Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-03-16, 15:43   #31

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1428
Standard

Miss My Money SOS. Har dunderform. Senast så fick hon en galopperande häst (Hairspray) framför sig i starten o tappa mycket. Spurta sen jättebra. Gången innan så blev det alldeles för hård körning på 2640m mot Unique Gowan. Höll ändå bra som 5a bakom Dernier Viking.
Nu kanonläge!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
putte64 (+100)
jockegais är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-16, 15:50   #32

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jockegais Visa inlägg
Miss My Money SOS. Har dunderform. Senast så fick hon en galopperande häst (Hairspray) framför sig i starten o tappa mycket. Spurta sen jättebra. Gången innan så blev det alldeles för hård körning på 2640m mot Unique Gowan. Höll ändå bra som 5a bakom Dernier Viking.
Nu kanonläge!
Oavsett hur det går så älskar jag ditt inlägg.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-16, 16:06   #33

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jo tack. Hade man haft den tiden hade veckan varit räddad.

Hur kollar man om och när de norska hästarna tävlat med resp utan skor ? Var väl typ 2 år sedan nu som Hedda lovade att sådan info var på väg även i Norge men inget har hänt vad jag vet.

Nä, man får nog göra som de flesta om speltarmen suger på lördag. Kolla vad experterna som säger eller i alla fall påstår att dom har koll på alla hästarna från Norge tror. Ärligt talat tror jag att det är väldigt få spelarna som kan eller vill skaffa sig den kollen själva.

Ovanstående länkar och tips var till de som vill göra jobbet med det som går att göra.

Du behöver inte spela eller förklara dig varför du inte spelar, jag hade koll på dina anledningar oavsett Olle, jag lovar.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-16, 16:19   #34

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Om jag räknade rätt är det 51 hästar som inte är klickbara i startlistorna. Dvs spelbolaget hänvisar till Norge och deras sidor om man ska ens grundläggande info om alla dessa hästar. Så har det varit ända sedan man började flytta V75 till Norge och det är pinsamt.

I kallblodsloppet är alla hästar från Norge. Finns inte info om en enda i atgs startlistor.

Dom som ska ha lika stor möjlighet att vara pålästa som vanligt på V75 är nog dom som är arbetslösa och har all tid i världen till att lägga 4 ggr så mycket tid dels genom att få fram grundläggande info men framförallt till att få koll på hela 51 icke svenska hästar som är med bara på V75.

Den tiden har inte jag i alla fall. Man har ju heller ingen nytta av att skaffa sig koll på hästarna annat än till lördagens lopp för sen dyker de flesta aldrig upp igen i lopp som svenska spelare lirar till.
Jag har en syn som verkar vara totalt tvärtemot din. För mig finns det inget bättre än när den tid man lägger ner på travet faktiskt har chans att ge en bra avkastning. I omgångar där jag ofta läser att du avstår ser jag samtidigt jättepotential.
Rickart (+10)

Senast redigerad av NicklasJ den 2015-03-16 klockan 16:28.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-16, 16:56   #35

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58361
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Jag har en syn som verkar vara totalt tvärtemot din. För mig finns det inget bättre än när den tid man lägger ner på travet faktiskt har chans att ge en bra avkastning. I omgångar där jag ofta läser att du avstår ser jag samtidigt jättepotential.
Ja, men du sysslar väl med travet på heltid. Hade jag gjort det hade jag nog också tyckt så. Men 99 procent av dom som spelar V75 är inte yrkesspelare och de flesta har jobb och familjer. Då finns det inte en chans att vara så seriös med lördagens V75a att man skaffar sig egen koll på alla de drygt 50 norska eller danska hästar som startar via norska lopparkiv och annat. Det kräver helt enkelt för mycket tid. Lösningen för alla som alltid spelar V75 oavsett var det går och oavsett vad som startar blir att läsa andras tips. Det gör å andra sidan en stor del av spelarna alla lördagar, men då har man i alla fall en fair chans att själv sätta sig in i omgångarna även som hobbylirare med begränsade tidsresurser.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-16, 17:06   #36

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ja, men du sysslar väl med travet på heltid. Hade jag gjort det hade jag nog också tyckt så. Men 99 procent av dom som spelar V75 är inte yrkesspelare och de flesta har jobb och familjer. Då finns det inte en chans att vara så seriös med lördagens V75a att man skaffar sig egen koll på alla de drygt 50 norska eller danska hästar som startar via norska lopparkiv och annat. Det kräver helt enkelt för mycket tid. Lösningen för alla som alltid spelar V75 oavsett var det går och oavsett vad som startar blir att läsa andras tips. Det gör å andra sidan en stor del av spelarna alla lördagar, men då har man i alla fall en fair chans att själv sätta sig in i omgångarna även som hobbylirare med begränsade tidsresurser.
Men de spelar ändå.
Värt att tänka på.
Gammal 2015-03-16, 17:23   #37

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

V75-1

Hur bra är 10 Sejr Gammelsbaek? I årsdebuten vann den ett 16' kronorslopp. Den kan väl ändå inte slå vare sig 3 Naglo' d N från bakspår eller 12 Falcon Håleryd med hårdhet från Vincennes. Bara att spika Veijo?
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-16, 17:27   #38

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
De flesta som väljer att sitta och skriva dagarna i enda på ett travspelsforum lägger nog mer tid än kollektivet. Alltså bör det inte bara vara jag, utan också de flesta här som är mer pålästa än gemene man, som har ett intresse om att kunna få avkastning på tiden man lägger. Med tanke på hur dålig koll de flesta har som kommer spela till helgens V75 så krävs det inte heller den mängd av tid som du menar för att skaffa sig en edge. Det tar minst lika lång tid att försöka hitta något som sticker ut i lopp där alla vet allt om hästarna som startar skulle jag vilja påstå.
sirlarsson (+50), Zniper (+10), criba (+10), AMHC (+1), SO (+5)

Senast redigerad av NicklasJ den 2015-03-16 klockan 17:29.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-16, 18:48   #39

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 2404
Standard

Citat:
Klass 1 försöket i fjor på den banan måste inneha rekordet vad gäller galopper.

http://classic.atg.se/ResultatServle...6&raceTrack=Mo

Men det är inget nytt. Det är som du skriver oerhört snäva och dåligt doserade svängar där och osäkra hästar och kuskar som inte brukar köra där ska man kolla extra på.

Det brukar också klagas på banunderlaget men i år har våren kommit tidigare så det kanske inte blir lika dåligt denna gång ?
I o f s störde Ulf Ohlsson halva fältet i detta lopp när Pedro Bi startgalopperade i körning om tät. Det var ju inte långt ifrån en olycka när ekipage körde upp i varandras vagnar etc.

Det som var mer anmärkningsvärt var väl hur Anders Svanstedt kunde köra bort Send In The Clowns ifrån tät.
MattiasB75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-16, 20:02   #40

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7937
Standard

Jag brukar avstå när det ser ut att bli skitdålig utdelning som i Lördags. Annars chansar jag gärna på en sån här omgång som troligen ger en hel del även fast jag inte hinner leta igenom så mycket information. Många av de norska hästarna räknar jag kallt med att de inte duger i de högre klasserna så plötsligt vart det mycket mindre att grotta i
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-16, 22:03   #41

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Suckade när jag såg att det var V75 på Momarken i Norge, men omgången ser ju faktiskt riktigt rolig ut! Spännande att se Petri Puros stjärna Edvard Ale igen, har inte sett comebacken eller loppet senast men antar att hästen är i skick att vinna här. Dessutom grande Rio Grande med Uhrberg upp, räknar med kross från dödens där. Noterar även kraftigt kuskplus på Obsession! Tidig varning också för Untersteiner d.y., rundar väl alla minst en gång (Falcon Håleryd?) från bakspårslägen med 240 meter långt upplopp?
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-17, 00:30   #42

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 522
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Vad är vitsen med att köra v75 i Norge? Känns totalt stendött för egen del...
Stå över då------------------------
Yersinia1347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-17, 11:26   #43

Standard

V75-5

Jag gissar, att en norsk vinner femte.

Vågar nog slå vad om 1 sharps att det blir så.
Gammal 2015-03-18, 18:29   #44

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1371
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jockegais Visa inlägg
Nu kanonläge!
Tänkte chansspika Miss my Money och tänkte också spets och slut!
Fast det verkar som att Andrè kommer släppa spets, Intervjun i Vi Tippar...

1 Miss My Money har klart bättre form än raden,
Då hon har haft otur på slutet.
Nu har vi fått bästa spåret och får vi en fin resa med
lucka till slut kan hon vara med i striden.
Inga ändringar är planerade,säger Andre Eklundh.
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-18, 23:58   #45

Standard

Vi som spikade Stepping For Money får bra betalt nu. Bara att spika?
Svara

td