|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-03-02, 23:11 | #16 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+5) |
||
2015-03-02, 23:14 | #17 | |
Citat:
|
||
2015-03-02, 23:18 | #18 | |
Citat:
Nja det var väl en dålig liknelse förresten, om än inte helt fel... En mycket bättre bild av det hela däremot är väl att folk kanske sitter och funderar mellan att spela två hästar i ett lopp. När man då hör någon nämna något positivt om den ena av dem så viker man i minsta motståndets väg. Att oddset kommer gå rakt ner i källaren hinner man inte tänka, det sprätts iväg ett spel av reptilhjärnan på ett kick innan de stängt toton. Inte konstigare än att du ska ha spagetti på butiken och helt enkelt väljer den du hört jingeln om på radion när du kommer till hyllan där två fabrikat står bredvid varandra. Vi är lättledda jävlar allihopa, och det krävs träning och en god portion självinsikt om att man fungerar så för att kunna stå emot sånt där. Om jag sitter och funderar på att lira en häst som plötsligt börjar haussas på tv/live strax innan start så avstår jag helt enkelt. Finns inte en chans att veta hur mycket värdet kommer slaktas, men man kan nästan vara säker på att det kryper under 0-strecket! Och att då i brådrasket dra ett motbud ur arslet är nästan lika dumt, blir ett oöverlagt och dåligt spel.
2015-03-02, 23:19 | #20 |
Ja, så länge man bara spelar när man har spelidéer så är chansen stor i alla fall, men om man som t ex travtjänsten eller dessa spelexperter ska leverera spel mer på löpande band oavsett vad som startar i loppen så blir man en lika stor förlorare själv. Man underskattar grovt effekten av de höga spelavdragen och motspelarnas kunskaper om man tror att man blir en vinnare i längden genom att spela på i stort sett allt som finns på atgs digra spelmeny.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Melander (+5) |
|
2015-03-02, 23:20 | #21 | |
Citat:
|
||
2015-03-02, 23:51 | #22 |
Ni som trots allt hoppas på granskning av betaltjänsterna!
Bara att dom granskar dom stora tidningarna experter är stort nog. Men därifrån till det andra är steget gigantiskt. Svenne banan skulle bara sitta och gapa framför teven och inte begripa ett dugg. Ingen bra teve alltså. Rättare sagt djävligt bra teve men allt för få skulle förstå sig på det.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2015-03-03, 00:04 | #23 | |
Citat:
Kvällstidningarnas tips, ev facktidningarna och spelexperterna i tv är väl mer troliga föremål för en granskning av svts konsumentmagasin som vänder sig till hela svenska folket. |
||
2015-03-03, 00:32 | #24 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8333Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Det får vi verkligen inte hoppas.
Alla lirar samma är en dröm för oss andra. Citat:
2015-03-03, 01:04 | #25 |
Skall det granskas ordentligt så skall det vara (UG) uppdrag granskning!.
|
|
2015-03-03, 07:48 | #26 |
Med tanke på att det är ett konsument program så kan jag inte tänka mig att det är gratis "experter" dom ganskar? Min gissning är att det enda som kommer granskas är väl insats kontra vinster kontra kostnad hos betal tjänsterna men med tanke på att jag knappast tror dom har kompetensen att kunna diskutera saken med dom så lär det inte bli något långt inslag. Dom kommer säkert jämföra betaltjänsterna med olika tidningar och raffe&co för att visa att det inte skiljer så mycket typ.
Jag ger personligen inte så mycket för raffe&co men samtidigt, hur lätt vore det för oss som sitter här att ha hyfsad ROI om allt vi spelade på fick de oddstappen som dom får? Tvivlar man suttit med allt för fin ROI om varje 5 oddsare man spelar helt plötsligt skulle ge 2,50 =) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+5) |
|
2015-03-03, 07:51 | #27 |
Det låter intressant men hur ska en jämförelse/utvärdering av tips gå till?
Mig veterligen så finns (märkligt nog) ingen betaltjänst eller gratistjänst för travtips i Sverige som erbjuder vinstchansvärderingar på alla hästar. Enda sättet att göra en riktigt bra utvärdering skulle vara att jämföra olika tjänsters värderingar/spelresultat över tid utifrån sådana värderingar. Nu kommer man sannolikt få se antal tipsettor (vinnare) som vunnit eller någon form av ekonomisk sammanställning efter en viss tidsperiod om man följer systemförslag. Det blir fel eftersom de olika tipsen har olika inriktning/tanke bakom sina rankingar. Ronden försöker få så hög träffprocent som möjligt genom att ranka utifrån vinstchans, andra som flera av betaltjänsterna som följt i stalltipset och travtjänstens fotspår försöker visa på spelvärde i sin ranking och sätt att ta ut system. Över en för kort tidsperiod blir det ingen bra utvärdering och jämförelse. Jag tror att travnets gratistips över tid är de bästa om du samtidigt köper en fondandel för 100-150 kr istället för att köpa ett betaltips. Det parallella sparandet över några år blir som en storvinst. |
|
2015-03-03, 08:04 | #28 |
En annan sida av betaltjänsten är väl informationen som kommer fram i analyserna.
Bra eller dåligt , tjae det varierar väl som sagt var med dagsformen. Till syvene och sist så handlar väl utfallet om hur systemen konstrueras? "Vi drunknar i information och svälter efter kunskap" #John Wayne# |
|
2015-03-03, 08:36 | #29 |
Lika självklart som det är att det borde vara betaltjänsterna som granskas, lika självklart är det att det endast är streckspelen som granskas. Kan aldrig tänka mig att dom ska granska vinnarspel då det sällan är definitiva spel från t.ex raffe och nybrink utan dom kan ju ändra sig i sista sekund, även i tv-sändningar. Ev skulle dom kunna ta upp den gode Sören Englunds "tusenlapp" som ett motexempel till ngn av alla de förlorande tjänsterna. Men att det finns dessa tv experter är väl ändå bara positivt? Dels roligare trav tv med t.ex Nybrink som man bara måste gilla. Visst Raffe är desto tristare men såna som nybrink behövs, med sina åsikter och engemang! Sen får vi ju högre odds på våra idéer om nu experterna tror på ngn av de andra hästarna än just den man själv tror på. Men det ju oftast högre samt fasta odds på nätet, (bet365 och unibet) så vinnar/plats lir lägger man inte många på atg under ett år.
|
|
2015-03-03, 12:07 | #30 |
Med tanke på hur mycket sämre plus blivit sedan Sverker slutade så ska man nog inte ha alltför höga förväntningar eller rättare sagt inga alls ! Det blir nog ett sju minuters inslag där de jämför guiden, ronden och kanske nybrink med en Harry. Nä Sverker skulle varit kvar då hade nog både spelrabatter , spel efter spelstopp avhandlats och Anders Malmrot hade fått förklara hur många stolar man kan sitta på !
|
|
|