Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-03-12, 23:07   #61

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Alanya Visa inlägg
Att Kanal 75 sparkar kunnigt, i sammanhanget rentav "proffsigt" folk som Rickard Hansson, för att istället släppa fram neandertalare som denna Robin, som knappt innehar kunskapen i att skilja fram och bak på en häst är egentligen inget annat än ett STORT HÅN!! mot de riktigt inbitna och travintresserade! (Idag fyllde mute-knappen på datorn verkligen sin funktion)

Problemet är dock förstås att nyss nämnda målgrupp, inte är den som attraherar Kanal 75/ATG! Man riktar istället bevisligen in sig på de riktigt spelförstörda!! Att få nån jävla hattmakare att pladdra så mycket strunt som möjligt om diverse kameler för att locka till sig spel är PRIO 1 och så har det alltid varit!! Andra saker som tydligt understryker att så är fallet har man vid ett tjogtal tillfällen visat prov på då man vid storlopps-tillfällen som t.e.x Oslo G.P, ger fan att visa de riktiga kanonerna värma LIVE, för att istället visa en "saxbana" med lopp av bygdetravskaraktär från t.e.x Visby etc... Allt förstås i syfte med att mjölka in så mkt det bara går...

Utvecklingen är onekligen trist! Säga vad man vill om det jag skrev ovanstående...
Nu skall jag avsluta kvällen med att göra något jag inte trodde var möjligt, jag skall ta både Robin Hedström och ATG i försvar. Att man avslutade Hanssons kontrakt berodde på att han satt på två stolar. Att ena stunden gå runt i ATG:s korridorer och snappa upp företagshalvhemligheter för att nästa stund publicera dem i en kvällstidning funkar inte. Jag tror inte att någon skulle gjort annorlunda i det läget.

Nästa grej är att Kanal 75 inte betalar sina kringflängande reportrar särskilt mycket. De som håller på med vardagssändningarna får helt enkelt lov att jobba som grisar för att få det hela att gå ihop. Familjelivet blir noll och intet, och det kräver ett psyke som Ulf Ohlsson för att orka med att vara överallt dag efter dag. Jag tror inte att någon på Sharps skulle göra det bättre... Det blir många ungas instegsport till media, och jag tycker väl inte att Robin är sämre än t.ex. Carina Axroth, Professorn, Sven & Bennys badmössor, Malla, Kajsa Gustafsson eller den alltid så sömniga Peter Andersson. Jag är dock av den åsikten att Robin skulle göra bättre ifrån sig om vi fick höra banreferenten under loppen, så han fick vila sin röst och låta hjärnan komma ikapp. Men det är ju inte Robin som bestämmer att han skall referera. Vi måste skjuta rätt gubbe, och skrämmer vi iväg Robin bedömer jag det till runt 50% sannolikhet att det blir en sämre ersättare.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-12, 23:13   #62

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1541
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Nu skall jag avsluta kvällen med att göra något jag inte trodde var möjligt, jag skall ta både Robin Hedström och ATG i försvar. Att man avslutade Hanssons kontrakt berodde på att han satt på två stolar. Att ena stunden gå runt i ATG:s korridorer och snappa upp företagshalvhemligheter för att nästa stund publicera dem i en kvällstidning funkar inte. Jag tror inte att någon skulle gjort annorlunda i det läget.

Nästa grej är att Kanal 75 inte betalar sina kringflängande reportrar särskilt mycket. De som håller på med vardagssändningarna får helt enkelt lov att jobba som grisar för att få det hela att gå ihop. Familjelivet blir noll och intet, och det kräver ett psyke som Ulf Ohlsson för att orka med att vara överallt dag efter dag. Jag tror inte att någon på Sharps skulle göra det bättre... Det blir många ungas instegsport till media, och jag tycker väl inte att Robin är sämre än t.ex. Carina Axroth, Professorn, Sven & Bennys badmössor, Malla, Kajsa Gustafsson eller den alltid så sömniga Peter Andersson. Jag är dock av den åsikten att Robin skulle göra bättre ifrån sig om vi fick höra banreferenten under loppen, så han fick vila sin röst och låta hjärnan komma ikapp. Men det är ju inte Robin som bestämmer att han skall referera. Vi måste skjuta rätt gubbe, och skrämmer vi iväg Robin bedömer jag det till runt 50% sannolikhet att det blir en sämre ersättare.
Är det kanske inte så att ATG/K75 siktar för högt i vardagssändningarna?

För egen del skulle jag vara mer än nöjd med respektive banas intern-TV + banreferenten. Man skulle kunna tänka sig att banorna fick ett litet tillskott från ATG/K75 för att komplettera upp stallbacksbevakningen istället.

Jag kan inte tänka mig att det skulle bli märkbart sämre. Dessutom skulle man på det sättet även kunna göra sändningarna valbara. Idag anges utökat personalbehov som ett argument emot att kunna få välja bana själv.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-12, 23:39   #63

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58385
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg

Ett problem när dom ska jobba som "grisar" och fara runt från den ena tävlingen till den andra dag efter dag är att dom gör ett sämre jobb. Senaste exemplet på det var Anton L när han jobbade som mest. Ena kvällen stod han på stallbacken på någon norrlandbana, nästa satt han på Jägersro som både tipsexpert och referent och dagen efter skulle han leverera expertinfo till lunchtravet. Det funkade inte särskilt bra.

Nu börjar det bli samma sak med Robin och då blir också kvalitén sämre och här pratar vi dessutom om en ung kille som verkar ha gjort kometkarriär som travexpert. För bara ett år sedan visste väl ingen vem han var ens vad gäller travet.

Ingen kan fara runt från travbana till travbana i hela landet och varje dag leverera bra och trovärdig information. Det första man måste ha är grundkoll på hästar och tränare i regionen och sen måste man dessutom lägga mycket tid på att läsa på omgången för att kunna ställa rätt frågor. Hur ska man hinna med det när man kommer hem sent från den ena tävlingen och sen i stort sett direkt man vaknar ge sig iväg till nästa ?

Man kan väl tycka att om man ska vara travexpert i atg live och därmed ha stor påverkan på hur miljontals kronor omsätts så ska man både vara kompetent (ha koll på hästar och tränare i aktuell region) och vara rejält påläst till de tävlingar som man ska agera spelexpert till.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 00:36   #64

Voltstarts avatar

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 9633
Standard

Nä, jag ser inga problem i att en person arbetar många dagar i rad.
Du ska tippa. De ska inte göra det åt oss.

_____

Valbara sändningar!
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 07:26   #65

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Är det kanske inte så att ATG/K75 siktar för högt i vardagssändningarna?

För egen del skulle jag vara mer än nöjd med respektive banas intern-TV + banreferenten. Man skulle kunna tänka sig att banorna fick ett litet tillskott från ATG/K75 för att komplettera upp stallbacksbevakningen istället.

Jag kan inte tänka mig att det skulle bli märkbart sämre. Dessutom skulle man på det sättet även kunna göra sändningarna valbara. Idag anges utökat personalbehov som ett argument emot att kunna få välja bana själv.
Jo, det är på tiden att Kanal 75 och banorna kommer överens om att börja samarbeta istället för att motarbeta varandra.
Gammal 2015-03-13, 07:29   #66

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ett problem när dom ska jobba som "grisar" och fara runt från den ena tävlingen till den andra dag efter dag är att dom gör ett sämre jobb. Senaste exemplet på det var Anton L när han jobbade som mest. Ena kvällen stod han på stallbacken på någon norrlandbana, nästa satt han på Jägersro som både tipsexpert och referent och dagen efter skulle han leverera expertinfo till lunchtravet. Det funkade inte särskilt bra.

Nu börjar det bli samma sak med Robin och då blir också kvalitén sämre och här pratar vi dessutom om en ung kille som verkar ha gjort kometkarriär som travexpert. För bara ett år sedan visste väl ingen vem han var ens vad gäller travet.

Ingen kan fara runt från travbana till travbana i hela landet och varje dag leverera bra och trovärdig information. Det första man måste ha är grundkoll på hästar och tränare i regionen och sen måste man dessutom lägga mycket tid på att läsa på omgången för att kunna ställa rätt frågor. Hur ska man hinna med det när man kommer hem sent från den ena tävlingen och sen i stort sett direkt man vaknar ge sig iväg till nästa ?

Man kan väl tycka att om man ska vara travexpert i atg live och därmed ha stor påverkan på hur miljontals kronor omsätts så ska man både vara kompetent (ha koll på hästar och tränare i aktuell region) och vara rejält påläst till de tävlingar som man ska agera spelexpert till.
Naturligtvis är det svårt att göra ett toppjobb varje dag när man gör många och långa dagar efter varandra. Även om man vet vad man gör och inte fumlar till det för mycket så hörs det på skärpan i språket och ordens avvägning att man inte är på topp.

Frågan är väl dock om någon är beredd att lägga fler miljoner till Kanal 75 för att råda bot på detta, eller om K75 och banorna kan gräva ned sin stridsyxa de fäktat med sedan Trav-TV:s barndom?
Gammal 2015-03-13, 08:09   #67

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Nä, jag ser inga problem i att en person arbetar många dagar i rad.
Du ska tippa. De ska inte göra det åt oss.

_____

Valbara sändningar!
En påläst expert ska leverera den rätta infon till spelarna. exempelvis

1. Om en tränare pratat om att köra sin häst med jänkarvagn ffg i någon tidig intervju så ska experten på banan fråga om det blir så. Lätt att missa om experten inte är påläst.

2. Om det är hög luftfuktighet ska experten förse spelarna med info om vilka hästar som är sk halshästar

3. En bra värmning är alltid relativ. En expert som har koll på hästarna i regionen har sett dom värma många gånger och kan därför bättre bedöma hur dom är för dagen.

Experterna ska inte bara speldrivande som verkar vara det mest tydliga uppdraget dom har idag. Den ena efter andra hästen snackas upp för att vi ska trycka oftare på spelknappen.
Gammal 2015-03-13, 08:38   #68

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av armand Visa inlägg
Kan inte vara lätt att vara offentlig expert då man utsätts för alla experter i detta forumet. Jag tycker nästa lite synd om dem.
När det handlar om experter som har betalt för att rådgiva spelarna är det väl berättigat att vara kritisk. Ingen skillnad på om det handlar om bankexperter som ger råd och info om hur vi ska placera våra pengar exempelvis. Är dom dåligt pålästa så gör inte heller dom något bra jobb och då får dom kritik också.

Eller om du beställa en dyr resa. Ska du till sydamerika får då bättre råd av en expert som verkligen kan den regionen jämfört med en resekonsult som ska ge tips och råd kring resor till hela världen och ofta ställen dom aldrig ens varit på själva.
Gammal 2015-03-13, 09:45   #69

Viroids avatar

Standard

Citat:
När det handlar om experter som har betalt för att rådgiva spelarna är det väl berättigat att vara kritisk. Ingen skillnad på om det handlar om bankexperter som ger råd och info om hur vi ska placera våra pengar exempelvis. Är dom dåligt pålästa så gör inte heller dom något bra jobb och då får dom kritik också.

Eller om du beställa en dyr resa. Ska du till sydamerika får då bättre råd av en expert som verkligen kan den regionen jämfört med en resekonsult som ska ge tips och råd kring resor till hela världen och ofta ställen dom aldrig ens varit på själva.
Jag kan hålla med dig om expertkvaliteten så länge ATG tog betalt för sin tjänst ATG Live, men när det numera är gratis att titta och lyssna förväntar jag mig inte mer än trams. Allt därutöver är en bonus. '

Det borde kanske finnas läge för någon av speltjänsterna att köpa rätten att sända bilder, med egna kommentatorer och spelförslag, exklusivt för sina prenumeranter? Att döma av vad folk anser om Robin & co så skulle det ju kunna bli en braksuccé.
Gammal 2015-03-13, 12:40   #70

Voltstarts avatar

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 9633
Standard

Citat:
En påläst expert ska leverera den rätta infon till spelarna. exempelvis

1. Om en tränare pratat om att köra sin häst med jänkarvagn ffg i någon tidig intervju så ska experten på banan fråga om det blir så. Lätt att missa om experten inte är påläst.

2. Om det är hög luftfuktighet ska experten förse spelarna med info om vilka hästar som är sk halshästar

3. En bra värmning är alltid relativ. En expert som har koll på hästarna i regionen har sett dom värma många gånger och kan därför bättre bedöma hur dom är för dagen.

Experterna ska inte bara speldrivande som verkar vara det mest tydliga uppdraget dom har idag. Den ena efter andra hästen snackas upp för att vi ska trycka oftare på spelknappen.
Saknar du liknande info idag?
Jag får in en massa sådan information för jämnan genom lajven.
De missar en del hästar och de hinner med andra.
De får tag i vissa tränare. En del kuskar avslöjar dagens upplägg, andra väljer att hålla taktiska funderingar hemliga.

Likadant hör jag intressanta saker om förändringar på överraskande vinnare, i segerintervjuer efter loppen. Dessa skrällar ligger oftast som bottenrankade även bland säljsajternas köpetips, vilka jag kommit över att läsa.

Nä, jag tror du lever i en fantasivärld.

De jobbar inte dåligt med information på lajven.
Baksidan är att sändningen "bygger på stress". Det tar bort en del av en positiv upplevelse.
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td