|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-03-27, 22:55 | #136 | |
Citat:
Är själv inne på att Royal Prince vinner men hoppas ha fel och ditt tips vinner! |
||
2015-03-28, 00:25 | #137 |
Avd 2 Folli håller utan problem ryggen på photoboy. Troligt är väl att Peter släpper ledningen till Wilda Tigern Jack. Om nu Johan tänker svara upp med WTJ när Uffe kommer ångande till dödens med 8 Ready for more borde ju Folli vara vinnaren från andra utvändigt!
Skiter Johan ner sig när Ready for more kommer frustande och släpper vinner Uffe och Folli är bara en platsaspirant från dödens helt plötsligt. Borde vara heltäckt med alla tre, men jag kommer ha 9 Folli som A häst eller eventuellt spik. Tror Folli vinner detta minst 4/10 ggr så klart värde till 12%. Avd 6 Här tror jag Örjan kör över dom med 6 Talk the talk, alternativt reglerar fältet från dödens vilket han är en mästare på. Blir min spik i morgon. |
|
2015-03-28, 00:45 | #138 | |
Citat:
Talk The Talk köper jag däremot som en vettig chansspik! Han har ett vettigt spår och hysterisk form. Körs av Örjan vilket kunde vara ett minus då han kör lite väl försiktigt i vissa lägen, men här kör han åt Melander och då brukar han inte vara lika passiv som när han styr Hultmans kusar till exempel. Mina spikar i omgången blir Maven, som är mer klar än de dryga 60% hon kommer landa på (finns ju ingen som kommer köra mot henne), och Trinity Zet som har kanonförutsättningar med överlägset spår, formkusk, formstall och kanske även är bästa hästen i loppet (vilket man verkligen inte behöver vara för att vinna loppet). Digital Ink får komma med på nåder och jag storgarderar både andra och tredje loppet (med utgångar). Trots Björn i sulkyn och bra spår ratar jag Rocket Zet i sista och det är den enda favoriten jag helt lämnar utanför ramen. Även om jag tycker Talk The Talk är en vettig spik så ser jag Vacqueyras som en ännu bättre om man väljer att gå kort där. Bättre spår och mindre spelad och jag tror hästen är minst lika bra som TTT (som har en lite smickrande rad jämfört med Vacqueyras där läget snarare är tvärtom).
2015-03-28, 00:45 | #139 | |
Citat:
|
||
2015-03-28, 04:19 | #140 | |
Citat:
Nu är man lagom go för att kommentera så här hem från kroga... lägger in dem i fettekxt ovan
2015-03-28, 08:46 | #141 |
I fjärde måste det väl räcka med två hästar? Il Sånna i ledningen och Royal Prince i dödens så är loppet låst sen?
Veckans drag heter Queasy! Såg ni hur han avslutade senast?? |
|
2015-03-28, 09:01 | #142 |
@ hammmmmar
tankevurpa att kalla talk the talks lopp för avd 6. Kollat v64 hela veckan så det kändes naturligt att kalla sista avd för avd 6. Men i Avd 6 vill jag ha överpace och jobba in 11 Aristocrat Boko 2% eller 12 Falcon Håleryd 4% . Tror Falcon kan bättre med pisk idag än senast i norge då han mest sprang på "snedden". Förra veckan vart han spelat till 15% från samma läge på att spelarna trodde Naglo skulle få svar och risk för överpace. Samma sak gäller väl idag. Zonguldak kommer väl före till spetsen och Naglo synar i dödens efter en bit allstå risk/chans till överpace. Både 11 & 12 ska med på min lapp som prisvärda skrälldrag. 5 streck totalt 2,6,10,11,12 . |
|
2015-03-28, 09:01 | #143 |
jag vågar inte plocka bort esprit boko från den kupongen med tanke på hur hon såg ut senast på bergsåker från 12:e, svårare emot nu men definitivt inte borta
|
|
2015-03-28, 09:03 | #144 |
hur ser väderutsikterna ut i kungliga huvudstaden?,
nån som befinner sig runt solvalla och kan dela med sig? |
|
2015-03-28, 09:07 | #145 |
Då många större system har garderat Inken finns det väl större favoriter att försöka fälla för att få upp V-75värdet?
|
|
2015-03-28, 09:30 | #146 |
Är det någon som har koll på sista avdelningen? Är Super Ariel startsnabb och har chans för ledningen? Vann sist från spår 3 och kom tvåa näst senast med spår 4 och 20 meters tillägg. Risk för att bli instängd idag?
|
|
2015-03-28, 09:35 | #147 |
|
|
2015-03-28, 09:50 | #148 |
|
|
2015-03-28, 10:02 | #149 |
Idag blir det favoritbetonat, siktar på litet system och några tusenlappar tillbaka. Så länge man går plus...
Spikar på Maven och Trinity Zet. Går kort i avd 3 & 4. Sen kladdar vi på i resterande tre lopp. Kan man hoppas på 5000 kr på sjuan? |
|
|