|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-03-29, 13:14 | #16 |
9 Global Oxygen kan få ett fint lopp i 4de såg fin ut sist.
|
|
2015-03-29, 13:20 | #17 |
Funkar network broline lägger inte hon detta väl?
|
|
2015-03-29, 13:23 | #18 |
Jag tycker ändå det normalt är klasskillnad (på sekundnivå!) till LF:s fördel. Det som gör mig osäker är Veijos binära kuskprestationer och om tarmtömningen under loppet senast verkligen var hela förklaringen till insatsen. Jag tyckte den saknade udd, även om den inte var helt kass givet fekalieperspektivet. Så ett litet frågetecken för LF:s skick där. Jag har hittills med Oliver, Lover och Skymaster som kan en del om felfri. Får se om man vågar banta ytterligare.
|
|
2015-03-29, 13:41 | #19 |
När man läser informationen om väder och bana på atg.se och jämför med vad man ser nu på livebilderna undrar man återigen varifrån atg hämtar väderinfon. Eller är det för att spelarna inte ska få info om det usla vädret och avstå spel som man ständigt undviker att lämna korrekt info ?
Åby: Växlande molnighet och milt. Lätt bana och valfri balans. |
|
2015-03-29, 13:43 | #20 |
Katastofbana igen som det låter. I onsdags ströks hästar pga banan och nu låter det som att For Pleasure As eventuellt ska strykas pga Åbys usla bana.
När ska landets näst största bana få kompetenta banarbetare ? Att hästar stryks pga banan så fort det regnar där är ju sannerligen inget gott betyg. |
|
2015-03-29, 13:54 | #21 |
Ingen jättesvår omgång, men lurig med tanke på banan och lite annat.
1 Network Broline fel favorit! Tre raka galopp, sprint, bakspår och skor. Nej, här ser jag Heart Jack som ganska klar etta. Takter bör köra offensivt som vanligt med den här frontrunner-typen och sen ska han slås! Tärnan är mycket bättre än raden och borde få en bra smygresa med möjligheter på open stretch. Rajah Press var häftig att skåda näst senast och var bra även på Halmstad, pass upp där! 2 Tycker Alleyson blir omotiverat stor favorit på sin fina rad, både hästar och kuskar är mer rutinerade här och segrarna har sett bättre ut än vad de varit (på Kalmar var det bara 4 hästar i loppet som gick felfritt t ex). Dessutom hoppade den en gång när det blev lite körning om tät och såna tendenser vill man inte se på en favorit i ett lärlingslopp. 3 Ojämnt lopp där favoriterna höjer sig lite och jag sätter nog Bascaphi In lite före de andra på förmodad ledning. 4 Ruccola är svårbedömd då det är årsdebut, men jag tycker det är en vettig spik då han ändå inte är så stor favorit. Spåret är mycket bra och om han sköter sig och är i ordning ska det vara spets och slut i det här billiga loppet. Garderar man är det ett grymt öppet lopp. 5 Heltäckt på de tre mest spelade. Lover Face må vara den något bättre hästen, men Björn Goop är den MYCKET bättre kusken och det gör att utser Oliver Kronos som mest troliga vinnaren och klar tipsetta. Lover Face är väldigt beroende av barfota också, och det kan ju bli att de slår på skor idag beroende på hur banan ser ut. Skymaster blir påpassad idag igen precis som senast och nu som då är jag lite tveksam till spelvärdet. Även om det bara är tre hästar på start är det inte garantispets för det, och den positionen behöver han nog för att vinna loppet. Att det bara är 11 hästar med och någon av favoriterna nog är angelägna att gå fram före den andra är ytterligare faktorer som talar emot att han ska kunna hålla undan. Nja, det är nog ganska heltäckt på de två mest spelade och andrahandaren Oliver är en mycket bra spik! 6 Här har vi ännu en bakspårsfavorit som är omotiverad. Ne Me Quitte Pas har ett bra läge och gjorde en mersmakande årsdebut senast. Den och Åtting Hornline är klara förstastreck i min bok. Nu Nu Hill är en bra häst i grunden och har idag bra läge och bra kusk till sin fördel, spelvärd skräll. Leader Tom är snabb ut, har form och är absolut bra nog att slå ett sånt här för klassen väldigt klent gäng.
2015-03-29, 14:04 | #22 |
Det blev stumt för ledaren i dagens första lopp på Åby, bäst att kolla vidare på ramloppen för att se hur man ska resonera kring hästarna som kommer gå på innerspår...
2015-03-29, 14:08 | #23 |
Leader Tom är chanslös. Icke vinnare deluxe. Trust Launcher slaktar i sista.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kallekula (+10) |
|
2015-03-29, 14:24 | #24 |
Nja, han har bara en vinst de senaste åren men det beror inte på att han saknar skalle. Snarare för att han brukar möta hästar som är lite för bra i kombination med att han gärna släpper och kör för mindre slantar och behåller hästen fräsch. Men det här loppet är bland de billigaste han varit med i senaste året. Absolut tänkbar.
2015-03-29, 14:29 | #25 |
Ur ATG´s Inför Live:
Växlande molnighet och milt.Enligt Johan Svensson är banan bedrövlig och bara lera på innerspåret. |
|
2015-03-29, 14:34 | #27 |
Ingen av de två ledarna har hållt in i mål ännu idag, men banförhållandena verkar inte vara någon stor faktor att ta hänsyn till idag ändå. Barfotahäst har redan vunnit också, så det funkar visst utan problem att köra så.
2015-03-29, 15:15 | #28 |
De körde loppet åt Goop. Takters häst gjorde ett starkt lopp.
|
|
2015-03-29, 15:19 | #29 |
Bra gjort av Fridhems. Synd att Goop han förbi, men men.. låset funkade. Tvillingen till 12x va klart godkänd.
|
|
|