Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-03-03, 21:57   #1
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 875
Sharp$: 3610
Standard

ATG's nya tv-sändningar inom kort...


ATG's nya tv-sändningar inom kort kommer att ha en mer modern layout när det gäller att presentera löpningsförlopp live mm

Kolla in klippet: http://youtu.be/J0PnRJuwxxU
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-03, 22:11   #2
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 710
Sharp$: 891
Standard

Den nedre delen där man direkt ser var ens egna hästar ligger, eller inte ligger om de har galopperat bort sig helt, är en riktig höjdare.

För ovana travtittare är det MYCKET svårt att följa ett lopp på TV idag. ( Var ligger mina hästar????? )
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-03, 22:51   #3
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

"...they have looked at movies like Avatar or whatever it is..."

Getting down with the kidz! Undrar om de kommer lansera Harrys coola gangstabrorsa Lil' Boy snart

Nejdå skämt åsido, det är nog bra att de försöker hänga med och underlätta klivet över den höga tröskeln som det är att sätta sig in i travvärlden och bli "travbiten". Ett steg i rätt riktning att införa positionsmarkörer och sånt!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 22:34   #4
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 171
Sharp$: 1952
Standard

Egentligen finns det väl inga gränser för vad tekniken kan ge oss för info?

Exempel:
Sensorer på hästens alla ben som mäter hur bra den travar och ger oss en "travkvalité" i procent, mäter exakt när en galopp inträffar och exakt hur långt en häst galopperar med automatisk diskning när så ska ske, t ex vid galopp över mål. Kan förmodligen även användas för att larma om hästen är för tidigt över startlinjen.
Indikatorer när öronkappor och proppar rycks, när skygglappar dras m.m

Livekameror på alla hästar, både framåt och bakåt som visar kusken (med mic) där man själv på Liven kan välja vilken häst och kamera man vill följa, både när loppet körs och i efterhand.

/ TT

Senast redigerad av KonsultTT den 2015-03-04 klockan 22:36.
KonsultTT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 22:54   #5
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KonsultTT Visa inlägg
Egentligen finns det väl inga gränser för vad tekniken kan ge oss för info?

Exempel:
Sensorer på hästens alla ben som mäter hur bra den travar och ger oss en "travkvalité" i procent, mäter exakt när en galopp inträffar och exakt hur långt en häst galopperar med automatisk diskning när så ska ske, t ex vid galopp över mål. Kan förmodligen även användas för att larma om hästen är för tidigt över startlinjen.
Indikatorer när öronkappor och proppar rycks, när skygglappar dras m.m

Livekameror på alla hästar, både framåt och bakåt som visar kusken (med mic) där man själv på Liven kan välja vilken häst och kamera man vill följa, både när loppet körs och i efterhand.

/ TT
Nej det du nämner är inga problem rent tekniskt, det är en fråga om det är värt investeringen bara. Jag tror inte det.

Utöver det där med notan som ska betalas så för min del blir det alldeles för tekniskt och själlöst om man skulle ha med en massa såna prylar. Förtar lite tjusningen med sporten, och även de mest inbitna spelarna är förhoppningsvis även intresserade av sporten.

Och för nybörjarna blir det för mycket info på en gång också, nästan så man höjer barriären för dem om det är massa grafik om huvudlag och annat också.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-05, 05:58   #6
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KonsultTT Visa inlägg
Egentligen finns det väl inga gränser för vad tekniken kan ge oss för info?

Exempel:
Sensorer på hästens alla ben som mäter hur bra den travar och ger oss en "travkvalité" i procent, mäter exakt när en galopp inträffar och exakt hur långt en häst galopperar med automatisk diskning när så ska ske, t ex vid galopp över mål. Kan förmodligen även användas för att larma om hästen är för tidigt över startlinjen.
Indikatorer när öronkappor och proppar rycks, när skygglappar dras m.m

Livekameror på alla hästar, både framåt och bakåt som visar kusken (med mic) där man själv på Liven kan välja vilken häst och kamera man vill följa, både när loppet körs och i efterhand.
Det där skulle bli oerhört dyrt. Det är mycket grejer som skall hängas på hästen, och det tror jag de aktiva vägrar. Utrustningen är dessutom ganska känslig, och jag tror det skulle strula en hel del.

Däremot får man gärna ha fler kamerabilder. Kanske inte så mycket under loppet, men för att kunna ge bra repriser. En kamera uppifrån/framifrån på starten/upploppet har man ibland, men får gärna permanenta. En kamera som täcker utsidan på bortre långsidan vore inte heller fel.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-05, 08:34   #7
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 461
Sharp$: 2568
Standard



Hehe, om 5 år skulle Elitloppet kunna se ut såhär om vi maxade all teknik vi hade.
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-05, 08:44   #8
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 171
Sharp$: 1952
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det där skulle bli oerhört dyrt. Det är mycket grejer som skall hängas på hästen, och det tror jag de aktiva vägrar. Utrustningen är dessutom ganska känslig, och jag tror det skulle strula en hel del.

Däremot får man gärna ha fler kamerabilder. Kanske inte så mycket under loppet, men för att kunna ge bra repriser. En kamera uppifrån/framifrån på starten/upploppet har man ibland, men får gärna permanenta. En kamera som täcker utsidan på bortre långsidan vore inte heller fel.
Ja, det var min fantasi som skenade iväg lite - inspirerad av Nascar m.m där man verkar ha flera kameror i varje bil och ger tittaren tillgång till i princip all tänkbar info.

En kamera på bortre långsidan har även jag efterlyst och märkligt att man inte fixat detta ännu. Ytterts enerverande när domartorn och annat fladdrar förbi i bilden och man ibland missar avgörande moment i loppet

Under skid VM i Falun satt jag under femmilien och tittade på kartan där man via GPS kunde se alla åkare röra sig i vilken position dessa hade i loppet. Problemet är att GPS inte är exakt på cm ännu vilket gör att postionerna inte alltid är korrekta samt att visningen släpade efter TV-bilden (som i sin tur ofta ligger 5-10 sek efter verkligheten) med ca 10 sek.
Förmodligen kommer man att stöta på samma problem med positionsbilden som ATG visade, att den kommer att släpa efter ett antal sekunder.
Men visst är det spännande med ny teknik ?

/ TT
KonsultTT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-05, 09:24   #9
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 710
Sharp$: 891
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KonsultTT Visa inlägg
Ja, det var min fantasi som skenade iväg lite - inspirerad av Nascar m.m där man verkar ha flera kameror i varje bil och ger tittaren tillgång till i princip all tänkbar info.

En kamera på bortre långsidan har även jag efterlyst och märkligt att man inte fixat detta ännu. Ytterts enerverande när domartorn och annat fladdrar förbi i bilden och man ibland missar avgörande moment i loppet

Under skid VM i Falun satt jag under femmilien och tittade på kartan där man via GPS kunde se alla åkare röra sig i vilken position dessa hade i loppet. Problemet är att GPS inte är exakt på cm ännu vilket gör att postionerna inte alltid är korrekta samt att visningen släpade efter TV-bilden (som i sin tur ofta ligger 5-10 sek efter verkligheten) med ca 10 sek.
Förmodligen kommer man att stöta på samma problem med positionsbilden som ATG visade, att den kommer att släpa efter ett antal sekunder.
Men visst är det spännande med ny teknik ?

/ TT
Mha transponderteknik lär fördröjningarna stanna på bråkdelen av en sekund. I internationell galopp används tekniken och där går det att använda rådatat till efterhandsanalyser där man ser verklig avverkad sträcka per häst och en ohygglig mängd annan information.

Att pumpa ur all info i direktsändning skulle nog göra mer skada än nytta. Men jag skulle kunna tänka mig att betala någon slags abonnemangsavgift för att i efterhand få tillgång till rådatat.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-05, 09:34   #10
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 710
Sharp$: 891
Standard

Edit: postade i fel tråd!
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-05, 10:57   #11
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KonsultTT Visa inlägg
Ja, det var min fantasi som skenade iväg lite - inspirerad av Nascar m.m där man verkar ha flera kameror i varje bil och ger tittaren tillgång till i princip all tänkbar info.

En kamera på bortre långsidan har även jag efterlyst och märkligt att man inte fixat detta ännu. Ytterts enerverande när domartorn och annat fladdrar förbi i bilden och man ibland missar avgörande moment i loppet
Är själv Nascar-fan och förstår vad du menar. Dock har ju Nascar sisådär 500-1000 gånger fler tittare än trav-TV, så det finns väl en lite annorlunda budget kan man tänka sig. Det är dessutom samma bilar som åker runt ett par timmar, medan hästar är på banan 2-3 minuter innan de byts ut. Det blir mycket utrustning som skall plockas på och av.

Däremot borde ju travet kunna lära sig av dem hur man täcker en bana med kameror. Många av kamerorna är ju inte ens bemannade, utan en är fast installerad översiktskamera som täcker ett visst avsnitt. Kanske kan TV:s och domarnas behov av bra bilder från alla håll och kanter bli till en joint venture där man investerar tillsammans?
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-05, 11:11   #12
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Automatiska kameror sittande på en rail bör ju inte vara vare sig speciellt dyrt eller svårt ur teknisk synpunkt.
Internationell Galopp finns det mycket statistik som inte finns inom travet, men ATG vill ju inte ha spel som bygger på statistik :-)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td