|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-03-12, 17:05 | #16 |
bara köpa tipset kostar ca 10 000 kr/år...
2015-03-12, 17:05 | #17 |
Jag tycker det är bra att man redovisar ett antal år bakåt i tiden, det är den period som behövs för att täcka upp rimlig varians. Om man sedan väljer 3, 4, 5 eller fler år bak i tiden är kanske inte det viktiga, men de skall ha heder för att de vågar sig på en redovisning. Om de dänger iväg 5K i veckan så är det runt 300K per år med alla extra V75, och då spelar inte en enstaka vinst så stor roll. På dryga fem år innebär det 1,6 -1,7Mkr satsat, och har de fått tillbaka 2,2 på den tiden är det bra. De har ju faktiskt uppmanat sina kunder att spela så här, vilket förstört en hel del spelvärde.
2015-03-12, 17:09 | #18 |
Tacka vet jag varierande reducering.
Det kommer att öppna sig snart på marknaden =) Bara Sydafrika o Finland som lirar sådant... å ja...
2015-03-12, 17:10 | #19 | |
Citat:
2015-03-12, 17:11 | #20 |
2015-03-12, 17:14 | #21 |
Förstår inte att betaltjänsterna är så fokuserade på att skryta om sina systemförslag. Det är väl informationen, speciellt spelvärde.se har ju ett grymt material, som de flesta är ute efter.
Dom släpper sina system mer än ett dygn innan loppen körs. Det är ett sådant handicap idag att det minskar förutsättningarna drastiskt för att gå plus när motspelarna allt mer lämnar in först efter att han analyserat all viktig och ofta avgörande info timmarna innan spelstopp. |
|
2015-03-12, 17:14 | #22 |
cirkus 60 omgångar 2010 o några år framåt
2015-03-12, 17:16 | #23 | |
Citat:
Varför inte bara jämföra varje radkombinations bedömda sannolikhet med det förväntade oddset ( dvs förväntad utdelning/radpris) på just den raden?
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2015-03-12 klockan 17:35. |
||
2015-03-12, 17:22 | #24 | |
Citat:
Undrar hur många som skulle klara att förlora 10 miljoner på 5 år om det nu skulle bli så att dom inte lyckas sätta en enda V75a som ger stora pengar ? Jag skulle inte våga mig på det i alla fall. |
||
2015-03-12, 19:24 | #25 |
Tack alla för visad respons på mitt inlägg!
Några reflektioner: betänk att Spelvärde består av 4-6 pers,Travtjänsten också, förmodar jag (fast bara Malmroth syns) och så även Spelarservice.Det är inte ett enmansverk som Daniel Berglund på Travnet.Så kan t.ex. hälften av de 8 systemen á 1540:- som boozty hittat kanske lämnats in av SS-gänget? En annan sak som jag påpekat tidigare: det är kundernas pengar som står för deras stora system - då har man råd vecka efter vecka även utan vinster. I ärlighetens namn medger jag att alla de ovannämnda är mycket mer initierade i sporten än jag (och tar betalt för det också!) men så har de också både tid och kontakter för att analysera loppen på heltid till skillnad från t.ex mig. |
|
2015-03-12, 20:22 | #26 | |
Citat:
Spel går ut på att vinna pengar. Jag har länge efterlyst av betaltjänsterna att de skall redovisa hur deras spel avkastar, och hoppas Plus och nu Spelarservice kan få andra att berätta hur det går.
2015-03-12, 20:32 | #27 |
|
|
2015-03-12, 20:41 | #28 |
Det hade som nån nämnde varit riktigt intressant att se flytande 6 månaders netto för varje leverantör.
hoola: jag tvivlar på att spelarservice själv har lämnat in nåt av systemen. |
|
2015-03-12, 20:53 | #29 | |
Citat:
När jag fick prenumerationserbjudandet från Travronden så erbjöd jag mig att räkna ut deras historiska "glidande 6månadersnetto" på V75 åt dem om de inte ville redovisa det själva. Men de ville inte visa upp sina gamla system för mig. Om man är prenumerant så kan man se systemen ca 1 år bakåt i tiden. Jag skulle dock helst vilja räkna på historiken INNAN jag betalar. Travronden säger att de själva för statistiken noggrant numera men hittills inte har valt att publicera annat än info om enstaka större vinster.
2015-03-12, 21:11 | #30 | |
Citat:
Men jag har drösvis av nummer från 2012-2014 (nästan två år komplett) ligger som PDF på datorn om du är intresserad av att plöja igenom.