|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-03-27, 13:46 | #1 |
Romme 27(3
Det kan hända att det inte har nåt intresse, men tycker det är värt att prata om ´et. 6 Arrividerci startar i ett lärlingslopp på Romme ikväll. V4:1 I det senaste loppet blev hästen bara 6;a på 16.1 men det har kanske sin förklaring-
Jan Axel Näsman satt från bakspår (10) parkerad i 4;e utvändigt som 15-oddsare. Så 1200 meter från mål stöter dom bakifrån och Näsman går ut i 3;e spår och når dödens (efter en vid kurva) 400 meter senare och där sitter och när det körs till slut hänger hästen med hyfsat till ca 150 kvar (som trea) men blir nerspurtad av 3 till innan linjen. Möjligt att det var hjärnsläpp av Näsman att gå ut från 4;e utv 1200 kvar men samtidigt tydde det på att han var intresserad och trodde sig att ha något att köra med, Värdefull info eller lallare?!? I kvällens lärlingslopp finns inga kanoner och ej heller nån som sticker ut nämnvärt. Kan vara idé att prova en slant, står i 24.50 nu och är 3%-are. Den 21 jan startade Näsman på Valla och fick från spår 1 rygg ledaren, första 5oo öppnades på 10.4 och ÄNDÅ gick Näsman ut och parkerade i dödens. Slutade 3,a på 15.8 knappt efter 2 andra så hästen är inte så dålig som resultaten senare visar. Många finfina löpningar under 2014 som glatt mig OK, Troligt att det blir en flopp ikväll, MEN händer något är det NU han ska tas eftersom pöbeln helt har släppt hästen till oss nästagångare Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+25) |
|
2015-03-27, 13:57 | #2 |
Hej SO.
Har en annan 3 % i ditt lopp, denna - Västerbo Purse. Ej sett de två senaste men ser den gick personligt rekord i senaste 5 K loppet. |
|
2015-03-27, 14:48 | #3 |
haha, det blir en tvilling alltså! Nja, jag vet inte om jag tänder riktigt på din kuse. Senaste loppet 1640 fick hästen andra ytter från bakspår och blev 4;a mål, tog inte mycket på framförvarande på upploppet och landade på 14.8. Loppet på Valla var i mina ögon ett dåligt lopp Hästen höll sin fart väldigt bra, men tyckte ändå att den var lite seg? Arrividerci har i alla fall vunnit full distans på 15 tid (19 i odds och en lycklig spelare den dagen) Men jag har mycken respekt för Mikael Dem. Däremot var din häst riktigt bra på Bollnäs vid seger på 16.3 då från (mest) andra ytter. Det blir spännande ikväll.
|
|
2015-03-27, 15:14 | #4 | |
Citat:
Den är bevakad från 30/1, ett tag sedan, inte kollat upp loppen efter. Ingen aning om formen, tänkte bara den kunde kanske vara kul som 3%. Men du verkar ha koll, själv tänker jag inte kolla upp den i de två senaste, litar på min notering jag gjorde då, viss skillnad på Valla kontra Bollnäs och Romme. Nada spel eller tid för Rommes omgång. Lycka till! |
||
|