|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-02-24, 10:15 | #1 |
"Favorit Kuskar"- / - "Hat Kuskar "
Har ni några favorit kuskar som ni gillar att lira kontra " hat" kuskar ?
Favoriter 1.Jörgen Sjunnesson- Väldig underskattad , nån som vet varför han får så lite styrningar numera?. 2. Hans-Owe Sundberg - Bra tränare och kusk , kan dock bli dyrt ibland :-). 3. Veijo Heiskanen- Bra tränare och kusk 4. Flemming Jensen- Bra kusk och bra hästar 5. Bo Falsig- Vältränat och fina hästar till bra odds :-). 6.Erik Adielsson- Platsar topp 3 på bästa kuskar också !. 7. Stefan Persson- Bättre tränare än kusk men rolig skrällkusk. Obs ! menar inte att detta är topp 7 kuskar utan bara favoriter "Hat" 1. Kenneth Haustad- Sjukt överskattad 2. Frank Nilsson- Överskattad 3. Fredrik B Larsson -Dålig kusk 4. Anders Svanstedt- Fortsätt kör själv och du är snart utan hästar. 5. Fredrik Persson - Inte bra 6. Conrad Lugauer- Bra tränare, fina hästar , inte bra kusk tyvärr. 7. Patrik Nygren - med tanke på vad han får köra i norrland inte bra. |
|
2015-02-24, 10:30 | #2 |
Favoritkuskar:
Björn Goop Erik Adielsson Johnny Takter Icke favoritkuskar: Kim Eriksson Petter Lundberg Clas Eskilsson Kenneth Haugstad Adrian Kolgjini Anders Svanstedt Frank Nilsson |
|
2015-02-24, 10:31 | #3 |
Förvirrande att du hela tiden kommenterar huruvida de är bra tränare eller ej, mtp rubriken.
|
|
2015-02-24, 10:40 | #4 |
Generellt sett så gillar jag kuskar som kör mycket. De har en fördel gentemot dem som inte kör lika mycket.
Om jag då skall nämna några så är det Stefan Söderkvist som jag tycker kör vårdat men ändå får ut det mesta från hästarna. Elin Gustavsson kör inte så mycket numera, men jag undrar m inte är den största kvinnliga körbegåvningen vi haft i landet. Magnus Jakobsson tycker jag tar för sig mer och mer för varje år. Oftast optimistisk. Calle Lindblom är en kusk som får köra massör av spattiga ök, men som ändå ger dem chansen och får maxutdelning med dem. Tomas Pettersson i Bollnäs tycker jag också brukar få ut det mesta från sina hästar och Ingvar Nyberg skall man alltid passa. Jag passar mig för kuskar som kör på en nivå de inte brukar vara på. Jörgen Sjnnesson är en kusk jag undviker, han kör för lite. Kim Eriksson på Mantorp är ofta spelvärd, men inte när han kör på Solvalla. Olle Goop är heller inte lika vass nu som han en gång var.
2015-02-24, 10:49 | #5 | |
Banned
|
Citat:
RED: Jag gillar kuskar som vinner när jag spikat! Senast redigerad av jackpott den 2015-02-24 klockan 10:51. |
|
2015-02-24, 10:49 | #6 |
Jag gillar inte att generalisera och "hatar" inga kuskar. Ibland singlar jag även kuskar som inte tillhör de skickligaste beroende på att jag tror på hästen (av olika anledningar), men helst spikar jag hästar som körs av de duktigare kuskarna. Sedan måste man ju vara vaksam på kuskar i form. En som jag tycker kört riktigt bra en tid tillbaka sin ålder till trots så är det Jansson.
|
|
2015-02-24, 10:52 | #7 |
Banned
|
Man skall nog hålla sig till sina favorit kuskar när man letar spika om möjligt!!
|
2015-02-24, 10:56 | #8 |
Ludde är ett älskat hatobjekt hos mig. Händer alltid något i loppen och ger alltid de andra chansen. Kommer dock alltid fel på den mannen.
|
|
2015-02-24, 12:40 | #9 |
Kontio är Kung
Favoriter
1. Jorma Kontio 2. Johnny Takter 3. Björn Goop 4. Ulf Ohlsson 5. Torbjörn Jansson "Hat" 1. Adrian Kolgjini 2. Anders Svanstedt 3. Kenneth Haugstad 4. Daniel Redén 5. Peter G Norman |
|
2015-02-24, 12:47 | #10 |
Favoriter sett till kompetens, "hat" byggs på hur usla kuskarna är och inte vad jag tycker om dessa personligen:
1. Goop 2. Öjje 3. Adielsson 4. PU 5. Ulf O "Hat" 1. Krusenstierna 2. Ludde 3. Redén 4. Haugstad 5. Lill-svanen Bubblare: Bergh, ingen usel kusk eller tränare men håller på med för mycket småfusk hela tiden som bara blir irriterande. |
|
2015-02-24, 12:49 | #11 |
Redén och Ludde skulle aldrig någonsin köra själva utan alltid hyra in proffskuskar då skulle plånboken vara oändligt mycket tjockare.
|
|
2015-02-24, 12:56 | #12 |
Favoritkuskar:
Örjan Kihlström. Motivering: Doesn,t give a fuck. Han kör sitt race, lever i sin egna lilla värld. Kastade sin hjälm efter en ägare som hade synpunkt på hur han kört loppet? Tycker det räcker klart som motivering. Björn Goop. Motivering: Gör det bra i Frankrike. Tävlar alltid till 100%. Gungar in galna styrningar, alltid kul se han i en duell på upploppet. Hanna Forslin. <--- Redigerat för jag skrev fel namn & skapade en kusk som inte finns Motivering: Grym tävlingsmänniska som ger sig fan på att vinna. Kör offensivt med hästar som inte är spelade. Tittar bort från oddstavlan. Mer sådant, tack. Hatkuskar: Kolgjini x 2 Motivering: Enspåriga. Har genom sina hetskörningar dödat dels sina egna hästar men också många av mina spikar som suttit i ledning. Gillas inte! Frank Nilsson. Motivering: Inställningen senast var pricken över i:et. Tror han är världens bästa lärling & kommer vara lärling till år 2150. Lite ödmjukhet vore på sin plats. Jorma Kontio Motivering: Han är för trött. Sover bort för många styrningar
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Twitter: @Batmantyp Senast redigerad av Icewinner den 2015-02-24 klockan 13:14. |
|
2015-02-24, 13:03 | #13 |
Vem är Hanna Forsell? Hanna Forslin vet jag vet det är dock, henne du menar?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Icewinner (+10) |
|
2015-02-24, 13:08 | #14 |
Anledningen till att folk hatar kuskar är att de helt enkelt inte lyckas värdera EKIPAGET rätt och skyller ifrån ansvaret på kusken. Självklart blir man irriterad i stridens hetta när loppets bästa häst enligt än själv körs i fjärde inner och sedan sitter fast. Men är det kuskens eller ens egna fel när han kör så gång på gång och man som spelare ignorerar det?
|
|
2015-02-24, 13:10 | #15 |
Det är Anna Forsell och Hanna Forslins gemensamma barn
Icewinner (+10) |
|
2015-02-24, 13:13 | #16 |
Hahah, ja precis!
Bladar ihop alla satans namn
2015-02-24, 13:13 | #17 | |
Citat:
Örjan ger ju å andra sidan alltid sin häst chansen, smyglopp existerar ju inte för Ludde tex. |
||
2015-02-24, 13:14 | #18 |
Haha, japp !
2015-02-24, 13:15 | #19 | |
Citat:
Fast då får man i så fall räkna in.. Ekipaget jag spelar på kommer sitta i ledning. Ludde kommer döda sin häst och mitt ekipage, alltså ska jag skippa båda!
2015-02-24, 13:19 | #20 | |
Citat:
På ett sätt kan man säga att han alltid ger hästen chansen dvs hästen kommer inte sitta fast med krafter sparade eller köras prepare då han har en helt annan idé om hur man sätter hästarna i form. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3) |
||
2015-02-24, 19:05 | #21 |
Kuskar jag gillar;
Adielsson - Sveriges bästa kusk enligt mig, sällan kuskar kör precis som man vill här från TV-soffan, men Erik gör det. Bäst! Björn - För bra för att inte gilla. Sjunnesson - Enbart på skrällar dock, favoriter vet han inte hur man kör eftersom han sällan kör dem. De jag inte gillar; Haugstad - Riktig tomte som i princip alltid gör fel.. Stefan Persson - Katastrof. Spår 1 - sist invändigt, Spår 2 - sist invändigt, Spår 3 - sist invändigt, Spår 4 - sist invändigt, Spår 5 - sist invändigt, Spår 6 - sist invändigt, Spår 7 - sist invändigt, Spår 8 - sist invändigt, Spår 9 - sist invändigt, Spår 10 - sist invändigt, Spår 11 - sist invändigt, Spår 12 - sist invändigt. Ja, ni förstår, ren och skär katastrof. Örjan både gillar jag och hatar. Ibland kör han för jävla fint men ibland totalt värdelöst. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+2) |
|
2015-02-24, 19:48 | #22 | |
Citat:
Jag vet inte hur många gånger jag sett Örjan köra för en framskjuten placering snarare än för att vinna... (förutsätter att du menar chansen att vinna) |
||
2015-02-24, 19:52 | #23 |
Chansen att vinna ja, tycker inte han dödar hästen för tidigt i loppen som Ludde tex.
Emeffeff (+1) |
|
2015-02-24, 20:26 | #24 |
Glädjande att se att fler har Haugstad och Frank Nilsson och Anders S på lista 2 :-)
|
|
2015-02-24, 21:56 | #25 |
Ledsam tråd
Jag gillar alla kuskar.
Betaltjänsterna däremot inom travspelet dom gillar jag också. Nybrink, Malla, Vadsmo, Widman mycket duktiga. Osv jag tror jag gillar alla. Mvh Ulf-Eddie |
|
2015-02-24, 23:40 | #26 |
Banned
|
Ärligt talat Grant! när du spikar så tar du väl alla???
Du tror att folk är dumma i huvudet! hahaha... |
2015-02-25, 09:33 | #27 |
Lista 1 - Adielsson givetvis, helt outstandig
Lista2 - Jennifer Tillman, oerhört överskattad, har fått en massa uppmärksamhet i media bara för att hon är tjej, inte på sina meriter. ( Hata kanske är för starkt, men ogillar i alla fall) |
|
2015-02-25, 16:35 | #28 | |
Citat:
Däremot tror jag inte att "folk" är dumma. Mvh Ulf-Eddie Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+2) |
||
2022-05-12, 20:06 | #30 |
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3138Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Örjan, Erik och Ulf O är bäst enligt V75-champion-listan. Den måste man ju ändå ta
som FAKTA oavsett vad man tycker om kuskarna. Sen finns det kuskar som jag alltid väljer bort, t ex Svanstedts, D Kolgjini och Haugstad. Inte för att jag hatar dem utan för att jag tycker det finns ett bra spelvärde i att ta bort dem. De vinner säkert nån gång då och då men i längden lönar det sig att hoppa över dem. Sen finns det andra faktorer som måste vägas in. Startspår, prissumma (Örjan) m m. Men man kan ju ändå älska alla kuskar och tränare (utom de som är elaka). |
2022-05-13, 02:57 | #31 |
Gillar unga och lovande kuskar. Adielsson tex.
|
|
2022-05-13, 14:16 | #32 |
Är han ung? Jag gillar Jan jönsson, gav mig min första travvinst 1985, vann på ett vinnarspel på valla till säkert 25ggr men spelar smått så liten slant bara Ingves är en favorit ger ofta bra odds.
Kontio var medelmåttig förr men har bättrat sig med åren, hur bra ska han inte va vid 80-90årsåldern. yngre och nyare kuskar har jag inget grepp på. |
|
2022-05-13, 15:42 | #33 |
|
|
2022-05-13, 17:14 | #34 |
Tja det här med att bedöma kuskars prestationer rättvist är ju nästan omöjligt. Förutsättningar i loppen typ motstånd, startspår och hästens form är ju avgörande
Elit kuskarna kör ju nästa alltid dom bästa hästarna i loppet och det är ju betydligt lättare att vinna med en Ferrari än en Skoda. Men alla har varit barn från början och vissa har en känsla, talang, erfarenhet och tävlingsgnista som är avgörande. Jag tycker det mest intressanta att följa ungdomar som visat bra talang redan från början och är på väg in i eliten. Typ Djuse bröderna, ”lillgustav” Johansson, Victor Rosleff och Emelia Leo. Gamlingar som jag gillar och oftast ger hästarna chansen är Kaj Widell, Peter Ingves och Thomas Uhrberg. Men som sagt det är mycket som spelar in när man kör höhiss. Ha,ha. Eller bedömer kuskar. |
|
2022-05-13, 17:47 | #35 |
Magnus A Djuse är den bäste kusken.
SO (+75) |
|
2022-05-14, 11:46 | #36 | |
Citat:
Spelmässigt är det korta svaret nej, och det nästan lika korta svaret att ju mindre allround en kusk är desto mer troligt att jag spelar med eller mot kusken för specifik uppgift. |
||
2022-05-15, 10:00 | #37 |
Någon som har växt i mina ögon är Jörgen Westholm. Som person och hur han sköter sig gentemot personal och spelare.
|
|
2022-05-30, 16:01 | #38 |
|
|
2022-05-30, 16:59 | #39 | |
Citat:
|
||
2022-05-30, 17:09 | #40 |
Man kan lita på Nybrink
https://www.aftonbladet.se/sportblad...-storsta-hotet Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+10) |
|
2022-05-30, 18:52 | #41 | |
Citat:
|
||
2022-06-06, 20:56 | #42 |
Jag tyckte inte han tog upp sin häst, däremot körde han inte fram i luckan som fanns framför
Men Linderoth när han körde Sorbet, han tog upp sin häst för att släppa ner stallets bästa häst Propulsion som sedan "vann" loppet, ja var först i mål inget straff där inte man har straffat passivitet nu, eller har man straffat på uttalandet ? ääh de skiter nog i böterna . tog ju hela "potten" |
|
|