|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-03-19, 00:25 | #46 |
Håll koll på vädret och därmed banan med tanke på det ruskväder som väntar på fredag i området. Först regn och sedan ev snö. Uppehåll på lördag dock enligt prognoserna med väsentligt mycket kallar än vad det varit senaste tiden.
I bästa fall ok men stora nederbördsmängder på fredag kanske kan ställa till det med banan i år igen och därmed bädda för ännu ett år med på förhand omöjliga vinnare ? De stora favoriterna som Naglo Del Nord, Lannem Silje, Ready For More och BBS Sugarlight har enormt stor del av insatserna hittills i resp lopp av de få svenska miljoner som hittills spelats. |
|
2015-03-19, 09:08 | #47 |
Banned
|
Är lite inne på Oasis Bi, tar hand om spets, sen ska den slås därifrån, har fått ett lopp i kroppen nu efter vila.
|
2015-03-19, 10:20 | #48 |
|
|
2015-03-19, 11:23 | #49 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
2a och 3e rensar inget, så där måste man spika.
Lyckas man med det, kan man vinna stort, inte annars.
2015-03-19, 11:57 | #50 |
Hejsan, jag kan inte så mycket om trav, bara undrar angående balansen på Lördag, då det ska bli sämre väder finns det risk för barfotaförbud då? Blir väl Naglo Del Nord kraftigt missgynnad?
|
|
2015-03-19, 12:04 | #51 | |
Citat:
Jag är inne på Stepping i tredje. Men vad gör man i andra - 11 Scellino? Nu betalar jag och kollar loppen - inte minst norskarna - fram till lördag fm. |
||
2015-03-19, 12:11 | #52 | |
Citat:
|
||
2015-03-19, 12:41 | #53 |
Intressant att BBS Sugarlight är spelat till över 70% på rikstoto. Det finns några andra lopp där det är olika favoriter jämfört med på ATG också. Tex i Avdelning 3 så är Premance simoni stor favorit på rikstoto(33,7%), men "endast" 17% på Atg.
Brukar det inte räkna ihop procentenheterna för att få en gemensam över ATGs och rikstotos? Eller det kanske sker närmare start? https://rikstoto.no/Program/Spill-i-...03-21|t:MO|o:0 |
|
2015-03-19, 13:00 | #54 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mille94 (+1) |
||
2015-03-19, 14:59 | #55 |
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mille94 (+1) |
|
2015-03-19, 15:01 | #56 |
|
|
2015-03-19, 15:46 | #57 |
– 3 Naglo Del Nord
Det bli fortsatt barfota runt om och norskt huvudlag precis som han gått med i de senaste loppen. De snäva kurvorna bekymrar mig inte alls då han tävlat på 800-metersbanor i Italien större delen av sitt liv. Det faktum att han är klar för final i nästa helg har ingen som helst påverkan på upplägget här då jag vill kvala in till ytterligare en Silverfinal vilket han gör om han vinner här. Det ser bra ut på papperet för Naglo Del Nord och han är min bästa segerchans på lördag. |
|
2015-03-19, 16:45 | #58 | |
Citat:
|
||
2015-03-20, 00:04 | #59 |
Kommer man att få reda på bf eller inte på lördag som vanligt? Vädret kan ju ställa till det en hel del. I övrigt angående Momarken så är väl spår 1 ganska missgynnat p g a den snäva kurvan? När Raffe spikar Naglo de Nord och Lannem Silje så går ju inte det ;-)
Känns som det är läge att hitta garderingar som kan köra med skor. Mina funderingar på garderingar är följande: Avd 1: 4, 7 speciellt Rocket Zet är intressant med Erik och formen känns på gång. Tycker egentligen det är bara de här två som kan matcha 3 Naglo de Nords tider. Avd 2: Känns lite som spik 11 för mej, eller många, vid gardering tycket jag absolut 2,7,9 ska med. 4,5 har bästa spåren men jag upplever att Takters 4 är sämre på auto än på volt och jag tror inte att 5 J C Superstar gör annat än att ge Erik en bra rygg. Avd 3: ett lopp som brukar skrälla, men som streckmässigt inte ser ut att göra det. Första streck för mej är 8,15 följt av 3 och sedan 13, utöver dessa 2,10,1,7. 2:an bra häst men sämre kusk, 7:an, det är inte svenska springspår, det är volt och inte 1640A från bakspår som senast. 10 Conrads Elsa har väl aldrig vunnit direkt från vila? Rätta mej gärna om jag har fel, men jag tror det behövs ngt lopp till i kroppen. 1:an har ett bra läge men 1 av 21 är ingen vidare vinstprocent. Så 8,3,15 och sedan 13 Simb Ruby som jag tycker går ner i ordentligt i klass och hon har formen på gång och är totalt ospelad. Rolig skräll i varje fall! Avd 4: Klassiskt tvåhästars lopp, 1 och 3. Spår 1 är sämre och 3 är snabb ut men t o m Bernard Grasso lyckades hålla ledningen från spår 1 i Halmstad. Så detta är svårt, fler alternativ här är väl 4,7,9,11...blir förmodligen en lösning med dubbel A-häst 1,3 och sedan garderar jag med B hästar 4,7 C hästar 9,11 Avd 5: 10 Lannem Silje är rätt A-häst speciellt med tanke på att formen är tveksam på 4 Lome Braga. 10 Lannem Silje är helt enkelt ett bra spikförslag. Längre ner är det bara 7,14 att bry sig om. Spik eller fyra stycken. Avd 6: 7 Dernier Viking om banan är okay är det ett spikförslag, annars 1 och 4. Var hamnar Örjan med Venkatesh? Sedan är det långt lopp och Örjan brukar hitta ut. 4 Ponziopilato Strano har vunnit det här loppet 4 av 6 starter, gjuten att ha med om man inte spikar Vikingen. 2 Send in the clowns, ja, om man inte gjort just det när det gäller kusken, som inte verkar vara mer än lovande. Hästen ja kusken nej! Dubbeldraget är ändå nr 4! Avd 7: Här tippar vi annorlunda jämfört med Norge, gemensamt är att 9 BBS Sugarlight är favorit, men i Norge förordar man sedan 6 och 7 och i Sverige 1 och 5. Norrmännen tycker alltså att nr 6 är bäst av deras andra hästar i loppet och jag litar på att de har rätt. Jag tror inte på nr 1, varken med kusken eller från det spåret och att köra i ledningen kommer sannolikt bara att bjud in ngn annan kanske t o m ge en lucka till 9 BBS i slutet på den lååååånga rakan. 5 är den fågel eller fisk? Tror inte att den är i form att sänka sitt rekord på distansen vilket krävs om 7 Cash Kantab gör om sin senaste tid. 6,7,9 här eller bara spik på BBS Sugarlight. Jaha, mina funderingar så långt...
Även en blind höna...går in i väggen! Senast redigerad av hugotheboss den 2015-03-20 klockan 00:06. |
|
2015-03-20, 02:45 | #60 |
tror inte att de i norge nånsin ålägger förbud utan det är upp till tränarn själv när det behövs skor på etc. läste det nånstans iaf. Men blir det skor på naglo så är det kraftigt minus
|
|
|