Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-02-25, 10:53   #31

Voltstarts avatar

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 9633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jollyjumper Visa inlägg
Solvalla idag Valfri Balans! Synd att man inte följde sitt eget tips om Danskar på Jägersro igår!
Jollyjumper är ett utmärkt nick för forumet. Läst Lucky Luke med glädje!

Sällan har det väl rapporterats avslag i sådan utsträckning som runt Juuls vinnare igår? Det är viktigt att lira mer efter ögat och egen erfarenhet av hästarna, än att lyssna med örat. Att ta med Juuls båda vinnare efter sådant snack som igår, blir ju svårt även vid gardering av båda loppen.

Att nyansera vinstchanser är svårt i grunden. Jag tror det förvrängs rejält när det dessutom ska kanaliseras genom ATG-Live? Nu hörde/såg jag inte till någon intervju med Steen igår. Baserat på vad Borgås/Molle förde vidare, så skulle bara en dåre valt att strecka med båda två.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jollyjumper (+5)

Senast redigerad av Voltstart den 2015-02-25 klockan 11:01.
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-25, 11:21   #32

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

avd1 Favoriten: Fredrik Laday växer med uppgiften när han tävlar mot lättare konkurrenter. Läget är bra och med klaff knäpper han många till slut men känns inte stenklar på något sätt så därför tycker jag 40% är tok för mycket.

Draget: Kung Töll som är stark och tuff och sliper isbana nu, gynnas kraftigt av grusbana och känns klart intressant på 20%.

Skrällen: Sahara C Four har sätt förbättrad ut på slutet en tokrysare om några av de bättre gör bort sig..

avd2. Favoriten: Rocket Zet vann utan att gå i botten från spets näst senast, senast satt han fast med gott om kräm kvar, bästa hästen är det men spåret är allt annat än önskvärt.

Draget: Aristocat Boko felade bort sig senast gången innan satt han fast med allt sparat i en v75 final. Bra läge nu och kan få en ljuvlig revanch. Kapabel och streckvärd på 17%.

avd3. Chansspiken: Caddie Heart har fin kapacitet men har tävlat ojämnt i sin karriär, debuterar nu i Berghs regi och träningen går i dur, känns riktigt fin och taggad. Bra läge, bra kusk och en bra häst för klassen. Svårslagen!

Skrällen: Flickans Grandessa har avslutat bra varje gång på slutet och verkligen tänt till Värt ett OBS!

avd4. Favoriten Rub it out var bara godkänd som fyra senast, gången före vann hon i fin stil, hon besitter fin kapacitet men spåret är inte till hennes fördel och hon känns bara som en av flera tänkbara i öppet lopp.

Draget. Staro Familly är klart bäst på kortdistans och såg riktigt spänstig ut på lätta ben som tvåa senast hon kan öppna bra bakom bilen och känns som ett hett segerbud denna gång.

Skrällen: Elit Sund kan öppna rappt och känns som ett tidigt spetsbud. Bra avslutning senast som fyra och verkar lite på gång.

avd5. Favoriten: Tangen Didrik har stadigt utvecklats hos bergh, står lite halvrisigt till och riskerar att hamna pyrt till det. Kan hamna i maskin. En av flera.

Draget: Mitt Hjärtas Lilja är ett fint sto som står 20 meter bättre till och kan bli svår att nå om hon får köra sitt tempo i spets. Ny kusk kan ge ytligare en extra växel.. Pass upp!

Skrällen: Monster Monsun är mycket formstark för dagen men har svårt att gå felfri i ett helt lopp. Om han lyckas så blir han klart intressant i denna omgivning.

avd6. tipsettan: Eunice Boko är en klassig travare i grunden, presterar lite ojämnt men om en bra dag så fäller hon normalt alla här.

Draget: Silvia Logoj avgjorde snyggt efter en perfekt resa senast, snabb ut och körs i spets nu? Chans oavsett.

Skrällen. Pleaselivemealone avgjorde enkelt näst senast, vass spurt senast och är på gång. Kan skrälla i detta öppna lopp.

avd7. Draget: Qick the draw är en toppkapabel travare som såg rejäl ut senast blir åter igen mycket svårslagen om samma spänst. 14%

avd8. Tipsettan: Only in its Class öppnar raskt och har så här långt segrat i nio av karriärens 21 starter. Han har gjort det fullt bra på slutet, men kan normalt sett ännu lite bättre än så han är vassast då han får tävla skolös runt om.

Draget: Ritmo di Poggio är utrustad med fint löphuvud och tål normalt sett att göra en del jobb själv på vägen.

Spiken: Caddie Heart
Chansspiken: Aristocat boko
Bästa draget: Qick the draw

God tur!
Gyllaren (+45)
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-25, 11:34   #33

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7916
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Intressanta analyser. Sånt jag gillar med ett travforum.
Omgången känns iskall för mig analysmässigt, men andra ser sig kunna finna lättlösta scenarion i en del avdelningar.
_____
AndyMart...gillar att gå rakt ut på hästar han gillar och där han ser passande motstånd och möjligt/troligt loppscenario framför sig.
När det kommer till häst får du medhåll av mig, Rocket Zet lär göra ett riktigt strongt lopp. Aristocat Boko är en häst som lurar på en seger om någon. Flera bra V75-starter i skymundan nu, då med bra avslutningar eller suttit fast som inlåst. Avslutat lika bra som Art on Line, vilket är vasst. Nu känns motståndet överkomligt, frånsett favoriten, jämfört med V75-loppen. (Varulv instämmer nog?)
_____
Stekel... Att spika Only In Its Class tilltalar inte mig. Det är en häst som inte visat någonting "extra" ännu i årets starter(Jodå, ville allt avsluta senast å grundkapabel rackare!). Då grundas spikbeslutet helt på att allt är iordningställt på flera starters sikt. Jag som spelare vill helst se att form har gått att skönja i starter gjorda nyligen alternativt att motståndet är riktigt uselt. Dessutom är det väl få hästar med chans, så loppet går nog att köpa billigt(eller reducera in på fåtalet önskade hästar)?
(...gjorde min analys i VI:e avdelningen, då jag tyckte det kändes som en utmaning. Tror det är ett bra lopp för stor gardering, men i omgångar där jag saknar känsla helt gällande spikar, brukar jag gå för budgetlösningen vid spel och sätta garderingar i lopp där jag når hyfsad kontroll på fåtal antal hästar.)
_____
varulv...tror du är inne på helt rätt spår. Det är ett mediokert gäng och hästen tar högst troligt spets.
Nu är jag inget fan av Fredrik Laday, då han underpresterar rejält mellan varven och är extremt ojämn. En häst jag inte litar det minsta på.
Nu var det inget roligt upplopp senast heller(Nog fanns det tidig lucka för hästen i rygg senast och med mer vaken kusk i sulkyn där, så är det tveksamt om segern bärgats?).
Motståndet är av sådan kaliber att garderingsalternativ känns svårt att urskilja. Det känns sunt att testa med hammaren, låta det bära eller brista.
Det är lätt hänt att svaga spikar kröker sig dock...
_____

Sådär, lite reflektioner.
Ser fram emot att se 4 Araw Hoss(V5:1). Vann väldigt enkelt senast, repris?
Tycker de känns ganska klara faktiskt.
Fredrik Laday, Aristocat och Only in its class. Måste lämna in redan nu innan lunch så det får bli de som spikar.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-25, 12:14   #34

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Skrattar på mig åt Redéns twitterinlägg gällande kvällens starter!!!

Gyllaren (+1), Tamuli (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-25, 13:17   #35

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1428
Standard

Enda roliga draget man har idag är. Pleaselivemealone nr 5 i 6e. Skoryck idag och såg väldigt tankad ut senast. Gick i mål med allt kvar lucka för sent. Bara 3% måstestreck.
jockegais är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-25, 13:37   #36

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 987
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Skrattar på mig åt Redéns twitterinlägg gällande kvällens starter!!!

Kan du berätta vad han sa?

TurTure är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-25, 13:43   #37

Helges avatar

Standard

Hoppsan, nya besked om banan.

Gammal 2015-02-25, 13:44   #38

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TurTure Visa inlägg
Kan du berätta vad han sa?

Jag skickar en bild på DM till dig

Finns en idiot som klagar över twitterinlägg, så skippar det.
Gammal 2015-02-25, 13:54   #39

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1290
Standard

Reijo på Twitter:

"Aristocat boko kändes bra efter senaste starten så vi prövar igen. Bra spår. Testar custom jvagn i värmning. Bf bak. Chans om felfritt."

Twitter: @Batmantyp
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-25, 13:56   #40

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icewinner Visa inlägg
Reijo på Twitter:

"Aristocat boko kändes bra efter senaste starten så vi prövar igen. Bra spår. Testar custom jvagn i värmning. Bf bak. Chans om felfritt."
Aristocat är vek, Rocket zet plockar ner den lätt!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-25, 14:10   #41

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58073
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Hoppsan, nya besked om banan.

Tjällossning inte att leka med. Verkar dock inte som att dom behöver ställa in. Dom ställer in kvalloppet läste jag och flyttar dagens första ramlopp till kvällens sista för att spara på banan.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-25, 15:15   #42

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 2625
Standard

Vad syftar Reden på med sina tweets? Lite pajasvarning tycker jag.
Klanke (+1)
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-25, 15:46   #43
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snapphanen Visa inlägg
Vad syftar Reden på med sina tweets? Lite pajasvarning tycker jag.
Han är väl en pajas, i mina ögon iaf.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-25, 15:53   #44

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 4082
Standard

Haha, bytt kamrem på en häst?
PhilipBIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-25, 15:56   #45

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 2625
Standard

Håller verkligen om att han är en pajas men förut har man behövt tänka ut det själv. Nu är det som om han bestämt sig för att informera alla att han utom allt rimligt tvivel är det.

Edit: Har Nybrink skrivit någon krönika som trampat den väldigt känsliga och kramgoa travkåren på tårna? Eller varför haschtaggen "#Nybrink"?

Senast redigerad av Snapphanen den 2015-02-25 klockan 15:57.
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td