Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-03-18, 23:06   #106

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Jessika hade gärna fått köra Cali Maks, där satt Ulf och sov när hästen framför stannade och tappade 4 längder innan han kom sig för att runda.
Gammal 2015-03-18, 23:08   #107

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Vad var det för fel på hans styrning? Övriga var ju 50 meter efter i mål så det hade behövts en sådan bromsning i ledningen för att inte ge favoriten fritt att hans häst troligen stannat också då.
Han hade en motståndare. Den satt fast i hans rygg. Ingen häst i andraspår eller som kunde komma i spåren innebar något som helst hot. Han skulle ha kört så långsamt som möjligt och då hade Jeppas Maxi blivit kvar där han satt. Då hade han vunnit loppet.

Det är dessutom en häst som är mycket snabb men saknar hårdhet. Hade han klantat till det sista 300 så hade han troligen räddat sig ändå. Nu klantade han till det redan i näst sista sväng och förvärrade misstaget genom att direkt dra på ännu mer.

En fasansfull bjudning när vinsten redan var klar varvet kvar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Om_sommaren (+2)

Senast redigerad av overpace den 2015-03-18 klockan 23:10.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-18, 23:55   #108

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Jag har nu tittar på V86-8 en gång till, och jag tror inte att Adrian vinner hur han än kör.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-19, 02:55   #109

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2509
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Han hade en motståndare. Den satt fast i hans rygg. Ingen häst i andraspår eller som kunde komma i spåren innebar något som helst hot. Han skulle ha kört så långsamt som möjligt och då hade Jeppas Maxi blivit kvar där han satt. Då hade han vunnit loppet.

Det är dessutom en häst som är mycket snabb men saknar hårdhet. Hade han klantat till det sista 300 så hade han troligen räddat sig ändå. Nu klantade han till det redan i näst sista sväng och förvärrade misstaget genom att direkt dra på ännu mer.

En fasansfull bjudning när vinsten redan var klar varvet kvar.
Inte en chans att han kunnat hålla fast Jansson hur han än hade kört så som loppet utvecklade sig, jag kan inte se att Adrian gjorde nåt direkt fel, fick bara stryk av en bättre häst.
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-19, 02:59   #110

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2509
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Navaronne som är en typisk spetshäst var en halv sekund före Claes häst i mål så det är ju rätt uppenbart vem som gjorde fel. Claes borde naturligtvis ha släppt till Limping Shrimp när den kom farande i första sväng men vägrade då med. Claes tillhör en av de största pajasar vi har till kuskar i det här landet. Tänk bara hur många gånger han kört ihjäl King Tilly och ibland i ett och samma lopp. Ett skämt i samma liga som Fredrik B med tanke på hur många lopp de kört i sina liv och i vilken konkurrens.
Men nu var det ju Sjöström som kom till spets och han ville köra där och tydligt inte släppa till Jessica Sidbäck i alla fall, men det var hon tydligen för dum för att fatta. Hon yrade nåt om att köra för att vinna, det kunde hon väl knappast tro på fullt allvar med den huvudlösa styrningen i alla fall.

Hade hon däremot kommit till spets med Navaronne och kört där även om hon fått tryck på utsidan hade jag gärna försvarat hennes styrning.

Senast redigerad av tomtom2 den 2015-03-19 klockan 03:01.
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-19, 14:28   #111

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag har nu tittar på V86-8 en gång till, och jag tror inte att Adrian vinner hur han än kör.
Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Inte en chans att han kunnat hålla fast Jansson hur han än hade kört så som loppet utvecklade sig, jag kan inte se att Adrian gjorde nåt direkt fel, fick bara stryk av en bättre häst.
Nu har jag själv tittat på loppet flera gånger. Med klockan i hand. Adrian ökar farten ca 930 kvar och valde att köra under 09,5/400 mellan 800 o 400 kvar. Han kunde ha valt vilket tempo som helst.

Sorry, jag hade rätt.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-19, 17:48   #112

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7937
Standard

Han överskattade möjligen sin häst men körde inte bort segern tycker jag. Fick maxbetalt. Han trodde nog att han hade häst nog att spöa Jeppas i sin årsdebut men Maxi hade vunnit hur han än gjort. Troligen även från dödens om Tobbe hade valt det alternativet..
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 21:26   #113

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Men nu var det ju Sjöström som kom till spets och han ville köra där och tydligt inte släppa till Jessica Sidbäck i alla fall, men det var hon tydligen för dum för att fatta. Hon yrade nåt om att köra för att vinna, det kunde hon väl knappast tro på fullt allvar med den huvudlösa styrningen i alla fall.

Hade hon däremot kommit till spets med Navaronne och kört där även om hon fått tryck på utsidan hade jag gärna försvarat hennes styrning.
Claes hade som så ofta, och väldigt uppenbart för alla och en var just denna gång, zero täckning för sin styrning. Staro Family var en halv sekund efter Navaronne i mål och det hade säkerligen varit en sekund till, minst, om positionerna varit de omvända. Staro Family slutade näst sist och slog endast den enda häst som blev diskad för galopp.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td