Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-03-06, 18:11   #91

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 971
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Och sen kan man ju alltid fråga sig hur Malla fick jobbet som travexpert?
Det får man inte fråga. Då känner han sig kränkt och blockar dig.

Att någon form av kvotering, för att bättre spegla den del av befolkningen som spelar, ligger bakom är inte någon vågad gissning.

När syntes han till senast förresten?
Gammal 2015-03-06, 19:07   #92

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 3461
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det får man inte fråga. Då känner han sig kränkt och blockar dig.

Att någon form av kvotering, för att bättre spegla den del av befolkningen som spelar, ligger bakom är inte någon vågad gissning.

När syntes han till senast förresten?
Han kommer på Söndag

För övrigt kan man ju undra om ATG vill att man ska sluta spela, min hatgubbe nummer ett alla kategorier Robin är ju fan på liven varje sändning, varje dag, varje vecka.

Han e så usel att jag får eksem
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-06, 19:09   #93

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lillis Visa inlägg
Han kommer på Söndag

För övrigt kan man ju undra om ATG vill att man ska sluta spela, min hatgubbe nummer ett alla kategorier Robin är ju fan på liven varje sändning, varje dag, varje vecka.

Han e så usel att jag får eksem
Söndag är ju ett kanonprogram. Malla i studion som expert och Robin som värmningsexpert och referent
Gammal 2015-03-06, 20:23   #94

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 5535
Standard

Då fårstår vi alla vilka övervärden det kommer finnas på söndag, årets bästa speldag så här långt?

Oavsett så är det förunderligt att Malla är den som ska ta upp alla "ickesolnaiter" som går på trav, det är ju de facto runt 30-50% av besökarna sedan länge.

Jag kan själv plocka fram 25 syrianer som kan trav bättre och skulle vara oerhört mycket mer intressanta i tv-rutan, som dessutom skulle vara 25-35 bast och kunna svänga sig på 4-5 språk, förutom risksvenska samt rinkebysvenska .

Men det är klart, dom känner ju ingen på kanal75, så det är kallt från start.

Samt varför bereds tex inte @RebeckaFalk plats i tv, mycket påläst och brinner verkligen för travet. Skulle väga upp gubbarna och wannabegubbarna bra i TV.

Kvinnor måste synas i mycket högre utsträckning i travprogrammen, för de är en outnyttjad resurs och har få förebilder, för i min enfald anser inte jag Jessica Almenäs vara någon förebild, och framförallt så är hon ingen "spelexpert" även om Jessica mycket väl kan vara duktig spelare.(dock inget jag tror på, för det krävs tid för att plugga trav, och tid är nog det Jessica har minst av i sitt liv)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-06, 20:34   #95

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2276
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Då fårstår vi alla vilka övervärden det kommer finnas på söndag, årets bästa speldag så här långt?

Oavsett så är det förunderligt att Malla är den som ska ta upp alla "ickesolnaiter" som går på trav, det är ju de facto runt 30-50% av besökarna sedan länge.

Jag kan själv plocka fram 25 syrianer som kan trav bättre och skulle vara oerhört mycket mer intressanta i tv-rutan, som dessutom skulle vara 25-35 bast och kunna svänga sig på 4-5 språk, förutom risksvenska samt rinkebysvenska .

Men det är klart, dom känner ju ingen på kanal75, så det är kallt från start.

Samt varför bereds tex inte @RebeckaFalk plats i tv, mycket påläst och brinner verkligen för travet. Skulle väga upp gubbarna och wannabegubbarna bra i TV.

Kvinnor måste synas i mycket högre utsträckning i travprogrammen, för de är en outnyttjad resurs och har få förebilder, för i min enfald anser inte jag Jessica Almenäs vara någon förebild, och framförallt så är hon ingen "spelexpert" även om Jessica mycket väl kan vara duktig spelare.(dock inget jag tror på, för det krävs tid för att plugga trav, och tid är nog det Jessica har minst av i sitt liv)
Jag tycker dom bästa experterna ska synas i TV, oavsett kön. Är så jävla leds på det här "kvinnor måste synas" snacket nuförtiden, oavsett sammanhang. Huvudsaken är väl att dom är jävligt kunniga, sen vad dom har mellan benen är ovidkommande.

Förövrigt tycker jag Rebecka Falk är jävligt kunnig. Enda gången Expressens travpod håller lite klass är när hon är med.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+3)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-06, 23:13   #96

Standard

Angående travexperter, ta bara dagens alla sändningar.

Inte alltid som man har tid att kolla på V65 sändningen från Valla. Men jag blir såå jävla nöjd när jag ser att:
1. Husse är med i Vass eller kass, absolut bästa bisttaren alla kategorier gällande vass eller kass.
2. Anders Malmroth, i mitt tycke den medialt bäste experten av alla. Jag vet att många har frågetecken runt Malmroth då han sitter på dubbla stolar iom sitt engagemang i TT. Men va fan lyssna på han, han är klockren i alla sin analyser.

Så helgen svängde från mycket minus till svagt plus, men oroa er inte ATG. Ni är på minus i morgon igen, för Robin styr Liven.....................
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Gammal 2015-03-07, 04:56   #97

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8331

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Husse och Malmroth har koll.
Nybrink kan också en hel del, men han vevar vilt och verkar alltid gå för miljonen.
Det blir naturligtvis fel, miljoner vinner man "aldrig".

Citat:
Ursprungligen postat av Lillis Visa inlägg
Angående travexperter, ta bara dagens alla sändningar.

Inte alltid som man har tid att kolla på V65 sändningen från Valla. Men jag blir såå jävla nöjd när jag ser att:
1. Husse är med i Vass eller kass, absolut bästa bisttaren alla kategorier gällande vass eller kass.
2. Anders Malmroth, i mitt tycke den medialt bäste experten av alla. Jag vet att många har frågetecken runt Malmroth då han sitter på dubbla stolar iom sitt engagemang i TT. Men va fan lyssna på han, han är klockren i alla sin analyser.

Så helgen svängde från mycket minus till svagt plus, men oroa er inte ATG. Ni är på minus i morgon igen, för Robin styr Liven.....................
Gammal 2015-03-07, 08:44   #98

Standard

Travronden var inte sena med att slå på stora marknadsföringstrumman och använda "sanningen" i sin reklam.

Kan man möjligen AVKRÄVA dem att fr o m nu hålla kontinuerlig koll på sin löpande återbetalningsnivå i framtiden?
Gammal 2015-03-07, 09:36   #99

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1511
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Travronden var inte sena med att slå på stora marknadsföringstrumman och använda "sanningen" i sin reklam.

Kan man möjligen AVKRÄVA dem att fr o m nu hålla kontinuerlig koll på sin löpande återbetalningsnivå i framtiden?
Visst, förstår att de andra som var med gjort lika stor grej av det. Så gör också restauranger som fått bra betyg i lokaltidningens matpatrull och alla andra som råkat bli bäst-i-något-märkligt-test.

MEN, är det inte oseriöst av travets största facktidning? Det borde istället vara en självklarhet att de granskar själva utvärderingsmetoden och hjälper sina läsare att förstå vad som är problemet med detta sätt att utvärdera? För mig är det en självklarhet att en facktidning borde sälja på ämneskompetens istället för (felaktiga) lätta kortsiktiga poänger.

Men jag har efter nästan 20 år med Ronden slut vara prenumerant och är kanske inte representativ i mina åsikter.
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-08, 09:41   #100

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 9847
Standard

Men ärligt, Ronden som största facktidning har noll intresse att vara kritisk mot sina arbetsgivare. Dom vågar i princip inte ta upp något som är känsligt för ATG sen kan man väl säga att dom har bättrat på sig lite på sina tips sista året och vill man vinna <500kr på v4 så ska man absolut rygga dom! Att dom skulle vara kritiska till utvärderingsmetoden i ett test dom överlägset vann kändes som mindre chans än att få alla rätt på eurojackpot.

Något jag däremot tycker dom gör mycket bra är att dom är noga att skriva ut vem som rankar vilket lopp vilket jag värderar mycket högt!

Jag hade inga som helt förväntningar på inslaget i plus men ändå blev jag besviken över hur otroligt svagt det var, bra jobbat plus! ;D
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-08, 09:48   #101

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Men ärligt, Ronden som största facktidning har noll intresse att vara kritisk mot sina arbetsgivare. Dom vågar i princip inte ta upp något som är känsligt för ATG sen kan man väl säga att dom har bättrat på sig lite på sina tips sista året och vill man vinna <500kr på v4 så ska man absolut rygga dom! Att dom skulle vara kritiska till utvärderingsmetoden i ett test dom överlägset vann kändes som mindre chans än att få alla rätt på eurojackpot.

Något jag däremot tycker dom gör mycket bra är att dom är noga att skriva ut vem som rankar vilket lopp vilket jag värderar mycket högt!

Jag hade inga som helt förväntningar på inslaget i plus men ändå blev jag besviken över hur otroligt svagt det var, bra jobbat plus! ;D
Utvärderingsmetoden var det egentligen inget fel på. "Felen" ligger i mätperiodens längd och urvalet.

Även om de inte tänker kritisera TV-inslaget så kunde man tänka sig att det skulle vara klädsamt att fr o m nu kontinuerligt följa upp sin egen återbetalningsprocent.
Gammal 2015-03-08, 09:54   #102

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-08, 10:01   #103

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg

Tja. Vad ska man säga? STORA PLUSTECKEN för angreppsmetoden??????

Iofs var det som sagt kanske inte något större fel på metoden. Men att inte "berömmet" skulle bero på att de hade tur att komma ut på toppen i den korta godtyckligt valda perioden är ju bara löjeväckande.

Om helgens ( inte Helges! ) V75 hade räknats med så hade vi haft en annan "vinnare" av undersökningen!
Gammal 2015-03-08, 10:45   #104

hakan11241s avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 3615
Standard

Vi Tippa satte sjuan

Ja, som säkert många redan konstaterat så satte Vi Tippa sjuan igår. Det går snabbt att gå från botten till topp i denna bransch. Man kan ju hoppas att de hjälpte några spelare till vinstpengar.
Jag tycker nog att ni är lite väl hårda i sågningarna mot travredaktionerna här. Själv följer jag framförallt Vi Tippa och Aftonbladet. Jag tycker nog de gör ett bra jobb att gräva fram information. Då jämför jag först och främst mot deras kollegor på sportspelsavdelningen.
Vi Tippa har väl inte satt 13 rätt sedan Dackefejden på något system. Ulrik och hans kompis började starkt, men verkar nu ha gått in i en lång, mörk tunnel...
Det är nästan så att man saknar den gamle JJ med hans sjöande:
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...Sp4nbBKsXgXSx1

PS Tackar Wagner för bilden
hakan11241 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-08, 11:00   #105

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Dom vågar i princip inte ta upp något som är känsligt för ATG sen kan man väl säga att dom har bättrat på sig lite på sina tips sista året och vill man vinna <500kr på v4 så ska man absolut rygga dom! Att dom skulle vara kritiska till utvärderingsmetoden i ett test dom överlägset vann kändes som mindre chans än att få alla rätt på eurojackpot.
Men vad hade utdelning på deras spelförslag gett om de inte sålt sin tidning med spelförslaget?

Det finns inte mycket underlag för lunch V4:orna, förutom betaltjänster.

De enda som analyserar och skriver om loppen (i väldigt god tid) är Travronden.

Självklart i mina ögon iaf att det ligger som grund till en stor del av hur insatsfördelningen ses ut. Visst inte den största omsättningen, men säg att de första systemen som spelas spelas efter Travrondens rank. Då kommer sen Svensson som följer insatsfördelningen att indirekt följa Travronden..

Klart värdena på de rader de föreslår åker i graven. Gäller främst Lunch V4.

Och om detta jag nyss sagt inte stämmer så är de iaf extremt bra att tex på fredag konstatera vilka som kommer bli favoriter på tisdagens V4a i ett skräplopp där ingen kan något om hästarna..

Är säkert otydlig här, men hoppas du hänger med va jag menar

Twitter: @Batmantyp
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td