Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-03-08, 17:22   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58366
Standard

V75-Eskilstuna

Nu blir det första lördagen på evigheter utan jackpot på V75 och det ska bli intressant att se effekten. Värdet sjunker i alla fall dramatiskt att gå in på spelformen utan en krona extra i potten men stor risk för att pengar kommer flyttas till Norge lördagen efter.

Mycket bättre sport än i Norrland i lördags som väntat.

En snabb titt på anmälningslistorna

Klass 2

Ser rätt öppet ut och är väl inte det bästa klass 2 lopp som körts direkt. Söndagsvinnaren Mellby Cheeky som det varit snack om två gånger i rad och det är en häst som verkar komma mer och mer. Utmanar gör väl främst Nose Gear. Gick med skor senast men imponerade innan barfota och nu rycker väl Tarzan skorna när det är V75.

Klass 1

Många fina hästar men det lär väl spikas på många håll när megastjärnan Research nu ska visa upp sig på V75. Man ska dock tänka på att det ofta blir fel när dom sämre kuskarna är storfavoriter i travets elitserie så frågan är vilken insatsprocent som är rimlig för att den ska kallas spelvärd spik ?

Brons

Ett oerhört bra lopp. Nästan 2000 poäng för att komma med. Lär hamna på dagens dubbel. Nästan alla känns som tänkbara vinnare och går i alla fall inte innan spårlottningen att skrika ut någon här.

Silver

Blir effekten lika stor denna gång på Zonguldak med BG i vagnen ? Är det dags att dra skorna på på Västerbo Highflyer ? Spelvänligt och bra lopp detta med.

Guld

Fullt lopp med ruskigt ojämnt. Digital Ink blir nog omgångens största favorit med tanke på att Riff Kronos inte imponerade senast.

Diamantstoet

Ser väl sådär ut. Stepping For Money får bli söndagsvinnaren.

Lärlingsloppet

Ser också knepigt ut. Många som kan vinna.

Sammanfattning: Helt ok omgång där brons verkligen sticker ut. Gissar att alla kommer spika Research och Digital Ink då övriga lopp är rätt öppna när man ser anmälningslistan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oinkk (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-08, 20:01   #2

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2521
Standard

Reims Gasti känns intressant i lärlingsloppet, avslutade fint senast efter bra värmning och har nu ett formhöjande lopp i kroppen. Bra spår, bra kusk.

Stepping for Money, bara ston emot. Wingait Ida emot efter preparé körningen sist.

Låser guld på Riff Kronos & Digital Ink, mest för att "inken" blir så stor favorit och att Riff Kronos är ute på en mycket mer passande distans den här gången.
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-08, 20:12   #3
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 76
Standard

Wingait Ida behövs inte streckas, vinner knappast. Inte äns Björn kan få fart på den

Stepping for money känns intressant.
Varför inte Finish Future i andra.

Senast redigerad av trance_error den 2015-03-08 klockan 22:18.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-08, 20:24   #4

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Vi får hoppas research blir storfavorit.
Läget luktar problem lång väg.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-08, 21:11   #5

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2152

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hoppas att Erik väljer att köra i spets med Heart Jack över favoritdistansen 1640. Blir inte lätt att vinna då, även om man heter Research!

Reims Gasti och Stepping for money, som båda redan nämnts, var också mina första tankar.

Zonguldak blir det nog noll värde på efter uppvisningen senast. Finns ett par motbud.
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-08, 21:41   #6
Banned

Standard

Blir svårt för Heart jack att nå ledningen, snabba invändigt och utvändigt.
Gammal 2015-03-08, 21:46   #7

Standard

Tycker den är klar spetsfavorit. Minns du när du sa att Art on line skulle hålla ut Food Money? Jag fick aldrig mina Sharps den gången, men det är lugnt.
Gammal 2015-03-08, 21:51   #8
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LeBanner Visa inlägg
Tycker den är klar spetsfavorit. Minns du när du sa att Art on line skulle hålla ut Food Money? Jag fick aldrig mina Sharps den gången, men det är lugnt.
Tror du den tar en längd på Photoboy?
Eller att den håller ut Digital Photo?

Chanslös på ledningen enligt mig.

H2H? 500kr?

Jag säger Photoboy i spets.

Senast redigerad av trance_error den 2015-03-08 klockan 22:11.
Gammal 2015-03-08, 22:49   #9

Standard

Får kolla lite djupare i arkivet innan jag antar vadet. Men rent spontant tror jag att den spetsar, ja.
Gammal 2015-03-08, 23:34   #10

Brains avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1198
Standard

Nu blir det att plugga, för nu har man fått ögonen på sig =)
Brain är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-09, 01:12   #11

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 1009
Standard

Citat:
finns inte en chans i världen att heart jack tar en längd på photoboy. Peter släpper knappast heller
kallekula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-09, 02:03   #12

Standard

Nu är jag hemma och det tog inte många sekunder i arkivet för att lista ut att Photoboy spetsar. Hade inte riktigt koll på den innan.

Synd...hade gärna sett min lilla favorithäst i spets i det loppet.
Gammal 2015-03-09, 03:07   #13

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Nu är jag hemma och det tog inte många sekunder i arkivet för att lista ut att Photoboy spetsar. Hade inte riktigt koll på den innan.

Synd...hade gärna sett min lilla favorithäst i spets i det loppet.
Små favorithästar = stora problem.
Gammal 2015-03-10, 09:45   #14

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Olle!

Gällande Research, så är det nog så att du och jag skulle vinna med den.
Kan hamna sist och sen runda packet utan problem.

Bara spika och gå vidare.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-10, 09:50   #15

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Olle!

Läste i ronden i morse att den ska lättas till sommarbalans på lördag dessutom. Inga andra ändringar aviserades i det loppet vad jag kunde se vid en väldigt snabb titt. Det kan nog ge ytterligare en växel.
Gammal 2015-03-10, 09:52   #16

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Läste i ronden i morse att den ska lättas till sommarbalans på lördag dessutom. Inga andra ändringar aviserades i det loppet vad jag kunde se vid en väldigt snabb titt. Det kan nog ge ytterligare en växel.
Som om den skulle behöva en extra växel, skulle vara mer nöjd utan laborering i balans
Gammal 2015-03-10, 10:40   #17

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 1388
Standard

...vart håller killen hus?

nån som har spalatos bortglömda till lördagen? redan tisdag ju..
TravRenen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-10, 11:02   #18

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7938
Standard

Research räknas och är förstahäst men kommer nog inte att få ett så roligt lopp. Tycker inte att det borde finnas någon anledning för Untersteiner att släppa och från dödens är den nog inte helt superklar.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-10, 11:08   #19

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Research räknas och är förstahäst men kommer nog inte att få ett så roligt lopp. Tycker inte att det borde finnas någon anledning för Untersteiner att släppa och från dödens är den nog inte helt superklar.
Helt övertygad att Research äter upp den från dödens, han tävlar i en klass för sig här. Bara en galopp, modell diskad som stoppar rusningen mot seger.

Funderar mest på hur stor segermarginal det blir.
Gammal 2015-03-10, 12:00   #20

drakens avatar

Standard

Oj. Det var riktigt klara besked. Då hoppas vi på det då. Skall du vara på plats och se när den promenerar hem det?. Lutar åt att jag står över den här gången.
Gammal 2015-03-10, 12:19   #21

Helges avatar

Standard

Citat:
Oj. Det var riktigt klara besked. Då hoppas vi på det då. Skall du vara på plats och se när den promenerar hem det?. Lutar åt att jag står över den här gången.
Tror den kan en hög 1.10 tid, de andra hinner inte med då.

Funderar på det, är på utbilning på annan ort torsdag och fredag så möjligt jag vill va hemma då iofs..
Gammal 2015-03-10, 12:48   #22

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 1642
Standard

Citat:
Helt övertygad att Research äter upp den från dödens, han tävlar i en klass för sig här. Bara en galopp, modell diskad som stoppar rusningen mot seger.

Funderar mest på hur stor segermarginal det blir.
Helt klart en bra spik hoppas streckprocenten håller sig.
MatsE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-10, 12:55   #23

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MatsE Visa inlägg
Helt klart en bra spik hoppas streckprocenten håller sig.
Kommer öka på strecken men verkar som många kladdar på med streck där.
Gammal 2015-03-11, 12:56   #24

Standard

Baroness Boko struken ,
Synd trodde den hadde lite chans nu är det väl bara Goops emot favoriten.
(Hur stavar man igentligen trodde/trode och hadde/hade ??)
Gammal 2015-03-11, 13:35   #25

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1371
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MatsE Visa inlägg
Baroness Boko struken ,
Synd trodde den hadde lite chans nu är det väl bara Goops emot favoriten.
(Hur stavar man igentligen trodde/trode och hadde/hade ??)
På din fråga så är rätt stavning... trodde och hade

Har själv spikat Zonguldac & Digital Ink och hade även kunnat haft spik på Research men tog där även med ledarhästen Photoboy som kan hålla undan.
MatsE (+1)
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-11, 15:53   #26

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2611
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trinity Visa inlägg
På din fråga så är rätt stavning... trodde och hade

Har själv spikat Zonguldac & Digital Ink och hade även kunnat haft spik på Research men tog där även med ledarhästen Photoboy som kan hålla undan.
*Zonguldak
Gammal 2015-03-11, 16:15   #27

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Zonguldak är min favorithäst mer eller mindre men blir alldeles för stor favorit här efter uppvisningen sist, 48% är rent löjligt mot alla dessa klasshästar, nej här kommer jag måla på, finns många smaskiga till låg %. Västerbo Highflyer blir bara bättre för varje lopp, Mind Your Face jättesusare 5%.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-12, 17:11   #28

capones avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 13318
Standard

http://piclair.com/fbbgz

v75

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-12, 17:26   #29

sirlarssons avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av capone Visa inlägg
Vill man inte ha med spetshästen på sprint? Tänker på avdelning 6 när du rankar spetshästen som 6a och utanför strecken.
Gammal 2015-03-12, 18:21   #30

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Zonguldak är min favorithäst mer eller mindre men blir alldeles för stor favorit här efter uppvisningen sist, 48% är rent löjligt mot alla dessa klasshästar, nej här kommer jag måla på, finns många smaskiga till låg %. Västerbo Highflyer blir bara bättre för varje lopp, Mind Your Face jättesusare 5%.
Zonguldac är en häst även jag följt noggrant. Det är lätt att tro, att det är en kuskfråga på honom. Senast vann han övertygande för Björn på nytt svenskt rekord och raderade ut Maharajas gamla. I de fyra loppen tidigare har Stefan kört med uselt resultat. Nu blir han jättefavorit med Björn.

Förra året vann Zonguldak 4 lopp med Stefan på totalt 18 starter. Jag håller med Sirlarsson, att man ska måla på i V75-2. De jag funderar över är 1,4,6,8 och 10.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-12, 20:32   #31

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 1392
Standard

Zongguldak är mycket ojämn, men klart att han ska vara favorit denna gång, finns risk för tidig spets.

Har annars ett superdrag i omgången, startar i avd 1 nr 7 Arbys Amalia.

Läste att tränaren planerar att rycka alla skorna ffg, dessutom jänkarvagn och helstängt.

Arbys Amalia är en travare som absolut tillhör dom med högst kapacitet i loppet. Senaste loppet bör ha fört fram formen. Som jag läser loppet så gasar Sören allt vad som går från start och den enda som möjligen kan ta emot invändigt ( 6 Freja Sund/ Redén ) lär släppa. Från ledningen går hon säkert en låg 14 tid om inte ännu snabbare och då måste Stepping For Money och övriga vara mycket bra om dom ska slå henne. Ledningen i stolopp känns ofta som ett plus, speciellt då våren är på väg och det inte finns så många som kan göra jobbet denna gång.

Just nu streckad på 2 % och jag funderar på att spika alternativt spela som stark utgång ( finns kanske en bättre spik i omgången i Digital Ink )

Kanske har jag hybris efter att v7:an satt förra veckan när jag är inne på att spika en häst som just nu är streckad på 2 % och knappast stiger över 10 % i streck. Men jag har stark feeling för spets och slut.
knockyou är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-12, 20:40   #32

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 224
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av knockyou Visa inlägg
Zongguldak är mycket ojämn, men klart att han ska vara favorit denna gång, finns risk för tidig spets.

Läste att tränaren planerar att rycka alla skorna ffg, dessutom jänkarvagn och helstängt.

Arbys Amalia är en travare som absolut tillhör dom med högst kapacitet i loppet. Senaste loppet bör ha fört fram formen. Som jag läser loppet så gasar Sören allt vad som går från start och den enda som möjligen kan ta emot invändigt ( 6 Freja Sund/ Redén ) lär släppa. Från ledningen går hon säkert en låg 14 tid om inte ännu snabbare och då måste Stepping For Money och övriga vara mycket bra om dom ska slå henne. Ledningen i stolopp känns ofta som ett plus, speciellt då våren är på väg och det inte finns så många som kan göra jobbet denna gång.

Just nu streckad på 2 % och jag funderar på att spika alternativt spela som stark utgång ( finns kanske en bättre spik i omgången i Digital Ink )

Kanske har jag hybris efter att v7:an satt förra veckan när jag är inne på att spika en häst som just nu är streckad på 2 % och knappast stiger över 10 % i streck. Men jag har stark feeling för spets och slut.
Grattis! Statistiken ger dig stöd: "Åttaåriga stoet 7 Arby’s Amalia (V75-1) har aldrig förlorat i Eskilstuna – på fem försök.".
Apetass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-12, 20:51   #33

Sharp$: 789
Standard

Men det var också 2 år sedan hon vann i Eskilstuna eller överhuvudtaget!
whalz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-12, 20:54   #34

Helges avatar

Standard

Citat:

Minns när den hade 9 raka segrar precis som Global Midnight fick när mötet mellan dom kom. Väntat på att den ska hitta tillbaka och allt trillar på plats igen hoppas nu och betalar för den med.
Gammal 2015-03-12, 20:59   #35

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

Citat:

tacksam för lite hjälp i lopp 5, vilka hästar ska man ta där? har råd med spik där eller 5 hästar.. tack
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-12, 21:03   #36

sirlarssons avatar

Standard

Hade varit märkligt om du inte hade haft råd med spik
Perreffs (+1), nord (+1)
Gammal 2015-03-12, 21:06   #37

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Hade varit märkligt om du inte hade haft råd med spik
he he precis men då måste jag spika i lopp 6 om jag ej spikar lopp 5 he he svårt
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-12, 21:15   #38

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
he he precis men då måste jag spika i lopp 6 om jag ej spikar lopp 5 he he svårt
Eller så tar du två hästar i ett och 3 i ett, inte så många kronor dyrare Eller ja det beror ju på hur mycket du spelar för men under 500 iaf:P

Jag tar med 3 hästar i det loppet: 2-5 och Nelly Burge som är min bästa skräll på lördag, 5 % just nu och jimmy har vunnit med den innan! Prince Orlando kanske kan bli farlig om det blir körning men är väl lite för kort för han?
dado (+3)

Senast redigerad av whalz den 2015-03-12 klockan 21:16.
Gammal 2015-03-12, 23:06   #39

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2521
Standard

Eklas superior kan vara en rolig kantboll i det loppet, bro för ffg någonsin surras det om. Bra erfaren kusk som vunnit med kusen innan är även det positivt.

Jag kör med en kvartett där 2-5-9-10, 11 & 12 om man vill fylla på ytterligare. Obi Degato är skyldig mig lite återbäring ...
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-12, 23:30   #40

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1033
Standard

Lite förbryllad över Scarpia i 3e, 8% nu, var favorit från 12e spår senast och gjorde det bra. Inte mycket värre emot nu, iof halvruttet läge igen men glömmer spelare så fort eller har jag missat något här?
Wenkatesch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-12, 23:44   #41

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wenkatesch Visa inlägg
Lite förbryllad över Scarpia i 3e, 8% nu, var favorit från 12e spår senast och gjorde det bra. Inte mycket värre emot nu, iof halvruttet läge igen men glömmer spelare så fort eller har jag missat något här?
På Expressens v75-podd så spikar dom den
Gammal 2015-03-12, 23:47   #42

Manprinsens avatar

Sharp$: 2289
Standard

Tycker Scarpia är spelad i paritet till vad den har för chanser. Inte speciellt imponerad av den hittills.

Royal Prince eller Nose Gear borde ha bra chans i det loppet.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-12, 23:47   #43

Standard

Jag är så jäkla sugen på att spika!

Avslutningsvis startar den läckra damen 6 Talk the Talk i V75-7. Hästen kommer från två raka segrar och "Tarzan" förväntar sig en bra prestation även denna gång.
- Hon har gått bra nu på senast och speciellt sist. Det var en jättebra prestation. Hon har bra kapacitet för klassen och ska ha chans att vara med där framme. Allting verkar normalt och vi rycker kanske skorna till loppet.
Victor Sundqvist, Kanal 75
Gammal 2015-03-12, 23:53   #44

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1290
Standard

8.75 på plats för Rocky Reach i ett öppet lopp.

Satsat på detta loppet gjorde det bra senast och brukar gå bra i andra starten efter kortare uppehåll.

It Will Happen! Iaf oftare än en gång på 8.75

Twitter: @Batmantyp
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 09:41   #45

Sharp$: 4280
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icewinner Visa inlägg
8.75 på plats för Rocky Reach i ett öppet lopp.

Satsat på detta loppet gjorde det bra senast och brukar gå bra i andra starten efter kortare uppehåll.

It Will Happen! Iaf oftare än en gång på 8.75
Spelade några kronor på det oddset, sänktes omgående till ca 6...
bergomiotmail är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 11:29   #46

Standard

Citat:
Olle!

Har tyvärr inte hunnit läsa på tillräckligt än. Bara hunnit analysera det tre första avdelningarna lite mer seriöst så mycket jobb som återstår.

Research blir som väntat gigantisk favorit. Hajade dock till i morse när jag läste intervjun med Roger Walmann i travronden. Barfota runt om för första gången på Raffinos i samma lopp gör ju den med just nu 12 procent av insatserna väldigt intressant om man tycket Research börjar bli lite överspelad.

Senast redigerad av olle den 2015-03-13 klockan 11:31.
Gammal 2015-03-13, 11:57   #47

drakens avatar

Standard

. I detta fall lär det inte spela någon roll om Raffinos går barfota eller inte. Det är en mycket bra häst som kommer gynnas av den förmodade hårda startrusningen. Hade helst sett en regntung bana med hård vind då det finns ganska många fina hästar från byngliga lägen i flera lopp.
Solen har dock strålat i stor sätt hela veckan i Eskilstuna så det blir nog en ganska snabb bana med sommarkaraktär vilket brukar betyda speedway på Sundbyholm. Brukar vara svårt att ta något bakifrån men kanske kan bli ett par bakspår denna gång om de kör alltför illa där framme.
Har bara tittat lite snabbt då jag troligen kommer att avstå spel men det ser som vanligt ut att bli några spets och slutsegrar. De som jag ser har störst chans att leda runt om är
Stepping for Money. Snabb ut och storfavorit. Brukar betyda promenad i parken.
Hästen har vilat en kortis så jag vet inte om jag skulle lita helhjärtat på vinst ändå även om det ser mycket bra ut på förhand.
I nuläget tycker jag nog att Exklusive Zon är ett roligt streck om man vill gardera. Har sett väldigt formstark ut i de 2 senaste. Även Bubbly har fin form och kommer att satsa på rygg ledaren. Med lucka kanske den kan vissla till.
Även andra loppet är det störst chans att Zonguldak leder det här runt om men hästen är varken jämn eller att lita på så kanske ingen superspik men är den som senast så är den såklart ensam i loppet. Finns många fina djur bakom för den som tror att Zonguldak är sig själv igen.
3dje loppet tycker jag också att det lutar år spets och slut för No Gelt face. Ingen spetsgaranti kanske men mycket troligt att den sitter i spets och då blir den inte lätt att plocka ner. Finns fina djur i startlistan men störst vinstchans borde Lugauer ha. Trodde den skulle bli ganska stor favorit men verkar bli spelbar.
5e är också ganska troligt att det blir spets och slut. Renda LB avslutade bra från rygg ledaren näst senast och var helt grym senast. Är spetsfavorit och trots att den möter hästar som är bättre så tror jag att den blir ytterst svårfångad.
Kvar är 3 lopp var av i ett startar Digital Ink.
Lopp 6 och 7 kan vara öppna om nu inte Research och West Wing bara är för bra men det kommer laddas från höger och vänster här tror jag och det finns många kantbollar. Vilda Tigern har väl aldrig vart så bra som senast. Nu visserligen bortlottad men som loppet ser ut att bli tycker jag inte att den är chanslös och ser den som för lite spelad.
Summa summarum tycker jag att de mest spelvärda spikarna är No Gelt Face och Renda L.B. Säkraste vinnaren borde vara Digital Ink.
Roligaste dragen får bli Exklusive Zon och Vilda Tigern Jack.
Det var mina tankar. Inget facit och inget djupgrottande bakom.
Icewinner (+5), Draxxler (+5)

Senast redigerad av draken den 2015-03-13 klockan 12:48.
Gammal 2015-03-13, 14:56   #48

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bergomiotmail Visa inlägg
Spelade några kronor på det oddset, sänktes omgående till ca 6...
Aa, såg det Fick in några spel på det enskilt och även några platsraketer iaf, tyckte det kändes lite för bra!

Gammal 2015-03-13, 16:20   #49

dirteehs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 216
Standard

Arby's Amalia 5 starter i Eskilstuna, 5 vinster
dirteeh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 16:47   #50

Helges avatar

Standard

Citat:
Har tyvärr inte hunnit läsa på tillräckligt än. Bara hunnit analysera det tre första avdelningarna lite mer seriöst så mycket jobb som återstår.

Research blir som väntat gigantisk favorit. Hajade dock till i morse när jag läste intervjun med Roger Walmann i travronden. Barfota runt om för första gången på Raffinos i samma lopp gör ju den med just nu 12 procent av insatserna väldigt intressant om man tycket Research börjar bli lite överspelad.

Kom nyss hem från två dagars utbildning, kikade snabbt på strecklistan.
R tillhör inte någon av de tre största favoriterna i omgången, så jag är nöjd. ändå. De tre största ska jag gardera!
Gammal 2015-03-13, 17:03   #51

Standard

Dream out loud struken.
Nu blir det spik på No gelt face för mig och Research har ju varit klar hela veckan.
Gammal 2015-03-13, 20:03   #52

Staketkuskens avatar

Sharp$: 2995
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av armand Visa inlägg
En fråga: Snackar ni trav i chatten? Vore ju trevligt att snacka trav med någon som precis som jag sitter uppe sent eller är det bara massa gamla gubbar här som vet allt redan och måste gå och lägga sig
Spelar ingen roll hur mycket eller hur länge man diskuterar trav, det är alltid någon annan som vinner
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 20:20   #53

Sharp$: 1035
Standard

Hemmaplan imorgon

Imorgon är det äntligen dags för travet att komma till min stad, roligt att alltid få travet i mars och november , not
En typisk jackpot omgång, man får skita i spelet och istället tömma restaurangen på öl med polarna:cheers
Vi ses vid 11.30
pesven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 20:30   #54

hansson_rs avatar

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 1322
Standard

Tycker det verkar bli en helt ok omg.

i första så är stepping for money absolut en tänkbar spik. Man gillar allt med den hästen. Riktig vinnarskalle och ger allt varje gång.
Möjligt om man ska gardera är Wingait Ida, Troligt spetsbud då får favon en jobbig resa.

avd 2 kan jag inte släppa Costatantisoldi. Möjligt lås på favo

3:e Chansspik nr1 No gelt Face. Men som skrivit ovan så är det kanske dumt att släppa en häst som 11 Scarpia hade läget varit annat så hade den varit klar, Men blir för tufft att plocka ner främre träffen.

4: Man får vara jäkla dum om man garderar. MEN det gör ja, Har riktig feeling för Goopen. Hoppas Riff är på bättre humör och vågar utmana, Då är det bara att Köööra goop efter smörresa

5.LÄrling Målar på. Tror mest på 9 Seven Jersey om Barfota

6: Favon bra... skräll och ska passas är Wild Tiger Jack

7 SPIK Talk the Talk. Bara Vinner
Gammal 2015-03-13, 20:45   #55

hansson_rs avatar

Standard

?

Vad Menar du Armand? Jag får inte skriva inlägg när jag känner för det eller vad?
Gammal 2015-03-13, 21:21   #56

Klankes avatar

Sharp$: 699
Standard

feeling för Folli på lördag, spikar på ett av mina system på lördag. 16% är ju taget alla dagar i veckan
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 21:48   #57

Manprinsens avatar

Standard

Björn spikar sig själv med Royal Prince!
Gammal 2015-03-13, 21:57   #58

hansson_rs avatar

Standard

Citat:
jodå det får du visst! gör det bara lite mera... hur skall jag säga det? Lite mera ofta om du förstår
Mm ska försöka göra det bättre... Men man får börja någonstans
har du hittat någon klaring inför imorgon nu när du vart uppe en stund!

själv så är känslan mer att jag kommer spika i dom 2 sista avd raffinos och talk the talk.. Dumstrut på kanske
Gammal 2015-03-13, 22:26   #59

Sharp$: 1376
Standard

Min känsla är att du står för det mesta skitsnacket här ikväll ARMAND!
whalz (+1), Emanresu (+10)
Milsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 22:28   #60

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Mest intressanta skrällar (för mig) i respektive avdelning:

V75-1:
Arby's Amalia, med samma motiveringar som tidigare nämnts i tråden. Kan väl vara med i spetskörningen nu när hon är nedstruken till spår 6.

V75-2:
Finish Future lär vara med i spetsstriden och är därmed väldigt intressant till 3%. Släpper säkert till Zonguldak om Uffe tar spets och lär nog vara långt framme när startlinjen passeras.

V75-3:
Hittar ingen som inte redan är relativt betrodd så tipset, kanske chansspiken, går till Goops styrning.

V75-4:
Alla bakom Digitalen får räknas som skrällar och de mest betrodda bakom har väl likvärdiga chanser. Möjligt att Riffen får det jobbigt om han tänker svara Digitalen så som aviserat, blir det körning där så har både Redén och Takter rimliga chanser att nå fram.

V75-5:
Obi Degato har väl lite för lite streck på sig, tycker jag. Men någon riktigt het skräll tycker jag inte det är. Tror det trots allt står mellan 2 och 5. Men både 10 och 11 är för lite spelade och skulle nog kunna sno några streck från 9 Seven Jersey.

V75-6:
Fin häst den där Research, och har visat sig väldigt kapabel mot hyfsat motstånd här på slutet. Men 2% på Network Broline? Det köper jag inte. Kort distans och spår 9 är ju inte på något sätt optimalt men ändå, 2%...? Håller sig hästen på benen denna gången så är han långt framme. Wilda Tigern Jack till 5% är också för lite spelad. Båda dessa två har större chans än vad % visar.

V75-7:
2 Angelo Am har väl omgångens bästa kuskförstärkning och hästen är kapabel nog för att vinna ett sånt här lopp. 3 Livacious Lindy var favorit för två starter sedan och har inga problem på distansen (2/3). Hon har betydligt bättre chans att vinna loppet än 3%. Båda dessa två är måste streck och möjliga chansspikar i en öppen Bronsdivision.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 22:42   #61

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 7517
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Milsson Visa inlägg
Min känsla är att du står för det mesta skitsnacket här ikväll ARMAND!
Håller med dig helt. Han har inte tillfört något av värde här ikväll.
jessi82 (+25)
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 22:54   #62

Staketkuskens avatar

Sharp$: 2995
Standard

Trollen syns även på Sharps, eller är det dennes närbesläktade vän Alkoholen?
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 22:54   #63

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 478
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Björn spikar sig själv med Royal Prince!
Tyvärr tycker jag att Goop ofta ger falska förhandstips, ingen jag litar på iallafall. men som kusk är han ju kanonbra.
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 22:54   #64

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
:
2 Angelo Am har väl omgångens bästa kuskförstärkning och hästen är kapabel nog för att vinna ett sånt här lopp. 3 Livacious Lindy var favorit för två starter sedan och har inga problem på distansen (2/3). Hon har betydligt bättre chans att vinna loppet än 3%. Båda dessa två är måste streck och möjliga chansspikar i en öppen Bronsdivision.
Angelo Am tycker jag är riktigt intressant också! Chansspik på valfri eller helgardering.. Tycker inte det känns värt att lägga 5 streck när nästan alla kan vinna.
MikaF (+2)
Gammal 2015-03-13, 22:55   #65

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 3461
Standard

Citat:

Gigantisk??

Vilket adjektiv använder du för Inken, stoppning for money och Zonguldak?

Den här veckan ska man skita i att spela, nästan skönt att sitta i London så man med gott samvete kan slänga iväg en alibirad utan att spika någon favorit.

Slänger in en rad i morgon bitti, innan Big Ben och Towern, spikar på några av följande: Scarpia, West Wing, research eller runda LB

Bästa, eller nja egentligen är det bortkastade, strecken är bubbly, Artemis, finish future och sen alla utom Inken. Goldomaster...........
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 23:11   #66

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 478
Standard

Digital Ink Kanske bara vinner, men 80 % är löjligt. Jag tar även med Montgomery Hill som ska gå bf och Luckycharm Hanover som Reden låter uppåt på ev Riff Kronos också
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 23:19   #67

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 937
Standard

Research

Citat:
Olle!

Kan vara sist efter 300 men först i mål
leffa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 23:48   #68

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lillis Visa inlägg
Gigantisk??

Den här veckan ska man skita i att spela, nästan skönt att sitta i London så man med gott samvete kan slänga iväg en alibirad utan att spika någon favorit.

Slänger in en rad i morgon bitti, innan Big Ben och Towern, spikar på några av följande: Scarpia, West Wing, research eller runda LB

Bästa, eller nja egentligen är det bortkastade, strecken är bubbly, Artemis, finish future och sen alla utom Inken. Goldomaster...........
Har också tänkt skippa omgången. Men det slutar väl med att man slänger in något "roligt" för en femhundring sen när suget börjar komma fram...
Gammal 2015-03-14, 00:03   #69

Sharp$: 988
Standard

Citat:
Dina kommentarer behöver man inte vara en E=MC2 för att förstå att det är skitsnack!
Förstår inte din logik. Om någon har varit medlem sedan 2012 som du säger och helt plötsligt börjar lägga inlägga så är det skit. Ge dig, låt folk tala fritt och kritisera inte att det uttalar sig, säg istället vad som är "fel" i det det säger. Vilket vi aldrig kan göra förrän efter tävlingarna....
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 01:20   #70

Stekels avatar

Sharp$: 26740
Standard

Stepping har tjänat mycket pengar på kort tid och blir stor favorit. Det är ett riktigt skitlopp och det låter inte på Brekke som att han ska tvinga Stefan att riskera förlust genom passiv styrning. Det är nog omgångens enskilt bästa vinstchans!

Zonguldak däremot som är ännu större favorit tycker jag inte är så motiverad. Rekordloppet senast ger rejält genomslag på spelet den här gången. Alla som följt hästen vet att han skulle strula sig hela vägen upp i silver, frågan var bara hur många floppar det skulle bli på resan dit. Inte jättemånga visar det sig, men det är en häst man inte riktigt kan räkna på. Går han lika bra som senast är han givetvis klar här, men det är inte så säkert att han gör. Björn upp igen ökar chansen. Fascinerande hur spelarnas bedömning kan pendla så mycket som man kan se på Aristocat Bokos senaste starter. 5-oddsare senast från bakspår och bara 5% nu från innerspår. Lite hårdare motstånd nu, men inte mycket det här är ett skitlopp (finns det inga hästar längre det här är ju Eskilstuna???). Snabbstartaren Zinedine Bob från femte tveklöst mest streckinstressanta i loppet!

Har inte så mycket kommentarer i tredje, förutom att Dennis är oväntat lite spelad precis som Scarpia (speciellt om de ska rycka skor) och No Gelt Face har väl knappast så stor vinstchans från det där läget. Mellby Cheeky väl hårt spelad från det läget också.

Inken blir VÄLDIGT stor favorit! Dreams Take Time vill jag ha med som helt ospelad, och Riff Kronos som för första gången i guld blir lite spelvärd.

Offensiva och bra kuskar på 4,5,6 och dugliga hästar därtill i lärlingsloppet. Bra förutsättningar att låsa på! Ska man leta motbud bakom där så är det väl Eklas Superior som är riktigt intressant, bra kusk och häst i sammanhanget och helt ospelad. Seven Jersey på 17% från bakspår, är folk fulla??

Nu slog tröttheten till, men jag hörde/läste någonstans att de inte skulle ladda något värre med Research. Det drar ner vinstchanserna en del, risken är ju att den blir hängande i ingenmansland och får en väldigt tuff resa hela vägen. Den är överlägsen om den är som den varit (loppet är ganska ljummet för klassen) men vinner inte i alla löpsenarier för det. Jag låser på bästa hästen och gasa till spets eller die trying-Johnny som sitter på näst bästa. Notera att Network Broline som var favorit ihop med Asterix Hornline för ett tag sedan nu är spelad till 2% i ett lopp stängt på 400k. Asterix är favorit i lopp stängt på 800k. Visst är det skillnad på lägena, men det är väldigt uppenbart att den här blir tappad värre än den borde vara imorrn...

Tycker Huselius i veckans vass eller kass hade vettiga tankar i sista loppet. Risken för körning är betydligt mindre än vid förra loppet och det troliga är att Jennifer sitter i spets mycket stor del av loppet. Lägesgynnade och återigen kuskstärkte Certification är också för lite spelad. West Wing har gått som tåget sedan han kom till Johan men att vara så hårt spelad i ett jämnt bronslopp från bricka 10 är fel nästan oavsett häst.

3
4,5,6,8,10
3,6,7,9,11
4,6,7
4,5,6,10
6,7,9
3,4
1800 rader

Torstens (+2), asgaya3141 (+3)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 07:20   #71

Sharp$: 641
Standard

Tipsaren V75

V75-1: Ett stolopp inleder V75-spelet och detta kan ta två skepnader. Antingen kommer favoriten 3 STEPPING FOR MONEY till spets vilket hon också är favorit till att göra och då blir hon inte lätt att handskas med. Att hon blev krossad av Nadal Broline senast säger inte speciellt mycket då hon inte möter någon av sådan kaliber denna gång. Notera att 7 ARBY’S AMALIA ska tävla barfota samt med helstängt. Första!
RANKING: A: 3 B: 5-7-4-9-1-10-8 C: 6-11-12
V75-2: 4 ZONGULDAK blir tung favorit i ett relativt blekt silverförsök och gör han om insatsen från senast är han överlägsen. I vår värld går det dock aldrig att lita på en så pass osäker häst och vi garderar trots att han kanske släpps till spets. 10 COSTATANTISOLDI håller topp-form och kan verkligen avsluta. 2 FINISH FUTURE får en perfket resa.
RANKING: A: 10-4-2 B: 6-9-5-1-3-11-8 C: 12
V75-3: Lägsta klassen håller mycket hög standard denna vecka men trots detta känns det givet att tippa 7 ROYAL PRINCE som ska lättas rejält i balansen. Detta är han extremt gynnad av och intrycket vid seg-rarna har imponerat! 9 NOSE GEAR är riktigt kapabel och ska räknas.
RANKING: A: 7-9-1-11 B: 12-3-5-6 C: 8-10-2
V75-4: 6 DIGITAL INK blir löjligt stor favorit och då han troligen åker på svar från start av 4 RIFF KRONOS är det givet att gardera. Tre!
RANKING: A: 6-4 B: 5-7 C: 11-1-10-3-8-12-2-9
V75-5: 2 RENDA L.B. imponerade stort senast då hon bara mosade dem trots en resa till stora delar i dödens. Spets och slut! Singelstreck.
RANKING: A: 2 B: 5-10-9-4-12-6-15-14-7-11-13-3 C: 8-1
14 MARS ESKILSTUNA Start cirka 14.30
Alla målar lärlingsloppet - vi har ruggig lösning!
VECKANS MILJONDRAG! 5 LUCKYCHARM HANOVER V75-3 är en osynad herre med fin fart. Gasar favoritduon blir han farlig!
Stora V75: 4608 rader
V75-1: 3-4-5-7
V75-2: 2-4-10
V75-3: 1-3-5-6-7-9-11-12
V75-4: 4-5-6-7
V75-5: 2 Renda L.B.
V75-6: 10 Raffinos
V75-7: Samtliga (12)
Garderingsliret DD: 6 rader
DD-1: 10 Raffinos
DD-2: 2-5-6-7-10-11
Raka liret DD: 1 rad
DD-1: 10 Raffinos
DD-2: 10 West Wing
V75-6/DD-1: DD-inledningen har alla ingredienser för att bli extremt rivigt då samtliga åtta framspår kan öppna riktigt bra. Detta skapar med största sannolikhet stora problem för den ganska tunga favoriten 7 RESEARCH. Han har visserligen imponerat något enormt och läm-nat dem varje gång men nu är vi inne på att Österberg får en blytung resa fram till dödens och sedan åker på svar. I bakvattnet har då Örjan Kihlström smugit med tillsammans med 10 RAFFINOS och vi tror att ekipaget fäller samtliga. Hon har grym statistik från bakspår i autostart (3/4) och vann enda gången hon testade kort distans. Vi chansspikar!
RANKING: A: 10 B: 7-6-1-11-9-4-3-2-5 C: 8-12
V75-7/DD-2: Epilogen bjuder på ett bronsförsök över lång distans vil-ket känns läskigt öppet. Vi tror mest på 10 WEST WING som utveck-lats kolossalt hos Johan och numera kan köras såväl på speed som styrka. Denna gång har dock Johan siktet inställt på dödens och en bra dag mosar han dem. 11 SUPER OTTO flyger fram varje gång...
RANKING: A: 10-11-6-5-7-2 B: 3-4-8-1-9-12
DD-1: Blåser dem barfota!
DD-2: Tar dem på styrka!
keffok (+5)
experten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 08:59   #72

Voltstarts avatar

Sharp$: 9633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg

Har inte så mycket kommentarer i tredje, förutom att Dennis är oväntat lite spelad precis som Scarpia (speciellt om de ska rycka skor) och No Gelt Face har väl knappast så stor vinstchans från det där läget. Mellby Cheeky väl hårt spelad från det läget också.

3
4,5,6,8,10
3,6,7,9,11
4,6,7
4,5,6,10
6,7,9
3,4
1800 rader
Jag har varit en flitig förespråkare av Dennis De Castella i mina inlägg tidigare.
Idag går jag åt det motsatta hållet.

Du har garderingslopp i III:e och tar ej med 12 Mellby Cheeky?
Jag vill mena på att häst mot häst, så befinner sig Mellby än så länge klart före Dennis.
Det gick tydligt att urskilja vid Dennis 3:e-plats nyligen.
Istället var det Mellby som föll precis, efter en storstilad insats mot bra häst. Dennis hade inte skuggan av en chans mot dessa två.
Löpningsförloppet blev liknande som om att Dennis haft framspår och Mellby bakspår.
Därmed ska Mellby vara betydligt mer spelad än Dennis idag, trots handikappad av sämre startspår.
Jag kan inte se Dennis stå emot om han nu inte ökat på sin snabbhet rejält.

Mellby Cheeky tycker jag istället kommer väldigt tidigt i detta lopp, då han är riktigt rejäl för klassen. Är inte den speedigaste sorten kanske, men det där har förbättrats avsevärt. Faktum är att det varit många trevliga avslutningar som bitit bra den senaste tiden.
Det var en riktigt bra häst som vann loppet den där gången i en ren speedduell, Blue Star Champion.

Det vore synd att åka i ett garderingslopp om det hänger på att Dennis ska ha behövt hålla Mellby ifrån sig. Jag har för dagen svårt att hålla det scenariot för troligt.
Stekel (+5)
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 09:13   #73

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2648
Standard

8 Mind your face i avd 2 är redan klar för finalen, snällt upplägg?
Stekel (+5)
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 09:52   #74

Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av heddari Visa inlägg
8 Mind your face i avd 2 är redan klar för finalen, snällt upplägg?

Ja det bör det bli. inte varit ute på länge och de vill nog bara ha lopp i kroppen inför finalerna
heddari (+1)
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 10:26   #75

Standard

Det måste ta slut för research snart o v75 med taskigt läge på 1640 bör göra susen. Tror Folli inte är så mycket sämre häst. Han kom ju ut efter vila o travade 13,8 från dödens o följde sedan upp med säker v7 vinst på kalmar där takter fick bestämma runt om. Kuskskillnaden mellan ekipagen är gigantisk likaså %en. Det blir chanspik på Takter med Folli idag.
Gammal 2015-03-14, 10:35   #76

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lillis Visa inlägg
Gigantisk??

Har en häst nästan lika mycket av insatserna som de 11 andra i loppet tillsammans så är den för mig gigantisk favorit. Det är inte den gamla streckfördelningen som visas numera vilket många spelare fortfarande tycks tro.

Jag hann inte heller läsa på dagens omgång tillräckligt för att spela, och utan jackpot och med flera gigantiska favoriter kommer ju inte alla pengar delas ut idag om spelarna har rätt och då är det inte fel att avstå V75 spelet.
Gammal 2015-03-14, 11:10   #77

Helges avatar

Standard

Citat:
Har en häst nästan lika mycket av insatserna som de 11 andra i loppet tillsammans så är den för mig gigantisk favorit. Det är inte den gamla streckfördelningen som visas numera vilket många spelare fortfarande tycks tro.

Jag hann inte heller läsa på dagens omgång tillräckligt för att spela, och utan jackpot och med flera gigantiska favoriter kommer ju inte alla pengar delas ut idag om spelarna har rätt och då är det inte fel att avstå V75 spelet.
Vilket ord nyttjar du för storfavoriten Digital Ink då, när gigantisk är upptaget?
Stekel (+5)
Gammal 2015-03-14, 11:11   #78

Stekels avatar

Standard

Citat:
Vilket ord nyttjar du för storfavoriten Digital Ink då, när gigantisk är upptaget?
MEGALODON!!!

Helge (+3), Icewinner (+8)
Gammal 2015-03-14, 11:12   #79

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 180
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikaF Visa inlägg
Tyvärr tycker jag att Goop ofta ger falska förhandstips, ingen jag litar på iallafall. men som kusk är han ju kanonbra.

Tycker ändå han är ganska vettig att lyssna på när han uttalar sig om sina egna styrningar.

Han spikade sig själv med windy ways på halmstad, även trinity zet då på extra v75an och dom vann ju.

Sen är väl kanske inte alla hans drag och övriga spikar alltid så bra men det är en annan femma.
tandpetare är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 11:14   #80

Standard

Man frågar sig om renda lb käkat taggtråd inför senaste starten. Var ju ruggigt bra då, har dock aldrig innan visat tllstymelse till den kapaciteten. Gör den liknande lopp igen så vinner den ju normalt lätt från spets idag
Gammal 2015-03-14, 11:16   #81

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Jag har varit en flitig förespråkare av Dennis De Castella i mina inlägg tidigare.
Idag går jag åt det motsatta hållet.

Du har garderingslopp i III:e och tar ej med 12 Mellby Cheeky?
Jag vill mena på att häst mot häst, så befinner sig Mellby än så länge klart före Dennis.
Det gick tydligt att urskilja vid Dennis 3:e-plats nyligen.
Istället var det Mellby som föll precis, efter en storstilad insats mot bra häst. Dennis hade inte skuggan av en chans mot dessa två.
Löpningsförloppet blev liknande som om att Dennis haft framspår och Mellby bakspår.
Därmed ska Mellby vara betydligt mer spelad än Dennis idag, trots handikappad av sämre startspår.
Jag kan inte se Dennis stå emot om han nu inte ökat på sin snabbhet rejält.

Mellby Cheeky tycker jag istället kommer väldigt tidigt i detta lopp, då han är riktigt rejäl för klassen. Är inte den speedigaste sorten kanske, men det där har förbättrats avsevärt. Faktum är att det varit många trevliga avslutningar som bitit bra den senaste tiden.
Det var en riktigt bra häst som vann loppet den där gången i en ren speedduell, Blue Star Champion.

Det vore synd att åka i ett garderingslopp om det hänger på att Dennis ska ha behövt hålla Mellby ifrån sig. Jag har för dagen svårt att hålla det scenariot för troligt.
Cheeky har nog den bättre vinstchansen av de två som du säger, men jag tror inte det är med några stora marginaler. Nu spelad dubbelt så hårt och jag ser det som ett överspel.

Voltstart (+1)
Gammal 2015-03-14, 11:16   #82

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tandpetare Visa inlägg
Tycker ändå han är ganska vettig att lyssna på när han uttalar sig om sina egna styrningar.

Han spikade sig själv med windy ways på halmstad, även trinity zet då på extra v75an och dom vann ju.

Sen är väl kanske inte alla hans drag och övriga spikar alltid så bra men det är en annan femma.
Mycket intressant att höra om hans egna styrningar. Vilken taktikik han tänker välja osv. Han är ju dock ingen tippare så resten kan man i stort sett bortse ifrån
Gammal 2015-03-14, 11:19   #83

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 1190
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikaF Visa inlägg
Tror det var ca 2v sedan han satte alla sina tänkbara spik o de var inte bara favoriter, tycker hans tips har blivit bättre.
Amadeus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 11:22   #84

Standard

Citat:

Har aldrig fattat det, jag lirar alltid för 7 rätt o blir det 7 så är det mer cash in än vad jag har lagt oavsett. Förstår inte den logiken samt ju fler stora favoriter ju fler vill jag gälla o mer cash kan det bli om man nu inte bara spikar favoriter för då får man skylla sig själv
Gammal 2015-03-14, 11:44   #85

Sharp$: 180
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Mycket intressant att höra om hans egna styrningar. Vilken taktikik han tänker välja osv. Han är ju dock ingen tippare så resten kan man i stort sett bortse ifrån

Va ju precis det jag skrev.
tandpetare är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 11:50   #86

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Lördagstankar

Avd.1
3 Stepping For Money 59% är väldigt stor favorit! Har jättebra vinstchans från spets och ofta inleds omgången av en favorit men då et där så kraftiga plus på några helt ostreckade vill jag försöka välta! 7 Arbys Amalia 3% är det mesta sagt om! Maken till positiva saker som talar för hästen har sällan skådats! Nedstruken två spår! Man gör allt som går för prestationshöjande utrustningsåtgärder! 5 av 5 på banan! Vore tjänstefel att spricka på sådan info! Låter även påställt på 10 Snowflake Goj 2%! Den brukar gå bra direkt efter vila så även den är intressant! Hemmaekipaget 1 Bubbly har ställt iordning! Speedig liten rackare med fint smygläge! Tror den inte är hög nog i detta sammanhang men om lucka och kortspeed...? Se upp! 3%! 9 Felicia V.E. till 7% är också frestande på ren kapacitet och stall/kusk! 4 Wingait Ida schasar jag helt oavsett information! Maken till ickevinnare finner man bara i kraken som hoppade bort sig igår...

Avd.2
Vinna eller försvinna!? Tror 4 Zonguldak bara vinner igen med Goop! Även den tunga vägen! 2 Finish Future, 3 Fantoccini och inte minst 5 Zinedine Bob ser till att Goop myser efter 1.09 första 500 och sedan glider han fram och övertar! S.O.S skriker vi då!!

Avd.3
Funderade först på ett fräckt lås här! Förstår inte hur 3 Dennis De Castella enbart är streckad på 7%!? Folkhälsan sviktar! Ge fan i flaskan! Folk är fulla! Hästen har fruktansvärd skalle och formen pekar fortfarande i zenit liksom hästens utveckling! Den var okörd sist och Jansson har ett smaskigt läge... KLAR förstahäst!
Lika klar andrahäst (hade varit tvärtom med ombytta lägen!) är 12 Mellby Cheeky 14%! Jösses så den såg ut sist! Jag blir inte förvånad om Örjan bara glider fram i dödens och pissar på dom! Min dunka-dunka-tvilling idag!
Om fler bör man såklart ta med 1 No Gelt Face 19% på spetsläge och kapacitet, 6 Cosmo Light 7% på form och 7 Royal Prince 20% på Goop och gott rykte liksom 9 Nose Gear!

Avd.4
6 Digital Ink har såklart bra vinstchans men till 78%!!? Nääää.... då garderar jag gärna! 4 Riff Kronos 10% borde vara minst 25%! Den bleka insatsen sist bidrar nog till dagens övervärde och det ska vi profitera på! En Riff i högform som har kontakt med Inken speedar ner den alla dagar i veckan! 5 Luckycharm Hanover 4% behöver kanske växa in lite mer i Guld men åker med till dagens procent på kapacitet! 7 Dreams Take Time 3% är ett måste! OM du är en av dom dyngraka kan du ju alltid plita ner ett fantasy-streck på 1 Montgomery Gel på läget... 1% på den från bricka ett är sinnessjukt...

Avd.5
2 Renda L.B. 31% spikade jag sist och då var den helt otrolig. Vill se den göra två bra lopp i rad innan jag spikar på V75 men chans har den! 5 Reims Gasti 21% såg ut som en miljon sist och nu mogen vinna med lopp i kroppen! KRAFTIGT KUSKPLUS ! 9 Seven Jersey 16% kan gå hur fort som helst en bit! Måstestreck! Om man visste att Tino satt i andra-tredje ut vore det ett spikbud till och med! Två härligt understreckade tidiga bud är 4 Offshore Star 6% som haft toppform en längre tid och nu har läge samt 10 Eklas Superior 3% som idag går barfota runt om och var TT´s drag sist! SE UPP!!

Avd.6
7 Research kanske bara bombar runt dom på en 11-tid men bricka sju med Susanne Österberg...? Njaaa... Jag måste bara gardera med 10 Raffinos 13% som Örjan finåker med fram till upploppet och då får Susanne inte ha vinglat allt för mycket första varvet! BARFOTA RUNT OM på Raffinos! SE UPP!!

Avd.7
Förstahäst är Takter och 2 Angelo Am från fint läge! 7% är ett jävla skämt! Dock låter det väldigt påställt på 10 West Wing så jag dubblar med den! Bakom känns det som helgardering inte är någon dum idé...

Lycka till!

Avd.5
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 11:56   #87

Standard

Så här blev mitt bolagssystem

1) 3 r4-7 (tvåa i finalen senast, slår detta gäng, går med aluminiumskor vilket är betydligt lättare än tidigare järnskor, tror att 4 tar spets och släpper till 3)
2) 1,2,4,6,10 r8-5 (efter senaste uppvisningen med svenskt rekord är det inte fel att spika 4, men han måste visa sin klass med två vinster innan jag spikar, klar andrahäst är 10)
3) 1,2,3,5,6,7,8,9,10,11,12 r 7-1 (för den som går kort är rankingen 7, 1)
4) 6 r4-7 (blivande världsstjärna, spika och bläddra vidare)
5) 2,5 r9-10 (5 är bäst men ej startsnabb, låser på 2,5)
6) 6,7,10,11 r3-9 (3 tar ledningen men är blöt och viker sig i god tid - schas - 6 bättre än tidigare i Kalmar med bra kusk, 7 favorit med amatör och lätt att bli över från svårt spår, vid överpace kommer 10 till slut med 11 i ryggen och visar varför han heter Wilde Tigern, i sharpstävlingen V75 spikas 6 %aren 11)
7) 2,3,4,5,6,10,11 r7-1 (jag brukar ryka i sista och har missat många miljoner på Torbjörn men förmår ändå inte strecka formlöse 7, 2 är enormt kuskförstärkt, 3 tar ledningen, 4 stjärnkusk, 5 spurtare - dålig starter, 6 och 11 chans enligt Tarzan, 10 har alltid slagit 5 i Johans regi)

Kostar 1540:-. Lycka till!
Voltstart (+5)
Gammal 2015-03-14, 12:28   #88

Standard

Citat:
Även den gigantisk favorit. Ännu större. Sannolikt spikar alla där och därför har den oroliga 80 procent av insatserna.

Research loppet är det inte lika många som spikar i. Har man 5 hästar får storfavoriten bara 20 procent av den spelarens insatser i loppet. Dock har i stort sett alla med den så värdeökningen blir minimal vid vinst.
Gammal 2015-03-14, 12:35   #89

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2538
Standard

Står över veckans omgång, favoritbetonat..
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 12:41   #90

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky Visa inlägg
veckans omgång, favoritbetonat
Tvärtom, det enda som talar för favoritparad är banan. Och inte frukten
då utan travovalen.

Mvh Ulf-Eddie
Stekel (+25), Icewinner (+10)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 12:43   #91

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky Visa inlägg
Står över veckans omgång, favoritbetonat..
Kör flerbong då ggr 500 så är de bra cash ändå el försöker man fälla alla som jag.
Gammal 2015-03-14, 12:47   #92

Helges avatar

Standard

Citat:
Även den gigantisk favorit. Ännu större. Sannolikt spikar alla där och därför har den oroliga 80 procent av insatserna.

Research loppet är det inte lika många som spikar i. Har man 5 hästar får storfavoriten bara 20 procent av den spelarens insatser i loppet. Dock har i stort sett alla med den så värdeökningen blir minimal vid vinst.

50 shades of gigant. hahaha

Jag skulle skita i spel om jag inte ville fälla det största. Så spikar inte någon av de tre största, Research och Royal Prince (inte pga av Goops uttalande, det var synd han öppnade käften där) får bli spikarna.

En favoritrad får övriga lirare ta hand om, de pengarna kvittar mig.
heddari (+10)
Gammal 2015-03-14, 12:57   #93

Standard

Inte nämnts någonstans jag läst men Wingait Ida gick med vita insidor på norsken senast för fösta gången. Precis sådana som ex Uranium svarat så bra på!
Gammal 2015-03-14, 13:09   #94

Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Inte nämnts någonstans jag läst men Wingait Ida gick med vita insidor på norsken senast för fösta gången. Precis sådana som ex Uranium svarat så bra på!
Näst senast var första gången.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 13:13   #95

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Näst senast var första gången.
Sant, men eftersom den satt fast drogs de aldrig...
NicklasJ (+1)
Gammal 2015-03-14, 13:16   #96

Standard

Citat:
Sant, men eftersom den satt fast drogs de aldrig...
Det är en helt annan sak
Gammal 2015-03-14, 13:29   #97

Manprinsens avatar

Standard

Vad tror ni om detta tilltänkta system idag?

3,4,7,9,10
Zonguldak
Royal Prince
4,5,6
5,9
3,7,10
1,2,4,5,6,7,10
Gammal 2015-03-14, 13:45   #98

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Tvärtom, det enda som talar för favoritparad är banan. Och inte frukten
då utan travovalen.

Mvh Ulf-Eddie
Okej, den här gången garva till och med jag

Hahah, så kul

Gammal 2015-03-14, 13:45   #99

Sharp$: 5003
Standard

Fördelningsordningen i V75-2: 4-10-6-1-8-2-5-3-11-9-12
Helt rätt förstaduo, men Zonguldak har varit lite för ojämn förut. Och till 62% i andra avdelningen så letar jag vidare. Costatantisoldi åter på medeldistans är given, bara läget som ställer till det. Sedan listar procenten tre hästar jag hoppar över, 6-1-8: raus! 8 kanske sladdar med ändå, trots att det ser ut att bli ett snällt upplägg.
Sedan kommer de i mitt tycke intressanta: 2-5-3 till 3, 2 respektive 1%. Det är rea på dessa idag om man garderar!
Min ranking skiljer sig en aning från strecken: 10-4/2-3-5/8-1-11-6-9-12. Ändarna relativt lika, men mittenpartiet är spelarkollektivet helt fel ute på.

Och V75-4:
Ja, Digital Ink. Men 78% när det finns hästar som visat viss kvalitet i loppet? Jag måste nog gardera, fast det är en bra spik. 4, 1, 7, 11... där tar det nog stopp. Om jag ens sträcker mig så långt.
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 13:46   #100

Sharp$: 635
Standard

Tycker Eklas Superior är bortglömd idag. Gjorde bra ifrån sig senast och idag bfr.
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 13:55   #101

Helges avatar

Standard

Citat:
Okej, den här gången garva till och med jag

Hahah, så kul
Du skämtar! Killen som garvar åt allt, den mest lättroade jag sett på ett forum ju

Nu en skål för det.

hahaha

Icewinner (+5)
Gammal 2015-03-14, 14:02   #102

doobs avatar

Sharp$: 838
Standard

Registrerat spel

Datum: Lördag 2015-03-14
Bana: Eskilstuna, omg. 9
Spelform: V5

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 1, 3, 6, 7, 12 (11)
2 4, 5, 6 (7)
3 2, 4, 5, 9, 10, 11 (12)
4 10 Raffinos (7)
5 2, 7, 9, 10 (5)

Vadet gäller startnummer

360 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 360,00 kr

Kvittonummer: A962 735F XXXX XXXX

Lägger en tidig V5! Research ska backa och jag känner mer och mer att kusken inte pallar detta! Raffinos med smyg-Örjan barfota runt om tror jag måttas in enligt sedvanlig kyla från Örjan! Intressant info på Rocky Reach! Rehn har en förmåga att kunna skrälla på Sundbyholm! Toppinfo även på Vacqueras som tydligen har tränat som en demon i veckan. Räds inte det här gänget! Plockade bort Dreams Take Time det sista jag gjorde så ni kan nog spika den då...
Gammal 2015-03-14, 14:22   #103

Standard

Alltså att Malmroth sitter på två stolar verkar ju inte spela in?

Det är ju inte han som gör tips för TT varje vecka till V75..

Denna veckan verkar det dock vara han som gör tipsen?

Med tanke på att rank och systemspelförslag (mindre rader i liven) mer eller mindre överensstämde till 100% med TT idag..

Så så fel är det nog inte som folk var inne på tidigare..

Eller blev han rädd efter Plus och insåg han var tvungen gå på samma linje i både TT och ATG Live framöver.

Gammal 2015-03-14, 14:25   #104

Standard

och där blev luckycharm hannover struken

Gammal 2015-03-14, 14:31   #105

Manprinsens avatar

Standard

Vem får man som reserv för Luckycharm Hannover om man inte valt någon?

Varför är forumet så satans segt idag? Eller är det bara hos mig det är segt?
Gammal 2015-03-14, 14:35   #106

Manprinsens avatar

Standard

Härligt BJÖÖÖÖRN!! Tungt favoritfall direkt
Gammal 2015-03-14, 14:36   #107
Banned

Standard

Bajs hästen vann, mycket tur att man hade me den.
Gammal 2015-03-14, 14:37   #108

Sprites avatar

Sharp$: 8377
Standard

Kul att se Söderkvist köra för bästa möjliga placering sista 500m....

Böter att vänta för den preparékörningen?
Gammal 2015-03-14, 14:37   #109

newbranchs avatar

Sharp$: 1891
Standard

Hej "Sharpsare"! Har sporadiskt tagit del av era diskussioner. Underhållande! Får även tacka för de personer som "offrar" sig för oss lite mindre bemedlade och lägger ut vad betaltjänsterna säger.
newbranch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 14:37   #110

Sharp$: 2510
Standard

Goopjäveln har sån sanslös tur, får ledningen gratis när favoriter galopperar, han hade aldrig sett dagens ljus annars. För att citera doob: Jag spyyyyyrrr
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 14:43   #111

Voltstarts avatar

Standard

Citat:

Turordning 6-4-11-7-1....
______

segt som sirap!
Gammal 2015-03-14, 14:43   #112

Helges avatar

Standard

Härligt att fälla första stora favven.
Resten blir värre men försöka bör man.
Gammal 2015-03-14, 14:45   #113

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Turordning 6-4-11-7-1....
______

segt som sirap!
Om jag har 6 och 4 på min kupong så får jag alltså 11 Candor Hall?

Hade spelat 4-5-6
Voltstart (+1)
Gammal 2015-03-14, 14:45   #114

Standard

Begriper inte att stefan överforcerar in i första sväng. sören släpper han till spets ändå ju.goop var den enda han skulle hålla sig före o det gjorde han lätt
tomtom2 (+2)
Gammal 2015-03-14, 14:49   #115

Standard

Ja, ett favoritfall var ju skönt Synd bara det inte skrällde lite mer!

Japp Manprinsen u got Candor!

Nu jobbar vi in Finish Future

Och vinner Mind Your Face hänger jag mig

Gammal 2015-03-14, 14:51   #116

Sharp$: 50510
Standard

Citat:

Segt hos mig med
Migge (+1)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 14:55   #117

Manprinsens avatar

Standard

Fy fan vilken häst Zonguldak

Vinner du i nästa Björn så har jag båda spikarna inne. Världens bästa kusk
Gammal 2015-03-14, 14:56   #118

Standard

PErsson har begripit att han gör bäst i att stå vid sidan av. o låta nån vasare köra
Gammal 2015-03-14, 14:57   #119

Sharp$: 50510
Standard

Citat:
Fy fan vilken häst Zonguldak

Vinner du i nästa Björn så har jag båda spikarna inne. Världens bästa kusk
Han är definitivt världens bästa kusk.Det är nog bara de inbitna Örjanälskarna med Nybrink i spetsen som aldrig kommer att tillstå!
Manprinsen (+10)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 15:02   #120

Helges avatar

Standard

Stefan Persson är helt underbar!

Ni som missat detta inslag när han verkligen bjuder på sig själv, kika!!
Supermodell ♥

https://www.youtube.com/watch?v=uxFN...ature=youtu.be
spikpaddy (+10)
Gammal 2015-03-14, 15:03   #121

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1331
Standard

I nästa 5 Valnes D. SOS ...4 % ...??kom igen..(tacksamt)
(Har 5,7,9,11 på V75) 5-9-11 på en liten TV (X10:-)
Lycka Till!
mvh ,
L
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 15:04   #122

Standard

Citat:

Ahhh... Det är Sharps som är segt... För mig med!

Trodde det var mitt internet, börja mixtra med routern, men är ju bara inne på sharps, så det är den som är förklaringen

Gammal 2015-03-14, 15:06   #123

Helges avatar

Standard

Fortsatt vinnarspelande på Candor Hall, igår nere i 4.60 och nu 7.90 mot brakfavoritens 1.50.
Gammal 2015-03-14, 15:08   #124

Standard

Kul att vi fick veta nu att Mellby ska gå med rycktussar...
Gammal 2015-03-14, 15:09   #125

Standard

kom igen nu banskötarn sätt dit belong life!
Gammal 2015-03-14, 15:10   #126

Helges avatar

Standard

Citat:
Kul att vi fick veta nu att Mellby ska gå med rycktussar...
Sa han nåt om första jänkarvagn då?
Gammal 2015-03-14, 15:10   #127

Standard

Citat:
Fortsatt vinnarspelande på Candor Hall, igår nere i 4.60 och nu 7.90 mot brakfavoritens 1.50.
Goop-effekten...
Gammal 2015-03-14, 15:12   #128

Standard

Citat:
Sa han nåt om första jänkarvagn då?
Japp nämnde det också!!
Helge (+3)
Gammal 2015-03-14, 15:12   #129

Helges avatar

Standard

Citat:
Goop-effekten...
Nej, måste ligga mer än det bakom nu men vet inte vad.
Gammal 2015-03-14, 15:18   #130

Manprinsens avatar

Standard

BJÖÖÖÖÖÖÖRRRN!!!!!!!!!!

Fan vad jag älskar den mannen!!!!
Gammal 2015-03-14, 15:20   #131

Helges avatar

Standard

Fin spik Royal! 22% på en favoritspik är helt ok ☺
Gammal 2015-03-14, 15:20   #132

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Fin spik Royal! 22% på en favoritspik är helt ok ☺
En underbar spik!!!
Helge (+3)
Gammal 2015-03-14, 15:21   #133

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1331
Standard

Hoppas på Gooooooooooooop igen då(fick in Candor H. som reserv när 5:an blev struken 2%...
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 15:23   #134

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 592
Standard

Citat:
Stefan Persson är helt underbar!

Ni som missat detta inslag när han verkligen bjuder på sig själv, kika!!
Supermodell ♥

https://www.youtube.com/watch?v=uxFN...ature=youtu.be
Haha fan vad jag garva.

Gillade också när Peter vaxa benen.. "Jag njuter"
Helge (+10)
spikpaddy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 15:27   #135

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
kom igen nu banskötarn sätt dit belong life!
Galopp direkt. Kanske Sundbyholmsbanan var för dålig för den som är van vid det bonade salsgolvet i Halmstad.
Gammal 2015-03-14, 15:29   #136

Standard

Jag streckade alla 11 och fick med favoriten, som Björn själv spikade i Björnkollen.
Gammal 2015-03-14, 15:31   #137

Manprinsens avatar

Standard

Goop är helt magisk idag.

Tänk om han skulle tvåla till Inken med Candor Hall nu...

Enda jag är orolig för nu är lärlingsloppet där jag bara har 2 hästar, 5-9
Gammal 2015-03-14, 15:31   #138

Standard

dags för riff kronors att sätta digital ink på plats. riffen smällfin i värmning o ute på rätt distans nu
Gammal 2015-03-14, 15:32   #139

Sharp$: 3910
Standard

Det vill jag se först innan jag tror att det är möjligt.....
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 15:33   #140

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 937
Standard

Reserver

Citat:
Om jag har 6 och 4 på min kupong så får jag alltså 11 Candor Hall?

Hade spelat 4-5-6
Nu vinner väl Goop igen trots avslag
leffa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 15:41   #141

Manprinsens avatar

Standard

SAAATTAAAAN det var nära att gå vägen... Björn är fan kung
Gammal 2015-03-14, 15:42   #142

Standard

Grattis Norge. Nu finns det inte mycket som talar för att det inte skickas en massa jackpotmiljoner dit nästa helg.
Gammal 2015-03-14, 15:43   #143

Manprinsens avatar

Standard

Varför släppte Veijo? Var hästen helt slut?
Gammal 2015-03-14, 15:44   #144

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 1645
Standard

Citat:

Du är inte ensam,skulle frågat detsamma
Migge (+1)
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 15:46   #145

Manprinsens avatar

Standard

Dencos hästar måste ju vara totalt i oordning. Snacka om att Veijo hade segern i räckhåll annars...
Gammal 2015-03-14, 15:47   #146

drakens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av drakdead Visa inlägg
Du är inte ensam,skulle frågat detsamma
Tror t o m datorn inser hur ointressant omgången är
Gammal 2015-03-14, 15:49   #147

Standard

Citat:
Dencos hästar måste ju vara totalt i oordning. Snacka om att Veijo hade segern i räckhåll annars...
Fattar inte hur den kunde bli så där betrodd efter senaste insatsen!!
Gammal 2015-03-14, 15:50   #148

Standard

Citat:
Varför släppte Veijo? Var hästen helt slut?
För han först fick en tryckare och sen slår Inken till med nästa direkt efter :P

Gammal 2015-03-14, 15:50   #149

Helges avatar

Standard

Citat:
Fanns fog för det.
Fulsprit (+3)
Gammal 2015-03-14, 15:51   #150

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3585
Standard

hej nån vet nåt om cert nr 4 i dd2?
jeanpier007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 15:52   #151

Standard

Citat:
Fattar inte hur den kunde bli så där betrodd efter senaste insatsen!!
den vinner detta loppet om det blir normalt kört. francis du gull spoilerade riffens chanser o veijo gör helt rätt som släpper när örjan kör till
Gammal 2015-03-14, 15:58   #152

Standard

Helt underbar uppställning i programmet idag, Patrik och Per Skoglund, Stig H, Jocke J och Malmroth, finns absolut ingen man kan reta sig på idag. Det skulle va Kajsa Gustavsson i så fall, hon är riktigt kass, men när hennes inslag kommer så går man o pissar eller hämtar en kall öl till....så är det problemet löst
Helge (+5)
Gammal 2015-03-14, 15:59   #153

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Helt underbar uppställning i programmet idag, Patrik och Per Skoglund, Stig H, Jocke J och Malmroth, finns absolut ingen man kan reta sig på idag. Det skulle va Kajsa Gustavsson i så fall, hon är riktigt kass, men när hennes inslag kommer så går man o pissar eller hämtar en kall öl till....så är det problemet löst
ASG

Du lyckades hitta en liten minipysning

Gammal 2015-03-14, 15:59   #154

Standard

det osar körning här. provar zätebuben som borde kunna slinka ner fint i banan
Gammal 2015-03-14, 16:04   #155

Manprinsens avatar

Standard

Vilken jävla pissfavoritomgång.

Bergsåker förra helgen var 1100 gånger bättre trots att alla gnäller på norrlandstravet.

Inte ens i det här jävla pissloppet kunde favoriten torska.
Gammal 2015-03-14, 16:07   #156

dirteehs avatar

Standard

vem kom tvåa?
Gammal 2015-03-14, 16:08   #157

Helges avatar

Standard

Spelmässigt tråkig omgång men fina hästar och prestationer väger upp det ♥
tomtom2 (+3)
Gammal 2015-03-14, 16:09   #158

drakens avatar

Standard

Citat:

Bergsåker förra helgen var 1100 gånger bättre trots att alla gnäller på norrlandstravet.

Det var väl helt givet från början.
Gammal 2015-03-14, 16:09   #159

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 409
Standard

7-11 på dd
kasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 16:09   #160

Standard

Citat:
ASG

Du lyckades hitta en liten minipysning

Man kan ju inte förneka sig helt, då kan ju folk tro att man är sjuk eller nåt
Helge (+5)
Gammal 2015-03-14, 16:14   #161

Helges avatar

Standard

Citat:
Man kan ju inte förneka sig helt, då kan ju folk tro att man är sjuk eller nåt
haha

Ja, jag skulle ringa en ambulans åt dig.

Skål sköning.

Gammal 2015-03-14, 16:15   #162

Standard

Citat:

Detta var ju dagens spik

Synd bara inte Zonguldak och Royal Prince ramlade

Vad är värdet? 200 ?

Gammal 2015-03-14, 16:15   #163

Standard

Nu får det bli en rak Johan Untersteiner DD 11-10 x 100 kr till 60 ggr fläsket.
Gammal 2015-03-14, 16:17   #164

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Detta var ju dagens spik

Synd bara inte Zonguldak och Royal Prince ramlade

Vad är värdet? 200 ?
Ja typ 247kr :/

Hade spikat Zonguldak och Royal Prince idag. Trodde Inken gick att fälla idag, men icke...

Skulle inte förvåna mig om Research och Asterix Hornline vinner.
Gammal 2015-03-14, 16:18   #165

Standard

research o west wing kan ju vara en lätt dd men research får ju inget gratis nu nu är banorna snabba också.....
Gammal 2015-03-14, 16:19   #166

Standard

Nej, vi hoppas det strular för Research nu

Mest för värdet då alltså.. Rent humant hade det varit kul om ekipaget vann

Spets o slut Photoboy!

Gammal 2015-03-14, 16:22   #167

Standard

rak dd: 6-4
Gammal 2015-03-14, 16:26   #168

Manprinsens avatar

Standard

Örjan var ju verkligen aktiv i detta lopp
Gammal 2015-03-14, 16:28   #169

Sharp$: 115
Standard

Adielsson.. Vad i helvete ska du ut i spåren och göra med din trötta häst??? Fan vad man hatar de där jävla bromsklossarna som de prompt ska svara sent med bara för att vara i vägen så mkt som möjligt.. Jävla tomtestyrning.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 16:28   #170

Helges avatar

Standard

Galopp för Research, synd, det som var emot, fick inte visa hur enkelt han skulle satt dessa lusar på plats.

Nu tänker jag inte på spelet utan bara på att vi missade en fantastisk prestation :(
Gammal 2015-03-14, 16:32   #171

Standard

Ah där rök man i sharpstävlingen, fan surt

Gammal 2015-03-14, 16:32   #172

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Galopp för Research, synd, det som var emot, fick inte visa hur enkelt han skulle satt dessa lusar på plats.

Nu tänker jag inte på spelet utan bara på att vi missade en fantastisk prestation :(
Men titta på vad hon gör när hon inte kommer ner någonstans.
Gammal 2015-03-14, 16:34   #173

Manprinsens avatar

Standard

Hade väl varit vettigare att ladda direkt från start om man nu anser sig ha en så överlägsen häst?
Gammal 2015-03-14, 16:35   #174

drakens avatar

Standard

Hade inte vunnit i dag utan galopp heller tror jag.
Gammal 2015-03-14, 16:35   #175

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Adielsson.. Vad i helvete ska du ut i spåren och göra med din trötta häst??? Fan vad man hatar de där jävla bromsklossarna som de prompt ska svara sent med bara för att vara i vägen så mkt som möjligt.. Jävla tomtestyrning.
Citat:

Såhär kan det se ut på ett travforum. Ren och skär bitterhet!

Hard Cash?
Helge (+3), SO (+10)
Gammal 2015-03-14, 16:39   #176

Manprinsens avatar

Standard

Nej ge mig fler norrlandsomgångar istället så det blir lite spelvärde.

Nu tror jag Goop avslutar med en seger om han bara får lucka.
Gammal 2015-03-14, 16:39   #177

Standard

Det var riktigt trist att inte Research fick visa vilken fin häst han är, men tröstar mig med att det var bra för dubbellappen i alla fall....
Helge (+3)
Gammal 2015-03-14, 16:40   #178

Helges avatar

Standard

Citat:

Hard Cash?
Var läser du bitterhet i mitt? Då vet du inte hur det kan låta :P
Fulsprit (+1)
Gammal 2015-03-14, 16:43   #179

Helges avatar

Standard

Citat:
Det var riktigt trist att inte Research fick visa vilken fin häst han är, men tröstar mig med att det var bra för dubbellappen i alla fall....
Kommer nya lopp, vi får suga en stund till på karamellen.
tomtom2 (+2)
Gammal 2015-03-14, 16:44   #180

Helges avatar

Standard

Björn Goops facit idag är sjukt. 8 körda lopp. 4 vinster och 4 andraplatser.
Fulsprit (+5)
Gammal 2015-03-14, 16:45   #181

Standard

Citat:

Hard Cash?

Trav utan känslor är inget värt

Hade Takter fö så var inte ren speltorskaggression (nytt ord!!!) utan ogillar bara det där med att styra ut en häst som de vet inte klarar det. Syns det från sidan så lär ju de känna det i tömmarna.
Fulsprit (+5)

Senast redigerad av sigh den 2015-03-14 klockan 17:04.
Gammal 2015-03-14, 16:50   #182

Manprinsens avatar

Standard

Dagens bästa lopp

Bara Haugstad som kan torska på detta vis...
Gammal 2015-03-14, 16:51   #183

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 832
Standard

Damn West Wing var kass
barner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 16:52   #184

dirteehs avatar

Standard

vem vann?
Gammal 2015-03-14, 16:52   #185

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 3475
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dirteeh Visa inlägg
vem vann?
Talk the talk
Oblix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 16:53   #186

drakens avatar

Standard

Hur orkar man köra bort en seger på det sättet. Hahaha vilken dåre. Synd om de som hade spelat på den
Gammal 2015-03-14, 16:54   #187

Manprinsens avatar

Standard

Begriper inte att Wahlman har Haugstad som förstakusk...
Gammal 2015-03-14, 16:54   #188

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 664
Standard

140 på dd om tomten vinner
jyzyss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 16:55   #189

Standard

Här var det Samuel Rehn som ville vara ivägen. Ge hästen chansen åtminstone.
Gammal 2015-03-14, 16:56   #190

Standard

Arghhhhh.. Satans Wilda Tigern Jack som kom fyra...

Allt annat satt på min platsraket som gav 1000 ggr pengarna :P Aningen suuuurt

Gammal 2015-03-14, 17:00   #191

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jyzyss Visa inlägg
140 på dd om tomten vinner
Det var synd !! han har jun kört hästen innan så han vet ju hur lång seed han har....
Gammal 2015-03-14, 17:01   #192

Standard

Citat:
Det har han inte
Gammal 2015-03-14, 17:01   #193

Helges avatar

Standard

Vissa har enormt kul.

Gammal 2015-03-14, 17:02   #194

Standard

Citat:
Är han det? Trodde det var Örjan.
Det är väl bara på dottern som Haugstad är förstakusk,
eller det kanske är hon som är kusken där....?
MikaF (+2)
Gammal 2015-03-14, 17:04   #195

Helges avatar

Standard

Nu får nu ge er, hästen är känd som en icke vinnare. Inte så att Haugstad kan trolla bort den biten.
Gammal 2015-03-14, 17:07   #196

Standard

Citat:
Nu får nu ge er, hästen är känd som en icke vinnare. Inte så att Haugstad kan trolla bort den biten.
Har alltid varit en bromsare och kommer alltid vara. Men har en jävla långspeed innan upploppet.
Helge (+3)
Gammal 2015-03-14, 17:07   #197

Standard

Citat:
Jag håller med dig, vad ska han göra när hästen tvärnitar och vägrar springa, han gjorde ju faktiskt ett alldeles utmärkt drag när han svepte fältet och stack ifrån, var ju ändå väldigt nära att den kuppen höll hela vägen.
Helge (+3)
Gammal 2015-03-14, 17:09   #198

Helges avatar

Standard

Äsch, får väl ge mig ut med tjejkompisarna ist.

Om_sommaren (+3), kasse (+2), Fulsprit (+10), tomtom2 (+3), SO (+3), Klanke (+2), kocken (+8)
Gammal 2015-03-14, 17:12   #199

Standard

Citat:

Spelvärdet i en omgång har väl också om att göra vad som finns i potten.

Idag:

Omsättning: 81,5 mkr
I vinstpoolerna: 53 mkr

Resultat:

Till dagens spelare: 32 mkr
Flyttas till Norgeomgången: 21 mkr

Av de 81,5 mkr som spelarna spelade för idag fick dom bara tillbaka 32 mkr. Hela 49,5 mkr förlorades till spelbolaget, staten och Norgelirarna nästa helg. Då blir nästan alla förlorare. Nästan 50 mkr som försvinner svider för kollektivet.

Det är ju inget det pratas om utan nu kommer spelbolaget istället basunera ut att en ensam norgevinnare kan ta hem 50 mkr typ nästa helg.

Bergsåker förra helgen fanns det extra jackpotmiljoner i potten precis som det gjort hela året på V75.

Förra lördagen på Bergsåker omsattes 89 mkr. I vinstpotten 69 mkr (varav ca 11 mkr jackpotpengar). Spelarna fick tillbaka allt och spelbolaget och staten tog "bara" 20 mkr.

Det blir en katastrof för spelarkollektivet med dagens siffror och många spelkassor som minskade rejält. Men förutsättningarna var klara innan och det var trots det väldigt bra omsättning för att vara en icke jackpotomgång. Det finns ju inga sämre förutsättningar på förhand annars sedan V7 fanns än att gå in på V75 när det ser väldigt enkelt ut men inga jackpotpengar att spela om. Det är sådana omgångar man långsiktigt tjänar på att avstå (om man nu inte tror motspelarna har väldigt fel i sina chansvärderingar)
Gammal 2015-03-14, 17:12   #200

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Var läser du bitterhet i mitt? Då vet du inte hur det kan låta :P
Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Trav utan känslor är inget värt

Hade Takter fö så var inte ren speltorskaggression (nytt ord!!!) utan ogillar bara det där med att styra ut en häst som de vet inte klarar det. Syns det från sidan så lär ju de känna det i tömmarna.
Japp! Skoj att det berör!
(Hoppas ni rygga mitt smygtips...)
kasse (+2), Helge (+3)
Gammal 2015-03-14, 17:21   #201

Standard

Vem var det som tipsade om Talk the Talk på forumet igår?Fick dd vinnare och tvilling på det tipset.Tack
Gammal 2015-03-14, 17:22   #202

Standard

Samt v75:an
Gammal 2015-03-14, 17:26   #203

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5600
Standard

hav förtröstan

var 3e v75-lopp på momarken har vinnaren givit över 10 i odds ( senaste 3 omgångarna)

sist klarade ingen 7 rätt e bla 2 st 45 oddsare
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 17:48   #204

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
hav förtröstan

var 3e v75-lopp på momarken har vinnaren givit över 10 i odds ( senaste 3 omgångarna)

sist klarade ingen 7 rätt e bla 2 st 45 oddsare
Var det inte mycket beroende på att banunderlaget var rena katastrofen där i fjor ?

Några av inläggen här från omgången där ifjor (en väldigt lång slinga)

Helge: Massor av fel i skoinfon (som alltid i Norge)
Shooter: Vilket skitlopp! Pedro håller upp spets och tappar travet. Sedan hoppar så gott som varenda häst. Sånt vill man inte se på V75.
Putte65: Helt bortkastat plöja lopparkivet, tärning hade varit bättre
Doob: Lotto idag!

Avd Häst Odds Värde System Strukna Res

1 3 STORMYSKY*
Ohlsson Ulf 2,98 45 578 823 9,10

2 4 PERICLE BI* (IT)
Svensson Claes 45,03 881 30 043 5,8,12

3 10 OLYMPIC IMAGE* (NO)
Nilsen Per Ludvig 16,72 13 915 1 902 11

4 8 FØYNLAND KONGEN* (NO)
Flåten Geir 46,26 293 907 90,08 4

5 12 SOLO NOLO* (DK)
Jensen Flemming 2,91 747 669 35,40

6 2 MR. X.F. ROYAL* (NO)
Kolle Lars Anvar 18,67 10 591 137 2,50 8,10

7 1 MORE THAN ENOUGH*
Juel Jeppe 3,00 44 746 0,00

UTDELNING V75
Antal rätt Utdelning

7 Jackpot

6 44 746 kr

5 1 324 kr

Omsättning: 96 575 045 kr

Antal system: 1 648 567 s
Gammal 2015-03-14, 18:18   #205

Helges avatar

Standard

Ja, titta där var jag
Gammal 2015-03-14, 18:48   #206

Helges avatar

Standard

Nu väntar jag ett inlägg från Icewinner som låter..

hahaha

Gammal 2015-03-14, 18:57   #207

Helges avatar

Standard

Ska lägga in varför Spelvärde.se är outstanding i sina intervjuer.

Det där mina vänner är att göra ett gediget jobb. DET man betalar för.
Gammal 2015-03-14, 20:30   #208
SO

SOs avatar

Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tandpetare Visa inlägg

jag blir sur när jag ser att MIKA talar om att Björn ger falsk bild av tipsen. Jag tycker att Björnkollen är mycket bättre än betaltjänsterna och om man ska undanta något så är Björn inte riktigt hemma på kallbloden har jag märkt. kan man tyda björns resonemang och förstå hur han tänker har man väldig nytta av Björnkollen.
Helge (+5)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 20:39   #209
SO

SOs avatar

Sharp$: 3718
Standard

Citat:

''

Jepp manprinsen. Norland är ju mer än halva sverige så varför inte varannan omgång norr om Gävle. Nån jävla ordning får det vara.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 21:59   #210

Helges avatar

Standard

.

Senast redigerad av Helge den 2015-03-15 klockan 07:39. Anledning: Tar bort.
Gammal 2015-03-15, 05:13   #211

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av drakdead Visa inlägg
Vem var det som tipsade om Talk the Talk på forumet igår?Fick dd vinnare och tvilling på det tipset.Tack
Vet inte om du mena mig men jag nämnde den häromdan dock så körde jag på research mot talk the talk på ddn och fick bara 5 rätt på v75 så allt sket sig ändå
Gammal 2015-03-15, 10:31   #212

drakens avatar

Standard

Vilket ickemetal PM du fick Helge. Finns en hel del pajaser i omlopp och en del behöver helt klart en liten vinge ibland.
Gammal 2015-03-15, 10:40   #213

Helges avatar

Standard

Citat:
Vilket ickemetal PM du fick Helge. Finns en hel del pajaser i omlopp och en del behöver helt klart en liten vinge ibland.
Bett moderator ta bort det. Inget fel på personen som skickade det, ren omtanke. Han stötte på vår ökända avstängda stolle på banan, som ständigt dyker upp här med nya nicks, senast i förrgår. Tydligen är han likadan i verkliga livet som här på nätet. usch.. Själv har jag haft stollen efter mig i flera år på olika forum, en stalker av stora mått.
Gammal 2015-03-15, 12:41   #214

drakens avatar

Standard

Verkar ha ganska mycket emot dig eller kanske smygkär. Vet du vem det är personligen?.Pungsparka gamla x så kanske du träffar rätt på någon
Gammal 2015-03-15, 12:53   #215

Helges avatar

Standard

Citat:
Verkar ha ganska mycket emot dig eller kanske smygkär. Vet du vem det är personligen?.Pungsparka gamla x så kanske du träffar rätt på någon

Jag vet vad han heter, ålder och bor nu.

Aldrig träffat och kommer hålla mig långt borta från honom hela livet.

Han verkar ha problem med kvinnor överlag, han var anledningen att jag slutade skriva på Travpunkten.
Svara

td