|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-02-22, 18:21 | #91 |
Kom precis hem och såg att v4:an satt iallafall Vill passa på att tacka Icewinner för den eminenta genomgången i början av tråden
|
|
2015-02-22, 18:25 | #92 |
Se inget fel på din reducering, snyggt att ha med de två kantbollarna på så få hästar. Sedan stupade du på ena spiken. Men det är spikarna man torskar främst på. Utgångar och ram kommer i andra/tredje hand.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Icewinner (+10) |
|
2015-02-22, 18:42 | #93 | |
Citat:
Dum som jag är ryggade jag inte mig själv på V4:an hahah
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Twitter: @Batmantyp Senast redigerad av Icewinner den 2015-02-22 klockan 18:45. |
||
2015-02-22, 19:08 | #94 |
|
|
2015-02-22, 19:14 | #95 |
Grattis till alla er som vann pengar idag. Det var ni väl värda!
Mycket svårtippad omgång! |
|
2015-02-22, 19:31 | #96 |
Haha ja det tycker jag med
Gjorde två system och fick 4 rätt på båda, som totalt täckte 6 rätt i alla loppen vill säga.. Så det var lite tradigt Men fick in 5 spänn på DDn iaf
2015-02-22, 19:34 | #97 |
Det blev väldigt dyrt att missa dagens tävlingar ser jag
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Voltstart (+1) |
|
2015-02-22, 19:55 | #98 | |
Citat:
gokväll/SO Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Voltstart (+1) |
||
2015-02-22, 23:53 | #100 |
Jobbig speldag. Satt kvar med flerbong med sju streck i sista v64, men lyckades torska. Måste jag tillägga att jag bara lira V6. En av mina tyngre torskar....
|
|
2015-02-23, 08:41 | #101 | |
Citat:
Jag försöker tänka i lite flummiga banor, nämligen hur mycket som spelarna brukar ha fel. Kikar man på spelarnas rank och hur hästarna placerar sig så kan man konstatera att dem som spelarna tror mest på, och vinner flest lopp. De som spelarna tror näst mest på, vinner näst mest lopp. Även när vi kommer ned till plats 8 - 9 - 10 så stämmer detta helt perfekt. Enligt den statistik jag har så är ranksumma 18-28 relativt vanligt förekommande på V64, och ger mycket goda förutsättningar för en bra avkastning till spelarna som finner raden. Att reducera med villkoren att ranksumman skall bli 18-28 hade reducerat ned systemet till 298 rader. Då går man mycket medvetet på att det skall bli stora pengar. Man kan naturligtvis reducera tvärtom, kräva max 17 i ranksumma, och går då medvetet på de små pengarna. I det fallet kan man kryssa i Endast V6 och kanske också laborera lite med målvinst. Det är ytterst sällan som två hästar som spelarna rankat sämre än 8 vinner en omgång. Att lägga till det villkoret hade sänkt radsumman till 268, endast 30 rader/kronor. Det tycker jag är för lite för att jag skall våga sätta det som villkor. Vinsten är för liten i förhållande till risken. Endast villkoret med ranksumma hade gett dig 1 femma och 8 fyror igår, 2394kr Villkoret med max en sämre rankad än 8 hade gett samma resultat. Med reducering så vinklar man oftast sina system mot vilken utdelningsnivå man tror att det blir. Med tanke på att du hade krav på två spikar (favoriter) och dessutom två betrodda A-hästar varav Ulf Ohlsson skulle sätta en av sina styrningar så kan man väl tolka det som att du inte trodde på någon högre utdelning. Då är det svårt att vinna något om man trott fel.
2015-02-23, 08:50 | #102 | |
Citat:
Jag hoppades på hög utdelning (vilket jag gör varje gång jag spelat ett reducerat system, i annat fall spelar jag litet matematiskt med flerbong) och ville att båda mina storskrällar skulle smälla in. Har inte reflekterat riktigt över reduceringen utan bara kört basic att en favorit skall vinna (A-häst)... Men jag har ju glömt att jag sitter med två spikar som också är favoriter... Ranksumma för mig har varit rätt kluddigt, alltså vilka siffror man ska välja (känns som man har mer koll när man väljer ut specifika hästar och en av de ska vinna tex..) Men du beskriver det ju väldigt bra, ranksumma går ju hand i hand med utdelningen. Har aldrig använt ranksumma, men det är ATGs ranksumma man använder då eller? Samma sak som turordningen? Red: Nej, det är efter insatsfördelningen va?
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Twitter: @Batmantyp Senast redigerad av Icewinner den 2015-02-23 klockan 08:51. |
||
2015-02-23, 08:54 | #103 | |
Citat:
2015-02-23, 08:57 | #104 | |
Citat:
Nu vet jag inte om du använder HPT, men i så fall vet du om det är denna reduceringen man ska använda? (Trist om man gör fel och så har man reducerat bort fel rader )
2015-02-23, 09:17 | #105 | |
Citat:
Tror hur man vill reducera är väldigt individuellt. Jag kör alltid med ABC. Mvh internethjälten.