Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-03-07, 20:59   #301

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 1288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Ynkligt feg styrning av Örjan i första avdelningen, men jag är inte alls förvånad, han är enligt min mening Sveriges mest överskattade kusk.
Hahahahahahahahahaha
danberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-07, 21:32   #302

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 937
Standard

Erik

Citat:
Ursprungligen postat av Sicken Visa inlägg
Hur tycker du att han borde ha kört? Lagt sig utvändigt och låtit Jorma sitta i rygg?
Kört till spets då vinner han skitloppet
leffa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-07, 21:32   #303

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 2034
Standard

Kyodai posta lite bra tyroler. TACK
finkel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-07, 21:38   #304

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Nu var det inte detta jag skulle svamla om utan hur det är att lyssna på intervjuer. Jag är som många vet mest intresserad av kallblodsloppen och Lesja Kongen hade långt ifrån imponerat på mig, Följde noga allt som sas innan loppet. När jag kom till Bergsåker mötte jag en kompis. Hade hade köpt in sig i ett system på 10,000 rader. EN SPIK. Jo Lesja Kongen. Systemet gjordes av en tränare på Bergsåker, som hade pratat med Bergh som i sin tur lovade att hans häst kunde bara inte förlora !!!!!!
Men hade de räknat med att Tomtegubben skulle sitta i ledning efter 500 meter?

Och att den skulle galoppera med knappa varvet kvar?

Eller hade loppet ändå sett likadant ut?

Twitter: @Batmantyp
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-07, 21:40   #305

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 937
Standard

Grattis Doob sköna spikar o skrällar bäst i sista!
leffa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-07, 22:07   #306

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
On Hold håller väl ut Queasy från start med dessa spår?? Eller? Tror jag i alla fall!

Omgångens i särklass bästa värde och spik är 12 Esprit Boko i sista!
7%!!!?? Är det sant!!?
Herregud! Folk är ju fulla!!
Rygg på favoriten och seda FLYYYYYYGER den fram längst ut och vinner med säker längd! Racerbalans idag!

Men dåligt rens när dagens största faller och 8% vinner....

Senast redigerad av doob den 2015-03-07 klockan 23:28.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-08, 09:33   #307
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Tack! Ja, visst är det, men lite surt när man har fyra hästar i Guld och sexan som första reserv. Nåja, det kommer fler tåg
Surt som sagt. men det finns en gyllene regel som säger så här, har man strecket minst 75% ska man fylla på med resten också. Som tröst kan jag berätta om när vi gjorde V5 på Solvalla på 1980 talet. 16 startande, vi streckade 14, det blev en strykning, VI SPRACK. Lillen Ödqvist hette kusken.
32.000 var stora pengar på 80 talet. Stolpe ut följs alltid av stolpe in.....
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-08, 09:50   #308

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1134
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg

Men dåligt rens när dagens största faller och 8% vinner....
Rensade som 13%are.
Gammal 2015-03-08, 10:12   #309

Shooters avatar

Sharp$: 38056
Standard

Citat:
Surt som sagt. men det finns en gyllene regel som säger så här, har man strecket minst 75% ska man fylla på med resten också. Som tröst kan jag berätta om när vi gjorde V5 på Solvalla på 1980 talet. 16 startande, vi streckade 14, det blev en strykning, VI SPRACK. Lillen Ödqvist hette kusken.
32.000 var stora pengar på 80 talet. Stolpe ut följs alltid av stolpe in.....
Jodå, jag har också haft tillfällen då jag missat fina pengar även på 80-talet, så det är nog inte så mycket till tröst Jag har dock aldrig hört om din 75 %-regel tidigare, däremot så ska man inte lämna 1-2 hästar när man har alla andra i ett lopp. Trots det så har även det hänt. Det finns tyvärr alldeles för många sätt att torska.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-08, 10:13   #310

Shooters avatar

Sharp$: 38056
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Ouuch då ska jag inte klaga....
Klart du ska klaga
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-08, 10:16   #311

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 807
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
Kört till spets då vinner han skitloppet
Han hade aldrig kommit till spets utan att döda sin egen häst. Tobbe hade aldrig släppt.
Sicken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-08, 11:44   #312

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2289
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icewinner Visa inlägg
Men hade de räknat med att Tomtegubben skulle sitta i ledning efter 500 meter?

Och att den skulle galoppera med knappa varvet kvar?

Eller hade loppet ändå sett likadant ut?
Sen ska man inte glömma att Roger Nilsson gör ett ödesdigert misstag med Åsakjappen när han väljer att sitta kvar bakom Bergh och blir därmed fastlåst på upploppet. Går han ut i tredjespår efter sista borte när han har läget så vinner han detta tämligen enkelt. Satt fast med rubbet sparat.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-08, 12:52   #313

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ja, så var bergsåkersdagen över. Vilken höjdare spelmässigt!! Om man jämför med söndagens extra 75 på Solvalla, som måste vara det sämsta detta århundrade spelmässigt. Bara det att lägga in dessa bedrövligt illaluktande söndagstävlingar med syfte att klämma ur spelarna lite mera pengar. Hoppas vi slipper detta i fortsättningen-

De självutnämnda experterna höjde de s.k. 08-hästarna till skyarna i sina analyser. Det möter ju bara norrlandsskräp hette det. Vad blev resultatet? jo skräpet sopade nästan rent! Men så här är det varje gång det är V75 i norrland, hehe.

Nu var det inte detta jag skulle svamla om utan hur det är att lyssna på intervjuer. Jag är som många vet mest intresserad av kallblodsloppen och Lesja Kongen hade långt ifrån imponerat på mig, Följde noga allt som sas innan loppet. När jag kom till Bergsåker mötte jag en kompis. Hade hade köpt in sig i ett system på 10,000 rader. EN SPIK. Jo Lesja Kongen. Systemet gjordes av en tränare på Bergsåker, som hade pratat med Bergh som i sin tur lovade att hans häst kunde bara inte förlora !!!!!!

Träffade en annan spelare senare som berättade att han pratat med Uffe om Björli Odins chanser. Uffe sa det behöver du inte fråga om, Berghans är ju stenklar, han har ställt i ordning till det här loppet,. Det är ju 150 i första pris.

Och jag som hade Tomtegubben som U häst. På med tomteluvan!!!!!!! Men jag kladdade på rejält på vinnarspelet och kunde inte förstå att oddset blev så högt som 5.70. Kryddade anrättningen med ett tvillingspel Stark-Lesja kongen OCH FICK 28 gånger! Det spelet äras snacket här på sajten och hästen gick sina 27 som utlovades.

Sammanfattningvis ska man inte lyssna för mycket. Man blir ändå bortdribblad i långa loppet. Egna ögon är nog bäst i slutändan. Å andra sidan kanske det är sånt här som är tjusningen med att vara spelare? Nöjd med dagen trots 6 rätt och ett glas rött till maten satt inte fel. Men innerst inne finns känslan ATT MAN BORDE HA FÖRSTÅTT,....
Vi som inte kan något om kallblod och inte får minsta vink om att innerkretsen runt Bergh och Ulf Ohlsson har Lesja Kongen som klaraberghare, är begränsat glada över gårdagens tävlingar. Det kostade mig sju streck i kallblodsloppet att få med denne favorit.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-08, 13:02   #314

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Jag tror tvärtom.
Han gör bedömningen att han inte kan slå Robban om han måste gå först i 3e, och chansar därför att luckan ska komma.

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Sen ska man inte glömma att Roger Nilsson gör ett ödesdigert misstag med Åsakjappen när han väljer att sitta kvar bakom Bergh och blir därmed fastlåst på upploppet. Går han ut i tredjespår efter sista borte när han har läget så vinner han detta tämligen enkelt. Satt fast med rubbet sparat.
Gammal 2015-03-08, 16:02   #315

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Bergh visste vad han hade i linorna med Lesja Kongen. Han "körde" varenda häst i loppet utom möjligen Tomtegubben. När Roger Nilsson inte gick ut i 3:e genom sista kurvan höll Bergh fast honom och gav 2:a platsen och välkomna 75 000 till den "fattiga" kretsen runt Stark. Det spelar ingen roll hur Roger Nilsson eller någon annan kusk gjort - Bergh är ett superproffs och vinner detta hur som helst.
Tyvärr var det ett fåtal som visste detta innan V75 inlämning. Jag streckade 7 hästar.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td