Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-03-03, 15:49   #31

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 971
Standard

http://www.axevalla.se/information/o...n-pa-farjestad

Se särskilt sista stycket:"Jag spelar alltid lite på chans för att kunna vinna de stora pengarna på mina egna system"

Sparar experter i allmänhet de "bästa" chansningarna till sina egna system?
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-03, 16:06   #32

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Skoj att Otto fick vinna en stor vinst, en eldsjäl!
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-03, 16:07   #33

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Skoj att Otto fick vinna en stor vinst, en eldsjäl!
Missunnar absolut inte en sån person att vinna rejält. Men att spela annorlunda på sina egna system än man gör som expert klingar tyvärr illa i mina öron.
Gammal 2015-03-03, 16:44   #34

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1511
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Missunnar absolut inte en sån person att vinna rejält. Men att spela annorlunda på sina egna system än man gör som expert klingar tyvärr illa i mina öron.

Jag var med och spelade i samma jackpotbolag som Otto under några år och jag såg inga sådana tendenser. Hans styrka är alla stallkontakter som ger mycket inside information, men jag upplevde som sagt att han delade med sig fullt ut i sina tips.

Sen är hans tips ofta inga hela system utan några skrälldrag och spikalternativ.

Men visst, se på Twitter hur ex personer inom viss betaltjänst vinner storvinster på hästar som inte alls var med i de publika betaltipsen. Så beteendet finns såklart och kanske även hos Otto.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joppe59 (+1)
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-03, 16:52   #35

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58075
Standard

Citat:
När dom agerar spelexperter på travbanans hemsida eller i tidningar/tv handlar det väl mest om att presentera de mest troliga vinnarna och mest troliga systemen. När dom spelar själva kan dom ju chansa vilt och gå mer på spelvärde utan att behöva stå med dumstrut på efteråt. Det blir ju trots allt fler rätt i längden om man bara spelar favoritsystem, och dom som vinner stort har kanske 2 rätt när det blir favoritparad men potentialen till de stora pengarna när dom hamnar rätt på det. Det är väl ungefär så man tänker på betalsidan spelvärde.se om man läser deras spelfilosofi.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-03, 17:25   #36

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
När dom agerar spelexperter på travbanans hemsida eller i tidningar/tv handlar det väl mest om att presentera de mest troliga vinnarna och mest troliga systemen. När dom spelar själva kan dom ju chansa vilt och gå mer på spelvärde utan att behöva stå med dumstrut på efteråt. Det blir ju trots allt fler rätt i längden om man bara spelar favoritsystem, och dom som vinner stort har kanske 2 rätt när det blir favoritparad men potentialen till de stora pengarna när dom hamnar rätt på det. Det är väl ungefär så man tänker på betalsidan spelvärde.se om man läser deras spelfilosofi.

Ja. Men då är det ju knappast några experter vi talar om. Det behövs ingen undersökning för att förstå att det spelsättet inte har några utsikter att gå med vinst över tid.

Jag är mycket väl medveten om vilka restriktioner de har att jobba med. Systemen ska vara raka och vara inom ett bestämt kostnadsintervall. Med de förutsättningarna blir det som det blir.

Frågan är då vad man ska med experter till överhuvudtaget?

Angående Spelvärdes spelfilosofi så är det fina ord. Men när man av försäljningsskäl tvingas lämna spelförslagen orimligt långt före spelstopp så är spelvärdesprincipen mycket svår att följa. Det finns exempel där deras spelvärda spik DUBBLERAT sin V75% och då rimligen saknat allt vad spelvärde heter.

Senast redigerad av Strappa71 den 2015-03-03 klockan 17:27.
Gammal 2015-03-03, 17:39   #37
SAO

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 2775
Standard

Han gick ju ut med att ettan i kallblodsloppet var dagens bästa spik. Och den spikade han själv med!
SAO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-03, 17:46   #38

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58075
Standard

Citat:
Ja. Men då är det ju knappast några experter vi talar om. Det behövs ingen undersökning för att förstå att det spelsättet inte har några utsikter att gå med vinst över tid.

Jag är mycket väl medveten om vilka restriktioner de har att jobba med. Systemen ska vara raka och vara inom ett bestämt kostnadsintervall. Med de förutsättningarna blir det som det blir.

Frågan är då vad man ska med experter till överhuvudtaget?

Angående Spelvärdes spelfilosofi så är det fina ord. Men när man av försäljningsskäl tvingas lämna spelförslagen orimligt långt före spelstopp så är spelvärdesprincipen mycket svår att följa. Det finns exempel där deras spelvärda spik DUBBLERAT sin V75% och då rimligen saknat allt vad spelvärde heter.
Ja, helt klart är det så att man numera kan värdera spelvärde på olika hästar först väldigt sent när man spelar hos atg. Det handlar så enormt mycket om vad som sägs av "experterna" i atg live och på onsdagar och lördagar i TV4 (eller deras dotterkanaler) och annat som framkommer i dessa sändningar (inte minst skoryck). Om jag läst rätt försöker väl betalsidan spelvärde presentera systemen så sent som möjligt på vardagarna, men det är väl kl 18 typ och det är egentligen väldigt tidigt. Men dom lever ju på att sälja systemen och då kan man såklart inte börja göra det 10 minuter innan spelstopp. V75 spelförslagen säljer dom redan på fredagseftermiddagen inkl deras tvillingspel och dd spel och de senare spelformerna är det i princip omöjligt att göra några spelvärdesanalyser av dagen innan loppen körs.

Experterna: Dom är ju anställda indirekt i alla fall av spelbolaget. Deras huvuduppgift är därmed att få oss att spela.

- Har en spelexpert i atg live någonsin sagt att ett lopp eller en omgång inte är intressant spelmässigt?
- Har en spelexpert i atg live någonsin sagt ordet jackpot mindre än 10 ggr i en sändning alla de dagar det är jackot ?

Svaret är såklart nej. Skulle dom säga typ att det ser alldeles för favoritbetonat ut, så det är nog läge på att fundera på att inte spela idag, så skulle dom få sparken nästa dag.
overpace (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-03, 18:21   #39

Standard

Citat:
Ja, helt klart är det så att man numera kan värdera spelvärde på olika hästar först väldigt sent när man spelar hos atg. Det handlar så enormt mycket om vad som sägs av "experterna" i atg live och på onsdagar och lördagar i TV4 (eller deras dotterkanaler) och annat som framkommer i dessa sändningar (inte minst skoryck). Om jag läst rätt försöker väl betalsidan spelvärde presentera systemen så sent som möjligt på vardagarna, men det är väl kl 18 typ och det är egentligen väldigt tidigt. Men dom lever ju på att sälja systemen och då kan man såklart inte börja göra det 10 minuter innan spelstopp. V75 spelförslagen säljer dom redan på fredagseftermiddagen inkl deras tvillingspel och dd spel och de senare spelformerna är det i princip omöjligt att göra några spelvärdesanalyser av dagen innan loppen körs.

Experterna: Dom är ju anställda indirekt i alla fall av spelbolaget. Deras huvuduppgift är därmed att få oss att spela.

- Har en spelexpert i atg live någonsin sagt att ett lopp eller en omgång inte är intressant spelmässigt?
- Har en spelexpert i atg live någonsin sagt ordet jackpot mindre än 10 ggr i en sändning alla de dagar det är jackot ?

Svaret är såklart nej. Skulle dom säga typ att det ser alldeles för favoritbetonat ut, så det är nog läge på att fundera på att inte spela idag, så skulle dom få sparken nästa dag.
Min poäng på pricken.

Men då borde de kallas vid sina rätta namn.

Dvs speldrivare eller cheer-leaders. Näppeligen spelexperter.
Gammal 2015-03-03, 19:14   #40

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 2023
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Haha, hoppas inte. Nejdå, vi hade inte haft något att dölja. Tror vi hade klarat oss bra mot Raffe och hans solbränna.

Vad hände med andelssystemen som det var sådan hysteri om för några månader sedan, förresten? Kommer ihåg Raffes "succé" när han lyckades pricka in en storvinst på ett system för 40 000 rader (som gav spelarna typ en tusenlapp på en satsad hundring) och att andelssystemen blev slutsålda på sekunder veckorna efter. Inte lika mycket snack om de systemen nu...
Jodå, V75-klubben med Åsa Elmroth i spetsen säljer varje torsdag kl 18 200 andelar á 50:-. Brukar ta slut på max 2 minuter.
Är det jackpott släpps ytterligare 200 andelar kl 18 på fredag.
27/1 satte dom sjuan och varje andel belönades med 714:-

Därefter har det varit synnerligen klent resultat....

/ TT
KonsultTT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-03, 19:31   #41

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Kommer ihåg Raffes "succé" när han lyckades pricka in en "storvinst" på ett system för 40 000 rader
De fällan trillar de flesta "experter" i.

"Får jag bara chansen att göra ett j*vligt stort system så visar jag hur
duktig jag egentligen är."

Med mej är det tvärtom; Gör jag bara ett tillräckligt litet system så visar
det sig hur kass jag egentligen är.

Har jag berättat det förresten när jag nästan satte ett platsspel i början på
förra året?

Mvh Ulf-Eddie
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-03, 20:51   #42

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 5535
Standard

VEM har kommit med upplägget undrar jag? Vad är syftet? Samt med vilka variabler kommer framgång mätas?
Men programmet kommer naturligtvis inte vara seriöst, för i sådant fall skulle dom undersöka alla AKTIErådgivare som finns, eller de oändliga antalet av kartellbildningar inom olika branscher som finns.

Det blir som med "fixade matcher" man visar lite mörklagda bilder och låter lallarmurvlar som ingen har respekt för uttala sig .
Migge (+1), overpace (+5)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-03, 21:03   #43

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 9847
Standard

En vild gissning är väl att den som kom på upplägget köpte tips från nåt bolag och trodde han skulle bli vrålrik efter 10 veckor men efter 100k förlorat så insåg han att det inte funkar så och då ville han ge igen genom att föreslå granskning av spelexperter =)

OBS ej seriöst...
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-03, 23:40   #44

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5541
Standard

Citat:
Man vågar knappt gissa ens hur mycket av spelarnas pengar som omsätts baserat på vad de välbetalda spelexperterna i tv4 och atg live säger, men när man ser oddsutvecklingen på deras drag och spelförslag kan det handla om miljoner varje lördag. Frågan är bara om en granskning av deras utfall av spelen kommer leda till att alla dessa spelare börjar fundera på om det är rätta vägen till vinsterna. Troligen inte.
Att granska spelexperternas träffbild, är som att sparka
in en öppen dörr.

Det intressanta är inte att ha rätt, utan att ha en ide'.

Att tippa så att man över tid har maximalt med rätt,
det kan alla, det är bara att kapa 10 tidningars tips
rakt av, mao tippa bara favoriter och vips är du en
duktig tippare. Du behöver inte ens veta om hästarna
du tippar, är trav eller galopphästar, ston, hingstar eller
valacker.

Så om mängden inprickade vinnare är måttstocken
på hur duktig du är på att tippa trav, då måste de
notoriska favorittipparna stå längst fram i ledet och
utgöra de verkliga tipsexperterna.

Tycker att det är orättvist att jämföra tidiga tips,
som har press-stopp mindre än 24 timmar efter
det att startlistorna släppts på söndag kväll.

Jämförelsen med de tips som grundar sig på den senaste infon,
som tillhandahålls långt senare mot veckoslutet, haltar betänkligt.

Givetvis står sig de som tvingas tippa tidigt i veckan
lågt i jämförelse med de som sitter på informations
övertaget i slutet av veckan.

Programmet skall troligtvis visa det vi alla vet,
dvs den som sitter på informationsövertaget,
är den som har störst sannolikhet att tippa
bäst över tid.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 01:28   #45

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 400
Standard

Nybrink var en gång i tiden både intressant i tips och åsikter. Numer känns han dock mera som en proppmätt överbetald ATG cheerleader.... "Robotspelarna är utslängda" Strax efter rensade USA/paribet rent på V75 som vanligt och German Tote fastnade med handen i syltburken...Har han någonsin ens nämt något om denna stora spelskandal? Nåväl nu gällde det ju speltipsen.....Tipsen är iof inget att säga om. Ibland bra ideer, som i Lördags, vilket han också påminde om igår men lika ofta är han ute ock cyklar. Frågan är ju alltid i slutändan hur mycket plus man går över tiden. Han har väl tippat för typ 50.000 på V75/år. Tveksamt om han ens gått +-0?

Intressant i konsumentsypunkt var väl om Travtjänsten och Spelvärde ställdes mot varann. Travtjänsten kostar väl typ 150.0000 för att följa alla tips under ett år. Ungefär 3 miljoner ska man kunna hosta upp för att lira alla deras spel...De redovisar deras toppvinster under förra året på hemsidan. Dryg miljon totalt. Säg att de drog in lika mycket på mindre vinster så blir det iaf ett minusreultat på över miljonen. Inget man har råd att gå back varje år precis.....Känslan är att även de har det mycket svårt att "gå runt" i slutändan precis som andra tomtar i branchen. De har dock många bra ideer på förhand .......Dessvärre så blir de ju noll spelvärde speciellt då "Chefen" Malmroth också är avlönad av ATG och tipsar i TV.

Kan inte ATG ta in någon Sydafrikan som tipsexpert. De sjöade in varje vecka och var ju mer och mindre oslagbara.....
clarund (+7)
trottingshark är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td