Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-03-28, 18:55   #376

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 115
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Vi får väl helt enkelt konstatera att du är mer otursförföljd än mannen som blixten slog ned i fem gånger samma dygn.
Nu ska vi inte ta i. Känns nog lite mer att att bli träffad av blixten.
Dock så kan man ju undra över fenomenet då alla som spelat trav i några år har råkat ut för det några gånger.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-28, 19:35   #377

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8377
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Nu ska vi inte ta i. Känns nog lite mer att att bli träffad av blixten.
Dock så kan man ju undra över fenomenet då alla som spelat trav i några år har råkat ut för det några gånger.
Inte speciellt svårt att det ska inträffa. Hade man tagit alla utom Maven idag i första så hade man börjat med 1 gång av 1 och det var väldigt troligt på förhand att det skulle ske om man skulle strecka alla utom Maven.

Är man så kass på att tippa så att man tippar vinnaren sist av alla i loppet vid så många upprepade tillfällen så kanske inte trav är vad man borde spela på. Lotto kan man också vinna pengar på har jag hört.
Gammal 2015-03-28, 22:02   #378

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4757
Standard

Om man har en kassa på låt säga ca 2000kr så hade JAG med all säkerhet satt 7:an idag.Lotto och trav liknar varandra vid MYCKET hög utdelning.Att hitta 20-50 oddsaren i rätt lopp är inte enkelt,lite som kasta pil. Btw vann inte på Lotto heller.Men nästa Lördag då jävlar har mina favoritsiffror.
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-28, 23:40   #379

Jollyjumpers avatar

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 76
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Ja, märkligt, ett gäng små system, ingen filinlämning heller.

Bra!
Jollyjumper är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-28, 23:44   #380

Jollyjumpers avatar

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 76
Standard

Då blir det mer spel till Sverige! När dom tror att det är bara å komma å hämta! Mer te OSS!
Jollyjumper är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-29, 03:11   #381

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2510
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jollyjumper Visa inlägg
Då blir det mer spel till Sverige! När dom tror att det är bara å komma å hämta! Mer te OSS!
Jaså, när fulspelarna plockar 7 mille ur potten ( + en massa mindre vinster dessutom) så blir det mer till oss!!!???? Det var ju också en logik, bland det dummaste jag läst här.
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-29, 04:59   #382

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 5535
Standard

Är det bara Paribet som spelar genom USA nu? Oavsett så har dom vunnit 2 millar under MARS, 16 millar under 2015, vilket gör att man undrar om dom ändrat systematik, eller om ATG spänt blicken i dom. ?
Var detta dödsrycket?

Har du som klarar av systematiska analyser tittat på någon utfallsfrekvens på UtlandsAffes vinster just på storvinster? Om det är vissa tränare som vinner eller torskar med sina hästar? Så var det mycket tydligt med Svanens hästar, men frågan är om det är någon mer tränare där UtlandsAffe verkar ha osedvanligt goda informationer?

Såsom Tarzan eller Ryden tex ?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+5)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-29, 10:19   #383

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5592
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Var Felicia V.E en dålig spik då till 5%?
Det var en kanonspik.

Om smör vore syltsnacket, är bara tröttsamt.
Trinty Zet likt min Il Sånna var två skitspikar.

Själv hade jag inte ens med Ballongspiken Trinty Zet,
ett riktigt nollspel.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-29, 10:21   #384

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5592
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Är det bara Paribet som spelar genom USA nu? Oavsett så har dom vunnit 2 millar under MARS, 16 millar under 2015, vilket gör att man undrar om dom ändrat systematik, eller om ATG spänt blicken i dom. ?
Var detta dödsrycket?

Har du som klarar av systematiska analyser tittat på någon utfallsfrekvens på UtlandsAffes vinster just på storvinster? Om det är vissa tränare som vinner eller torskar med sina hästar? Så var det mycket tydligt med Svanens hästar, men frågan är om det är någon mer tränare där UtlandsAffe verkar ha osedvanligt goda informationer?

De ligger under lupp, som forum för penningtvätt
av amerikanska myndigheter.
Så det sitts still i båten.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-29, 10:37   #385

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Var detta dödsrycket?

Tanken slog mig för en tid sedan, men det är en rätt så liten klick tränare/kuskar som dominerar V75 totalt. Många av de största namnen figurerar mycket ofta när utlands-Affe vinner, men de figurerar lika ofta när de inte vinner också. Skall man hitta rätt i detta behöver man vara en myndighet med rätt att förhöra folk, granska bokföring och konton och kunna "skrämma" folk att berätta vad de vet.
Gammal 2015-03-29, 14:02   #386

OskarSvanbergs avatar

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 6083
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Grattis till alla er som satte den där. Snyggt spelat.

Jag kommer fortsatt inte att strecka kuskar som Oskar Svanberg i såna här sammanhang. Måste ju vara 1 gång av 100 som dom lyckas vinna, men allt är ju möjligt nån gång på ett årtusende.
Hej.

Tråkigt att du tycker att jag inte duger. Gör mig inte så mycket, men så pass att jag var tvungen att kolla statistiken.
På travsport.se kan man se mina 27 senaste starter inom rikstoton. Av de har jag vunnit 4, eller 14,8%.
I år har jag en % på 21 totalt och förra året 14.
Det är iaf helt ok för mig. Jag säger inte att jag är lika bra som Erik Örjan eller Björn, men ibland är det också av vikt att man känner hästen.
Mina ägare får själva bestämma om de vill ha andra kuskar, är dock få som vill, för några år sedan gav det bra resultat att sätta upp en världsartist, men inte på slutet. Erik A hade jag fin träffprocent med på V7 för några år sedan. Vinner mina hästar oftare med hyrkuskar gör jag så, det har dock inte givit önskvärd effekt på sista tiden. Är dock öppen för att prova mer, var mitt beslut att sätta upp örjan, ägaren ville att jag skulle köra.

Det lönar sig att vara påläst.

Mvh Oskar Svanberg
sirlarsson (+5), Helge (+50), kocken (+20), Stekel (+100), Migge (+1), Fulsprit (+10), alle (+10), clarund (+7), MattiasB75 (+5), hammmmmar (+10), Stall 4 (+10)
OskarSvanberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-29, 14:18   #387

Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Citat:
Du var väldigt rätt på det idag tycker jag.

En hypotetisk fråga så här i efterhand. Säg att du hade gått kort i guld och spikat Inken eller ev låst på VBOTN. Vilket lopp hade du isåfall valt att gardera upp?
Du måste skämta?
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-29, 14:53   #388

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2289
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg Visa inlägg
Hej.

Tråkigt att du tycker att jag inte duger. Gör mig inte så mycket, men så pass att jag var tvungen att kolla statistiken.
På travsport.se kan man se mina 27 senaste starter inom rikstoton. Av de har jag vunnit 4, eller 14,8%.
I år har jag en % på 21 totalt och förra året 14.
Det är iaf helt ok för mig. Jag säger inte att jag är lika bra som Erik Örjan eller Björn, men ibland är det också av vikt att man känner hästen.
Mina ägare får själva bestämma om de vill ha andra kuskar, är dock få som vill, för några år sedan gav det bra resultat att sätta upp en världsartist, men inte på slutet. Erik A hade jag fin träffprocent med på V7 för några år sedan. Vinner mina hästar oftare med hyrkuskar gör jag så, det har dock inte givit önskvärd effekt på sista tiden. Är dock öppen för att prova mer, var mitt beslut att sätta upp örjan, ägaren ville att jag skulle köra.

Det lönar sig att vara påläst.

Mvh Oskar Svanberg
Hej Oskar!

Har även svarat på ditt privata meddelande.

Ber om ursäkt för mitt utfall som absolut inte var något personligt menat mot dig utan snarare frustration och ilska från en dålig förlorare. Sved att man missat dig på 6 streck trots att det var en del snack på förhand om att hästen gått bra. Du är garanterat skickligare som kusk än vad jag är som travspelare, vilket även din statistik visar, så jag ska hålla käft

Hoppas du får ett bra och lyckosamt år ute på banorna och att hästarna får vara friska och krya!
Fulsprit (+5), Helge (+5), Inascott (+5), clarund (+1), MattiasB75 (+5)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-29, 15:12   #389

OskarSvanbergs avatar

Sharp$: 6083
Standard

Helt lugnt.
Var som jag skrev en ganska lätt smash att slå in, så jag var tvungen att svara. Jag är ingen världsartist även om jag jobbar på det.
Du är nog inte ensam om att säga så efter något lopp, vare sig jag vinner eller förlorar.
Dock ruggit kul med alla som kom fram till staketet och grattade, den glädjen känns bra i hjärtat.

Citat:
Grattis till alla er som satte den där. Snyggt spelat.

Jag kommer fortsatt inte att strecka kuskar som Oskar Svanberg i såna här sammanhang. Måste ju vara 1 gång av 100 som dom lyckas vinna, men allt är ju möjligt nån gång på ett årtusende.
Citat:
Hej Oskar!

Har även svarat på ditt privata meddelande.

Ber om ursäkt för mitt utfall som absolut inte var något personligt menat mot dig utan snarare frustration och ilska från en dålig förlorare. Sved att man missat dig på 6 streck trots att det var en del snack på förhand om att hästen gått bra. Du är garanterat skickligare som kusk än vad jag är som travspelare, vilket även din statistik visar, så jag ska hålla käft

Hoppas du får ett bra och lyckosamt år ute på banorna och att hästarna får vara friska och krya!
Helge (+50), Inascott (+5), coolmanriver (+20), MattiasB75 (+5)
OskarSvanberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-29, 18:01   #390

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg Visa inlägg
Helt lugnt.
Var som jag skrev en ganska lätt smash att slå in, så jag var tvungen att svara. Jag är ingen världsartist även om jag jobbar på det.
Du är nog inte ensam om att säga så efter något lopp, vare sig jag vinner eller förlorar.
Dock ruggit kul med alla som kom fram till staketet och grattade, den glädjen känns bra i hjärtat.
Kul att du skriver och berättar här.

Som statistikspelare av stora mått tycker jag att spelarkollektivet får ta på sig en liten dumstrut om man garderade brett och inte hade dig med. Tränare och kuskar som markant höjer sin segerprocent skall man se upp med i alla sammanhang. Bakom ligger ofta nya träningsmetoder, investeringar, kunskapsinhämtning och en massa arbete. (och vice versa, när segerprocenten dalar brukar det vara en eller flera faktorer som inte stämmer).

td