![]() |
Sharp$-Tävling V75 -2015
HEMSIDA LIVE NU - Med Resultat
http://www.travtavling.se/ OBS OBS OBS ANMÄLAN !!!! Genom att ge mig 250 Sharp$ i detta inlägg är du anmäld till kommande tävling 2015. Jag är enväldig jury. Information om tävlingen! Hur lång tid pågår tävlingen? Kvalspelet pågår mellan den 7 mars till den 18 april. Det blir alltså 8 omgångar. Finalspelet pågår mellan 2 maj till den 9 maj. Det blir alltså 2 omgångar. Mellan kval och finalspelet så finns där en omgång, Åby. Den hoppar vi över. Tävlingen pågår följande tävlingsdagar: Kval 07 Mars - Bergsåker 14 Mars - Eskilstuna 21 Mars - Momarken 28 Mars - Solvalla 03 April - Färjestad 05 April - Romme 11 April - Jägersro 18 April - Mantorp Final 02 Maj - Örebro 09 Maj - Umåker Vem får delta? Medlemmar på sharp$. Vad kostar det? 250 Sharp$ som skall finnas i detta inlägg. 200 kommer fördelas på slutsegrarna och 50 kommer fördelas på veckovinnarna. Regler! Vi spelar för 1 000 rader / 500 kr varje vecka. Registrera er rad enligt sidan jag angivet i detta inlägget. Samtliga användare stannar kvar igenom alla omgångar i kvalet. Finalspelet avgörs i två omgångar med de 5 bästa från kvalet. Bruttovinsten är det som avgör vem som vinner totalt. Registrera era system Registrera era spel både i denna tråd och på vår hemsida: http://www.travtavling.se/system/registrera_system/ Veckovinnare 43 x 50 = 2150/8 = 250 Sharps Det är bruttovinnaren som lägger beslag på veckovinsten. Kval! Info inom kort Final! Info inom kort Prislista: 46 x 250 = 11 500 Sharps Grundspelet: - 2 000 Sharps Att dela på i topp 5: 9 500 Sharps Dahle - 4 750 Sharps Sune86 - 1 900 Sharps Emeffeff - 1 425 Sharps Doob - 950 Sharps Ajvide - 475 Sharps Frågor? Kontakta Lindvallen eller MattiasB75 |
Woo kul!
|
Vem vann förra året?
|
Jag måste lägga massa inlägg om jag skall komma upp till 250 då ;)
|
Citat:
|
Citat:
Blev du orolig för alla kommande inlägg? :cheers: |
Citat:
|
Verkar inte som man att man ta bort alla Sharps.... säger att jag har för lite
|
Nu funkade det!! ett inlägg till så fick man 251 :) Kan inte ha 0 sharps
|
Citat:
|
Citat:
2:a och 3:a var zzzman samt johanl. Jag kommer dock inte ihåg ordningen. Och vi hoppas ju att de är med i år också så att de kan försvara sina titlar! |
Tycker upplägget kan vara lite annorlunda... Ifjol va de och bara sätta en hyfsad vinst så va man klar för final. Sen väll i finalen va alla på samma nivå igen och den som kanske satt 30k vinster medans en kanske bara satt 5k eller något.. Man kanske skulle kunna köra finalen i 3 omgångar samt ''grundserien'' i 10 omgångar. Men väga in antal rätt samanlagt med inspelade vinster så man inte kan skita i de eller sätta en 7 en gång och sedan spela in 3-4 rätt resterande omg. Skulle kanske kunna köra en fördel i ev final osv med dem spelat in flest/mest rätt/vinst.
|
Men de viktigaste av allt är väll endå finalen. ifjol stog alla på 0 där. En omgång som egentligen säger inget. Lite tur så vann du. Handla mer om att ha flyt just den omgången. Annars va denna superbra tävling..Kanske till och med kan köra med 100 kr insats eller något mindre för att spicea till de xtra!!
|
Citat:
2014-04-01 21:32 1792797 Gav poäng zzzman -450 Sharp$-Tävling V-75 2014-04-01 21:31 1792796 Gav poäng johanl -1800 Sharp$-Tävling V-75 2014-04-01 21:31 1792795 Gav poäng waco90 -6300 Sharp$-Tävling V-75 __________________ Följ vem som är bäst på Sharp$ att spela V-75? Inte riktigt rätt Mattias...:p Som tävlingsinriktad människa med egna tävlingsglasögon så tycker jag att jag var bäst, med överlägset antal rätt totalt sett i alla omgångar och fick pengar i flest veckor :ful: |
Citat:
Jättebra tävling för övrigt, o engagemang och fin tävlingssida osv. |
Citat:
Jag kan också tycka att finalen ska förlängas till t ex 3 omgångar. Jag har dock för mig att vi drog 1000 kr från nettot för de som inte lirade vissa omgångar förra året. Är dock inte helt säker. |
Hur stort system snackar vi om? Det är ju jobbigt om man inte har råd och lämna in det..
|
Citat:
http://www.travtavling.se/topplistor/antal_ratt/ samt flest vinster: http://www.travtavling.se/topplistor/intjanade_pengar/ Men waco90 och muumiin tjänade mest pengar: http://www.travtavling.se/topplistor/intjanade_pengar/ Det kanske är nettovinsten vi ska tävla om den här gången? |
Citat:
|
1000kr nä då kan ni glömma mig då! 300kr känns max
|
Så sant så mattias...
Dock va ju finalen ett stort lotteri...Och alla som var med hade samma chans att vinna. Går inte att sätta en ''korektt'' vinnare utan att väga in en miljon parametrar. Vissa chansar en del vissa spelar för 10k. Så kommer de alltid vara. dock känner jag att med en lite slant inne så kommer alla satsa mer på denna tävling och tror även de kommer bli et större drag på den. 150 per skalle? funkar ju utmärkt?! Vinnaren tar 40% tvåan 20% trean 10%. Sen kanske köra 15% flest rätt i grundomgång/mest inspelade pengar vardera? Blir vi 15 personer är de ju 2250 kr. Ingen stor slant men 900 till vinnaren är ju en fin slant. |
Ang. Insats så känner jag 1000 rader skulle funka fint. Kan man inte lämna in detta själv så kan man ju dela med en vänn? mindre än de så blir de kanske inte samma. Känner jag iallafall.
|
eller så kan man ha två serier.
Ett A lag som kan tippa sina 2000rader Ett B lag som kan tippa 600 rader |
Citat:
Sen gjorde jag så att jag lämnade in samma system förutom att jag tog bort någon häst för att få ner systemet, givetvis åker man på det så svider det ju, men så gjorde jag iaf i verkligheten. |
Citat:
Även om jag har förberett sajten för att kunna starta hur många tävlingar som helst samtidigt så är det viss programmering (1 dag arbete + test) som måste till för att dela upp dessa deltagare i sina respektive grupper och det har jag tyvärr inte tid med förrän om några veckor. Om det nu skulle bli 1000 rader och du endast vill spela 600 rader så är det ju helt ok. |
man måste ju inte lämna in spelen till atg som jag fattade det, utan det här är en tävling på enbart kunskap med monopolpengar.
|
Citat:
|
Desto lägre insats desto högre varians. För att det inte enbart ska bli lotto borde tävlingen åtminstone hålla på fram till årsskiftet.
|
Jag kommer uppdatera första inlägget efterhand. Antal rader o.s.v
|
En rolig tävling som jag gärna varit med i. Men som forum-rookie får jag vänta några år på att ha råd till anmälningsavgiften... ;)
Lycka till , prognosen är att jag kan vara med runt år 2025 i den takt mitt tangentbord fungerar idag... :claps: |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Just nu efter första inlägget har jag också SHARPS.
Vet bara inte om jag kan låna ut dem:) |
...
|
Lindvallen jag går med! Men måste bara fixa lite Sharps! :gun_bandana:
|
Citat:
Låter trevligt! :D |
Hej!
Nu har jag öppnat upp för registrering av system gällande första omgången på Bergsåker den 7:e mars. Deadline gällande registrering av system på Travtavling.se är ca kl. 14.25 vid varje tävlingstillfälle. Högsta antal tillåtna rader: 1000 (d v s 500 kr). Du registrerar ditt system här: http://www.travtavling.se/system/ Lägg sedan in systemet i denna tråd (du kan kopiera den direkt från Travtavling.se vid slutförandet av registreringen) så de som inte följer liveresultatssidan på Travtavling.se kan se den här istället. Liveresultatsidan hittar du här: http://www.travtavling.se/liveresultat/ Förra året så var det några som kom på den fyndiga idén att lägga in "experternas" system för att kunna jämföra dem gentemot våra system. Det går självklart bra i år också. Återanvänd gärna de alias som har skapats för de befintliga experterna. Dessa är enligt följande: expert_boeklöf expert_jens_sjoden expert_snoken expert_aftonbladet expert_thomas_uhrberg Om ni vill skapa ett nytt alias för en ny "expert" går det självklart bra. Gör då såhär när ni skapar dem: Expressen ska ha alias: expert_expressen Raffes ATG-system skulle kunna ha: expert_raffe Övriga regler samt information om anmälan för att kunna vara med finns i trådens första inlägg. Lycka till allihopa! |
In och tippa med er, vi kör i gång denna vecka!
|
Kör vi då ett tidigt ihopplock:
V75-1: 3, 7, 9, 10 V75-2: 2 V75-3: 4, 7 V75-4: 3 V75-5: 1, 4, 5, 6, 7, 13, 14, 15 V75-6: 4, 5 V75-7: 1, 2, 4, 5, 7, 11, 12 |