|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-03-12, 23:07 | #61 | |
Citat:
Nästa grej är att Kanal 75 inte betalar sina kringflängande reportrar särskilt mycket. De som håller på med vardagssändningarna får helt enkelt lov att jobba som grisar för att få det hela att gå ihop. Familjelivet blir noll och intet, och det kräver ett psyke som Ulf Ohlsson för att orka med att vara överallt dag efter dag. Jag tror inte att någon på Sharps skulle göra det bättre... Det blir många ungas instegsport till media, och jag tycker väl inte att Robin är sämre än t.ex. Carina Axroth, Professorn, Sven & Bennys badmössor, Malla, Kajsa Gustafsson eller den alltid så sömniga Peter Andersson. Jag är dock av den åsikten att Robin skulle göra bättre ifrån sig om vi fick höra banreferenten under loppen, så han fick vila sin röst och låta hjärnan komma ikapp. Men det är ju inte Robin som bestämmer att han skall referera. Vi måste skjuta rätt gubbe, och skrämmer vi iväg Robin bedömer jag det till runt 50% sannolikhet att det blir en sämre ersättare.
2015-03-12, 23:13 | #62 | |
Citat:
För egen del skulle jag vara mer än nöjd med respektive banas intern-TV + banreferenten. Man skulle kunna tänka sig att banorna fick ett litet tillskott från ATG/K75 för att komplettera upp stallbacksbevakningen istället. Jag kan inte tänka mig att det skulle bli märkbart sämre. Dessutom skulle man på det sättet även kunna göra sändningarna valbara. Idag anges utökat personalbehov som ett argument emot att kunna få välja bana själv.
2015-03-12, 23:39 | #63 | |
Citat:
Nu börjar det bli samma sak med Robin och då blir också kvalitén sämre och här pratar vi dessutom om en ung kille som verkar ha gjort kometkarriär som travexpert. För bara ett år sedan visste väl ingen vem han var ens vad gäller travet. Ingen kan fara runt från travbana till travbana i hela landet och varje dag leverera bra och trovärdig information. Det första man måste ha är grundkoll på hästar och tränare i regionen och sen måste man dessutom lägga mycket tid på att läsa på omgången för att kunna ställa rätt frågor. Hur ska man hinna med det när man kommer hem sent från den ena tävlingen och sen i stort sett direkt man vaknar ge sig iväg till nästa ? Man kan väl tycka att om man ska vara travexpert i atg live och därmed ha stor påverkan på hur miljontals kronor omsätts så ska man både vara kompetent (ha koll på hästar och tränare i aktuell region) och vara rejält påläst till de tävlingar som man ska agera spelexpert till. |
||
2015-03-13, 00:36 | #64 |
Nä, jag ser inga problem i att en person arbetar många dagar i rad.
Du ska tippa. De ska inte göra det åt oss. _____ Valbara sändningar! |
|
2015-03-13, 07:26 | #65 | |
Citat:
2015-03-13, 07:29 | #66 | |
Citat:
Frågan är väl dock om någon är beredd att lägga fler miljoner till Kanal 75 för att råda bot på detta, eller om K75 och banorna kan gräva ned sin stridsyxa de fäktat med sedan Trav-TV:s barndom?
2015-03-13, 08:09 | #67 | |
Citat:
1. Om en tränare pratat om att köra sin häst med jänkarvagn ffg i någon tidig intervju så ska experten på banan fråga om det blir så. Lätt att missa om experten inte är påläst. 2. Om det är hög luftfuktighet ska experten förse spelarna med info om vilka hästar som är sk halshästar 3. En bra värmning är alltid relativ. En expert som har koll på hästarna i regionen har sett dom värma många gånger och kan därför bättre bedöma hur dom är för dagen. Experterna ska inte bara speldrivande som verkar vara det mest tydliga uppdraget dom har idag. Den ena efter andra hästen snackas upp för att vi ska trycka oftare på spelknappen. |
||
2015-03-13, 08:38 | #68 | |
Citat:
Eller om du beställa en dyr resa. Ska du till sydamerika får då bättre råd av en expert som verkligen kan den regionen jämfört med en resekonsult som ska ge tips och råd kring resor till hela världen och ofta ställen dom aldrig ens varit på själva. |
||
2015-03-13, 09:45 | #69 | |
Citat:
Det borde kanske finnas läge för någon av speltjänsterna att köpa rätten att sända bilder, med egna kommentatorer och spelförslag, exklusivt för sina prenumeranter? Att döma av vad folk anser om Robin & co så skulle det ju kunna bli en braksuccé.
2015-03-13, 12:40 | #70 | |
Citat:
Jag får in en massa sådan information för jämnan genom lajven. De missar en del hästar och de hinner med andra. De får tag i vissa tränare. En del kuskar avslöjar dagens upplägg, andra väljer att hålla taktiska funderingar hemliga. Likadant hör jag intressanta saker om förändringar på överraskande vinnare, i segerintervjuer efter loppen. Dessa skrällar ligger oftast som bottenrankade även bland säljsajternas köpetips, vilka jag kommit över att läsa. Nä, jag tror du lever i en fantasivärld. De jobbar inte dåligt med information på lajven. Baksidan är att sändningen "bygger på stress". Det tar bort en del av en positiv upplevelse. |
||
|