|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-02-21, 19:12 | #1 |
V64 Östersund Jackpot
--------------------------------------------------------------------------------
Upplopp: 218 meter (Relativt långt..) Väder: Ser ut att hamna runt nollan och ingen nederbörd (varken snö, regn, bröd eller grodor) Balans: Preliminär bestämdes i fredag att valfri balans gäller om väderförhållanden inte ändras avsevärt. Genomsnittligt vinnarodds: 7.9 över 276 lopp (Är varken högt eller lågt, ca medelvärde över Sveriges banor) Vinklad vinge: Nej Open stretch: Nej -------------------------------------------------------------------------------- Avd 1 2140m Auto Spetsbud: Enda startsnabba ekipaget är Bergh med Nr 6 Super Thirst, så de bör sitta i spets inledningsvis. Loppet Nr 6 Super Thirst vek ner sig väldigt enkelt senast (6/2) från ledning efter att få öppna 1.15 första varvet. Imponerade verkligen inte på mig med den insatsen. Går nog sina bästa lopp över kort distans. Kommer trots allt med största sannolikhet sitta i ledning under hela loppet och mina senaste erfarenheter inom trav säger att det är dumt plocka bort hästen då. Loppet 6/2 vanns av Nr 4 Linus Ru som från bakspår hamnade i 3:e ytter och blåste inför sista kurvan ut i 3:e spår och drog ifrån resten av fältet till överlägsen seger. En liknande insats bör räcka långt i detta sällskap. Kapacitetsmässigt är Nr 11 Eleanor Rigby ett hett segerbud. Blev galopp senast, men avslutade starkt. Det var första loppet efter några månaders vila och med lopp i kroppen kanske hon kan plocka en seger nu. Möter rätt mycket lättare än vad hon gjorde i fjol. Nr 5 Staro Fendi slog Bolt Boko i slutet på Januari. Man fick ett perfekt lopp med smörig ryggresa och jag vet inte hur mycket vikt som bör läggas vid den segern egentligen. I senaste starten fick man attackera själv i sista kurvan och då räckte man inte alls till och slutade som 5:a efter att flera avslutade starkare på upploppet. Tidsmässigt var loppet inget märkvärdigt, 15.9 över full distans. Skrällbud: Nr 8 Flibustier har visat att han kan göra mycket själv emellanåt. Rundat helt fält från spår 15 över lång distans (med tillägg på Staro Fendi), kört 1500 meter i dödens och stumnat av på upploppet. Hamnade bakom Staro Fendi på resultatlistan, men gick en bättre tid och fick ett klart tuffare lopp. Loppet kördes i December i fjol. Hade varit kul se ett skoryck på framhovarna, verkar som den presterat bättre då tidigare år. Får kanske svårt räcka till, men till 2% vill jag nämna den som en outsider! Rank: A: 4, 11, 5 B: 6 C: 8 -------------------------------------------------------------------------------- Avd 2 2140m Auto Spetsbud: Nr 4 Mimi Af Djupmyra kan öppna hyffsat, har spetsat tidigare bakom bil åtminstone (men då släppte man). Snabbast ut är kanske trots allt Nr 6 Kirikou, som spetsat från spår långt ut på vingen tidigare och är lite av en raket om den laddas. Loppet: För att hinna med de kluriga kallblodsloppen får jag gå fort här, analysmässigt. Jag tror helt enkelt Nr 4 Mimi Af Djupmyra eller Nr 9 Benita vinner detta. Ingen av de två vinner väl ihjäl sig, men tycker båda möter mycket lättare nu (förutom varandra) och ser ingen anledning till att måla på mer än dessa.. Om inte..... Vi kör lite kort brainstorm: Det som spökar lite i detta loppet kanske är just att Nr 4 Mimi Af Djupmyra aldrig gått(?) och inte verkar vilja gå i ledning trots att man härifrån bör ha vettig chans att om inte ta ledning, åtminstone köra sig till den. Det finns alltså viss risk att Nr 6 Kirikou kommer få sitta i ledning ostört.. Men ostört kommer de ju inte låta henne vara där för då borde ju Nr 9 Benita tidigt ge sig av mot döden och pressa eller försöka överta ledning. Benita kan göra jobbet själv, medans Mimi verkar behöva ryggar att gå i. Men om Benita redan gått fram så har ju Mimi inga vettiga ryggar att följa med tanke på klasskillnaden jag ser i loppet... Då vinner ju Benita (Ytterliggare värt att nämna är att att Nr 6 Kirikou ofta galopperar bort sig.) Rank: A: 9, 4 B: 6 (Är själv en fattig man så jag spikar Nr 9 Benita på mitt "stora" reducerade.) -------------------------------------------------------------------------------- Avd 3 Montélopp 2140 Auto Spets: Ja, tack. Loppet: Jag kan ingenting om Monté, har fullt upp med att kolla på damernas sexiga position så har tyvärr noll koll på hästarna. Analys: Ber om ursäkt för mina sexuella anspelningar och hoppas ingen tar illa vid sig och fattar mina underbara skämt. Kort och gott har jag inget vettigt att komma med och vi spikar Nr 9 Panic Bottom (Oj Button ska det vara), som kocken nämner nedan! -------------------------------------------------------------------------------- Avd 4 Kallblod 1640 Volt (fördel ston) Spetsbud: Från springspår tror jag Nr 6 Höjanna är snabbare än Nr 7 Mari Slogum första biten. (Hittar inga lopp i arkivet på hur Nr 3 Lykkje Unni kan öppna. Nr 2 Harnsta Tula tror jag således bör kunna öppna bäst av dem från spår 1-3.) Loppet: Först och främst tror jag tillägshästarna får svårt härifrån. För att ta ett exempel: I December i fjol slog Nr 1 Spikvilja Nr 13 Rubus och då var inga tillägg inblandade. På samma sätt då Rubus (då från spår 2) vann senast på Östersund, då kom Nr 6 Höjanna (då spår 11) inte långt efter i mål som 2:a. Inte heller här var några tillägg inblandade. (Även det sistnämnda loppet gick i December i fjol.) Från tillägg är Rubus den klart bästa hästen, vilket kort och gott gör att jag ratar hela tillägsvolten direkt. Ett sto kommer vinna Nr 1 Spikvilja känns som bästa hästen , alltid med där framme, men risk att man blir över lite från start här. Nr 3 Lykkje Unni Norskägd, som jag inte hittar något i arkivet på, måste på grund av det med! Nr 4 Vännfors Lotta Kan en del i grunden, men tråkigt spår, får se vad man kan göra på upploppet. Nr 6 Höjanna Kommer hamna i främre träffen och spelad till 1% Nr 7 Mari Slogum Kommer tillbaka efter vila, men har tidigare stått med tillägg på Spikvilja, blev dock slagen då men sprang bättre tid. Har bästa rekordtid på startvolten och från springspår lär man hamna i främre träffen och till 2% ska den med! Nr 9 Björli Mai Yngst i fältet, Lättare emot nu än tidigare, årsdebut. Har stor respekt för Ulf Ohlsson i sådana här sällskap. Hade känts dumt åka på den, så den får med in på lappen. Lyxstreck (som jag inte tycker känns spelvärda, men som har viss vinstchans om allt klaffar): Nr 2 Harnsta Tula 5% i segerprocent och 85% (6/7) galopp i från spår 2. Går inte i hand med 11% av insatsfördelningen för mig iaf. Nr 13 Rubus Som sagt bästa hästen på tillägg, men tror fortfarande den får svårt runda här över kort distans och tycker 15% är för mycket. Rank: A: 1, 7 B: 9, 6 C: 4, 3 (2, 13) -------------------------------------------------------------------------------- Avd 5 2140m Auto Spetsbud: Ingen som övertygar jätte mycket. Möjligt att Nr 2 Happygangster G.L kan öppna snabbast. Loppet: Omgångens största favorit Nr 7 Amino Håleryd är väl ändå rätt så berättigad, men jag skall försöka fälla den, tänkte jag. Han är inte snabb ut så spår 7 så kan ställa till det lite, lär hamna långt bak. Garderar med dem som hamnade högst upp i min snittrank i HPT samt den förväntade ledaren. Nr 2 Happygangster G.L Hoppas helt enkelt han hittar till spets och kör där. Nr 8 Fire Fighter Fick bäst snittrank i min modul. Varit ute på V75, struken i finalerna på Solvalla. Dåligt spår, men får kanske något lättare köra framåt om Amino Håleryd backas bak. Hade varit kul se en offensiv styrning iaf. Nr 12 Coriano Ås Tråkigt spår, hårt emot, men kan kanske få ryggresa på favoriten och smyga med bakom till sist så streckar den till 7%. Rank: A: 7 B: 8, 2, 12 -------------------------------------------------------------------------------- Avd 6 Kallblod 2140 Volt Spetsbud: Klurigt, men tror Nr 5 Töff sitter i ledning in på första långsidan. Loppet: Känns som ett ganska svårt lopp, men har själv inte råd med så många streck jag vill ha. Jag har råd med 3-5 streck, så blir 5 hästar jag nämner. Nr 5 Töff leder nog länge. Håller det hela vägen? Nr 6 Bork Lasse Grym form, gör det bra mest hela tiden. Hårt emot nu, men kan kanske räcka iaf. Nr 7 Lykkje Svarten Frågetecken på form, men vinner mycket och tycker den är en av två med bäst kapacitet i fältet. Nr 11 Vardofjäll Åsnar Har fått hyffsat trevligt spår. Finns kapacitet, knappt slagen av Bork Lasse för en månad sedan. Alltid trevligt ha med en riktig monsterskräll. Nr 13 Lesja Kongen Hästen med bäst kapacitet i fältet, men har fått stort minus i form av bakspår på tillägsvolten. Andra gången här med Robert Bergh, svår uppgift att lösa från läget, men måste klart rankas i topp. Rank: A: 5, 13, 7 B: 6 C: 11
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Twitter: @Batmantyp Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TurTure (+1), SO (+10), Tirich (+10), crossbow (+5), oggeb (+10), Klanke (+5), metalmike (+20) Senast redigerad av Icewinner den 2015-02-22 klockan 10:35. |
|
2015-02-21, 19:23 | #2 |
Bästa spiken ska väl var 9 Panic Button i V64 3 (Montélopp).
Testade sulkylopp senast blev inte så bra då valacken tappade på slutet (Fel kusk kanske). Ordinarie kusk nu Isabelle Orsimo Har sett fin ut i de senaste montéstarterna. Var överlägsen i senaste montéstarten. |
|
2015-02-21, 22:02 | #3 |
montelopp, kallblodlopp plus jackpot, blir kanske bra utdel imor...Vinner Benita imor,, är inte dags nu,
|
|
2015-02-22, 08:22 | #4 |
Spelförslag på analysen (Dumt ge det med tanke på att mina system aldrig får 6 rätt):
V64-1 (15:10) :1:A PRIS 35 000, 2140 A 4(A) - Linus Ru (32,1 %) 5(A) - Staro Fendi (25,7 %) 6 - Super Thirst (12,6 %) 8 - Flibustier* (2,0 %) 11(A) - Eleanor Rigby (11,7 %) V64-2 (15:32) :1:A PRIS 30 000, 2140 A 9 - Benita (44,0 %) V64-3 (15:54) :1:A PRIS 30 000, 2140 A 9 - Panic Button (42,1 %) V64-4 (16:16) :1:A PRIS 30 000, 1640 V 1(A) - Spik Vilja (NO) (29,6 %) 3 - Lykkje Unni* (NO) (13,0 %) 4 - Vännfors Lotta (3,7 %) 6 - Höjanna (0,7 %) 7(A) - Mari Slogum (2,4 %) 9 - Björli Mai (15,2 %) V64-5 (16:38) :1:A PRIS 35 000, 2140 A 2 - Happygangster G.L. (4,2 %) 7(A) - Amino Håleryd (69,0 %) 8 - Fire Fighter (7,8 %) 12 - Coriano Ås (7,9 %) V64-6 (17:00) :1:A PRIS 35 000, 2140 V 5(A) - Töff* (NO) (18,6 %) 6 - Bork Lasse (15,9 %) 7(A) - Lykkje Svarten* (NO) (17,0 %) 11 - Vardofjäll Åsnar (1,1 %) 13(A) - Lesja Kongen* (NO) (20,4 %) Systemstorlek: 600 Reducerad storlek: 218 Kostnad: 218,00 kr Reduceringsgrad: 63,7 % ABCD-Villkor 2,3,4 A-Hästar Kuskar: 1 av 1 Kuskvillkor: 1,2,3 vinnare Ulf Ohlsson
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Twitter: @Batmantyp Senast redigerad av Icewinner den 2015-02-22 klockan 08:43. |
|
2015-02-22, 08:48 | #5 |
Spikar Prahda
Kan vara en spik på Spik Vilja men hon har inte startat på ett par mån men jag chanspikar
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2015-02-22, 08:49 | #6 | |
Citat:
Red: Den gick ju faktiskt väldigt bra senast bakom Espirit Boko när luckan kom såg jag nu! (Tycker dock Mimi Af Djupmyra fick ett sjukt dåligt lopp där, blev fast i andraspår allt för länge.) Fin procent på Prahda!
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Twitter: @Batmantyp Senast redigerad av Icewinner den 2015-02-22 klockan 08:55. |
||
2015-02-22, 09:54 | #7 |
Några skrällbud från SS.
Inez har jag koll på och det kan vara ett bra skrällbud, gjort bra lopp för sin nya tränare Jessika och hon låter även uppåt inför dagens start. Ska jobba, lycka till alla! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
djrill3 (+5) |
|
2015-02-22, 10:17 | #9 |
Östersund
Tyvärr fick jag inte tid att lägga ner lite grundligare analyser. Måste åka bort nu snart. men har komponerat ett system som jag tror lite på. I avd 1 är jag nyfiken på 9 Robbie Williams, som svarade för en mäktig avslutning senast i umeå och är i grund och botten en riktig travare. 9 Benita spikas i avd 2 efter att ha sett segerloppet i Gävle. I montéloppet nöjer jag mig med 6 och 9, men borde kanske ha haft med 4 Doyoufeellucky eftersom Lena Fritz är helt suverän montéryttare och vinner lopp i parti och minut. Jag var på Bergsåker 26/11 och såg Jan-Ove blåsa hem loppet till 20 ggr på toton. 1 Spikvilja har säkert nog tränats ordentligt och svårt att hitta någon jämnbördig på start i varje fall. Ett tag tänkte jag spika 12 Coriano Ås men läget gör att det kanske är lugnast att ta med Uffe också - 7 Amino Håleryd. 2 happygangster GL tycker jag inte har den rätta toppformen för att vinna ett sånt här lopp. Så kladdar vi i sista avd och inväntar smällen där. lycka till Registrerat spel Datum: Söndag 2015-02-22 Bana: Östersund Spelform: V64, omg. 37 Avd Ordinarie hästar 1 1, 4, 5, 9, 11 2 9 Benita 3 6, 9 4 1 Spik Vilja 5 7, 12 6 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 13 Vadet gäller startnummer 200 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 200,00 kr Kvittonummer: 6F4C 0E90 4990 1145 |
|
2015-02-22, 11:23 | #10 |
Lutar mig mot outsiderna Robbie Williams, Rarotonga och Fire Fighter! Lycka till!
|
|
2015-02-22, 11:48 | #11 |
Jackpot är överskattat ,det kan bli 4 favoriter en halv skräll och bara en skräll .
Jag tycker att avd 4 och avd6 är öppet resten vinner favoriter. |
|
2015-02-22, 12:59 | #12 |
Du har helt rätt, jackpot på V64 är helt ointressant numera, obegripligt att man inte går tillbaka till V65 istället. Om ATG är så sugna på V64 så kan dom ju lägga den skiten på de norska banorna som ändå ingen bryr sig om.....
|
|
2015-02-22, 14:06 | #13 |
Vissa människor som anser sig fatta något spikar 11 i första och favoriten i Monté. Framförallt de som letar efter spelvärde i omgången
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Icewinner (+10) |
|
2015-02-22, 14:17 | #14 |
Linus Ru omgångens bästa spik!
Toppspår bästa kusken barfota fram som senast och bike som den gått i de 2 sista loppen. Bergharnas svek senast och skor idag stort ? Fendi behöver smygare och ingen bike idag. Skriks om Elenor Rigby men Ove A från bakspår, nej!! |
|
2015-02-22, 14:30 | #15 | |
Citat:
|
||
|