o slut!
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 11:47   #70

Sharp$: 2606
Standard

Någon som vet vad spelvärde spikar i andra?
dusagli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 11:57   #71

drakens avatar

Standard

Den här omgången är mycket lik den som gick för ett par veckor sedan och gav mycket bra betalt. Det är riktigt starka och bra favoriter men faller en eller 2 av de och det skräller i 2-3 av de andra avdelningarna.Då har vi flera hundra tusen på 7 i dag.
Men liksom då ser det inte svårt ut på förhand och lär inte vara det i efterhand.
Gammal 2015-04-05, 12:00   #72

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 14204
Standard

Citat:
Jansson hade Pale Amber på slutet tjänade väl ett par miljoner till
men vann inte allt.
flaque är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 12:06   #73

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 224
Standard

Citat:
Ingen som ens överväger Aloe Vera? Ser ju ut att ha knallform baserat på senaste två loppen och att välja bland dom mest streckade i loppet känns lite som att kasta pil.

Edit: Både Ögat och Nybrink varnar för henne. Hur man värderar det är givetvis upp till var och en.

Senast redigerad av Apetass den 2015-04-05 klockan 12:08.
Apetass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 12:07   #74

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
120% var ingen dålig klaring. Antar att de bara kör ut i vinnarcirkeln och gör en intervju och sen blir det lopp 2
Japp, siffran beror på att många i fältet har negativ vinstchansprocent. Om 120%-aren torskar måste jag ringa Stephen Hawking för en förklaring.
Gammal 2015-04-05, 12:08   #75

Grants avatar

Thumbs up

Citat:
bara hoppa ur nattlinnet. Hade varit gott med några kalla
Var försiktig med ovanstående upplägg. Det finns alltid flera Ufon på ett
forum, jag är sällan ensam. F.ö. är jag precis tvärtom.

Mvh Ulf-Eddie
znipstern (+1)
Gammal 2015-04-05, 12:16   #76

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Är det någon som kan motivera för mig varför jag ska strecka Mellby Cheeky?
Jag hittar bara minusfaktorer..
Sämsta spåret
spår 12 över lång distans innebär väl 20-40 meter extra minst när den ska harva förbi hela högen i andra/tredjespår
är en av 8 hästar i hela omgången som har under 10 i vinstprocent
hästen är 4 år och ska slå 7 konkurrenter som är äldre
fick stryk av 5:an trots att den galopperade i februari trots att den hade gått 1 lopp på 1,5 år

jag begriper inte hur den kan vara rankad 2:a

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 12:22   #77
SO

SOs avatar

Sharp$: 3718
Standard

Så blir det. Men det tog tid. EN SPIK på bolagssystemet, JEPPAS MAXI
Utgångshästar Månprisen och On Track Piraten och Janes Hugo. Två av Tre ska vinna.

Så en liten vinnarraket med 3 hästar som jag tycker står en aning högt i odds i förhållande till vinstchanserna

Registrerat spel

Datum: Söndag 2015-04-05
Bana: Romme, omg. 12
Spelform: Raket, 2 av 3

Lopp Spelform Häst
5 VINNARE 10
8 VINNARE 9
11 VINNARE 9

Vadet gäller startnummer

3 x 100,00 kr Totalt: 300,00 kr

Kvittonummer: E946 0949 0691 1145
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 12:31   #78

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Apetass Visa inlägg
Ingen som ens överväger Aloe Vera? Ser ju ut att ha knallform baserat på senaste två loppen och att välja bland dom mest streckade i loppet känns lite som att kasta pil.

Edit: Både Ögat och Nybrink varnar för henne. Hur man värderar det är givetvis upp till var och en.
SSSCCCCHHHHHH! Skrik inte ut den. Vi har ju 3 % just nu.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 12:43   #79

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 14204
Standard

Citat:
Angående Mellby Apollo

3 Mellby Apollo – har tagit 9 av 10 segrar från ledningen, som bäst varit trea på sex V75-starter
flaque är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 12:48   #80

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
SSSCCCCHHHHHH! Skrik inte ut den. Vi har ju 3 % just nu.
Haha sorry!
mackpeter (+5)
Gammal 2015-04-05, 13:04   #81

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 970
Standard

Citat:
Japp enligt spelvärde med, men gick med dessa skygglappar för tre starter sen, osäker om med hål i då.
Vet du vem Spelvärde spikar idag ?
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 13:06   #82

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Är det någon som kan motivera för mig varför jag ska strecka Mellby Cheeky?
Jag hittar bara minusfaktorer..
Sämsta spåret
spår 12 över lång distans innebär väl 20-40 meter extra minst när den ska harva förbi hela högen i andra/tredjespår
är en av 8 hästar i hela omgången som har under 10 i vinstprocent
hästen är 4 år och ska slå 7 konkurrenter som är äldre
fick stryk av 5:an trots att den galopperade i februari trots att den hade gått 1 lopp på 1,5 år

jag begriper inte hur den kan vara rankad 2:a

Distansplus, Örjan, spår ok då kusen inte kan dra fördel
av ett framspår, stark, kan växla tempo på långt och
Roger Wahlman plussar både för form och chans.
Livsfarlig att ta bort om man garderar.

Själv provar jag med att sätta den i krysset från halva
plan, Nicklas, bakspår=två minus
Bftro, knallform, tvärspeedig=tre plus

9%, kunde jag inte motstå, då jag bedömmer
att min spik har en tyngre spurt än Mellby Cheeky.
Annars tror jag Mellby är en bättre häst, kanske
loppets bästa häst, efter att ha lyssnat av Wahlman.
Gammal 2015-04-05, 13:09   #83

Sharp$: 1645
Standard

Finns det någon som torska som storfavorit oftare än Örjan?
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 13:11   #84

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 3924
Standard

Detta vinner väl Crane, idag barfota runtom för första gången!!
daza är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 13:11   #85

Sharp$: 3575
Standard

nej det e bara han och kenneth
jeanpier007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 13:16   #86

Sharp$: 5058
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av flaque Visa inlägg
Angående Mellby Apollo

3 Mellby Apollo – har tagit 9 av 10 segrar från ledningen, som bäst varit trea på sex V75-starter
Vet hästen själv om att det är V75? Skulle han då bli rädd eller något?
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 13:22   #87

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av drakdead Visa inlägg
Kolgjini? Brukar galoppera med sina hästar...
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 13:25   #88

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
Tvärtom så är Ludde en av dem som infriar V75-favoritskap oftare än de flesta.

ÖK = pyroman de luxe
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 13:26   #89

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Nej han är världsmästare. Men till hans försvar är det inte han själv som gör sig till storfavorit.

Bästa favoritspiken idag är väl Piraten. Jeppas sväljer jag också, speciellt nu när den kommit ner ett spår. Vinstchansen kan inte bli högre.

Överskattade:
Nato Dream
Västerbo Highflyer
Mellby Cheeky
Quick On The Draw

Underskattade:
Blue Rocket
Aloe Vera
Crane
On Track Piraten
Gigantic River
Only On Its Class
Mystery Love
Art Kjarvald
Queer Fish

Good luck, kluck!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 13:28   #90

Standard

Citat:
Kan hålla med,men Örjan hålls väl som en klass högre som kusk?
Chiron (+1)
Gammal 2015-04-05, 13:31   #91

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Tvärtom så är Ludde en av dem som infriar V75-favoritskap oftare än de flesta.

ÖK = pyroman de luxe
Hehe, jo det håller jag med om. Syftade som sagt på att hans hästar brukar galoppera ofta. Gör de inte det så vinner de...
Gammal 2015-04-05, 13:44   #92

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Nej han är världsmästare. Men till hans försvar är det inte han själv som gör sig till storfavorit.

Bästa favoritspiken idag är väl Piraten. Jeppas sväljer jag också, speciellt nu när den kommit ner ett spår. Vinstchansen kan inte bli högre.

Överskattade:
Nato Dream
Västerbo Highflyer
Mellby Cheeky
Quick On The Draw

Underskattade:
Blue Rocket
Aloe Vera
Crane
On Track Piraten
Gigantic River
Only On Its Class
Mystery Love
Art Kjarvald
Queer Fish

Good luck, kluck!
Har du lust att förklara Blue Rocket? Tre 0:or som rundas av med en galopp i raden.
Gammal 2015-04-05, 13:55   #93

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Apetass Visa inlägg
Har du lust att förklara Blue Rocket? Tre 0:or som rundas av med en galopp i raden.
Kolla loppet han vann på Valla, från det här läget är den garanterad en resa i rygg ledaren eller tredje inner om det blir extrasläpp i loppet. Vet inte så mycket om formen ska erkännas, men hästen är bra nog att städa av det här skitgänget med lucka därifrån. Och det här är ett ihåligt lopp där jag tycker chansen för lucka är lite större än normalt.

Gammal 2015-04-05, 13:56   #94

Standard

Citat:
106/275 = 39% i vinststatistik som favorit på V75.
Gammal 2015-04-05, 14:20   #95

Standard

1) 2,3,6,7,10 (2 leder, 3 dödens, 10 vid överpace, 7 skräller till 3 %)
2) alla 12 (vem kan inte vinna detta klass II)
3) 3,6,10 (6 och 10 skall till Olympiatravet och Elitloppet, 3 gynnas av tre stallkamrater)
4) 4,6,7,9,12 (jättesvårt - gardera)
5) 12 (Melander får inte vänta med världens bästa kallblod)
6) 8 (var enorm i årsdebuten)
7) 1 (Johan konfident - såg ni 12 senast efter galopp - borde vara med)

Detta äkta TV-system - jag hatar vanligen TV-system) kostar 450:-. Lycka till!
Gammal 2015-04-05, 14:23   #96

Shooters avatar

Sharp$: 37883
Standard

Dagens V75-spikar är Jeppas Maxi och Janes Hugo.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 14:27   #97

Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Dagens V75-spikar är Jeppas Maxi och Janes Hugo.
lägg till on track piraten också så har du de tre "klara" idag
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 14:34   #98

Manprinsens avatar

Standard

Härligt Daniel

Hade så gärna unnat Super Otto en seger där dock, den hästen är värd att få vinna nån gång
Gammal 2015-04-05, 14:34   #99

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
lägg till on track piraten också så har du de tre "klara" idag
Nej, jag garderar den. Försöker sänka ett par av de stora favoriterna så det blir lite pengar.

Fin början med Highflyer!
Gammal 2015-04-05, 14:35   #100

Standard

BRA DANIEL

med på 2 heste,fint start....
Gammal 2015-04-05, 14:41   #101

Shooters avatar

Standard

Man måste säga att det är konstigt av en del spelsidor att singla Nato Dream som inte visat något på så länge, och idag fick vi åter se att hästen har gjort sitt bästa för länge sedan.
Gammal 2015-04-05, 14:42   #102

Standard

Hade 10an som spik på mitt 16-raders system,men vet inte om jag får visa kvittot på detta forum
Gammal 2015-04-05, 14:42   #103

Manprinsens avatar

Standard

Jag kommer aldrig mer strecka Nato Dream, hästen vill ju inte tävla längre. Låt stackarn gå i pension.
Gammal 2015-04-05, 14:42   #104

Standard

Citat:
Man måste säga att det är konstigt av en del spelsidor att singla Nato Dream som inte visat något på så länge, och idag fick vi åter se att hästen har gjort sitt bästa för länge sedan.
vilka gjorde det? Har de helt tappat greppet?
Gammal 2015-04-05, 14:45   #105

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50422
Standard

Då var det dags för nyckelhålet igen!
Favoriten i avd.1 hoppar direkt men lallarna i TV koncentrerar sig enbart på Ante Lisell i täten.Det tar en bra stund innan de upptäcker att M.A. galopperar trots att det inte är mer än 10-15 meter till Blue Rocket.Hur svårt är det att se båda hästarna samtidigt om man är på plats?
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 14:47   #106

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2181
Standard

Två kuskar som är överskattad första är Ufe andra är Örjan .
rasa59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 14:47   #107

Viroids avatar

Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Då var det dags för nyckelhålet igen!
Favoriten i avd.1 hoppar direkt men lallarna i TV koncentrerar sig enbart på Ante Lisell i täten.Det tar en bra stund innan de upptäcker att M.A. galopperar trots att det inte är mer än 10-15 meter till Blue Rocket.Hur svårt är det att se båda hästarna samtidigt om man är på plats?
Det tog ett tag innan de såg Blue Rocket också.
Gammal 2015-04-05, 14:47   #108

Shooters avatar

Standard

Citat:
Kommer inte ihåg var jag såg det. Själv så tog jag med den på tre streck pga. senaste starten, men skulle inte singla den om jag inte sett den prestera först.
Gammal 2015-04-05, 14:47   #109

Standard

tvilling løb 6

4-9
en er de to vinder...kom kontio..eller henrik s.
Gammal 2015-04-05, 14:48   #110

Standard

Ingen som tror på Melson i nästa?
Gammal 2015-04-05, 14:50   #111

newbranchs avatar

Sharp$: 1891
Standard

Håller fullständigt med "hoola" om vad kommentatorerna bör uppmärksamma. Favorit som galopperar. Överraskade av tunnelseendet?
newbranch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 14:52   #112

Standard

Citat:
"Mästertipparen" Chrille Eriksson på sina båda system.
För motivering spola till 7:53.

https://www.gratistravtips.se/v75-ti...e-5-april-2015
Gammal 2015-04-05, 14:56   #113

Shooters avatar

Standard

Härligt Erik!
Gammal 2015-04-05, 14:56   #114

Manprinsens avatar

Standard

HÄRLIGT ERIK!!!!!!
Gammal 2015-04-05, 14:56   #115

Standard

SÅDAN ERIK

kuske sejr der !!!!
Gammal 2015-04-05, 14:56   #116

Standard

...och vi tackar Erik för att han tog initiativet tidigt!
Gammal 2015-04-05, 14:56   #117

Standard

Snacka om flyt för Adielsson i loppet. Spår 11 men ändå ledning...
Gammal 2015-04-05, 14:56   #118

Sharp$: 1177
Standard

Kung Erik!
Posaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 14:57   #119

Manprinsens avatar

Standard

Vettefan om Westerholm gjorde rätt som släppte?
Gammal 2015-04-05, 14:58   #120

Standard

Citat:

Han spikade också Mellby Cheeky.
Gammal 2015-04-05, 14:58   #121

Standard

Citat:
Vettefan om Westerholm gjorde rätt som släppte?
Gjorde det rätta för Adielssons häst...
Gammal 2015-04-05, 14:59   #122

Manprinsens avatar

Standard

Jävla bullshit från Nybrink gällande Goop. Inte fan kör Björn alltid slut på hästarna... Däremot vet han hur man krämar ut allt i en upploppsstrid t.ex.
Gammal 2015-04-05, 15:01   #123

Standard

Citat:

ok. ja han visste man ju att han tappat greppet Inte satt mycket på slutet
Gammal 2015-04-05, 15:01   #124

Shooters avatar

Standard

Nu vill jag se en ringrostig On Track Piraten. I så fall kommer värdet att skjuta till.
Gammal 2015-04-05, 15:01   #125

Standard

Citat:
Jävla bullshit från Nybrink gällande Goop. Inte fan kör Björn alltid slut på hästarna... Däremot vet han hur man krämar ut allt i en upploppsstrid t.ex.
Hörde inte snacket. Men med tanke på att Ehlers var optimistisk angående hästens chanser att vinna loppet gjorde ju Goop rätt som fortsatte offensiven trots galopp...
Gammal 2015-04-05, 15:03   #126

Standard

Citat:
Nu vill jag se en ringrostig On Track Piraten. I så fall kommer värdet att skjuta till.
En ringrostig OTP ska väl ändå vinna från spets, om den nu kommer dit?
Gammal 2015-04-05, 15:03   #127

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Västerbo highflyer är bättre än motståndet.
Litet fält betyder vinst.
Hoppas ni lirade.
sjukt bra odds.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 15:03   #128

dirteehs avatar

Sharp$: 216
Standard

Come on Porthos Amok!
dirteeh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 15:04   #129

Stekels avatar

Standard

Citat:
Nej han kör inte alltid slut på hästarna, inte när det är hans egna. Men när han kör amatörer eller mindre tränares hästar bryr han sig inte ett skvatt om det finns någon någon häst kvar efter loppet.

Inget konstigt med det och så hade jag också resonerat som kusk, en enkel ekvation för att maximera resultaten.

Gammal 2015-04-05, 15:04   #130

Standard

Nicklas fick loppet till skänks
när alla tyngre motståndare
felat bort sig, värmningen
var+. Hästen helt okörd in i
sista kurvan och kunde ingenting.

Hade unnat Nicklas en V75 triumf,
trist.
Gammal 2015-04-05, 15:05   #131

Shooters avatar

Standard

Citat:
En ringrostig OTP ska väl ändå vinna från spets, om den nu kommer dit?
Inte om jag får bestämma
Chiron (+5)
Gammal 2015-04-05, 15:06   #132

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Hörde inte snacket. Men med tanke på att Ehlers var optimistisk angående hästens chanser att vinna loppet gjorde ju Goop rätt som fortsatte offensiven trots galopp...
Hans kommentar fick Björn att framstå som Lutfi

"Sådär kör ju Björn, det är hans stil... Det är sällan det finns nått kvar i mål."
Chiron (+5)
Gammal 2015-04-05, 15:07   #133

Standard

Citat:
Nej han kör inte alltid slut på hästarna, inte när det är hans egna. Men när han kör amatörer eller mindre tränares hästar bryr han sig inte ett skvatt om det finns någon någon häst kvar efter loppet.

Inget konstigt med det och så hade jag också resonerat som kusk, en enkel ekvation för att maximera resultaten.
Fast det är väl rätt till viss del. Får kusken "tillåtelse" att köra slut på hästen så gör de det annars lär de inte få köra den igen (om man kör slut på hästen om de vill att man ska spara)?

När det gäller hans hästar så är ju han tränaren och han vill väl att man ska vara anpassningsbar, det kanske andra tränare inte vill?

Senast redigerad av Chiron den 2015-04-05 klockan 15:09. Anledning: otydlig...
Gammal 2015-04-05, 15:11   #134

Standard

Intressant avd.3. Tarzan-stallets 4 hästar har ALLA spår innanför On Track Piraten.
Nån taktik har det säkert förbereds...
Gammal 2015-04-05, 15:12   #135

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4159
Standard

Vore roligt om Sugarlighten plockar ner OTP från dödens
Jarmop är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 15:13   #136

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jarmop Visa inlägg
Vore roligt om Sugarlighten plockar ner OTP från dödens
Då måste väl OTP vara sjuk eller totalt formlös?
Gammal 2015-04-05, 15:14   #137

Stekels avatar

Standard

Citat:
Fast det är väl rätt till viss del. Får kusken "tillåtelse" att köra slut på hästen så gör de det annars lär de inte få köra den igen (om man kör slut på hästen om de vill att man ska spara)?

När det gäller hans hästar så är ju han tränaren och han vill väl att man ska vara anpassningsbar, det kanske andra tränare inte vill?
Man vet ju vad man får när man sätter upp Björn, han kör för bästa resultat i det loppet och inget annat. Vill man ha en kusk som tar stallorder väljer man en annan och också en sämre chans till bra resultat i det loppet. Att låsa sig vid en taktik i loppet, vilken den nu är, innebär en suboptimering oavsett vem kusken är.

Chiron (+5)
Gammal 2015-04-05, 15:19   #138

Shooters avatar

Standard

Trodde nog att Tarzan ville ha lite körning i loppet, men favoriten fick spets utan ansträngning. Fint lopp av Sugarlight.
Gammal 2015-04-05, 15:19   #139

Standard

Citat:
Intressant avd.3. Tarzan-stallets 4 hästar har ALLA spår innanför On Track Piraten.
Nån taktik har det säkert förbereds...
Det var inte mycket till taktik - han blev släppt till spets direkt...
Gammal 2015-04-05, 15:21   #140

drakens avatar

Standard

Man måste ha lite hästar för att kunna köra taktik. Duger inte med en massa utfyllnadshästar. Mycket väntat loppscenario och mycket väntad utgång
Chiron (+1)
Gammal 2015-04-05, 15:22   #141

Standard

Citat:
Det var inte mycket till taktik - han blev släppt till spets direkt...
Standout var ju Melanders enda chans till spets och med den var de negativa ang. chanserna. Så givet att de inte skulle bråka om spets med OTP...
Gammal 2015-04-05, 15:25   #142

Standard

OTP till Elitloppet...nu får dom ju ändå lugna sig, så jävla bra är den inte en matlappsjägare där
Gammal 2015-04-05, 15:27   #143

TOBYTYKEs avatar

Sharp$: 9213
Standard

1.12.1 är väl nytt världsrekord på distansen?
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 15:28   #144

Standard

Citat:
OTP till Elitloppet...nu får dom ju ändå lugna sig, så jävla bra är den inte en matlappsjägare där
Nja. blir svårt då det är fel distans. men en finalplats kan han knipa med klaff o toppfrom
Gammal 2015-04-05, 15:28   #145

Majors avatar

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 437
Standard

Nu håller vi tummarna för Speed Hill, sitter den spiken så ser det bra ut på V75 en liten slant kan det bli.

9 (5.7)
8.9.12 (4.13)
8 (10.4)
1.2.5.7.8.9.11.12 (3.4)
Gammal 2015-04-05, 15:31   #146

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Hade det varit ett kallblod som sprungit 12.1 så hade det varit världsrekord...tom lunchhästarna springer ju dessa tider nu
Gammal 2015-04-05, 15:31   #147

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
nahar gick väl under 1.12 i vintras va?
Gammal 2015-04-05, 15:32   #148

Standard

Kanske trodde att det var 2640 m?
TOBYTYKE (+10)
Gammal 2015-04-05, 15:32   #149

dirteehs avatar

Sharp$: 216
Standard

Citat:
Hade det varit ett kallblod som sprungit 12.1 så hade det varit världsrekord...tom lunchhästarna springer ju dessa tider nu
Vill någon förklara vad dessa tider innebär? är ganska amatörish när det gäller trav.

Vad är 1.12.1 etc? Hur räknar man?
dirteeh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 15:34   #150

Shooters avatar

Standard

Svårt lopp nu som jag hoppas klara på tre streck. Only In It's Class bör ha toppchans om spets.
Gammal 2015-04-05, 15:34   #151

TOBYTYKEs avatar

Sharp$: 9213
Standard

Citat:
Kanske trodde att det var 2640 m?
Japp, donk
Chiron (+5)
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 15:35   #152

Sharp$: 1177
Standard

Sitter med samma spik Major, alltid intressant att spika i lärlingsloppen ;D
Major (+3)
Posaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 15:36   #153

Standard

6 ställer och far i loppen. Ser sorglig ut i proven nu. SSSCCCCAAAAASSS!
Gammal 2015-04-05, 15:41   #154

Manprinsens avatar

Standard

Det var sämsta tänkbara segrare i detta lopp för mitt system
Här ville man ha en skräll.
Chiron (+1)
Gammal 2015-04-05, 15:41   #155

Shooters avatar

Standard

Citat:
Svårt lopp nu som jag hoppas klara på tre streck. Only In It's Class bör ha toppchans om spets.
Han fick sin ledning till slut och då var det klart!
Gammal 2015-04-05, 15:42   #156

Standard

Nu avgörs allt.

Vinner Månprinsen och Jeppas Maxi blir det jackpot igen. Torskar dom blir det jätteutdelning. Torskar en av dom kan det bli bra utdelning om det smäller lite i sista.
Gammal 2015-04-05, 15:43   #157

Standard

Nu har det ju gått alldeles för långt när tom Frank börjar vinna V75 lopp stup i kvarten...var säker på att hästen skulle kasta in handduken på upploppet, men icke..
Gammal 2015-04-05, 15:44   #158

Sharp$: 2005
Standard

Citat:
Nu avgörs allt.

Vinner Månprinsen och Jeppas Maxi blir det jackpot igen. Torskar dom blir det jätteutdelning. Torskar en av dom kan det bli bra utdelning om det smäller lite i sista.

Dagens understatement.
forbidden_closet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 15:45   #159

Emeffeffs avatar

Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Frank Nilsson!
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 15:45   #160

Manprinsens avatar

Standard

Nu startar världens bästa kallblod och vackraste häst. Hoppas prinsen krossar allt idag och att Gunnar är med i matchen från start. Lite nervöst är det...
Gammal 2015-04-05, 15:45   #161

Shooters avatar

Standard

Citat:
Nu har det ju gått alldeles för långt när tom Frank börjar vinna V75 lopp stup i kvarten...var säker på att hästen skulle kasta in handduken på upploppet, men icke..
Valde mellan att spika den eller Johans i sista. Bara att hoppas att Johan sätter sin också.
Gammal 2015-04-05, 15:47   #162

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av forbidden_closet Visa inlägg
Dagens understatement.
"Alla" system nästan som är kvar har dom som spikar. En 20 procentare vann avd 4 precis men ökade bara värdet med några hundringar. "Alla" hade garderat där.

Den dryga 1000 lappen som V75 är värt efter 4 avdelningar lär i alla fall inte vara mycket mer inför sista om de två gigantiska favoriterna nu vinner som alla tror.
Gammal 2015-04-05, 15:48   #163

Manprinsens avatar

Standard

Frank är snart 40 år gammal. Finns det ingen övre åldersgräns för "lärlingar"?
Major (+2)
Gammal 2015-04-05, 15:49   #164

Migges avatar

Sharp$: 3535
Standard

Citat:
Och hur gammal är inte Peter Ingves då?
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 15:50   #165

Icors avatar

Sharp$: 475
Standard

Citat:
"Alla" system nästan som är kvar har dom som spikar. En 20 procentare vann avd 4 precis men ökade bara värdet med några hundringar. "Alla" hade garderat där.

Den dryga 1000 lappen som V75 är värt efter 4 avdelningar lär i alla fall inte vara mycket mer inför sista om de två gigantiska favoriterna nu vinner som alla tror.

Själv sitter man med gardering på jeppas, spik på mån och Janes i sista för att träffa 7an.

Icor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 15:51   #166

Standard

Citat:

Om du nu har spelat idag - spikade du Månprinsen och Jeppas?
Gammal 2015-04-05, 15:52   #167

Standard

Citat:

Såpass...ändå beter han sig som en snorunge Sämsta uttalandet någonsin efter att han vann på V75 med Asterix Hornline efter att ha fuskat sig till vinst..
Gammal 2015-04-05, 15:53   #168

drakens avatar

Standard

Citat:

Men lär rassla till desto mer om ingen av de vinner också.
Gammal 2015-04-05, 15:53   #169

Standard

Synd att 9an fick rygg på 11an. Gick ju inget. Annars hade den blåst 7an
Gammal 2015-04-05, 15:54   #170

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Det där är rätt kul.
Lilleman måste varit runt 50.
Ingen annan bransch har det så.
Gammal 2015-04-05, 15:54   #171

Standard

Det hade väl varit lite bättre om det funnits lärlingslopp med åldergräns?
Gammal 2015-04-05, 15:55   #172

Majors avatar

Standard

Citat:
Synd att 9an fick rygg på 11an. Gick ju inget. Annars hade den blåst 7an
Den känslan hade jag också inför sista kurvan.
Gammal 2015-04-05, 15:58   #173

Shooters avatar

Standard

Vore fint om Månprinsen torskar nu så det blir lite värde.
Chiron (+1)
Gammal 2015-04-05, 16:04   #174

Standard

Haha...det är så jävla roligt att se, Gunnar kör världens sämsta lopp med hästen, men ändå vinner den
Gammal 2015-04-05, 16:04   #175

Manprinsens avatar

Standard

JAAAAAA!!! PRINSEN ÄLSKLING
Gammal 2015-04-05, 16:05   #176

Shooters avatar

Standard

Månprinsen är suverän, men kusken!!!
Gammal 2015-04-05, 16:05   #177

Standard

Sopkuk man prinsen podbot , synd inte fyran vann. Nån borde ha stört 12 så set blir nå odds
Gammal 2015-04-05, 16:05   #178

Majors avatar

Standard

I tredjespår hur länge som helst minst 3-4 galopper framför sig men NEj klart Månprinsen vinner ändå... Sjukt...
Gammal 2015-04-05, 16:05   #179

Manprinsens avatar

Standard

Men Gunnar kan fan inte köra i Elitkampen om han vill ge hästen en realistisk chans att vinna
Gammal 2015-04-05, 16:06   #180

Sharp$: 2540
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Och hur gammal är inte Peter Ingves då?
Han är väl 55 i år, hade det gamla systemet funnits kvar hade han kunnat ta
ut "lärlingspension" haha. Men det gällde väl bara tränare antar jag ....
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 16:07   #181

Standard

Citat:
Om du nu har spelat idag - spikade du Månprinsen och Jeppas?
Ja spelat ett reducerat för 417 kr. Spikade On Track Piraten och Jeppas Maxi så systemet lever om spiken levererar i nästa.
Chiron (+2)
Gammal 2015-04-05, 16:07   #182

Standard

Faktiskt lite synd om hästen som jobbar lite för mycket i onödan. Kan ju vinna mycket enklare...
Gammal 2015-04-05, 16:08   #183

Standard

Hästen är förjävla bra, som nån sa , Gunnar är sämst men vinner pga hästen är bäst
Gammal 2015-04-05, 16:09   #184

Majors avatar

Standard

Citat:
Ja spelat ett reducerat för 417 kr. Spikade On Track Piraten och Jeppas Maxi så systemet lever om spiken levererar i nästa.
Har du tagit med Queer Fish i avd 7 ?
Gammal 2015-04-05, 16:09   #185

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Faktiskt lite synd om hästen som jobbar lite för mycket i onödan. Kan ju vinna mycket enklare...
Han kommer aldrig slå Lannem Silje och gänget om Gunnar ska köra själv. Han måste hyra in en bra kusk typ Torbjörn om det ska gå vägen.

Allt annat vore tjänstefel mot hästen
Gammal 2015-04-05, 16:11   #186

Standard

Citat:
Han kommer aldrig slå Lannem Silje och gänget om Gunnar ska köra själv. Han måste hyra in en bra kusk typ Torbjörn om det ska gå vägen.

Allt annat vore tjänstefel mot hästen
Håller med till 100 %. Tänkte faktiskt att Kihlström kanske kunde passa Månprinsen. Visst kör inte kallblod så ofta men ändå...
Gammal 2015-04-05, 16:11   #187

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Major Visa inlägg
Har du tagit med Queer Fish i avd 7 ?
Självklart. Skrev om den tidigare i veckan. Den blev tom A häst på spelvärdet tillsammans med favoriten.
Gammal 2015-04-05, 16:12   #188

Standard

Dd 8-6 200 kroners
Gammal 2015-04-05, 16:14   #189

Majors avatar

Standard

Citat:
Självklart. Skrev om den tidigare i veckan. Den blev tom A häst på spelvärdet tillsammans med favoriten.
det inlägget missade jag, har bra känsla för den idag så spelar en rak DD 8-6 x 200kr
Gammal 2015-04-05, 16:15   #190

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 642
Standard

8-5 rak dd 20kr

Hermas Lady med jorma idag blir kul se den vinna
Inascott är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 16:16   #191

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Inascott Visa inlägg
8-5 rak dd 20kr

Hermas Lady med jorma idag blir kul se den vinna

Hermes Laday hade varit riktigt intressant om den kunnat gå bfro, men skor bak på denna är ett jätteminus och den lär inte vinna..
Gammal 2015-04-05, 16:17   #192

Standard

Citat:
det inlägget missade jag, har bra känsla för den idag så spelar en rak DD 8-6 x 200kr
2 april kl 13.58 i denna slinga (sid 1)
Major (+2)
Gammal 2015-04-05, 16:18   #193

Majors avatar

Standard

Tar en liten chansning på en TV 8-12 i lopp 10 med ett odds som kittlar.
Gammal 2015-04-05, 16:25   #194

Standard

Citat:
Tar en liten chansning på en TV 8-12 i lopp 10 med ett odds som kittlar.
Jag har den också på min bong.Speciellt nu när Ohlsson inte fick en krona med sig från Mellby Apollo-loppet kan han bli farlig.Fick lite revansch som tvåa med den helt ostreckade Danne Edel i avd.2.
Gammal 2015-04-05, 16:26   #195

Shooters avatar

Standard

Det blev som väntat en skrattmatch för Jansson. Då får Johan göra sitt jobb i sista. Lär bli dubbeljackpot nästa helg.
Gammal 2015-04-05, 16:27   #196

Majors avatar

Standard

Solöns Rangel tar vi med oss, jäklar vad han hade kvar att köra med !!
Major är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 16:29   #197

Standard

Citat:
Solöns Rangel tar vi med oss, jäklar vad han hade kvar att köra med !!
Det blir en annan häst när hon går barfota runt om....
Gammal 2015-04-05, 16:32   #198

Majors avatar

Standard

Utdelning V75
1:1251kr
2:10411kr
3:5197kr
4:9783kr
5:6169kr
6:3217kr
7:2477kr
8:12969kr
9:1762kr
10:25131kr
11:51730kr
12:5346kr
Gammal 2015-04-05, 16:34   #199

Majors avatar

Standard

Utdelning V5

1:56kr
2:471kr
3:419kr
4:597kr
5:453kr
6:177kr
7:165kr
8:703kr
9:116kr
10:1150kr
11:1252kr
12:261kr
Gammal 2015-04-05, 16:35   #200

Standard

Haha, v5:an om Janes Hugo vinner dryga 50 kr...
Gammal 2015-04-05, 16:35   #201

Majors avatar

Standard

Någon har lagt enormt mycket på 8-6 på DD oddset droppade från 13ggr till 6ggr rätt snabbt.
Gammal 2015-04-05, 16:37   #202

Standard

Citat:
Någon har lagt enormt mycket på 8-6 på DD oddset droppade från 13ggr till 6ggr rätt snabbt.
Blir ju så när en häst ska gå barfota runt om första gången?
Gammal 2015-04-05, 16:40   #203

Standard

Lol @nerspelningen på 6an
Gammal 2015-04-05, 16:41   #204

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2648
Standard

152 system försvann på V5an när jeppas maxi vann men värdet höjdes inte en krona? varför?
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 16:42   #205

Standard

Det blir en ruskigt dyr påsk för spelarna

Torsdags i Kalmar: Jackpot spelavradet 35 procent + 26 procent flyttat till Gävle igår. 39 procent av insatserna tillbaka till spelarna

Fredag Färjestad: V75 och även där jackpot och bara 39 procent av insatserna tillbaka till spelarna.

Lördag V64 Gävle: Dubbel jackpot och bara 26 procent av insatserna tillbaka till spelarna + jackpotpengarna från i torsdags.

Idag V75 Romme: Enkel eller dubbel jackpot och 39 eller 26 procent av insatserna + 5 rättspengarna från i fredags tillbaka till spelarna.

Man kan sannerligen säga att det varit en påskhelg med rekordstora spelavdrag trots att reklamen handlat om jackpot varje dag
Gammal 2015-04-05, 16:42   #206

Standard

Jag ville ha 10 ggr på 8-6 men nån turre la sig i
Gammal 2015-04-05, 16:45   #207

Shooters avatar

Standard

Tvilling 1 mot 3,5
Gammal 2015-04-05, 16:50   #208

Shooters avatar

Standard

Johan hade ingen täckning alls för sitt uttalande.
Gammal 2015-04-05, 16:50   #209

Standard

Citat:
Johan hade ingen täckning alls för sitt uttalande.
Bra häst men fel distans...
Gammal 2015-04-05, 16:50   #210

Standard

Likt brorsan Prawns - barfota runt om, lyckat!

Synd om Janes Hugo, stark ändå...
Gammal 2015-04-05, 16:51   #211

Standard

Sören Eriksson lovade det han sa i tidningen respekt
Gammal 2015-04-05, 16:52   #212

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Inascott Visa inlägg
Sören Eriksson lovade det han sa i tidningen respekt
Vad stod det i tidningen?
Gammal 2015-04-05, 16:52   #213

Standard

Queer Fish barfota runt om ffg. "Hyfsad" effekt. Men man anade det lite efter intrycket i comebacken senast.

3 lax drygt på V75 och hyfsad timlön i alla fall för veckans nerlagda arbete
Gammal 2015-04-05, 16:53   #214

Standard

Grattis Olle! Jag fick bara sex rätt...
Gammal 2015-04-05, 16:53   #215

Standard

Citat:

Det var inget klartecken! Klartecken är: Jag vinner eller jag vinner oavsett hur det blir kört.Det sa han aldrig.Han lämnade en brasklapp: - Är han lika fin som på slutet får de vara riktigt bra om de ska slå honom.
Nu med facit i hand kan han säga att hästen INTE var det.
Gammal 2015-04-05, 16:54   #216

Standard

Citat:
Vad stod det i tidningen?
kolla aftonbladet stor interjuv med ägaren till Queer Fish
Chiron (+1)
Gammal 2015-04-05, 17:01   #217

Standard

Det blir nog grym sport på Jägersro nästa helg. Bara att hoppas att dom inte skräms bort att anmäla till Guld nu när dom gått ut tidigt med att Maven ska starta där.

Anmälning först måndag kväll pga påsken.
Gammal 2015-04-05, 17:03   #218

drakens avatar

Standard

Blev inte ens dubbeljackpot!
Gammal 2015-04-05, 17:04   #219

Stekels avatar

Standard

Haha när man väl sätter en sjua så somnar man inför sista loppet, så upphetsande var utdelningen och avslutningsloppet. Vaknade på upploppet av hyllningarna till Queer Fish. Kan ha att göra med att de var lite fest igår också. Grattis ni som gned in ett litet plus på dagens sjua, den var ju ruskigt enkel så jag antar att det var rätt många

Och tack ni som skrev upp Highflyer, jag hade nog plockat bort den från ramen helt om det inte vore för det.

Gammal 2015-04-05, 17:04   #220

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Blev inte ens dubbeljackpot!
Blev också förvånad...
Gammal 2015-04-05, 17:08   #221

Shooters avatar

Standard

Det var en del kul lopp idag, men heller inte oväntat en trist utdelning.
Gammal 2015-04-05, 17:10   #222

Standard

Citat:
Haha när man väl sätter en sjua så somnar man inför sista loppet, så upphetsande var utdelningen och avslutningsloppet. Vaknade på upploppet av hyllningarna till Queer Fish. Kan ha att göra med att de var lite fest igår också. Grattis ni som gned in ett litet plus på dagens sjua, den var ju ruskigt enkel så jag antar att det var rätt många

Och tack ni som skrev upp Highflyer, jag hade nog plockat bort den från ramen helt om det inte vore för det.

Jodå, jag "gned in" både V75,V5 och DD = 3745:- (bongen från 14.34 finns sist på bongsidan).
Gammal 2015-04-05, 17:10   #223

Viroids avatar

Standard

Jag reducerade bort mig genom att kräva lite utdelning. Inte första gången, och inte sista heller...
Gammal 2015-04-05, 17:12   #224

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:

Du ska lyssna på pappa.
Jag säger inte att den ska vinna om jag inte tror stenhårt på det.
Annars säger jag den kan vinna...
Gammal 2015-04-05, 17:13   #225

tornados avatar

Sharp$: 3825
Standard

Fick 8.75 på fisken. 30% bättee odds än dubbeln!!
Gammal 2015-04-05, 17:14   #226

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag reducerade bort mig genom att kräva lite utdelning. Inte första gången, och inte sista heller...
Men det spelar väl ingen roll?
Du har nog en plan med ditt spelande !
Gammal 2015-04-05, 17:22   #227

Standard

Noterbart att Travtjänsten hade bara 5 rätt då de nästsistrankade både Ägir Briljant och Queer Fish som hamnade utanför systemet på nästan 11000 rader.
Själv hade jag tur som chansade bort både B.B.S. Sugarlight och Jane´s Hugo.
Gammal 2015-04-05, 17:23   #228

Standard

Grattis alla som vann idag även om utdelningen inte blev så imponerande. Hoppas på högre utdelning nästa vecka!
Gammal 2015-04-05, 17:27   #229

Manprinsens avatar

Standard

7:an satt på en insats på 480kr. Helt OK, hade knappast fått med Ägir Briljant på en flerbong så det hade varit bortkastade pengar.
Gammal 2015-04-05, 17:30   #230

Standard

Citat:
7:an satt på en insats på 480kr. Helt OK, hade knappast fått med Ägir Briljant på en flerbong så det hade varit bortkastade pengar.
Jag "kostade på" 108:
Gammal 2015-04-05, 17:35   #231

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tornado Visa inlägg
Fick 8.75 på fisken. 30% bättee odds än dubbeln!!
micke ska inte sitta å gapa ut 6an i rutan. min dubbel blev värd hälften så mkt , 4 mins innan start
Gammal 2015-04-05, 17:35   #232

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Jag "kostade på" 108:
Det var skickligt spelat. Drygt 37 gånger insatsen
hoola (+15)
Gammal 2015-04-05, 17:38   #233

Standard

Citat:
Det var skickligt spelat. Drygt 37 gånger insatsen
Så kan man också räkna! Med tanke på att jag vinner sällan så är jag jätteglad
Grattis du med!
Manprinsen (+10)
Gammal 2015-04-05, 18:23   #234

drakens avatar

Standard

Citat:
Noterbart att Travtjänsten hade bara 5 rätt då de nästsistrankade både Ägir Briljant och Queer Fish som hamnade utanför systemet på nästan 11000 rader.
Själv hade jag tur som chansade bort både B.B.S. Sugarlight och Jane´s Hugo.
Noterbart är nog att de inte vill vinna 3 tusen om de spelar för över 5 men visst var det lite dåligt rankat i de loppen.
Gammal 2015-04-05, 18:41   #235

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2248
Standard

Citat:
micke ska inte sitta å gapa ut 6an i rutan. min dubbel blev värd hälften så mkt , 4 mins innan start
Fast han körde en rak dubbel på 8-12.

Men nog var det intressanta rörelser i sista loppet. När bilen börjat rulla stod Queer Fish i 7,40. I första kurvan la dom upp 6,70 i nederkant på rutan och samma odds efter 500 körda.

Så två varv från mål växlades oddset ner till 50 för tian men då satt ju Sören Eriksson bekvämt tillbakalutad i andra ut sen länge. Känns fräscht det här med trav
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 18:43   #236

Standard

Alla betaltjänsterna var snett ute idag. Men man ska tänka på att dom inte säljer tips på att spika storfavoriter och dom har ingen nytta marknadsföringsmässigt av att sätta en 7a som ger drygt 3000 kr och som går back rejält på deras jättesystem.

Spelarservice rubriker idag

Omgångens rubrikhästar

*Omgångens bästa spik*

1 Jane's Hugo (V75-7)

*Omgångens bästa utgångshästar*

2 Crane (V75-2)
3 Gigantic River och 6 Quick on the Draw (V75-4)

*Omgångens bästa skrällbud*

10 Västerbo Highflyer (V75-1)
2 Crane (V75-2)
3 Gigantic River (V75-4)
4 Cherie Sund (V75-6)

*Omgångens mest överstreckade*

7 Only in its Class (V75-4)
Gammal 2015-04-05, 19:26   #237

Sharp$: 592
Standard

Vågar ni verkligen kritisera betaltjänsterna här ? Det brukar ju få en hel del att få tokspel
spikpaddy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 19:30   #238

Manprinsens avatar

Standard

Tycker betaltjänsterna är aningen stelbenta i sitt tänk. Då det är favoritbetonade omgångar med starka ofällbara favoriter borde dom satsa på flerbongsupplägg kan man tycka. Men det ställer helt andra krav på rankingen också...
Gammal 2015-04-05, 19:39   #239

Standard

Citat:
Tycker betaltjänsterna är aningen stelbenta i sitt tänk. Då det är favoritbetonade omgångar med starka ofällbara favoriter borde dom satsa på flerbongsupplägg kan man tycka. Men det ställer helt andra krav på rankingen också...
Dom är väl så pass kloka att dom insett att V75 inte är något bra spel för favoritflerbongar sedan V7 möjligheten försvann.

Sen vet dom nog mycket väl att deras typ av spel inte är optimalt alla gånger men dom tjänar ju sina pengar på att sälja tips enligt löpande bands principen och då kan dom ju inte skriva typ "idag tycker vi inte omgången är intressant för vårt spelkoncept, och vi avstår därför, välkommen åter nästa vecka".
Gammal 2015-04-05, 19:54   #240

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 1381
Standard

Nu har jag varken sett loppen eller läst på något innan, men är det inte lite bortkastat att anmäla quick on the draw till ett lärlingslopp med tanke på hur hästen är?
rrylander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 20:00   #241

drakens avatar

Standard

Gjorde väl travtjänsten så sent som någon vecka sedan på v64 och då blev det livat för att man fick en favoritflerbong i örat när man ringde. Hur man än vrider sig som det heter.
Gammal 2015-04-05, 20:28   #242

Standard

Gissar att travtjänstens förslag då var V6 och det är ju viss skillnad mot att rekommendera favorit flerbong på V75 eller V86 utan möjlighet att bara spela i alla rätts poolen med 2,5 ggr utdelningen. Dom föreslår vad jag sett ofta flerbongar på V4 också då ju det är en spelform som är ännu mer lämpad för den typen av spel när man tror på låg utdelning.

Alla som kritiserar betaltjänsterna glömmer lätt att dom säljer tips varje dag. Oavsett hur startlistorna ser ut. Det är såklart inget optimalt sätt att spela om det inte handlar om att sälja tips. Det är bara dom som producerar tips, dom som har spelproblem och dom som har obegränsat med pengar och bara ser det som ett nöje att spela som spelar streckspel varje dag. Dom som tänker lite längre än så går såklart bara in de gånger man har bra spelideer och tycker omgången ser intressant ut (det gör dom spelberoende i och för sig till alla lopp alla dagar men då handlar det om sjuka människor).
Gammal 2015-04-05, 20:47   #243

Standard

Citat:
Söndagens och påskens andra V75 omgång körs i Dalarna. Vintern tillbaka så bäst att hålla koll på vädret. Ser rätt lovande ut även om det inte är något vårväder direkt i prognoserna för påsken just nu.

Ingen jackpot vilket givetvis gör det mindre intressant spelmässigt.

Klass 2

Alltid svårt att ranka lägsta klassen på att bara se anmälningslistan. Några värda att nämna

Ägir Briljant: Fin i fredags mer tränaren i vagnen. Nu sätter han upp Erik Adielsson och då brukar det ställas i ordning.

Mellby Cheeky: Galopp senast men en häst det annars sägs bara ska bli bättre och bättre. Finfin intrycksmässigt i starterna innan.

Nirvana Broline: Betrodd igår men verkar få svårare nu när de bättre hästarna börjar komma ut efter vintern och banorna blir snabbare.

Milton Siegel: Vet inte om den kommer med. Anmälningslistan på svensk travsport rörig. Men annars intressant med H-O Sundberg hästar med lopp i kroppen.

Finns säkert fler intressanta. Får gå igenom alla hästarna i veckan.

Klass 1

Mycket bra lopp !

Caddie Hit: Två lopp i kroppen. Skitspår senast.
Razor Kronos: Norrlandssnackis som levererat i vardagstravet där uppe sen den kom dit. Lnderoth har sagt att det finns mycket att göra utrustningsmässigt på den så håll koll på om någon ändring är aktuell på lördag.
Janes Hugo: Står perfekt inne. Strålande barfota runt om i de två senaste och är van tuffare konkurrens än flera av motståndarna då den tävlat i söder och inte i vardagslopp i Norrland.
Queer Fish: Såg fin ut förra söndagen på ej optimal balans i Östersund, men det är annan klass på loppen där uppe jämfört på Jägersro och Åby där Janes Hugo levererat sina vinster.
Rufus SF: Ställer nog Witasp i ordning när det nästan är hemmaplan och V75 men står stenhårt inne.

Bronsdivisionen

Jeppas Maxi står med 3 ben i mål. 70-80 procent av insatserna ?

Enda hotet är väl skitspår och att Fashion Diva skulle få det perfekta spåret över favoritdistansen och få dra på i spets, men Rommes upplopp långt.

Det är nog bara att spika och gå vidare.

Silverdivisionen

Oerhört dåligt V75 lopp.

Västerbo Highflyer såg kanonfin ut igår i finalen med lite ny utrustning. Möter rena skräpmotståndet jämfört med då så det får bli söndagsvinnaren.

Gulddivisionen, Olympiatravet försök 2

Ruggigt ojämnt lopp där det bara finns två som kan vinna. BBS Sugarlight eller On Track Piraten. Därmed ett väldigt trist lopp spelmässigt även detta.

Lärlingsloppet

Känns som Redén igen och Only In Its Class. Väldigt fin näst senast och senast i Örebro omöjligt läge från spår 11 över kort distans.

En del rätt bra emot dock så får kolla närmare under veckan.

Kallblodsloppet

Ruggigt ojämnt lopp detta med. Månprinsen med lopp i kroppen troligen klar. Enda motbudet är Art Kjervald som senast bara kördes med detta lopp i sikte.

Sammanfattningsvis: Spikar man Jeppas Maxi. Månprinsen och låser på två i guld och lyckas med det är risken för jackpot typ 90 procent och då bör man nog hellre lira andra spelformer på lördag. När alla spikar i samma lopp har alla också råd att gardera de på förhand lite mer öppna loppen.

Lycka Till !
Ruggit fin sammanställning Olle,
inget fel på din kristallkula här inte.

Tycker det är trist och slött, att ingen kan krysta
ur sig ett litet tack för genomgången av Rommes
V75 omgång, i trådens första inlägg.

Särskilt då du listade alla vinnare.

Otack är världens lön, de flesta hade nog struntat
i att lägga ut någon mer info på Sharps, med tanke
på responsen. Helt enkelt för jävla dåligt.

Av mig får du ivf ett stort tack för ditt klockrena
inlägg.

Jajjan
znipstern (+5)
Gammal 2015-04-05, 20:54   #244

Sharp$: 1190
Standard

Citat:
Snoken bl.a.
Amadeus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 21:09   #245

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Var försiktig med ovanstående upplägg. Det finns alltid flera Ufon på ett
forum, jag är sällan ensam. F.ö. är jag precis tvärtom.

Mvh Ulf-Eddie
Fattade nada av det där?!
Gammal 2015-04-05, 21:11   #246

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Ruggit fin sammanställning Olle,
inget fel på din kristallkula här inte.

Tycker det är trist och slött, att ingen kan krysta
ur sig ett litet tack för genomgången av Rommes
V75 omgång, i trådens första inlägg.

Särskilt då du listade alla vinnare.

Otack är världens lön, de flesta hade nog struntat
i att lägga ut någon mer info på Sharps, med tanke
på responsen. Helt enkelt för jävla dåligt.

Av mig får du ivf ett stort tack för ditt klockrena
inlägg.

Jajjan
Men dom kommentarerna blir man ingen vinnare på i längden. Det inlägget skrevs ju i söndags innan spåren ens var lottade. Men man får i alla fall då en första uppfattning om huruvida omgången ser sportsligt och spelmässigt intressant ut. Men det är ju sen under veckan när man går igenom infon som det klarnar ännu mer om det är en omgång värd att satsa pengar på. Det mest intressanta som framkom denna vecka efter att man såg vad som var anmält var väl första barfota runt om på Queer Fish i sista. Den blev det ju spelhets på tack vare det först till dd spelet men hade lite av insatserna på V75spelet.
Gammal 2015-04-05, 21:20   #247

Helges avatar

Standard

Citat:
Det var inget klartecken! Klartecken är: Jag vinner eller jag vinner oavsett hur det blir kört.Det sa han aldrig.Han lämnade en brasklapp: - Är han lika fin som på slutet får de vara riktigt bra om de ska slå honom.
Nu med facit i hand kan han säga att hästen INTE var det.

Lär dig läsa Johan, innan du gör bort dig. Det var ett klartecken så långt man komma i Johans uttalanden!
Han säger aldrig, " Jag vinner eller jag vinner oavsett hur det blir kört.".
Gammal 2015-04-05, 21:22   #248

Sharp$: 1511
Standard

Citat:
Uttrycket "reducera bort sig", är det per definition när man får in hästarna på det som ofta kallas "ram" men väljer bort den rätta raden via något av de villkor man sätter upp på raderna?
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 21:35   #249

Helges avatar

Standard

Nu sett alla V75-lopp i efterhand. Grattis @StallZet till 2 fina segrar!
Härligt Månprinsen ♥ Snyggt matchat Jeppas! Queer Fish, ojoj! OTP♥
Fin sport idag!
Gammal 2015-04-05, 21:43   #250

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Solo Visa inlägg
Uttrycket "reducera bort sig", är det per definition när man får in hästarna på det som ofta kallas "ram" men väljer bort den rätta raden via något av de villkor man sätter upp på raderna?
Japp, så kallas det.
Gammal 2015-04-05, 21:45   #251

Viroids avatar

Standard

Citat:
Men det spelar väl ingen roll?
Du har nog en plan med ditt spelande !
Näe, det är smällar man får ta. Faktum är att reduceringen idag sparade en stor del av vad jag missade i form av utdelning, så det är ingen större skada.
Gammal 2015-04-05, 21:55   #252

Viroids avatar

Standard

Citat:
Egentligen så är det ju "fel" med facit i hand, men man vill ju ändå försöka vinna hyggliga pengar. Att spela 200 rader x 10 eller något sådant känns helt enkelt inte kul när man vet att man blir helt lottlös om man har det minsta fel.
Gammal 2015-04-05, 22:17   #253

Standard

Citat:
Egentligen så är det ju "fel" med facit i hand, men man vill ju ändå försöka vinna hyggliga pengar. Att spela 200 rader x 10 eller något sådant känns helt enkelt inte kul när man vet att man blir helt lottlös om man har det minsta fel.
Exakt, med facit i hand är det bara spela den rätt raden för hela tilltänkta insatsen. Men en rad har ju en viss chans att vinna (om än okänd) och även om det är stor chans att någon av de 200 rader med högst vinstchans vinner så är det ju mycket större chans att det blir någon annan rad som vinner. Är bara Huselius som kan bedöma vinstchanser så säkert att det räcker med 50 rader...

Det var sannolikt negativt spelvärde på den vinnande raden eftersom femmorna frös inne, trots jackpottillskottet i sjurättspotten. Betaltipsen försöker nog visa på hur man bör resonera för att vinna i det långa loppet och då är det helt galet att lämna in en rad man tror har negativt spelvärde flera gånger. Även om vinstchansen på raden är högre än de man väljer.

Men jag avundas inte betaltipsen, många av deras kunder har svårt att tänka i något annat än vinst och förlust. Missar de fem ggr i rad eller mest överstreckade vinner ett par ggr på raken så klagar folk på hur usla de är.
Gammal 2015-04-05, 23:24   #254

Helges avatar

Standard

Citat:
Exakt, med facit i hand är det bara spela den rätt raden för hela tilltänkta insatsen. Men en rad har ju en viss chans att vinna (om än okänd) och även om det är stor chans att någon av de 200 rader med högst vinstchans vinner så är det ju mycket större chans att det blir någon annan rad som vinner. Är bara Huselius som kan bedöma vinstchanser så säkert att det räcker med 50 rader...

Det var sannolikt negativt spelvärde på den vinnande raden eftersom femmorna frös inne, trots jackpottillskottet i sjurättspotten. Betaltipsen försöker nog visa på hur man bör resonera för att vinna i det långa loppet och då är det helt galet att lämna in en rad man tror har negativt spelvärde flera gånger. Även om vinstchansen på raden är högre än de man väljer.

Men jag avundas inte betaltipsen, många av deras kunder har svårt att tänka i något annat än vinst och förlust. Missar de fem ggr i rad eller mest överstreckade vinner ett par ggr på raken så klagar folk på hur usla de är.

De klagas på första gången, de ser ett betaltips. Ojoj. Ingen självrannsakan, bara klaga EFTER loppen gått. Har fler såna skribenter här
Gammal 2015-04-06, 00:33   #255

Grants avatar

Thumbs up

Gubbsjuka

Citat:
Fattade nada av det där?!
Ledtråd; Gubbsjuk.

Och samtidigt får jag be om ursäkt.

Mvh Ulf-Vigilante
Helge (+4)
Gammal 2015-04-06, 00:47   #256

Helges avatar

Standard

Citat:
Ledtråd; Gubbsjuk.

Mvh Ulf-Vigilante
Ja, visste jag väl.

Gammal 2015-04-06, 01:14   #257

Helges avatar

Standard

Citat:
Ledtråd; Gubbsjuk.

Mvh Ulf-Vigilante
Ok. Fattar väldigt lite av det du skriver, blir nog bra.
Gammal 2015-04-06, 02:30   #258

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rrylander Visa inlägg
Nu har jag varken sett loppen eller läst på något innan, men är det inte lite bortkastat att anmäla quick on the draw till ett lärlingslopp med tanke på hur hästen är?
Ja det var faktiskt den konstigaste anmälningen jag sett på mycket länge också. Ungefär 10% chans att få den felfritt hela vägen om man ska värdera det högt. Och vinstchansen om den går felfritt kanske 20% högt räknat med tanke på distansen och motståndet och att det är lärlingslopp. 2% får jag det till. Om man är väldigt snett ute i den värderingen så kan man ta rejäl säkerhetsmarginal upp till 5% vinstchans. Så det verkligt obegripliga var väl hur mycket den blev spelad...

Gammal 2015-04-06, 08:48   #259

Standard

Citat:
Ja det var faktiskt den konstigaste anmälningen jag sett på mycket länge också. Ungefär 10% chans att få den felfritt hela vägen om man ska värdera det högt. Och vinstchansen om den går felfritt kanske 20% högt räknat med tanke på distansen och motståndet och att det är lärlingslopp. 2% får jag det till. Om man är väldigt snett ute i den värderingen så kan man ta rejäl säkerhetsmarginal upp till 5% vinstchans. Så det verkligt obegripliga var väl hur mycket den blev spelad...

Att det skulle vara 2% vinstchans med de förutsättningar som gavs håller jag inte med om, snarare runt 10%, försiktigt bedömt.

Nu vet jag att man inte har något att vinna på att prata om sannolika utfall som kunnat inträffa, men hade jag fått 20-50 ggr så hade det blivit dyrt 9 av 10 gånger under rådande omständigheter för mig.
Gammal 2015-04-06, 13:42   #260

Stekels avatar

Standard

Citat:
Att det skulle vara 2% vinstchans med de förutsättningar som gavs håller jag inte med om, snarare runt 10%, försiktigt bedömt.

Nu vet jag att man inte har något att vinna på att prata om sannolika utfall som kunnat inträffa, men hade jag fått 20-50 ggr så hade det blivit dyrt 9 av 10 gånger under rådande omständigheter för mig.
Ändå en halvering nästan från hur mycket den var streckad. Om vi bedömer chansen för felfritt lopp till 17% (samma som insatsprocenten) då och sen 40% vinstchans felfritt så är vi kanske mer rätt. Du har nog rätt i att min värdering var i lägsta laget.

Gammal 2015-04-06, 14:16   #261

Standard

Citat:
Ändå en halvering nästan från hur mycket den var streckad. Om vi bedömer chansen för felfritt lopp till 17% (samma som insatsprocenten) då och sen 40% vinstchans felfritt så är vi kanske mer rätt. Du har nog rätt i att min värdering var i lägsta laget.
Jag ville inte låta vass, bara att jag inte höll med. Men vi håller kanske samma syn ändå. Vi båda tryckte ner vinstchansen, till skillnad från ex vissa betaltips som bedömde att chansen var större. Lurigt!

Just galopprisk för hästar, och framförallt ev förhöjd galopprisk pga ny/sämre kusk än tidigare är svårt tycker jag själv. Hästar behöver bara stabiliseras lite sakta, sakta för att ex en procentsats baserat på tidigare starter ska bli ganska fel. Jag har svurit flera gånger över att hästar inte galopperar som de ska.. Här kan info från tränare och möjlighet att se hästen live ge en stor fördel.
Gammal 2015-04-08, 18:29   #262

hakan11241s avatar

Sharp$: 3627
Standard

Citat:
Alla betaltjänsterna var snett ute idag.
Det är svårt med trav. Snoken var ju helrätt på det idag med fem förstarankade men lyckas missa ändå för att han chansspikar i sista.
Ranken är inte allt, man måste sätta spikarna alternativt köra med motspel.
hakan11241 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td