|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-03-09, 23:33 | #46 | |
Citat:
Har jag förstått rätt om jag tror att det syftar till att man gör en mycket stor ram och sätter en bedömd vinstchans på varje häst och sedan är systemet tänkt att spegla den värdering man gjort rätt upp och ner (=en heeeeerrans massa kuponger om man gjort en stor ram). Sen kommer man till den grannlaga uppgiften att koka ner det megasystemet till en lämplig kostnad på ett lämpligt sätt. Alltså välja de 2000 lämpligaste raderna (om man ska spela V6) som har en bra mix mellan övervärde/acceptabel varians?
2015-03-10, 01:08 | #47 | |
Citat:
Jag hittar ingen jämförelse mellan radens uppskattade sannolikhet och oddset ( dvs den förväntade utdelningen/grundradpriset ). Du borde ta en titt på HPTs variant av "Egen sannolikhet". Där får du chansen att ställa krav på kvoten mellan varje rads uppskattade sannolikhet och spelarkollektivets bedömning.
2015-03-10, 01:10 | #48 | |
Citat:
Om det ska vara intressant för mig så ska det gå till ungefär så. Att rakt av välja de rader med högst kvot mellan egen sannolikhet och insats%produkten tenderar att bli jävligt långväntat ( maxvarians typ ). Dessutom är det även så att det inte alls är säkert att "hela potten" räcker till som odds för att det ska vara försvarbart att spela den typen av rader. Nej, man måste på något sätt hitta ett gäng rader som både har vettigt spelvärde men samtidigt ändå har en hyfsad absolut sannolikhet. Det är inget måste att ta med alla eller nästan alla hästar på systemet. Men samtidigt finns det inte någon "given god anledning" att inte göra det heller. Allt hänger på hur hur genomtänkta radurvalsstegen är. Dvs dels den traditionella kravreduceringen ( där spiken är extremfallet! ) och dels spelvärdesbedömningen av raderna. Att det inte räcker att sätta sannolikheterna på 101%+ av kollektivets insats% beror såklart på spelavdraget. Om man spelar "V6" rakt av så krävs ca 154% för breakeven. Om man deltar i flerpottsspel blir beräkningarna inte lika str8-forward ( eftersom man inte kan räkna med att få betalt på alla rader med 1&2 fel ). Men rent teoretiskt ska det krävas 154% även där.
2015-03-10, 02:04 | #49 |
Post raderad. Punschigt exempel.
Senast redigerad av overpace den 2015-03-10 klockan 02:15. |
|
2015-03-10, 02:51 | #50 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8331Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Jag brukar köra ungefär samma storlek på mina system.
7-8000 rader reducerat brukar det bli, annars blir reduceringen så konstig att det "aldrig" går att få in den.
2015-03-10, 17:58 | #51 |
Beror väl på hur stor ramen din är, en ram på 1 miljon rader reducerad till 7000 rader blir det nog rätt "konstiga" krav på också.