Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-03-15, 13:59   #1

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

V75 Momarken Norge 21/3

Anmälningslistorna finns klara på norska sidan.

http://www.travsport.no/Sport/Innmel...?date=20150321
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-15, 14:12   #2

Helges avatar

Standard

Dessa möter B.B.S. Sugarlight.

Gammal 2015-03-15, 18:59   #3

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1290
Standard

Fan vilka roliga lopp massa godingar med ju!

Twitter: @Batmantyp
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-15, 19:10   #4

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Spännande med Johan på BBS.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-15, 19:17   #5

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Nästa vecka är det ingen V75 för min del. Det enda sättet att bli av med V75 i Norge är att bojkotta spelet dit.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-15, 19:28   #6

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 970
Standard

Förra året lyckades ingen pricka alla sju på Momarken. Hoppas på lika svår omgång i år.
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-15, 19:43   #7

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58366
Standard

Om jag räknade rätt är det 51 hästar som inte är klickbara i startlistorna. Dvs spelbolaget hänvisar till Norge och deras sidor om man ska ens grundläggande info om alla dessa hästar. Så har det varit ända sedan man började flytta V75 till Norge och det är pinsamt.

I kallblodsloppet är alla hästar från Norge. Finns inte info om en enda i atgs startlistor.

Dom som ska ha lika stor möjlighet att vara pålästa som vanligt på V75 är nog dom som är arbetslösa och har all tid i världen till att lägga 4 ggr så mycket tid dels genom att få fram grundläggande info men framförallt till att få koll på hela 51 icke svenska hästar som är med bara på V75.

Den tiden har inte jag i alla fall. Man har ju heller ingen nytta av att skaffa sig koll på hästarna annat än till lördagens lopp för sen dyker de flesta aldrig upp igen i lopp som svenska spelare lirar till.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+10), Viroid (+40), tomtom2 (+5), Spojs (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-15, 22:01   #8

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2289
Standard

Vad är vitsen med att köra v75 i Norge? Känns totalt stendött för egen del...
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-15, 22:15   #9

sirlarssons avatar

Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
För att unna norrmännen att få se lite bra hästar för en gångs skull

Vi får ju ha deras skidåkare i Sverige någon gång per år så är väl inte mer än rätt. Skämt åsido!
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-15, 22:24   #10

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 789
Standard

Hur många gånger har egentligen Norge v75, det är ju inte jätteofta.. Är väl bara att skippa spelet om det är så hemskt? Finns ju både v86,v64 mm att sätta sina slantar på istället
monimaker1 (+2)
whalz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-15, 22:32   #11

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

2008: 695 000
2009: 120 000
2010: 519 000
2011: 36 000
2012: 6 292 000
2013: 95 000
2014: ingen sjua

Så ska en utdelningsrad för V75 se ut! Inga förbannade favoritparader eller lopp med sju startande. Bara kolla startlistorna för att inse att här har man något att verkligen sätta tänderna i. Underbart! Ljuvligt! Rysningar! De falska förhoppningarna väcks verkligen till liv.

Många tycker att köra svenska V75 i Norge är skit. Kanske det, men man har i alla fall lyckats skapa en spelmässigt intressant omgång. Hur ofta sker det i Sverige numera?
AMHC (+10), parsalian (+10), criba (+10), hammering (+3), denfete (+2), chompipe (+5)
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-15, 22:51   #12

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Spännande med Johan på BBS.
Gick ju hyfsat i norge förra året när han körde!

http://www.atgplay.se/video/20140713...ahrespokallopp
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-16, 00:12   #13
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Norge är bra spel! Fan vad vissa gnäller, när det blir lite svårare än vanligt. Gör jobbet som krävs, så är ni med i sjurättspotten. Nästan sex dagar kvar... plugga en avdelning om dagen.
monimaker1 (+2), Yersinia1347 (+10)
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-16, 00:16   #14

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 194
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Gick ju hyfsat i norge förra året när han körde!

http://www.atgplay.se/video/20140713...ahrespokallopp
Haha fyfan vilken härlig kommentator! Nothing but klaaaaas Mer sånt i sverige tack! Lite inlevelse e alltid kul!

Har kollat lite grann o 2 spikar e redan i stort sett klara ju om de går BRO. Dernier viking och Naglo del nord. Kommer bli as stora favoriter förmodligen dock. BBS skall garderas ! Kash's Cantab vinner men tar ja med två tar ja med flera..

Senast redigerad av parsalian den 2015-03-16 klockan 00:20.
parsalian är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-16, 07:44   #15

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Om jag räknade rätt är det 51 hästar som inte är klickbara i startlistorna. Dvs spelbolaget hänvisar till Norge och deras sidor om man ska ens grundläggande info om alla dessa hästar. Så har det varit ända sedan man började flytta V75 till Norge och det är pinsamt.

I kallblodsloppet är alla hästar från Norge. Finns inte info om en enda i atgs startlistor.

Dom som ska ha lika stor möjlighet att vara pålästa som vanligt på V75 är nog dom som är arbetslösa och har all tid i världen till att lägga 4 ggr så mycket tid dels genom att få fram grundläggande info men framförallt till att få koll på hela 51 icke svenska hästar som är med bara på V75.

Den tiden har inte jag i alla fall. Man har ju heller ingen nytta av att skaffa sig koll på hästarna annat än till lördagens lopp för sen dyker de flesta aldrig upp igen i lopp som svenska spelare lirar till.

Om man trycker i "utökad startlista" på ATG.se, så kan man se de fem senaste loppen även på de norska hästarna.

Här får du fram alla info om starter på de norska, lika lätt som här hemma.
http://www.travsport.no/Andre-elemen...r-hestkusklop/

Sen tror jag norska lopparkivet blir fritt denna vecka inför V75. Vill minnas det varit så innan.

Fick svar från ATG, norska lopparkivet är öppet för alla, helt fritt denna vecka.

Så nu kan vi sluta gnälla på dom bitarna iaf.
affe56 (+10), monimaker1 (+2), Fulsprit (+1)

Senast redigerad av Helge den 2015-03-16 klockan 08:35.
Gammal 2015-03-16, 08:55   #16

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Om man trycker i "utökad startlista" på ATG.se, så kan man se de fem senaste loppen även på de norska hästarna.

Här får du fram alla info om starter på de norska, lika lätt som här hemma.
http://www.travsport.no/Andre-elemen...r-hestkusklop/

Sen tror jag norska lopparkivet blir fritt denna vecka inför V75. Vill minnas det varit så innan.

Fick svar från ATG, norska lopparkivet är öppet för alla, helt fritt denna vecka.

Så nu kan vi sluta gnälla på dom bitarna iaf.
Jo tack. Hade man haft den tiden hade veckan varit räddad.

Hur kollar man om och när de norska hästarna tävlat med resp utan skor ? Var väl typ 2 år sedan nu som Hedda lovade att sådan info var på väg även i Norge men inget har hänt vad jag vet.

Nä, man får nog göra som de flesta om speltarmen suger på lördag. Kolla vad experterna som säger eller i alla fall påstår att dom har koll på alla hästarna från Norge tror. Ärligt talat tror jag att det är väldigt få spelarna som kan eller vill skaffa sig den kollen själva.
Gammal 2015-03-16, 09:07   #17

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av parsalian Visa inlägg
Haha fyfan vilken härlig kommentator! Nothing but klaaaaas Mer sånt i sverige tack! Lite inlevelse e alltid kul!

Har kollat lite grann o 2 spikar e redan i stort sett klara ju om de går BRO. Dernier viking och Naglo del nord. Kommer bli as stora favoriter förmodligen dock. BBS skall garderas ! Kash's Cantab vinner men tar ja med två tar ja med flera..
dernier viking på banan i momarken osar galopp lång väg för mig. snäva svängar o halvschaskigt underlag brukar det vara där. gäller att vara travsäker om man ska ta sig runt
Gammal 2015-03-16, 09:14   #18

Standard

Citat:
dernier viking på banan i momarken osar galopp lång väg för mig. snäva svängar o halvschaskigt underlag brukar det vara där. gäller att vara travsäker om man ska ta sig runt
Klass 1 försöket i fjor på den banan måste inneha rekordet vad gäller galopper.

http://classic.atg.se/ResultatServle...6&raceTrack=Mo

Men det är inget nytt. Det är som du skriver oerhört snäva och dåligt doserade svängar där och osäkra hästar och kuskar som inte brukar köra där ska man kolla extra på.

Det brukar också klagas på banunderlaget men i år har våren kommit tidigare så det kanske inte blir lika dåligt denna gång ?
Gammal 2015-03-16, 09:31   #19

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 15752
Standard

Upploppet är 240m och de snäva svängarna verkar göra att det inte är lika lätt att runda och komma som en kanon på upploppet. Brukar kunna bli ett par spetsvinster. Allra helst i loppen utan tillägg. Det har ju snackats högt och lågt från tipsexperter om att det har varit så svårt att hålla upp innerspår men det har man nästan varje år blivit blåst på. Är hästen startsnabb och travsäker så sitter den i spets.
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-16, 09:37   #20

Standard

Citat:

Men det är inget nytt. Det är som du skriver oerhört snäva och dåligt doserade svängar där och osäkra hästar och kuskar som inte brukar köra där ska man kolla extra på.

Det brukar också klagas på banunderlaget men i år har våren kommit tidigare så det kanske inte blir lika dåligt denna gång ?
Minns för några år sen när det var strået vassare. Då var det dimma också till råga på allt. Ett 12 tal hästar sprang in i dimman i första kurvan o ca hälften kom ur dimman på rakan i travHa för mig conrads fredrik vann loppet som på den tiden tränades av kari lähderkorpi
Gammal 2015-03-16, 09:42   #21

Standard

norska kallblod är alltid en fröjd för ögat. Jag undrar om lanhem silje tar tilägg på lome brage om den är iordning.
Gammal 2015-03-16, 09:53   #22

putte64s avatar

Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
norska kallblod är alltid en fröjd för ögat. Jag undrar om lanhem silje tar tilägg på lome brage om den är iordning.
Exakt.
Glöm inte Tekno Jerken.
Hon måste sänka sitt rekord med 2,5s för att vinna, tror inte hon gör det.
Gammal 2015-03-16, 09:58   #23

Standard

Citat:
exakt min tanke..... :-) men jag vill även ha med 11 Norheim Järv som kan få loppet i draget. Det är en mycket fin travare, muskulös, och gick en kanontid senast.
Gammal 2015-03-16, 10:13   #24
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av parsalian Visa inlägg

Du kan börja med en spik på Falcon Håleryd i första. Allt talar för att den inte ska ha samma otur som i förra loppet.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-16, 10:16   #25

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Exakt.
Glöm inte Tekno Jerken.
Hon måste sänka sitt rekord med 2,5s för att vinna, tror inte hon gör det.
nä det kan inte gå. Teknojerken imponerande på vermo i somras ser jag. håller den sig på benen bör den bli livsfarlig. Hur är det nu med springspåren i Norge. vilka ha det på framvolten?
Gammal 2015-03-16, 10:24   #26

Standard

Voltningen går i motsatt riktning i Norge. Spår 5, 6 och 7 har springspår. Det ger bättre plats till spår 4 och 5, det är inte så trångt som i Sverige.
Gammal 2015-03-16, 12:40   #27

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1606
Standard

Tokspik på Ready for more. Hur fan ska han lägga detta? Det är ju en guldhäst!! Snyggt av Reijo om han vinner på lördag. Klar för final elitloppshelgen då, o springer samma final om 2 veckor. Kan vinna två finaler i samma klass i två meeting på rad. Fint matchat!
Liljendahl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-16, 12:43   #28

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
nä det kan inte gå. Teknojerken imponerande på vermo i somras ser jag. håller den sig på benen bör den bli livsfarlig. Hur är det nu med springspåren i Norge. vilka ha det på framvolten?
Vet inte om du mins TJ från elitkampen i somras, men det gör jag.
Han hade varit med i striden felfri, mot världens bästa...
Gammal 2015-03-16, 13:35   #29

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Vet inte om du mins TJ från elitkampen i somras, men det gör jag.
Han hade varit med i striden felfri, mot världens bästa...
Fick mig att tänka på denna:
https://www.sharps.se/rekar-speltips/...en--trav-32699
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-16, 13:53   #30

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Exakt.
Även jag lanserade den, men inte via rek.
Gammal 2015-03-16, 15:43   #31

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1428
Standard

Miss My Money SOS. Har dunderform. Senast så fick hon en galopperande häst (Hairspray) framför sig i starten o tappa mycket. Spurta sen jättebra. Gången innan så blev det alldeles för hård körning på 2640m mot Unique Gowan. Höll ändå bra som 5a bakom Dernier Viking.
Nu kanonläge!
putte64 (+100)
jockegais är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-16, 15:50   #32

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jockegais Visa inlägg
Miss My Money SOS. Har dunderform. Senast så fick hon en galopperande häst (Hairspray) framför sig i starten o tappa mycket. Spurta sen jättebra. Gången innan så blev det alldeles för hård körning på 2640m mot Unique Gowan. Höll ändå bra som 5a bakom Dernier Viking.
Nu kanonläge!
Oavsett hur det går så älskar jag ditt inlägg.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-16, 16:06   #33

Helges avatar

Standard

Citat:
Jo tack. Hade man haft den tiden hade veckan varit räddad.

Hur kollar man om och när de norska hästarna tävlat med resp utan skor ? Var väl typ 2 år sedan nu som Hedda lovade att sådan info var på väg även i Norge men inget har hänt vad jag vet.

Nä, man får nog göra som de flesta om speltarmen suger på lördag. Kolla vad experterna som säger eller i alla fall påstår att dom har koll på alla hästarna från Norge tror. Ärligt talat tror jag att det är väldigt få spelarna som kan eller vill skaffa sig den kollen själva.

Ovanstående länkar och tips var till de som vill göra jobbet med det som går att göra.

Du behöver inte spela eller förklara dig varför du inte spelar, jag hade koll på dina anledningar oavsett Olle, jag lovar.
Gammal 2015-03-16, 16:19   #34

Standard

Citat:

Jag har en syn som verkar vara totalt tvärtemot din. För mig finns det inget bättre än när den tid man lägger ner på travet faktiskt har chans att ge en bra avkastning. I omgångar där jag ofta läser att du avstår ser jag samtidigt jättepotential.
Rickart (+10)

Senast redigerad av NicklasJ den 2015-03-16 klockan 16:28.
Gammal 2015-03-16, 16:56   #35

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Jag har en syn som verkar vara totalt tvärtemot din. För mig finns det inget bättre än när den tid man lägger ner på travet faktiskt har chans att ge en bra avkastning. I omgångar där jag ofta läser att du avstår ser jag samtidigt jättepotential.
Ja, men du sysslar väl med travet på heltid. Hade jag gjort det hade jag nog också tyckt så. Men 99 procent av dom som spelar V75 är inte yrkesspelare och de flesta har jobb och familjer. Då finns det inte en chans att vara så seriös med lördagens V75a att man skaffar sig egen koll på alla de drygt 50 norska eller danska hästar som startar via norska lopparkiv och annat. Det kräver helt enkelt för mycket tid. Lösningen för alla som alltid spelar V75 oavsett var det går och oavsett vad som startar blir att läsa andras tips. Det gör å andra sidan en stor del av spelarna alla lördagar, men då har man i alla fall en fair chans att själv sätta sig in i omgångarna även som hobbylirare med begränsade tidsresurser.
Gammal 2015-03-16, 17:06   #36

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Ja, men du sysslar väl med travet på heltid. Hade jag gjort det hade jag nog också tyckt så. Men 99 procent av dom som spelar V75 är inte yrkesspelare och de flesta har jobb och familjer. Då finns det inte en chans att vara så seriös med lördagens V75a att man skaffar sig egen koll på alla de drygt 50 norska eller danska hästar som startar via norska lopparkiv och annat. Det kräver helt enkelt för mycket tid. Lösningen för alla som alltid spelar V75 oavsett var det går och oavsett vad som startar blir att läsa andras tips. Det gör å andra sidan en stor del av spelarna alla lördagar, men då har man i alla fall en fair chans att själv sätta sig in i omgångarna även som hobbylirare med begränsade tidsresurser.
Men de spelar ändå.
Värt att tänka på.
Gammal 2015-03-16, 17:23   #37

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

V75-1

Hur bra är 10 Sejr Gammelsbaek? I årsdebuten vann den ett 16' kronorslopp. Den kan väl ändå inte slå vare sig 3 Naglo' d N från bakspår eller 12 Falcon Håleryd med hårdhet från Vincennes. Bara att spika Veijo?
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-16, 17:27   #38

Standard

Citat:
De flesta som väljer att sitta och skriva dagarna i enda på ett travspelsforum lägger nog mer tid än kollektivet. Alltså bör det inte bara vara jag, utan också de flesta här som är mer pålästa än gemene man, som har ett intresse om att kunna få avkastning på tiden man lägger. Med tanke på hur dålig koll de flesta har som kommer spela till helgens V75 så krävs det inte heller den mängd av tid som du menar för att skaffa sig en edge. Det tar minst lika lång tid att försöka hitta något som sticker ut i lopp där alla vet allt om hästarna som startar skulle jag vilja påstå.
sirlarsson (+50), Zniper (+10), criba (+10), AMHC (+1), SO (+5)

Senast redigerad av NicklasJ den 2015-03-16 klockan 17:29.
Gammal 2015-03-16, 18:48   #39

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 2404
Standard

Citat:

I o f s störde Ulf Ohlsson halva fältet i detta lopp när Pedro Bi startgalopperade i körning om tät. Det var ju inte långt ifrån en olycka när ekipage körde upp i varandras vagnar etc.

Det som var mer anmärkningsvärt var väl hur Anders Svanstedt kunde köra bort Send In The Clowns ifrån tät.
MattiasB75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-16, 20:02   #40

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7938
Standard

Jag brukar avstå när det ser ut att bli skitdålig utdelning som i Lördags. Annars chansar jag gärna på en sån här omgång som troligen ger en hel del även fast jag inte hinner leta igenom så mycket information. Många av de norska hästarna räknar jag kallt med att de inte duger i de högre klasserna så plötsligt vart det mycket mindre att grotta i
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-16, 22:03   #41

Emeffeffs avatar

Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Suckade när jag såg att det var V75 på Momarken i Norge, men omgången ser ju faktiskt riktigt rolig ut! Spännande att se Petri Puros stjärna Edvard Ale igen, har inte sett comebacken eller loppet senast men antar att hästen är i skick att vinna här. Dessutom grande Rio Grande med Uhrberg upp, räknar med kross från dödens där. Noterar även kraftigt kuskplus på Obsession! Tidig varning också för Untersteiner d.y., rundar väl alla minst en gång (Falcon Håleryd?) från bakspårslägen med 240 meter långt upplopp?
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-17, 00:30   #42

Sharp$: 522
Standard

Citat:
Stå över då------------------------
Yersinia1347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-17, 11:26   #43

Standard

V75-5

Jag gissar, att en norsk vinner femte.

Vågar nog slå vad om 1 sharps att det blir så.
Gammal 2015-03-18, 18:29   #44

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1371
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jockegais Visa inlägg
Nu kanonläge!
Tänkte chansspika Miss my Money och tänkte också spets och slut!
Fast det verkar som att Andrè kommer släppa spets, Intervjun i Vi Tippar...

1 Miss My Money har klart bättre form än raden,
Då hon har haft otur på slutet.
Nu har vi fått bästa spåret och får vi en fin resa med
lucka till slut kan hon vara med i striden.
Inga ändringar är planerade,säger Andre Eklundh.
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-18, 23:58   #45

Standard

Vi som spikade Stepping For Money får bra betalt nu. Bara att spika?
Gammal 2015-03-19, 00:25   #46

Standard

Håll koll på vädret och därmed banan med tanke på det ruskväder som väntar på fredag i området. Först regn och sedan ev snö. Uppehåll på lördag dock enligt prognoserna med väsentligt mycket kallar än vad det varit senaste tiden.

I bästa fall ok men stora nederbördsmängder på fredag kanske kan ställa till det med banan i år igen och därmed bädda för ännu ett år med på förhand omöjliga vinnare ?
De stora favoriterna som Naglo Del Nord, Lannem Silje, Ready For More och BBS Sugarlight har enormt stor del av insatserna hittills i resp lopp av de få svenska miljoner som hittills spelats.
Gammal 2015-03-19, 09:08   #47
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 76
Standard

Är lite inne på Oasis Bi, tar hand om spets, sen ska den slås därifrån, har fått ett lopp i kroppen nu efter vila.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-19, 10:20   #48

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Är lite inne på Oasis Bi, tar hand om spets, sen ska den slås därifrån, har fått ett lopp i kroppen nu efter vila.
Spets verkar inte va nån favorit position för oasis
Gammal 2015-03-19, 11:23   #49

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

2a och 3e rensar inget, så där måste man spika.
Lyckas man med det, kan man vinna stort, inte annars.
Gammal 2015-03-19, 11:57   #50

joback1s avatar

Sharp$: 133
Standard

Hejsan, jag kan inte så mycket om trav, bara undrar angående balansen på Lördag, då det ska bli sämre väder finns det risk för barfotaförbud då? Blir väl Naglo Del Nord kraftigt missgynnad?
joback1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-19, 12:04   #51

Standard

Citat:
2a och 3e rensar inget, så där måste man spika.
Lyckas man med det, kan man vinna stort, inte annars.
Vad har du för idéer Putte?
Jag är inne på Stepping i tredje. Men vad gör man i andra - 11 Scellino?
Nu betalar jag och kollar loppen - inte minst norskarna - fram till lördag fm.
Gammal 2015-03-19, 12:11   #52

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joback1 Visa inlägg
Hejsan, jag kan inte så mycket om trav, bara undrar angående balansen på Lördag, då det ska bli sämre väder finns det risk för barfotaförbud då? Blir väl Naglo Del Nord kraftigt missgynnad?
Det är nog för tidigt att spekulera i det, men vädret ska blir riktigt dåligt där i morgon.

Gammal 2015-03-19, 12:41   #53

mille94s avatar

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 1457
Standard

Intressant att BBS Sugarlight är spelat till över 70% på rikstoto. Det finns några andra lopp där det är olika favoriter jämfört med på ATG också. Tex i Avdelning 3 så är Premance simoni stor favorit på rikstoto(33,7%), men "endast" 17% på Atg.
Brukar det inte räkna ihop procentenheterna för att få en gemensam över ATGs och rikstotos? Eller det kanske sker närmare start?
https://rikstoto.no/Program/Spill-i-...03-21|t:MO|o:0
mille94 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-19, 13:00   #54

Migges avatar

Sharp$: 3522
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mille94 Visa inlägg
Intressant att BBS Sugarlight är spelat till över 70% på rikstoto. Det finns några andra lopp där det är olika favoriter jämfört med på ATG också. Tex i Avdelning 3 så är Premance simoni stor favorit på rikstoto(33,7%), men "endast" 17% på Atg.
Brukar det inte räkna ihop procentenheterna för att få en gemensam över ATGs och rikstotos? Eller det kanske sker närmare start?
Slås ihop på lördag kl. 09.00
mille94 (+1)
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-19, 14:59   #55

capones avatar

Sharp$: 13318
Standard

Ronden & Vi tippa

http://piclair.com/kce5l

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
mille94 (+1)
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-19, 15:01   #56

mille94s avatar

Sharp$: 1457
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Slås ihop på lördag kl. 09.00
Okey tackar
mille94 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-19, 15:46   #57

Standard

– 3 Naglo Del Nord

Det bli fortsatt barfota runt om och norskt huvudlag precis som han gått med i de senaste loppen. De snäva kurvorna bekymrar mig inte alls då han tävlat på 800-metersbanor i Italien större delen av sitt liv. Det faktum att han är klar för final i nästa helg har ingen som helst påverkan på upplägget här då jag vill kvala in till ytterligare en Silverfinal vilket han gör om han vinner här. Det ser bra ut på papperet för Naglo Del Nord och han är min bästa segerchans på lördag.
Gammal 2015-03-19, 16:45   #58

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av elwiz Visa inlägg
– 3 Naglo Del Nord

Det bli fortsatt barfota runt om och norskt huvudlag precis som han gått med i de senaste loppen. De snäva kurvorna bekymrar mig inte alls då han tävlat på 800-metersbanor i Italien större delen av sitt liv. Det faktum att han är klar för final i nästa helg har ingen som helst påverkan på upplägget här då jag vill kvala in till ytterligare en Silverfinal vilket han gör om han vinner här. Det ser bra ut på papperet för Naglo Del Nord och han är min bästa segerchans på lördag.
Det låter bra! Blir att börja med en spik då
Gammal 2015-03-20, 00:04   #59

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Kommer man att få reda på bf eller inte på lördag som vanligt? Vädret kan ju ställa till det en hel del. I övrigt angående Momarken så är väl spår 1 ganska missgynnat p g a den snäva kurvan? När Raffe spikar Naglo de Nord och Lannem Silje så går ju inte det ;-)
Känns som det är läge att hitta garderingar som kan köra med skor.
Mina funderingar på garderingar är följande:

Avd 1: 4, 7 speciellt Rocket Zet är intressant med Erik och formen känns på gång. Tycker egentligen det är bara de här två som kan matcha 3 Naglo de Nords tider.

Avd 2: Känns lite som spik 11 för mej, eller många, vid gardering tycket jag absolut 2,7,9 ska med. 4,5 har bästa spåren men jag upplever att Takters 4 är sämre på auto än på volt och jag tror inte att 5 J C Superstar gör annat än att ge Erik en bra rygg.

Avd 3: ett lopp som brukar skrälla, men som streckmässigt inte ser ut att göra det. Första streck för mej är 8,15 följt av 3 och sedan 13, utöver dessa 2,10,1,7. 2:an bra häst men sämre kusk, 7:an, det är inte svenska springspår, det är volt och inte 1640A från bakspår som senast. 10 Conrads Elsa har väl aldrig vunnit direkt från vila? Rätta mej gärna om jag har fel, men jag tror det behövs ngt lopp till i kroppen. 1:an har ett bra läge men 1 av 21 är ingen vidare vinstprocent. Så 8,3,15 och sedan 13 Simb Ruby som jag tycker går ner i ordentligt i klass och hon har formen på gång och är totalt ospelad. Rolig skräll i varje fall!

Avd 4: Klassiskt tvåhästars lopp, 1 och 3. Spår 1 är sämre och 3 är snabb ut men t o m Bernard Grasso lyckades hålla ledningen från spår 1 i Halmstad. Så detta är svårt, fler alternativ här är väl 4,7,9,11...blir förmodligen en lösning med dubbel A-häst 1,3 och sedan garderar jag med B hästar 4,7 C hästar 9,11

Avd 5: 10 Lannem Silje är rätt A-häst speciellt med tanke på att formen är tveksam på 4 Lome Braga. 10 Lannem Silje är helt enkelt ett bra spikförslag. Längre ner är det bara 7,14 att bry sig om. Spik eller fyra stycken.

Avd 6: 7 Dernier Viking om banan är okay är det ett spikförslag, annars 1 och 4. Var hamnar Örjan med Venkatesh? Sedan är det långt lopp och Örjan brukar hitta ut. 4 Ponziopilato Strano har vunnit det här loppet 4 av 6 starter, gjuten att ha med om man inte spikar Vikingen. 2 Send in the clowns, ja, om man inte gjort just det när det gäller kusken, som inte verkar vara mer än lovande. Hästen ja kusken nej! Dubbeldraget är ändå nr 4!

Avd 7: Här tippar vi annorlunda jämfört med Norge, gemensamt är att 9 BBS Sugarlight är favorit, men i Norge förordar man sedan 6 och 7 och i Sverige 1 och 5. Norrmännen tycker alltså att nr 6 är bäst av deras andra hästar i loppet och jag litar på att de har rätt. Jag tror inte på nr 1, varken med kusken eller från det spåret och att köra i ledningen kommer sannolikt bara att bjud in ngn annan kanske t o m ge en lucka till 9 BBS i slutet på den lååååånga rakan. 5 är den fågel eller fisk? Tror inte att den är i form att sänka sitt rekord på distansen vilket krävs om 7 Cash Kantab gör om sin senaste tid. 6,7,9 här eller bara spik på BBS Sugarlight.

Jaha, mina funderingar så långt...

Senast redigerad av hugotheboss den 2015-03-20 klockan 00:06.
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 02:45   #60

Sharp$: 194
Standard

Citat:
tror inte att de i norge nånsin ålägger förbud utan det är upp till tränarn själv när det behövs skor på etc. läste det nånstans iaf. Men blir det skor på naglo så är det kraftigt minus
parsalian är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 03:30   #61

AMHCs avatar

Sharp$: 2068
Standard

Avdelning 4:

Gordonston 20 % och Ready For More 58 % - men borde det inte vara tvärtom? Ready For More är en kanonbra häst, men det är Gordonston också. Tycker det ser ut som spets och slut på Gordonston här. Gordonston kommer hålla upp ledningen och jag tror inte att Lövgren släpper den sedan. Och jag tvivlar på att Ready For More plockar ned Gordonston ifrån dödens.

Med andra ord: Gordonston ser ut som en vettig spik. Kanske hela omgångens mest spelvärda spik.
Trinity (+1)
AMHC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 04:22   #62

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Vad har du för idéer Putte?
Jag är inne på Stepping i tredje. Men vad gör man i andra - 11 Scellino?
Nu betalar jag och kollar loppen - inte minst norskarna - fram till lördag fm.
Har inte bestämt mig.
Hur Scellino ska kunna torska med det långa upploppet förstår jag inte.
Verkar inte heller bli alltförstor favorit.
Örjan kommer 2a.

Funderar också på att chansa på att Örjan tar sig ut med Venkatesh, som också är gynnad av långt upplopp.

Vill frigöra streck för att gardera lamporna.

Lannem Silje måste gå under 23 för att vinna.
Gör hon det ?
Jag garderar.

Reijos värsting kan få dödens, därifrån kan alla torska.

Får fundera mera...
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 07:34   #63

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 1353
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mille94 Visa inlägg
Vad brukar omsättningen vara på norska V75 ? I nuläget är ju omsättningen nästan 7 gånger så hög från svenska sidan inför Lördag. Kanske bara är norrmännen som är smarta och lämnar in tätare innpå start ?
Mrmatteoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 11:28   #64

Sharp$: 970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mrmatteoo Visa inlägg
Vad brukar omsättningen vara på norska V75 ? I nuläget är ju omsättningen nästan 7 gånger så hög från svenska sidan inför Lördag. Kanske bara är norrmännen som är smarta och lämnar in tätare innpå start ?
Hahaha smarta norrmän sköjar du eller
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 12:30   #65

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 1642
Standard

MatsE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 12:46   #66

Standard

Citat:
Har inte bestämt mig.
Hur Scellino ska kunna torska med det långa upploppet förstår jag inte.
Verkar inte heller bli alltförstor favorit.
Örjan kommer 2a.

Funderar också på att chansa på att Örjan tar sig ut med Venkatesh, som också är gynnad av långt upplopp.

Vill frigöra streck för att gardera lamporna.

Lannem Silje måste gå under 23 för att vinna.
Gör hon det ?
Jag garderar.

Reijos värsting kan få dödens, därifrån kan alla torska.

Får fundera mera...
Delar din uppfattning om Venkatesh.

Men är förbryllad över kallbloden. Lome Brage har ju inte startat på ett halvår. Ingen att kolla på video mao. Får lyssna på ljugande norrmän.
Tekno Jerkens årsdebut såg inte bra ut i samma lopp som Lannem Silje slog Elmer med 10 m. Känns inget kul att spika storfavoriten - för han såg kass ut 28/2 på Bjerke, där de skyller på att han inte fick fäste.
Gammal 2015-03-20, 13:01   #67

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 572
Standard

V75 Momarken

Någon som har tillgång till Öivind Gröstads V75 betaltips?
murdoc73 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 13:06   #68

Sharp$: 2450
Standard

Missa inte nr 14 ELMER i AVD-5 Kallblodsloppet! Kraftigt kuskförstärkt!!!. Var mycket bra senast efter en tappstart på 20-30 meter på Lannen Silje. Fram utvändigt Lannen och pressade 1.20- andra 500m!!! Höll starkt i mål. Men var ruskigt bra i starten innan när den krossade Lannen från dödens o tog över på långsidan. Men tyvärr slog på en galopp 400 kvar med ca 2 längders ledning. Såg ut som en vinnare i mina ögon. Men man vet ju aldrig... Själklart vinner 4 Lome Brage om bara formen finns. Spelad till 33 mot Månprinsen och Tekno Odin på Färjestad. De norska trodde hårt på den då. Men en galopp förstörde den dagen. Visst är Lannen Silje en undantags häst. Men möter det tuffaste motstånd hitintills... Min rank just nu: A- 4. B-14.10.7.3
Trinity (+1), hammering (+2)
valla94 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 13:20   #69

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Elmer tuggade ner LS ett lopp.
LB måste de väl ändå ha preparerat ordentligt för det här ?
Går han 23.5 kan det räcka.
TJ ligger de lägre än lågt med, men det skiter jag i.
Hästen har kapacitet.
Elmers stallpolare halkar med också.

Tänker man spika alla 50-60%are ska man inte spela.

Citat:
Delar din uppfattning om Venkatesh.

Men är förbryllad över kallbloden. Lome Brage har ju inte startat på ett halvår. Ingen att kolla på video mao. Får lyssna på ljugande norrmän.
Tekno Jerkens årsdebut såg inte bra ut i samma lopp som Lannem Silje slog Elmer med 10 m. Känns inget kul att spika storfavoriten - för han såg kass ut 28/2 på Bjerke, där de skyller på att han inte fick fäste.
Gammal 2015-03-20, 13:24   #70

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 642
Standard

En fråga bara var ser man pris pengarna i loppen jag hittar ej det på atg hemsida?
Inascott är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 13:51   #71

Sharp$: 2450
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Inascott Visa inlägg
En fråga bara var ser man pris pengarna i loppen jag hittar ej det på atg hemsida?
Gå in på startlistorna på V75. Kolla mellan Avd och hästar. Längst ut till vänster nästan mitt på sidan. Där finns pilar som pekar neråt. Tryck på dom så kommer det fram
Inascott (+10)
valla94 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 15:11   #72

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Spela plats på scellino.
UB ger 1,60 nu och det är bra, har inte kollat om någon annan ger bättre.
Den kommer iofs att vinna, men man kan alltid safea lite.
Gammal 2015-03-20, 15:25   #73

Sharp$: 588
Standard

15 Premnace Simoni - Okej ut, tappa 50 meter efter kollision senast, 13/1000 efter det, 16 procent, SPIK på allt.

You been warned.

Finns Dreammaster här inne?

Senast redigerad av HulkCFC den 2015-03-20 klockan 15:42. Anledning: Norsk volt
HulkCFC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 16:58   #74

drakens avatar

Standard

De här är de jag tror att det står mellan och rankar de i den här ordningen.

7,3,12,4
11,7,9,4,1,5
7,3,1,8,15,2,10,13
1,4,3
4,10,14,7,15
1,4,7,2,11
9,5,1,4,6
Gammal 2015-03-20, 17:39   #75

Standard

V75-6

De två mest streckade 1 och 7 är osäkra och ojämna. Jag kommer att gardera dem.
2 kan få loppet invändigt, få lucka i sista kurvan och spurta på det 240 m långa upploppet.

Men nu - Bästa Sharps Vänner - skall ni få vinnaren av mig. 9 Apollo Hornline har i år och förra året startat 26 gånger, vunnit 12 och tvåa 7 ggr. Jag har kollat hans senaste starter på video - ser formstark ut. Till 6 %.

Jag kommer på mitt bolagssystem sannolikt att strecka 1,2,7 och 9.
Gammal 2015-03-20, 17:56   #76

joback1s avatar

Sharp$: 133
Standard

Håller Gordonston verkligen ledningen? I intervjuerna säger Lövgren att det ska mycket till för honom att försvara innerspåret.

Senast redigerad av joback1 den 2015-03-20 klockan 18:03.
joback1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 18:26   #77

drakens avatar

Standard

Jag börjar mer och mer tro att Erik och Alchemilla Rich bara vinner 3dje. Blir en av morgondagens spikar lutar det åt.
Gammal 2015-03-20, 18:44   #78

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1151
Standard

Citat:
Håller Gordonston verkligen ledningen? I intervjuerna säger Lövgren att det ska mycket till för honom att försvara innerspåret.
Gordonstone håller spets, inget snack. Lövgren är en obotlig pessimisst och vet inte hur hästen ska stå emot en ready for more utvändigt, men spets håller den
rickyfashion är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 18:46   #79

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 128
Standard

åtminstone bättre betalt man kan hoppas på det...inte bara favoriter ...LOME BRAGE ..BÄSTA SPIK...
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 19:39   #80

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 396
Standard

Är inte Stepping For Money spelvärd den här gången? Storfavorit sist och olycklig galopp. Nu, typiskt bortglömd av spelkollektivet...
denfete är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 21:16   #81

hammmmmars avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1722
Standard

Tar Veijo ledningen och vinner första imorgon? Känns väl rätt klart?
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 21:22   #82

Sharp$: 1184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammmmmar Visa inlägg
Tar Veijo ledningen och vinner första imorgon? Känns väl rätt klart?
Inte givet. Förstår faktiskt inte hur den kan vara så stor favorit. Är det jag som är lost eller kollektivet?
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 21:28   #83

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
Inte givet. Förstår faktiskt inte hur den kan vara så stor favorit. Är det jag som är lost eller kollektivet?
Jag är inte från kollektivet, jag svarar med grund på vad jag sett och dess tidigare två starter har väl varit magnifika. Sen kanske procenten ändras en del imorgon bitti?

Men favorit bör den väl vara. Men gardera med 4 så kanske man står rätt långt på det. Tror inte nr 7 kommer ha med något alls och göra. likväl 12.
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 21:31   #84

Sharp$: 1035
Standard

Citat:
V75-6

De två mest streckade 1 och 7 är osäkra och ojämna. Jag kommer att gardera dem.
2 kan få loppet invändigt, få lucka i sista kurvan och spurta på det 240 m långa upploppet.

Men nu - Bästa Sharps Vänner - skall ni få vinnaren av mig. 9 Apollo Hornline har i år och förra året startat 26 gånger, vunnit 12 och tvåa 7 ggr. Jag har kollat hans senaste starter på video - ser formstark ut. Till 6 %.

Jag kommer på mitt bolagssystem sannolikt att strecka 1,2,7 och 9.
Tyvärr så kommer Pedrio Bi att vinna, gör inget under loppet och spar sina spurtkrafter till upploppet när de beträda har gjort sitt och vinner med sin starka spurt.
pesven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 21:31   #85

Standard

Citat:
Har ju vart grymt bra i dom senaste loppen och tror absolut den sitter i ledning efter en liten bit! Men visst allt kan hända i trav.
Gammal 2015-03-20, 21:33   #86

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av whalz Visa inlägg
Har ju vart grymt bra i dom senaste loppen och tror absolut den sitter i ledning efter en liten bit! Men visst allt kan hända i trav.
Inte givet gällande vinstchansen, inte spetschansen...
Gammal 2015-03-20, 22:03   #87
SO

SOs avatar

Sharp$: 3718
Standard

aj aj aj Björn Goop kladdar på med 6 hästar V75;4, dvs 1-3-4-7-9-11
Dock med brasklappen att skulle Ready For More få ledningen KAN loppet vara över.

SPIKEN är 15 Premance Simoni som har norskt springspår och förmodligen kommer att hamna bra till direkt.

OCH han vurmar för i V75:7 nr 6 Wimmercredit. Kan bli spets och slut, Spikförslag dessutom eftersom det har läckt ut lite negativa saker om BBS, vad han nu menar med detta.

Sammanfattningvis så ställer Björn till oreda i hjärnkontoret, Det var saker som jag absolut inte ville höra. Får nog sova på saken.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 22:19   #88

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4374
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Dock med brasklappen att skulle Ready For More få ledningen KAN loppet vara över.

SPIKEN är 15 Premance Simoni som har norskt springspår och förmodligen kommer att hamna bra till direkt.

OCH han vurmar för i V75:7 nr 6 Wimmercredit. Kan bli spets och slut, Spikförslag dessutom eftersom det har läckt ut lite negativa saker om BBS, vad han nu menar med detta.

Sammanfattningvis så ställer Björn till oreda i hjärnkontoret, Det var saker som jag absolut inte ville höra. Får nog sova på saken.
Kände exakt samma. Var visserligen tidigt inne på Premance, men kanske inte som spik utan mer tänkbar utgång.
Ready for More spikar jag och Winmecredit är given, men spik... nja?

Det jag blev mest oroad av var snacket om löst och grovt övre lager som kan innebära taskigt fäste vid barfotakörning!

Har sparat två system i HPT som får gro till sig under natten.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 22:25   #89

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 1325
Standard

Håller med helt om stepping for money

Senast redigerad av magohl den 2015-03-20 klockan 22:27.
magohl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 22:28   #90

Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Hur vinner Lanems Silje och varför är Lome Brage spelad till 21% i Sverige när han bara vinner?

Varför är inte Winmecredit mer spelad, varken i Norge eller Sverige? Folk börjar väl nyktra till närmare spelstopp tänker jag.

Ready for More 62%? Givet att gardera!

Apollo Hornline 6%, ska minst vara streckad det dubbla.

Sejr Gammelsbaek 3%, antar att man ska tacka Harry Boy...?

Gud vad många fynd man hittar i strecklistan.
AMHC (+1)
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 22:40   #91

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Noterar att...

Naglo Del Nord blir alldeles för stor favorit i första!
This Is Alex är bortglömd i andra! 4%!!
Premance Simoni inte ens är favorit i tredje!! Spik!! Överlägsen!
Gordonston 19% i fjärde! Folk är i masspsykos "och eeeeee" fulla!
14 Elmer smakar mumma i femte! 7%!!? ��
Venkatesh pissar på dom i sjätte! 22% = omgångens bästa spik!
6 Winmecredit är chansspik till 9% i sista! Galet understreckad!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 22:46   #92

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4756
Standard

Om du sätter alla dessa och spikar i rätt lopp:Grattis till en fin peng
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 22:59   #93

Standard

Citat:

Kan bli svårt, känns som han missgynnas av att det inte får användas spö. ready for more är mer framåt o vill springa själv utan att man behöver påminna honom. han kommer krossa gordonston från dödens över det långa upploppet om det skule behövas
Gammal 2015-03-20, 23:00   #94

Manprinsens avatar

Standard

Hade tänkt skita i att spela men blev grymt taggad när jag kollade Björnkollen, fick en helt annan syn på omgången och spelvärdet i den. Måste vart bästa Björnkollen hittills. Man förstår varför Björn är helt överlägsen som kusk, han har ett sjukt bra öga för att kunna läsa loppen.
Gammal 2015-03-20, 23:14   #95

Standard

Citat:
Hade tänkt skita i att spela men blev grymt taggad när jag kollade Björnkollen, fick en helt annan syn på omgången och spelvärdet i den. Måste vart bästa Björnkollen hittills. Man förstår varför Björn är helt överlägsen som kusk, han har ett sjukt bra öga för att kunna läsa loppen.
vad var det han sa som ingen annan påpekat innan? inget uppseendeväckande vad jag hörde
Emeffeff (+1)
Gammal 2015-03-20, 23:26   #96

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
vad var det han sa som ingen annan påpekat innan? inget uppseendeväckande vad jag hörde
Rätt intressant info om BBS Sugarlight bland annat som mig veterligen ingen annan har nämnt tidigare. Tyckte även det var intressant info angående underlaget på banan.
Tirich (+1)
Gammal 2015-03-20, 23:56   #97

Standard

Citat:
Björn har pratat med en norsk travjournalist och är ett eko av denne i sina tips.

Han har lämnat bra info och spikat några han själv kört tidigare. Det kallar jag bra tips. Tyvärr tror jag, att imorgon konstaterar vi, att Björnkollen haft bättre koll, när Björn själv deltagit och inte ceterat en journalist.
AMHC (+1), tomtom2 (+2)
Gammal 2015-03-20, 23:58   #98

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Björn har pratat med en norsk travjournalist och är ett eko av denne i sina tips.

Han har lämnat bra info och spikat några han själv kört tidigare. Det kallar jag bra tips. Tyvärr tror jag, att imorgon konstaterar vi, att Björnkollen haft bättre koll, när Björn själv deltagit och inte ceterat en journalist.
Synd att inte Björn själv deltar i morgon. Hade varit väldigt enkelt att välja spikar då
Gammal 2015-03-21, 00:04   #99

Standard

V75-4

1 Gordonston tar INTE ledningen. Det gör 6 Action Launcher. Som släpper till 3 Ready For More. Därmed är loppet över. Bara att spika. Ni som garderar har inte lyssnat på Reijo.
Gammal 2015-03-21, 00:04   #100

2018

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Noterar att...

Det är sällan du är fel ute på det och vi tänker i samma banor. Det ger mig en bra feeling. Jag tänker nog också bli full - fast efter V75-7 om allt slår väl ut.
Gammal 2015-03-21, 00:06   #101

Sharp$: 937
Standard

Naglo DeNord

Citat:
Noterar att...

Naglo för stor håller med Petri P optm med Go Green Pelini toppform skall ge Vejo en match! Men Wimmercredit som spik skall gå med skor trampskada skall ej laddas från start!Ps snygga spel för 2veckor sen !
leffa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 00:12   #102

Sharp$: 4815
Standard

enig

Citat:
Noterar att...

afd 1 :alle
AFD 2-11 Scellino Luis bra chans --spik
afd 3:Premance Simoni --spik
afd 4:4 Obsession skal med på mit bon,bare og glem sidste løb
afd 5:10 Lannem Silje -4 Lome Brage-lås
afd 6:9 Apollo Hornline -min dd spik
AFD 7:6 Winmecredit --spids og slut
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 00:19   #103

Standard

V75-3

Här tar väl 7 Alchemilla Rich ledningen Putte? Och släpper till 3 Denise F. Boko efter 3-400 meter. 2 Stepping tas lugnt från start med tanke på förra veckans debacle. Johnny har prioriterat att köra 8 framför 7? Frode Hamre har alla tänkbara springband och springspår med 15, som han valt framför 3 - men säger ändå utåt att 3 har bättre chans.

Jag streckar sannolikt 2,3,7,8 och 15 på mitt bolagssystem med 10-1 som reserver.

Senast redigerad av mackpeter den 2015-03-21 klockan 00:48.
Gammal 2015-03-21, 00:39   #104

2018

Standard

Citat:
V75-3

Här tar väl 7 Alchemilla Rich ledningen Putte? Och släpper till 3 Denise F. Boko efter 3-400 meter. 2 Stepping tas lugnt från start med tanke på förra veckans debacle. Johnny har prioriterat att köra 8 framför 7? Frode Hamre har alla tänkbara springband och springspår med 15, som han valt framför 3 - men säger ändå utåt att 3 har bättre chans.

Jag streckar sannolikt 2,3,7,8 och 15 på mitt bolagssystem med 10-7 som reserver.
Miss My Money tar väl ändå spets...

Edit: Tar hon spets så lär hon släppa till Stepping...
Tar hon inte spets (otroligt enligt mig) så lär Erik sitta där.

Senast redigerad av oggeb den 2015-03-21 klockan 00:46.
Gammal 2015-03-21, 00:46   #105

Standard

V75-1

Här tar 2 Rafolo ledningen.
Veijo låter mycket optimistisk på 3 Naglo'. Spikas av den som går kort.
4 Alamo Boko går denna gång bfro och streckas av alla utom Björn Goops journalistkompis
5 More med Jeppe Juel skall outsiderstreckas enligt min journalistkompis
7 Rocket Zet ser formstark ut på video i de senaste starterna
12 Falcon Håleryd bfro har imponerat på Vincennes

Antingen spikar man 3. Jag streckar sannolikt 2,3,4,5,7 och 12 med 9-10 reserver på mitt bolagssystem.
Gammal 2015-03-21, 00:56   #106

2018

Standard

Citat:
V75-1

Här tar 2 Rafolo ledningen.
Veijo låter mycket optimistisk på 3 Naglo'. Spikas av den som går kort.
4 Alamo Boko går denna gång bfro och streckas av alla utom Björn Goops journalistkompis
5 More med Jeppe Juel skall outsiderstreckas enligt min journalistkompis
7 Rocket Zet ser formstark ut på video i de senaste starterna
12 Falcon Håleryd bfro har imponerat på Vincennes

Antingen spikar man 3. Jag streckar sannolikt 2,3,4,5,7 och 12 med 9-10 reserver på mitt bolagssystem.
Om man vill reducera sin chans att få sju rätt så sätter man 10 som reserv istället för tredjestrecket på spelet. Men du är kanske ute efter att sätta läsare på fel väg..? Ge mig ett löpningsförlopp där t.ex. Rocket Zet har större chans att vinna än Sejr Gammelsbaek.
Gammal 2015-03-21, 00:59   #107

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Miss My Money tar väl ändå spets...

Edit: Tar hon spets så lär hon släppa till Stepping...
Tar hon inte spets (otroligt enligt mig) så lär Erik sitta där.
Jag köper, att 1 tar spets - släpper till 7 - som släpper till 3 efter 3-400 m.
Mycket talar för att någon av Hamres 3 eller 15 vinner. Men Erik och Johnny låter sig inte luras av Hamre. Och jag undrar om inte förra veckans storfavorit 2 Stepping till slut är bäst.

Står fast vid att strecka 2,3,7,8 och 15.
Gammal 2015-03-21, 01:15   #108

Standard

Citat:
Om man vill reducera sin chans att få sju rätt så sätter man 10 som reserv istället för tredjestrecket på spelet. Men du är kanske ute efter att sätta läsare på fel väg..? Ge mig ett löpningsförlopp där t.ex. Rocket Zet har större chans att vinna än Sejr Gammelsbaek.
Varför tror du, att jag försöker lura någon?
10 Sejr Gammelsbaek vann senast ett skitlopp i årsdebuten med 16' i förstapris på 16,5. Rocket Zet körs av Erik och var tvåa senast på Valla över 500 m längre distans på 14 blankt från bakspår.

Rocket Zet är före Sejr Gammelsbaek alla dar i veckan. Jag vill inte slå vad med dig om några sharps eftersom jag inte knycker godis från småbarn.

Du skall veta, att jag respekterar ditt travkunnande i vanliga fall. Men i detta fall tvivlar jag. Vi får svaret imorgon. Och jag har ofta fel - men försöker aldrig lura någon.
Gammal 2015-03-21, 01:40   #109

Standard

Citat:
Vore intressant att höra ditt löpningsförlopp, där sjundestreckade 10 slår fjärdestreckade 7- utan att sätta läsare på fel väg.......
Gammal 2015-03-21, 02:10   #110

Standard

F*n får verkligen inget grepp kring omgången. Känner ingen jättefeeling för någon/några hästar som jag brukar göra, vilket gör det jäkligt svårt att komponera ihop ett system.

När jag såg startlistorna tidigare i veckan så var mina tänkta spikar Naglo del nord och Stepping for money, men nu har jag fått en jädrans massa griller i huvudet...
Gammal 2015-03-21, 03:08   #111

Perreffss avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 747
Standard

Säger bara YES!!!! Jag är en av få utvalda köpare på atg.se!!!!!
Bara att bli utsedd till provare på atg.se är för mig en stor ära. Jag brukar ofta köpa mina travlotter i min lokala butik. Men nu ska jag testa köpa mina lotter on the linne, som ungdomarna säger. Den där skiten med att kolla på gamla lopp i efterhand tror jag dock inget på. Då vet man ju redan resultatet..... Nä bättre var det förr, när Alm svarten tävlade. Tack för allt Alm svarten.
znipstern (+1)
Perreffs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 03:10   #112

Perreffss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av denfete Visa inlägg
F*n får verkligen inget grepp kring omgången. Känner ingen jättefeeling för någon/några hästar som jag brukar göra, vilket gör det jäkligt svårt att komponera ihop ett system.

När jag såg startlistorna tidigare i veckan så var mina tänkta spikar Naglo del nord och Stepping for money, men nu har jag fått en jädrans massa griller i huvudet...
Hej, går du mycket på magkänsla eller har du nån bra taktik när de gäller spel på travhästar?

Kramis
Gammal 2015-03-21, 03:50   #113

Perreffss avatar

Standard

Ni tror alltså att venkatesh vinner från spår 1 imorgon. Hahahaha.
Gammal 2015-03-21, 07:23   #114
SAO

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 2790
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Perreffs Visa inlägg
Ni tror alltså att venkatesh vinner från spår 1 imorgon. Hahahaha.
Du har inte sett vem som startar på bricka 2? Inga problem att ta ut sig ut direkt.
Om du ska vara smart så hånar du för att kurvorna kommer ställa till det för Venkatesh, då är du lite påläst iaf.
Oavsett klar förstahäst, men ingen spik.
SAO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 07:38   #115

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4163
Standard

Ready for More är omgångens bästa spik. Det kommer gå undan i början och jag tycker inte att Gordonston såg så lysande ut senast när Priamo Caf närmade sig sista biten, och detta efter att Gordonston fått bestämma helt och hållet.

Det är väldigt stor risk att det blir rejäl körning mellan Gordonston och Action Launcher, och då kan jag garantera att ingen av dessa hästar håller hela vägen hem.

Strax över 5% på Priamo Caf är ett stort skämt, då jag håller denna som en bättre häst än Gordonston. Vill man gardera Ready for More så gör man det med Priamo Caf och sitter säkert i båten.
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 08:29   #116

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 478
Standard

Citat:
V75-3

Jag streckar sannolikt 2,3,7,8 och 15 på mitt bolagssystem med 10-1 som reserver.
I intervjun jag läste med Gode Frode i Aftonbladet så hade han svårt att skilja chanserna mellan 3 och 15
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 08:43   #117

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SAO Visa inlägg
Du har inte sett vem som startar på bricka 2? Inga problem att ta ut sig ut direkt.
Om du ska vara smart så hånar du för att kurvorna kommer ställa till det för Venkatesh, då är du lite påläst iaf.
Oavsett klar förstahäst, men ingen spik.
Klart det blir problem, men över 2,6 löser Örjan det.
Gammal 2015-03-21, 08:50   #118

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1352
Standard

Raffes spikar: Naglo del Nord och Lannem Silje
Raffes lås: Gordonston och Ready For More

Vilket jävla geni han är guldbruna Raffe!!!
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 09:13   #119

Sharp$: 1128
Standard

Jag inleder med 2 starka spikar som jag tror på..
V75 1) 3.Naglo Nord
V75 2) 4.Tudor
marko67 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 09:17   #120

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

4 Lome Brage struken på norsk toto men inte på ATG än....där kom den...förändrar loppet totalt!

Senast redigerad av hugotheboss den 2015-03-21 klockan 09:18.
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 09:37   #121

oinkks avatar

Sharp$: 1073
Standard

Hmm... Med den strykningen så vinner väl Lannem S..:-(
Eller finns det någon med ett hållbart scenario där inte L S får loppet till skänks? Känns riktigt trist med den favoritspiken
oinkk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 09:40   #122

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 2412
Standard

Jaha då är det bara att spika Lannem Silja.
Djingis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 09:40   #123

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
4 Lome Brage struken på norsk toto men inte på ATG än....där kom den...förändrar loppet totalt!
Synd. Lannem Silje hade antagligen vunnit oavsett och att det var opassande bana för den senast avgjorde allt och ledde bara till lägre streckprocent idag Dessutom snackade diverse tipsnissar upp Lome Brage.....Tyvärr är Lannem Silje först på turordningen så i princip alla som spikat Lome Brage har chans på 7 an ändå.....Faaan! Detta gjorde omgången en aning mindre intressant. Kanske dubblar Lannem trots allt med doobs Elmer när Lannem blir supermegastreckad genom direkta streck + indirekta genom turordningen

Senast redigerad av MikaF den 2015-03-21 klockan 09:51.
Gammal 2015-03-21, 10:01   #124

Standard

Hur snabb är Tekno Jerken?
Gammal 2015-03-21, 10:02   #125

Sharp$: 422
Standard

vad är det för "liten olycka" som goop pratar om på B.B.S sugarlight?
bjarnet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 10:16   #126

Filmtokig

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Djingis Visa inlägg
Sprungit snabbare än Silje. Men inte vunnit på länge. Kanske dags idag?

Finns många som har bra tider här, tror faktist silje torskar idag och det blir en rätt stor utdelning.
Gammal 2015-03-21, 10:18   #127

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikaF Visa inlägg
I intervjun jag läste med Gode Frode i Aftonbladet så hade han svårt att skilja chanserna mellan 3 och 15
Aftonblaskan tar jag inte i med tång.
Däremot lyssnade jag igår ca kl 14 på telefonintervjun i atg.se, där bl a Elvenes frågade Hamre om chanserna. Han sa, att 3 kommer att ta ledningen efter 3-400 m. 3 och 15 har mycket goda chanser. På slutfrågan svarade Hamre, att 3 har bäst chans.

I Björnkollen spikar Björn 15. Det gör också Sveriges duktigaste travjournalist Sören Englund.

Jag har tidigare här motiverat varför jag streckar 2,3,7,8 och 15. Reserver 10-1.
Gammal 2015-03-21, 10:19   #128

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Sprungit snabbare än Silje. Men inte vunnit på länge. Kanske dags idag?

Finns många som har bra tider här, tror faktist silje torskar idag och det blir en rätt stor utdelning.
Fel av mig. Stryker inlägget.

Senast redigerad av mackpeter den 2015-03-21 klockan 10:23.
Gammal 2015-03-21, 10:21   #129

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2611
Standard

Citat:
Men Snälla - sluta nu. Tekno Jerken är struken.
Skojar du? :S Min spik ju!
Gammal 2015-03-21, 10:21   #130

Filmtokig

Standard

Citat:
Förlåt. Det visste jag inte.
mackpeter (+5)
Gammal 2015-03-21, 10:21   #131

doobs avatar

Standard

Citat:
V75-4

1 Gordonston tar INTE ledningen. Det gör 6 Action Launcher. Som släpper till 3 Ready For More. Därmed är loppet över. Bara att spika. Ni som garderar har inte lyssnat på Reijo.
Action Launcher dras i vänstertöm för att nå plankan direkt! Nöjd med rygg på Gordon! Utdragen spetsstrid är trams! Det är V75 och inte vardagstrav på Romme.....
Gammal 2015-03-21, 10:23   #132

doobs avatar

Standard

Citat:
Vad pratar du om?
Gammal 2015-03-21, 10:23   #133

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Äh, vart fan hittar du det då?
Finns inte på rikstoto.no eller atg.se iaf...
Gammal 2015-03-21, 10:24   #134

Standard

Citat:
Däremot lyssnade jag igår ca kl 14 på telefonintervjun i atg.se, där bl a Elvenes frågade Hamre om chanserna. Han sa, att 3 kommer att ta ledningen efter 3-400 m. 3 och 15 har mycket goda chanser. På slutfrågan svarade Hamre, att 3 har bäst chans.

I Björnkollen spikar Björn 15. Det gör också Sveriges duktigaste travjournalist Sören Englund.

Jag har tidigare här motiverat varför jag streckar 2,3,7,8 och 15. Reserver 10-1.
Hehe jag gillar heller inte AB men t.o.m med de borde inte ha svårt att återge en intervju. Hursomhelst så spikar jag 15 som jag tror mosar alla över det långa upploppet. lycka till i försöket att sno norskarnas oljepengar, nu tar vi dom
Gammal 2015-03-21, 10:25   #135

doobs avatar

Standard

Citat:

15 är ÖVERLÄGSEN och stenklar! Hamre är blåsare! Klart han snackar upp Denise för att höja odds på klar! 3 i spets optimalt! Då vrider 15 på och får gratis ledning! Vänta och se....
Gammal 2015-03-21, 10:36   #136

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Den hade varit med i striden på vallas elitkamp utan galopp i sista kurvan.
Mot världens bästa hästar.
Hur snabbt är det.
Gammal 2015-03-21, 10:38   #137

Standard

Nr 15 i kallblodsloppet slog alltså storfavoriten i sin senaste start och står nu i 3% i jämförelse med favoritens 62%. Nä, det får nog bli att försöka fälla den trots den tråkiga strykningen av Lome Brage.
Gammal 2015-03-21, 10:40   #138

Standard

Citat:
Förlåt. Det visste jag inte.
Filmtokig, doob, Rickart och ni andra - jag ber om ursäkt.
doob (+5)
Gammal 2015-03-21, 10:41   #139

Filmtokig

Standard

I Avd 3. Kanske det vore dumt att skita i 13 Simb Ruby, om man ändå ska gardera.
Gammal 2015-03-21, 10:52   #140

Standard

Citat:
15 är ÖVERLÄGSEN och stenklar! Hamre är blåsare! Klart han snackar upp Denise för att höja odds på klar! 3 i spets optimalt! Då vrider 15 på och får gratis ledning! Vänta och se....
Ger dig sharps för att du kallar Hamre "blåsare". (Hans brorsa är väl ännu värre.)

15 har springband och springspår. Samt en soldat, som offras. Det är en förnuftig spik.

Men Erik och Johnny låter sig inte luras av en norsking. Jag är enveten och streckar dem liksom förra veckans storfavorit Stepping.
Gammal 2015-03-21, 11:00   #141

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
V75-3

Med det nätverk jag har nu kan jag inte ens se rörliga bilder.
Men jag är tveksam, några snabba innanför.
Norsk voltstart vet jag inte hur de olika kuskarna klarar, vill inte säga för mycket.
Gammal 2015-03-21, 11:05   #142

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 1025
Standard

försöker få grepp om sonador i andra avdelningen har för mig den gått nåt bra lopp i sverige! ev hos flemming någon som vet?
Josve88 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 11:07   #143

Sharp$: 1342
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marko67 Visa inlägg
Jag inleder med 2 starka spikar som jag tror på..
V75 1) 3.Naglo Nord
V75 2) 4.Tudor
Tror jag aldrig sett eller hört att Raffe fått in någon häst som gett mer än 10 x om han inte har helgarderat han blir världens lyckligaste om han nämnt en häst som ger 2 x och den vinner.
Bridgeman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 11:10   #144

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 2235
Standard

Strålende vær og baneforhold på Momarken i dag. Banen blir rask. Minusgrader i natt. Kan ikke bli bedre nå. #llv75
Skriver dom på twitter..

Senast redigerad av zamora_79 den 2015-03-21 klockan 11:12.
zamora_79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 11:18   #145

drakens avatar

Standard

Det var väl otroligt tråkiga nyheter. Mad kanonbana kan det ju bli värsta favoritkavalkaden i dag också.
Gammal 2015-03-21, 11:24   #146

Standard

mackpeter

Godmorgon., tänkte om du hade nått roligt skräll drag och bjuda på ?
Gammal 2015-03-21, 11:24   #147

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 640
Standard

här kommer Alf Roar Tipser'n Brovoll s joker system som sköter www.trav365.no file:///C:/Users/reception/Downloads/Systemrapport-V75-2015.03.21-Momarken.html
benny28hbg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 11:29   #148

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 1642
Standard

Citat:
Kör med den som enda spik idag, tror man klara av dom andra loppen med 2-4 hästar.
God tur
MatsE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 11:32   #149

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 2235
Standard

intervju:
Daniel Redén skickar en häst till Momarken - och ligger lågt:

- 7 Rocket Zet (V75-1) måste ha ett lopp i sig inför finalerna nästa vecka. Det är därför jag tar ut honom här. Han möter några bra och jag har svårt tro att han är vinnaren av loppet. Det är först nästa vecka han ska vara på topp och till den starten blir det skoryck. Nu kör vi med skor, precis som i de senaste starterna. Det är en lat och flegmatisk häst som också missgynnas av att inte ha något körspö bakom sig.r
zamora_79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 11:42   #150

Sharp$: 884
Standard

Takter "struken"?
niveon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 11:43   #151

Standard

Så här blev mitt bolagssystem. Bra bana med valfri balans.

1) 2,3,4,5,7,12 r9-10 (2 tar ledningen, 3 har jättechans, 4 går för första gången bfro, 5 Jeppe reser långt, 7 har bästa kusken, 12 härdad på Vincennes och gillar det långa upploppet)
2) 4,5,7,9,11 r2-6 (Stig H optimist om 11, som är en tänkbar spik. 7 radar upp vinsterna. Men detta är låg klass och skrällen ligger på lut)
3) 2,3,7,8,15 r10-1 (1 leder, släpper till 7. 3 forceras till ledningen efter 3-400 m och skall Bereda Vägen För Herran dvs 15. Men jag tror/hoppas att denna taktik inte håller och garderar)
4) 3 r1-4 (Reijo låter konfident och jag håller honom högre än Lövgren)
5) 10 r14-7 (Idag är det fast bana och 10 är överlägsen. Enda motbudet är struken. 7 knäcktes på Solvalla förra året - har tidigare varit borta för allvarlig skada och för att citera Elvenes "en häst som varit nere i källaren två gånger har svårt att komma tillbaka". 14 fick dålig öppning senast på Leangen men var 10 m efter Lannem Silje i mål. 15 fick allt serverat på Bjerke och slåt inte 10 eller 14 en gång till)
6) 1,2,7,9 r5-3 (2 tar ledningen, 1 har bäst kapacitet, 7 urstark och 9 bortglömd)
7) 1,3,5,6,9 r7-2 (högklassig gulddivision med spännande årsdebut för 9)

Kostar 1500:-. Hoppas några på Sharps tar potten från norskarna idag.
Gammal 2015-03-21, 11:48   #152

Standard

oj naglo med skor! bara norska skoinfon som är som vanligt eller ska han gå så?
Gammal 2015-03-21, 11:52   #153

Manprinsens avatar

Standard

Nån som vet vilka Spelvärde spikar idag?
Gammal 2015-03-21, 12:06   #154

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Inascott Visa inlägg
mackpeter

Godmorgon., tänkte om du hade nått roligt skräll drag och bjuda på ?
Mitt drag idag är V75-6 nr 9 Apollo Hornline - till 6 %. Jag har bra signaler från mina norska vänner på den. Den ende Svein Ove Wassberg kör i V75.
Den förnuftige streckar 1,7 och 9.

Om man inte spikar 3 i V75-1 får man bra utdelning på 12 till 12 %.

Kom ihåg att de svenska hästarna vanligen är av bättre klass än de norska. Apollo Hornline är svensk uppfödning.
Lycka till för man behöver en del tur för att sätta en V75 med bra utdelning!
Inascott (+10)
Gammal 2015-03-21, 12:06   #155

2018

Standard

Citat:
Har bara sett att dom spikar BBS Sugarlight
Gammal 2015-03-21, 12:11   #156

Sharp$: 2404
Standard

Citat:
Cab Hornline och B.B.S. Sugarlight.
MattiasB75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 12:11   #157

whatons avatar

Sharp$: 1361
Standard

avd:4 raymond palema tycker ja är helt bortglömd om man nu ska gardera ready for more gjort det bra i sverige och varit skrik på många gånger blir de körning kan den vara en jätte knall att se upp med
whaton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 12:11   #158

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Josve88 Visa inlägg
oj naglo med skor! bara norska skoinfon som är som vanligt eller ska han gå så?
Viktigt att någon med insyn bekräftar. Naglo' är 20 m sämre med skor.
Gammal 2015-03-21, 12:14   #159

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1178
Standard

TT V4 finns inne S,P
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 12:15   #160

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Har bara sett att dom spikar BBS Sugarlight
Ska man tolka det som att den är klar då? Med deras resurser och informationsnätverk så antar jag att dom inte skulle spika en 50%:are annars?
Gammal 2015-03-21, 12:15   #161

Standard

atg rapporterar också naglo med skor, ställer hela mitt system på ändan… gör om gör rätt…inte en chans att han klarar falcon håleryd med skor
Gammal 2015-03-21, 12:16   #162

Standard

Citat:
Viktigt att någon med insyn bekräftar. Naglo' är 20 m sämre med skor.
precis dunkar alamo boko om så är fallet!
Gammal 2015-03-21, 12:17   #163

Manprinsens avatar

Standard

Jag tycker vi avvaktar tills skoinfon på Naglo bekräftas av liven. Den norska informationstekniken har väl strulat förr? Vore konstigt att ingen har yppat ett ord hittills om det är så att den ska gå med skor.
Gammal 2015-03-21, 12:18   #164

doobs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjarnet Visa inlägg
atg rapporterar också naglo med skor, ställer hela mitt system på ändan… gör om gör rätt…inte en chans att han klarar falcon håleryd med skor
Falcon från tolfte....? Nja! Glad jag streckat 8! Här smäller det!
Gammal 2015-03-21, 12:18   #165

Standard

Bara Falcon H travar, snäva kurvor.
Gammal 2015-03-21, 12:19   #166

Manprinsens avatar

Standard

Tror inte dom har lämnat in skoinfon på Naglo än. Med tanke på att den gick barfota senast så borde det lysa rött idag om det är så att man ändrat till skor.
Gammal 2015-03-21, 12:20   #167

Standard

dernier viking verkar också gå med skor, den känns väldigt överspelad på 24 % nu också men vem har koll på avd:6 nr 4 ponziopilato stra? finns ju ingen info på den hästen,
Gammal 2015-03-21, 12:22   #168

Standard

Citat:
Tror inte dom har lämnat in skoinfon på Naglo än. Med tanke på att den gick barfota senast så borde det lysa rött idag om det är så att man ändrat till skor.
lyser inte rött någonstans idag!
Gammal 2015-03-21, 12:26   #169

Sharp$: 2371
Standard

Dagens bästa spel = Alamo Boko. Mötte ju Naglo del nord i sin senaste start, fick då tredjespår fram till dödens och Naglo spurtade lätt förbi till slut från 3e ytter.
Gången före fick Alamo stryk av Oliver Kronos efter att även då gått i dödens.
Alamo ska gå barfota idag och med bara lite klaff på loppet så tror jag att det blir lätt seger, speciellt om nu Naglo del nord ska gå med skor.
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 12:29   #170

Standard

Citat:
Cab Hornline & BBS
Gammal 2015-03-21, 12:31   #171

Standard

Hermes Lady får bli mitt skräll drag.... lycka till alla
Gammal 2015-03-21, 12:38   #172

Sharp$: 884
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spojs Visa inlägg
Dagens bästa spel = Alamo Boko. Mötte ju Naglo del nord i sin senaste start, fick då tredjespår fram till dödens och Naglo spurtade lätt förbi till slut från 3e ytter.
Gången före fick Alamo stryk av Oliver Kronos efter att även då gått i dödens.
Alamo ska gå barfota idag och med bara lite klaff på loppet så tror jag att det blir lätt seger, speciellt om nu Naglo del nord ska gå med skor.
tror också på Alamo idag, barfota runtom, perfekt.
niveon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 12:46   #173

Manprinsens avatar

Standard

Spikar Lannem Silje och BBS Sugarlight idag.

Däremot är det grymt irriterande att skoinfon inte verkar vara uppdaterad eller inte fungerar?
Gammal 2015-03-21, 12:48   #174

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Spikar Lannem Silje och BBS Sugarlight idag.

Däremot är det grymt irriterande att skoinfon inte verkar vara uppdaterad eller inte fungerar?
Hoppas du på jacke?
Gammal 2015-03-21, 12:51   #175

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rickart Visa inlägg
Hoppas du på jacke?
Nej men jag tror inte det blir miljoner idag heller. För många bra favoriter tyvärr. Hoppas på att fälla Naglo del nord och Ready for More och så få in några låga singelprocentare så kan det bli en 20-50k i alla fall med lite flax.
Gammal 2015-03-21, 12:51   #176

Standard

SKRÄLLEN Avd 4 nr 11 Amour Du Coglais
Gammal 2015-03-21, 12:54   #177

Standard

Citat:
Barfotainfon när det är V75 i Norge har alltid varit ett skämt. Dom har normalt ingen sådan och därför blir det alltid som det blir, dvs inte mycket att bry sig om.

Om Veijo inte meddelar att hans hästar ska gå barfota så bryter han inte mot några regler i Norge och han får inte en krona i böter. Samma med alla dom som skrivit på någon lista i inskrivningen att hästarna ska tävla utan skor men sen ändrar till skor efter värmningen.

Ta alltid barfotainfon i Norge med en stor nypa salt.
Gammal 2015-03-21, 12:58   #178
SO

SOs avatar

Standard

Ett litet mellanstick till sådana som behöver spelkassa inför v75, jag har tittat på Bergsåkers lopp 10 som går snart. TRIO lopp. Tycker att 11 Lienpilen och 13 trym är bästa hästarna trots oddsen, så rullar dessa två mot alla, 3 st 6 kr system blir det
Och så en tvilling Lienpilen mot alla. Why not?
Gammal 2015-03-21, 12:59   #179

Standard

Nu vet vi. Veijo säger bfro på Naglo'.
AndWes (+10)
Gammal 2015-03-21, 13:02   #180

Sharp$: 1619
Standard

Citat:
Nu vet vi. Veijo säger bfro på Naglo'.
När gjordes intervjun då?
Gooner00 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 13:05   #181

Stekels avatar

Sharp$: 26740
Standard

Citat:
Barfotainfon när det är V75 i Norge har alltid varit ett skämt. Dom har normalt ingen sådan och därför blir det alltid som det blir, dvs inte mycket att bry sig om.

Om Veijo inte meddelar att hans hästar ska gå barfota så bryter han inte mot några regler i Norge och han får inte en krona i böter. Samma med alla dom som skrivit på någon lista i inskrivningen att hästarna ska tävla utan skor men sen ändrar till skor efter värmningen.

Ta alltid barfotainfon i Norge med en stor nypa salt.
Det här räcker egentligen som argument för att skippa en sån här omgång. Förutom att det är med en massa norska ekipage man inte kan veta så mycket om utan att lägga ner många timmar extra för att läsa på är det detta med barfotan, hur voltsystemet är beskaffat och hur de svenska kuskarna behärskar det, hur hästarna går utan pisk etc etc etc. Lägger inte mer än några få tv-systemskronor på de norska/danska/finska omgångarna numera. Bara att inse faktum, man har ingen edge i dessa omgångar. Iallafall om man inte lägger ner det stora extrajobbet att plugga minst 10-15 timmar extra jämfört med normalt.

Manprinsen (+20), tomtom2 (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 13:08   #182

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det här räcker egentligen som argument för att skippa en sån här omgång. Förutom att det är med en massa norska ekipage man inte kan veta så mycket om utan att lägga ner många timmar extra för att läsa på är det detta med barfotan, hur voltsystemet är beskaffat och hur de svenska kuskarna behärskar det, hur hästarna går utan pisk etc etc etc. Lägger inte mer än några få tv-systemskronor på de norska/danska/finska omgångarna numera. Bara att inse faktum, man har ingen edge i dessa omgångar. Iallafall om man inte lägger ner det stora extrajobbet att plugga minst 10-15 timmar extra jämfört med normalt.
Så pumpar vi dessutom in jackpotmiljoner i potten som borde vara reserverade för dom svenska spelarna. Ett hån rakt av...
Gammal 2015-03-21, 13:26   #183

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 1300
Standard

Citat:
Ett litet mellanstick till sådana som behöver spelkassa inför v75, jag har tittat på Bergsåkers lopp 10 som går snart. TRIO lopp. Tycker att 11 Lienpilen och 13 trym är bästa hästarna trots oddsen, så rullar dessa två mot alla, 3 st 6 kr system blir det
680ggr på trion. Helt gälet
Sjoestedt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 13:26   #184

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2152

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:

Klockrent! Grattis!

Har aldrig ryggat nån i hela mitt liv, men jag vet att du kan dina kallblod så jag bestämde mig för att rygga dig nu. Men jag hann inte få in spelet =(

Grattis till dig iallafall. Riktigt snyggt
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 13:29   #185

Stekels avatar

Standard

Citat:
Så pumpar vi dessutom in jackpotmiljoner i potten som borde vara reserverade för dom svenska spelarna. Ett hån rakt av...
Det är iofs ingen större skillnad på det och en vanlig omgång. De som enbart kliver in vid jackpott och vinner "tar" del av de vinstpengarna från spelare som lagt in dem i föregående omgång. På samma sätt som en norsk vinnare nu "tar" pengar från de som spelat i förra veckans svenska omgång. Om det blir 100% svenska vinnare idag har inte norrmännen fått en enda krona av våra jackpottpengar men du kan vara säker på att många svenska vinnare har lagt in noll jackpottpengar och cashat ut massor.

Gammal 2015-03-21, 13:32   #186
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Grattis till er som lyssnade på mitt drag Både trion och tvillingen satt ju klockrent. Över 1300 i nettovinst!!

Datum: Lördag 2015-03-21
Bana: Bergsåker, omg. 14
Lopp: 10
Spelform: Trio

1:a 11, 13
2:a 11, 13
3:a 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15

Vadet gäller startnummer

26 kombinationer x 2,00 kr Totalt: 52,00 kr

Kvittonummer: 6348 7069 11DA 1341

Utbetalt: 1 360,00 kr

Registrerat spel

Spelform: Tvilling

Hästar: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
U-hästar: 11 Lienpilen

Vadet gäller startnummer

14 x 10,00 kr Totalt: 140,00 kr

Kvittonummer: CD60 304F 1396 1501

Utbetalt: 205,00 kr
MikaF (+25), Sicken (+10), Fulsprit (+5)
Gammal 2015-03-21, 13:33   #187

Sharp$: 5061
Standard

Omgångens bästa spikar enligt mig.

Avd 3. Stepping for money - Ingen galopp denna gång och överlägsen de norska hästarna.
Avd 5. Lannem silje - 2 strukna + ett antal som galopperar borde vinns detta lätt.
Avd 6. Dernier viking - Släpps till spets visar sig bäst på 2640

Lycka till.
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 13:34   #188

Jollyjumpers avatar

Standard

Är det någon som har koll på om 1 Gordonston förlorar idag?
Jollyjumper är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 13:35   #189

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Grattis till er som lyssnade på mitt drag Både trion och tvillingen satt ju klockrent. Över 1300 i nettovinst!!

Spelform: Trio

1:a 11, 13
2:a 11, 13
3:a 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15

Vadet gäller startnummer

26 kombinationer x 2,00 kr Totalt: 52,00 kr

Kvittonummer: 6348 7069 11DA 1341

Utbetalt: 1 360,00 kr

Registrerat spel

Hästar: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
U-hästar: 11 Lienpilen

Vadet gäller startnummer

14 x 10,00 kr Totalt: 140,00 kr

Kvittonummer: CD60 304F 1396 1501

Utbetalt: 205,00 kr
Snyggt SO!
Gammal 2015-03-21, 13:35   #190
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LeBanner Visa inlägg
Klockrent! Grattis!

Har aldrig ryggat nån i hela mitt liv, men jag vet att du kan dina kallblod så jag bestämde mig för att rygga dig nu. Men jag hann inte få in spelet =(

Grattis till dig iallafall. Riktigt snyggt
Tack. Som du kanske minns har jag följt (och haft tur) med Lienpilen vid flera tillfällen. Synd att man inte hann göra någon V3 (22.000)
Gammal 2015-03-21, 13:36   #191
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Snyggt SO!
THANKYOU!!
Gammal 2015-03-21, 13:37   #192

Jollyjumpers avatar

Standard

Kollade Björkollen igår och reducerade hans system!
Registrerat spel

Bana: Momarken
Spelform: V75, omg. 14

Avd Ordinarie hästar
1 2, 3, 10
2 4, 7, 11
3 15 Premance Simoni*
4 1, 3
5 4, 10, 14
6 2, 4, 7, 9, 12
7 6 Winmecredit*

Vadet gäller startnummer

270 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 135,00 kr

Kvittonummer: AB0C 4D2B 1B3C 1141
Gammal 2015-03-21, 13:42   #193

Sharp$: 2152

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Inga värmningar på atgplay idag???

Nån som har Jens krönika?
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 13:44   #194

Migges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LeBanner Visa inlägg
Inga värmningar på atgplay idag???

Nån som har Jens krönika?
https://www.sharps.se/forums/trav-gal...-jens-sjoeden/
LeBanner (+11)
Gammal 2015-03-21, 13:44   #195

Sharp$: 778
Standard

SO va tror du om kallblodsloppet på V75? Bara spika lannem lr?
zerodivision är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 13:44   #196

Standard

Send in the clowns överstreckat! DV borde ha väldigt bra chans.
Gammal 2015-03-21, 13:46   #197

Standard

nåt nytt om naglo del nord?… skor eller inte?
Gammal 2015-03-21, 13:49   #198

Sharp$: 1619
Standard

Citat:
nåt nytt om naglo del nord?… skor eller inte?
Veijo har bekräftat bro via intervju och nu har även ATG.se ändrat till bro.
Gooner00 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 13:52   #199

Jollyjumpers avatar

Standard

Då är det väl bara å ta bort Naglo, å spara in strecket!
Gammal 2015-03-21, 13:55   #200

Shooters avatar

Sharp$: 38055
Standard

En halvtimme kvar drygt. Dagens spikar på bägge systemen är Naglo'del Nord, Scellino Luis och Lannem Silje.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 14:03   #201

Standard

27min till start vill se värmningar alla på kanal75 sitter o fikar!
Gammal 2015-03-21, 14:03   #202

Jollyjumpers avatar

Standard

Lannem Silje och Gordonston samt Winmecredit är bästa spikarna idag! Som vanligt före start är man VÄRLDSMÄSTARE i trav!
Major (+2)
Gammal 2015-03-21, 14:03   #203

Standard

Vad tycker Ni om BBS Sugarlight? Ska man spika eller ej? Eller är Edward Ale redo för stordåd?
Gammal 2015-03-21, 14:04   #204

Manprinsens avatar

Standard

Jag spikar två klasshästar idag. Lannem Silje som endast har en överman i världen i Månprinsen AM som inte är med idag. BBS Sugarlight den andra som även det är en klasshäst och bör städa av dessa över det långa upploppet.
Gammal 2015-03-21, 14:05   #205

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jollyjumper Visa inlägg
Då är det väl bara å ta bort Naglo, å spara in strecket!
På grund av skoinfon...? Naglo' Del Nord går alltså barfota runt om och inget annat, som en del här redan har bekräftat!
Gammal 2015-03-21, 14:10   #206

Standard

doob vilka ska man spika idag?
Gammal 2015-03-21, 14:29   #207

Manprinsens avatar

Standard

Banan ser jävligt smal ut?
Gammal 2015-03-21, 14:31   #208

Majors avatar

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 437
Standard

Tycker Veijo ser ut som en jävligt nöjd grosshandlare i sulkyn !
Major är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 14:32   #209

Sharp$: 1961
Standard

Puro drar upp två till Baggeland :-) bara fem lopp kvar att tippa!
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 14:32   #210

doobs avatar

Standard

Naglo barfota trots skor i grafiken.... Jävla idioter!! Leker med våra pengar i amatörland! Fy fan!!
Gammal 2015-03-21, 14:34   #211

doobs avatar

Standard

Citat:
doob vilka ska man spika idag?
15 i tredje och Venkatesh! Mina privata spikar! Har lirat annorlunda i tävlingen på sidan och det är heller inte inlämnat...
Gammal 2015-03-21, 14:35   #212

Filmtokig

Standard

Alamo Boko. Bara vinner.....
Gammal 2015-03-21, 14:35   #213

2018

Standard

Cab, Ready for more och Winmecredit får bli spikarna...
Gammal 2015-03-21, 14:35   #214

Manprinsens avatar

Standard

Norrmännen är inte helt 100. Ska dom låta Veijo provstarta tills hästen har tröttnat lagom mycket?
Gammal 2015-03-21, 14:35   #215

Jollyjumpers avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
På grund av skoinfon...? Naglo' Del Nord går alltså barfota runt om och inget annat, som en del här redan har bekräftat!
Jag vet! Måste fälla någon favorit och då blir det Naglo och Dernier som verkar lite tröga och inte så tekniska när det gäller kurvorna på Momarken!
Gammal 2015-03-21, 14:39   #216

doobs avatar

Standard

Fan Kolle!!! Tävla!!!!!
Gammal 2015-03-21, 14:39   #217

Manprinsens avatar

Standard

Jahapp, pissfavoriter... grattis till 72kr alla
Gammal 2015-03-21, 14:39   #218

Shooters avatar

Standard

Som väntat en lätt vinst för Naglo. Stickans i nästa tack!
Gammal 2015-03-21, 14:40   #219

Sharp$: 807
Standard

Citat:
Fan Kolle!!! Tävla!!!!!
Han körde ju ett perfekt lopp!?
Sicken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 14:41   #220

Manprinsens avatar

Standard

Falcon Håleryd är en jävla snackhäst och jag kommer aldrig mer spela den.
Major (+5)
Gammal 2015-03-21, 14:42   #221

Shooters avatar

Standard

Citat:
Det är en fin häst, men han slår ju inte Naglo från dödens.
Emeffeff (+3)
Gammal 2015-03-21, 14:42   #222

Standard

Tråkig favoritseger, de bara ger bort loppen som vanligt xD

Gammal 2015-03-21, 14:43   #223
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Snarare en spetshäst. Nästa gång.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 14:47   #224

Standard

Citat:
Gjorde väl ett godkänt jobb. Ganska svårt att besegra Naglo från dödens som fick ta över smärtfritt.
Gammal 2015-03-21, 14:47   #225

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sicken Visa inlägg
Om Kolle låtit Veijo få kämpa lite mer för ledningen vinner Rafolo loppet.
Gammal 2015-03-21, 14:48   #226

Sharp$: 50510
Standard

Citat:
Nej,det gjorde han inte.Det gör man om man vinner.
Till Travronden sa tränaren Kolnes: "Ledningen är ju närmaste vägen till mål".
Så varför släppte Kolle? Fick luckan turligt och för sent.
Är det att tävla? Så kan man göra på Åby och Skellefteå men inte Momarken.
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 14:49   #227

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Han var nöjd med en andraplats. Vissa kuskar vågar inte ta chansen när de väl får den...
Gammal 2015-03-21, 14:50   #228

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Major Visa inlägg
Tycker Veijo ser ut som en jävligt nöjd grosshandlare i sulkyn !
Jag gillar Veijo, härlig person och fantastisk tränare
Gammal 2015-03-21, 14:51   #229

Standard

Citat:
Om Kolle låtit Veijo få kämpa lite mer för ledningen vinner Rafolo loppet.
Det är att göra det lite väl enkelt. Hade dom tävlat mot varandra ett tag där, så hade lika gärna en tredje häst kunnat vinna istället.

Eller tror ni att en körning om ledningen där Veijo efter ett tag till slut får ta över, endast skulle ta på krafterna hos Naglo medans Rafolo skulle ha samma krafter som nu?
Gammal 2015-03-21, 14:52   #230

Jollyjumpers avatar

Standard

Citat:
Gjorde väl ett godkänt jobb. Ganska svårt att besegra Naglo från dödens som fick ta över smärtfritt.
Och som vanligt försöker man fälla fel favoriter!!!!
Gammal 2015-03-21, 14:53   #231

Standard

Citat:
Alamo Boko. Bara vinner.....
Du har sett för många filmer
Gammal 2015-03-21, 14:55   #232

Standard

Tvilling løb 6.

4-11 x 100 kr
tro meget på Tudor i dette løb.....skidt at takter er bliver syg...god bedreing her fra
Gammal 2015-03-21, 14:56   #233

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jollyjumper Visa inlägg
Och som vanligt försöker man fälla fel favoriter!!!!
Det var tyvärr över samma sekund han fick ta över. Dessutom utan att anstränga sig. Synd att Rafolo inte gjorde som det stod i vissa intervjuer, häst i form och kör gärna i spets.
Gammal 2015-03-21, 14:56   #234

Standard

hilsen fra takter

Citat:
Ursprungligen postat av michel65 Visa inlägg
4-11 x 100 kr
tro meget på Tudor i dette løb.....skidt at takter er bliver syg...god bedreing her fra
https://www.facebook.com/johnny.takter?fref=ts
Gammal 2015-03-21, 14:56   #235

Stekels avatar

Standard

Citat:
Banan ser jävligt smal ut?
Publikplats är mycket högre upp än banan på större delen av upploppet och skymmer därför del av banan så den ser smal ut där. Sen är doseringen en helt annan än många andra banor vilket bidrar till illusionen av en ganska smal bana.

Gammal 2015-03-21, 15:00   #236

Shooters avatar

Standard

Örjan kvaddade loppet helt för Erik. Det blev ju omöjligt då.
Gammal 2015-03-21, 15:01   #237

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Mmm, men samtidigt gjorde han det rätta för sin häst...
Gammal 2015-03-21, 15:02   #238

Filmtokig

Standard

En följehäst till mig vann, vad roligt. jag spelade 30 kr på vinnare och spikade på mitt mindre system.

Danmark har otroligt fina hästar.
Emeffeff (+10)
Gammal 2015-03-21, 15:02   #239

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av michel65 Visa inlägg
4-11 x 100 kr
Trodde också på Tudor fast jag hade nr 7 också.Tyvärr är Magnus Jakobsson minst 2 klasser sämre än Takter.
Gammal 2015-03-21, 15:03   #240

Shooters avatar

Standard

Citat:
Mmm, men samtidigt gjorde han det rätta för sin häst...
Ja, han gjorde sitt bästa för att köra mot Eriks. Eriks blev ändå tvåa och Örjans trea.
Gammal 2015-03-21, 15:03   #241

Stekels avatar

Standard

Citat:
Lite veligt kört av Erik. Han skulle ha skitit i att han fick svar och hoppats på att släppas ner i dödens. Om han styrt på distinkt nog hade nog Örjan vikit sig. Nu blev det varken hackat ellet malet med att backa ner för att kort efter styra på igen. Garanterad att få tugga tredjespår hela vägen in med det upplägget.

Gammal 2015-03-21, 15:03   #242

Standard

Citat:
En följehäst till mig vann, vad roligt. jag spelade 30 kr på vinnare och spikade på mitt mindre system.

Kanske inte otroligt men det finns vissa man kan tjäna fina slantar på när de möter svenska hästar.
Gammal 2015-03-21, 15:04   #243

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:

Samma här! Han fick förvisso allt serverat idag, men det såg inte slutsålt ut heller...
Filmtokig (+5)
Gammal 2015-03-21, 15:05   #244

Standard

Citat:
Lite veligt kört av Erik. Han skulle ha skitit i att han fick svar och hoppats på att släppas ner i dödens. Om han styrt på distinkt nog hade nog Örjan vikit sig. Nu blev det varken hackat ellet malet med att backa ner för att kort efter styra på igen. Garanterad att få tugga tredjespår hela vägen in med det upplägget.
Men är det inte det som är problemet med Momarkens bana? Väntar du för mycket så måste du spurta som alla andra och han var ju bland de sista. Chansar du så kan det som hände för Adielsson just hända. Alltid en risk man får ta om man vill försöka vinna...
Gammal 2015-03-21, 15:07   #245

Stekels avatar

Standard

Citat:
Men är det inte det som är problemet med Momarkens bana? Väntar du för mycket så måste du spurta som alla andra och han var ju bland de sista. Chansar du så kan det som hände för Adielsson just hända. Alltid en risk man får ta om man vill försöka vinna...
Ja det är väl samma på alla banor egentligen.

Gammal 2015-03-21, 15:08   #246

Standard

Citat:
Ja det är väl samma på alla banor egentligen.
Hehe, jo men just denna bana blir man mer hängande i spåren. Är ingen expert men det ser ut så iaf...
Gammal 2015-03-21, 15:09   #247

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Hoppas ni säkrade upp stålarna.
Gammal 2015-03-21, 15:09   #248

Standard

Mera om Naglo d.N.
I Björnkollen var Goop tveksam till hästens möjligheter p.g.a piskförbudet och gruskvalitén för barfotahästar.Synd att Kolle inte kollat på Björnkollen
Gammal 2015-03-21, 15:11   #249

Standard

Citat:
Mera om Naglo d.N.
I Björnkollen var Goop tveksam till hästens möjligheter p.g.a piskförbudet och gruskvalitén för barfotahästar.Synd att Kolle inte kollat på Björnkollen
Piskförbudet brukar man väl nämna när det gäller alla svenska hästar när de ska tävla i Norge?
Gammal 2015-03-21, 15:14   #250

Standard

Citat:
Piskförbudet brukar man väl nämna när det gäller alla svenska hästar när de ska tävla i Norge?
Jovisst men Goop menade att båda detaljerna sammantaget var till nackdel för Veijos häst och därmed borde Kolle inte släppt till honom och ge bort fördelar.

Senast redigerad av hoola den 2015-03-21 klockan 15:15. Anledning: "det" skulle inte varit med.
Gammal 2015-03-21, 15:16   #251

Standard

DET ÄR K.H.K. BOKO

UNCOMMON NIGHT* de to heste kan overraske tro den så godt ud 100 vp på denne og DET ÅR K:H:K BOKO:::::KØR VI NU!!!!
Gammal 2015-03-21, 15:16   #252

Standard

Citat:
Veijo sa i atg.se i fredags, att han inte lägger pisken på Naglo' och att spöförbudet inte är någon nackdel.
Gammal 2015-03-21, 15:16   #253

Sharp$: 807
Standard

Citat:
Ah lägg av. Hade Kolle svarat hade han aldrig tagit ekipaget topp två.
Sicken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 15:16   #254

Standard

Citat:
Jovisst men Goop menade att båda detaljerna sammantaget var till nackdel för Veijos häst och därmed borde Kolle inte släppt till honom och ge bort fördelar.
Jaha, jag såg inte Björnkollen. Tänkte att han inte skulle vara lika påläst denna gång eftersom han inte skulle delta idag...
Gammal 2015-03-21, 15:17   #255

doobs avatar

Standard

Hamre får 3.80! Grattis!! Kriminellt bra är väl passande ord....
Gammal 2015-03-21, 15:21   #256

Manprinsens avatar

Standard

JAAAAAA!!! Äntligen var man rätt ute
Chiron (+1)
Gammal 2015-03-21, 15:22   #257

Shooters avatar

Standard

Där kom en fin liten skräll.
Gammal 2015-03-21, 15:23   #258

Sharp$: 2510
Standard

Citat:
Vad Björn säger ger jag inte mycket för, är väl bättre att lyssna på Veijo när det gäller hans hästar.....
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 15:23   #259

Standard

Citat:
JAAAAAA!!! Äntligen var man rätt ute
Hade aldrig trott att Brekke skulle få sitta "ifred" i ledningen i V75...
Gammal 2015-03-21, 15:23   #260

Manprinsens avatar

Standard

Lägg ner Norge, dom här är ju totalt underlägsna. Dom får vara glada att inte prinsen deltar i kallblodsloppet, annars hade det blivit pisk där också.

Nu grämer jag mig lite över att jag spikat BBS i sista..
Gammal 2015-03-21, 15:23   #261

Filmtokig

Standard

Synd att inte 13 orkade.
Gammal 2015-03-21, 15:24   #262

Shooters avatar

Standard

Nu vill jag gärna få in en till rensare.
Gammal 2015-03-21, 15:25   #263

linfres avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 5571
Standard

Satt med lås på 15 och 13. Trodde Simb Ruby skulle räcka hela vägen Jaja, nu blir det en Arboga 10.2a och får nöja mig med en 6a idag.
Gammal 2015-03-21, 15:25   #264

Standard

Och där såg vi hur "överlägsen" den märkligt uppsnackade Premance Simoni var........
Gammal 2015-03-21, 15:26   #265

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Och där såg vi hur "överlägsen" den märkligt uppsnackade Premance Simoni var........
Japp! Ett typiskt stolopp.
Gammal 2015-03-21, 15:27   #266

Manprinsens avatar

Standard

Bara å inse att vi har grymma hästar i Sverige, möjligtvis är vi bäst i världen just nu.
Gammal 2015-03-21, 15:27   #267

Standard

Citat:
Ah lägg av. Hade Kolle svarat hade han aldrig tagit ekipaget topp två.
Det kan du aldrig veta!!!
tomtom2 (+2)
Gammal 2015-03-21, 15:29   #268

Filmtokig

Standard

Citat:
Bara å inse att vi har grymma hästar i Sverige, möjligtvis är vi bäst i världen just nu.
Inte ens i närheten av bäst i världen tycker jag, men smaken är som baken.
Gammal 2015-03-21, 15:29   #269

Standard

DD

21-MAR-2015
Løb 10 MOMARKEN
200,00 Kr. DBL 200,00 Kr.

AFD 1 1
AFD 2 9

1 SPIL Total 200,00 Kr.
21-MAR-2015 15:28
Gammal 2015-03-21, 15:30   #270

Stekels avatar

Standard

Två lopp nu som förloras för att de driver för dåligt. Kolle vinner första om han jagar upp hästen i samband med att luckan kommer, men han trodde sig vara chanslös och insåg för sent att chansen fanns. Brekkes bortkörning mer väntad, en kusk som inte var bästis med hästen hade vunnnit den där upploppsstriden 100 gånger av 100.

Fulsprit (+3)
Gammal 2015-03-21, 15:31   #271

Standard

Citat:
Nja du, än är vi nog inte riktigt ifatt fransmännen........
Emeffeff (+3)
Gammal 2015-03-21, 15:31   #272

Standard

Citat:
Fråga Margot Wallström.
Emeffeff (+3)
Gammal 2015-03-21, 15:32   #273

Standard

Nu jobbar vi in Priamo Caf!
Gammal 2015-03-21, 15:32   #274

Standard

Citat:
Fråga Margot Wallström.
Haha, klockren kommentar
Gammal 2015-03-21, 15:33   #275

Shooters avatar

Standard

Kör en rak tvilling: 3-7.
Gammal 2015-03-21, 15:33   #276

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Fråga Margot Wallström.
Är hon duktig på trav?
Gammal 2015-03-21, 15:33   #277

Sharp$: 2445
Standard

Irriterande när man sätter dit häst nummer 1 på 2 hästar men rycker på 3 hästar i avdelning 2!

Plåster på såren var tvilling som satt. dock bara 10kr
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 15:37   #278

Sharp$: 1960
Standard

(Efterhandare)
Spikade Miss My Money på mitt chanssystem. De två andra spikarna är Tekno Jerken och Apollo Hornline
ssimonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 15:39   #279

Standard

Citat:
Är hon duktig på trav?
Hon är bra på allt och skall nu åka till Dubai om hon får visum, och läxa upp araberna om muslimska araber.
Gammal 2015-03-21, 15:39   #280

doobs avatar

Standard

Upp till bevis nu! Som uträknat! Tror inte Ready vinner från dödens!
Gammal 2015-03-21, 15:42   #281

Manprinsens avatar

Standard

Fan så trist att den vinner trots att löpningsförloppet blev perfekt för fällning...
Gammal 2015-03-21, 15:42   #282

doobs avatar

Standard

Citat:
Upp till bevis nu! Som uträknat! Tror inte Ready vinner från dödens!
Jo ta mig fan! Nu köper jag storheten i den!
Gammal 2015-03-21, 15:42   #283

Standard

Läcker häst den där Ready for More. Trodde verkligen inte att den skulle kunna vinna från dödens...
Gammal 2015-03-21, 15:42   #284

Sharp$: 852

Bäst på häst!
Stats: 1 - 1 - 0
ROI: 85.71%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Lekstuga! När Reijo säger att det är klart, varför tvekar ni...?!
paulorozzi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 15:42   #285

Standard

gordonston är inte samma ras som ready for more. det är en kanon!
Gammal 2015-03-21, 15:43   #286

Shooters avatar

Standard

Synd att inte elvan kunde vinna, men det blev som jag trodde att Ready skulle krossa Gordonston och hålla undan.
Gammal 2015-03-21, 15:44   #287

Standard

Ready For More var lika bra som Reijo sagt hela veckan.
Gammal 2015-03-21, 15:44   #288

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av johgran Visa inlägg
Lekstuga! När Reijo säger att det är klart, varför tvekar ni...?!
För att Reijo har gett klartecken många gånger tidigare när det har gått åt helvete. Sen har jag inte för vana att spika hästar som får gå i dödens.

Men det här är en grym häst, bara att lyfta på hatten.
Gammal 2015-03-21, 15:46   #289

Standard

Citat:
Synd att inte elvan kunde vinna, men det blev som jag trodde att Ready skulle krossa Gordonston och hålla undan.
Mmm, håller med. Men rätt häst vann, välförtjänt. Värre när det blir "gratisvinster"...
Gammal 2015-03-21, 15:47   #290

Manprinsens avatar

Standard

Nu blir det garanterat en norsk seger i alla fall.
Major (+1), mackpeter (+1), Filmtokig (+1)
Gammal 2015-03-21, 15:47   #291

Standard

Heja Rejo vilken skön kanon du har skön spik !
Gammal 2015-03-21, 15:47   #292

Shooters avatar

Standard

Citat:
Mmm, håller med. Men rätt häst vann, välförtjänt. Värre när det blir "gratisvinster"...
Jag gillar Ready For More och det var kul att se att hästen inte bara är snabb, utan också stark. Den blir kul att fortsätta följa i vår.
Gammal 2015-03-21, 15:48   #293

Migges avatar

Standard

Citat:
En aning motsägelsefullt att du är helt övertygad om att Ready håller undan & vinner men har ändå med 11:an...hängsle & livrem uppenbart
Gammal 2015-03-21, 15:52   #294

Shooters avatar

Standard

Citat:
En aning motsägelsefullt att du är helt övertygad om att Ready håller undan & vinner men har ändå med 11:an...hängsle & livrem uppenbart
Inte alls motsägelsefullt. Vi är två som gjorde systemet och jag trodde på Ready och vi får ge och ta. Självklart hoppas jag på den som rensar bäst, även om min övertygelse är att Ready skulle vinna. Hänger du med?
Gammal 2015-03-21, 15:52   #295

Manprinsens avatar

Standard

Vore intressant att betäcka Lannem Silje med Månprinsen AM.
Gammal 2015-03-21, 15:54   #296

Filmtokig

Standard

Citat:
Jag håller med dig där, men jag är likadan. "Tidiga" tankar så har jag spikat Avd 1 & 2. Men slutar med att jag garderar. Rio Grande var för mig "stenklar", en följehäst jag vunnit på tidigare. Men ändå garderar jag, sen missar jag i Avd 3 (Hade med 1:an först). Dock surt att 13 inte orkade som jag hade som drag.
Det jag vill säga, att jag är som Shooter och tror många är det, man har en tro man inte vågar följa fullt ut. p.g.a att man får så mycket andra tankar och insyn av andra, folk på forum, betalsajter & experterna. Sen kan man alltid säga att man inte lyssnar på dom och dem, men jag tror sådant alltid har en påverkan, kanske undermedvetet.

Men ja sånt är surt, nu sitter jag med 5 sexor som bäst. Har spik i sista vilket jag tror är en dålig spik. Annars hade det sett bättre ut, nä man ska följa egna och tidiga tankar. Synd att man är så feg bara.
Gammal 2015-03-21, 15:55   #297

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1606
Standard

Haha vilket monster ready for more är
Liljendahl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 15:56   #298

Standard

Citat:
Vore intressant att betäcka Lannem Silje med Månprinsen AM.
Han ska bara kastreras först så gör dom ett försök sen
Gammal 2015-03-21, 15:56   #299

Shooters avatar

Standard

Citat:
Jag håller med dig där, men jag är likadan. "Tidiga" tankar så har jag spikat Avd 1 & 2. Men slutar med att jag garderar. Rio Grande var för mig "stenklar", en följehäst jag vunnit på tidigare. Men ändå garderar jag, sen missar jag i Avd 3 (Hade med 1:an först). Dock surt att 13 inte orkade som jag hade som drag.
Det jag vill säga, att jag är som Shooter och tror många är det, man har en tro man inte vågar följa fullt ut. p.g.a att man får så mycket andra tankar och insyn av andra, folk på forum, betalsajter & experterna. Sen kan man alltid säga att man inte lyssnar på dom och dem, men jag tror sådant alltid har en påverkan, kanske undermedvetet.

Men ja sånt är surt, nu sitter jag med 5 sexor som bäst. Har spik i sista vilket jag tror är en dålig spik. Annars hade det sett bättre ut, nä man ska följa egna och tidiga tankar. Synd att man är så feg bara.
Läs mitt svar ovan.
Gammal 2015-03-21, 15:58   #300

Sharp$: 1428
Standard

Citat:
Oavsett hur det går så älskar jag ditt inlägg.
Gick ju bra!!!!
jockegais är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 15:58   #301

Filmtokig

Standard

Citat:
Läs mitt svar ovan.

Jag såg det, missade det först. Sorry!

Det jag kort ville säga var att om det hade varit som jag trodde, hade det nog varit rätt normalt. Jag och ja tror många fler, gör så. Lycka till att få 7 rätt.
Gammal 2015-03-21, 16:00   #302

Shooters avatar

Standard

Citat:
Jag såg det, missade det först. Sorry!

Det jag kort ville säga var att om det hade varit som jag trodde, hade det nog varit rätt normalt. Jag och ja tror många fler, gör så. Lycka till att få 7 rätt.
Du har säkert rätt. Anledningen till att vi gör V75 tillsammans och inte varannan gång (vilket vi gjort ibland) är att det många gånger är bra att blanda upp det man själv tror på med det någon annan tror på. Vi har både tjänat och förlorat på det. Kan bara få sex rätt idag, men tack detsamma!
Gammal 2015-03-21, 16:05   #303

Manprinsens avatar

Standard

Haha, vilken häst

Men jag hävdar fortfarande att den inte kommer ha en chans mot vår svenske prins.
Gammal 2015-03-21, 16:05   #304

Standard

Klassblandning i kallblodsloppet...
Gammal 2015-03-21, 16:05   #305

Shooters avatar

Standard

Ytterligare en fin prestation. Nu kommer den bästa tiden på travåret, då alla kanoner kommer ut.
Gammal 2015-03-21, 16:06   #306

Filmtokig

Standard

Bana: Momarken, omg. 7
Lopp: 9

Hästar: 1, 10
U-hästar:

Vadet gäller startnummer

1 x 10,00 kr Totalt: 10,00 kr

Kvittonummer: Nära :(
Gammal 2015-03-21, 16:06   #307

Standard

Citat:
Haha, vilken häst

Men jag hävdar fortfarande att den inte kommer ha en chans mot vår svenske prins.
Kanske, inte säkert. Lannem är fortfarande lite ung. Sen beror det nog på om de tävlar på svensk eller norsk mark (pisk)...
Gammal 2015-03-21, 16:07   #308

Standard

asså vad fan har dom matat lannem silje med? hon är ju helt sjukt bra…bara att lyfta på hatten och njuta!
Gammal 2015-03-21, 16:08   #309

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Kanske, inte säkert. Lannem är fortfarande lite ung. Sen beror det nog på om de tävlar på svensk eller norsk mark (pisk)...
Spelar ingen roll om det är i Norge eller Sverige. Gunnar har aldrig behövt visa prinsen pisken eller rycka tussarna. Minns upploppet som han gick på Hagmyren förra sommarn!
Gammal 2015-03-21, 16:08   #310

Standard

Citat:
asså vad fan har dom matat lannem silje med? hon är ju helt sjukt bra…bara att lyfta på hatten och njuta!
Undantagshäst...
Gammal 2015-03-21, 16:09   #311

Standard

Och hur intressant är det att se 13 norska hästar tävla mot varandra? Inget som berör mig i alla fall....
Gammal 2015-03-21, 16:09   #312

Standard

Citat:
Spelar ingen roll om det är i Norge eller Sverige. Gunnar har aldrig behövt visa prinsen pisken eller rycka tussarna. Minns upploppet som han gick på Hagmyren förra sommarn!
Syftade på Lannem Silje.
Gammal 2015-03-21, 16:11   #313

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Syftade på Lannem Silje.
Jo iofs, sen är det lite fel att jämföra ett sto mot en hingst. Prinsen har ju fördel oavsett. Synd att inte norskarna har nån kallblodshingst som är av samma kaliber som prinsen.
Gammal 2015-03-21, 16:12   #314

Manprinsens avatar

Standard

Vore fint för värdet om Apollo Hornline kunde vinna nu, men så kassa som baggarna har varit hittills så är det nog för mycket begärt.
Gammal 2015-03-21, 16:13   #315

Majors avatar

Standard

Nu får vi hoppas på någon skräll
sitter kvar med följande:

Avd 6 1-4-7-9-12
Avd 7 1-5-6-7-9
Gammal 2015-03-21, 16:13   #316

Standard

Citat:
Jo iofs, sen är det lite fel att jämföra ett sto mot en hingst. Prinsen har ju fördel oavsett. Synd att inte norskarna har nån kallblodshingst som är av samma kaliber som prinsen.
Tekno Odin var ju bra ett tag. Samma med Gylden Balder. Hur är det med hästarna nuförtiden? Har ingen koll.
Gammal 2015-03-21, 16:13   #317

Standard

Citat:
Vore fint för värdet om Apollo Hornline kunde vinna nu, men så kassa som baggarna har varit hittills så är det nog för mycket begärt.
Relight my fire hade suttit fint för min del
mackpeter (+2)
Gammal 2015-03-21, 16:15   #318

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Tekno Odin var ju bra ett tag. Samma med Gylden Balder. Hur är det med hästarna nuförtiden? Har ingen koll.
Dom intervjuade ju en massa norska kuskar nyss och inte ett ord om Tekno Odin, det tyckte jag var lite konstigt. Var ju mest snack om Bork Rigel och Tyri Svarten
Chiron (+1)
Gammal 2015-03-21, 16:17   #319

Filmtokig

Standard

Vore väl kul om Pedro Bi kunde slå nosen först.
Gammal 2015-03-21, 16:18   #320

Standard

Citat:
Jag hävdar motsatsen.....Får väl se... Jag menar att Lannem är bästa kallblodet just nu

Senast redigerad av MikaF den 2015-03-21 klockan 16:21.
Gammal 2015-03-21, 16:18   #321

Standard

Citat:
Vore väl kul om Pedro Bi kunde slå nosen först.
Distansminus väl?
Gammal 2015-03-21, 16:20   #322

Standard

dubbeln ser intressant ut. Dernier viking såg ruggig ut o skulle varit förbättrad i träningen, ponzipilato stra är skrällen som har fin kapacitet

i andra spikas winmecredit som jag tror ha bäst form och som också såg dunderfin ut i värmning. det bör fattas lite i sugarlighten
Gammal 2015-03-21, 16:20   #323

Standard

Citat:
Jag hävdar motsatsen.....Får väl se...
Det man kan konstatera iaf är att Månprinsen var sämre vid samma ålder...
Hur som, två fantastiska hästar. Roligt dessutom att det finns ett nytt svenskt kallblod som kan axla Järvsöfaks mantel...
Gammal 2015-03-21, 16:21   #324

Sharp$: 3273
Standard

Sitter kvar med 1 9 och 9 i sista
V5 gånger 50
Gammal 2015-03-21, 16:23   #325

Standard

Citat:
Nu får vi hoppas på någon skräll
sitter kvar med följande:

Avd 6 1-4-7-9-12
Avd 7 1-5-6-7-9
Ser både bomb och granatsäkert ut.....lycka till!
Gammal 2015-03-21, 16:23   #326

Standard

Citat:
Apollo är uppfödd i Sverige och såldes förra året till Norge. Av hans 26 starter i år och förra året segrade han 12 och var tvåa 7 gånger i Sverige och Norge. Bra chans till 12 ggr även om motståndet 1,2 och 7 är tufft.
Gammal 2015-03-21, 16:23   #327

Shooters avatar

Standard

DD: 5-6.
Gammal 2015-03-21, 16:27   #328

Shooters avatar

Standard

Härligt! Vore fint om Winmecredit tar sista nu, men det finns motbud.
Gammal 2015-03-21, 16:27   #329

Standard

JA där satt den!! Nu ska bara 6 vinna i nästa så sitter en go dd!
Gammal 2015-03-21, 16:28   #330

Manprinsens avatar

Standard

Där rök man då. Trodde det var rätt heltäckt på 1,7,9

Venkatesh från spår 1 är ett hopplöst fall
Gammal 2015-03-21, 16:28   #331

Standard

Citat:
Relight my fire hade suttit fint för min del
Och där satt den , grattis
Gammal 2015-03-21, 16:31   #332

Majors avatar

Standard

Citat:
Ser både bomb och granatsäkert ut.....lycka till!
Eller inte.
Riktigt surt känns det just nu.
Gammal 2015-03-21, 16:31   #333

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Och där satt den , grattis
Tack! Har dock inte vunnit nått ännu när man är dum och inte spelar vinnare men får hoppas att DDn sitter med 6 i nästa, 62 gånger pengarna. 6 rätt på v75 lär inte ge många kronor:P
Gammal 2015-03-21, 16:32   #334

Standard

Citat:

det märkliga är ju att travtjänsten går i fällan venkatesh gång på gång
bergomiotmail (+10), tomtom2 (+5)
Gammal 2015-03-21, 16:34   #335

Filmtokig

Standard

Citat:
Sitter väl kvar med det större systemet med tre hästar i sista?
Gammal 2015-03-21, 16:34   #336

Standard

Citat:

Tyckte att Hamre var lite negativ angående sina chanser.
Gammal 2015-03-21, 16:35   #337

Majors avatar

Standard

Citat:
TT sitter kvar med 1.6.9 i sista på ett av systemen på 6000r Rank & Analys
på slutspelet spikade dom Venkatesh på 7392 rader
Gammal 2015-03-21, 16:36   #338

Shooters avatar

Standard

Citat:
DD: 5-6.
Kom igen nu Frode och sätt en rak DD!
Gammal 2015-03-21, 16:37   #339

Standard

Travtjänsten

Citat:
Går ofta i fällan se sista v86 dom tar bort Jeppas Maxi i sista v86 dom skall vara sk experter!
Gammal 2015-03-21, 16:40   #340

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Rensade inte Relight My Fire dåligt? Från 1000 till 3800 på en 7%-are.
Gammal 2015-03-21, 16:40   #341

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
Går ofta i fällan se sista v86 dom tar bort Jeppas Maxi i sista v86 dom skall vara sk experter!
de hade väl två i sista på v86, jeppas o dream with me? Men venkatesh sätter de överst i ranken gång på gång trots att han blir hårt spelad o aldrig vinner. mycket märkligt
Gammal 2015-03-21, 16:41   #342

Standard

Citat:
Tack! Har dock inte vunnit nått ännu när man är dum och inte spelar vinnare men får hoppas att DDn sitter med 6 i nästa, 62 gånger pengarna. 6 rätt på v75 lär inte ge många kronor:P
Och jag har 5 Edward Ale på dubbeln samt ett lillspel på DD med 2 Open, den skulle sitta fint
Gammal 2015-03-21, 16:41   #343

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Rensade inte Relight My Fire dåligt? Från 1000 till 3800 på en 7%-are.
Sjuprocentare ja, men favoriten var en 24 %:are. Många som garderade i denna avdelning.
Gammal 2015-03-21, 16:42   #344

2018

Standard

Guiden får två sjuor om BBS vinner och en sjua om 1,5,6 vinner.
Gammal 2015-03-21, 16:43   #345

Sharp$: 4163
Standard

Nu får vi se B.B.S Sugarlight vinna på 06 blankt
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 16:44   #346

Sharp$: 689
Standard

Ni ska se upp när Dixie Exclusive kommer ut nästa gång och att Johan bestämmer sig för att vinna loppet istället för att hitta 3-4 inner varje gång
Allinlover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 16:44   #347

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jarmop Visa inlägg
Nu får vi se B.B.S Sugarlight vinna på 06 blankt
chanslös idag tyvärr
Gammal 2015-03-21, 16:45   #348

drakens avatar

Standard

Betydligt mer än 7 % på kvarvarande kuponger. Inte så konstigt. Alla Harry Boy spikar har vunnit.
Gammal 2015-03-21, 16:45   #349

Manprinsens avatar

Standard

Jag tror också den bara dominerar här.
Gammal 2015-03-21, 16:49   #350

Manprinsens avatar

Standard

Hade helt fel

Men den gick bra efter galoppen ändå
Gammal 2015-03-21, 16:49   #351

Standard

Hopp där sprack ddn, hoppas på några kronor för 6an nu...
Gammal 2015-03-21, 16:49   #352

Sharp$: 689
Standard

Galoppen får fan Untersteiner ta på sig.
Allinlover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 16:50   #353

Manprinsens avatar

Standard

BBS vinner utan galoppen, det kan vi konstatera
AMHC (+10)
Gammal 2015-03-21, 16:50   #354

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Allinlover Visa inlägg
Galoppen får fan Untersteiner ta på sig.
varför då?
Gammal 2015-03-21, 16:51   #355

Shooters avatar

Standard

Synd att sexan inte kunde ta sig till spets. Då hade den troligen vunnit.
Gammal 2015-03-21, 16:52   #356

Sharp$: 2445
Standard

Untersteiner ur form som kusk så ingenting talade för han! Att han var spelad till 24 procent var ju bara sjukt.

Dagens glädje tvillingen 1-13 annars skit bara
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 16:53   #357

Manprinsens avatar

Standard

28 miljoner i jackpot nästa helg
Gammal 2015-03-21, 16:56   #358

Standard

kyligt av claes svensson som kör ett perfekt lopp. det löste sig perfekt.
Gammal 2015-03-21, 16:58   #359

Standard

Grattis alla vinnare .
Men skicka en blomma till lars-anvar kolle, sitter björn eller erik i spets så kommer ALDRIG luckan, riktig bort körning
Gammal 2015-03-21, 17:00   #360

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1William Visa inlägg
Grattis alla vinnare .
Men skicka en blomma till lars-anvar kolle, sitter björn eller erik i spets så kommer ALDRIG luckan, riktig bort körning
absolut inte. ingen hade kunnat hålla inne oasis längre då sugarlighten kom ute i banan. lars körde ett perfekt lopp då han lyckades dämpa tempot i spets
Gammal 2015-03-21, 17:06   #361

Standard

JO då , BBS tog inte så mycket på MR XF. ROYAL,
Gammal 2015-03-21, 17:15   #362

Filmtokig

Standard

Någon som vet. När det blir jackpott. Går 100% av femrättspotten till nästa vecka eller plockar ATG något själv. så t.e.x 90% går till nästa veckas sju rättspott?
Gammal 2015-03-21, 17:30   #363

Standard

Fan att man reducera bort sina möjligheter för man gick för hög utdelning...

2,3,4,7,9,12
7,11
1,3,15
3
7,10,14,15
1,2,4,5,7,9
1,4,5,6,7,9

Så körde jag utgång 1 av 3 på

Falcon
Venka - Apollo
Win me - B.BS
..

Rätt sunkigt..

Varför spelar jag inte bara 1 av 3 på naglo lannem bbs typ Billigare och 7 rätt.

Jooooooooo för jag vill vinna mycket...

Men nu gav det lite och då stör jag mig iaf för jag reducera bort mig <3

Ett glas vin och tvspel får drömma bort mig nu.

Gammal 2015-03-21, 17:36   #364
Ace

Sharp$: 5715
Standard

Citat:
BBS vinner utan galoppen, det kan vi konstatera
Vad hade sjuan gett med BBS?
Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 17:40   #365

Sharp$: 5600
Standard

Ganska tydligt idag tycker jag att tävlingarna på Momarken visade att

svenskt trav behöver banor med LÄNGRE upplopp.

Flera lopp där man kan misstänka att ledaren runnit undan om loppet körts i Sverige, speciellt vissa banor.

Momarken har nackdelen att man inte kan avancera i sista kurvan, det långa upploppet hjälper en del men inte till fullo.

Svenska banor ritades när hästarna mycket sällan sprang under 1,20, snarare vann man på 25 tid.
barner (+10)
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 17:42   #366

Majors avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Visa inlägg
Vad hade sjuan gett med BBS?
4120kr
Major är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 18:34   #367

AMHCs avatar

Sharp$: 2068
Standard

BBS Sugarlight vinner enkelt utan galoppen. Kostade mig 3 st 7or (en egen, och två st 7or till mitt bolag) då BBS var spik på allt... Enda positiva är väl att han blir något mindre streckad nästa gång (då han vinner) än om han hade vunnit idag.

Senast redigerad av AMHC den 2015-03-21 klockan 19:51.
AMHC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 18:57   #368

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AMHC Visa inlägg
BBS Sugarlight vinner enkelt utan galoppen. Kostade mig 3 st 7or då BBS var spik på allt... Enda positiva är väl att han blir något mindre streckad nästa gång (då han vinner) än om han hade vunnit idag.
I feel you! Riktigt bull ändå...

Gammal 2015-03-22, 09:27   #369

Helges avatar

Standard

Citat:

B.B.S Sugarlight's info som Björn nämnt var över två månader gammalt!
Hästen hade lekt i hagen med andra hästar och fick ett sår på knät, det kollades upp och ingen fara och tappade inget i träning. Det hände 1/1!
Spelvärde.se kollade upp detta i en intervju med Solberg och han hade sett Björnkollen själv och detta var vad det handlade om.
Emeffeff (+3), AMHC (+1)
Gammal 2015-03-22, 15:22   #370

Sharp$: 4280
Standard

Citat:
TT sitter kvar med 1.6.9 i sista på ett av systemen på 6000r Rank & Analys
på slutspelet spikade dom Venkatesh på 7392 rader
Från TT:s hemsida:

Vi satte sjuan på första förslaget, och fick ett V75-netto på 6.467 kronor!

Man har helt glömt bort att räkna in Slutspelets torsk på 3700 kr...
bergomiotmail är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td