Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-03-07, 10:44   #121

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 2234
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Queasy kommer sitta i ledning ja, men jag har svårt att se hur On Hold ska torska detta på 2640? Är väl isåfall om hästen är sjuk eller har en djup formsvacka.
Men som den såg ut i förra starten så är det inte som övertygar mig, den va ju ganska seg. kan inte kung Töll eller Aristocat Boko hålla ryggen på On Hold ända in till upploppet och sedan bara spurta förbi om dom kör lite där framme??

Senast redigerad av zamora_79 den 2015-03-07 klockan 11:09.
zamora_79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-07, 10:46   #122

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2289
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
On Hold håller väl ut Queasy från start med dessa spår?? Eller? Tror jag i alla fall!

Omgångens i särklass bästa värde och spik är 12 Esprit Boko i sista!
7%!!!?? Är det sant!!?
Herregud! Folk är ju fulla!!
Rygg på favoriten och seda FLYYYYYYGER den fram längst ut och vinner med säker längd! Racerbalans idag!
Njaa, On Hold är hygglig ut men Queasy är snabbare om den laddas. Bra chans hur som helst såvida dom inte låter Örjan fuska bort alltför mycket?

Håller med, Esprit Boko är tidig, speciellt då Sebastian Sund ska gå med skor vad jag har förstått. Det blir körning där framme garanterat.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-07, 10:52   #123
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3718
Standard

Funderat på hur du ska lösa kallblodsloppet i jackpotomgången på V75?
Ove A Lindqvist sticker ut hakan med sin egentränade Tomtegubben.
- Jag tror faktiskt att jag har bästa hästen. Sköter han sig är han oerhört bra, säger Lindqvist.
Det är dubbeljackpot i lördagens V75-omgång på Bergsåker där 34 miljoner kronor väntar på en ensam vinnare. Många spelare klurar bland annat på hur de ska hantera det på förhand öppna kallblodsloppet, tillika V75-5. Ove A Lindqvist sticker ut hakan och förordar sin Tomtegubben som har gjort succé sedan han kom till Umeåtränaren i mitten av december i fjol. Det har blivit fyra segrar på sju starter och nu är han en av de mest betrodda i V75. Ove A Lindqvist gästade på fredagen tv-programmet Vass eller Kass och gav nästintill klartecken på sin häst. Han meddelade även att det blir skoryck för första gången i hans regi.
– Jag tror på bra chans och nu kör vi barfota runt om. Jag körde jobb med honom i helgen och då joggade han 1.33 i 2000 meter och kändes oerhört bra, säger Ove A Lindqvist.
– Senast i Umeå körde jag med päronskor på isbanan och det fungerade inte alls. Det blev helt fel. Jag tror faktiskt att jag har bästa hästen för när den här sköter sig är han oerhört bra.

Varning för Coriano Ås
Ove A Lindqvist meddelar också att han tror mycket på Coriano Ås som kan vara ett skrällbud i V75-7. Hästen har visat finfin form en längre tid och senast vann han och Ove A tillsammans från ledningen. Nu har duon innerspår och Coriano Ås är ingen blixt den första biten så risken finns att han blir över.
– Jag tror på bra chans även här men jag tror inte att han kan ta någon ledning. Vi har provat en gång tidigare från spår ett bakom bilen och då hoppade han. Så vi får ta det lite lugnt och jag tror inte det blir ledningen men kanske rygg på ledaren. Jag är lite sugen på att köra barfota runt om, säger Ove A Lindqvist lite kryptiskt.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-07, 10:55   #124

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
- Jag tror faktiskt att jag har bästa hästen. Sköter han sig är han oerhört bra, säger Lindqvist.
Det är dubbeljackpot i lördagens V75-omgång på Bergsåker där 34 miljoner kronor väntar på en ensam vinnare. Många spelare klurar bland annat på hur de ska hantera det på förhand öppna kallblodsloppet, tillika V75-5. Ove A Lindqvist sticker ut hakan och förordar sin Tomtegubben som har gjort succé sedan han kom till Umeåtränaren i mitten av december i fjol. Det har blivit fyra segrar på sju starter och nu är han en av de mest betrodda i V75. Ove A Lindqvist gästade på fredagen tv-programmet Vass eller Kass och gav nästintill klartecken på sin häst. Han meddelade även att det blir skoryck för första gången i hans regi.
– Jag tror på bra chans och nu kör vi barfota runt om. Jag körde jobb med honom i helgen och då joggade han 1.33 i 2000 meter och kändes oerhört bra, säger Ove A Lindqvist.
– Senast i Umeå körde jag med päronskor på isbanan och det fungerade inte alls. Det blev helt fel. Jag tror faktiskt att jag har bästa hästen för när den här sköter sig är han oerhört bra.

Varning för Coriano Ås
Ove A Lindqvist meddelar också att han tror mycket på Coriano Ås som kan vara ett skrällbud i V75-7. Hästen har visat finfin form en längre tid och senast vann han och Ove A tillsammans från ledningen. Nu har duon innerspår och Coriano Ås är ingen blixt den första biten så risken finns att han blir över.
– Jag tror på bra chans även här men jag tror inte att han kan ta någon ledning. Vi har provat en gång tidigare från spår ett bakom bilen och då hoppade han. Så vi får ta det lite lugnt och jag tror inte det blir ledningen men kanske rygg på ledaren. Jag är lite sugen på att köra barfota runt om, säger Ove A Lindqvist lite kryptiskt.
Spikar du Tomtegubben?

Anser mer vikt i det än det Ove säger (Det får du ta som en komplimang )

Twitter: @Batmantyp
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-07, 11:02   #125

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg

Varning för Coriano Ås
Jag går i samma tankegångar faktiskt. Hoppas Ove får vinna, en personlig favorit och skön norrlandsprofil

Kommer köra utgång på den i alla fall på det reducerade, sen blir det nog spik på den matematiska. Ove brukar inte skryta upp sina hästar, snarare är det väl tvärtom? Denna gång lät han otroligt övertygad om att han har bästa hästen. Är väl bara det att galopprisken är rätt stor?
Gammal 2015-03-07, 11:03   #126

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 915
Standard

Guldet

Vem vinner zoogins lopp idag??
Borde ju stå mellan 4-7 har en känsla att 4 rinner undan från spets ju mer man kollar på loppet eller?????
Sulan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-07, 11:15   #127

Sharp$: 405
Standard

Tycker det ser ut att bli favoritomgång igen.

T ex så här:
Avd 1:
2 On Hold
7 Queasy
och ev
10 Aristocat Boko

Avd 2:
7 Quick on the Draw
2 Caddie Heart

Avd 3:
4 Francais du Gull
och min vinnare
7Rocky Winner

Avd 4:
3 Västerbo Carrera
4 Twigs Atkin

Avd 5:
?
Enda loppet där det verkar gå åt mycket streck.
Tar dom i odds-ordning här:
7 Tomtegubben, 3,70, 17%
15 Guli Storm 6,00, 6%
5 Lesja Kongen, 7,80, 19%
4 Åsakjappen, 8,50, 17%
1 Stark, 10,00, 8%
2 Alfie 11,00, 4%
14 Björli Oden, 11,50, 14%.
Den där ordningen kommer ju att ändra sig till starten. Har själv ingen aning, hade jag råd skulle jag strecka nästan alla.

Avd 6:
6 Diego M Boko
Här tror jag på 3 Super Ariel.

Avd 7:
11 Sebastian Sund
5 So Gå Hero
4 Harpos Blue Swede

Det här systemet kostar inte mycket. Men om de här vinner blir det inte stor utdelning heller.

Lycka till alla Sharpsare!
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-07, 11:16   #128

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Så här blev mitt bolagssystem.
Tanken bakom systemet är inte att vinna över miljonen. Idag får vi 12 mkr extra att dela på för 7 rätt. Då fokuserar vi på 7 rätt. Det blir en spik, två feglås och resten favoriter kryddade med några oddshöjare.

1) 3,6,7,10 r 9-4 (3 borde vinna, men man blir tveksam över senaste starten, 6 tar ledningen och släpper till 7, därmed kan 6 få loppet, 10 lyxstreck redan klar för final)
2) 1,2,3,4,5,7 r6-10 (7 är bäst men ställer och far i löpen, garderas därför)
3) 4,7 r2-3 (skrotdivisionen vinns av 7, med 4 känns det helgarderat)
4) 3,4 r7-12 (låst och klart)
5) 1,2,4,5,6,7,9,14 r15-10 (alla garderar här och utdelningen höjs marginellt vem som än vinner)
6) 3,4,5,6 r11-2 (hoppas på 3, som går bfro)
7) 11 r4-7 (såg ni senast! spelar ingen roll att det är sprint, bakspår och skor bak)

Kostar 1536:-. lycka till!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-07, 11:41   #129

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Jag blir så himla lack över TV-inslagen i morgonprogrammet på lördagarna. Istället för en seriös intervju med banmästaren/hemmatränare om banans beskaffenhet får Hanna Olofsson prata om sina tämligen chanslösa hästar. Huvuddelen går åt till en snyftare om en år 2011 tragiskt bortgången småtränare och kallblodet Stark.
Inslagen sköts av en inkompetent tjej samt i V75 sammanhang minst lika inkompetente Jesper. Usch.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-07, 11:55   #130

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 14204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikaF Visa inlägg
La Fille är mitt drag i omgången från vinterbalans till bf och vann senast Hanna körde och då på 12,9 tid men vete tusan om jag vågar spika. annars tycker jag det är svårt att hitta spikar. super Otto t.ex galopperade senast och jag gillar inte att spika en häst med galopp i de senaste loppen....

Ska man tro statistiken så vinner jätteskrällen La Fille V75 på lördag.

Två gånger tidigare i karriären har hon haft framspår bakom startbilen – bägge gångerna har hon tagit ledningen och vunnit.

– Hon är säkert 20 meter bättre i ledningen, säger tränaren Hanna Olofsson till Trav365.

Dubbeljackpott på V75 från Sundsvall och Bergsåker på lördag.

För att det ska bli miljonutdelning behövs skrällar.

En sådan kan 7 La Fille (V75-7) vara – enligt statistiken är hon i varje fall ”klar”.

Två gånger tidigare i karriären har hon haft framspår bakom startbilens vingar – bägge gångerna har hon körts till ledningen och vunnit.
Hon har därmed aldrig missat ledningen med framspår bakom bilen.

I karriärens 14:onde start på lördag är det dags för framspår bakom startbilen igen.
”Statistik är bra”

– Hon är säkert 20 meter bättre i ledningen, så det är ingen slump att statistiken visar som den gör. Hon är trög i ryggar och vill inte riktigt framåt, säger tränaren Hanna Olofsson till Trav365.

Ska man titta på sådan här statistik, eller är det tillfälligheter?

– Statistik är bra tycker jag, men La Fille har inte så mycket pengar på sig och har inte varit ute i sådant här tufft gäng tidigare, förutom i Eskilstuna näst senast då hon var sjuk så jag vet inte om man kan dra allt för stora växlar av hennes statistik. Men, taktiken är given, jag kommer att ladda för ledningen och sedan kör jag där så länge lampan lyser.
”Det blir ghostvagn”

La Fille gjorde för drygt en vecka sedan årsdebut i Boden, då slutade hon tvåa. Hanna tror att det loppet kommer flytta fram henne formmässigt.

– Hon var sjuk i Eskilstuna näst senast och hade därför inte startat på ett tag inför senast, så hon borde gå framåt med det loppet i kroppen. Jag tycker hon känns fin för dagen, och jag är nöjd med henne.

Tror du statistiken håller i sig, och att hon vinner igen?

– Grejen är den, att hon är väldigt svårbedömd. Det handlar om en riktig humörhäst, ibland när man lägger pisken på ryggen på henne så skiter hon i det, och ibland sticker hon bara iväg. Hon är därför svår att räkna på, och jag kan inte på förhand säga om hon gör en liknande prestation som när hon vann i Boden på 12,9 från ledningen i september – men jag kan heller inte säga att hon inte kommer göra det.

Gör du några ändringar i balansen?

– Ja, hon kommer tävla barfota runt om på lördag, sedan kommer hon tävla i en ghostvagn och det har hon bara gjort en gång tidigare och det var när hon vann på 12,9 i Boden. Sedan är jag lite inne på att utrusta henne med norskt huvudlag, jag har testat helstängt huvudlag i träning men det blir lite för bra så jag tror norskt skulle passa henne bra. Normalt tävlar hon med en murphybländare med can’t see back på ena sidan, säger Hanna Olofsson.
La Fille är alltså obesegrad med framspår bakom startbilen efter två försök, hon är obesegrad i ledningen efter två försök, obesegrad över lördagens distans efter ett försök och obesegrad i ghostvagn efter ett försök
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MikaF (+5)
flaque är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-07, 11:56   #131

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 14204
Standard

Citat:
10 Aristocat Boko (Ulf Ohlsson) är det bra form på. Han går bra. Bakspår är bakspår men jag tycker inte att det är värre hästar den här gången än förra gången. Lång distans passar bra för honom, säger Reijo
Harpos Blue Swede – kan vara min bästa chans i omgången i en omgång där jag inte har någon het chans. Det är bra förutsättningar här. Se upp! Enligt Ulf själv. Finns på travnet.se
flaque är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-07, 12:07   #132

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 1642
Standard

I kallisloppet tror jag att Lykkje Svarten körs fram i ledningen ganska omgående sen blir han svår att slå
MatsE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-07, 12:21   #133

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Njaa, On Hold är hygglig ut men Queasy är snabbare om den laddas. Bra chans hur som helst såvida dom inte låter Örjan fuska bort alltför mycket?

Håller med, Esprit Boko är tidig, speciellt då Sebastian Sund ska gå med skor vad jag har förstått. Det blir körning där framme garanterat.
Örjan kommer inte till ledningen från spår 7. Quick Razz tar han sig inte förbi och On Hold kommer kunna hålla ut bägge de två. Queasy är inte alls så snabb som man kan tro, tänkbart att Örjan tar upp också.

On Hold till spets och sen blir han nog svårslagen.
MatsE (+1)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-07, 12:26   #134

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Örjan kommer inte till ledningen från spår 7. Quick Razz tar han sig inte förbi och On Hold kommer kunna hålla ut bägge de två. Queasy är inte alls så snabb som man kan tro, tänkbart att Örjan tar upp också.

On Hold till spets och sen blir han nog svårslagen.
Låter bra det, känner jag mig ännu tryggare med min spik. Hoppas bara att det inte är nån formsvacka
Gammal 2015-03-07, 12:40   #135

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icewinner Visa inlägg
Stark har slagit Alfie då han stod 20 meter sämre till.

Alfie har slagit Björli Odin då han stod 40 meter bättre till.

Nu står Stark och Alfi på samma volt 40 meter före Björli Odin.

Stark sitter troligen i ledning. Behöver man motivera mer att han är klar förstahäst av dessa och även en bra chansspik.

Eller fortsätter man resonemanget och då hittas vinnaren på 4567...

Jag må vara helt fel ute, men tror de längst bak ej hinner fram.

Känns låst på 1,4,5,6,7 för mig iaf! (Obs spelade mitt tävlingssystem innan jag började begrunda detta, ifall nu någon ska säga att jag är motsägelsefull )
Tror du är inne på rätt spår såtillvida att dubbla tilläggen får svårt. Björli Odin är därmed helt ospelbar, men Guli Storm däremot med kuskpluset är lite svårare och räkna på och till 6% kan den vara värd ett streck.

Alfie har ju en helt annan kusk nu och fortfarande relativt ospelad. Intressant idag, även om jag har svårt att se den som något annat än en trolig tvåa-trea.

Citat:
Ursprungligen postat av sejoh Visa inlägg
Diego gick väl i spets vid v7 på Bjerke ?
Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Gick även i ledningen i Gävle.
Flera fel i statistiken på Stora vinster då, ajabaja! Hade också för mig att Diego gick i spets i norge, men litade på statistikredovisningen utan att gå tillbaka och nagelfara den.

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Ingen intervju igår i atg.se live med Reijo Liljendal.
Vet någon vad han tycker om stallets chanser. Har stor respekt för Reijo.
Jag är särskilt intresserad av Aristocat Boko. Tycker den ska vara chanslös från bakspår, redan inkvalad till finalen och möter djävulskt motstånd från framspår. Men min budget ger mig möjlighet att strecka den på bolagssystemet.
Du må ha stor respekt för Reijo, men ha lite mer respekt för din egen värdering istället. Tycker du svarar på din egen fråga, det är ett kasst streck så hårt som den är spelad. Nu är det bara 9 hästar kvar i loppet och han blir lite hetare, men någon av de andra två bästa hästarna i loppet sitter i spets och vilken nu det blir tar han inte ner bakifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av flaque Visa inlägg
Harpos Blue Swede – kan vara min bästa chans i omgången i en omgång där jag inte har någon het chans. Det är bra förutsättningar här. Se upp! Enligt Ulf själv. Finns på travnet.se
Helt uppenbart att Uffe tänker köra för spets och inte släppa till någon, mycket bra chansspik eller utgång i det här loppet! Sebastian Sund har varit mycket spelvärd vid sina två vinster men den här gången är det tvärtom och jag är osäker om han ens kommer få plats på min ram idag.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Icewinner (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td