|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-03-12, 11:19 | #16 |
Det är ju just det.
Enligt mitt sätt att jämföra egna sannolikheter med kollektivets så får jag fram helt andra siffror. Därför skulle det vara intressant att se ett exempel på en fullständig uträkning.
2015-03-12, 11:21 | #17 | |
Citat:
Men om de jämförelse-siffror som du har visat upp hittills kommer från det programmet så ställer jag mig tveksam till de beräkningarna. Och ja, den här diskussionen hör hemma i en egen tråd.
2015-03-12, 11:22 | #18 | |
Citat:
Vi tippar olika och det kanske är tur det. För mig är det bra att ni lämnar in matematiskt och betalar lika mycket för en 60% som 3% are. Själv lägger jag betydligt mera pengar på 60% än 3% =) //Brain
2015-03-12, 11:25 | #19 | |
Citat:
Inga konstigheter med den uträkningen... In o grotta Umåker nu!
2015-03-12, 11:33 | #20 |
Skulle säga att du betalar exakt lika mycket för båda men viktar vinstchansen åt ett håll. Chansen finns att få mer än 5-6 rätt men den är mikroskopisk.
Du rankar ju bra. Ser ingen anledning till att du skulle slumpa bort en massa bra rader! |
|
2015-03-12, 11:45 | #21 |
Ok, jag tror resultat efter många år är ett sätt att utvärdera sin skicklighet på V75. Men inte ens det är helt bra då många som är vinnare efter, säg fem år spel på V75 har turen att tacka. Eftersom det finns så många spelare kommer ett antal gå med vinst på ren tur, eller i alla fall pga mestadels tur. Men det ska sägas att det går att vinna på trav och en del gör det pga skicklighet. Att det finns spelvärde trots att avdraget är 35% beror främst på att alldeles för många väljer sina rader endast utifrån vinstchans och struntar i vad de får för odds på sina spelobjekt. Men också på att det finns många dåliga motspelare i detta strategispel som bedömer vinstchanser helt fel.
Jag tror du behöver komplettera ekonomiskt utfall med andra sätt att utvärdera din skicklighet. men visst går du plus år efter år så gör du troligen ngt rätt, även om du kanske gör mindre rätt än din granne men som har lite mindre tur och missar på några avgörande målfotot. Endast om du spelar ett mycket stort antal rader kan du tygla slumpen. Senast redigerad av Solo den 2015-03-12 klockan 11:47. Anledning: En konstig mening dök upp pga copy and paste |
|
2015-03-12, 13:00 | #22 |
Jag har spelat V75 sedan det startade och v65 innan det och jag ligger + på det spelet men minus de senaste åren. Möjligt att jag hade haft bättre +statistik om jag fortsatt att spela reducerat vilket jag slutade med för ca 20 år sedan. Märkte ingen skillnad i träff%kontra matematiska systemen då det oftast hänger ihop med hur bra man är med i omgången. Antingen är man på eller inte och då spelar det ingen roll hur många rader man gör. Man vinner i alla fall inte. Är man i flytet sätter man oftast eller är nära fullpott på under 500rader.
|
|
2015-03-12, 13:25 | #23 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ante30 (+1) Senast redigerad av NicklasJ den 2015-03-12 klockan 13:26. |
||
|