Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-03-21, 09:12   #1

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Unhappy

Dessa Travexperter

Hur har dem fått sina jobb? Nu syftar jag mest på Anders M. och Ralf. I början gillade jag Anders, men på senare tid har jag börjat tyda honom. Nog fick jag i Onsdags. Då hans spikar var dem två mest spelade. låset var i sista tror jag på en 50% och en 20%. Och ja kan köpa det då dem vann. Men sen läste jag dragen det var två hästar som var mellan 10% och 15%. Det kan man väl ändå inte kalla drag. Ralf likväl idag, bara super spelade hästar.

Om man ska vinna miljoner, så ska det väl vara en sådan dag där den stenklara 70% har en sämre dag och förlorar, och går man aldrig emot. kan man aldrig vinna mer än ett per tusen. nu ska ja inte kritisera för jag är säkert inte bättre själv. Som personer är dem säkerligen jätte bra och trevliga och snälla. Men skulle det inte vara roliga med någon som ändå kan lite om trav? Som kan gardera en 70% och hitta en spik i ett mer svårlöst lopp? Eller spela X på radinsatsen.

Nu har jag inte nämnt Micke Nybrink. Men jag anser att han är jätte rolig och det är lite action i honom i Tv-Rutan. Men inget ont om någon. Jag bara undrar enkelt, hur kan man få ett sådant jobb. Om man som oftast, spelar som kollektivet? Då kan väl vem som helst stå där och dela ut tips, för det är väl inte svårt att delge en spik som är spelad till 70%? Ja vet vet egentligen ja, jag skulle bra tycka det va kul med ett byte i tv-rutan till en person som kan Travet lite bättre. Helt omöjligt borde det inte vara.

M.v.h Johan.

F.ö undrar jag om någon har en plats i ATG Tillsammans. Det är kanske inte hör hit, men kan väl ändå fråga.

Men frågan var Hur kan dem få sina jobb? Har dom klonkat en miljon vinst någongång och spelar safe o tråkigt för att inte förlora den miljonen nu?
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 09:24   #2

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

De här experterna i TV-rutan står ju och ger tips som får kosta ett par hundralappar på sin höjd. Och med den spelkassan är det nog tryggast att försöka hålla sig till de betrodda, smyga med någon lite mindre spelad. De gör sitt jobb helt enkelt.

När de gör sina tips har de en person som Hasse Skarplöth framför sig. En person som begriper hur själva sporten går till, men som saknar detaljkännedomen om vilka hästar som har form för dagen. En person som behöver guidning till en grund med 3-4-5 rätt, och som får krydda lite själv med något roligt namn, en favoritkusk som de vann på förra gången eller sitt födelsedatum för att nå de stora pengarna.

Nästan vem som helst kan göra experternas jobb, men det är bra om man går fram i TV. Det är inte alla som gör det, inte alla som talar tillräckligt tydligt, har en mimik som folk förstår och som kan hålla språket på en TV-mässigt stringent nivå. Sedan måste man stå ut med att bli kritiserad i alla möjliga och omöjliga sammanhang också, det är den tuffaste biten...
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 09:27   #3

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8377
Standard

Kontakter, göra sig bra i tv och ett stort travintresse skulle jag säga att man kommer långt på om man vill bli travexpert på tv.

Jag personligen älskar att de finns då spelarkollektivet lyssnar överdrivet mycket på dem och skapar större värde åt oss andra.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 11:35   #4

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 632
Standard

Man får hoppas att deras tips försöker maximera antal rätt och inte spelvärde. På så sätt får man den stora massan att fortsätta spela trav (kul att få 5-6-7 rätt oavsett utdelning) och lämnar spelvärdet åt de som verkligen anstränger sig.
Crotalus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 11:58   #5

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 3461
Standard

Herregud!!
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 18:01   #6

hakan11241s avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 3648
Standard

Intressant tråd

Experterna i Tv är några som vi diskuterat flitigt inom mitt spelbolag.
Minns bara Bengt-Erik ¨Professorn¨ Larsson!
Tog bara tokfavoriter och andrahandare. När han någon gång blev pressad av Hans G om en riktig kantboll , kunde han nämna en sjuoddsare
Att han sedan privat var proffsspelare och stadigt vinnande under mer än 30 år märktes aldrig i tipsen i alla fall. Han måste behållit alla godbitarna själv.
hakan11241 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 18:18   #7

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hakan11241 Visa inlägg
Experterna i Tv är några som vi diskuterat flitigt inom mitt spelbolag.
Minns bara Bengt-Erik ¨Professorn¨ Larsson!
Tog bara tokfavoriter och andrahandare. När han någon gång blev pressad av Hans G om en riktig kantboll , kunde han nämna en sjuoddsare
Att han sedan privat var proffsspelare och stadigt vinnande under mer än 30 år märktes aldrig i tipsen i alla fall. Han måste behållit alla godbitarna själv.
Professorn levererar fortfarande tips till Jägersros banprogram! Klassisk gubbe men ingen vars tips man ryggar direkt!
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 18:22   #8

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7937
Standard

Nisse Nilox var rätt bra
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 20:35   #9

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5586
Standard

Experternas tips, oavsett häst, drar på sig mängder
av spel. En skräll blir snabbt en kommunare om den
tippas av experterna. Det kan kanske vara en del
av förklaringen varför deras måndagstips, blir
till jättefavoriter under veckan som går.

Tippa själv direkt efter att startlistorna släppts,
innan någon expert hunnit ranka.

Försök att undvika att tippa efter turordningen,
utan bara på hästar, kuskar och spår.

Så får du se hur lätt det är, med en "dead line"
på mindre än 24 h.

Jämför sedan dina egna tips med experternas
och jämför utfallet, då vet du var du står i jämförelse.

Här på forumet höjs betaltjänsterna till skyarna, då
deras tipsförslag ständigt efterfrågas.

Att på lördagen före spelstopp och sitta på all tillgänglig
information om utrustning, balans, dagsform, kuskintervjuer,
stallinfo och var enda travexpert och betaltjänst travtips
på fickan. Och efter loppen resencera hur dåliga tipsen var
som "travexpertisen" tvingas sätta ihop 5 dagar tidigare
pga presstopp, känns aningen magstarkt, när man sitter
på hela informations övertaget.

Tycker överlag att vi har en duktig travexpertis,
vissa rankar hela vägen in i kaklet, andra orkar
med de 3-4 första. Dock tror jag alla har ett genuint
travintresse.

Ex på några experter som alltid gjort
läxan är Jonas Noreen Exp och Professorn som nu
bara finns på Jägersro hemsida, dessa herrar rankar
loppets alla hästar till sista rank.

Se experternas tips som ren inspiration och förstå
att deras ranking skall sorteras under tidiga tips i
veckan, innan informationsstocken blivit tillgänglig.

Så med andra ord, tips och spelförslag som tillkommit
med hjälp av maximal tillgång på information, är de
som är de mest pålitliga och mest intressanta att ta del
av och ev rygga.

Lycka till med liren Johan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tirich (+1)
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 21:44   #10

hakan11241s avatar

Standard

Ja, men nu jobbade ju Professorn i många år som DD-expert och lämnade sina tips precis innan spelstopp med all tillgänglig information. Att då bara ta de fyra mest spelade kombinationerna plus kanske den sjunde är ju på
gränsen till imbecillt.
Gammal 2015-03-21, 22:10   #11

Brains avatar

Sharp$: 1198
Standard

Professorn idag.

Hej på Er! Idag är det V75 på Momarken i Norge och ingredienser i soppan är jackpot, inga körspön, inga springspår efter svenskt mönster, snäva svängar och ett mycket långt upplopp ( 240 m). V75-1. 3-12...2-8-4-7...5-9-10... Naglo' Del Nord kan vinna om han klarar underlaget men Falcon Håleryd är farlig under alla omständigheter! Rysarvarning för Namale Kronos! V75-2. 11-9-4...7-5...öppet... Lite lurigt bakom A-gruppen! V75-3. 15-7-3-8...2-1-10-9...öppet... Alchemilla Rich var positiv senast! Här kan det skrälla! V75-4. 3...1-4-9-7...8-6-11... Ready For More är bra! Hermes Laday är en rysare! V75-5. 10-7-4-14...3-15... Lannem Silje möter kapabla herrar! V75-6. 1...7-12-9-2-5...öppet... Har stor feeling för Venkatesh trots lurigt innerspår! Dixie Exclusive är ett tidigt streck! V75-7. 9...5-6-1...7-3-4-2... B.B.S.Sugarlight bör ha god chans trots förutsättningarna! Lycka till!
Brain är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 23:31   #12

Sharp$: 5586
Standard

Citat:
Ja, men nu jobbade ju Professorn i många år som DD-expert och lämnade sina tips precis innan spelstopp med all tillgänglig information. Att då bara ta de fyra mest spelade kombinationerna plus kanske den sjunde är ju på
gränsen till imbecillt.
Sören Englund (Sydsvenskan),
har en kolumn i fredagen utgåva av Expressen.
Där han sedan ett antal år skall förvalta en
tusenlapp med hjälp av vinnar/platsspel,
instasmax 200:- per V75 omgång.
Tusenlappen har förvaltats väl och har
vuxit till över 5.000:-.

Har aldrig eller sällan sett honom lägga ett vinnarspel
på någon rankad under topp 3 i rank i ett lopp.
Däremot massor av vinnarlir på topprankade hästar.

Hittills en vinnande strategi.

Gissar att professorn prioriterar fler vinster till
lägre odds, snarare än sällsynta storodds på DD:n.
Precis samma strategi som Sören Englund valt,
när han förvaltar en fiktiv tusenlapp.

Varför jag tar upp Professorn är att spännande drag
rankats upp i hans ranking, precis som med Jonas
Noreen Exp.

Ställ deras ranking mot strecklisterankingen,
så är min erfarenhet över tid, att där går att
hitta riktiga fynd, fina spelvärden.

Orsaken är att de dristat sig att ranka alla hästar,
dvs lagt tankearbete på att vikta alla hästar i loppet.

Så hittar du en häst de har rankat upp mot strecklistan,
så lägg tid på att microskopera den hästen, då övriga
experter redan bläddrat vidare för länge sedan.
Där kan du hitta riktiga dunderdrag!

Några vänner inom travspelet, tunga och framgångsrika
lirare, missar aldrig att jämföra sin egen rank med dessa
två experttippare. Ofta hittar de något de förbisett.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 23:42   #13

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Brain Visa inlägg
Professorn idag.

Hej på Er! Idag är det V75 på Momarken i Norge och ingredienser i soppan är jackpot, inga körspön, inga springspår efter svenskt mönster, snäva svängar och ett mycket långt upplopp ( 240 m). V75-1. 3-12...2-8-4-7...5-9-10... Naglo' Del Nord kan vinna om han klarar underlaget men Falcon Håleryd är farlig under alla omständigheter! Rysarvarning för Namale Kronos! V75-2. 11-9-4...7-5...öppet... Lite lurigt bakom A-gruppen! V75-3. 15-7-3-8...2-1-10-9...öppet... Alchemilla Rich var positiv senast! Här kan det skrälla! V75-4. 3...1-4-9-7...8-6-11... Ready For More är bra! Hermes Laday är en rysare! V75-5. 10-7-4-14...3-15... Lannem Silje möter kapabla herrar! V75-6. 1...7-12-9-2-5...öppet... Har stor feeling för Venkatesh trots lurigt innerspår! Dixie Exclusive är ett tidigt streck! V75-7. 9...5-6-1...7-3-4-2... B.B.S.Sugarlight bör ha god chans trots förutsättningarna! Lycka till!
Var hittade du det där? Professorn är en legend, hade varit kul att veta var han skriver...
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-22, 00:16   #14

hakan11241s avatar

Standard

Hans G

En annan figur vi hade svårt för var Hans G Lindskogh. Det var ett ständigt inzoomande på favoriterna, och han var alltid lika förvånad när en favorit gick av. Då kom de klassiska kommentarerna som ¨korsdrag i kuponghögen¨ och den förhatliga ¨ni som klev av nyss-glöm inte bort att det är utdelning på både sex och fem rätt också!¨.
På senare år har jag haft nöjet att stöta på Hans G några gånger i samband med företagsjippon på Solvalla.
Han är inte bara genomtrevlig och en superproffsig värd, utan i detta forum har han visat upp ett helt annat tänk, både vad gäller systembyggnad och spelvärde. Där drar han sig inte för att såga dåliga favoriter eller kuskar/tränare.
Jag har också för mig att jag läst en intervju med honom där han berättade att han som nygift drog in en storvinst på travet som i princip löste lånen på kåken.
Slutsats: Visst kan många av experterna trav och spel på trav, frågan är bara varför de inte visar det oftare?
Gammal 2015-03-22, 00:17   #15

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
gränsen till imbecillt.
Nu skall jag slå lite imbecill statistik i bordet så får vi se om någon ändrar uppfattning.

67% av DD-omgångarna slutar med ranksumma 2-6, där ranken definierats av insatsfördelningen på huvudstreckspelet (V64/75/86). De 4-5 mest spelade komberna återfinns alltid där, och ofta också den sjunde/åttonde.

6 gånger av 10 ger DD under 30ggr i odds, var femte omgång under 10ggr.

Nu till det intressanta; samtliga dessa utfall ger förvisso en förlust för spelaren, men förlusten är för samtliga i intervallet ranksumma 2-6 lägre än spelavdraget. Favoritkomberna är med andra ord underspelade, ehuru inte lika mycket som spelavdraget. Men med lite mer feeling än stel och dum statistik så borde det gå att få ett positivt resultat genom att spela på favoritkomber.

Jag tycker inte det är helt fel att guida spelarna i det området istället för att dela ut dubblar som innebär åratal av tröstlöst och resultatlöst spelande i väntevärde innan den där förbaskade skrälldubbeln sitter där till 1200 gånger pengarna.

ATG som är beroende av omsättning är definitivt mer roade av människor som vinner ofta, även om det är lite, och sedan återinvesterar sina pengar (+lite till).

td